etre

Membru
  • Content count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About etre

  • Rank
    Amator
  • Birthday 10/11/1976
  1. Man , sunt de accord cu tine. Am un Intellimouse , special edition pe care am dat 1750000 acum 6 ani de zile. Merge inca perfect ca in prima zi, si daca ma gandesc cati mous-i de 2 lei schimbasem pana sa-l iau, cred ca si-a meritat toti banii. Dar de aici si pana la a despica firul in 4 pe marginea cadrului unei biciclete e cale lunga. Cadrul este rigid, forma este traditionala si usor de copiat. Sunt de acord sa folosesti x schimbatoare in loc de y schimbatoare, sau x cauciucuri in loc de y. Dar sa ajungi sa reprosezi cadrul de la o bicicleta altminteri nu tocmai ieftina cum este Altrix Courier, sincer mi se pare o exagerare. Nu poti zice ca un cadru de 300-400 de euro este o necesitate. Pt o suma asemanatoare iti poti cumpara un laptop !!! Eu personal, mi-am luat o Altrix Nelson desi mi-as fi permis ceva mai scump. Pt un hobby de inceput mi se pare suficient. Mai tarziu o sa vad ce fac. Acum imi dau seama ca pt oamenii cu vechime de aici li se pare ridicol sa vina un incepator sa ii contrazica dar sincer oameni buni, mi se pare ca ati pierdut putin simtul proportiilor in privinta preturilor si cerintelor minime. Multam de atentie.
  2. Iti explic eu. Daca de exemplu o bicicleta ar avea Seat Stay direct vertical, toate eforturile preluate de roata spate s-ar rasfrange asupra biciclistului. Asta ar fi o greseala de fabricatie importanta intradevar. Dar dupa cum sunt construite cadrele actuale, ele preiau eforturile si le disipa in structura cadrului. Diferenta este semnificativa intre exemplu dat de mine, si modul constructiv actual. Intradevar, sudura se fisureaza in urma oboselii, si acest lucru se accentueaza daca are defecte, cum ar fi pori de sudura in interiorul materialului. Ma repet, la o utilizare normala si daca sudorul nu a fost incompetent, nici o sudura nu are voie sa crape. Asadar, gandind logic, dar fara experienta vasta pe bicicleta, eu zic ca este mai important pt un incepator sau cineva cu buget redus, fiabilitatea sistemului de rulare, calitatea seii, forma coarnelor ... decat diferenta de 1 grad dintre seat stay si seat tube intre x si y cadru. Se poate sa gresesc si diferenta de cateva milioane dintre 2 cadre chiar sa merite. Oricum , am ramas cu impresia dupa cateva zile de citit forumuri ca comunitatea ciclista din Romania este cam elitista. E ca si cum unuia care isi permite doar un Logan ii recomanzi un Porche Cayenne de 100000 euro.
  3. Din link-urile tale Frank reiese ca am dreptate. In ce priveste un cadru pt o bicicleta de strada, nu o sa ai probleme niciodata. Un cadru din otel, desi mai greu, practic pt o folosire normala este indestructibil. Este mai usor unul pe baza de aluminiu ? adevarat dar in rest daca sunt respectate cerintele dimensionale (si banuiesc ca o firma ca Altrix macar atat poate face) un cadru este la fel de functional ca orice alt cadru. Citez : "Where Comfort Comes From If you're looking for a comfortable ride, it is a mistake to focus on the particular material used to build the frame. There are differences in comfort among different bikes, but they are mainly caused by: Tire choice. Wider, softer tires make more difference to ride comfort than anything to do with the frame. Unfortunately, many newer sport bikes are poorly designed when it comes to tire clearance. For the last decade or more there has been a fad to build frames with very tight tire clearance, although there is no performance advantage whatsoever to such a design. Such bikes cannot accept anything but super skinny tires, and, as a result, there's no way they can ever be really comfortable. See my Article on Tires Saddle choice. See my Article on Saddles. Frame geometry. Generally, frames with longer chain stays, and less vertical seat-tube and head-tube angles are more comfortable. This doesn't make them any slower, but may reduce maneuverability (also known as twitchiness.) Rider positioning. See my Article on Pain and Cycling " "Aluminum frames are generally recognized as having a lower weight than steel, although this is not always the case. An inexpensive aluminum frame may be heavier than an expensive steel frame." Concluzia : cand te uiti dupa un bike cu o limita de buget pt o folosire normala si nu coborari pe munte, cadrul e ultimul lucru care ar trebui sa-l iei in calcul. Poate sunt eu nou venit in domeniu , dar muncesc in constructii metalice. Nu ai cum sa torsionezi un cadru cu o astfel de constructie in forma de diamant decat in cazuri extreme. Mai bine sfatuiti oamenii sa se preocupe de calitatea pieselor aflate in miscare. In fapt, pana sa apara bike-urile de firma in Romania, oamenii au mers cu bicicletele obisnuite, romanesti sau rusesti. Cu bicicleta mea , pedalam pe campuri si hartoape cu 2 oameni pe ea. Am spart camerele, am plesnit cauciucurile, am spart butucul, am facut rotile in L dar nu am reusit sa stramb cadrul.
  4. Salut Din plictiseala ma apuc de biclism dupa cativa ani buni. In urma unei documentari sumare am cumparat lowest lvl entry bike si acum citesc si eu mai pe larg sa-mi fac idei pe viitor. Eh ... , asadar, tot vad ca se vorbeste de cadre, si aici si in alta parte. Ca sa citez un post : "altrix e o marca de cadru slaba. e greu, nu are geometrie sa te dea pe spate si nici nu iti ia ochii. ce inseamna upgrade la voi? o bicicleta e data de cadru." Deci uluitor. Sa-mi explice si mie cineva de ce un cadru este asa important. Inteleg, greutatea este un factor, ok , dar in rest ? Din punctul meu de vedere cadrul este o chestie fixa, nu se deformeaza dinamic, nu ar trebui sa crape in mod normal decat daca este vreo teava facuta la turci, sudurile nu ar trebui sa cedeze decat daca si-a facut mana vreun sudor incepator pe ea, de deformat nu ar trebui sa se deformeze daca nu ai un sfert de tona. De aruncat de pe bloc nu o arunci ... in afara de MTB-urile folosite realmente pe munte , nu vad cum ai putea strica un cadru decat daca nu cumva este facut de iresponsabili. Cu atat mai mult pt un bike de sosea nu vad cu ce poate influenta un cadru intreaga bicicleta ... Adica, Altrix e firma relativ ok , banuiesc ca macar dimensional cadrele lor sunt corecte. In rest ? ... cam grele, ok .... dar geometric ? Nu pricep sincer . Aerodinamic, un cadru asa mic nu ar trebui sa puna probleme. Nu esti la curse sa conteze fiecare suprafata. Deci, imi poate zice cineva obiectiv care e diferenta intre un cadru de sute de euro si unul banal, in afara de greutate, considerand ca bicicleta o sa fie folosita normal si nu ca arma neconventionala de lupta urbana.