Conteaza foarte mult materialul din care este facuta janta de carbon , chiar daca ies usoare ca greutate nu neparat sunt si bune de catarare .
Din punctul meu de vedere rigiditatea rotii este pe primul loc , dupa vine greutatea si rezistenta la inaintare a conurilor din butuci .
Rigiditatea vine din o spitare buna (sunt multe modele de spitare ... fiecare firma are fixul ei , dar cum tu le faci custom daca nu ma insel nu sunt decat vreo 3 sau 4 modele de spitare) si implicit un set de spite bune (intradevar DTSwiss sunt de top) . Si carbonul conteaza , daca janta nu este rezistenta cand tensionezi spitele se crapa la gaura de niplu (si poti sa o arunci) . Si conurile conteaza ft mult , am mers pe roti de greutate asemanatoare dar cu conuri diferite (firme diferite) si observam imediat diferenta .
Trebuie retinut ca daca le scoti la 1kg pe altceva decat catarare nu prea poti sa le folosesti , pe plat dai ca taranu in ele . Nu stiu daca ai observat dar in tururi majoritatea ori merg pe roti cu un profil de 30mm de la inceput pana la sfarsit ori pe catararea finala le inlocuiesc cu unele usoare .