estebe

Membru
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About estebe

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Arad

Recent Profile Visitors

688 profile views
  1. @ Lucian: nu ma tine talentul de ,,inginer" sa operez cu ciocanul :) @@Frank: daca am inteles bine cotele scrise de tine trebuie sa i le dau unui strungar sa faca extractorul? Intreb pt ca din ce am citit filetul pedalierului (partea mama) la Stronglight e de 23.35 dar al extractorului (partea tata) e de 23.15? Deci ce ar tebui sa-i dau pina la urma M23,35x1 sau M23,15x1?
  2. Asta este mai mult o intrebare pentru cei care au cunostinte legate de strung .... Este oare posibil sa fabrici un crank puller care sa mearga pentru angrenaje frantuzesti de 23mm (TA) si 23.15 (Stronglight)? M-am lovit de problema asta recent si am descoperit ca pe linga faptul ca se gasesc greu mai costa si o caruta de bani (55 USD + transport la Velo-Orange de exemplu, asta pt o singura varianta). O fi ceva filosofie sau categoria ,,strungar bun" poate sa rezolve treaba fara mari eforturi? Eventual cineva de aici poate fabrica (contra cost) asa ceva? Stau un angrenaj Stonglight montat pe bicicleta si nu as vrea sa-l distrug cu ciocanu dar parca nici 55 USD nu as da :)
  3. A auzit cineva de firma asta? E vorba de un city bike din anii 70-80 (aparatoare lant, roti etc) cu o combinatie de piese ofmega si campagnolo. Nu gasesc nimic pe net dar firma e evident italiana, dupa numeroasele pantografii cu steagul italiei de pe pipa si cadru...Logoul e un M inconjurat de lauri iar titlul complet de pe bicicleta spune M. Martini Super Record. Merci.
  4. Ideea e ca vreau sa ramina exact unde e acuma, de acolo si toata poveste cu diferenta de 2 mm...in nici un caz nu-l vrau sa duc foaia mai departe de cadru
  5. O intrebare pt cine sta bine cu matematica/ logica :) Datele problemei: vreu sa schimb monoblocul de la bicicleta cu unul capsat, modern. Axul monoblocului pe care vreau sa-l schimb este asimetric si are 119 mm lungime. Dupa seria lui (3P) si info. de pe Sheldon Brown ar trebui sa fie pe filet englezesc (68 mm) dar e montat intr-un cadru cu filet italian (70mm) ceea ce ma face sa ma gindesc ca cineva, la un moment dat a schimbat (doar) axul din monobloc. Conform aceluiasi Sheldon Brown, echivalentul modern simetric, dupa seria axului, ar fi de 122mm (in conditiile in care vorim de un cadru cu filet englezesc de 68mm si nu unul italian de 70mm). Avand in vedere ca in momentul de fata foia de linga cadru e extrem de aproape de cadru (max 2 mm, vezi poze) si vreau sa si ramina asa deoarece am facut o conversie SS si vreau sa pastrez chainline-ul cat mai drept, ce lungime de ax imi trebuie? Merg tot pe 122mm netinand seama de variatia de 2 mm dintre filet englezesc si iatlian sau caut un ax cu lungimea de 120mm (din care nu am vazut pina acum, decat de 110, 113 si 122)? Merci
  6. Apropos, daca are cineva un butuc spate Maillard sunt interesat. Tocmai am aflat ca dustcapurile pe care le-am pierdut (unul dintre ele) nu se pot face la strung pt ca au buza conica...Poate are cineva o roata sau un butuc cu asa ceva
  7. Sa sti ca oricat de trist suna chiar ma bate gindu. Stiu doua magazine in arad, unul in care nu calc din cauza arogantei patronului si unul cu oameni faini dar cu mecanic nu (ahem) foarte competent. Si ca sa fie treaba oabla am strins pedalieru pe monobloc si surpriza: are joc destul de mare plus ca e bagat axu de la monobloc invers, cu partea scurta pe drive side drept urmare nu se invirte pedalieru ca da cu suruburile de prindere in cadru...Asta este vina mea pt ca eu am asamblat monoblocul, puteam sa jur ca bine dar oricum nu e reglat ok din cauza jocului evident din ax. La mina nu am simtit doar dupa ce am montat pedalierul Cuveta nu stiu cum a strins-o ca daca las ghidonu liber cu roata in sus la stinga se invirte liber pina da ghidonu in cadru iar la dreapta se opreste brusc de parca ar freca ceva la vreo 5 cm. Roata din fata are un fel de huruit, mi-a spus ca asa e normal la astea pe bile. Culmea aia din spate nu scoate nici un sunet. Contrapiulitele nu erau stinse deloc si nici axu centrat pe butuc. In concluzie imi vine sa dau cu ea de pamint.
  8. Merci pt incurajare :) Ideea e ca in momentul de fata cauciucul intra in shaistay-ul dreapta si pinionul loveste un pic in cadru cind bag roata (nu si dupa ce e intrat). Trebuie sa ma duc cu cadrul sau e suficient daca duc roata? Multumesc inca odata!
  9. Update. Avand ceva timp la dispozitie am avansat cu lucru. Am remontat butucul pedalier, cuvetele si am dus rotile la centrat, am luat cauciucuri, camere fonduri de janta etc. Cam asa arata acum bicicleta: Si acum problema: baiatul care mi-a facut rotile spuen ca nu se poate face roata ca ar fi janta lovita dar a facut-o cit de bine a putut.Ok, duc roata acasa, o bag in cadru si arata asa: Avea o deviatie evidenta, probabil dishingu dat peste cap. Am intors roata invers in cadru si deviatia a trecut pe cealalta parte deci nu e cadru devina. Probela este ca vrau sa o transform in bicicleta in SS si cu foaia montata pe interiorul spiderului pinionul din spate era mult prea in interior, asa ca am intors axul butucului rotii din spate invers si am montat foaia pe exteriorul spiderului. Acum chainlinul pare perfect dar roata arata asa: Se poate oare redisha roata spate suficient de mult ca sa stea centrata in cadru? Intreb asta ca sa stiu daca ma pun sa caut un mecaninc competent sau n-are rost si trebuie roata noua? Merci
  10. Am incercuit zona cu probleme. Acum, partea inetresanta este ca la mina nu se simte ca ar fi denivelat pe interior tubul dar exista o creasta (in lipsa unui termen mai bun) de sudura/urma de matrita? pe interior care se opreste la 2-3 mm de marginea headtubului (identica ;i paralela cu cea din exterior care se vede in poza). Se poate ca scap ieftin si defapt tot ce trebuie este o presa care sa bage mai bine/adinc decit eu cu ciocnul/bucata de lemn? Cuvetele ies cu mina dar in mod curios nu au joc deloc (cea de jos iese mai greu, cea de sus mai usor) Merci! ).
  11. revin pe thread din pacate nu cu o poza cu bicicleta terminata... Am descoperit asta la cupa de jos a headtube-ului: (vezi poza). Nu stiu daca se intelege din poza dar in spatele headtube-ului parca este o deformare in forma de V care nu se simte daca plimbi degetul prin interiorul tubului. Intrebarea e simpla: cum se repara, merita reparat (in sensul de se distruge ceva daca o las asa etc)? Multumesc
  12. Inca un mic update: tija de sa cu care a venit bicicleta era una indoita (neoriginala) si fara un marcaj al dimensiunii. Am masurat cu sublerul si a iesit 26.0 asa ca am cautat doua zile prin tirg o tija de sa cu diametrul potrivit si destul de lunga pt mine si am si gasit pina la urma. Acasa, desigur, am constatat ca e prea ingusta. ..defapt am nevoie de 26.2. Inapoi in tirg, evident nu aveau tija clasica la dimensiunea mea. Mai mult de test am luat-o pe cea din poza. Imi trebuia si o sa pt ca (spre regretul meu) am aruncat-o pe cea veche in loc sa o reconditionez. Am reusit sa le gases pe amindoua (tija+sa) la 20 ron asa ca le-am luat dar in continuare caut una care sa arate din acelasi film cu bicicleta...Asa arata in momentul de fata bicicleta:
  13. @ Nightwork: Merci, pina la urma mi-am dat seama si singur, dar am refolosit monoblocul vechi, deci e ok :) Update: ieri am mai avut un pic de timp liber si mi-am curatat pipa + transformat ghidonu SI in mare cu asta cred ca am terminat cu ce stiu/pot eu sa fac. Imi mai trebuie o tija de sa de 26 mm si cam 30 cm lungime (nu gasesc decit in germania dar transportul e de 3x cit produsul), sa, cauciucuri, camere, cabluri & camasi. O sa urmeze un drum si la mecanic sa se uite la cuvete+ headtube ca cea de jos nu calca perfect in tub iar cea de sus, desi nu are joc in cadru, intra si iese cu mina...
  14. Update: am reusit sa indrept partial cele doua axuri de la frina. Acum se infileteaza suruburile de prindere fara sa mai fie nevoie de 50 de piulite. Am curatat si frinele, manetele de frina si cuvetele cu ocazia asta. Am hotarit ca incerc sa minimizez investitia la maximum si am reintalat axul pedalier vechi (dupa ce l-am curatat si gresat si am pilit marginile lockringului sa nu se mai vada urmele de surubelnita. Am lustruit butucii, i-am regresat si am polishat rotile. Am reusit desigur sa pierd un dustcap de la roata din spate si de 1 saptamina caut ca disperatu prin tirgul local si magazinele de specialitate unul, fara succes deocamdata...L-am dat ieri pe cel ramas unui strungar sa vad daca ma poate ajuta, ramine de vazut ce zice :( Rezultatul mai jos... un pic de forta se
  15. Multumesc frumos pt raspuns. Intre timp am fost in garaj si am invatat o lectie importanta :) inainte de a filosofa pe net trebuia sa incerc sa vad ce-i cu suruburile...Culmea, s-au strins perfect doar cu o foaie...