ciomby

Members
  • Content count

    654
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

183 Excellent

About ciomby

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 05/02/1957

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Pinarello, Raleigh, Allegro
  • Localitate
    Bucuresti
  • Biografie
    fără cazier
  1. Salut ! Până se pregătește amicul cu ruperea de cârlig, există câteva filme pe iutub în care sunt prezentate garnituri de tren în Statele Unite oprite din cauza cedării sistemului de cuplare - un fel de clănțău. Fenomenul pare aproape de rutină, există echipe specializate cu mașini de teren care au în dotare aceste clănțăuri de rezervă și intervin la locul incidentului. La americani se pare că transportul pe calea ferată este mult mai bine utilizat, mai eficient, față de europeni, o garnitură de sute de vagoane poate fi remorcată chiar și de șase locomotive în față, două la mijloc și patru la coada garniturii. Cred că este un calvar să aștepți la barieră. Nu-mi dau seama unde au loc să formeze garnitura, dacă mai oprește până la destinație ? Cedarea sistemului de cuplare poate interveni în orice moment, modelul sistemului a rămas același din anii 1924-27 când existau locomotive cu aburi care remorcau maxim 30-40 de vagoane iar acum efortul s-a mărit poate de 4-5 ori. Nu știu ce se poate întâmpla cu o garnitură de tren dacă urcă o pantă și cedează sistemul de remorcare/cuplare. Restul de vagoane coboară la vale mărindu-și viteza până când deraiază?
  2. Salut ! Recomand pentru cei interesați de incidentele/accidentele pe calea ferată din România: http://www.agifer.ro/rap-finale-ro/rap-finale-ro.html
  3. Salut ! Nu vreau să fiu „gică-contra”, am primit cadou un flacon de Muc culoare roz pe care îl utilizam numai la angrenajul campa . M-a prins o ploaie mai serioasă pe traseu și lanțul a început să scârție la un moment dat. Acum folosesc ca și în ultimii 46 de ani de mers pe biclă tot ulei pentru cutia de viteze pentru autoturisme.
  4. Salut ! Reportaj interesant !
  5. Salut ! Mai pă scurt, plimbarea pe un tandem poate fi chiar plăcută când partenerii au condiție fizică echilibrată și au destui kilometrii parcurși împreună. Efortul în fața vântului de față și pentru cățărările pe dealurile din traseu se reduce considerabil. Situația se schimbă dramatic (până la abandon) când pe o biclă grea ”trage” mai mult numai unu din participanți.
  6. Reportaj excelent !
  7. Salut ! Sincer, nu prea înțeleg ce trebuie să facem noi, cititorii cu venituri medii ? Să ne bucurăm, entuziazmăm, să ne felicităm reciproc ?
  8. Salut ! Referitor la filmul de mai sus, personal nu recomand procedurile brutale ale individului ”meseriaș”, de desprindere a tijei de șa. Există și alte metode nedistructive pentru scoaterea tijei.
  9. Salut! Foarte frumos !
  10. Salut ! Mă bag și eu puțin în discuție cu un mic ”amendament”: când se adaugă pinioane mai mari ar trebui adăugată o za în plus la lanț.
  11. Salut ! Iar o luăm de la capăt cu subiectul. Tocmai s-au dezghețat apele și dăm șansa unora să le înghețe la loc !
  12. Salut ! Legat de locomotive, prin noiembrie trecut am văzut un marfar specializat pe transport autoturisme (supraetajat) tras de o locomotivă germană de la DB inclusiv vagoanele. Era pe înserat, M-a șocat lumina extrem de puternică a proiectoarelor cu leduri (chiar m-am mirat inițial că românașii au trecut f.repede la leduri) și lungimea interminabilă a garniturii. Direcția era de la Constanța spre București , nu cunosc ce marcă de autoturisme transportase.
  13. Salut ! Am urmărit cu interes reportajul, sincer te invidiez. (statui de bronz nu sunt p'acolo ?)
  14. Salut ! Sunt interesat de o plimbare pe digul din nord. Nu am priceput prea bine cum se face accesul la acest dig (cu ”sărut-mâna”, șpagă, taxă legală sau ”vă rog frumos lăsați-mă și pe mine să trec”?). Mulțumesc anticipat.
  15. Salut ! Am remarcat în poze că nu toți bicicliștii poartă cască, se pare că nu este obligatoriu.