EyesOnly

Membru
  • Content Count

    338
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

EyesOnly last won the day on April 2

EyesOnly had the most liked content!

Community Reputation

487 Excellent

About EyesOnly

  • Rank
    Membru
  • Birthday 09/10/1982

Profile Fields

  • Localitate
    Sibiu
  • Ocupaţie
    Inginer Software

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. EyesOnly

    Sunt mult mai convins ca nu a observat nimeni butelia aia decat ca au observat-o si au zis ca e OK sa trec cu ea. ;-)
  2. EyesOnly

    De curiozitate, biletul pentru tine cat a costat?
  3. EyesOnly

    Scurta si frumoasa plimbarea. Multumesc de istorisire.
  4. EyesOnly

    Frumoasa plimbare Hai cu continuarea
  5. EyesOnly

    @ovitelu Super tare tura. Felicitari! Citind povestea mi-a placut sa vad cum ati ajuns, treptat, de la plecarea la ora 12 la plecarile de la ora 9. Ai reusit sa ii "manipulezi" bine. A fost placut, asemenea, sa revad multe locuri - chiar aproape exact aceleasi poze - din tura facuta de la Izvoarele Dunarii acum 4 ani, vazute, de aceasta data, prin ochii altei persoane. Un big BRAVO!
  6. EyesOnly

    Am incercat si varianta cu soricei. Placa imi ofera mai multa versatilitate - pot sa orientez steagul in functie si de ce bagaje am pe biicleta. Prins cu soricei ma incurca la sacul care venea orizonatal pe portbagaj. In foarte mare parte sunt multumit de el, Acomodarea cu el s-a facut anul trecut, vreo 2 saptamani si ceva l-am folosit. A rezistat excelent la ploaie anul trecut - vreo 30 si ceva de ore de ploaie din 48, fara nicio problema. Da, trebuie sa iti gasesti niste miscari ca sa poti intra sau iesi usor. Dar nu am gasit motiv sa ma plang legat de asta. Ca si spatiu - pentru 2 persoane, bagajele trebuie puse sub verande sau afara(daca n-ai chef sa le bagi la interior). Noi le-am cam avut afara, cu exceptia zilelor in care am lasat cortul in camping si am plecat fara bagaje. Per total - sunt multumit de investitia facuta in el
  7. EyesOnly

    Multam @paulrad Intr-adevar e un scaun pentru camping. L-am luat din Austria, parca, dintr-un magazin de outdor, anul trecut. Cand dau de el pe unde o fi prin casa pot sa ii fac poze mai in detaliu
  8. EyesOnly

    Multumim de aprecieri! E exact asta de aici https://www.decathlon.ro/ciocan-cuie-cort-id_8358212.html Costa 23 de lei, areo 300g si, dupa 2 ani in care l-am folosit, il consider super util si necesar pe langa cort
  9. EyesOnly

    Ziua 21 Beauvais - Sibiu Dupa amiaza precedenta am sunat la Decathlon Beauvais, sa intrebam de cutii. Ne spun sa trecem de dimineata, cand le vine camionul. Desi initial vorbisem cu cei de la hotel sa lasam bagajele peste zi la ei - avionul nostru e abia pe la ora 20 seara - hotaram de dimineata ca nu are sens sa ne complicam cu asta. Treziti de dimineata coboram la cafea si scoatem si bicicletele afara, sa nu incurcam lumea. Nu ne grabim dar nici nu lenevim prea mult Pornim spre Decathlon - avem vreo 4km pana acolo. Ajungem putin inainte de ora de deschidere. Povestim cu un angajat si ne spune ca vor primi camionul cu marfa abia pe la ora 15, urmand sa descarce si abia apoi pot sa vada ce cutii au sa ne dea. Nu imi place deloc ideea si calculez variante alternative. Mai pedalam inca vreo 2 km, pana la un magazin de bricolaj. Incerc sa gasesc cea mai buna metoda de a impacheta bicicletele, gandidu-ma si la ceva carton pus pe langa folia cu care aveam de gand sa le impachetam. Nu sunt foarte multumit de optiuni si, inainte de a cumpara ceva, o pun pe Siri sa sune la un magazin de biciclete din oras, la care le dadusem ceva mail inainte sa plecam, Mail la care nu primisem niciun raspuns. Au raspuns sec sa venim sa luam ce cutie vrem ca au de toate. Pffff, daca sunam de la hotel, nu mai bateam atata drum pana aci. Luam niste folie pentru impachetat sacii de rafie cu gentile si pornim spre magazinul de biciclete(vreo 7-8 km inapoi in oras) Ni se pun cutiile in brate si multumim frumos pentru ele. Sa vedem cum ajungem si la aeroport cu ele Cam asa au ajuns impachetate - cam agabaritic, dar trebuie tinut cont ca erau cutii fullsize - bicicletele intrau intregi in ele Fac o poza si la statuile din vitrina magazinului Dupa plecarea de la magazin, vazand drapelul de pe biciclete probabil, o doamna ne saluta si ne ureaza buna dimineata in romana. Pornim spre aeroport, aflat la vreo 7km distanta de magazin. In drum spre aeroport dam de un magazin NOZ(magazin de destocaj, prezent si in Romania acum sub numele de WOW), important pentru Siri deoarece a lucrat o perioada pentru francezii care detin conceptul, asa ca facem o pauza sa il vizitam. Cumparam cateva nimicuri ieftine, o cutie de inghetata si ceva ciocoloata. Cat timp am stat acolo, las bicicletele in parcarea din fata, fara a le asigura in niciun fel La urma urmei, cine naiba fura niste cutii de carton sau cine poate fugi cu toate bagajele alea :)))) Ajungem rapid in aeroport Avand toate bagajele dupa noi si cutiile de carton, am renuntat la ideea de a ne mai plimba prin oras. Astfel ca ajungem devreme la aeroport, pe la ora 12, si avem muuuulte ore de asteptat pana cand vom zbura spre Sibiu. Pierdem vremea pe langa biciclete, stam cu ochii pe trupele de soldati care patruleaza prin aeroport inarmati pana in dinti. Initial se uita putin lung la noi si bagajele noastre, dar ne obisnuim rapid unii cu altii. E destul de cald asa ca inghetata de la NOZ merge perfect Asteptarea e cam plictisitoare si enervanta dar nu avem de ales. Intram in vorba cu un roman, basarabean de peste Prut, povestim de unde venim si ce am facut. Ii scapa si o intrebare care ne pune serios pe rasete si zambete - e foarte curios cum caram de la o destinatie la alta, in fiecare zi, cutiile si cum dormim in ele. :))))) Il lamurim rapid care e scopul lor si de faptul ca avem cort in care dormim. Ceva mai tarziu, din cauza plictiselii, ne apucam de impachetat bicicletele. Din cauza ca nu avem la dispozitie un carucior pentru bagaje in acest aerport, desfasuram operatiunea de impachetare foarte aproape de usa de intrare in zona de check-in Curiosii, soldatii in patrula si oamenii de securitate de la aeroport se uita cu priviri lungi la ciudatii aia doi si cutiile lor. Nu par sa inteleaga prea usor ce avem de gand. Sunt multe zboruri spre Romania din acest terminal, asa ca auzim multa vorba romaneasca. Unii intra in vorba si ne spun ca suntem nebuni, altii ne felicita, altii sunt doar curiosi ce am invartit prin Franta si cum naiba caram cutiile alea pe avion. Cutiile sunt foarte mari si permit sa introducem bicicletele intregi, fara a scoate nici macar o roata. astfel ca operatiunea de imapachetare dureaza relativ putin(nu ca nu am fi avut o gramada de timp la dispozitie) Mai avem o butelie de gaz, pe jumatate plina(cea nefolosita am lasat-o la camping-ul din Nantes) si nu prea stiu ce sa fac cu ea. Nu am voie cu ea in bagaje dar nici nu as arunca-o intr-un cos de gunoi. Intru in vorba cu soldatii si le captez rapid atentia cand le zic de o butelie de gaz sub presiune. Nu au in shchimb nicio idee despre cum as putea scapa de ea. Trei oameni de la controlul de securitate isi beau cafeaua pe langa noi si ii intreb pe ei - imi zic sa le dau lor ce am de aruncat si se rezolva. Predau butelia inceputa si un WD40 pe care il cumparasem din Franta. Odata rezolvata problema recipientelor periculoase, rezolvam destul de repede si impachetarea gentilor Observasem ca soldatii se activeaza imediat cand dau de un bagaj nesupravegheat, chiar daca e al tau si te afli la doar 2 metri de el. Nu stim cum sa procedam cu cutiile - unul din baietii de la securitate ne ajuta bucuros, stand de sase langa bagajele de afara. Eu le car si o las pe Siri langa cele pe care le-am cartat deja in terminal. Urmeaza alta asteptare lunga. Romanca care supervizeaza zona de check-in imi recomandase sa nu inchid cutiile pana nu le verifica cineva de la WizzAir. Zis si facut. Cand ne vine vremea de check-in, le car cumva printre zecile de oameni pana la ghiseu. Tipa de acolo isi pune mainile in cap si se pierde - habar nu are ce trebuie sa faca cu astfel de bagaje cu echipament sportiv. Se dumireste rapid, face un proces verbal de predare-primire, verifica cutiile si cum au fost ambalate bicicletele si ne DA OK-ul SA INCHIDEM CUTIILE. O intreb de doua ori daca chiar pot sa le inchid si apoi sigilez cutiile cu scotch si niste ata ceva mai groasa. Arunc cutter-ul prin gaurile de transport, intr-una din cutii. De la ghiseu ne zice ca mergem la bagaje agabaritice. Aici, in loc sa le puna pe banda de scanare, apar 2 tipi de la securitate(unul din ei a fost tot timpul langa noi cand impachetam, savurand cafeaua si tigarile). Imi fac semn sa bag cutiile intr-o camera mica, prin usa careia tocmai iesise. Fac asta si dau sa plec si imi zice, in franceza, ca nu am voie sa plec. Trebuie SA LE DESFAC, sa vada ce am la inerior. In plus, nu am voie decat eu sa intru - o singura persoana. Poftim nebunie! Taie funia si scotch-ul mult cu care am inchis cutiile cand nu ai niciun cutit la indemana. Le cer lor, nici vorba de asa ceva. Iau cheile de la casa si tai cu una dintre ele - nu foarte usor dar nici prea greu. Scaneaza cadrul primei biciclete si pune "cartonul" ala intr-o punga. Dau sa desfac a doua cutie si tipul de la securitate, care a cascat ochii cat m-am chinuit cu prima cutie, ma opreste. Se intinde spre fundul primei cutii si imi scoate cutter-ul de acolo. Pana la urma a scanat si cadrul la a doua bicicleta. unul din cei doi pleaca cu pungile cu "probe" si suna dupa vreo 10 minute ca totul e in regula. Tipul cu cutter-ul ma ajuta sa sigilez la loc cutiile. Nu mai e rost sa pun si funia prea bine, asa ca ma folosesc doar de scotch. In tot timpul cat am desfacut si resigilat cutiile am avut numai vorbe de duh la gura, in romana, si cu voce tare. Nu stiu ce au inteles cei doi dar se vedea pe fata lor ca inteleg ca ii injur de mama focului. In fine, totul bine pana la urma, am scapat de bagajele mari. Vine vremea sa ne urcam in avion si suntem dusi in sala de imbarcare. Aici, surpriza, cel putin o ora de intarziere, fara ca cineva sa ne spuna ceva despre asta. E putin frustrant(ziua toata petrecuta fara un scop anume si invartindu-ne pe langa bagaje ne-a obosit mai mult decat 150km de pedalat) dar nu prea ai ce face. Ajungem cu bine la Sibiu. Scoatem bagajele pe carucioare pana in parcarea aeroportului unde ne astepa tipul care ne transportase cu masina si la plecare. Ne cerem scuze ca am intarziat si l-am facut sa astepte(in loc de ora 12-01 am ajuns pe la 2 noaptea). Ajungem si acasa, tipul ma ajuta sa bag bag bagajele in pivnita. P>S> Dupa ce mi-am batut capul sa las la camping o butelie de gaz noua si am atras atentia soldatilor din aeroport asupra noastra(posibili teroristi :))) ) - ceva zile mai tarziu, cand am scos totul din gentile de portbagaj aveam sa gasesc, la fundul uneia dintre ele, o butelie de gaz nou nouta, nefolosita. Ce bine ca ne-am agitat atat de mult. Cu bune cu rele cam asta a fost tura noastra prin Franta, pe valea Loarei. O tura reusita, din punctul nostru de vedere, in care am vazut foarte multe locuri, am vizitat nenumarate castele, am mai invatat ceva istorie, am aflat cum se produce sarea de mare si am pedalat pe Passage du Gois. Am intalnit, de asemenea, oameni buni, romani, francezi, olandezi, deopotriva care ne-au ajutat atunci cand am avut nevoie. Evident, ca de obicei, putea fi mult mai bine dar daca totul iese perfect atunci nu prea are farmec. Daca aveti ceva intrebari, o sa incerc sa va raspund cat si cum se poate. Piesa-i gata, trag oblonul, hei, ce ploaie e afara, Daca v-au placut bufonii, mai poftiti si-n alta seara!
  10. EyesOnly

    Ziua 20, Nantes - Beauvais Ne trezim de dimineata, ca de obicei, dar nu e nicio graba in miscarile noastre. Uscam cortul sub soarele care incalzeste campingul, in timp ce savuram cafeaua si micul dejun, Dupa ce in primele zile ale excursiei am suferit din cauza lipsei buteliior de gaz pentru arzator, acum avem ceva in plus, nefolosite. Duc o butelie la receptie cu scopul de a fi donata unor alti viitori biciclisti vizitatori care ar duce lipsa de asa ceva. Doamna de la receptie imi multumeste frumos in numele lor. Pe la 11.30 toata trupa e gata de plecare spre Nantes Avem ceva timp la dispozitie si mai dam o raita pe stradutele orasului. O statuie interesanta - Eloge Du Pas de Cote - care e dedicata, daca am inteles eu bine, administratiei locale datorita implicarii si interesului pe care il manifesta legat de cultura Terminam plimbarea prin Nantes la gara Incercam sa aflam niscaiva informatii despre locul de plecare al trenului - avem bilete cumparate cu ceva vreme inainte de a pleca din Sibiu pentru TGV, inclusiv locurile pentru bicicleta. Nu reusesc sa gasesc informatii despre peronul de plecare - probabil iar aflam cu 10-15 minute inainte si o sa avem de alergat serios. Stam pe bancile din fata garii. Cu vreo jumatate de ora inainte de ora de plecare, observ pe panou un TGV care pare sa vina spre Nantes si sa fie trenul cu care o sa plecam noi. Notez peronul in minute si ne deplasam spre acea zona. Avem ceva de parcurs, dar avem noroc de rampe de acces pentru biciclete. Trecem de niste turnicheti pe care ii deschidem scanand codul de bare de pe biletul electronic, ne este verificat biletul si suntem indrumati spre primul vagon al trenului ce se afla deja pe peron. Mai avem 5 minute pana la plecare Urcam bicicletele, dam jos bagajele si la punem la locul lor Sunt 4 locuri pe scaune care sunt folosibile doar cand nu sunt biciclete la bord. Ne aflam in primul vagon, intr-o portiune cu vreo 16 locuri. E racoare si bine Dupa ce plecam ma uit cam lung la un fel de centura de langa usa. Incerc sa ma prind la ce foloseste si pana la urma imi pica fisa Trenul ia rapid viteza, e prima oara cand calatoresc cu TGV-ul si incep sa ma joc cu aplicatia de GPS/Speed de pe telefon Viteza maxima atinsa a fost 300km/h. Si, in medie, aflat in plin fuleu a variat undeva intre 285-295 Dupa ce imi revin din frenezia vitezei dau si peste panoul informativ, foarte bine documentat, care explica cum se asigura bicicletele la locul lor. Inclusiv centura care imi daduse mie ceva batai de cap Ajungem la Paris - gara Montparnasse - conform programului, pedalam pana la Gara de Nord(vreo 7 km). Din nou o placere sa pedalezi pe bulevardele mari, folosind mai tot timpul banda speciala de autobuze. In Gara de Nord, verific aplicatia pe telefon si cumpar rapid bilete pentru trenul ce va pleca peste 10 minute spre Beauvais In tren, nu ne mai deranjam sa dam jos bagajele si nimeni nu se simte deranjat de asta. Nici macar controlorul nu s-a deranjat sa vina sa ne verifice biletele. In gara din Beauvais Gazda de pe WarmShowers nu ne putea ajuta cu cazare la intoarcere asa ca avem rezervata cazare la Hotel VIktor - chiar in buricul targului. Hotel care nu isi justifica banii la conditiile de cazare pe care le ofera. Dupa aproape 3 saptamani va fi prima noapte dormita din nou intr-un pat rea. Un sentiment ciudat. :-D Aici primaria din piata aflata in fata hotelului si un 360 care arata mult mai bine pe FB Ajunsi la hotel, anuntam ca avem si biciclete cu noi. Supriza e destul de mare pentru ei. Ne spun ca nu au unde sa le tina, decat peste noapte le pot baga in restaurant, dar ca trebuie sa le scoatem afara dis de dimineata. Facem formalitatile de cazare si ne trantim direct la terasa hotelului Consumam lichide si povestim povesti despre ce a fost si cum a fost Conditiile de cazare nu se ridicau la inaltimea pretului, dar mancarea si berea au fost acolo unde trebuie. Pe seara, bagam bicicletele la interior, lasam mare parte din bagaje pe un culoar inchis langa restaurant si incercam sa ne reobisnuim cu dormitul in pat ~va urma~
  11. EyesOnly

    Ziua 19, Nantes, partea !!! Ne plimbam pe marginea raului si ne face cu ochiul unul din obiectivele de pe lista noastra(cu care am luat contact la sosirea noastre dinspre Saint-Brevin-les-Pins de acum 2 zile) Escortorul(de distrugatoare) Maillé-Brezé Primul muzeu naval plutitor din Franta, deschis in anul 1991. Singura nava Franceza transformata in muzeu Escortorul, bijuterie a Marinei Franceze, la vremea lui a facut parte din cele 18 escortoare, de tip Surcouf. construite in anul 1950. Caracteristici: lungime - 132,65m latime - 12,7m linia de plutire - la 5,8 inaltime greutate la incarcare maxima- 3.900 tone echipaj - 277 marinari dintre care 17 ofiteri, 100 sub-ofiteri motoare - 63000 cai putere viteza maxima - 33 noduri raza de actiune - 6600km Suntem insotiti de un fost capitan care ne povesteste multe despre ce vedem, doar ca in limba franceza(urmatorul tur in engleza era prea tarziu) Avem parte si de 2 romani. Sunt si singurii romanii intalniti in excursia noastra care m-au facut sa imi fie rusine, cu comportamentul lor. Barcile de salvare sunt la locul lor, vazute de pe scara care ne coboara de pe cheu Tricolorul francez flutura maret pe catarg "Intr-o zi motoarele s-au oprit, marinarii au debarcat, noi le pastram amintirea vie pastrand vie aceasta mostenire" sau Pardon my French Niscaiva instructiuni de folosire pentru cateva mecanisme de la bord Schema interna de transport a apei menajere(albastru) , apei de mare(negru), vaporilor de apa(rosu) si combustibilului)mov) Ceasuri, multe ceasuri. tot felul de informatii despre sistemele sub presiune care ne inconjoara Unul din axele motoarelor O sectiune in teava prin care circula apa de mare folosita pentru propulsie Cineva are intalnire in seara asta Probabil cu nenica asta de isi face freza Si macheta vasului Sigur nu ne aflam in cursa Paris-Nice, la cum (nu) bate vantul are cineva chef de niste torpile Matelotii sunt harnici si organizati Scos din functiune dar totusi impunatoare turela de pe punte Sisteme de comunicatie moderna Chiar langa cel mai destept telefon de ultima generatie Semne "rutiere" pentru nave Pe fiecare usa de la bord exista asa numitul "arlechin" In functie de cele 6 situatii in care se poate afla vasul si pozitia la bordul vasului fiecare usa trebuie sa fie intr-o anumita pozitie: - deschisa - inchisa cu acces restrictionat, cu obligatia de a o inchide dupa trece - inchisa, cu interdictia de a trece pentru oricine Suna clopotelul Cineva a avut parte de botezul marii la bordul acestui vas Iar altcineva a castigat titlul in '78 In vreme ce altii se odihneau in hamac(au fugit cand ne-au vazut ca venim) dar sigur nu era el Cei prinsi ca leneveau in hamac au dat de ....doctor si si-au luat adio de la mancare si alte resurse de la butic Am adunat in acest album toate pozele facute la bordul escortorului ~va urma~
  12. EyesOnly

    Ziua 19, Nantes Trezirea de dimineta devreme, cum suntem obisnuiti - pe la 7.30 cafetiera umple campingul de arome placute Parcurgem la ralanti cei 10km pana in oras si ne oprim la coada imensa de la casa de bilete a Machines de l'île. Desi ne-am cam speriat merge destul de repede - multi sunt cei care cumpara bilete pentru plimbarile cu elefantul. Vedem pe un ecran mare cum se imputineaza cele 50 de locuri disponibile pentru fiecare plimbare a elefantului. (Daca imi aduc bine aminte acesta circula din ora in ora). De asemenea sunt multe grupuri la coada, asadar dispar cate 4-5 dintr-un foc, dupa ce achizitioneaza biletele. Ajungem in interiorul halelor de expozitie si cascam gura la toate masinarille pe care le gasim aici Una din primele demonstratii - un pilot mic de statura este urcat intr-un avion. O poveste intreaga impacheteaza actiunea, impartasita cu haz de una din angajatele de aici. (din pacate pentru unii doar in franceza) Nu va luati dupa viteza din video, e in slow motion filmat O macheta a copacului de afara, copac in care urmeaza sa se deplaseze o parte din masinariile care ne sunt prezentate. Au loc tot felul de prezentari demonstrative la unele din masinarii. Prezentari insotite uneori de ceva povestioare hazlii Gasim si macheta initiala a elefantului care domina piata din fata expozitiei Si, evident, ne cataram putin si in copac. Inca nu e populat de vietati mecnico-hidraulice dar urmeaza in urmatorii ani 2 ore sau ceva mai mult foarte interesante si placute. Recomand oricui ajunge in Nantes sau prin apropiere Ziua 19, Nantes, partea !! Parasim expozitia si casa elefantului pentru a ne "plimba" si noi putin in caruselul pentru adulti. Biletul permite 2 ture, la care poti alege ce masinarie doresti din cele 4-5 nivele(incepand de la vietati si masinarii sub-acvatice la subsol, pana la pasari si avioane la ultimul nivel) Ne decidem foarte greu cu care vrem sa ne dam asa ca fac poze la o parte din ele, intre timp In asta "micu" nu avem voie acum, doar trece pe langa noi Alegem doua masinarii, savuram plimbarea in timpul careia apasam toate butoanele si tragem de toate manetele care ne sunt la indemana. La urcarea in masinarie unul din angajati vine sa se asigure ca ti-ai pus centurile de siguranta si iti povesteste, intr-o engleza foarte buna, ce poti sa faci acolo, ce manete sa tragi si ce anume o sa se intample. In timpul asteptarii dintre cele 2 ture dam, din nou, peste o familie de romani. E destul de hazliu sa vezi cum povestesc fara sa se gandeasca ca cineva din jurul lor poate intelege foarte bine ce zic. :-D ~va urma~
  13. EyesOnly

    Ziua 18, partea !! Continuam raita prin oras si facem un popas si la Catedrala Sf Petru si Pavel Piata Sfantul Petru, din fata catedralei Cam urla foamea in noi si ne tot invartim pe langa toate terasele si restaurantele din zona. Avem parte, din nou, de aceasta blestemata ora de masa a francezilor, cand nimeni nu vrea sa iti dea de mancare. Sa-i ia toti cu programul lor de lenesi :-D Gasim pana la urma un mic fast-food cu mancare sanatoasa pe bune si vegetariana. Luam doua baghete cu de toate foarte bune si le ungem cu niste bere artizanala Cea verde era buna tare, cea portocalie nu prea - prea acidulata pentru gusturile mele. Sau invers, nu mai stiu exact culorile O privire asupra unei biserici pe care nu reusesc sa o identific pe harta Charles de Gaulle incalzit de soare Fantana arteziana din Piata Regala(piata in care se tine an de an si targul de Craciun la Nantes) In centrul orasului Nantes Loara se imparte in doua brate mari - Bratul Madeleine, in nord si Bratul Pirmil spre sud - formand intre aceste doua brate Insula Nantes, Ne indreptam si noi spre insula si traversam Bratul Madeleine pentru a ajunge acolo Ajungem aproape de una din marile atractii ale orasului Nantes - Masinile insulei sau Machines de l'île Dam peste caruselul pentru copii veselie si galagie mare, copii, parinti si turisti deopotriva Cei mici se dau in tot felul de masinarii care se misca, scot aburi, fum sau apa si fac felurite zgomote Avem parte si de prezenta celebrului elefant O minunatie de mecanica si hidraulica, din punctul meu de vedere. Propulsat de un motor diesel, foarte mare, amplasat in zona din spate. Elefantul se deplaseaza pe niste roti si picioarele sale se misca foarte aproape de sol dand impresia ca se deplaseaza folosind acele picioare. Scoate tot felul de sunete si arunca cu apa si vapori, Vapori care sunt o binecuvantare pe caldura asta mare Continuam spre un alt carusel aici gasim un semn mare si distractiv care ne anunta ca adultii sunt bineveniti(adaugam pe lista de to do) Continuam plimbarea prin oras, cascam gura la toate cele si ne indreptam spre camping. Ceva shopping la Carrefour Express "Dam foc" la bucatarie si stingem focul cu niste "struguri reci la sticla" ~va urma~
  14. EyesOnly

    Ziua 18, Nantes Ma trezesc cu oarece amaraciune in suflet, ieri a fost ultima zi de pedalare adevarata din aceasta tura. Dar e prilej si de bucurie - am reusit sa ajunem pana aici fara prea mari probleme si am cam atins toate obiectivele. Rezolvam cafeaua de dimineata si pornim la drum. Avand in vedere ca se apropie zborul spre casa, avem deja in gand modul de impachetare al bicicletelor. Decidem sa tragem intai o fuga la Decathlon, la vreo 7km distanta de camping. Mi-a placut parcarea de biciclete si sistemul de legat bicicleta Fiind dimineata devreme(atunci ni s-a spus ca se descarca camioanele si e cel mai usor sa gasesti cutie) ii gasim pe baietii de la Decathlon la descarcare. Povestim cu ei si ne dau doua cutii. Sunt destul de mari, calculam destul de mult si decidem, prea repede, ca nu avem cum sa caram dupa noi cutiile alea. Mai ales ca mai avem de schimbat si ceva trenuri. (peste cateva zile vom afla ca posibil nu era dar fezabil sigur nu era) Renuntam la ideea de cutie de carton si imi trece prin cap ca putem merge pe varianta de imachetare in folie. Astfel ca dam o raita la ceva magazine de bricolaj. Stabilim pana la urma ca o sa vedem in Beauvais cum facem. Ne-am plimbat putin aiurea dar am reusit sa luam micul dejun cu ocazia asta. In plus reusesc performanta sa probez niste casti audio pe care le urmaresc de ceva vreme(in Romania nu le poti testa- sunt sigilate in cutie si legate cu 7 lanturi in orice magazin de electrocasnice). Astfel ca "rezolv' problema viitoarei achizitii ceva mai piperate in viitorul apropiat. Pornim spre centrul orasului si dam o raita prin Biserica Saint Clément Din nou scultpturile in lemn cu detalii extraordinare Povesteam ceva mai devreme ca am uitat sa ii dam magnetul si tricolorul D-lui Daniel, soferul de autocar, domn care a fost atat de bun cu noi, Realizez ca putem rezolva aceasta problema - mergem spre gara si cautam autocarul de pe linia 13 Vorbim cu soferul, ne confirma ca il cunoaste pe Daniel si e dispus sa ii dea cadoul de la noi. A fost un moment de fericire pentru noi - pana la urma am reusit sa facem lucrul bun. Urmeaza vizita la Castelul ducilor de Bretania - castel si muzeul de istorie al Nantes-ului. In lateralul castelului exista un tobogan pe care kinderii se dau cu foarte mare galagie Ni se aduce aminte ca aici s-a nascut Ana, ducesa de Bretania si regina consoarta(de 2 ori) a Frantei La interior, muzeul istoriei Nantes. Harta cetatii Nantes, cu tot cu castelul in care ne aflam (stanga jos) Placa de la pupa vasului nantez Tertre Macheta velierului L'Atlantique - velier caracteristic epocii(a fost construit intre 1893 si 1897), masura 92 de metri, a avut 4306 metri patrati de vele, Dupa o lunga si fructuoasa cariera, a fost vandut in anul 1926 pentru a fi dezmembrat. Facem trecerea spre zona dedicate perioadei negre a comertului cu sclavi si vedem macheta unui vas folosit la transportul sclavilor - vasul Marie Seraphique Putea transporta intre 300 si 350 de sclavi si, conform documentelor gasite, ar fi avut parte de 4 runde de transport intre anii 1769 si 1773 , fapt ce denota o activitate importanta a acestui vas Catuse folosite pentru sclavi Macheta unei plantatii de de zahar Un orologiu care mi-a atrans atentia prin detaliile sale si o vedere de sus inspre curtea inerioara Vas folosit pentru dragare canalelor raului Ce a mai ramas dintr-un velier construit la Nantes - Saint-Luis un vas de razboi Evident, dam si peste o bicicleta si ne potolim foamea cu niscaiva biscuiti Mesajul de mai jos o fi fost valabil in zilele lui, dar e 100% valabil si in zilele noastre Ajungem si in zona dedicata celor doua razboaie mondiale. In primul rand chemarea la arme a primarului din Nantes, in anul 1914 Uniforma si valiza cu efecte Un fel de tricicleta actionata cu mana O alta uniforma si apoi ajungem la zona WW2 la inceput de razboi, mandrii de victorie in orice limba Si placutele in limba germana folosite dupa ocuparea Frantei Si ceva efecte apartinand germanilor care stationau in Nantes Tinute si efecte ce au apratinut unor prizonieri francezi Arme folosite de cei ce faceau parte din rezistenta franceza Maresalul a zis! Maresalul a facut! Ceva mai tarziu parasim interiorul castelului si ne urcam pe metereze Intr-una din cladirile castelului era si o expozitie denumita Vikings, care parea foarte interesanta. Intrarea la aceasta expozitie era acoperita de biletul nostru. Am avut o tentativa scurta de a o vizita - era o coada imensa, intrau doar cate 10 persoane la o tura si, cel mai nasol, grupurile organizate sareau peste linie. Asa ca sarim si noi, din pacate, peste vizita. Dupa ceva pauza langa biciclete, vreme in care ne dam seama ca unul din oamenii de securitate de la castel era roman, ne continuam vizita prin oras Pozele de la castel le gasiti si aici ~va urma~
  15. EyesOnly

    Ca de obicei la subiect. Iti foarte multumesc! Am uitat sa il specific.