teo_

Membru
  • Content count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

27 Good

About teo_

  • Rank
    Member

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Puch Clubman 1981
  • Localitate
    Bucuresti

Metode de contact

  • Yahoo
    theosagnostos
  1. cu placere, mi-ar placea sa stiu ca o sa foloseasca cuiva :)
  2. - au sau nu locuri limitate? Da, fiecare ferma are un numar maxim de voluntari pe care ii poate gazdui in acelasi timp, si vaziaza de la 1 la peste 10. Iin cazul fermelor mai mari, daca calatoresti cu cortul si sacul de dormit, te poti intelege cu gazda sa te primeasca, chiar daca are deja numarul maxim de voluntari in gazda, cu conditia sa dormi afara in cortul tau, si sa ti se ofere mancare si acces la restul de comforturi. Numarul de voluntari pe care il accepta fiecare ferma-gazda apare pe site, pe pagina cu informatii a fermei respective, asa ca daca ai acces la datele de contact ale fermei pentru a suna sau trimite e-mail ca sa intrebi daca te poate primi, ai acces si la multe alte informatii despre ferma: - cati voluntari primeste; - cate ore pe zi si zile pe saptamana se lucreaza la ferma aia; - ce fel de munca urmeaza sa faci (de cele mai multe ori e vorba de agricultura si ingrijire animale, dar mai sunt si alte chestii legate de constructii sau renovari cladiri, tehnologii alternative, etc.); - ce fel de mancare iti ofera (la unele ferme se mananca hrana vegetariana); - cati oameni locuiesc la ferma; - daca accepta in gazda familii cu copii sau nu; - perioada minima si maxima pentru care sunt dispusi sa te primeasca (variaza de la 1-2 saptamani la 1 an sau mai mult); - ce fel de echipamente de protectie iti pun la dispozitie (manusi de protectie, cizme de cauciuc); - ce alte comforturi iti ofera; - ce alte activitati pentru timpul tau liber exista de facut pe acolo (pescuit, drumetii cu bicicleta sau pe jos, rafting, etc.); Se dau explicatii despre cum se ajunge la ferma, in functie de directia din care vii si mijlocul de transport cu care vii. Se pot vedea de asemenea poze cu ferma. - cam in ce consta munca pe care trebuie sa o faci? Poti sa faci oricare dintre activitatile de mai jos, sau mai multe activitati, in functie de timpul pe care-l petreci acolo: - diferite activitati agricole: culegi sau plantezi, uzi / irigi culturi, tai lemne, sapi brazde pentru plante, culegi fructe din copaci, cureti copacei de crengute nedorite, sau multe altele. - ai grija de animale: le dai apa, mancare, strangi oua de la gaini, mulgi vaci si capre, faci curateni in grajduri, etc. - constructii de casute din lemn, materiale ecologice, sau materiale conventionale, constructii de toatele ecologice, sere / solare sau alte structuri, constructie de cuptoare de exterior pentru paine/pizza, renovare cladiri, zidarie zugraveala, vopsitorie, etc. Gazda nu te pune sa faci lucruri pe care nu stii sa le faci, sau daca esti dispus sa incerci sa le faci, o sa te invete, sa-ti arate cum, sa te ajute, etc. De obicei pe pagina web cu informatii a fermei, scrie in mare ce fel de munci se fac la ferma respectiva si daca vrei te duci, daca nu vrei, nu te duci. - este necesar sa-ti anunti din timp venirea la ferma? Nu te duci la ferma fara sa iei legatura in prealabil cu gazda, prin telefon sau e-mail. cel mai bine e prin telefon, ca nu astepti cateva zile sau mai mult pana primesti raspuns. Gazda trebuie sa iti spuna daca are locuri disponibile sa te primeasca, spui cand ajungi la ferma, in ce zi si in ce parte a zilei, de multe ori gazda trebuie sa-ti dea detalii suplimentare despre cum sa ajungi la ferma, ca multe ferme nu au poarta pe marginea soselei, trebuie sa ti se explice cum ajungi la ei, sau sa te intelegi cu ei de unde sa vina sa te ia cu masina. In caz ca te intelegi cu ferma-gazda sa vi intr-o anumita zi, apoi te razgandesti si te duci la alta ferma, e nevoie sa anunti ca nu te mai duci, sa nu te astepte sau sa nu sune la politie sa te dea disparut. - ce insemana "acces la alte comforturi"'? Acces la baie / dus, masina de spalat pentru a-ti improspata garderoba, acces la internet sau wi-fi, acces la bucatarie ca sa-ti faci cafeaua, ceaiul sau sa-ti gatesti ceva. Unele ferme au biciclete pe care le pun la dispozitia voluntarilor pentru plimbari, drumetii sau pentru a se deplasa pana la cel mai apropiat oras sau sat sa faca cumparaturi sau altceva. Acces la scule, daca vrei sa ti-o repari sau reglezi pe-a ta. Unele ferme sunt in apropierea unei ape si pun la dispozitia voluntarilor caiace si veste de salvare, undite si alte chestii de pescuit, etc. ai inteles idea... - orice ti se pare ca ar fi interesant legat de aceste ferme: Majoritatea oamenilor care-s gazde la fermele astea sunt oameni foarte prietenosi, oameni interesanti pe care o sa te bucuri ca i-ai cunoscut. Locurile sunt frumoase, voluntarii pleaca de acolo cu amintiri frumoase Munca nu e grea, si nu e strict controlata, gazdele nu stau in spatele tau sa-ti respire in ceafa ca un sef frustrat. Cand ti se da o treaba de facut, e optionala, daca nu vrei sa faci, poti sa ceri altceva de facut, dar daca refuzi prea multe o sa fii politicos invitat sa pleci. Sa fi voluntar in Spania te costa 20 euro pe an, si pentru banii astia primesti acces la informatii permanent actualizate despre fermele disponibile si informatii de contact. Momentan nu imi vine in minte altceva important de povestit :) P.P.S. Am vazut ca exista si in RO: http://www.wwoof.ro/index.php?p=home&m=changeLang〈=RO Da, asa e. Exista si in Romania 32 de ferme inscrise in programul asta, majoritatea in jumatatea nordica a tarii, multe din ele prin Transilvania. Partea proasta e ca site-ul romanesc nu da numere de telefon si poti sa comunici cu fermele numai prin e-mail. eu am incercat acum cateva luni sa iau legatura prin e-mail cu vreo 3 ferme romanesti si nu mi-au raspuns la e-mailuri nici pana acum, asa ca asta poate reprezenta un impediment destul de mare. Partea buna ar fi ca daca esti roman si vrei sa faci voluntariat in Romania nu te costa nimic, statutul de membru/voluntar este gratuit.
  3. Hai sa-ti spun un secret : probabil peste 90% din oamenii care spun chestii de genul " sper ca pana anul viitor ... sa incerc si eu asa ceva " sau " la anu o sa fac si eu " sau alte rezolutii asemanatoare, nu o fac niciodata. Momentul tau e acum, anul asta. Fa rost de 400 de euro, ia-ti rucsacu si bicicleta si pleaca! Cu cat amani mai mult cu atat iti micsorezi sansele de a pleca vreodata.
  4. Pai uite, am un blog, pe care am scris despre fermele astea is experienta noastra acolo: http://changeisnear.wordpress.com/2012/02/28/253/ http://changeisnear.wordpress.com/2012/05/07/luni-12-martie/ http://changeisnear.wordpress.com/2012/05/07/duminica-15-aprilie/ In aceste 3 articole de pe blogul meu se gasesc poze si impresiile noastre de la 2 dintre fermele pe care le-am vizitat. la a treia ferma nu am mai facut poze. Pentru cine vrea doar poze, o sa pun cateva aici: La prima ferma: De la a doua ferma:
  5. Salut, La recomandarea lui " gibonu " coleg de forum, povestesc si eu despre tura facuta anul trecut prin Spania, de la Madrid la Malaga, cca 750 km, in 2 luni si jumatate. O povestesc pentru ca poate o parte din ideile mele incercate si experimentate vor fi utile si altora care vor sa calatoreasca cu bicicletele, dar nu o fac deoarece au impresia ca e prea scump sau prea greu. Am calatorit impreuna cu sotia mea Olga, care-si cumparase prima ei bicicleta cu doar cateva luni inainte, o bicla Rockrider 5.0, de 120euro noua, de la Decathlon din Madrid. Eu aveam o hibrida Orbea T-ravel, luata cu 200 euro second-hand. Am construit o remorca, din materiale reciclate, deoarece nu credeam ca bicicletele noastre sunt destul de rezistente ca sa suporte greutatea noastra plus a bagajelor si nu aveam bani de o remorca cumparata. Am adunat materiale cam o luna, apoi mi-a luat cateva zile sa o construiesc. Toata afacerea a costat 25 euro, fata de vreo 200 euro cat costa cele mai ieftine remorci bune gasite pe net. Mai multe detalii despre remorca: http://changeisnear.wordpress.com/2012/02/02/remorca/ Poze cu noi si bicicletele incarcate, in dimineata plecarii din Madrid: Scopul a fost sa calatorim cu bani putini, deoarece nu aveam mai mult de vreo 300 de euro si vroiam sa tragem de ei cat mai mult posibil. La plecare am pus in remorca, pe langa multe alte lucruri (mult prea multe lucruri, am aflat ulterior), cca 10 kg de provizii alimentare: supe la plic, piure instant, paste, orez, fasole, ulei, otet, cafea, zahar, conserve de ton, conserve cu pate de ficat, arahide si unt de arahide, biscuiti si ciocolata, sare si piper, niste branza si cascaval, vreo 4 cepe si cateva capatani de usturoi. Toate astea le aveam deja in casa, obtinute gratis sub forma de ajutoare de la UE, asa ca n-am platit nimic pe ele. Am combinat mersul pe bicicleta cu voluntariatul la ferme eco-organice, prin programul international de voluntariat WWOOF, experienta pe care o recomand din tot sufletul. Voluntariatul presupune sa lucrezi (nu prea din greu) intre 4 si 6 ore pe zi, adica maxim 30 de ore pe saptamana, si in schimb primesti cazare, masa, si acces la alte comforturi. Partea frumoasa e ca nu cheltui bani si intalnesti oameni minunati. Am stat o luna la prima ferma, 2 saptamani la a doua si cam o saptamana la a treia ferma, langa Malaga. Zile de pedalat am avut doar 1 pana la prima ferma, apoi inca doua zile pana la a doua ferma, si apoi 6 zile pana la litoral si la a treia ferma, in total 9 zile de mers cu bicicleta. Am dormit in cort, am mancat aproape numai din proviziile luate din Madrid, cheltuid bani numai pe paine si fructe. Amandoi impreuna am cheltuit un aproximativ 150 euro in doua luni si jumatate, din care 50 euro doar in 2 zile dupa ce-am ajuns la plaja, pe 2 nopti cazare in camping si-un mic dejun pt 2 persoane la un fast-food de pe plaja. Malaga e o destinatie scumpa. Poze facute la sosire in Fuengirola, langa Malaga: A fost o experienta atat de placuta, interesanta, eliberatoare, educativa... incat anul asta plecam din nou. La inceputul lunii Februarie vom fi din nou in Malaga, la ultima ferma pe care am vizitat-o inainte de a ne intoarce. De data asta o sa avem cu noi mult mai putine bagaje decat data trecuta, nu vom mai avea remorca, ci vom cara putinul care ne trebuie pe biciclete. Vom continua sa facem voluntariat la ferme, dar de data asta ne vom organiza in asa fel incat de la o ferma la urmatoarea sa avem doar 1-2 zile de mers cu bicicleta, si ne vom lua cu noi pachet cu mancare pentru aceste 1-2 zile de la ferma pe care o parasim, astfel incat sa nu dam bani de loc pe mancare. Vom dormi in cort, la fel ca inainte. Avem tot timpul din lume, caci nu lasam nimic acasa care sa ne astepte. Teoretic calatoria asta poate sa dureze mai multe luni, sau cine stie, poate chiar ani. O sa avem cu noi cca 400 euro, dar o sa facem tot posibilul sa nu ii cheltuim, astfel incat sa avem posibilitatea de a ne continua plimbarea atata timp cat o sa avem chef. Asta a fost in linii mari si foarte pe scurt prezentarea pe care am vrut sa o fac. Mult mai multe detalii, pentru cine vrea sa le citeasca: http://changeisnear.wordpress.com/ Daca sunt printre cititorii forumului oameni interesati de cicloturismul ieftin, si daca aveti intrebari sau vreti sa aprofundez anumite chestii, astept comentariile voastre. Multumesc!
  6. Genti cumparate de calitate buna... cele mai ieftine pe care le-am gasit sunt undeva la 50 de euro (set de 2 sau 2+1 genti pentru portbagaj spate). Pentru stilul meu de a calatori cu buget foarte restrans, 50 euro sunt bani care sa-mi ajunga cel putin o luna. Genti cumparate de calitate joasa am gasit si la 150 ron (set de 2 genti pentru portbagaj spate) dar ar avea aceeasi calitate / durabilitate pe care ar avea-o si improvizatia din rucsaci despre care vorbeam in postul anterior. Ba mai mult, improvizatia are avantajul ca la nevoie poate fi desfacuta si folosita ca si rucsaci de carat in spate, daca merg intr-o drumetie, de exemplu. Am folosit improvizatii aproape toata viata mea, si am avut experiente atat placute, cat si neplacute cu ele. Dar dupa atatia ani, tot prefer o improvizatie facuta de mine, fata de un produs cumparat pe bani multi. Improvizatia ma stimuleaza sa-mi pun creativitatea in actiune atunci cand nu functioneaza si imi da satisfactii enorme atunci cand functioneaza. Am intalnit cicloturisti prin Spania si aia care gaseau solutii pt a calatori cu buget restrans erau mereu mult mai interesanti decat cei care aveau bicicleta de 1500euro si echipamente Ortlieb de 500euro... Improvizatiile fac viata mai interesanta, dar asta e doar parerea mea, poate sunt eu mai "hipster" in privinta asta P.S. eu impreuna cu sotia mea, am calatorit 2 luni si jumatate prin Spania, de la Madrid la Malaga, 750km de pedalat si 3 ferme ecologice pe care le-am vizitat si unde am lucrat ca voluntari prin programul WWOOF. In toata calatoria asta am cheltuit 150 euro, din care 50 euro i-am cheltui doar in ultimele 2 zile, cand am ajuns la Malaga, pe litoral, si anume i-am dat pe 2 nopti dormite in camping cu plata si un mic dejun pt ambii la un fast food langa plaja. Faptul ca am calatorit cu buget restrans a facut ca acum sa am amintiri mult mai placute legate de calatoria aia si de oamenii pe care i-am cunoscut, decat as fi avut daca bugetul nostru de calatorie ar fi fost de 1000euro, sa zicem.
  7. Intr-o luna plec din nou in Spania, imi voi continua calatoria pe bicicleta prin aceasta tara, calatorie pe care am inceput-o in februarie 2012 si intrerupta in mai 2012. De data asta nu mai iau cu mine o remorca, voi incerca si varianta cu genti pe bicicleta, si mai exact genti DIY (adica facute de mine, acasa). Scopul meu este sa le confectionez cu cel mai mic cost posibil, si sa imi fie usor sa le fac eu insumi, fara unelte speciale, sau priceperi de care nu dispun. Varianta cu bidoane din plastic cade, pentru ca nu am gasit bidoane de o calitate acceptabila la un pret acceptabil. Am intalnit de mai multe ori pe site-uri specializate idea de a folosi 2 rucsaci de 30L atasati de-o parte si de alta a portbagajului pe post de genti de cicloturism. Chiar am vazut cateva astfel de genti facute (de exemplu: http://www.instructables.com/id/Cheap-Bicycle-Panniers/ un tip care a facut 600 km prin China cu doi rucsaci de $7 dolari legati intre ei / http://www.instructables.com/id/Backpack-panniers-that-are-still-backpacks/#step1 e un alt exemplu de solutie nu tocmai eleganta, dar practica, utila si ieftina) Am deja rucsacii pe care urmeaza sa-i folosesc, zilele urmatoare o sa incerc diferite metode de atasare la portbagaj si-o sa fac si cateva poze,
  8. bidoane din plastic se gasesc, atat noi cat si SH de exemplu aici: http://www.निषिद्ध/catalog-okazii-altele/bidoane-canistre-plastic-a117799980 sau aici: http://www.ecolifestyle.bizoo.ro/vanzare/145174/Bidoane-plastic-30-litri la a doua adresa, ar fi fost foarte convenabil pentru mine, dar a zis nenea ca nu vrea sa stea sa-mi faca factura doar pentru 20 lei
  9. sunt deschis la idei. la ce fel de afacere te-ai gandit?
  10. Pe mine ma intereseaza subiectul asta din cateva motive practice: buget redus, sunt cam anti-consumerism si pentru ca m-a dotat natura cu ceva pricepere. In plus chestiile facute de mine pe care le-am folosit, intotdeauna mi-au oferit o mai mare satisfactie decat cele cumparate. Ce parere aveti despre idea cu partea de jos a pannier-elor taiata din bidoane din plastic pentru lichid ( capacitate de 20-25-30 litri pentru spate si de 10-15-20 de litri pentru fata ), la care sa se adauge partea de sus ca un tub din material textil cauciucat ( ceva de genul materialului din care-s facute banner-ele sau prelatele de camion ) ? Partea de sus (textila, flexibila) ar putea fi lipita de partea de jos (din plastic, rigida) cu niste epoxi de calitate buna, apoi asigurata cu cateva pop-nituri, sau suruburi+saibe+piulite. Inchiderea pannier-elor s-ar putea face prin rulare, la fel ca la Ortlieb Roller Classic, cu niste catarame din plastic mai bune. Parerea mea e ca daca un bidon din plastic e destul de rezistent incat sa poti cara 20-25 litri de apa in el, ar fi destul de bun pentru un maxim de 10 kg de alte obiecte, puse inauntru, chiar daca prin taierea partii de sus, ii compromitem un pic integritatea structurala. Design-ul asta ar rezolva problema rigiditatii peretelui din spate al gentii (peretele dinpre roata), ar asigura o baza buna pentru atasarea carligelor care sa agate geanta de portbagaj, ar asigura impermeabilitateta gentii in aproape orice conditii... Materialul textil-cauciucat pe care vreau sa-l folosesc e reciclat din lazile cu reziduuri ale unei firme din Bucuresti, care se ocupa cu confectionarea sistemelor de inchidere si umbra pentru terase. E foarte rezistent, in sensul ca daca tai o fasie de 2-3 cm latime, mai lunga si pui doi oameni sa traga de capete, nu cred ca ar putea sa o rupa. E cauciucat pe ambele parti, si sandwichul e foarte bine lipit. Are culoare maron, o nuanta chiar placuta si rezistenta la murdarie. Ei importa materialul la sul, din Grecia. Si arunca la cos bucati de 25-30 cm latime si pana la 2-3 metri lungime. Am luat cateva din ele, cred ca mi-ar ajunge pentru un set de 4 genti, mai ales daca aleg design-ul asta cu bidoane de plastic in partea de jos. Mi-ar placea sa citesc parerile catorva dintre voi cu privire la design-ul asta, mai ales la idea de a folosi bidoane din plastic. Multumesc!
  11. Nu auzisem de Freitag, dar auzisem de genti si alte chestii facute din prelata de camion, chiar avem un coleg ciclist in Bucuresti care face genti si alte accesorii din prelata de camion reciclata, din bannere reciclate, etc. Poate ati auzit de el, il cheama Bogdan Neagu si are brandul Turific Handmade. Nu s-a bagat la genti de cicloturism, face genti de messenger, borsete, sepci, portofele si multe altele... Face lucruri durabile, de calitate, si le coase cu masini de cusut pt uz casnic, mai vechi, dar reconditionate. Eu cand mi-am construit remorca am studiat mai multe site-uri straine, unde oamenii isi lauda si expun creatiile artizanale. Unul din cele mai faimoase si bune site-uri este: http://www.instructables.com/ si acolo sunt cateva idei foarte bune pentru panniere DIY De exemplu am vazut unele facute din bidoane de plastic de 30 Litri, cu baza dreptunghiulara, pentru transportat lichide. Le-a taiat de la 3/4 din inaltimea lor, si a facut partea de sus, ca un tub din material textil cauciucat, de genul materialului de prelata de camion, cu inchidere la fel ca la Ortlieb Roller Classic, si lipit de corpul bidonului cu un epoxi bun... cele pentru fata le-a facut din bidoane de 20 Litri, cu aceeasi inchidere. si apoi le-a folosit la o tura de mai multe luni, traversand inainte si inapoi continentul Nord American. le-a construit singur, in garajul lui, cu mai putin de $60 si spunea ca s-au comportat excelent... Daca un american poate sa le faca, refuz sa cred ca romanii nu-s in stare :)
  12. eu am folosit o remorca facuta de mine, din materiale reciclate, intr-o tura de cca.750 km. http://changeisnear.wordpress.com/2012/02/02/remorca/ daca intereseaza pe cineva, pot oferi detalii
  13. Ce parere aveti de genti DIY (adica facute acasa, de voi) ? V-ati gandit la posibilitatea de a va confectiona voi niste genti? Eu am facut anul asta o tura prin Spania, din Madrid pana in Malaga + cateva ture scurte, de-a lungul rutei. Am folosit o remorca DIY in combinatie cu o bicicleta hibrida la mana a doua ( http://changeisnear.wordpress.com/2012/02/02/remorca/ ) si m-am convins ca echipamentele facute (nu neaparat cumparate) pot fi o alternativa foarte buna, mai ales pentru cei cu pricepere si buget restrans. Acum vreau sa-mi fac singur un set de genti fata / spate, dintr-un material reciclat, foarte asemanator cu materialul din care sunt facute gentile Ortlieb, sa le cos, lipesc, etc. S-ar putea sa va prezint ideile mele, sa vad ce pareri aveti.