vlad c4

Members
  • Content count

    132
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Good

About vlad c4

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 04/06/1980

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Focus Black Forest 29er
  • Localitate
    Turda
  1. Cum sa fie cheitele de la SRAM de unica folosinta ? Le folosesc de mai bine de 2 veri si saptaminal il desfac pt a curata lantul; si il desfac doar cu mina. Daca doar impingi bolturile cheitei unul catre celalalt nu o sa mearga deloc usor. Prima data trebuie presate lateralele intre degete si, asa presate, se gliseaza cele 2 componente ale cheitei pt a desface-o.
  2. Nu stiam de existenta acestei chei. Merci de clip.
  3. Sa afectezi cadrul cind demontezi pinioanele de pe caseta ? Cum poti face asta cind roata e deja luata jos ? Eu am avut lock ringul atit de strins din fabrica incit cheia s-a sucit in lock ring si mi-a impins afectat ceva prin butuc. Am improvizat si o cheie cu lant dar nu a tinut. Am mers si mi-am luat o cheie cu ghidaj si o cheie cu lant. A mers extrem de usor. Pt 60-70 lei stiu ca le am pe viata, anual dau caseta jos dar stiu ca lucrez cit se poate de confortabil.
  4. Un amator nu cred ca va constata diferente la pedalat intre un monobloc pe patrat si un HT2.
  5. Eu am putin peste 3.000 km cu acel BB si mai tine mult si bine, dar e foarte pretentios la intretinere daca vrei sa te tina atit. Dupa ture cu multa apa-noroi sau cand auzeam rulmentii ca au un inceput de huruit, scoteam pedalierul si inspectam rulmentii. Spalind saptaminal lantul cu demontarea acestuia imi era usor sa ascult zgomotul rulmentilor din BB. Daca vedeam urme de apa sau nu mai aveau rulmentii vaselina stergeam bine toata vaselina exterioara, bagam cit puteam vaselina proaspata in rulmenti si ungeam toate suprafetele in contact cu vaselina pt a spori etansarea (inelele distantiere, capetele bratelor pedaliere care calca pe rulmenti, marginile rulmentilor dinspre brate si dinspre distantiere, o-ringurile tubului BB-ului). Apoi stringeam piulita preload cit puteam de tare dar fara a se invirti greu pedalele; cuplul recomandat nu-l respectam. Vaselina folosita e Motorex 2000, din aia verde fluorescent. Are proprietati bune la rezistenta la apa. Prieteni care nu intretineau BB-ul HT2 deloc l-au schimbat in sub 1.000 km. In concluzie verifica mereu sa fie suficient de strins piulita de preload, sa nu ai absolut deloc joc si refai etanseitatea cit de des ai chef cu vaselina rezistenta la apa. Cind refaci etanseitatea indeasa cu degetul cit de multa vaselina poti la bilele rulmentilor.
  6. Nu e cheie la care impingi patratul sa stringi in celalalt sens. Are un buton la care selectezi sensul de strins al clicketului. Aceasta este cheia dinamometrica: Si aceasta este cheia pt rulmentii HT2, ca tot intreba cineva mai sus. Am luat-o de la Marosbike si am ales-o pt ca pot sa o atasez direct la cheia dinamometrica cu patratul 1/2 sau orice alt antrenor cu acel patrat si pot sa o folosesc si cu o tubulara. Plus ca imi cuprinde tot rulmentul ceea ce imi ofera o mai buna prindere pe acesta.
  7. Am inceput cu rulmentul de pe partea stinga, cu filet pe stinga. Mi-am reglat cheia la cuplul dorit si am strins asteptind click-ul care ma atentioneaza ca am ajuns la cuplul necesar. E o cheie dinamometrica scurta si verificata metrologic. Si string si string. Banuiesc ca am depasit de mult acel cuplu dar ma bazam pe verificarea metrologica. Dupa ce era evident pt mine ca am depasit cuplul verific cheia in menghina. O prind intre falcile acesteia si trag de miner sa faca click. Surpriza; pe destringere (sau pe stringere pt filetele pe stinga) nu faca click. La asa nu ma asteptam. Am verificat bicicleta sa vad daca am stricat ceva si 2 distantiere erau rupte (2 distantiere combinate sa faca 2,5 mm in total), in partea opusa de unde vedeam eu. Pe urma mi-am luat alte distantiere, am inceput cu rulmentul drept strins la cuplu si avind o oarecare idee ce forta e nevoie am strins si rulmentul sting la mina, daca cheia nu m-a ajutat.
  8. Daca stringi sub cuplu nu se intimpla nimic pt ca odata ce ai strins surubul de preload cupele nu se mai pot desfileta, logic ? Daca il stringi mult prea tare, ca mine, va ceda prima data un distantier de plastic. Dar nu te baza pe asta; mai bine fa astfel incit sa nu depasesti cuplul max de stringere si neaparat vaselina pe filet. Nu se intepeneste.
  9. Eu am mers vreo 3.500 km si am schimbat toata transmisia. Acum am vrep 700 km cu noua transmisie si nu stiu cit o sa mai tina lantul pina ajunge la o uzura de 0,7 mm. Spal si ung lantul la aprox 120 km.
  10. Plus ca ma indoiesc ca la acel grup de pinioane sa fie toate pinioanele detasabile intre ele. Asa ceva vezi la grupul de pinioane scumpe. Nu am verificat, dar e posibil ca doar primele 2 pinioane (8 si 9) sa fie detasabile si sa se poata schimba independent de restul pininoanelor.
  11. Am inteles. Mai am unul ieftin achizitionat si dupa aia o sa incerc ceva mai bun. Ai vreo recomandare bazata pe propria experienta ?
  12. Distantierele le-am montat; 2 pe dreapta si 1 pe stinga. Am cadrul de 68 mm.
  13. Poseidon, acum inca as alege ht2, pt simplitatea montarii-demontarii rulmentilor si mai ales pt simplitatea demontarii pedalierului. Ramine de vazut cit de des voi fi nevoit sa schimb rulmentii. Abia dupa ce voi afla acest detaliu voi putea spune daca merita sau nu conversia. Muttley, daca apa traverseaza asa usor rulmentii si spala vaselina dupa doar 40 km am pus-o. Dupa fiecare tura cu ploaie o sa tot sterg la apa si sigur nu apuc nici jumatate din durata de folosinta a bb pe patrat. Poseidon, nu stiu in ce consta ajustarea chajnline-ului. Cert e ca am reusit sa-mi reglez schimbatoarele fara nici o problema.
  14. O prima impresie dupa 840 km cu hollotech 2. Toate bune si frumoase pina la tura de duminica, cind, dupa ce am am coborit prin noroi, am spalat bita superficial cu jet si am pedalat prin ploaie intensa vreo 40 km, au aparut primele zgomote. Rulmentul de pe partea stinga huruie de parca s-a spalat vaselina. La demontare aveam si urme de apa in interiorul tubului de etensare, intre tub si axul pedalier. Acolo nu avea ce cauta apa. La montajul initial totul s-a facut cum recomanda cei de la Shimano, inclusiv cuplurile de stringere. La montare am pus vaselina pe interiorul cupelor, sperind ca poate intra ceva si la bile si poate previne sa intre apa acolo. Dupa urmatoarea ploaie o sa scot iar pedalierul si o sa vad caa mai intra apa. Pacat ca nu pot afla pe unde anume se infiltreaza acea apa. Chiar sint curios dupa citi km voi fi nevoit sa schimb BB-ul. Cert e ca nu apuca 3.500 km, cit l-am tinut pe cel pe patrat.