Dr2005

Members
  • Content count

    599
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Dr2005 last won the day on November 12 2014

Dr2005 had the most liked content!

Community Reputation

407 Excellent

About Dr2005

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 01/17/1989

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    DHS, Merida Crossway 15-V
  • Localitate
    Bucureşti
  • Ocupaţie
    Funcţionar public

Metode de contact

  • Yahoo
    ro_dr2007

Recent Profile Visitors

425 profile views
  1. A venit maşina de vreo 2 săptămâni... Cu locurile de parcare n-am avut aşa noroc, o săptămână am ţinut-o pe trotuar (înainte să mă înjuraţi, pe lângă maşina mea mai puteau trece lejer încă un Logan şi o bicicletă în acelaşi timp), după care, venind cu bicla de la muncă, am ginit un loc la bordură fix în faţa blocului, ocazie cu care am adus-o acolo şi e nemişcată de 5 zile, că ăla e un loc bun :)) Am identificat şi cauza: eu vin cu bicla de la muncă, deci plecând la 16:30, la 17 sunt deja acasă. Dar venind cu maşina, nu mai ajung la 17, ci la 17:15 - 17:20 şi cum toţi vânează aceleaşi locuri de parcare, se ocupă fiecare petic de teren disponibil. Deocamdată nu se pune problema de loc de parcare plătit, că pentru ăla trebuie talonul de înmatriculare, or eu nu am înmatriculat-o încă (mai am numere roşii până pe 15.10). După aia urmează acordul scris al preşedintelui de bloc, contractul cu ADPDU Sector 6 şi apoi înregistrarea lui la Direcţia de Taxe Locale şi abia după pot să îmi pun maşina pe locul respectiv.
  2. Expert debutant = 1031 RON Expert asistent = 1036 RON Expert principal 4 ani vechime = 1040 RON Consilier superior = 1600 RON Expert/consilier superior cu peste 25 ani vechime = aprox. 2000 RON (cu 100 sau 200 în plus dacă a prins perioada cu clasa 1a) Director = 4000 RON (+/- 2 - 300 RON în funcţie de vechime) Astea sunt salariile nete. 8000 lei poate or fi prin Ministerul Fondurilor Europene, dar la noi sigur nu sunt. Ieri am plecat la 17 în loc de 16:30, vineri la 15 în loc de 14, joi am plecat la timp, miercuri am plecat la 18 în loc de 16:30, marţea trecută la 17:30 în loc de 16:30. Programul începe la 8... bun, oi mai fi întârziat 10 minute în unele zile (marţea trecută am avut pană pe roata faţă), dar tot îmi pare că am cam făcut ceva ore suplimentare (neplătite şi necompensate, evident). Aşa se lucrează în majoritatea instituţiilor publice. Ăia care-i vezi că vin la 10 şi pleacă la 15:30 ori sunt diverşi consilieri personali de la demnitari, ori sunt angajaţi pe la diverse societăţi de stat sau private care-şi au birourile în aceleaşi clădiri cu ministerele. De exemplu, în Palatul CFR, MT are 2 etaje jumate + un spaţiu la P şi unul la subsol. În rest avem CFR SA, CFR Călători, CFR Marfă, SAAF, GEI Palat CFR, ARR, AMTB, Metrorex, CNADNR, Ministerul Fondurilor Europene (o direcţie), Autoritatea Naţională pentru Turism, ISCTR, Telecomunicaţii CFR, Softrans (societate privată), OPREMAR (organizaţie patronală), vreo 3 sindicate, Electrificare CFR, 2 restaurante, 10 bufeturi, o firmă de reparaţii calculatoare, un cabinet stomatologic privat, o direcţie a CASMB, ANRMAP (mă rog, cum s-o mai numic acum) şi încă vreo 2 - 3 firme private mici cu câteva birouri. Asta înseamnă câteva mii de angajaţi, din care unii au zilnic program 8-16, alţii au L-J 8-16:30 şi V 8-14, alţii au 9-17 zilnic ş.a.m.d..
  3. Există întotdeauna posibilitatea de a trimite o solicitare scrisă, inclusiv pe e-mail (la noi se acceptă şi e-mail-ul, nu ştiu la alte ministere, pentru că legea nu obligă instituţiile să accepte mesaje electronice). Dacă s-ar permite - legal - plata orelor suplimentare în sistemul public, atunci s-ar putea face dezbateri publice după-amiaza. Dar acum, mai ales când, la noi, salariile se învârt între 1030 şi 1200 lei net, cred că s-ar lăsa cu greve dacă s-ar cere organizarea de şedinţe după program. Pentru comparaţie, omologul meu din MT federal al Germaniei are vreo 2200 euro/lună salariu... şi asta pentru că e debutant. Later edit: ce încerc să spun e că o şedinţă de dialog social e mai greu de organizat decât pare, nu înseamnă doar 2 oameni puşi la o masă cu 2 hârtii în faţă.
  4. 27.08.2016 DJ 113 - Tg. Secuiesc - Turia - până cu 1,5 km înainte de Băile Balvanyos: asfalt ca în palmă, trafic redus şi destul de prietenos, urcarea este destul de lină - 1,5 km înainte de Băile Balvanyos - Băile Balvanyos: plăci de beton deteriorate, dar practicabile - Băile Balvanyos - Balvanyos Resort: asfalt bombardat, peticit şi răspeticit, în unele gropi poate să vă intre juma' de roată dacă nu sunteţi atenţi - Balvanyos Resort - intersecţie cu DJ 113A (spre Lacul Sf. Ana): plăci de beton în stare destul de bună - intersecţia cu DJ 113A - Bixad (Bicsadu Oltului): dezastru, cam 1km de plăci de beton deterioate, după care asfalt super-bombardat, peticit şi răspeticit, ce alternează cu secţiuni cu piatră cubică (!), nu am depăşit 25 km/h pe el (poate dacă aveam biclă de downhill...), absolut nerecomandat cursierelor (dacă nu vreţi să mergeţi pe lângă ele). A fost a 2a oară în viaţa mea când am scos pe coborâre o medie mai mică decât cea de calcul de 20 km/h (prima oară a fost din Pasul Predeluş spre Trăisteni în 2013, nu ştiam că e off-road). - Bixad (Bicsadu Oltului) - DN12: asfalt ca în palmă
  5. Iar multe dintre şoferiţele respective sunt şi cu telefonu'n ureche, că hands-free-ul e sub nivelul lor, deşi orice telefon are funcţia ,,difuzor" şi microfonul suficient de puternic să poţi vorbi şi telefonul să stea pe bord. Nu mai zic că până şi Dacia Logan are posibilitatea de conecta telefonul la sistemul audio al maşinii. Totuşi, mie cea mai periculoasă specie de şofer - chiar mai rea decât taximeTRIŞTII - mi se pare cea a căpşunarilor. Îi recunoşti uşor: maşini la mâna a 3a - a 4a, eventual diesel cu motoare mari şi puturoase, înmatriculate în Italia, Franţa, Spania sau Marea Britanie, mereu cu faza lungă şi proiectoarele aprinse şi care nu se dau în lături să te arunce de pe drum ca să dubleze ei maşinile aflate în depăşire. Mărci auto preferate: Audi, Mercedes, BMW, mai rar Opel, Ford sau modele de Renault care nu s-au importat în România. La fiecare popas lasă în urmă munţi de gunoi pe carosabil. După aspect îi recunoşti şi mai uşor: maşinile în general au geamuri negre pe spate, detector de radar în parbriz, la viteze mici poţi auzi manelele din interior, iar maşinile sunt supraîncărcate cu bagaje (,,e mai ieftine aicea boss"). Bărbaţii sunt corpolenţi, bronzaţi, de obicei tunşi la zero sau 1, în maieu, bermude şi şlapi, cu ceva tatuaje şi lanţuri de tinichea galbenă la gât şi folosesc p-la ca semn de punctuaţie. Când cumpără ceva scot ostentativ din buzunar teancul de euroi şi se fac că găsesc cu greu 150 lei pentru benzină/motorină, dar nu lasă un ban în plus bacşiş. Femeile sunt, de regulă, pe tocuri cui sau platformă, bronzate la solar, cu picioarele şi silicoanele la vedere şi neapărat iPhone sau Galaxy în mână şi căşti în urechi, chiar dacă nu ascultă nimic. Copii au câteva kg în plus şi-şi copiază vestimentar şi comportamental părinţii. Ţi-l pot recita pe Guţă mai ceva decât recitam noi ,,Somnoroase păsărele" când eram de vârsta lor. Ce e mai sus e un pamflet. Chestia e că a trebuit să ies pe acostament pentru 2 dobitoci din ăştia în doar 100m... după al doilea chiar mi-am dorit să am un TIR în spate, dar dorinţa nu mi s-a îndeplinit.
  6. Avem şi noi registratura aşa, marţi e o persoană care vine la 10 şi pleacă la 18:30. Dar ca să faci o şedinţă de dialog social ai nevoie de mai mult de o persoană... ai nevoie de una - două persoane de la Comunicare, de persoanele din direcţiile de specialitate care au elaborat actul normativ, de un secretar general sau secretar de stat, de reprezentantul altui minister (dacă e cazul), eventual de societăţile din subordine/de sub autoritate care au contribuit, îţi mai vin şi alte societăţi, organizaţii sindicale, patronate... ăştia toţi sunt în timpul programului şi, eventual, vin cu ordine de deplasare. La noi la ultima şedinţă au fost 7 oameni din minister, 5 de la sindicate şi 2 de la patronate. Şi asta a fost o şedinţă ,,mică", cu puţine acte pe ordinea de zi. E cam greu să potriveşti programul pentru ăia 7 oameni (şi pentru ăia 5 din sindicate, că şi ăia au acelaşi program de muncă şi nu cred că ar vrea să facă ore suplimentare), mai ales că în fiecare săptămână e vorba de alţi oameni, nu sunt mereu aceiaşi. Pe când la taxe şi impozite sunt câţiva oameni care, săptămânal, au programul modificat o zi pe săptămână. Cei de la taxe si impozite (si or mai fi si alte autoritati publice) care au o zi pe saptama program pana la ora 18:30, cum au rezolvat-o cu programul prelungit?Ca si ei tot in sistemul bugetar lucreaza.
  7. De regulă consultările publice se organizează în timpul programului. La noi la MT se fac luni la 10 - 11. O astfel de consultare făcută la 17 - 18 înseamnă că oamenii trebuie să stea peste program, adică să fie plătiţi dublu sau să li se compenseze orele lucrate cu timp liber. Prima posibilitate e exclusă prin lege (nu ai voie să plăteşti ore suplimentare în sistemul bugetar), iar a doua e imposibilă din cauza lipsei de personal.
  8. 6 ani de permis, 7 ani de bicicletă, ZERO accidente, ZERO victime, ZERO amenzi (un avertisment pentru far stins la biclă pe timp de noapte... se terminase bateria de la drumul lung), doar un singur incident şi ăla cu bicicleta şi un şofer care nu s-a asigurat la plecarea de pe loc. Asta spune cât de zmeu sunt :)) Ah, da, am tras odată de pe biclă un genunchi în plasa unui pieton care se pregătea să traverseze neregulamentar şi la care nu am putut frâna (aveam 40 km/h când l-am văzut şi vreo 15 când am fost în dreptul lui)... noroc că era goală plasa. Eu merg mai mult cu bicicleta... îţi dai seama că la volan depăşesc bicicliştii aşa cum mi-ar plăcea şi mie să fiu depăşit, nu la 10cm. Chiar dacă cei din spate mă claxonează. Dacă pot, îl ocolesc. Dar să intru în alt fier şi să mor eu sau să îi omor pe ăia din maşină... tu te auzi ce spui? Asta e principala cauză a accidentelor, şoferii care cred că pot să evite un obstacol şi trag stânga sau dreapta de volan fără să se asigure... şi ajung pe contrasens sau trotuar şi omoară oameni nevinovaţi. Nu tată, volanul strâns cu ambele mâini, frâna la podea şi Doamne ajută, nu te apuci să te înfigi sub TIR (şi mori tu şi toţi cei din maşina ta) ca să scape Gicu' Beţivu' care merge pe 7 cărări pe mijlocul drumului. La fel şi cu câinii şi alte animale... deşi, sincer, îmi pare mult mai rău de un câine care nu ştie cum se trece drumul decât de un nefericit biped care ştie şi nici măcar nu se uită în toate părţile dacă tot trece neregulamentar. Iar dacă mergi cu viteza regulamentară şi vezi nefericitul din timp, poţi să opreşti sau să îl loveşti mai uşor... dacă o arzi ca la raliu, degeaba îl vezi. Poate o campanie ,,CIRCULAŢI CU VITEZA LEGALĂ" ar fi mai eficientă decât ,,faceţi testul elanului cu toţi pietonii care trec fără să se asigure pe unde îi taie capul". Nu mai zic dacă sunt cu bicicleta... am fentat moartea o dată aşa (intrat pe contrasens pentru evitat pieton pe role apărut din faţa unui TIR, viteza mea era de peste 45 km/h, coboram o pantă), am avut noroc cu şoferul de pe contrasens... nu mai vreau să fac asta, că ulciorul nu merge de multe ori la apă. Uite aşa se învaţă conduita preventivă pe bicicletă :)
  9. E altceva când e maşina ta. Ştiu cheltuielile, sunt măricele. Dar, sincer, cred că în situaţiile (rarisime) când nu voi putea merge cu bicla, mai bine merg cu maşina mea decât să stau în staţia RATB o juma' de oră. Loc de parcare n-am, că sunt deja date toate pentru următoarele 3 generaţii (la noi în zonă locul de parcare se lasă moştenire sau se vinde odată cu apartamentul). Ori o pun la bordură ca toată lumea (nu pe trotuar cum se face pe partea cealaltă a străduţei) - că nu e interzis prin indicatoare - ori merg câteva minute pe jos şi o bag pe locurile în spic de pe Prel. Ghencea sau pe lângă Parcul Moghioroş... acolo sunt mereu locuri libere. --- Bancheta de Logan se poate rabata complet.
  10. Cunosc suficient de bine Codul Rutier cât să îmi dau seama când cineva circulă neregulamentar. Şi, teoretic, toţi şoferii trebuie să îl cunoască (ar trebui dată sala de fiecare dată când îţi schimbi permisul). Dar nici nu vreau să trag de volan să intru pe contrasens sau pe trotuar şi să omor un nevinovat doar ca să îl evit pe cel care circulă neregulamentar. Deci volanul strâns bine cu ambele mâini, frâna la podea şi ce-o vrea Dumnezeu. Nu vreau să intru în el (instinctul de autoconservare, mai ales pe bicicletă)... dar sunt multe accidente în care maşini sau motociclete au intrat pe contrasens ca să evite astfel de nătăfleţi. Şi s-a lăsat cu pagube şi, mai ales, victime... de ce să bag în mormânt pe unul nevinovat, eu să mă duc la puşcărie, şi dobitocul care a traversat aiurea să nu păţească nimic. Nu domne', dacă nu-l pot evita, în plin îl iau, s-o păţească doar el.
  11. Dacă circulă neregulamentar, de ce nu ar merita aruncat de pe drum? Măcar să-l fac să se oprească, kit că mă opresc şi eu lângă el şi după aia trebuie să încerc să demarez bicicleta pe foaia mare şi pinionul 7. Stai liniştit, că nu conduc ca la Carmaghedon, dar când îi văd pe unii care nu respectă regulile de circulaţie, prefer să mă opresc la câţiva cm de ei, măcar să se sperie puţin.
  12. Vezi topicul de la Divertisment... deci pot să spun că am, chiar dacă încă n-o am :), dar zilele astea o să merg la dealer să dau comanda. Dar asta nu înseamnă că nu am mai condus maşinile altora (am permis din 2010, cu 26p la sală şi calificativul ,,sunteţi de un calm enervant în trafic" după examenul de traseu - ca să mă mai laud şi eu). De fapt, poate chiar permisul de conducere m-a ajutat să nu am evenimente rutiere cu bicicleta (doar o tamponare uşoară, din vina şoferului).
  13. Mă bag şi eu în discuţia asta pentru că, după vreo 4 ani de serviciu şi 5 de strâns bani, în sfârşit pot să zic că-mi permit - cu ceva ajutor de la rude, fără dobândă - o maşină. O maşină nouă, dar nu prea scumpă, rezistentă la drumurile mioritice, la care să nu umblu mult nici după piese, nici după service. Deci una de producţie românească (nu vreau să risc cu o maşină la mâna a 2a, despre care nu ştiu cum a fost condusă şi la care plătesc timbru de mediu încă o dată valoarea ei). Opţiunile sunt destul de limitate - adică Logan şi Sandero, că Logan MCV e uriaş (şi mai scump) şi nu văd rostul în a cumpăra şi conduce o asemenea hardughie (n-am copii, n-am scule de cărat şi nici marfă de vândut). Diferenţa între Logan şi Sandero e de câteva sute de euro (pe aceleaşi versiuni de echipare), motorizările sunt la fel (şi cam micuţe, dar la sub 10.000 euro ce pretenţii să ai?). La niciuna nu intră bicla în portbagaj (mă rog, Sandero oricum nu prea are portbagaj - dar e la mare modă în Europa; de fapt, în general, Dacia vinde mai bine la export), deşi cu bancheta rabatată s-ar putea să încapă în Logan. Dotările maşinii mi se par decente (la Prestige - airbaguri, computer de bord, climatizare automată, geamuri electrice, proiectoare de ceaţă, navigaţie cu touchscreen, intrare USB, Line-In şi Bluetooth la sistemul audio, opţional pentru vreo 300 de euro şi senzori de parcare, tempomat şi cameră de marşarier, dar cred că mă pot descurca fără astea 3) şi singurul opţional ales ar fi vopseaua metalizată. În condiţiile astea, eu m-aş îndrepta spre Logan (1.2 benzină), ca să am şi ceva loc în portbagaj. Am ales bine?
  14. De unde ştii tu că n-am? Dacă merg la serviciu cu bicicleta, nu e musai să o fac pentru că n-aş avea maşină. Deşi off-topic, naveta în oraş cu maşina mi se pare o risipă de timp şi bani. Plus că am spus că merg în aşa fel încât să pot frâna dacă ninja se aruncă cu bicla pe trecerea de pietoni sau întoarce pe linia continuă din apropierea trecerii (deci nici acolo nu are, legal, ce să caute). Nu vreau nici să îmi stric bicicleta, nici să-mi zgârii maşina (pentru care am strâns bani vreo 5 ani, dar asta tot off-topic e). Şi, cu atâta mai puţin, să merg să dau declaraţii şi să pierd timp pe la miliţie şi procuratură, mai ales dacă nefericitul e rănit grav (sau, mai rău, mort). E clar că bicicleta nu trebuie călărită pe trecerea de pietoni. E mult mai rapidă decât un pieton, şoferul nu o poate vedea la timp... şi mai e şi considerată vehicul, iar cu un vehicul te aştepţi să te întâlneşti într-o intersecţie, acolo unde ai vizibilitate suficientă şi unde funcţionează o regulă de prioritate (deci ori tu, ori celălalt vehicul aveţi prioritate, în funcţie de semnalizarea din intersecţie). Cazul unei piste de biciclete paralele cu o trecere de pietoni e cu totul altceva, acolo ai indicatoare de prioritate (ori are prioritate bicicleta, ori şoferul) şi, eventual, semafor, ai şi vizibilitatea asigurată asupra pistei (şi biciclistul are vizibilitate asupra străzii), iar şoferul e avertizat din timp că se poate întâlni cu biciclete şi că acestea au sau nu prioritate. Revenind la situaţia de la care a pornit topicul, dacă un vehicul loveşte un alt vehicul care e pe o trecere de pietoni, cine e de vină? Conduita preventivă, deşi există în lege, nu mai implică pedepse cum era în trecut, când dacă loveai un sinucigaş pe drum, făceai puşcărie pentru ucidere din culpă.