Dr2005

Membru
  • Content Count

    599
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Dr2005 last won the day on November 12 2014

Dr2005 had the most liked content!

Community Reputation

407 Excellent

About Dr2005

  • Rank
    Member
  • Birthday 01/17/1989

Profile Fields

  • Localitate
    Bucureşti
  • Biciclete
    DHS, Merida Crossway 15-V
  • Ocupaţie
    Funcţionar public

Recent Profile Visitors

1,250 profile views
  1. Dr2005

    Secţia de tancuri de la 23 August a devenit, din 1990, Uzina Mecanică Bucureşti, în subordinea Armatei (practic, era considerată UM). Acum este filială a Romarm. Puţin ştiu, însă, că Uzina Mecanică Bucureşti a produs şi tramvaie, practic întreaga producţie de V3A-93M (52 buc pentru Bucureşti şi 1 pentru Ploieşti) a fost subcontractată de Faur către Uzina Mecanică Bucureşti. De aceea cele 53 de tramvaie nu apar nici în Monografia Uzinelor Malaxa, iar numerele lor de fabricaţie sunt de la 1 la 52 pentru cele pentru Bucureşti, în vreme ce cel pentru Ploieşti nu are număr (!) şi nu în continuarea numerelor de Malaxa/23 August/Faur cum ar fi trebuit.
  2. Dr2005

    Bacul se poate da şi la 35 de ani, cred că Vanghelie ştie cel mai bine asta :)
  3. Dr2005

    Poate avea permis de navigator, se grăbea la bac... În altă ordine de idei, din păcate, Curtea Constituţională a decis că nu e constituţional să condiţionezi examenul de permis de absolvirea a măcar 8 clase (nu mai zic de liceu sau bacalaureat) :(
  4. Dr2005

    Indigoul îl au iei (sau, cu ceva noroc, au tabelul pe hârtie autocopiativă), dar ambele exemplare rămân la ei, probabil unul la casa de bilete şi unul merge la Centrală. De unde luam eu astfel de bilete erau tabelele cu indigo albastru.
  5. Dr2005

    Teoretic s-ar putea achiziţiona bilet de bicicletă pe lângă biletul online, că softul nu pune nicio problemă. Practic... până acum nu am găsit vreo casieră care să facă asta fără dispoziţie telefonică de la superiori, înregistrată în registrul de comenzi telefonice, unde se înscriu: numele solicitantului, numele persoanei care emite dispoziţia, numărul şi ora dispoziţiei, ruta, seriile biletelor, distanţa, trenul, preţul, modul de plată (şi seriile chitanţelor de card, dacă e cazul) şi semnează pentru conformitate casiera şi solicitantul. Documentul se întocmeşte în 2 exemplare - original şi copie la indigo.
  6. Dr2005

    Nu există limită în sistem, dar tanti vede un mesaj pe care îi scrie că nu există vagoane de biciclete (logic, nu e tren cu regim de rezervare, deci nu poate vedea dacă s-au dat eventualele locuri de biciclete)... 99% din casiere apasă ,,cancel" şi nu mai dau niciun bilet.
  7. Dr2005

    DJ 730. DN 73 - Şirnea - Limita Jud. Argeş (Ciocanu) (20.06.2016) - DN 73 - Şirnea: cândva a fost asfalt, acum e o amestecătură de petice de asfalt cu macadam, pământ şi pietre - Şirnea: drum de pământ, plin de gropi - Şirnea - Limita Jud. Argeş: macadam, drum îngust Pe indicatorul din DN 73 apare ca drum comunal. În Jud. Argeş se continuă până la Dâmbovicioara - Cheile Dâmbovicioarei - Podu Dâmboviţei cu asfalt ca în palmă. DN 73A. Predeal - Pârâul Rece - Râşnov a început să se degradeze, au început să apară mici gropi, plombe, iar pe serpentinele de la Pârâul Rece au apărut valuri de asfalt şi gropi (am luat una la 55 km/h de mi-a sărit senzorul ciclocomputerului) (20.06.2016)
  8. Dr2005

    Acolo e o greşeală pe care o fac mulţi: compară distanţa Bucureşti Nord - Videle - Giurgiu cu Bucureşti Progresu - Jilava - Giurgiu. De la Bucureşti Nord până la Jilava, prin Chiajna şi Centura de Vest sunt vreo 30 km. De aici ies cei 85 km. Internaţionalele oricum circulau toate din Bucureşti Nord, din Progresu plecau doar personale. Pe lângă 9347, mai există un tren de dimineaţă, la 4:40, dar schimbă numărul la Videle (de aia nu apare ca tren direct). Şi, evident, avem şi IR 461 şi perechea sa 460 Bucureşti - Sofia şi retur.
  9. Dr2005

    Atenţie mare, că biletele de bicicletă la aceste trenuri se vând tot la preţul de IR. În plus, la trenurile cu ofertă de preţ (cele cu reducere procentuală, nu IR cu tarif de R), biletele reduse se calculează tot la preţul întreg, adică Craiova - Constanţa e 50 lei întreg şi 46 lei pentru student (şi 63 lei pentru elev, dar bănuiesc că dacă eşti elev îţi dă un bilet întreg de 50 lei). Apropo de Bucureşti - Giurgiu, nu e dracul chiar atât de negru precum pare. Diferenţa de distanţă între ruta Bucureşti Nord - Giurgiu prin Grădiştea şi cea prin Videle e de vreo 30 km (că de la Bucureşti Nord la Jilava ai vreo 40 km via Centură) şi diferenţa de timp între un internaţional din 2000 (prin Grădiştea) şi unul de azi (prin Videle) e de până în 30 minute. Când s-or termina lucrările pe Chiajna - Grădinari, s-ar putea ca Bucureşti - Videle - Giurgiu să se facă mai repede decât se făcea Bucureşti - Grădiştea - Giurgiu.
  10. Dr2005

    Nu-i nici plat, nici rotund, e... terroid, că aşa era descris la geografie în clasa a V-a, deci are o formă pe care numai el o are, niţel mai turtit la poli şi mai bombat la ecuator. Da' de învârtit, sigur se învârteşte... se poate verifica cu bere, după cum a spus antevorbitorul.
  11. Dr2005

    Cred că e mai bună investiţia într-un set de aripi.
  12. Dr2005

    Toţi forţează acolo ca să facă stânga peste linia de tramvai înainte să demareze maşinile din sens opus sau după ce acestea se opresc. Aşa că în momentul în care s-a pus galben celor care vin dinspre Leul, o tulesc toţi spre stânga.
  13. Dr2005

    Fiţi fericiţi, pe mine era să mă iau unul care făcea stânga pe interzis şi pe roşu la APACA. A crezut el că dacă nu mai vin maşini dinspre Leul poate să treacă. Până la urmă s-a oprit la câţiva cm de mine, m-a înjurat, a dat juma' de metru înapoi şi a trecut prin faţa mea. Între timp porniseră şi maşinile venite din Grozăveşti, s-a lăsat cu claxoane (la adresa ăluia), da pe el în durea la bască, că doar avea X5 alb. Aşa că a mai trebuit să stau eu un rând la semafor în mijlocul intersecţiei, că până am pus la loc lanţul sărit în urma frânei puternice, a dat roşu.
  14. Dr2005

    De regulă la biletele on-line trebuie să te legitimezi cumva dacă te duci cu ele în tren, ca să faci dovada că tu eşti cel care le-a luat. Pe la unguri am mai văzut un sistem care presupune imprimarea biletului la nişte automate din gară - te duci acolo, introduci codul biletului şi ţi-l imprimă, biletul fiind nenominal. Sistemul ăsta merge şi pentru biletele internaţionale, doar că e musai să treci pe la automat înainte să urci în tren. Dacă alegi soluţia biletului imprimat acasă, acesta e doar pentru traficul intern şi e nominal. Se vede clar ştampila naşului... primele cifre trebuie să fie numărul lui de serviciu, apoi data, linia şi numărul trenului (altfel nu cred că au cum să fie). Ceva similar e şi la Regiotrans, numai că acolo e mai simplu, nu ţi se scanează cardul sau actul de identitate, şeful de tren vine cu tableta şi scanează codul QR de pe biletul printat sau de pe ecranul telefonului tău. Dacă e OK îţi emite un bilet... dacă nu e OK îţi emite un bilet la tarif de tren, care costă multicel. A.. apropo de cărţi de identitate, am văzut că unele sisteme le consideră drept paşapoarte. De exemplu, ca să fac check-in pentru un zbor de pe aeroportul din Amsterdam, nu am putut să introduc decât ,,Passport number" sau ,,Electronic ID card number". Am trecut ca paşaport seria şi numărul de la cartea de identitate, iar pe aeroport am scanat-o la un automat ca să obţin tichetul de îmbarcare (nu aveam acces la o imprimantă, iar de pe telefon nu era posibil). De fapt, prin ,,passport" înţelegeau act de identitate care poate fi citit de un calculator ("machine readable"), adică document cu rândurile alea 2 jos, care la cărţile noastre de identitate începe cu IDROU, iar celălalt era cartea de identitate sau paşaportul electronic (cu chip - cred că România e singurul stat din UE care nu emite cărţi de identitate cu chip). Aceasta din urmă poate fi folosită inclusiv pentru ieşirea din Schengen în mod automat (porţi ca la metrou)... să ieşi din Schengen prin Olanda, de exemplu, fără act de identitate cu chip e o aventură. Ghişeele de control sunt puţine (două pentru tot terminalul), actele s se verifică la sânge (lupă, lampă UV, scanare) şi mai trebuie şi să răspunzi la întrebările poliţiei de frontieră (când ai intrat în ţară şi pe unde, unde pleci, scopul şi durata vizitei în Olanda), eventual dacă ai doar carte de identitate poate să îţi mai ceară încă un act cu poză... e bătaie de joc, deşi suntem cetăţeni europeni.
  15. Dr2005

    Fiecare naş îşi pune viza pe bilet (sistemul cu găuri mai funcţionează doar la noi şi la bulgari), deci se poate uşor verifica câte întreruperi s-au făcut, ca să nu existe situaţii în care un călător merge de la Bucureşti la Viena, se duce cu autostopul la Budapesta, după care iar merge la Viena cu trenul, de exemplu.