dak

Membru
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by dak

  1. Salut. Am si eu aceeasi problema la coloana, la mine aparand in urma cu cca 15 ani. Pe vremea aia motocicleam pe o motocicleta de viteza si dupa criza de durere pe care am avut-o, credeam ca nu o sa mai pot merge pe moto niciodata. Dupa aproximativ 1 an mi-am luat o alta motocicleta, pe care nu stateam asa aplecat si a fost bine. De vreo 7 ani am redescoperit placerea pedalatului si merg si cu mtb si cu o cursiera, fara probleme la spate. Dar in tot timpul asta am facut miscare. La sala, la bazin, alergat, biciclit. Daca o iei pas cu pas poti trece peste.
  2. dak

    Zici?😃 Trebuie sa o iei mai usor, daca ai de gand sa continui cu alergarea. Tinand cont de pace si puls, ai tras destul de tare.
  3. Salut. Mai experimentez si eu diverse dureri si metodele folosite ca sa scap de ele erau antiinflamator, repaus, unguente diverse, insa cam degeaba. Asta pana am intalnit un antrenor, capabil zic eu, dupa locurile prin care a lucrat, care mi-a spus ca atunci cand fortez si-mi apar dureri sa fac stretching de 3 ori pe zi si repaus cca 2 saptamani, dupa care sa incerc sa-mi fac o rutina din a-mi intinde muschii in orice parte a zilei. De exemplu, daca stau de vorba cu cineva si am o bordura in zona, intind gambele, dimineata cand scot cainele afara fac ceva mai multe miscari de stretching, cand ma leg la sireturi tin genunchii drepti ca sa intind zona care te doare si pe tine, pe scaun mai ridic un picior pe genunchi si intind iliotibalul, etc. La mine functioneaza.
  4. dak

    Si eu am acelasi model de bicicleta si a trebuit sa scot toate spacerele de la ghidon, pipa in pozitia inversa fata de poza ta si tot trebuie sa ma aplec bine pe ghidon daca urc un drum de pamant cu inclinatie mare.
  5. Am eu unul ca asta. Nu am mers foarte mult cu el, ca l-am pus toamna trecuta, dar este mai flexibil, iar ca si suport al palmelor este la fel cu unul normal, pentru mine, pentru ca nu folosesc partea plata. Nu foloseam zona respectiva nici la ghidonul obisnuit, pe urcari.
  6. dak

    Dupa mai multe incercari cu diverse sei, eu am ajuns la o chinezarie de carbon cu sant pe mijloc, fara nici un fel de padding si chiar fara bazon uneori, nu am probleme. Inainte de seaua asta, la turele mai lungi aveam senzatia ca padding-ul (si cel mai gros si cel mai subtire) se muleaza si freaca in absolut toate zonele unde nu bate soarele.
  7. dak

    Cand am avut eu nevoie, brokerul de asigurari mi-a spus ca doar cei de la Allianz au oferta pentru amatori, pretul fiind cam ce spuneti si voi.
  8. dak

    Am si eu un ghidon de genul celui din videoclip, dar mi-e greu sa cred ca se rupe asa fara sa treaca un tir peste el. Este mai flexibil decat unul de aluminiu, dar nu trece de o limita care sa-mi para periculoasa.
  9. dak

    La mine am observat o mare diferenta mergand cu roti mai usoare. Pe bicicleta anterioara aveam angrenaj compact cu 11-32, iar pe actuala am angrenaj compact cu 11-28, insa rotile sunt mai usoare cu 400 g. Mergand pe niste dealuri pe care inainte nu imi imaginam ca le-as putea urca cu un pinion mai mic de 32, am fost surprins sa urc cu un efort asemanator cu pinionul de 28.
  10. dak

    Din poze imi par potriviti cei de la Cube, Pearl Izumi si Specialized. Dar numai dupa poze nu pot sa-mi fac o parere clara, poate ma lumineaza cineva care a folosit si Shimano si una din cele 3.
  11. dak

    Modelele wide cred ca au latime mai mare pe toata lungimea, nu sunt sigur. Port 43 la pantofi, 44 la alergatori si cei de bici.
  12. dak

    Va salut. Vreau sa schimb papucii de cursiera, actualii fiind Shimano tr32, din cauza formei in partea din fata, care este prea ascutita pentru forma degetelor mele. Aceeasi problema o am si cu cei de alergare, aici problema fiind rezolvata cu Merrell si cu Altra, care sunt lati in zona degetelor si au botul rotunjit, cu o raza destul de mare. Poate are cineva idee ce fabricant are modele cu botul mai lat, rotunjit in zona degetelor. Nu ma refer la zona cea mai lata a talpii, unde incep degetele, ci la varf. Degetul meu mijlociu este prea lung dupa standardul Shimano (si altii) si este presat atunci cand imping, ca si cum as impinge intr-o palnie.
  13. Multumesc pentru lamuriri. Ma gandeam ca prima data cumpar piesele, apoi merg la un atelier sa le monteze, dar mai bine fac un drum la atelier si inainte de a cumpara piesele.
  14. Cu MegaExo. Cautand fotografii, am vazut ca e filetat.
  15. Va salut. Am o problema legata de inlocuirea pedalierului la o cursiera care are acum un FSA BB30, cu monobloc FSA Press Fit (dupa cum scrie pe site). Eu sunt praf la capitolul asta si nu stiu ce trebuie sa aleg ca sa se potriveasca la bicicleta. Am vazut pe bike24 pedalier FSA BB30 cu tot cu monobloc, dar se pare ca monoblocul este diferit (MegaExo bottom bracket). Iau in considerare si un monobloc, pt ca anul trecut imi pacanea ceva pe acolo. Va rog sa ma luminati cu ce se potriveste, sa nu comand aiurea.
  16. Nu am incercat. Dupa o tura de 120 de km nu am simtit nici un discomfort.
  17. Si eu am fost exact in aceeasi situatie, aceleasi dimensiuni si la mine si la bicicleta. Am crezut ca o sa imi fie mica, insa am putut sa o probez si m-am simtit bine pe ea. Chiar am schimbat pipa dupa niste kilometrii, cu una mai scurta (120-90 mm) si a fost mai bine. Ideal ar fi sa o poti proba, chiar pe distanta scurta, pt ca mici ajustari poti face dupa aceea.
  18. dak

    Pentru trunchi, cauta pe youtube "Faster swimming core training" sau "10 core exercises for triathletes". Mai sunt niste exercitii cu mingea elvetiana, dar trebuie sa ai deja un trunchi tare ca sa le poti face.
  19. Pentru cei care pedaleaza sau alearga pentru un tonus bun dupa statul pe scaun de la servici sau pentru a scapa de stres, nu sunt necesare suplimente, zic eu. Dar pentru ca suntem la sectiunea "Antrenament si Recuperare" inseamna ca cei prezenti sunt interesati de cresterea performantelor, poate participa la concursuri de amatori si e normal sa vrea sa obtina rezultate mai bune de la an la an. Celor care spun ca sustinatoarele de efort, ca bauturile izotonice sau gelurile cu carbohidrati, sunt frectie la picior de lemn, le sugerez sa urmeze un program de antrenament pentru un sport de anduranta, fara suplimente si sa vada cate zile ii tin curelele pana intra intr-o stare de oboseala de parca i-ar fi lovit trenul. Dupa aceea o sa poata expune ceva real, nu ce a scris nu stiu cine sau ce a spus prietenul unui prieten. Exista atat de multa informatie pe internetul asta, incat daca citesti destul iti dai seama cam ce teorii au legatura cu realitatea si care nu.
  20. dak

    Salut. Mi-am luat de curand o cursiera care are angrenaj compact si caseta 11-25. Astazi am descoperit ca am nevoie de un pinion mai mare si ma gandeam la 28, dar nu stiu daca e suficient pentru "grisinele" mele. Am avut o urcare de 800 m cu panta medie 10.3 (google earth) si maxim 19.8 % si mai aveam putin si dadeam plamanii afara. In schimb, pe o panta de 7%, mai scurta, nu au fost probleme si simteam ca pot face o urcare mai lunga. Ce ziceti, mi-e destul un pinion de 28?
  21. dak

    Am si eu aproximativ un an de cand am inceput alergarea, impulsionat de piciul meu de 4 ani caruia nu-i mai faceam fata prin parc. Dupa aceea mi-am luat o bicicleta second (dupa 20 de ani de nebiciclit), ca sa-l incurajez pe copil sa pedaleze, altfel trebuia sa-l imping eu. Apoi am inceput sa meg la bazin sa mai scap de durerile de spate. Si uite asa am ajuns la triatlon. Am gasit un program de antrenament care sa mi se potriveasca si luna trecuta am participat la prima competitie sportiva din viata mea, Half Ironman la Oradea, unde mi-am depasit obiectivul, adica nu am fost ultimul. Legat de alergare, la inceput alergam in "adidasi" cu diferenta mare de inaltime a talpii calcai-varf, cu aterizare pe calcai, ca urmare au aparut dureri de genunchi. Am studiat problema si am ajuns la incaltari "barefoot", iar dupa perioada de acomodare nu am mai avut probleme pana cand nu am sarit la o distanta prea mare de la o saptamana la alta. Aveam tura lunga saptamanala de 18 km si am sarit la 24, desi stiam teoria ca nu e bine sa cresti cu mai mult de 10% in fiecare saptamana, rezultand dureri la fascia plantara de la stangul si tendonul lui Ahile la dreptul. Asa ca acum inot mai mult, pentru ca oricum asta e cea mai slaba disciplina a mea din cele trei.
  22. Multumesc. Intradevar este sh, am vazut-o pe net si nu stiu daca are factura. Ma orientez catre anunturile din zona, sa pot merge personal sa o vad, nu cumpar prin posta. M-ar coafa una noua, de buget, de la Canyon, dar imi trebuie un buget dublu.
  23. Vreau sa iau o curisera cu un buget relativ scazut si am vazut o Dynamics RSL comp din 2013, cu echipare Shimano 105, la 2300 lei. Nu am gasit mai nimic pe net despre bicicleta asta, doar ceva in germana, asa ca nu am inteles mare lucru, dar parea sa spuna ca are un cadru cam greu pentru categoria de pret in care se afla. Stie cineva mai multe lucruri despre marca asta? "Se" :-? merita?
  24. dak

    Nu a fost o acuza, stiam ca o sa se intample si asta (din citite). Dar fiind prima data la o competitie nu prea stiam ce am de facut ca sa merg mai departe, fara sa ma agit si fara sa inghit apa. Data viitoare sper sa fiu mai speedy.