erik

Membru
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

erik last won the day on August 16 2018

erik had the most liked content!

Community Reputation

16 Good

About erik

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    bucuresti

Recent Profile Visitors

154 profile views
  1. Dany, imi pare bine ca ai reusit sa rezolvi pe cale amiabila. Bravo!
  2. Nu iti vor da niciodata valoarea de inlocuire. Pentru ei valoarea pagubei tale reprezinta suma pe care ai achitat-o, nimic mai mult. Are sens, asa functioneaza asigurarile...
  3. Later edit: - nu depuneti plangere penala impotriva vinovatului, decat in cazul in care exista sansa sa aveti peste 90 de zile de ingrijiri medicale (slabe sanse, desi certificatul medico-legal emis initial poate fi completat ulterior cu noi zile de ingrijire medicala in baza documentelor medicale emise de cei care efectueaza tratamentul). In cazul in care depuneti plangere penala si nu aveti peste 90 de zile de ingrijiri medicale de la IML, dosarul penal se va inchide automat, plangerea fiind considerata neintemeiata conform codului civil in vigoare, iar in acest caz va trebui sa platiti taxa de timbru in cazul unei eventuale actiuni in justitie. Daca insa nu depuneti plangere penala, dosarul se va inchide automat dupa 90 de zile, pe motivul lipsei plangerii prealabile. In acest caz aveti sansa sa nu platiti taxa de timbru , procesul fiind considerat ca fiind derivat dintr-o cauza penala. Exista precedent in cazuri de genul, un avocat cu pregatire medie ar trebui sa stie ce are de facut.
  4. danygrama, foarte important, nu uita sa ceri decontul de la spital si sa il incluzi in cererea de despagubiri materiale. Ar fi bine daca ai afla si daca exista cheltuieli de transport medical (ambulanta). Spitalul iti comunica cine te-a transportat, pe urma le trimiti mail cu cerere de comunicare a costurilor, daca exista. Daca nu le incluzi si semnezi ca esti de acord cu suma negociata cu asiguratorul, orice cheltuiala ulterioara intra in sarcina ta. @ invitat special - problema cu bonul fiscal era ca pe el era trecuta doar suma, nu si produsul pentru care a fost achitata. "De unde stiu eu ca ati cumparat bicicleta asta si nu altceva?" - asta a fost replica inspectorului, dupa ce i-am aratat chitanta, extrasul de cont si certificatul de garantie emis de Kellys Slovenia, in care era specificata data achizitiei si suma in lei. Femeia care l-a rupt pe Cristian era asigurata la City Insurance. Astia joaca in alta liga comparariv cu Allianz sau Generali, nu ofera ceva rezonabil in cadrul intelegerilor amiabile. De fapt nu ofera mai nimic, nu degeaba au cele mai mici preturi din piata la RCA. Avocatul nu m-a costat nimic. Este o colega de liceu, pe care nu am solicitat-o decat telefonic pentru a-mi confirma ca actiunile mele in procesul de negociere sunt corecte. Urma sa apelez la ea in cazul in care intentionam sa intentez proces si m-a sfatuit sa fac tot posibilul sa nu ajung acolo. Ca sfaturi generale pentru oricine sufera un accident in timp ce se deplaseaza cu bicicleta: - sunati la 112, solocitati ambulanta. Asta in cazul fericit in care sunteti constienti, altminteri se va gasi altcineva sa o faca. Nu va doare nimic? Ba va doare, v-ati lovit la cap, aveti ameteli, nu puteti sta in picioare. Analizele de la spital vor confirma/infirma asta, dar este important sa ajungeti acolo. Adrenalina produsa dupa accident va poate face sa treceti cu vederea traume semnificative, care pot avea efecte grave pe termen lung. Nu acceptati intelegeri cu vinovatul de genul "te duc eu la spital, spunem ca ai cazut pe scari". Politia va veni la fata locului sau la spital, automat se va deschide dosar penal pentru vatamare corporala pe numele vinovatului. - mergeti la IML pentru certificat medico-legal imediat ce starea sanatatii va permite sa o faceti. Fara asta nu puteti deschide dosarul de daune morale (de fapt e singurul document necesar, alaturi de "Anexa 2", despre care voi vorbi mai jos), iar emiterea lui dureaza 2-4 saptamani. - in cazul in care asiguratorul va solicita sa aduceti "Anexa 2" de la politie, insistati ca este treaba lor sa o faca. Anexa 2 este documentul emis de politie in care sunt comunicate rezultatele initiale ale cercetarii la fata locului, in principiu cine este considerat in prima faza vinovat de producera accidentului. Politia nu emite acest document la cererea persoanelor fizice, fiind un document confidential emis in faza cercetarii penale, care insa se poate pune la dispozitia asiguratorilor in baza unui protocol semnat intre politie si acestia. Actiunea asiguratorului de a pune obtinerea acestui document in sarcina victimei este o simpla actiune de tergiversare (politia va va raspunde in termen de 30 de zile ca singurii in masura da ceara Anexa 2 sunt asiguratorii). Daca vi se solicita asa ceva de catre inspectorul de la asigurari, amenintati cu reclamatie la ASF. In cazul meu Generali s-a angajat (dupa amenintare cu ASF) sa obtina Anexa 2, a durat doua luni pana au trimis cererea catre politie plus inca o luna pana au obtinut-o... - cititi cu atentie legea 132 si pentru orice incalcare de catre asigurator a obligatiilor (solicitari neintemeiate de documente, depasire de termene, oferte ridicole sau NEJUSTIFICATE etc.), faceti reclamatie la ASF - formularul il gasiti pe site-ul ASF. ASF este o institutie penibila, care nu va va ajuta cu nimic in mod direct, dar care este un fel de sperietoare pentru asiguratori (amenzi, controale, rapoarte negative etc.). In urma reclamatiei asiguratorul o sa va ia in serios, iar atitudinea lui se va schimba in bine. Probabil trebuie sa trimita catre ASF un raport privind solutionarea dosarului reclamat, altminteri nu imi explic schimbarea de atitudine.
  5. @ Invitat special - exact din motivele expuse de tine spuneam ca legea 132 e schioapa, a fost elaborata in urma unui studiu IML care nu se regaseste in nicio norma de aplicare. Ideea de baza a legii, emisa la presiunea asiguratorilor, a fost tocmai cea de a limita sumele oferite ca daune morale, de a reduce totul la un simplu calcul matematic fix. Calculul matematic fix se transforma in negociere atunci cand legea este idioata si nici nu are norme de aplicare (in cazul nostru ordinul ASF si MS). Intr-o discutie telefonica, cineva important de la Generali a recunoscut ca suma ceruta de mine e justa, ca in mod normal as obtine-o in urma unui proces (care ar dura minim 3 ani), dar ca in faza de negociere amiabila el nu are nicio obligatie sa mi-o ofere pentru ca legea 132 nu are norme de aplicare. Pe de alta parte, avocatul care m-a consiliat mi-a spus ca in urma unui proces poate obtine mult mai mult decat am solicitat (ar intra in calcul si traume psihologice, implicatii ale faptului ca vezi doamne mi-e frica sa mai merg cu bicicleta, mutilare pentru ca intr-adevar clavicula afectata este deformata etc.), dar ca ma sfatuieste sa accept orice oferta care este in valoare de cel putin 60% din cat am solicitat. Cu cat mai complex este cazul si cu cat mai multe expertize/contraexpertize sunt necesare, cu atat procesul dureaza mai mult. Estimarea era de aprox. 5 ani pentru 50.000 lei - ca idee, daca intentam proces in februarie 2018, primul termen ar fi fost minim septembrie 2018. Plus ca trebuia sa platesc taxa de timbru, iar la 50.000 lei era o suma considerabila... Din fericire nici asiguratorul nu sta prea bine... ar fi un proces pe care nu are cum sa il castige, deci la final ar plati pe langa suma decisa de judecator si cheltuielile de judecata, plus toate cheltuielile reclamantului, inclusiv taxa de timbru... Uite asa se ajunge la negociere intr-o situatie teoretic reglementata prin lege, care nu ar trebui sa lase loc de negocieri. In cazul meu negocierea a fost foarte agresiva. S-a ajuns la reclamatie la ASF pentru ca, conform legii 132, oferta intocmita de asigurator trebuie sa fie JUSTIFCATA. Ori la mine oferta initiala a fost de 18.900 lei (morale+materiale), fara niciun fel de justificare - daca sunt curiosi, pot sa o postez. E caraghios, dar cat timp legea spune ca asiguratorul trebuie sa intocmeasca o oferta justificata, singura lor justificare trebuie sa se bazeze articolele legii 132, chiar daca nu are norme de aplicare. Succesiunea evenimenteror in cazul meu a fost asa: azi la pranz deschis dosar de daune morale cu pretentii de 26.100 lei, a doua zi dimineata primit pe mail oferta de 18.900 lei (pentru daune morale+materiale), raspuns pe mail instantaneu cu cerere de justificare a ofertei, sunat de catre Generali in ziua urmatoare cu oferta telefonica si neoficiala de 22.500 lei, oferta refuzata instantaneu, trimis mail cu cerere de justificare a sumei de 22.500 lei, tacere timp de careva saptamani, trimi reclamatie ASF, asteptat 30 zile, raspunsul a fost ca investigheaza neregulile semnalate si ca vor lua masurile necesare, sunat la Generali si primit telefonic "ultima oferta" in valoare de 25.000 lei, oferta acceptata, mi-au trimis pe mail o noua cerere de despagubire pentru ambele dosare (materiale+morale) pe care sa trec suma de 25.000 lei, cerere completata si trimisa pe mail in aceeasi zi, dupa 3 zile banii erau in cont. Ar fi multe alte amanunte de spus, dar deja am scris prea mult. De ex.asiguratorul nu deconteaza bicicleta daca nu exista factura de achizitie. Eu n-o mai aveam, aveam doar bonul fiscal si extractul de cont cu tranzactia. Noroc cu Cristian de la Bicishop care mi-a dat o declaratie pe proprie raspundere ca bicicleta a fost intr-adevar cumparata de la el (cu ocazia asta am aflat si de accidentul lui, in care a primit o suma ridicola pentru o bicicleta nou-nouta in valoare de multe mii de lei si zero daune morale in conditiile in care a avut nevoie de interventii chirurgicale, spitalizare etc). Oferta pentru bicicleta mea - 4 ani vechime, 2.200 lei platiti - a fost in valoare de 1.300 lei. Investisem in ea 500 de lei cu cateva luni in urma, nu i-a interesat... oricum dupa deschiderea dosarului de daune morale ofertele lor au fost cumulative - morale+materiale, nu mi-am batut capul cu valorea bicicletei. Scuze, stiu ca am scris prea mult, dar sper sa ajute pe cineva. Mi-as fi dorit sa gasesc genul asta de informatii pe net dupa ce am patit-o, dar orice cautare pe google returna doar rezultate de pe site-uri penibile de genul recuperaridaune.ro.
  6. Patit in septembrie anul trecut, soferul asigurat tot la Generali. Ruptura de clavicula, ceva contuzii la omoplat si genunchi, Fara spitalizare. Bicicleta rupta in 3, dauna totala. La asigurator se deschid doua dosare - un dosar de daune materiale (care include orice paguba materiala care se poate dovedi cu hartii - inclusiv pierderea salariala din perioada concediului de odihna) si in dosar de daune morale. Contrar a ceea ce s-a spus pe aici, singurul element luat in considerare in procesul de negociere cu asiguratorul la stabilirea daunelor morale este nr. de zile de ingrijiri medicale inscris in certificatul medico legal. In functie de ele se calculeaza punctele traumatice (PT) , prin impartirea numarului de zile de ingrijiri medicale (ZIM) la 5. Fiecare punct traumatic valoreaza dublul salariului minim brut pe economie la data producerii accidentului. Modul de calcul al sumelor ce pot fi acordate ca daune morale, in special in cadrul negocierilor amiabile, este indicat in legea asigurarilor nr. 132/2017 art.22. Legea este totusi schioapa, pentru ca modul de calcul al punctelor traumatice (unul dintre care a stat la baza modificarii legii asigurarilor) nu a fost integrat in niciuna dintre normele de aplicare a respectivei legi. De aceea este de preferat sa se ajunga la o intelegere amiabila cu asiguratorul, chiar daca acesta nu va oferi intreaga suma rezultata din calcul. Deci: Valoare daune morale = 2 x (salariul minim brut) x PT = 2 x (salariul minim brut) x (nr de zile de ingrijiri medicale) / 5 Colegului accidentat are 40 zile in certificatul IML, care inseamna 8 puncte traumatice. Nu stiu cat era salariul minim brut pe economie la data producerii accidentului, la sfarsitul anului trecut (cand am patit-o eu) era 1450 lei. Daca a ramas la fel, ar putea sa ceara 2 x 1450 x 8, adica 23.200 lei. Ca idee, eu am cerut 1.400 lei daune materiale si 26.100 lei daune morale (45 zile de ingrijiri medicale = 9 puncta traumatice). Pana la urma am acceptat 25.000 lei in total, asiguratorul oferind initial 18.900 lei. Vreo 3 luni am schimbat mailuri si telefoane... Legea 132/2017 se gaseste usor pe net, iar pe site-ul Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare este ghidul IML de calcul a punctelor traumatice,: http://unsar.ro/wp-content/uploads/2016/04/Vatamari-corporale-parlament-Adriana-Francisc-INML.pdf
  7. Exista clienti care gasesc justificari pentru achizitionarea unei bicicletee de trecking in intervalul 3-4k lei, chiar daca pentru asta trebuie sa faca un efort financiar. Eu sunt departe de situatia in care as putea spune ca ma dau banii afara din casa si nici nu am luat bicicleta pentru mers in parc. Mi se pare o pedeapsa mersul cu bicicleta in parc, plus ca am bonus 4 manevre de incarcat/descarcat 4 biciclete pe masina. Bleah! Folosesc bicicleta in principal pentru naveta zilnica la servici (20km/zi) si in concediu pentru diverse ture pe asfalt + ceva offroad usor prin muntii Lotrului (mare parte din concediu mi-o petrec la socri, in Brezoi). In total aprox. 1500 - 2000 km pe an. Am avut timp de 4 ani o bicicleta de trecking Kellys echipata cu Acera, pe care am platit jumate din cat am dat pe Merida. Avea aproape 15 kg cheala, vreo 17-18 kg cu toate acareturile montate de mine. Nu eram prea incantat nici de greutate, nici de frane (v-brake), nici de sprinteneala schimbatoarelor Acera, dar n-as fi schimbat-o daca nu s-ar fi rupt in 3 bucati in urma unui accident. Daca tot s-a intamplat, am vrut sa iau ceva mai bun. N-am avut probleme cu Acera, dar LX/Deore/franele pe disc sunt din alt film, iar kilogramele in minus de pe Merida chiar se simt. As fi vrut ceva cu furca fixa de carbon pentru inca un kg in minus, dar cum nu fac parte din clientii target ai bicicletelor de trecking cu pret mai mare de 4-5k de lei, am ramas la asta. @ greaper - multumesc!
  8. Cand am luat-o, 13.1 - 13.2 kg. Acum are vreo 14 - 15 kg, in functie de cata apa este in bidon.
  9. Nu stiu ce a ales initiatorul, dar eu am achizitionat cu 2 zile in urma Merida Crossway 500 de la Veloteca. Este o bicicleta de trecking, nimic de povestit nepotilor, ma simt bine pe ea si cam atat. Nevasta-mea zice ca e urata, nu-i place combinata de culori - am gasit in stoc doar varianta albastru (metalizat, destul de ok) cu un soi de turcoaz mat (intr-adevar, cam oribil). Ieri am vazut ca in jurul valorii de 4000 de lei exista o varianta mai buna Kross Evado , dar acum asta e... Cam asa arata noua mea bicicleta, aproape complet echipata pentru mersul zilnic la servici: I-am schimbat mansoanele , pentru ca cele cu care a venit sunt incomode/odioase, mai am de adaugat o pompa (d-aia de 8 lei din Decathlon) si probabil un portbagaj. Portbagaj pentru ca as cam renunta la rucsac pentru naveta, desi rucsacul mi-a salvat viata anul trecut, cand am avut ghinionul sa dau nas in nas cu un Mitsubishi Outlander.
  10. erik

    Daca ai un centimetru pana la cadru descult, fara sa te ridici pe varfuri, nu este totul pierdut. Incaltat ai avea 2-3 cm... la limita, dar ok. Ar trebui testat cat de intins esti in mers, riscul sa fie incomoda si greu de manevrat din cauza asta este mai mare decat riscul sa-ti deteriorezi bijuteriile in cazul unei coborari de urgenta de pe sa. Am mers aproape 6000 km pe un cadru care imi statea 2 cm sub fund (incaltat) si nu am avut probleme din cauza inaltimii. Poate uneori as fi vrut sa fie cu 2-3 cm mai scurta, dar nu indeajuns de mult incat sa ma obosesc sa-i schimb pipa. Eu cred ca merita sa faci o proba in mers, iti vei da seama daca e ok sau nu. In caz ca nu, stergi cauciucurile si o poti returna fara probleme. Nu vad ce ai putea sa zgarii, in afara cazului in care cazi de pe ea.
  11. erik

    Strict dintre cele doua, DHS fara discutii. La 750 de lei e foarte ok... furca e veriga slaba, nu franele, dar la ce zici ca o folosesti n-ar trebui sa puna mari probleme nici furca. Posibil sa iti fie mare cadrul de 480 (n-ai spus cat de mult sub 1.70 esti) si probabil vei o mica dezamagire cand vei constata ca bicicleta aia nu are cum sa aiba 12,8 kg, dar la banii aia merita luata.
  12. Scuze pentru raspunsul intarziat, am vazut in primul post ca era oarecum urgent sa iei o decizie. La Veloteca am vazut-o si eu, 3800 minus voucherul de 300. Cei 300 de lei te vor ajuta sa iei aproape tot ce iti trebuie pentru inceput. In opinia mea, cateva chestii sunt absolut necesare... de ex. suport de bidon + bidon, o camera de rezerva (recomand Continental), un lant de rezerva (vei vedea cat de comod e sa il schimbi intr-un minut si sa il cureti/ungi pe celalalt cand ai timp/chef), un kit de pana (recomand TipTop), un set compact de scule, o mica borseta de agatat pe sa sau pe cadru, o cheie de pinioane (pe care o vei folosi si la discurile de frana), o pereche de manusi (nu m-as sui pe bicicleta fara), poate o casca, reflectorizante fata-spate, poate un cric, poate un set de aripi, poate un ciclocomputer... deja am sarit binisor de cei 300 de lei din voucher. In alta ordine de idei, inteleg ca butucul pedalier de tip pressfit este de neinlocuit pe Canyon, asta fiind solutia constructiva aleasa de ei. Dar poate sa imi spuna cineva daca cei de la Canyon ar putea inlocui la cerere monoblocul ala cu rapoarte de MTB cu unul putin mai sportiv? Zau ca as da diferenta de bani pe Canyon daca s-ar putea livra fara costuri suplimentare cu un pedalier care sa ofere un raport de transmisie mai apropiat de 1:4... Nu ca as fi eu mare vitezist (in putine luni voi face 45 de ani), dar cu fosta bicicleta foloseam in mod constant rapoartele 48/15 si 48/13 in deplasarile spre servici. Si bicicleta mea avea peste 15 kg, poate peste 16 cu toate accesoriile pe ea (cric, aripi, pompa, borseta cu scule, bidon de 750 etc.), practic era cu 3 kg mai grea decat Canyonul cu aceleasi accesorii...
  13. Am aceeasi dilema ca initiatorul topicului. Dupa 4 ani si aproape 7000 km de utilizare a unei biciclete de trekking, datorita unui accident suferit in toamna anului trecut, sunt nevoit sa imi achizitionez o noua bicicleta. Canyon Pathlite 6.0 a fost referinta si pentru mine, dar pana la urma am ajuns la concluzia ca Merida este o solutie mai buna, in mult mai putini bani. Doar ca eu m-am orientat spre Crossway 500, la 3500 de lei. Singura diferenta fata de Crossway 600 este angrenajul - FSA la 500 fata de Deore la 600, 200 grame in plus la FSA datorita faptului ca toate foile sunt din otel (totusi cu un plus la fiabilitate pentru FSA). Plus ca la 500 sunt 2 variante de culoare, fata de una singura (gri + negru) la 600. Pur si simplu nu am gasit justificarea sa platesc 1200 lei in plus pentru Canyon, in conditiile in care angrenajul cu 2 foi are rapoarte de mtb (pedalezi ca un hamster pentru 30 km/h), butucul pedaler este pressfit, iar schimbatorul cel mai utilizat (cel spate) este dintr-o categorie inferioara (deore vs xt). Furca si rotile Meridei sunt arhisuficiente pentru ce poate face o astfel de bicicleta si pentru ceea ce initiatorul topicului doteate sa faca: "vor fi plimbari prin parcuri, poteci, sosea , numai 4-5 iesiri pe an in ture (gen Comana, rezervatia Rusenski Lom , poate chiar traseul din Prima Evadare dar la nivel de tura usoara , nu de concurs ! etc) . 65% bucuresti , 20% sosea , 15% offroad nivel usor". In fine. Este doar parerea mea, nu vreau sa creez polemici... cu atat mai mult cu cat de-a lungul anilor am apreciat multe dintre posturile colegilor care si-au exprimat parerea (total diferita de a mea) pe acest topic. PS: la Canyon nu cred ca se poate monta scaunel pentru copil - este important pentru initiator. Eu as fi vrut portbagaj, se pare ca nici ala nu merge..