alextudor

Membru
  • Content Count

    292
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

52 Excellent

About alextudor

  • Rank
    Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Kona Dew+, Bulls Copperhead 3

Recent Profile Visitors

864 profile views
  1. Mai aproape de obor ai bikexpert,veloteca si bike-nature.
  2. Lungimea de 123mm se refera la lungimea totala a axului, nu la lungimea efectiva a carcasei butucului, adica 68mm. Lungimea axului e in corelatie directa cu modelul angrenajului, pt a respecta chainline.ul dat de producator. Ex:pe acelasi cadru, un angrenaj FSA avea nevoie de un ax de 110 iar unul Shimano de 123.
  3. Am schimbat si eu lantul acum o ora. Folosind metoda clasica mare-mare, lantul avea burta cand era trecut prin deraior si pus pe pinion mic-foaie mica, atat in partea superioara cat si in cea inferioara, asa ca am mai scos un set de zale. Deraiorul e de mtb, iar metoda mare-mare am folosit.o ani de zile, dar nu cred ca am verificat vreodata daca lantul are burta pe mic-mic. Mai bine mai tarziu decat niciodata. Multumesc pt informatii.
  4. @edy37 1. Fals..sau ,ma rog, partial fals! 2. Asa, si? 3. Fals! 4. Foarte fals! 5. Fals, fals, fals..de fapt, neadevarat! 1. Se pot imprechea mai multe branduri, depinde doar ce vrei sa imperechezi. Manete schimbatoare SRAM cu deraior pinioane Shimano nu vor functiona..si nici invers, au alta ratie de tragere a cablului. 2. Caseta Sram si deraior spate Shimano functioneaza fara probleme, idem pt viceversa. Giant Defy 3(2016) chiar in combinatia asta vine! 3. Cu siguranta nu e de acolo problema. 4. Hmmm. Interesant! dar fals. 5. Va trebui sa faca reclamatie la producator, sa se hotarasca si el.. ori, ori...sau! Din ce a relatat Johnny, primul lucru pe care l-as verifca ar fi urechea de schimbator, daca e aliniata cu pinioanele. Apoi as reface reglajul schimbatorului spate, incepand cu limitele inferioara si superioara si terminand cu surubul de b-tension.
  5. In loc sa le schimbi, mai bine le reglezi. Ar fi de preferat sa schimbi si camasa cablului cu ocazia asta sau macar sa ungi cablul cu un ulei subtire in zonele in care trece prin camasa. Verifica si urechea de schimbator sa nu fie indoita, adica sa nu mai fie paralela cu pinioanele. Din ce ai povestit pana acum, poate fi de vina o camasa prea moale/flexibila, tensiune prea mica in cablu sau poate schimbatorul spate are cursa limitata si se chinuie sa ajunga la ultimul pinion.
  6. Eu curat lantul intrun borcan cu motorina. De fapt, jonglez cu 2 borcane curatant depunerile de pe fundul lor. Motorina.o schimb cand s.a innegrit. Sterg lantul cu o carpa, il montez, il ung si cam aia e. Cu metoda asta, un lant ma tine minim 2000km iar curatarea asta o fac cand a inceput sa se adune mizerie in interiorul zalelor. In rest, il sterg cu carpa si reaplic ulei. Caseta o curat cu aceeasi metoda, doar ca obisnuiesc sa o demontez de pe butuc pt nu ajunge motorina pe garnituri si/sau rulmenti. Angrenajul doar il sterg cu carpa. Aparatul dedicat face multa mizerie fiindca lantul e imbibat in degresant iar periutele de dinti sunt o gluma proasta, mai ales daca le folosesc uscate.
  7. Lantul e primul care se duce. Uzura lui se masoara cu o lera de lant, cu sublerul, etc. Nu are sens sa tragi cat mai mult de caseta si lant. Un lant uzat iti va uza prematur si foile, nu te gandi ca sunt indestructibile. Un lant poate tine 500,1000..3000km in functie de calitatea lui, regimul de utilizare, intretinerea primita. Daca zici ca nu folosesti decat foaia mare, asta poate inseamna si mult mers cu lantul in diagonala(foaie mare, pinioane mari), adica uzura in plus asupra tuturor componentelor transmisiei. Nu poti folosi o caseta de 8 pinioane decat daca schimbi manetele(cel putin, poate e nevoie si de alt deraior/e,samd). Cu cat mai multe pinioane, cu atat mai mult optiuni de a selecta raportul potrivit in fct de situatia data(vant, deal, oboseala).
  8. alextudor

    Complet de acord cu ce ai spus. Nicidecum nu mi.as permite sa comentez ceva la adresa lui B17, voiam doar sa subliniez faptul ca, fix la o comparatie precum a colegului, sunt de luat in seama mai multi factori, mai ales ca nu sunt nicidecum similari. Am facut ture de 300km/zi cu versiunea TRK, iar pt gama de pret 200lei +/-, SMP sunt niste sei ce pot oferi confort sporit. Cu siguranta insa, nu au aceeasi rezistenta in timp, dar asta e alt aspect pe care doar il pomenesc, n.are sens sa.l aduc in discutie. Daca as fi dispus de fonduri, cu siguranta mi.as fi indreptat atentia catre un Brooks. :D
  9. Ce ai folosit pe fata, o foaie sau doua? Iti urez sa ai parte numai de vreme frumoasa la ture si sa nu dai de namol, altfel va deveni un chin tura sau pana cand reusesti sa cureti furca/roata fata.
  10. alextudor

    Acum ceva ani foloseam un Nokia5230 cu suportul asta https://s18.postimg.io/5ru1krq95/IMG_20160829_234418.jpg https://s17.postimg.io/ea9ngs16n/IMG_20160829_234400.jpg https://s17.postimg.io/os8drjoa7/IMG_20160829_234411.jpg Prinderea telefonului provine de la un suport auto original, iar prinderea pe ghidon e realizata cu ajutorul unui suport de cadru pt antifurt din care am eliminat clema de prindere a acestuia. A functionat ani de zile si a rezistat la cazaturi. Am cautat vreo 40min un suport similar pt Tipo insa fara succes.
  11. alextudor

    Nu incerc sa neg calitatea si confortul oferite de B17, dar ai luat in considerare ca SMP Extra are cu 14mm mai putin decat "concurenta" ei directa? In plus, datorita formei, B17 utilizeaza la maxim latimea ei pt a.ti oferi suportul necesar, pe cand la Extra nu sta la fel treaba.
  12. alextudor

    Daca nu vei folosi telefonul la mai mult de 5-6 ture, de ce nu folosesti un suport de genul asta , asta sau asta? Nu stiu daca e nevoie sa te complici cu acumulatori externi, poti gasi acumulator dedicat pt tel la 30-40 pe care il poti incarca in telefon, inaintea unei ture. La cat de vechi este telefonul, s-ar putea sa fie nevoie de un acumulator nou oricum. Cu ecranul pornit tot timpul, autonomia nu cred ca e mai mare de 2h. Moto Defy mini are avantajul ca este rezistent la apa, dar are procesorul ceva mai lent iar versiunea de android pe care o ruleaza il face aproape inutilizabil in zilele noastre. Ca o alternativa la cele 2 telefoane propuse de tine, ai putea cauta si Xperia Active.
  13. Sunt foldabile Cycloxking? Am si eu unele tot de 35 pe sarma, le folosesc cam de 2ani, de cand incep ploile sa fie la ordinea zile(sept,oct) pana in primavara si arata foarte ok. Merg cu ele pe asfalt in 99% din cazuri. Daca n-ai urcari lungi si abrupte, ar fi ok 32/36, mai ales daca le-ai testat inainte cu 28/27 si totul a fost ok.
  14. Cu schimbatorul de foi montat la loc si blocat din H si L, s-ar putea sa-ti atinga cand o sa folosesti extremele din cauza latimii prea mici a custii. Asta e o problema. Alta problema ar fi faptul ca suruburile alea sunt gandite pt a modifica pozitia custii cu cativa mm si nu vor fi suficient de lungi, dar s-ar putea sa fie rezolvabila problema inlocuidu-le cu unele mai lungi, asta in cazul in care vor mai avea in ce sa apese. Daca as fi in situatia ta, as monta pedalierul vechi si as utiliza foaia mijlocie si mica, daca mai ai si maneta pt foi. Ai putea face treaba asta macar la prima tura, ca sa-ti dai seama daca foaia de 32 e suficienta ori ba. In ceea ce priveste cauciucurile, poti incerca si Continental Cyclo X King(42mm) daca o sa fi nemultumit de SmartSam. Am facut traseele de la Azuga anul trecut cu hibrida si n-am avut nicio problema cu ele, doar ca trebuie umflate corespunzator greutatii si stilului tau de dat pt a nu face snakebite-uri.
  15. alextudor

    Dar tu nu, batman, batman!