majikstone

Membru
  • Content Count

    4,646
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    121

majikstone last won the day on December 1

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

3,743 Excellent

2 Followers

About majikstone

Profile Fields

  • Localitate
    Paris / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    CBT Italia Necer, Holdsworth Brevet, Vortrieb
  • Ocupaţie
    inginer
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea

Recent Profile Visitors

28,265 profile views
  1. Cifrele alea sunt cel putin amuzante. Toyota Land Cruiser, un model 4x4 de referinta, se vindea in 1965 in numar de 10.000 de unitati pe an, iar de la lansarea primului model in 1951 au vandut mai bine de 10 milioane de unitati. Afirmatiile astea nu au absolut nici o valoare cand: - nu sunt sustinute de absolut nici o cifra concreta (macar niste date tehnice cu privire la putere, cuplu, garda la sol, unghiuri maxime de trecere) - nu exista nici o sursa impartiala care sa ofere un test comparativ cu alte modele ale vremii - nivelul tehnologic al respectivelor masini era cu 10-20 de ani in urma celui oferit de producatori consacrati (Toyota, Land Rover, Jeep), ele nefiind decat copii proaste ale unor modele depasite tehnologic (dupa modelul intregii industrii auto est-europene, de la LADA, GAZ, Wartburg, FSO Polonez, Volga, Yugo si pana la Dacia 1100 si 1300) - site-ul e cel putin dubios (a se vedea continutul articolelor propuse)
  2. Probabil mai mari din ierarhia CC al UTC.
  3. Aham, deci faptul ca aveam de platit datorii externe ne impiedica sa chiar dezvoltam tehnologii noi si inovante in loc sa producem copii proaste ale unor tehnologii vechi de 20 de ani. Bașca faptul ca poate ne-am fi platit datoria aia mai repede daca eram capabili sa producem ceva care sa rivalizeze cu produsele occidentale si sa se vanda pe bani frumosi in statele alea decadente in care nu aveai ratie de paine, oua si lapte...
  4. @Trevizes daca tot nu conteaza ca erau atat de inferioare tehnologic realizarile maretei industrii socialiste, in contextul in care produsele de cea mai buna calitate mergeau la export si alea inferioare ramaneau in tara, explica-mi te rog cam cum anume ajungi sa ai aceeasi calitate a vietii, acelasi nivel de trai, respectiv acelasi acces la tehnologie pe care il au tari precum Franta, Germania sau Marea Britanie in contextul in care tot ce produci tu e cu cel putin 30 de ani in urma din punct de vedere tehnologic. Si, bonus, in timp ce antementionatele state capitaliste fac progrese constante, R.S.R. e pe o panta descendenta (si tehnologic, si din perspectiva calitatii vietii). Ce rezolva alea 7-8 miliarde de dolari de exporturi anuale in contextul asta?
  5. Era o metafora a propagandei PCR, omniprezenta in tot ce insemna "cifre oficiale". Comparabil de valida cu alternativa pe care o propune Putin pentru Wikipedia mai nou. Da, sunt nascut dupa 1989, dar cum in familia mea nimeni n-a fost securist sau membru al nomenclaturii, nu mi-a prezentat nimeni realitatea aia roz de care tot vorbesti tu aici. Iar faptul ca industria romaneasca a vremii nu era capabila sa exporte decat in state subdezvoltate ar trebui sa iti dea in primul rand de gandit cu privire la calitatea si nivelul tehnologic al produselor. N-am auzit sa se bata nemtii (aia federali), britanicii sau francezii pe Dacii 1310 sau ARO 10 cu ambreiaje de carton. In schimb de cand au preluat Dacia nesimtitii astia de straini capitalisti si chiar imperialisti de la Renault, e plin de Dacii pe strazile din Occident. Pai nu mai bine ramaneam noi sa ne aparam saracia si nevoile si neamul, vanzand in continuare Dacii 1310 in Malawi si Burkina Faso?
  6. Ironic cand toata argumentatia ta e bazata pe clisee arhicunoscute, copiate din broșurile PCR, respectiv pe lipsa oricaror surse istorice credibile, preferabil straine, care sa sustina afirmatiile alea. Iar cand incepi sa studiezi istoria propriei tari si din perspectiva unui european, o sa vezi ca lucrurile sunt departe de a fi la fel de roz precum ti se prezentau la scoala. In special alea prezentate pe vremea prea tarziu impuscatului.
  7. @Trevizes Daca vorbim despre fapte si cifre, ai putea oferi niste statistici oficiale furnizate de o entitate neutra (adica nu masina de propaganda PCR) care sa ateste afirmatiile tale? Ca discursul ceaușist l-am auzit deja cam toti (direct sau transmis din generatie in generatie). Pana una-alta, primele iteratii ale Daciei 1300 erau in cel mai bun caz la fel de proaste ca modelul Renault pe care l-au copiat, iar pana la finalul anilor 80 Renault a scos pe piata nenumarate modele net superioare calitativ, in timp ce Dacia a reusit performanta sa produca un model din ce in ce mai prost. Motorul pe benzina K4M de 1.6 din Scenicul meu a fost conceput undeva pe la finalul anilor 80 si e considerat inca printre cele mai fiabile produse de Renault, in timp ce Dacia inca nu auzise de injectoare sau catalizator. Dar da, in tari bananiere in care si in ziua de astazi populatia se confrunta cu epidemii si foamete, Daciile erau foarte apreciate.
  8. Ai vazut vreodata o bicicleta de cicloturism? Cu frameset de otel, roti cu 36 de spite si jante dublu capsate, portbagaje Tubus de otel si cauciucuri Schwalbe Marathon de 600-700g bucata. Daca mai are si frane disc hidraulice mai adaugi cel putin 500g.
  9. majikstone

    Cu siguranta nu trebuie sa cumperi un pinion/kit singlespeed pentru casete de 8-9 viteze. Alea nu sunt compatibile cu butucii pe filet. De asa ceva ai nevoie: https://www.marosbike.ro/pinioane/pinion-1v-sxt-16t.html De aliniat va fi mai complicat, pentru ca pinionul respectiv nu se poate monta decat intr-un singur mod pe butuc, prin infiletare. Ma indoiesc ca va fi aliniat cu foaia mare a pedalierului actual triplu, care va fi considerabil mai in exterior. Pana la un punct poti corecta asta interschimband distantierele de pe axul butucului spate si apoi recentrand janta fata de butuc, dar daca chiar vrei un kit de conversie la singlespeed care sa-ti permita si alinierea pinionului cu foaia, va trebui sa inlocuiesti butucul spate cu unul pe caseta, si nu pe filet.
  10. majikstone

    Caseta respectiva e pe filet, nu ai cum sa folosesti pinioanele in mod individual. Daca vrei sa pastrezi butucul actual pe filet, poti cumpara un pinion singlespeed pe filet, cu 14 dinti, de genul celui postat mai sus.
  11. majikstone

    Mici schimbari: ghidon PRO PLT Compact Ergo, pipa PRO PLT 90 mm/10° si ghidolina asortata cu cadrul. Plus revenirea la fosta tija de sa (PlanetX Black Head Carbon).
  12. Lantul poate nu, dar pinioanele Ultegra, foile Ultegra si rotitele deraiorului spate Ultegra cu siguranta da. Alea se fac praf in primul rand atunci cand lantul aduna mizerie. Si e departe de a fi un balamuc cand ti-ai format deja niste obiceiuri in acest sens, indiferent de tehnica sau substantele folosite pentru degresare. Nici nu mai vorbesc de zgomotele scoase de un lant pe care s-a adunat nisip si praf in contact cu pinioanele si foile...
  13. majikstone

    @cobadin33 nu iti face foarte mult sange rau din cauza acestui individ. Daca la aparitia lui pe forum ii lua in bășcău pe toti cei care incercau sa ii ofere sfaturi si care chiar aveau experienta necesara sa ii ofere sfaturi, acum ca i s-a tot dat nas isi permite sa ii ia si mai tare in bășcău pe cei care vin sa ceara sfaturi. Undeva intre astea doua perioade, incerca sa ne convinga sa investim in Bitcoin, cea mai recenta si, zice el, cea mai mare aducatoare de succes speculă de tip CARITAS. Daca tot i se permite sa mai faca purici pe forumul asta in ciuda nenumaratelor derapaje atat la adresa noilor veniti, cat si a celor prezenti pe forum de dinainte sa stie el in ce sens se rotesc pedalele unei biciclete, e bine totusi ca noii veniti sa stie cu cine au de-a face si sa nu puna prea mult la suflet derapajele lui.
  14. majikstone

    Altceva nu prea avea ce sa fie, ca eram destul de sigur ca nu vine de din zona pedalierului (pedale/pedalier/monobloc). Era din zona seii zgomotul, iar cadrul si colierul tijei de sa erau noi si stranse la cuplul adecvat. La un cadru mai vechi as fi putut suspecta o fisura in seat tube sau in imbinarea dintre tija si seat tube, dar aici nu ar fi fost cazul. Ar mai fi fost varianta sa fie clichetii casetei, dar ironia e ca zgomotul era mai pregnant la puteri si forte mici, iar la forte si puteri mari disparea aproape cu desavarsire, iar asta a exclus pana la urma varianta rotii spate. In principiu tija aia de sa ar mai putea fi folosita mult si bine, dar nu cu orice sa si nu cu orice ciclist. Cred ca ar fi OK pentru cineva care cantareste pana in 70 kg, si probabil cu sei care au o rigiditate torsionala ceva mai buna decat cele de la Selle SMP (care sunt foarte puternic scobite si destul de late).