majikstone

Membru
  • Content Count

    5,159
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    153

majikstone last won the day on January 25

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

4,366 Excellent

4 Followers

About majikstone

Profile Fields

  • Localitate
    Saint-Louis / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    CBT Italia Necer, Holdsworth Brevet, Vortrieb
  • Ocupaţie
    inginer
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea

Recent Profile Visitors

31,749 profile views
  1. majikstone

    Nu, problema e(ra) reala, dar as zice ca doar la butucii de calitate ceva mai slaba si/sau reglati necorespunzator. Si, reala sau nu, e corelata doar partial cu faptul ca unii butuci ajung sa aiba conurile sau bilele distruse dupa un an si altii rezista 5-10 ani fara nici o problema.
  2. majikstone

    Pai importanta practica e ca, in cazul butucilor care sufera de simptomele astea, daca reglezi conurile de asa natura incat butucii sa nu aiba joc cand roata e "in aer", vor fi prea stransi (si vor uza prematur conurile si bilele). Ceea ce practic te obliga, intr-adevar, sa ii reglezi de asa natura incat sa aiba putin joc "in aer", iar apoi o data montate rotile pe bicicleta si stranse QRurile, jocul sa dispara. Bine, chiar si cu reglaje facute ca la carte, stiinta moderna inca nu explica de ce unii (@iacobdoc) au un talent aparte in a distruge conurile, bilele si rulmentii butucilor
  3. majikstone

    La trei generatii de roti Mavic Aksium (pe rulment), Campagnolo Scirocco (tot rulment), Campagnolo Zonda (pe bile) si la un butuc spate Shimano Ultegra (tot pe bile), acest fenomen nu a fost prezent. Ba mai mult, Shimano Ultegra are ax de aluminiu, la fel ca si Campagnolo Scirocco si Zonda. Sigur, sunt roti de sosea, dar ma indoiesc ca ar avea butuci sau axuri mai putin solide sau mai putin "compresibile" decat cele de MTB. Iar intre Deore si T3000 (Acera din gama de trekking daca nu ma insel), saltul calitativ ar trebui sa fie destul de mare.
  4. majikstone

    Iti pot raspunde la intrebarile astea cu privire la Franta, Elvetia si Germania, dar te previn si ca regulile au evoluat destul de mult (in ambele sensuri) in ultimele luni si ca nu e exclus sa mai evolueze pana la vara, mai ales ca exista un decalaj destul de mare intre evolutiile epidemiei in fiecare tara (Franta si Germania fiind, de exemplu, mai mereu in antiteza - cand una e pe panta ascendenta, cealalta e pe panta descendenta). O sa revin cu o sinteza in ceea ce priveste situatia actuala zilele astea.
  5. @Mino intr-adevar, foile sunt cu 2.5 mm mai in exterior. Va trebuit reglat schimbatorul fata de asa natura incat sa se deplaseze mai mult in exterior (atat suruburile de limitare ale cursei, cat si tensiunea din cablu). In mod normal cei 2.5 mm de cursa suplimentara ar trebui sa poata fi gestionati de actualul schimbator fata, o data reglat corect. Daca in schimb nu e cazul si isi atinge cursa maxima, va trebui sa cumperi si un schimbator fata din gama GRX, conceput tocmai pentru a rezolva aceasta potentiala problema
  6. majikstone

    Cu placere, sa te poarte sanatos!
  7. majikstone

    Acum da!
  8. majikstone

    Poza nu e vizibila, dar am dat Love oricum, ca e Klein.
  9. majikstone

    Nu se "comprima" axul, in schimb tolerantele dintre conuri/contrapiulite si ax sunt atat de grosiere incat strangerea QR le "reaseaza" intr-o pozitie care face conurile sa fie mai apropiate de centru. Desi povestea cu "lasa niste joc in butuc inainte sa strangi axul QR" face parte din legendele urbane propovaduite chiar si de mecanici cu experienta - si l-am auzit si dat mai departe si eu cand aveam biciclete de supermarket, asta nu se intampla in momentul in care dai de butuci mai de doamne-ajuta, fabricati cu alte tolerante si cu conuri si axuri din alte aliaje de otel. Evident, nici in cazul butucilor cu rulmenti nu se prea pune problema de asa ceva.
  10. majikstone

    Fac si francezii de la Victoire Cycles niste bijuterii de biciclete custom, inclusiv de gravel, pe care le-as cumpara fara ezitare in locul cartoanelor state-of-the-art ale brandurilor cu renume daca as avea bani de aruncat pe asa ceva. Geometrie a cadrului aleasa dupa nevoile si cerintele tale, tubulatura la fel, suporti si accesorii integrate la discretia clientului... doar bani sa fie, ca doar un frameset de-ale lor incepe de pe la 3000€, daca nu si mai mult. Mai adaugam si niste roti si o transmisie pe masura cadrului si pretul sare lejer de 5.000€. Dar cu o bicicleta ca aia, nici nu vei mai avea nevoie de alta vreo 20 de ani.
  11. majikstone

    Parca facusera cei de la Wolftooth (sau poate altii) un soi de adaptor de cable pull ratio pentru asta, dar nu bag mana in foc. Altfel nu ai ce face, vor avea cursa mult prea mica sabotii (si deci vor fi foarte aproape de janta), facand imposibila "desfacerea" clestelui de frana pentru a baga/scoate roata. Pe langa asta, desi franarea ar putea fi, potential, foarte puternica, in practica modulatia va fi execrabila. In linii mari, o maneta v-brake trage mai mult cablu pentru o "cursa completa" fata de una de sosea. In contrapartida, tensiunea in cablul V-brake e mai mica decat in cel de sosea. In concluzie, o maneta de sosea combinata cu un cleste v-brake va rezulta intr-o cursa redusa a sabotilor de frana si o putere crescuta de franare, dar cu o modulatie mai proasta. Invers, o maneta v-brake cuplata cu un cleste de sosea da nastere unei curse mai mari decat cea normala a sabotilor, o putere de franare scazuta si o modulatie mai buna.
  12. majikstone

    Sunt clesti long reach, din amintirile mele incap si 35mm in ele, mai ales daca e cu dropouturi semi-orizontale cadrul si poate fi trasa roata mai in spate. Sigur, majoritatea clestilor long-reach ai vremii erau execrabili, dar cu tehnologiile moderne ar fi putut fi o alternativa decenta.
  13. majikstone

    Frumos asa, din vremurile in care bicicletele de sosea puteau usor fi transformate in biciclete care se descurca si pe langa sosea. Cand bagai lejer cate doua degete intre cauciuc si cadru din cauza ca obsesia aerodinamicii cadrelor si rotilor inca nu devenise norma. Iar acum avem aero gravel bikes pe piata, optimizate sa economisesti 9.36W la 45 km/h
  14. Daca vreti my 0.02$ cu privire la uleiurile de lant, dupa multiple incercari: - uleiul perfect nu exista, fiecare avand avantaje si dezavantaje (ori aduna praf, ori trebuie aplicate des, ori se curata foarte greu) - alea scumpe si fancy sunt, de obicei, extrem de greu de curatat de pe lant (in special daca aduna praf si sunt lasate asa pana polimerizeaza) - alea dry trebuie reaplicate deranjant de des, iar in caz de ploaie oricat de timida dispar aproape instantaneu de pe lant - alea wet aduna inevitabil mizerie, singura intrebare fiind dupa cati km: pot fi 100 sau pot fi 500 pana lantul devine atat de plin de mâzgă incat sa trebuiasca curatat Din punctul meu de vedere, cel mai bun ulei de lant e ala care sta pe lant macar 500 km (chiar si daca ma prinde vreo ploaie) si apoi se poate curata usor si rapid. Momentan folosesc asa ceva, luat din Decathlon, si face exact ce vreau. Da, aduna ceva praf in timpul asta, dar nu poti sa le ai pe toate in viata. Am impresia ca si solutiile din categoria ”ulei de drujba" se incadreaza destul de mult in tiparele astea, desi trebuie sa recunosc ca am lasat demult in urma vremurile in care imi ungeam lantul bicicletei cu ulei de masina de cusut. Cele mai proaste uleiuri de lant pe care le-am folosit au fost alea scumpe si fancy care se uscau pe lant o data aplicate (chiar si aplicandu-le za cu za, picatura cu picatura, si apoi curatand excesul de ulei). Sigur, de lubrifiat lubrifiau foarte bine, dar daca ajungeai sa imbacsesti lantul de praf, devenea atat de greu de curatat incat era mai simplu sa-l arunci la gunoi si sa cumperi altul. Daca gasiti sfantul Graal al uleiurilor (un ulei care se aplica usor, rezista la apa, nu aduna praf deloc, sta pe lant macar 500 km si se curata cvasi-instantaneu indiferent de solventul folosit), sa ma anuntati si pe mine.
  15. E literalmente singurul topic in care in decursul anilor s-a discutat in mod consecvent despre lanturi si duratele lor de viata. Cu siguranta mult mai mult decat in orice alt topic in care au ajuns sa se discute diverse. Daca ai rabdare sa-l citesti, gasesti acolo diverse informatii in acest sens.