majikstone

Membru
  • Content Count

    4,264
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    94

majikstone last won the day on October 5

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

3,307 Excellent

1 Follower

About majikstone

Profile Fields

  • Localitate
    Paris / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    Holdsworth Brevet
  • Ocupaţie
    doctorand
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea

Recent Profile Visitors

26,820 profile views
  1. majikstone

    Bun, pai in cazul asta poate n-ar fi rau sa nu dezinformezi lumea.
  2. majikstone

    Pe site-ul Merida, respectiva bicicleta e declarata ca avand 9.7 kg, in timp ce Canyon are 8.7 kg. Ambele cel mai probabil fara pedale. Deci ori greutatea pe care o stii tu nu era cea reala, ori bicicleta aia a primit niste upgrade-uri dupa achizitie. Altfel, 1 kg diferenta de masa pentru o diferenta de pret de 450 de euro e realist.
  3. majikstone

    @PVN10 Tinand cont ca e de cyclocross, cu cadru de aluminiu, cu frane disc (si roti pentru frane disc) si cu cauciucuri de 400g bucata, alea 8.7 kg pentru bicicleta fara pedale sunt chiar rezonabile. Daca ar avea mini-v (sau cantilever) si roti echivalente ca pret cu astea, dar in versiune cu frane pe janta, ar mai fi vreo 300-400g in minus (asta daca vrei o referinta ceva mai apropiata de standardele de sosea), iar pentru ture exclusiv pe sosea ii poate pune o pereche de cauciucuri de sosea veritabile si poate reduce si acolo greutatea cu 300g. Deci e absolut nimic gresit cu greutatea respectiva, iar echiparea e foarte rezonabila pentru banii aia. Altfel, niste intrebari pe care ar trebui sa si le puna @Bikerms ar fi: - ce vrei sa faci de fapt cu bicicleta asta? - iti convine transmisia 1x11 (cu avantajele si dezavantajele ei), raportat la ce vrei sa faci cu bicicleta asta? - ce alternative ai (pentru ca dincolo de raportul calitate/pret imbatabil, cei de la Canyon au de multe ori intarzieri foarte mari la livrare din cauza stocurilor insuficiente)?
  4. majikstone

    Deci baietii de la Garmin au fost in stare sa creeze un meniu special pentru gestiunea crashurilor, dar sunt incapabili sa faca un dispozitiv care nu da crashuri in mod uzual?
  5. majikstone

    Daca vrea cineva o analiza relativ stiintifica a impactului pe care il au rotile cu profil inalt, articolul asta e chiar bine documentat si bazat pe niste simulari matematice care par realiste. Pe scurt, pe majoritatea traseelor, rotile aero ofera un beneficiu destul de clar chiar si daca sunt simtitor mai grele. Altfel, in viata reala, chiar si cu roti de 35 mm inaltime (Campagnolo Scirocco) te poti trezi "luat pe sus" (mai degraba impins in lateral) de rafalele de vant lateral, in special daca treci subit de la o zona in care drumul e protejat (padure, case) la o zona in care drumul e complet expus vantului. Bun, e vorba de vant de peste 30-40 km/h, ceea ce in functie de zona prin care te dai poate sa fie parte din normalitate sau poate sa fie o problema de doua ori pe an. E si o chestiune de obisnuinta, de cat de capabil esti sa iti controlezi bicicleta, daca esti in dropuri sau pe manete, daca ai un ghidon mai lat sau mai ingust, daca ai o pipa mai lunga sau mai scurta, etc. Tot in viata reala, jantele cu profil inalt (dar totusi sub 50 mm) arata foarte sexy cat timp nu sunt prea împopoțonate cu stickere colorate (cum mai au obiceiul cei de la Zipp, Enve sau Bontrager pe unele modele) si scot un sunet foarte placut la viteze de peste 30 km/h (fenomene rezonante date de micile neregularitati ale asfaltului si de profilul mai inalt). Criterii complet subiective, dar asta a fost motivul principal pentru care eu mi-am luat Scirocco in loc de Zonda (chit ca Zonda erau cu ~150g mai usoare). Daca pe deasupra mai ai si aero bike cu tuburi mai groase decat la MTB-uri, o sa-ti sara comunitatea de specialisti (feșăn polis) in cap daca nu ai roti aero pe ele, tot din motive estetice. Ca sa revenim la cifre, daca te uiti in articolul respectiv, diferentele dintre vitezele medii obtinute cu diferitele roti sunt de sub 1 km/h (daca e sa comparam cele mai eficiente cu cele mai neeficiente roti, altfel discutam chiar de sub 0.5 km/h), iar asta in contextul in care simularea a fost facuta cu un ciclist cu FTP de 250W si masa de 77 kg (deci FTP specific de 3.2 W/kg, ceea ce nu stiu cati dintre noi avem). Eu pe plat chiar simt ca Scirocco sunt marginal mai rapide decat Aksiumurile pe care le aveam inainte, dar cred ca as exagera sa spun ca e vorba de 0.5 km/h diferenta intre ele si cu siguranta diferenta aia dintre vitezele medii e mult sub diferenta pe care o simt intre perioadele in care sunt in forma si perioadele in care nu sunt in forma.
  6. Also: - eu mergeam si acum 5 ani cu cauciucuri de 30-32 pe sosea si mi se parea perfect normal, doar astia cred ca au descoperit acum apa minerala - eu cam orice coteț de bicicleta am avut, am stiut cum sa reglez schimbatoarele de viteze incat sa schimbe corect si sa nu am surprize neplacute - valabil si pentru frane, singurele nemultumiri fiind in situatiile in care combinam constient sau nu manete si clesti cu tragere diferita Cat despre o bicicleta buna la toate, ala a fost visul meu dintotdeauna, dar nu sacrificand greutatea ei in locuri in care, pentru mine, n-au nici o relevanta, sau facand-o mai greu de reglat si intretinut.
  7. Pentru ca putinele alte canale care nu sunt biased produc prea rar si prea putin continut, in mare parte din cauza ca sunt nesponsorizate si facute doar din pasiunea celor care si-au facut canalele alea. Da, I get the irony, fara sponsorizari e greu sa ai canale cu continut mult si de calitate, iar cu sponsorizari continutul lor e biased si deci neinteresant.
  8. Io-s foarte frustrat ca de cativa ani asa, industria bicicletelor e marcata de un consumerism dus la extrem. Pe orice canal YouTube te uiti (GCN, road.cc, Cycling Weekly, BikeRadar), ca e vorba de prezentatori sau de comentarii, nu mai poti nici sa mergi sa te c*ci fara un aero bike cu frane disc si Di2. Daca acum 5 ani radea lumea de tine ca mergi pe sosea cu cauciucuri de 25 mm sau mai mult, acum toata lumea vrea 28 sau 30. Daca acum 5 ani toata lumea radea de tine ca ai o bicicleta de sosea de 9 kg sau mai mult, acum a devenit subit normal sa cantareasca atat cat timp e aero si are frane disc. Daca acum 5 ani nu se plangea nici naiba de cum schimba vitezele un groupset Ultegra mecanic, acum subit trebuie sa-ti cumperi Di2 pentru ca groupseturile mecanice nu schimba bine vitezele. Daca acum 5 ani erai un ciudat sa ai doar un cyclocross pe care sa-l folosesti si la ture de sosea, acum e super trendy sa ai gravel bike. Ca norocul ca habar n-am ce se intampla in lumea MTB... ca parca vad ca vine politia crampoanelor sa te bage la zdup daca n-ai dropper post si 1x.
  9. Daca schimbatorul ala Sora (pentru 9 viteze) tu il folosesti cu o transmisie si un lant de 11 viteze, e perfect normal ca urca pe foaia mare ceva mai greu decat te-ai astepta, din simplul motiv ca latimea custii e mai mare decat la un schimbator fata pentru 11 viteze (respectiv lantul de 11 viteze e mai ingust decat cel de 9 viteze). De functionat functioneaza cat de cat si in combinatia actuala, dar latimea mai mare a custii face "transportul" lantului de pe foaia mica pe cea mare mai dificil.
  10. majikstone

    Dupa ce mi-am schimbat acum cateva luni furca cu una de sosea (Columbus Minimal) si am mai ajustat putin pozitia ghidonului, m-am decis sa si masor cum trebuie stackul si reachul cadrului si al bicicletei actuale, pentru ca ceva nu mi se pare in regula la rezultatele oferite de calculatorul online. Astfel, pe masurate, cadrul are un stack de 625 mm si un reach de 395 mm (fata de 607 mm si 379 mm cat erau rezultatele date de calculator). Raportul stack/reach e deci de 1.58 "pe masurate" si 1.60 conform calculatorului. Cu o pipa de 80 mm si -6°, respectiv 25 mm de spacere sub pipa, bicicleta are un stack de 682 mm si un reach de 445 mm. Chiar si cu o pozitie simtitor mai agresiva decat cea anterioara, valorile sunt tot simtitor mai relaxate decat ale unui cadru de endurance obisnuit, dar e posibil ca dupa inca un an de obisnuinta cu pozitia pe o bicicleta de sosea sa trec la o pipa de 90 mm si eventual sa mai reduc cu 5 mm inaltimea spacerelor.
  11. majikstone

    Poate astora nu li se mai taie flancurile la auzul vestii ca se gaseste pietris pe soseaua pe care rulezi cu ele.
  12. majikstone

    Incearca niste cauciucuri de sosea entry-level cu TPI mic, ar trebui sa fie mai rezistente la taieturi si intepaturi. Cu niste 28c care chiar masoara macar 28 mm poti merge potolit si pe gravel, eu am facut-o cu Schwalbe One de 28 si n-am avut nici o emotie. S-au ales ele cu niste ciupituri pe calea de rulare, dar flancurile au ramas intregi si cauciucul nu a fost strapuns nicaieri. Cu ceva mai "grosier" decat Schwalbe One n-ar trebui sa ai extraordinar de multe emotii. Daca vrei niste idei de cauciucuri ceva mai robuste, care nu sunt tocmai "de sosea", dar se gasesc si cu baloane de 25-28 mm, ar fi Schwalbe Marathon Performance (cam greu, pe sarma, 16 euro bucata) sau Bontrager AW1 Hard-Case Lite (tot pe sarma, ceva mai usor, 18 euro bucata). Oricum, daca le iei pentru utilizari ocazionale si vrei sa le bagi si prin boscheti, nu e sfarsitul lumii daca sunt pe sarma si nu foldable cat timp ai unde sa le depozitezi.
  13. majikstone

    Din perspectiva balonului, e ok si daca pune un cauciuc de trainer 23c, pe trainer nu are ce sa se intample (dejantare, lovituri asupra jantelor sau alte probleme ce pot aparea pe teren). Atata ca alea in general trebuie umflate la presiuni mai mari. Si eu am exact acelasi model, dar in varianta 23c. Sigur se refera doar la fondul de janta. Conform manualului producatorului, la pagina 27 e precizat ca presiunea maxima tolerata e de 58 psi (echivalentul a 4 bar). In schimb nu cred ca e un capat de tara daca umfli cauciucul de trainer la 50-55 psi (~3.5 bar) in loc de aia 4-6.5. Atat doar ca va avea un rolling resistance ceva mai mare si e posibil sa se uzeze ceva mai rapid.
  14. majikstone

    Eu zic ca pentru o roata care va fi folosita doar pe trainer nu ai de ce sa-ti faci griji. Si daca ar fi vreun defect de fabricatie gaurile alea, stresul la care va fi supusa roata pe trainer e infim. Singura discutie e eventual cu privire la presiunea pe care o vei baga in cauciucul de trainer. Al meu, de la Vittoria, trebuie umflat la 7-10 bar (100-145 psi). Aia fiind o roata de MTB, am dubii serioase ca e gandita sa faca fata la presiunile alea, iar gaurile alea ar putea sa creeze probleme suplimentare daca mergi peste limita de presiune suportata de janta (fiind un punct de discontinuitate in material). Daca in schimb ai un cauciuc de trainer care poate fi folosit fara probleme si la presiuni mai mici, sub limita maxima de presiune pentru roata aia, atunci chiar nu ai de ce sa-ti faci griji.
  15. majikstone

    Inseamna +-6° (in functie de sensul in care o pui). Uita-te la oferta de la PlanetX, au chiar multe modele de pipe bune si la preturi decente.