majikstone

Membru
  • Content Count

    5,305
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    165

majikstone last won the day on June 13

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

4,595 Excellent

4 Followers

About majikstone

  • Rank
    Forum Addict
  • Birthday 02/06/1991

Profile Fields

  • Localitate
    Saint-Louis / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    CBT Italia Necer, Holdsworth Brevet, Vortrieb
  • Ocupaţie
    inginer
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea

Recent Profile Visitors

32,768 profile views
  1. majikstone

    Azi s-au implinit 10.000 km (incluzand mai bine de 25 de pasuri montane si 120.000 m de catarare) cu italianca mea, in ceva mai putin de 2 ani si inca ma bucur de ea ca in prima zi. In astia 2 ani a trecut de la 2x11 la 1x11 si inapoi la 2x11 (toata epopeea a fost relatata pe topicul adecvat), iar rotile Campagnolo Scirocco pe care le-a mostenit initial de la "fosta" au fost inlocuite cu o pereche de Campagnolo Zonda. In rest, a mancat niste consumabile (lanturi, cauciucuri, cabluri, camasi si ghidolina). In forma actuala, cantareste putin sub 8.3 kg cu toate acareturile (sau 7.7 kg dezbracata).
  2. majikstone

    99% sigur foaia e extrem de uzata, probabil alaturi de lant si de caseta. Mai mult ca sigur a fost folosita preponderent pe foaia medie, transmisia nu a fost curatata niciodata si nici lantul nu a fost schimbat niciodata.
  3. majikstone

    Vezi ca aia 695€ sunt doar pentru vopsea
  4. majikstone

    Eu v-as ruga sa pastrati acest topic strict pentru informatii concrete cu privire la latimile reale ale anvelopelor, altfel va deveni dificil spre imposibil sa ne mai folosim de el in scopuri informative.
  5. majikstone

    In alta ordine de idei, n-as zice nu unei transmisii Campagnolo Ekar 1x13. Cu o caseta 10-11-12-13-14-15-17-19-22-26-32-39-44 si o foaie de 44 as avea cam tot ce trebuie. Pe de alta parte pretul e absurd de mare (de banii aia iei un Dura-Ace mecanic, si il prefer la orice ora alaturi de un pedalier ROTOR Vegast 46/30) si nu vine decat cu frane disc hidraulice. Deci mai asteptam cativa ani.
  6. majikstone

    Problema nu e cu vitezele pe care le poti (sau nu) atinge pedaland, problema e cu variatiile mari de cadenta intre rapoartele 42/15, 42/13 si 42/11, singurele utile la peste 30 km/h. Deja de la 35 km/h in sus, daca cei din fata accelerau, raportul 42/13 ma obliga la o cadenta pe care nu o puteam sustine la puterea respectiva, iar 42/11 la o cadenta prea mica. Cu transmisia actuala 46/30 x 11-30, raportul de 46/17 e cam echivalent cu 42/15, doar ca dupa el am inca 5 pinioane (15, 14, 13, 12, 11) in loc de 2, cu 46/12 fiind echivalent cu 42/11 si 46/11 fiind "bonus". Sigur, cine vrea 1x ca sa mearga doar pe plat poate monta oricand o foaie de 46-48 si o caseta 11-28 sau 11-30 si va fi fericit. Pana va ajunge pe prima catarare cu cativa kilometri de panta medie peste 8-9%. Iar ca side note, baietii trageau atat de tare incat chiar si in coada grupului saream des de 250W pe plat, in contextul in care in mod uzual pe plat nu trec de 170-200W cand ies singur la ture. Mi-am pus mintea sa sprintez pe un ciot de urcare, am atins 1150W inainte sa fiu depasit fluierand de unul dintre veteranii de 40+ ani din grup. Nici nu mai are rost sa mentionez ca rapoarte mai mici de 36/28 nu cred ca am vazut decat pe vreo 2 biciclete din cele 10+ prezente. Cu totul alta liga.
  7. Nu am incercat-o, dar nici nu recomand uleiurile dry in general. Inca n-am avut ocazia sa folosesc vreun ulei pentru conditii uscate care sa ramana pe lant mai mult de 2-3 ture si care sa nu dispara dupa cateva picaturi de ploaie. De atunci sticluta mea de Zefal Pro Wet e cam pe terminate, si foarte probabil voi lua una identica. Sigur, aduna praf de pe drum, dar macar ramane pe lant 500+ km si nu se usuca transformand praful adunat in ciment.
  8. majikstone

    Saga 1x s-a incheiat pentru mine, cel putin pentru moment si pentru bicicleta principala de sosea. Saptamana trecuta am decis sa incep sa ies la ture (si in final sa ma inscriu) in clubul de ciclism local si m-am lovit frontal de limitarea principala a transmisiei 1x: mersul in grup, pe plat, la viteze de 30+ km/h si intr-un ritm destul de necrutator impus de altii. In concluzie, am revenit la fosta transmisie 2x11 cu foi 46/30 si caseta 11-30, care va evolua probabil in timp catre combinatie de pedalier Shimano GRX RX810-2 48/31 cu o caseta 11-32. Eu tot sper sa scoata Shimano o varianta 46/30 a pedalierului RX810-2, dar ne descurcam cu ce avem. In retrospectiva, pot rezuma experienta 1x la sosea in cateva randuri: + e excelenta pentru cine nu e fugarit de nimeni si nu-i fugareste pe altii pe plat, iar simplitatea utilizarii unui singur schimbator e foarte "contagioasa", mai ales pe traseele valonate unde in mod normal schimbatorul fata e folosit des - chainlineul devine oarecum problematic pe cadrele cu chainstayuri (foarte) scurte, de 400 mm sau mai putin, iar cine are de gand sa pedaleze in regim sportiv atat pe catarari (veritabile) cat si pe plat va trebui sa aleaga una dintre doua ~ miturile si legendele urbane legate de uzura prematura a lantului sunt, cel putin in cazul unei transmisii intretinute corect si al unei utilizari exclusive pe sosea, doar mituri si legende, atat lanturile cat si caseta avand o durata de viata perfect coerente cu cele ale unei transmisii 2x Ca epilog, as adauga faptul ca am incercat si o caseta 10-42 de la SRAM (XG-1175) pe bicicleta actuala, cu o etajare destul de diferita de cea 11-42 anterioara. Caseta e o bijuterie din punct de vedere constructiv, iar la 335g cantareste cam cat o caseta 11-34 uzuala. Concluzia dupa 150 km rulati cu ea a fost ca pinioanele mici (ultimele 3) sunt mult mai zgomotoase decat la Shimano XT M8000 - posibil si din cauza ca am folosit-o cu un lant Shimano si nu unul SRAM - desi culmea ca altii sustin ca lanturile SRAM sunt mai galagioase.
  9. majikstone

    Asta se intampla cand lasi alti oameni sa-ti umble la bicicleta
  10. O runda de aplauze pentru @paulrad, care a decis sa sarbatoreasca noua bicicleta cu foarte probabil primele poze facute cu vreo bicicleta de-a lui de pe partea corecta a ei! Sa iti traiasca, si la cat mai multe (poze facute corect, ca bicicletele mai bine sa fie bune decat multe).
  11. majikstone

    Plus ca un ciclist care se respecta nu franeaza niciodata!
  12. Ai uitat sa precizezi "'copiii de toate varstele", inclusiv aia de 30j de ani
  13. majikstone

    Nu-s io marchetingiește pă target din multe puncte de vedere, nu doar a dimensiunilor bostanului