majikstone

Membru
  • Content count

    3,611
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    62

majikstone last won the day on January 30

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

2,584 Excellent

1 Follower

About majikstone

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea
  • Biciclete
    Holdsworth Brevet (gravelish bike)
  • Localitate
    Paris / Cluj-Napoca
  • Ocupaţie
    doctorand

Metode de contact

  • Website URL
    https://transylvaniancyclist.wordpress.com

Recent Profile Visitors

25,857 profile views
  1. @paulrad Mersi, si tie! Ti-am zis, cand treci prin Paris da un semn si ne vedem la o bere (sau, de ce nu, o tura cu bicicleta). Vara anului 2019 nu stiu cum va fi pentru mine, e posibil sa fie una foarte plina pe plan profesional, dar daca imi gasesc timp, probabil voi aborda Pirineii, in care inca nu am reusit sa ajung, in mare parte datorita distantei mai mari fata de Paris. Anul asta mi-am propus sa imi fac de cap destul de mult, facand turul de mai sus, respectiv participand la 2 cyclomontagnarde, Jura si Annecy, in primele 2 weekenduri ale lunii iunie, ambele cu trasee de peste 220 km si 4000m de catarare. Astea vor fi cu siguranta o provocare mai mare decat tura asta de o saptamana.
  2. Col de la Bonette si Cime de la Bonette sunt 2 puncte diferite. Altitudinea in Col de la Bonette este, conform Wikipedia, de 2715m, in timp ce altitudinea Cime de la Bonette este de 2802m. Eroarea a fost din partea mea ca m-am luat dupa altitudinile de pe RideWithGPS, iar punctul in care intentionez sa ajung este intr-adevar Cime de la Bonette, la o altitudine de 2802m. Mai exista si un drum care se poate parcurge cu piciorul pana chiar in varful Cime de la Bonette, care are o altitudine de 2860m. Voi vedea la fata locului daca pot ajunge chiar pana acolo sau nu. Pe mine m-au convins imaginile celor de la The Col Collective sa trec si pe acolo. Si tot de la ei, imagini de pe Cormet de Roselend si Col de la Madeleine:
  3. Profitand de niste reduceri de pe site-ul PlanetX, am decis sa imi cumpar si alta casca. Am ales modelul asta (redus la 15 lire), alb cu rosu, asumandu-mi riscul ca nici macar marimea Large sa nu imi fie potrivita. Bineinteles ca marimea a fost extrem de la limita, a trebuit sa scot o parte dintre bureteii interni (cei de pe lateralul benzii de plastic care se strange in jurul capului), pentru ca altfel era imposibil sa o pun pe cap. Altfel e o casca decenta, destul de usoara, confortabila (chiar si cu bureteii aia lipsa) si, important, cu plasa anti-insecte (care, e drept, acopera doar gaurile din partea de jos, dar tot e mai buna decat una complet inexistenta). Un minus major in schimb a fost cozorocul detasabil, care s-a rupt in momentul in care am incercat sa-l detasez prima oara (eram curios cum arata casca fara el). In concluzie a ajuns la gunoi, dar oricum cred ca as fi folosit-o fara cozoroc. Per total isi merita banii zic eu, dar am avut un noroc fantastic ca am reusit sa mi-o potrivesc pe cap. Chiar si la 20 de lire (pretul actual, fara reducere) cred ca e o casca decenta.
  4. Nu e ok, foaia respectiva de 42 e o foaie mica de pedalier, care nu are rampele necesare pentru urcarea de pe foaia mica pe cea mare. Cauta ceva de la Specialités TA sau Stronglight, au o gama destul de completa de foi de diferite marimi. Din nou, fiind atent sa fie o foaie "middle" sau "outer" si nu "inner". Ai putea merge pe ceva de 44 sau 46 in combinatie cu foaia mica de 30, ar trebui sa se descurce fara nici o problema schimbatorul fata sa faca saltul.
  5. Eu mi l-am trecut in paranteza alaturi de numele real, poate fi si asta o solutie.
  6. Eu am alta idee: cum ar fi sa existe un post oficial de Grammar Nazi pe forum, adica un moderator (sau mai multi) care in mod constant sa corecteze greselile ortografice, macar cele grosolane, ale utilizatorilor? In mod complet non-intruziv, adica pur si simplu sa editeze posturile respective, fara tam-tam, fara atentionari sau scandal. Pe de o parte postarile de pe forum vor fi mai corecte si mai curate, ceea ce poate va incuraja indirect alti utilizatori sa scrie corect, iar pe de alta parte evitam postarile poluante in care alti utilizatori isi asuma rolul de Grammar Nazi prin postari agresive. Bineinteles, cine se simte lezat de calitatea unui anumit post ii poate da report cu scopul de a fi verificat si corectat de un Grammar Nazi. PS:
  7. Eu zic ca povestea e ceva mai lunga de-atat. Acum multe zeci de ani, cand soselele erau cum erau si evolutia bicicletelor era inca in frageda-i pruncie, bicicletele "de sosea" erau mult mai versatile decat sunt acum. Pe masura ce tehnologia a evoluat, si in special in ultimii 20-30 de ani, bicicletele de sosea au devenit din ce in ce mai specializate, din ce in ce mai optimizate pentru sosele impecabile si mers la viteze mari, in regim competitional, astfel incat ciclistul care are de infruntat conditii mai variate a ramas fara "obiectul muncii". In paralel, si cyclocrossul a avut o evolutie similara ca sport. Daca primele biciclete de cyclocross difereau extrem de putin de bicicletele de sosea, si ele au devenit cu timpul din ce in ce mai specializate. In plus, tinand cont ca cyclocrossul e un sport "de iarna", cu trasee scurte si conditii meteo vitrege, specializarea bicicletelor a mers poate chiar mai departe decat la sosea, in special din perspectiva geometriei cadrelor si a renuntarii la orice accesoriu sau facilitate care sa insemne greutate in plus. Asa ca practic ceea ce se intampla acum e ca industria incearca sa reconstruiasca "gaura" lasata intre astea doua discipline din ce in ce mai specializate, respectiv sa creeze in mod "oficial" o bicicleta buna la toate, cu care practic sa poti face si ture pe sosea la viteze rezonabile, si ture de offroad usor fara sa mergi prea tare pe burta, si ture lungi in sa, eventual de mai multe zile si cu oarece bagaje dupa tine. Ceea ce practic o randonneuse a anilor '70 - '80 putea foarte bine sa faca inainte sa isi piarda complet popularitatea. Corect, multi dintre noi am incercat sa facem acelasi lucru pornind de la cadre si furci de cyclocross, dar din pacate nu toate sunt suficient de bine adaptate pentru conceptul asta de bicicleta "buna la toate" (ori din cauza geometriei, ori din cauza absentei unor facilitati, in special daca discutam de frameseturi aparute in ultimii 4-5 ani). E drept si ca, oricat de mult nu le suport eu, si franele disc au contribuit la popularizarea gravel bikes si a cresterii gradului lor de versatilitate. Bun, o data cu umplerea acestei brese lasate in gama de biciclete care se pot cumpara, au aparut si multe soricarii de marketing, a caror unic scop e cresterea vanzarilor de biciclete noi si descurajarea cumparatorului de a-si mai upgrada treptat bicicleta. Dar e posibil ca o data cu (re)aparitia conceptului de "bicicleta buna la toate", mai multi ciclisti sa decida ca poate e mai justificat sa isi cumpere o singura bicicleta mai scumpa cu care sa faca mai multe lucruri decat mai multe biciclete mai ieftine, fiecare specializate pe o anumita "felie". Cu toate astea, va mai dura ceva vreme pana se va "maturiza" piata de gravel bikes. Acum se vand foarte multe biciclete care sunt absurd de grele pentru pretul si echiparile respective, in special daca le comparam cu biciclete de sosea sau cyclocross echivalente. Asta e doar o faza temporara, daca bicicletele de gravel vor castiga in popularitate, ele vor evolua considerabil fata de stadiul actual, in special in momentul in care frameseturile, rotile si franele disc vor fi la fel de usoare si rezistente sau chiar mai usoare si rezistente decat suratele lor pe janta la aceiasi bani.
  8. Salutare tuturor! De cateva saptamani am inceput sa-mi fac planurile de umblat hai-hui pentru vara viitoare. Dupa ce in ultimii ani am descoperit treptat muntii Vosgi si Alpii francezi, am decis ca vara asta sa petrec o saptamana intreaga luptandu-ma cu diverse catarari dintr-o regiune a Alpilor pe care nu am explorat-o inca. Inca nu am ales perioada exacta (depinde de programul meu de lucru, dar si de alte evenimente cicliste la care vreau sa particip la inceputul lunii iunie), dar doua posibile perioade pentru expeditie ar fi 16 iunie - 24 iunie, respectiv 7 iulie - 15 iulie, cel mai probabil urmand sa aleg perioada de la sfarsitul lunii iunie. Nu e vorba de cicloturism "in adevaratul sens al cuvantului", pentru ca nu ma voi deplasa cu bagaje dupa mine, ci va fi mai degraba un fel de cantonament montan, cu deplasare cu masina intre diversele puncte de camping de pe traseu. Planul, pe scurt, ar fi urmatorul: Transport: cu masina din Paris (am loc lejer in masina pentru 2 persoane, 2 biciclete si bagaje pentru o saptamana, posibil si pentru o a treia, dar bagajele vor fi ceva mai inghesuite), respectiv intre diversele locuri de camping de pe traseu Cazare: in camping, la cort, in 4 localitati diferite (Beaufort - 1 noapte, Bourg-Saint-Maurice - 2 nopti, Saint-Martin d'Entraunes - 2 nopti, Saint-Etienne de Tinée - 3 nopti) Masa: cum se nimereste, intre mancat "in fata cortului" si mers la terase/restaurante, in functie de context si localizarea magazinelor si restaurantelor din apropiere Regim de mers: relativ sportiv, dar mai ardeleneste, molcom, cu fainoșag, pauze, facut de poze, admirat natura Mai in detaliu, planul defalcat pe zile ar fi urmatorul la momentul de fata (cu tot cu linkuri catre RideWithGPS): Ziua 1 (S): drum cu masina Paris - Beaufort (~630 km) Ziua 2 (D): Cormet de Roselend (49 km / 1680 m / 1968m alt. max.) + drum cu masina Beaufort - Bourg-Saint-Maurice (~75 km) Ziua 3 (L): Col de l'Iseran (94 km / 2550 m / 2760 m alt. max.) Ziua 4 (M): drum cu masina Bourg-Saint-Maurice - Saint-Martin d'Entraunes via Feissons-sur-Isère, de unde se urca catre Col de la Madeleine (~330 km in total) + Col de la Madeleine (51 km / 1800 m / 1995 m alt. max.) Ziua 5 (M): Col de la Cayolle + Col des Champs (79 km / 2590 m / 2325m alt. max.) Ziua 6 (J): drum cu masina Saint-Martin d'Entraunes - Saint-Etienne de Tinée (~85 km) + Col de la Moutière (38 km / 1358 m / 2435m alt. max.) Ziua 7 (V): Col de la Lombarde (71 km / 1990 m / 2345 m alt. max.) Ziua 8 (S): Cime de la Bonette (53 km / 1773 m / 2835 m alt. max.) Ziua 9 (D): drum cu masina Saint-Etienne de Tinée - Paris (~800 km) In total vor fi 7 zile de pedalat, 435 km, respectiv 13700m de ascensiune totala. Daca nu era evident, va fi o tura in care va fi mult de muncit. Partea buna e ca, cu exceptia zilei 4, in care programul va fi destul de strans (implicand probabil plecarea la o ora destul de matinala), in restul zilelor se poate merge practic oricat de lent, avand multe ore de lumina la dispozitie pentru a aborda respectivele trasee. Ritmul de mers cu siguranta nu va fi unul rapid, in special pentru a evita pe cat se poate acumularea oboselii pana la finalul turei. Am pastrat punctul culminant (Cime de la Bonette, cu ai ei peste 2800m altitudine) pentru ultima zi. O parte dintre varfurile abordate (Madeleine, Iseran, Bonette) sunt deja faimoase, in timp ce pe altele le-am descoperit ori multumita lui Mike Cotty si a filmelor geniale de la The Col Collective, ori explorand eu insumi pe Google Street View zona montana. Unul dintre varfurile extrem de putin cunoscute, dar cu un drum care trece printr-o zona fenomenala, e Col de la Moutière, unde se gaseste si una dintre fortificatiile liniei Maginot. Toate traseele sunt asfaltate, unele impecabil, altele intr-o stare mai proasta, dar in mod normal toate sunt abordabile cu o bicicleta de sosea, chiar si echipata cu cauciucuri de 23mm. De asemenea, unele trasee sunt mai izolate decat altele, ceea ce implica inclusiv unele zile in care mancarea si in special apa nu pot fi gasite pe traseu, ci doar la punctul de start (deci trebuie prevazute pentru durata intregii zile de pedalat). La momentul de fata nu am alti tovarasi de tura si foarte probabil voi merge singur, dar am deschis acest topic pentru ca poate-poate se gaseste altcineva interesat sa mi se alature. Cum spuneam, in masina mai am 1-2 locuri (inclusiv pentru biciclete, in interiorul masinii si nu pe suporti externi), iar in cort as mai avea un loc disponibil (desi as prefera sa nu impart cortul decat daca e nevoie, in special in cazul celor care sforaie ). In principiu singurul aspect organizatoric de care ar trebui sa se ocupe doritorii ar fi transportul pana in Paris (cea mai evidenta solutie fiind cu avionul pana la Beauvais, cu WizzAir sau BlueAir), de restul urmand oricum sa ma ocup eu local (transport cu masina, planificare, rezervari in campinguri, etc.). Pentru cei realmente interesati, pot face si o estimare grosiera a costurilor de cazare si transport, desi aproape sigur costul deplasarii pana la Paris si inapoi cu avionul si cu bicicleta "la pachet" va fi comparabil cu restul costurilor de transport si cazare. Bineinteles, planul e posibil sa mai sufere mici modificari, iar in functie de starea meteo in saptamana respectiva anumite trasee e posibil sa fie inversate sau, in cazuri extreme, anulate. Si, repet, nici perioada exacta nu e batuta in cuie, dar as zice ca sunt peste 50% sanse ca saptamana cu pricina sa fie cea dintre sambata 16 iunie si duminica 24 iunie.
  9. Da, asta e din cauza jantelor mai inguste, acum standardul la sosea a devenit 17 mm latime interna, iar astea fiind cauciucuri de trekking ajung sa fie montate chiar si pe jante de 19 mm latime interna. Dar asta inseamna ca nu vei avea nici o problema de compatibilitate cu bicicleta actuala. Ar fi mers poate si o marime mai mari, dar bune sunt si astea.
  10. Bun, astea de fapt sunt de 28, depinde de "standardul" de masurare, si nu se mai fabrica de ceva vreme, dar e bine ca le-ai mai gasit in vreun stoc. Merita cumparate, ia-le!
  11. Schwalbe Marathon de 25, esti sigur? Nu stiam ca se mai fabrica in marimi sub 32. Altfel Schwalbe Marathon sunt niste cauciucuri foarte rezistente, dar si destul de grele (in afara de Supreme sau Racer) si in general usor cramponate. Eu as lua niste Schwalbe One de 28 in locul tau, asta daca intra intr-adevar in cadru si furca. Sunt si ele foarte rezistente, destul de confortabile, si ruleaza bine. Si tot la 30 de euro bucata sunt, in versiunea foldable.
  12. Pentru mine singura diferenta majora dintre un gravel bike si un ciclocross e geometria mai relaxata a cadrelor de gravel, plus ceva mai multa versatilitate pentru touring (multe cadre de cyclocross pursange nu au nici un soi de prindere pentru aripi sau portbagaje, iar unele n-au decat un singur suport de bidon). Bun, e adevarat anumite gravel bikes se indreapta mai mult catre monstercross, in sensul in care ziceai si tu, ca se pot monta cauciucuri (foarte) late, dar esenta diferentelor cred ca e mai degraba in geometria cadrelor. Plus gaselnita de marketing conform careia e nevoie neaparata de frane disc pentru a avea cauciucuri de 40-50 mm. Bullshit. Eu unul am mers cativa ani pe un cadru de cyclocross si nu m-am impacat tare mult cu geometria lui agresiva, nu o data ce am inceput sa-l folosesc cu dropbar. Ca sa ma simt bine pe el a trebuit sa montez o pipa foarte scurta si multe distantiere sub ea. Plus ca pentru a-i monta portbagaj si aripi a trebuit sa folosesc faimoasele adaptoare de la Tubus, plus niste adaptoare facute de mine pe imprimanta 3D. Pentru mine framesetul perfect ar fi ceva de genul Surly Cross Check, cu prinderi pentru frane cantilever, prinderi pentru aripi si portbagaj, dar cu o geometrie mai relaxata (head tube inalt, drop mic intre sa si ghidon). Daca ar exista, eu l-as incadra tot ca gravel bike, chit ca nu are frane disc si chit ca probabil nu ar intra decat cauciucuri de maxim 45-47mm. Pe bicicleta actuala, construita in jurul unui cadru Holdsworth Brevet aparent de sosea si a unei furci Surly Cross Check, pot monta in spate fara emotii cauciucuri de 32mm, poate chiar si 35, iar pe fata cred ca intra lejer si ceva de 50-60. Plus portbagaje fata si spate, plus o geometrie considerabil de relaxata a cadrului, plus o greutate decenta pentru un frameset de otel. Cyclocross cu siguranta nu e, pentru ca nu are nici unul dintre atributele definitorii pentru un frameset de cyclocross, dar din cauza versatilitatii si a abilitatii de a merge cu ea cam pe orice fel de drumuri de pamant sau pietruite, eu o consider tehnic un soi de gravel bike. Francezii ar fi numit-o probabil randonneuse prin anii '70.
  13. @feribotu ideea e ca daca vrei un gravel bike adevarat (cu frane disc, posibilitatea de a monta cauciucuri de 35-40 mm cramponate) si care sa si aiba o greutate in jur de 10 kg, va trebui sa scoti ceva mai mult de 600-700 de euro din buzunar. Daca in schimb ai fi satisfacut si cu ceva de genul bicicletei mele, adica practic o bicicleta de sosea cu geometrie mai relaxata si posibilitatea de a monta cauciucuri de 30-32 mm cu frane normale, pe janta, poate n-ar fi rau sa arunci o privire peste Holdsworth Brevet, echipat cu Sora R3000 la 600 de lire sau Tiagra 4700 la 700 de lire. Ei nu publica greutatile totale ale bicicletelor respective, dar judecand dupa ce echipare are a mea comparativ cu alea, probabil ca se invart pe undeva in jur de 10-10.5 kg fara pedale. Poti monta linistit cauciucuri de 32 mm fara aripi sau de 28 mm cu aripi (dimensiuni reale, masurate cu sublerul). Mai ramane si sa te hotarasti daca vrei in mod special un frameset de otel, daca preferi un cadru de aluminiu cu furca de carbon sau daca ti-e complet indiferent. Si evident, daca vrei ceva cu frane disc si maxim 10 kg, vei avea de scos ceva mai multi bani din buzunar din pacate.
  14. Atentie, jantele Rigida DP18 au latimea externa de 18 mm, iar latimea interna e de 13mm (conform Internetului). Rigida Nova le-am gasit in 2 versiuni, una mai veche de 13-622 (cu latime exterioara de 18 mm) si una mai noua in versiune 18-622 (cu latime exterioara de 21 mm). Judecand dupa faptul ca cele 2 jante ale lui @catalin gramada au aceeasi latime masurata, putem presupune ca e versiunea mai veche. Teoretic, conform Sheldon Brown, pe jante 13-622 se pot monta cauciucuri de pana la 25 mm latime, dar din experienta se poate merge si peste valoarea asta maxima teoretica. Daca incap in furca si in cadru niste cauciucuri de 28 mm, poti merge linistit cu ele. Judecand dupa vechimea jantelor si dupa faptul ca e un frameset de otel, presupun ca e un cadru mai vechi, care e posibil sa aiba clesti de frana cu reach de 47-57 mm, deci nu ar trebui sa ai nici o problema cu niste cauciucuri de 28 mm. Niste poze cu tolerantele actuale, cu cauciucurile de 23 mm pe care le ai, ar trebui sa fie suficiente ca sa-ti spunem daca incap sau nu cauciucuri de 28 mm in cadrul/furca actuale.
  15. @feribotu parerea mea e ca respectiva bicicleta e penalizata de roti si cauciucuri. Cu un set de roti mai de doamne-ajuta (macar ceva de genul Mavic Aksium Disc) si niste cauciucuri mai usurele, foldable, cred ca poti taia lejer 0.5 kg din ea. In plus, tine cont ca vine cu un frameset de otel, care vine cu avantajele si dezavantajele lui (dincolo de aspectul greutatii). Altfel, daca bicicleta respectiva ar fi fost gandita pentru frane pe janta si ar fi venit cu niste roti mai degraba de sosea decat de MTB, ar fi cantarit undeva in intervalul 10-11 kg, asa ca probabil ca e un compromis decent. Eu unul as zice ca merita cumparata, e bine inchegata pentru pretul respectiv, dar as cauta rapid un set de roti pe la 1800-1900g si niste cauciucuri de genul Schwalbe Marathon Supreme de 32mm daca ai de gand sa faci (multe) ture pe sosea cu ea.