majikstone

Membru
  • Content Count

    5,289
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    163

majikstone last won the day on May 1

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

4,572 Excellent

4 Followers

About majikstone

  • Rank
    Forum Addict
  • Birthday 02/06/1991

Profile Fields

  • Localitate
    Saint-Louis / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    CBT Italia Necer, Holdsworth Brevet, Vortrieb
  • Ocupaţie
    inginer
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea

Recent Profile Visitors

32,533 profile views
  1. majikstone

    Despre ce se poate intampla cand placerea ciclismului devine "obligatie":
  2. majikstone

    De ieri si de azi:
  3. majikstone

    Oh, te respecti, ai prins AirBnB cu duș in Cluj
  4. majikstone

    Vineri, ora 23:23 (ora Romaniei), Facebook Messenger: Eu: Bucata asta eu nu cred ca e asfaltata Eu: Din ce stiu asfaltul in Maguri se termina la vreo 2-3 km maxim dupa ce faci dreapta spre urcarea pe drumul generalului @paulrad: vedem noi @paulrad: avem 28c și frâne pe disc @paulrad: mergem și la mtb dacă trebuie
  5. majikstone

    @Andriev Alexandru si eu, la fel ca tine, la 19 ani eram foarte pasionat de robotica (si din fericire, sunt in continuare si la 30). Si mie mi-a trecut prin cap o idee similara, in repetate randuri, mai ales in vremuri in care ciclocomputerele GPS dedicate erau mult inferioare tehnologic celor de azi. My two cents: De ce merita incercat? - ca idee de proiect, e misto; te obliga sa interfatezi diversi senzori (GPS, IMU, BTLE sau ANT+), sa faci niste data fusion intre datele de la diversi senzori (mai mult ca sigur o sa ai nevoie de un filtru Kalman pentru a integra corect datele de la GPS fara sa oscileze pozitia ta in toate partile), si mai ales sa gandesti un hardware extrem de compact, ideal integrat intr-un singur PCB cu conector pentru baterie, ecran si cateva butoane - iti va permite sa afisezi exact ce date si cate date vrei pe ecran, iar ecranul va avea ce specificatii tehnice (rezolutie, diagonala) vrei tu - vei putea integra cam ce functionalitati vrei tu care sa implice comunicarea cu un smartphone (alerte in caz de apel/notificari de exemplu) De ce mi se pare ca e o investitie majora de timp si resurse fara sa ofere o alternativa reala la produsele de pe piata? - costul: la momentul de fata, preturile dispozitivelor GPS dedicate cu functii de baza (nu discutam de touchscreen sau afisaje color si harti) au scazut foarte mult, pana la punctul la care costul total al componentelor, materialelor si fabricarii PCB pentru proiectul vostru va depasi aproape sigur pretul unui GPS Bryton cu functie de breadcrumb follow al unui traseu GPX - fiabilitatea pachetului final: ciclocomputerele GPS moderne sunt facute sa functioneze in "medii extreme" - ploaie, frig, caldura, trantit pe jos la nevoie - si pe durate foarte mari de timp (autonomii de 10+ ore si durate de viata de 5+ ani); sansele sa poti construi acasa un "pachet" (carcasa, ecran, butoane, conectori) la fel de rezistent, etans si cu autonomie la fel de buna sunt foarte, foarte mici - eficienta energetica: banuiesc ca voi aveti de gand sa folositi solutii tehnice "off-the-shelf" de genul microcontrollerelor ATMEL/PIC, a vreunui board cu procesor ARM de tip Raspberry Pi Zero sau STM32; cam toate produsele de pe piata vin cu PCB-uri si procesoare optimizate la maxim pentru a reduce consumul de energie, atat din perspectiva hardware cat si din perspectiva codului de pe ele; sansele sa puteti obtine un consum energetic comparabil (si deci o autonomie comparabila) cu solutiile dedicate de pe piata mi se pare foarte mica, in realitate probabil ca ce ar fi realist e sa obtineti o autonomie de jumatate din cea a unui sistem GPS dedicat - integrarea software: in ultimii ani, majoritatea dispozitivelor vandute (chiar si cele entry-level) au ajuns sa se sincronizeze aproape automat cu majoritatea aplicatiilor moderne (Strava, RideWithGPS, Training Peaks, etc.), atat cand vine vorba de importat trasee, cat si de exportat datele adunate pe parcursul turelor; nu bag mana in foc ca respectivele standarde si protocoale de sincronizare sunt suficient de open source incat sa le poti implementa pe un dispozitiv home made (de exemplu, la aparitia GPS-urilor Wahoo, cei de la Garmin au gasit o cale prin care sa devina imposibila importarea in Garmin Connect a datelor inregistrate de un dispozitiv Wahoo) - timpul investit: din experienta mea, as zice ca pentru a ajunge sa aveti un prim prototip matur tehnologic, functional din toate punctele de vedere si ambalat intr-un "pachet de prezentare" (carcasa, butoane, afisaj) cu un design cat de cat pus la punct e de minim 6 luni de munca intensa, partea de integrare fiind de departe cea mai mare consumatoare de timp (mai mare si decat realizarea softului care sa recupereze si sa utilizeze datele de la senzori) Toate astea fiind spuse: - daca vreti sa faceti asta de dragul provocarii si al descoperirii unor noi tehnologii, respectiv pentru a invata ceva din experienta asta, apucati-va de treaba si faceti-va de cap, va fi clar un proiect care sa va familiarizeze cu toate etapele cheie ale conceptiei si dezvoltarii unui astfel de produs - daca realmente vreti sa faceti asta in speranta ca veti revolutiona piata ciclocomputerelor, imi pare rau sa va descurajez, dar ma indoiesc ca se va intampla, pentru ca deja nivelul de tehnologie, de functionalitate, de miniaturizare si de integrare care se regaseste in dispozitivele GPS actuale e mult peste ceea ce pot face niste tineri in timpul lor liber intr-un garaj; daca chiar vreti sa faceti bani din asta, incercati sa va folositi resursele intelectuale si materiale intr-o directie in care piata e mult mai putin matura si in care realmente puteti oferi o valoare adaugata semnificativa PS: functiile de control ale muzicii redate de smartphone nu fac parte din functiile oferite de un ciclocomputer dintr-un motiv foarte simplu: pe bicicleta nu se asculta muzica. Sau, ca sa pun problema altfel, un procent infim dintre cumparatorii de ciclocomputere cu GPS vor asculta muzica in timp ce pedaleaza si un procent si mai mic dintre ei vor avea nevoie de comenzi integrate pentru asta. Ca sa nu mai spun ca exista telecomenzi BTLE minuscule care iti permit sa controlezi functiile de de play/pause/next/previous ale smartphoneului si care pot fi montate oriunde. Bafta!
  6. majikstone

    Momentan da, inclusiv copiii de varste fragede (1-2 ani) trebuie testati, respectiv bagati in carantina 10-14 zile la intoarcerea in Romania daca tara/tarile de destinatie sunt cu grad de risc (zona galbena). Niste prieteni buni romani din Franta se confrunta cu problema asta momentan: desi amandoi sunt vaccinati, juniorul lor nu e.
  7. majikstone

    Pun pariu ca nici unul dintre cei care se ocupa de proiectul ala nu au nici cea mai vaga idee ce implica de fapt transportul unei biciclete cu masina si cel mai probabil nu au avut in viata lor niste suporti veritabili de bicicleta pe mana. De citit si asta: Ca sa nu mai vorbim nici de usurinta cu care isi vor lua zborul bicicletele de pe plafon o data ajuns intr-o parcare populata de... hai sa le numim "valori" sau "olimpici".
  8. majikstone

    Tezaur Folcloric cu Marioara Murăre... de fapt @paulrad.
  9. majikstone

    @paulrad vorbeste din proprie experienta, are la viata lui foarte multe coborari pe ud, nisip si pietre cu frane pe janta, eventual de carbon.
  10. majikstone

    Dupa ce in ultimii ani m-am jucat cu imprimantele 3D ale altora, am decis ca e buna o imprimanta 3D la casa omului si mi-am luat o Easythreed X1. E ieftina, mica, usor de montat/demontat, ocupa putin spatiu, dar cu toate astea calitatea imprimarii e mai mult decat rezonabila. Primele piese facute cu ea: capacele pentru suruburile foilor pentru pedalierul meu Dura-Ace 7900 convertit la 1x. Design facut cu FreeCAD, iar pentru slicing am folosit CURA (softul imprimantelor Ultimaker). Materialul e tot PLA, care se gaseste la preturi rezonabile (am luat tot de la HobbyKing 500g de PLA negru la 18€). Din juma' de kilogram de plastic se pot face foarte multe. A fost nevoie de cateva incercari pana sa nimeresc dimensiunile exacte ale componentelor, dar in final au iesit decent. Spre deosebire de solutiile dedicate (care dincolo de faptul ca sunt foarte scumpe pentru niste capacele, nici nu se mai gasesc pentru modelul meu de pedalier), ale mele se fixeaza prin presare usoara in capetele suruburilor uzuale si nu in locul lor. Daca pierd vreunul, imi pot reface oricand altul
  11. majikstone

    Asigurarea de "raspundere civila" e alta treaba, de obicei vine la pachet cu asigurarile de locuinta. Cat am fost student a trebuit sa imi fac una in mod obligatoriu (in mare parte pentru a acoperi eventuale daune aduse infrastructurii facultatii). Acum ca am asigurare de locuinta, am si asa ceva "la pachet" si in general acopera accidente casnice si alte maruntisuri. In schimb n-am nici cea mai vaga idee in ce masura acopera accidente produse pe bicicleta din vina mea - in special pe drumuri publice - soldate cu vatamari corporale sau daune materiale. O sa ma interesez, in caz ca ma trag nemtii de urechi in acest sens. Bineinteles, am si asigurare auto, chiar destul de completa la masina actuala, dar aia n-are legatura cu subiectul discutiei. Altfel, sunt complet impotriva atitudinii asteia de lamentare a vesticilor care isi fac asigurari pentru literalmente orice rahat ca sa isi gaseasca o scuza sa se deresponsabilizeze pentru actiunile lor. Exemplu simplu: lume care isi face asigurare in caz ca isi sparge ecranul smartphoneului sau in caz ca il ploua si se strica in loc sa fie adulti responsabili si sa aiba grija de obiectele pe care le-au cumparat. S-au inventat huse de silicon de 10€ si ecrane suplimentare de protectie din sticla, asa cum s-au inventat si oameni care in multi ani de utilizare a unui smartphone nu au spart nici un ecran. De aia in linii mari eu imi fac asigurare pentru situatiile in care din vina mea risc sa cauzez daune colosale altora, si bineinteles tot ce tine de sanatate si accidente in situatii de mare risc (gen mers la ski), dar mi se pare stupida tendinta vesticilor de a-si face asigurari pentru orice pretext care le permite sa devina mai lenesi si ignoranti cu privire la actiunile lor. PS: daca in calitate de adult responsabil reusesti performanta sa dai pe jos o sticla de sampanie de 50€ intr-un magazin, o platesti, eventual mai si maturi cioburile dupa tine, si inveti pe pielea ta o lectie, ca data viitoare sa stii mai bine. Daca stai la umbra politelor de asigurare, ajungi treptat sa ai impresia ca actiunile tale (voluntare sau nu) nu mai au nici o consecinta, pentru ca in primul rand nu te mai ard la portofel. Sa faca altii cum vor, eu prefer sa stiu ca propria mea prostie se plateste si ca mai bine previn decat sa vindec.
  12. majikstone

    LE: e bine de stiut ca in Germania exista obligativitatea asta, va trebui sa ma documentez in ce masura va trebui sa imi fac vreo asigurare in acest sens daca am de gand sa trec podul peste Rin dupa ce trece pandemia si sa pedalez si pe acolo. Verificasem deja daca in Elvetia e nevoie de asa ceva, si nu e, dar de la Germania nu m-am asteptat in schimb.
  13. majikstone

    In Franta nu e obligatorie nici o asigurare de nici un fel pentru biciclisti, indiferent ca se dau pe sosea sau pe coclauri.
  14. majikstone

    Asigurare? Care asigurare? Banuiesc ca nu te referi la asigurarea de sanatate...
  15. majikstone

    In parte pentru ca furca actuala nu accepta mai mult de 26-27 mm fara sa devina mult prea mic spatiul ramas (desi franele ar duce lejer pana la 30 mm), si in parte pentru ca diferenta de greutate intre acelasi cauciuc in marime 25 sau 28 nu e neaparat de neglijat, dar fara sa observ vreo diferenta semnificativa de confort. Momentan merg pe 25C, in realitate au 26 mm pe jante 17C la 235g bucata cu banda de protectie de kevlar pe toata latimea. Am avut si Schwalbe One de 28C (28 mm reali) din prima generatie, cauciucuri foarte bune per total, dar nu pot sa zic ca m-am simtit mai confortabil pe ele decat pe Panaracerele actuale de 26 mm reali. Nici soselele pe care ma dau nu sunt atat de proaste pe cat cele cu care eram obisnuit in Romania, unde clar as merge pe 28C sau 32C. Transfagarasanul in special a devenit un distrugator de buci in ultimii ani, nu l-as mai cobori cu cauciucuri de 23-25 nici platit, la fel cum multe sosele de munte din Apuseni au fost timp de multi ani adevarate campuri brazdate de plug in vremurile in care ma dadeam pe ele. Horses for courses.