majikstone

Membru
  • Content count

    4,107
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    81

majikstone last won the day on July 22

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

3,096 Excellent

1 Follower

About majikstone

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday 02/06/1991

Profile Fields

  • Localitate
    Paris / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    Holdsworth Brevet
  • Ocupaţie
    doctorand
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea

Recent Profile Visitors

26,592 profile views
  1. majikstone

    Ce zice @MaC® e procedura standard pentru incepatori intr-ale SPDurilor, ca sa nu patesti si tu din astea:
  2. majikstone

    Da, e perfect normal ca la pedalele SPD de MTB (standardul la sosea fiind SPD-SL) sa existe o anumita doza de float, explicatia fiind in mare parte cea de mai sus. Desi am impresia ca din cauza ca placutele si pedalele de MTB trebuie sa se confrunte cu mult mai mult praf, noroi sau pietre decat cele de sosea, e mult mai complicat sa construiesti un sistem care sa aiba si un float redus (deci tolerante foarte mici) si in acelasi timp sa fie cat de cat imun la contaminarea cu noroi. Era doar o curiozitate sau ai vreun disconfort din cauza floatului?
  3. @paulrad hai, fii sincer, ti-era dor de Techirghiol
  4. Ar merge 2 de 0.7 pe o parte si unul de 0.7 pe cealalta parte, in total se obtin 2.1 mm, ceea ce ar trebui sa fie in regula. Asta daca nu se gasesc pe undeva distantiere de 1 mm.
  5. Forumurile fix de asta sunt facute, pentru a pune intrebari, fie ele "idioate". Ca nu s-a nascut nimeni invatat. PS: eu unul mai degraba as adauga distantiere intre cupele BB si cadru decat pe axul BB. Am avut de montat de curand un pedalier triplu Shimano care ar fi trebuit sa fie livrat cu un distantier de 3 mm care trebuia montat intre bratul stang si cupa stanga, pe ax, iar in lipsa lui am adaugat distantiere intre cupele BB si cadru, rezultatul fiind exact acelasi. De acord, trebuie sa fii ceva mai atent cand strangi noul BB din cauza ca va intra mai putin filet in cadru, dar daca discutam de 1 mm pe fiecare parte nu ar trebui sa ai probleme.
  6. majikstone

    Si eu am avut impresia ca au fost acoperite cu ceva cauciucurile pe calea de rulare, nu tocmai pudra, dar ceva care schimba textura lor. Pe cel spate incepe deja sa se simta ca e usor diferita textura cauciucului de pe centrul caii de rulare. E posibil sa fie asta cauza intr-adevar.
  7. majikstone

    Nu cred. In general producatorii recomanda presiuni foarte mari raportat la cerinte, probabil din cauza ca alea sunt presiunile la care se obtine maximul de performanta, iar in putinele situatii in care am mers cu presiuni apropiate de limita maxima am avut probleme (dejantare la Schwalbe Marathon Racer de 35mm, perete lateral taiat la Continental GP 4000S de 23c). Cu Schwalbe One de 28 mm (27 reali) am mers cu 70 PSI fata si 80 PSI spate cam un an de zile, cu camere ultralight, inclusiv pe niste gravel, n-am facut nici o pana de nici un fel (nici snakebite, nici intepaturi). Cu cauciucurile de 32 pe care le-am avut (Schwalbe Marathon Supreme, respectiv Bontrager AW3 Hard-Case Lite) am mers cu 55-60 pe fata si 70 pe spate. Nici o pana cu Bontrager, vreo 2 pene cu Schwalbe Marathon Supreme, dar nici una snake bite. In general incerc sa ma duc catre zona inferioara a marjei de presiuni acceptabile pentru a avea un confort cat mai bun si pentru a evita taieturile. Am extrapolat ochiometric pornind de la datele astea pentru a ajunge la valorile folosite in cazul noilor cauciucuri (am pornit de la 85 fata si 95 spate) si cred ca 75 PSI sunt suficienti pentru cauciucul fata, care la 80-85 PSI nu da nici un semn de deformare. In schimb pe spate raman la 90-95. Precizez (din nou) ca nu sunt deloc usurel, cantaresc cam 85-87 kg. PS: japonezii de la Panaracer recomanda 90-140 PSI ca presiune pentru modelul asta. Peste 110 PSI pentru un cauciuc de 25 mm mi se pare exagerat.
  8. majikstone

    Dupa cateva iesiri si cam 350 km facuti cu ele, revin cu un review initial. In primul rand, greutatea a fost de 225g per cauciuc (fata de 240g cat era cea "oficiala"), ceea ce le face chiar usoare tinand cont de faptul ca vin cu protectie completa anti-pana. In plus, latimea lor reala pe jante 17C e de cam 26.5 mm. Sunt chiar placut surprins sa vad un cauciuc mai lat si mai usor decat cifrele oficiale. Am rulat cu ele umflate la 80-85 PSI pe fata si 90-95 PSI pe spate. Inca nu am ajuns cu ele la munte, dar pe plat si scurtele catarari din zona se simt clar rapide, comparabile cu Schwalbe One pe care le aveam anul trecut. Din perspectiva confortului, sunt foate incantat de ele - pe asfalt, fie el si crapat si de calitate proasta, confortul e comparabil cu cele de 32 mm pe care le aveam inainte (umflate la 55 PSI fata / 70 PSI spate). Limitele de confort incep sa se vada pe sectoarele de drum pavate, unde clar nu sunt la fel de confortabile. In plus, nici gand de mers pe gravel cu ele. Ca minusuri ar fi faptul ca am impresia ca si astea "atrag" pietricelele, in sensul in care pietricelele mici si colturoase au tendinta sa adere la suprafata pneului si sa ramana acolo pret de cateva rotatii ale rotilor. Momentan nu am vazut taieturi sau ciupituri pe calea de rulare, dar nu sunt tocmai incantat de perspectiva de a pati cu ele ce-am patit cu Panaracer Gravel King. Pe langa asta, cel putin la primul montaj sunt foarte greu de montat pe janta, e clar nevoie de leviere si de multa forta, motiv pentru care am ciupit una dintre camere la montaj. Ramane de vazut daca se mai "lasa" in timp, majoritatea sunt mai usor de montat dupa o vreme. Pentru pretul la care le-am luat (17€ bucata la reducere) mi se par excelente momentan - rapide, usoare, confortabile si cu o buna protectie antipana, cel putin pe hartie. Altfel, la 32€ bucata cat ar fi pretul lor fara reducere la ChainReactionCycles / Wiggle sunt in aceeasi gama de pret cu GP 4000 SII, respectiv Schwalbe One, mult mai populare si apreciate, dar as zice ca sunt mai potrivite pentru sosele proaste datorita protectiei mai bune anti-pana si anti-taieturi. Eu unul nu mai am incredere in cauciucurile cu pereti ultra-subtiri, care se taie extrem de usor. Si daca un snake-bite sau un spin trecut prin cauciuc se rezolva usor pe marginea drumului, cu taieturile nu prea e de glumit. Revin cu mai multe detalii dupa ce ajung sa le duc si la munte.
  9. majikstone

    Merge si direct cu copy-paste al linkului catre imagine (cum zicea si @Traveller, trebuie sa se termine cu o extensie de fisier de imagine). Daca linkul a fost copiat corect, dupa paste va aparea automat imaginea in postare.
  10. majikstone

    Am auzit oareșice povești greu e la munte, dar mai greu e la câmpie...
  11. majikstone

    Si cand respectiva persoana debiteaza, in mod consecvent, ineptii lipsite de coerenta, cam de cand si-a facut cont pe forum, ce anume e de facut? Ca pana una alta, bine ca au primit ban din nimic membri care au contribuit enorm la ceea ce a ajuns sa fie forumul ciclism.ro, ca de exemplu @Frank, iar altii precum @MaC® si multi multi altii au ajuns sa nu mai frecventeze forumul din cauza unor personaje poluante si incapabile sa contribuie cu altceva decat gargară si posturi scrise doar pentru ca le place sa se auda vorbind si probabil nimeni din anturajul lor nu-i mai suporta. Nu-i nici o problema, daca nu se pot lua masuri si diareea verbala devine noua "normalitate", macar sa stim o treaba. Sunt membru aici de 10 ani, am prins cateva intalniri ciclism.ro la care au venit sute de persoane, mi-am facut prieteni datorita forumului, iar din cauza asta am tot zis ca sunt dispus sa ma duc la fund cu corabia. Dar daca asta a ajuns sa fie corabia, ma intreb si eu ce rost are sa ma scufund cu ea...
  12. majikstone

    100+ km de vânt de peste 30-40 km/h din lateral-fata. O adevarata placere
  13. majikstone

    Doamna Dăncilă, dumneavoastră sunteți?
  14. majikstone

    Cum nu prea aveam ce face azi, am iesit la o bere cu cei doi calatori, care au ajuns cu bine in Orléans