majikstone

Membru
  • Content Count

    4,687
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    121

majikstone last won the day on December 1 2019

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

3,785 Excellent

2 Followers

About majikstone

Profile Fields

  • Localitate
    Saint-Louis / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    CBT Italia Necer, Holdsworth Brevet, Vortrieb
  • Ocupaţie
    inginer
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea

Recent Profile Visitors

28,929 profile views
  1. majikstone

    Motivul principal pentru care e exclus sa iesi cu bicicleta in perioada asta, si in special singur, nu tine de contaminarea altora in mod direct. Motivul principal e ca daca ai un accident, tii ocupata o ambulanta si un pat de terapie intensiva care altfel ar putea servi unui pacient cu coronavirus aflat in stare grava. Asta daca ai norocul sa mai prinzi vreun pat sau vreo ambulanta disponibila, pentru ca spitalele din Alsacia si serviciile de ambulanta din zona sunt atat de arhipline incat e mare lucru daca ajungi sa fii dus la reanimare in timp util. Inainte sa se interzica formal practicarea ciclismului in scop recreativ, absolut toate asociatiile sau entitatile sportive din Franta (federatie, cluburi de cicloturism, magazine de ciclism) incurajau insistent oamenii sa stea acasa pe cat se poate chiar daca au voie sa iasa singuri. Then again, fiind Romania, esti mai mult sau mai putin la voia sortii chiar si in vremuri linistite, asa ca nu ma bag. Cat despre comentariile unora si altora, ma abtin. Dincolo de ce spune legea, fiecare face ce-i dicteaza simtul civic.
  2. majikstone

    Acum 2 saptamani era inca fara amenda LE: pentru cine e confuz, de cand s-a instaurat carantina in Franta (adica de pe data de 17 martie), practicarea ciclismului in regim sportiv a fost intai informal iar apoi formal interzisa. Exceptie fac deplasarile la munca (insotite de un document care sa ateste ca ti s-a dat dreptul sa lucrezi in perioada respectiva) si deplasarile in interesul activitatilor permise in cadrul carantinei (cumparaturi, ajutorul persoanelor vulnerabile, etc.). Nu si practica sportiva, care a fost limitata explicit la mers pe jos si alergat pe o raza de maxim 1 km de domiciliu.
  3. majikstone

    Bine sefu, facem si din alea
  4. majikstone

    Poze de acum doua saptamani, din ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi, de la Planche des Belles Filles. De atunci m-am obisnuit si eu incet-incet cu peisajul deprimant al trainerului, cu care voi mai avea de furca cel putin o luna.
  5. majikstone

    Exact pe logica asta am mers si eu, si in concluzie apar zgomote dubioase pe pinionul cel mai mic. Diferenta e ca, in general, pe pinionul cel mai mic o sa rulezi la puteri mai mici, respectiv ca zgomotul va fi puternic atenuat de "zgomotul de fond" dat de deplasarea la viteze mai mari.
  6. majikstone

    E partial offtopic, dar sunt de parere ca ar trebui redenumit topicul in ceva generic de genul "Transmisie 1x pentru sosea". Long story short, de ceva vreme cochetam cu ideea unei transmisii 1x, din cateva motive care tin mai mult de simplitate decat de eficienta. Am avut doua tentative: prima fortata de imprejurari, pe bicicleta de sosea/cross pe care o pastrez in Romania, incropita din piese ceva mai vechi. Manetele STI Ultegra 6600 care au ajuns pe ea au venit cu un mecanism defect al manetei stanga, care schimba foile, motiv pentru care singura configuratie pe care o puteam implementa era 1x10. Cu o foaie de 40 dinti narrow-wide de la B.O.R. si o caseta 11-36 de MTB (cred ca Deore, daca nu ma insel), bicicleta isi face treaba cu brio si face fata fara nici o problema la trasee de sosea (si chiar si gravel) din Apuseni, si chiar si la Transfagarasan si Transalpina. A doua tentativa, ceva mai putin reusita, a avut loc acum in jur de 2 ani, si am relatat-o aici. Am renuntat si a revenit la 2x10 in mare parte din cauza zgomotului generat de foaia narrow-wide (am pus un video mai sus). A treia tentativa tocmai avut loc, din acelasi motiv al simplitatii, combinat si cu faptul ca exista o anumita incompatibilitate intre pedalierul improvizat 46/30, cadrul de sosea de carbon si schimbatorul fata braze-on, care se traducea prin chain rub cand eram in cele mai usoare doua rapoarte. Mentiunea e ca de data asta am decis sa renunt complet la ideea de narrow-wide, alegand o foaie normala, de pe pozitia interna a unui pedalier obisnuit de sosea, in combinatie cu un chain guide minimalist (care, la nevoie, poate fi improvizat inclusiv dintr-un schimbator fata vechi, sculptat si decupat dupa nevoi. Avantajele sunt multiple: dincolo de absenta zgomotului, foile "clasice" sunt semnificativ mai ieftine decat cele narrow-wide (cam 1/3 - 1/4 din pret) si se gasesc mai usor in magazine. In concluzie, am instalat: - un pedalier Dura-Ace FC-7900 second-hand, cu BCD 130 + bratul stang FC-5800 cu Stages G3 de pe fostul pedalier + o foaie Stronglight 5083 Type S de 42 de dinti (-150g fata de vechiul pedalier) - o extensie a urechii deraiorului spate Wolftooth Roadlink DM, gandita pentru deraioare spate R7000/R8000/R9100 (+5g fata de vechea ureche) - o caseta Shimano XT M8000 11-42 (+150g fata de vechea caseta) - un lant nou Shimano HG701 (cu 110 zale in loc de 104 cat avea cel vechi, deci +10g) - un chain guide Praxis Road braze-on (-60g fata de schimbatorul fata R8000 anterior) Pe langa asta, evident, am eliminat cablul si camasile schimbatorului fata, deci inca 30 de grame. Per total, conversia a usurat bicicleta cu 75g. Complet neglijabil, dar obiectivul meu principal a fost ca in urma conversiei bicicleta sa nu ia in greutate, ceea ce nu era neaparat evident conform spuselor celor care au incercat asa ceva. Trecand la rapoartele de viteza, lucrurile stau destul de simplu. Fata de configuratia anterioara, am pierdut 4 rapoarte (11 fata de 15): raportul cel mai mare, de 4.18, care oricum imi era cvasi-inutil, respectiv 3 rapoarte intermediare in plaja de rapoarte care sunt utile la viteze de peste 30 km/h. Tinand cont de faptul ca m-am mutat intr-o regiune in mare parte inconjurata de munti, am fost mai mult decat dispus sa sacrific o parte dintre rapoartele de altfel extrem de utile pentru traseele in mare parte plate. Instalarea s-a desfasurat, in mare parte, fara probleme, cu o singura exceptie: reglarea pozitiei chainguideului de la Praxis. Desi el ofera un reglaj facil al inaltimii la care e amplasat, al unghiului si al pozitiei fata de planul foii, se pare ca a fost gandit pentru pedaliere pe care unica foaie e montata pe pozitia externa, si nu interna a pedalierului. Cum pentru mine era important ca chainlineul sa fie cat mai bun pe pinioanele mari, pe care imi petrec o mai mare parte din timp si la puteri mai mari, a trebuit sa indoi si sa ajustez partea metalica a chainguide-ului pana la punctul la care a ajuns sa se alinieze perfect cu pozitia foii mici. O data rezolvata problema asta, totul a functionat normal. Altfel, cum vremurile s-au tulburat, nu am avut ocazia sa-l scot decat la o tura, care a inclus pe traseu si segmente plate, si catarari multe si marunte, dar si temuta catarare catre La Planche des Belles Filles (8.5% panta medie, 22% panta maxima). Transmisia a functionat impecabil, a schimbat vitezele impecabil, lantul nu a sarit sub nici o forma, iar rapoartele de viteza au fost in mare parte suficiente. In marea majoritate a pinioanelor (2-9), transmisia e extrem de silentioasa. Un oarecare zumzet se aude pe pinioanele mici (in special pe cel de 11 dinti, din cauza ca lantul atinge ocazional interiorul pinionului de 13 dinti), dar zgomotul e de intensitate redusa si acoperit integral de zgomotul cauzat de vant la vitezele respective. In schimb, pe pinionul cel mai mare (de 42, de altfel fabricat din aluminiu in cazul casetei XT), transmisia e ceva mai zgomotoasa decat ar trebui, si inca nu mi-e clar de ce. Pozitia lantului e identica cu cea pe care ar avea-o intr-o configuratie 2x11, pozitia deraiorului spate e reglata ca la carte, iar lantul nu freaca de nimic. Zgomotul nu e nici pe departe la fel de deranjant ca in cazul foii narrow-wide utilizate anterior, si e posibil sa isi piarda in timp din intensitate. Per total ma declar foarte multumit de conversie, desi intr-o lume perfecta probabil ca as etaja putin diferit caseta 11-42. Din pacate, vor mai trece cateva saptamani, poate chiar luni pana cand voi mai avea ocazia sa ies din casa cu bicicleta, datorita situatiei in care se afla Franta (si, in curand, probabil intreaga Europa). Pana atunci, ma folosesc cu incredere de trainer, pe roata caruia am instalat vechea caseta 11-30. Ca nota paralela, desi schimbatorul spate Ultegra R8000 SS cuplat cu extensia Roadlink DM schimba impecabil pe caseta 11-42, se chinuie destul de tare sa schimbe vitezele pe caseta 11-30. Evident ca problema ar disparea in momentul in care as monta inapoi vechea ureche a schimbatorului, dar nu imi voi bate capul sa fac asta de fiecare data cand folosesc trainerul.
  7. majikstone

    Caseta aia e pentru pinioane Campagnolo, care sunt pe cu totul alt standard fata de Shimano sau SRAM. Mai mult, o caseta de 10 pinioane Shimano/SRAM are alta distanta intre pinioane fata de una Campagnolo. Nu mi-e clar cum a reusit sa faca schimbatorul spate si manetele Shimano sa schimbe corect si fara zgomote in combinatie cu fosta caseta, dar mi-e clar ca cine a "maritat" roata spate cu freehub body si pinioane Campagnolo cu o transmisie Shimano a facut o carpeala ordinara. Din punctul meu de vedere, cauta alta roata spate, compatibila Shimano, si foloseste linistit caseta de pinioane Tiagra. Asta presupunand ca si restul transmisiei e pe 10 viteze (in special manetele).
  8. majikstone

    Da. La nevoie, toolboxul se baga intr-un buzunar la spate, iar in locul ramas liber se baga un al treilea bidon.
  9. majikstone

    Upgrade (sau mai degraba un pas lateral) la transmisie 1x (42 x 11-42): - pedalier Dura-Ace 7900 cu foaie Stronglight - caseta XT M8000 - deraiorul spate Ultegra R8000 anterior, dar cu ureche Wolftooth Roadlink DM Rapoartele sunt cam ce trebuie pentru traseele valonate si montane din Alsacia. Tehnic inca mai sunt mici reglaje de facut, dar dupa o tura la Planche des Belles Filles (cu panta medie de 8.5% si maxima de 22%), ma declar foarte multumit. Bonus, am usurat-o cu aproape 100 de grame. Sa vedem cu cate sute de grame in plus sau in minus voi iesi eu din carantina
  10. majikstone

    PS: eram si eu pe punctul sa iau o foaie (rotunda totusi) de la Garbaruk pentru (re)conversia asta la 1x pe care o aveam in cap, in combinatie tot cu un lant HG701. Bine ca nu am facut-o pana la urma, ca nu as fi tolerat genul asta de zgomot cum nu l-am tolerat nici data trecuta. Alt avantaj al solutiei cu foaie normala (nu narrow-wide) si chain guide minimalist e ca foile costa 10-15€ bucata in loc de 40-50€ bucata, deci pot avea ieftin si usor 2-3 foi de danturi diferite in functie de nevoi. Din nou, la MTB treaba asta nu prea functioneaza - poate in combinatie cu un deraior spate cu clutch, dar ma indoiesc.
  11. majikstone

    Am revenit la 2x. Dar surpriza-surpriza, in perioada urmatoare voi reveni la 1x cu alta abordare: chainring normal (interior, fara rampe) + chain keeper (mai exact asta). Am incercat deja varianta asta mai demult, folosind un chainguide improvizat dintr-un schimbator fata vechi si a functionat ok, fara zgomot, fara chain rub si fara sa pierd lantul pe drum. Asta la sosea, ca la MTB ma indoiesc ca ar face fata. Altfel, cu timpul zgomotul ar trebui sa piarda din intensitate, pe masura ce se uzeaza foaia.
  12. majikstone

    Asta e zgomotul? Daca da, e din cauza foii narrow-wide. Mai exact din cauza combinatiei dintre un anumit profil al dintilor si un anumit profil al lantului. In cazul meu, era vorba de o foaie B.O.R. de 42 combinata cu un lant KMC X10.93.
  13. majikstone

    E transmisie 1x sau 2x? Daca e 1x, e destul de normal, multe foi 1x sufera de zgomote de genul asta, mai ales pana se uzeaza putin.
  14. majikstone

    Aksium noi sunt un pariu bun, sunt foarte rezistente si decente ca greutate pentru banii dati. Eu as lua in calcul si o pereche de Campagnolo Zonda sau Scirocco second-hand, in stare decenta. Pe Scirocco merg eu de ceva vreme si sunt foarte multumit (cu exceptia zilelor in care bate vantul in rafale puternice, profilul de 35 mm nu e cel mai potrivit pentru asta). Fulcrum Racing 7 sunt echivalente cu Campagnolo Calima sau Khamsin, in timp ce Racing 5 ar fi echivalente cu Vento, Racing Quattro cu Scirocco si Racing 3 cu Zonda. Fulcrum a fost cumparata acum cativa ani de Campagnolo, iar gamele de roti oferite de cele doua marci difera doar prin prisma tipului de spitare al rotii spate (G3 la Campagnolo, "clasic" la Fulcrum).
  15. majikstone

    In functie de ce MTB ai acum, sincer n-as da 2.400 RON pe o bicicleta "aproape" de sosea de 11 kg cu transmisie 1x10 si componente inferioare din punct de vedere calitativ gamei Shimano Claris. Nici nu mai vorbesc de franele alea Promax - in esenta, niste chinezarii ordinare, care nu vor face decat sa iti creeze probleme. In plus, avand in vedere ca ofertele noi pe care le ai la dispozitie la bugetul respectiv sunt destul de restranse, eu m-as orienta catre ceva second-hand, "cu acte-n regula". Ar trebui sa poti gasi ceva cu o transmisie Tiagra sau chiar 105 de acum cativa ani si o greutate de cel mult 9 kg. Alta varianta, in functie si de inaltimea ta si de marimea cadrului de care ai avea nevoie, e sa vanezi prin magazine modele mai vechi ramase in stoc. Un exemplu ar fi asta, la 2700 RON (putin peste bugetul tau). Ar mai fi varianta asta la 2600.