majikstone

Membru
  • Content Count

    5,553
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    191

majikstone last won the day on July 2

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

4,866 Excellent

5 Followers

About majikstone

  • Rank
    Forum Addict
  • Birthday 02/06/1991

Profile Fields

  • Localitate
    Saint-Louis / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    PlanetX Spitfire, Holdsworth Brevet, Vortrieb CX
  • Ocupaţie
    inginer
  • Arii de interes
    ciclismul pe (nu de) sosea

Recent Profile Visitors

35,423 profile views
  1. majikstone

    Aia e, ca ironia e ca fix oamenii care se dau putin, rar si fara vreun obiectiv maret se plang cel mai des atat de calitatea franelor pe janta, cat si de cea a deraioarelor mecanice. Ba mai mult, unii dintre ei sunt complet surzi cand vine vorba de manifestarile de agonie ale bicicletelor (deraioare prost reglate, butuci pedalieri, lant prost lubrifiat sau plin de mizerie, saboti care freaca pe janta sau discuri care freaca de etrier), astfel incat respectivele biciclete ajung inevitabil intr-o stare de degradare accentuata mult inaintea bicicletelor celor care se dau mult, dar isi si intretin corect bicicleta. Si colac peste pupaza, au mai multa incredere in vanzatorul local de biciclete sau in cei de la GCN, care incearca sa ii fenteze de cateva mii de euro, decat in cineva care le spune "stii, cu doua perechi de saboti buni, niste cabluri ultra slick de la Jagwire si niste camasi de doamne ajuta, in total vreo 40€, n-o sa iti mai recunosti franele, si ti le montez eu pe 2 beri intr-o seara daca vrei". Adevarul e ca ciclismul de sosea a inceput sa fie acaparat de cumparatori comozi, ignoranti, fara nici un soi de apetenta pentru intelegerea unui minim de concepte tehnice de baza, care iau drept adevar absolut orice mesaj propagat de GCN, BikeRadar si altii, si care in schimb sunt dispusi sa plateasca oricat pentru lenea si ignoranta lor. Au trecut vremurile in care era mai respectat cel care urca si cobora Mont Ventoux pe grindina cu o bicicleta veche de 30 de ani, acum toata lumea se aduna ca la urs in jurul celor cu biciclete de World Tour indiferent cat de putine sunt proprietarii lor in stare sa faca cu ele.
  2. majikstone

    Bine, dar Shimano facea saboti mai prosti decat concurenta (facuta de marcile mai mici) de dinainte sa lanseze primul groupset de sosea cu frane disc. Singura explicatie alta decat faptul ca "atat s-a putut" e ca planul lor de a tranzitiona catre frane disc la bicicletele de sosea e mult, mult mai vechi decat atat, si ca intentionat au depus un efort minim in progresul franelor pe janta. Cum ar fi justificat ei superioritatea absoluta si incontestabila a franelor disc in toate scenariile de utilizare si pentru toti ciclistii din multivers daca mulgeau deja tot ce era de muls din tehnologia franelor pe janta si isi pierdeau jumatate din argumente?
  3. majikstone

    Eh, nu ramane mult timp pulsul ala acolo. La 200W sustinuti ma invart cu pulsul pe la 150 in zilele bune. Afisajul e gestionat de aplicatia Garmin Virb, care desi e cam ordinara pe partea de editare video, e singura care propune(a) genul ala de overlay bazat pe datele inregistrate de GPS. Din pacate nu mai e maintained de mult, dar se gaseste in continuare de descarcat si functioneaza bine mersi si cu clipuri GoPro (sau din alte surse).
  4. majikstone

    Ca veni vorba de saboti de frana, eu tot nu inteleg cum un producator de talia Shimano sau Campagnolo pot sa puna saboti stock atat de infecti inclusiv pe clestii Ultegra si Dura-Ace. Bine ca reusesc companii de talia BBB sau SwissStop sau KoolStop care au 10% din cifra lor de afaceri sa faca R&D pentru saboti de mult mai buna calitate...
  5. majikstone

    R7000 si R8000 nu au fost scoase acum din productie, dar Shimano nici nu si-a luat vreun angajament ferm pana cand va continua sa le mai produca. Poate fi finalul anului astuia sau finalul anului 2030. Ce se va intampla e ca lumea se va dirija treptat spre Tiagra, care sincer asteapta de mult o versiune upgradata (R5000?), posibil cu 11 viteze.
  6. majikstone

    Am auzit ca EuroSport e organizatie non profit, mare nesimtire din partea lor intr-adevar sa nu faca acest act de mecenat.
  7. majikstone

    Ma bucur ca pot fi de folos!
  8. majikstone

    Nu e de azi, e de la Cyclomontagnarde d'Annecy, de acum 3 saptamani: https://www.youtube.com/watch?v=ONDH1bREu6w
  9. majikstone

    Nu stiu cine sunt "voi", dar la mine un lant Shimano tine in jur de 2.500 km (cu 30.000 m diferenta de nivel, pe plat ar tine semnificativ mai mult din cauza puterilor mai mici si cadentelor mai mari), iar o caseta Shimano in jur de 15.000 km, poate 20.000 km (cu peste 200.000 m de diferenta de nivel). Asta in cazul meu inseamna o caseta la 2 sezoane, respectiv in jur de 3 lanturi pe sezon. Lanturi si pinioane demontate, curatate, unse si montate la loc aproximativ lunar. Cat despre upgradeuri, da, in esenta mi-am schimbat groupseturile cam o data la 3 ani, cand inca erau in stare foarte buna de functionare, pe cele vechi vanzandu-le pentru preturi rezonabile. Din 2015 incoace, cand am cumparat primul groupset de sosea, am avut sub maini Shimano 105 5700, Ultegra 6600, Ultegra 6700, Ultegra R8000 si Campagnolo Centaur 11. Toate mecanice si cu frane pe janta, si incluzand si diferite experimente cu grade diferite de succes (deraioare spate Deore RD-M592 si casete 11-36 combinate cu manetele 10v de la Shimano, deraior spate GRX 812 cu caseta 11-42 si manetele R8000, RoadLink). Toate piesele au ajuns ori sa fie revandute in stare foarte buna, ori au ajuns pe alte biciclete. Nici unul dintre lucrurile astea, in schimb, nu au nici cea mai mica relevanta cand vine vorba de subiectul central al discutiei, si anume evolutia pietei bicicletelor catre una in care aceeasi suma de bani (raportata la puterea de cumparare, inflatie, cursuri valutare, etc.) iti permite azi sa cumperi o bicicleta de sosea entry-level sau mid-range (precum cele echipate in trecut cu Shimano 105) semnificativ mai proasta decat in urma cu 10 ani, in timp ce bicicletele "de top" depasesc din ce in ce mai des dublul sau triplul pretului bicicletelor de top de acum 10 ani fara sa ofere altceva decat castiguri marginale la capitole care nu sunt relevante decat pentru 0.1% din populatia de biciclisti.
  10. majikstone

    Daca sa dai 800 de lei pe pinioane e fudulie, sa dai 1200 de lei pe un deraior spate 105 Di2 ce e? Sau ai ratat partea in care comparam preturile si avantajele unui groupset Chorus cu cele ale unui groupset 105 Di2, si nu Shimano Sora sau Claris? PS: inainte sa scoti in evidenta faptul ca o caseta Chorus pe 12 viteze costa probabil dublu fata de una 105 pe 12 viteze, si ca, fiind consumabila, e un cost care se va perpetua pe toata durata utilizarii groupsetului, ma gandesc ca stii si faptul ca piesele de uzura Campagnolo (casete si pinioane in special) au avut dintotdeauna durate de viata mult mai mari (lejer duble in cazul casetelor) decat cele Shimano. Sigur, nu gasesti informatia asta nicaieri in brosurile publicitare, dar ma gandesc ca la turele voastre se discuta si despre asta, nu doar despre politica.
  11. majikstone

    Rectificare, Chorus 2x12 mecanic cu frane pe janta*
  12. majikstone

    Faptul ca nu e o surpriza nu inseamna nici ca e justificat de nevoile reale ale pietei, si nici ca pretul ultimului groupset 105 e altceva decat nesimtit comparativ cu cel al fostelor groupseturi 105. Partea buna e ca a ajuns Campagnolo sa fie din marca de lux una accesibila. Un Campagnolo Chorus 2x12 (echivalent de Ultegra in lantul trofic) mecanic cu frane disc e mai ieftin decat un Shimano 105 R7100 si cantareste cu 750g mai putin. Nu 75, șapte sute cincizeci. A ajuns pana si Tiagra 4700, vechi de cand lumea si pamantul, sa aiba mai mult sens din punct de vedere al raportului cost/beneficii, decat 105 R7100, asta dupa cateva generatii de 105 care au fost considerate de toata lumea referinta pietei la capitolul raport cost/beneficii.
  13. majikstone

    Gata, m-ai convins, ma duc sa imi convertesc in single speed bicicleta pentru tura de 210 km si 4.500 m de diferenta de nivel pe care o am in program duminica asta. Daca un individ necunoscut poate iesi duminica spre Giurgiu cu un single speed, nu vad de ce nu ar trebui sa imi convertesc si eu bicicleta la single speed. Mai mult, aparent faptul ca un alt individ pe care nu il cunosc si care considera ca tura la Uzunu e reprezentativa pentru ciclism ca sport in ansamblul lui mi-a spus ca merge "fix la fel" cu Sora sau cu 105 e un argument nu doar imposibil de demontat, dar si extrem de relevant in contextul discutiei. O sa le transmit colegilor mei de club cu SRAM Red mecanic, Ultegra Di2, Dura-Ace mecanic, 105 mecanic, Campagnolo Chorus si altele ca exista ciclisti AMATORI care se dau pe la Uzunu, deci nu oriunde, fara probleme cu Shimano Sora, si ca ar trebui sa ia exemplul lor. Sau sa castige niste puncte in competitii UCI.
  14. majikstone

    Daca fac in medie 3 iesiri si aproximativ 160 km cu vreo 1500-1700m de diferenta de nivel pe saptamana (raportandu-ma la statisticile din ultimii ani), la ce groupset am dreptul conform legii? Ciclistii care nu-s amatori nu pedaleaza de placere niciodata? Daca fac si ture dupa care vin acasa suparat, imi pierd statutul de amator? Cam cu ce frecventa ar trebui sa imi produca neplacere turele ca sa nu mai fiu considerat amator si sa emit pretentii pentru achizitia unui groupset care nu e pentru amatori? Alte stereotipuri mai cunosti?