majikstone

Membru
  • Content Count

    5,688
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    210

majikstone last won the day on November 20

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

5,021 Excellent

5 Followers

About majikstone

  • Rank
    Forum Addict
  • Birthday 02/06/1991

Profile Fields

  • Localitate
    Saint-Louis / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    PlanetX Spitfire, Holdsworth Brevet, Vortrieb CX
  • Ocupaţie
    inginer
  • Arii de interes
    ciclismul pe (nu de) sosea

Recent Profile Visitors

36,614 profile views
  1. majikstone

    Cu superheterodină pe unde scurte ai incercat?
  2. majikstone

    Pentru ca cu cat saua adera mai bine la bazon (sau la pantalon, fie el fara bazon), cu atat orice miscare relativa a corpului fata de sa se traduce prin frecare intre piele si pantalon/bazon. Ironia face ca fix din acelasi motiv unii ajung sa foloseasca creme pentru bazon, cu rolul de a diminua frecarea dintre piele si bazon. La polul opus, seile de piele (Brooks si altele) sunt foarte alunecoase, si sunt preferate in continuare de multi cicloturisti. Problemele in alta parte, si daca exista, nu m-au impiedicat sa fac ture de 12+ ore cu fostele generatii de SMP Extra pe 4 biciclete diferite cu geometrii usor diferite. Cu VT20C si ultima generatie de Extra nu pot spune acelasi lucru, mai ales daca nu le dadeam cu polish inainte de tura. TRK e mult prea lata pentru mine, in mod normal am nevoie de o sa de 140-142 mm. Intre timp am descoperit ca seile SMP Extra albastre au in continuare textura generatiei anterioare (inclusiv pe site-ul Selle SMP se vede diferenta asta), asa ca am cumparat una, si pe langa asta am mai cumparat o Extra second-hand, dar ca noua, din fosta generatie. Le-am trimis un mail si celor de la Selle SMP in acest sens, mi-au raspuns dupa vreo saptamana-doua sa imi spuna ca o sa tina cont de criticile mele, dar fara sa ofere nici ei vreo solutie de "lustruire" a seii.
  3. majikstone

    Pai puteai sa vii cu ei si sa pedalezi cu mine. Asa aveam ocazia sa bem mai multe jumatati de bere.
  4. majikstone

    Cine te-a pus?
  5. majikstone

    Exact asa e fixata, sub suportul de bidon de pe seat tube, in stanga, cu suportul ei. E un model de la Airbone, luat de pe Bike24 (am uitat exact care, e de lungime medie si a fost sub 30€). Nu e cea mai rapida din univers, dar furtunul e solid, lung, si la 90 PSI inca nu imi rupe mainile. Cat am nevoie de ea, o data sau de doua ori pe an, isi face treaba cu brio.
  6. majikstone

    La mine asta are vreo 600g, plus inca 200g pentru o pompa zdravana cu furtun care sa bage 90-100psi fara sa ma omoare. Sigur, chiar si asa, tot cantareste bicicleta mea mai putin decat mai bine de jumatate dintre bicicletele de sosea de 3000-4000€ model 2022 sau 2023
  7. majikstone

    Nu e rea deloc, sa o stapanesti sanatos. Presupun ca atat saua cat si rapoartele de viteza actuale "te coafeaza". In schimb, daca ar fi pe mana mea, s-ar ingrasa din start cu vreo 200g datorita seii (SMP Extra) si inca vreo 200g datorita pedalierului (un GRX cu foi 46/30). Cu tot cu pedale cu power meter, suporturi de bidon si alte jucarii, ar ajunge la 7.5 kg, si asta in contextul in care deja are: - cel mai usor groupset de sosea produs vreodata, cel putin in epoca manetelor de frana/schimbator integrate (daca nu ma insel) - unul dintre cele mai usoare cadre "stock" fabricate vreodata (in marimea cea mai mica, se pare ca ar avea sub 700g) - unele dintre cele mai usoare roti de aluminiu "stock" de pe piata (si Mavic si Campagnolo cam tot pe acolo se invart acum, doar Mavic R-Sys SLR se invarteau pe la 1300g dar cu jante 15C) In retrospectiva, a mea are acum 8.6 kg (8.1 kg fara pedale si diverse suporturi). Si sa-mi fac de cap cu un groupset Super Record mecanic pe 11 (cu exceptia pedalierului), un set de roti Shamal Mille si cele mai usoare periferice de pe piata care sa nu aiba limite absurde de greutate, si abia ar ajunge la 8 kg. Zonda n-au decat vreo 100g in plus fata de Shamal Mille (desi costa o treime din pret), iar groupsetul actual n-are decat vreo 300g in plus decat ar avea un Super Record pe 11 si cu vreo 200g in plus fata de un Super Record pe 12 - ambele la preturi colosale. Deci de aia am si renuntat sa mai vanez componente mai usoare de atat. De la un punct incolo, vanatoarea dupa componente usoare vine cu un pret - ori versatilitate, ori confort, ori robustete. Iar fiecare stie unde e dispus sa traga linie cand vine vorba de echilibrul intre unele si altele.
  8. majikstone

    Nu numai. Ture de 10-12 ore in sa inclusiv pe sosele (deja discutam de sosele la plural) cu gropi, pietris, cioburi, dar si pante de 12-15% urcate, nu doar coborate. Sigur, cu pauze de bere si/sau cola si/sau cafea si/sau prajitura in unele varfuri de catarare, pauze pe durata carora bicicleta poate ajunge si trantita sau raschetata de indivizi prea putin atenti la mediul inconjurator - de altfel unul dintre motivele principale pentru care am acum un cadru de titan nevopsit. Dar, cel mai important, ture la finalul carora ar fi ideal sa ajung si eu si bicicleta intr-o singura bucata, fara interventia vreunei masini de asistenta. Si radem si glumim, dar am intalnit nenumarati alti ciclisti care pedalau "cu palma-n cur" si certitudinea ca va veni cineva dupa ei cu masina sa ii aduca acasa de la ture in caz de probleme tehnice - inclusiv pene sau baterii Di2/AXS descarcate. Bicicletele de tip bibelou, pe cat de mult le apreciez de la distanta (precum Cannondaleul de mai sus), pe atat de putin sunt compatibile cu modul asta de functionare. Asa cum apreciez si bicicletele vintage ca obiect si simbol, si apreciez si munca depusa pentru restaurarea si pastrarea lor, dar nu m-as da cu vreuna in mod regulat. Sigur, probabil ca pana la pensie o sa mi se puna pata sa "colectionez" macar cate una din fiecare - dar de amorul artei, nu cu scopul de a ma si folosi de ele. Ceea ce in esenta e valabil si pentru multi "weight weenies", respectiv restauratori de biciclete vintage.
  9. majikstone

    Nu e greu de facut o bicicleta de 6.5 kg cu banii cu care iti iei azi o bicicleta noua cu Ultegra Di2 disc de 8.5 kg, cu urmatoarele conditii: - frameset de carbon (evident) - frane pe janta si groupset mecanic (evident) - roti cu limita de greutate pentru ciclist pe la 70-80 kg (nu-s pentru oricine) - jante de carbon (nu-s pentru toata ziua) - cauciucuri cu balon mic si zero protectie antipana sau chiar baieuri (nu-s pentru toata ziua) - sei de carbon fara padding sau cu padding minimalist, extrem de inconfortabile daca ai mai mult de 60 kg si care oricum au si ele limita de greutate pentru ciclist (nu-s pentru toata ziua sau pentru oricine) - periferice (tija sa, pipa, ghidon) care au foarte des limite de greutate pentru ciclist (nu-s pentru oricine) - ghidolina minimalista, subtire si inconfortabila Deci sa construiesti o bicicleta de 6.5 kg cu care sa poti pedala oriunde si oricand, si cu un buget rezonabil, asta chiar e arta. Cu atat mai mult daca reusesti sa o faci cu componente cu limita de greutate "standard" pentru ciclist (110-120 kg). Eu unul am renuntat la iluzia ca intr-o buna zi o sa am o bicicleta de sosea de 6.8 kg, incompatibila cu "realitatile" turelor mele cu bicicleta chiar si facand abstractie de buget. Dar ma bucura sa vad ce se poate face de catre cei pasionati de subiectul asta.
  10. majikstone

    Daca ar fi suportul ala de bidon Tune la 9€ as lua doua, dar sunt grame din pacate. Altfel, poza asta cu o bicicleta care ma face sa salivez necontrolat contribuie la tristetea mea cu privire la pasii inapoi pe care il face industria bicicletelor de sosea in ultimii ani. Nu as merge vreodata atat de departe cu weight weeniesmul cu vreo bicicleta de-a mea indiferent cati bani as avea, sunt multe compromisuri pe care eu unul nu le-as face (baieuri, saua aia fara padding, rapoartele de transmisie, etc.). Dar faptul ca cu piese din deceniul trecut se putea construi o bicicleta perfect functionala de sub 5 kg si fara sa fi spart pusculita in mod catastrofal (nu e nimic de la THM pe lista aia, iar framesetul e unul relativ popular si nu absurd de scump) in timp ce o data cu "progresul" nici macar profesionistii nu mai ajung toti sa aiba biciclete de 6.8 kg (sau mai putin, compensate apoi cu balast sau carne de vita ca pe vremea lui Contador) desi bicicletele lor costa cel putin dublu fata de asta ma face sa oftez. Intr-o nota pozitiva, forumul weightweenies a ramas printre singurele anglofone in care exista in continuare o vasta baza de utilizatori activi cu cunostinte tehnice solide si care au "spirit de aventura" cand vine vorba de proiecte custom. In rest toata lumea e pe Facebook, reddit si alte canale de comunicare haotice si prost structurate.
  11. majikstone

    Aia e, ceasul rău
  12. majikstone

    @paulrad asta putea fi a ta, dar ai vrut Di2 si frane disc
  13. majikstone

    Cu comentariul tau in minte, am plecat azi la tura, cu ultimul update instalat, uitandu-ma la ecranul de Climb al Boltului V2 si intrebandu-ma foarte serios ce e atat de diferit la Summit, ca totul arata si se misca exact ca inainte de update. Dar ghinion, cum m-am apropiat de prima catarare (scurta, de altfel) a zilei, panica: notificari, overlay pe toate ecranele cu cat mai am pana la panta, bipait de Tamagochi disperat de foame, plus un mesaj de incurajare ca de la birjar catre armasarul inhamat la trasura: "Climb!". M-am oprit frumos pe marginea drumului, am deschis aplicatia Wahoo, m-am legat la GPS si am rezolvat problema. Sigur, dupa cum se poate observa, modul de functionare al Summit poate fi parametrizat, ceea ce mi se pare o chestie foarte de bun simt din partea Wahoo. Daca chiar erau gainari, nu puteai nici macar sa-l dezactivezi. Asa, m-am putut bucura de liniste restul turei.
  14. majikstone

    Vezi ca ai gresit iar site-ul, nu esti pe Facebook.
  15. majikstone

    @krazyeone povestea cu "nu iti poti controla activ cadenta" nu e chiar in nuante atat de contrastante de alb-negru. Toti avem o plaja de cadente (de vreo 10-15 RPM, cam cat diferenta intre doua rapoarte de viteza consecutive) la care ne simtim confortabil pe un anumit tip de relief. La unii e mai larga decat la altii, asta e clar. Cat timp esti in marja aia, poti sa iti propui sa mentii o anumita cadenta minima sau maxima si sa iti ajustezi ca atare raportul de transmisie, asta pentru aproximativ aceeasi putere produsa. O sa fie zile sau parti din tura in care o sa vrei sa urci cu cadenta de 85 si un raport mai lejer si zile sau parti din tura in care o sa vrei urci cu cadenta de 75 si un raport ceva mai dur, in functie de ce ti-ai propus si ce muschi au obosit primii. Sigur, daca "natural" urci cu cadenta de maxim 85, nici un senzor din univers nu o sa iti permita sa urci cu cadenta 100. Iar altfel, dintre senzorii pe care ii poti avea pe o bicicleta, ala de cadenta e de departe cel mai putin relevant. E din categoria "nice to have", dar clar nu e esential pe termen lung.