majikstone

Membru
  • Content count

    3,917
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    75

majikstone last won the day on May 16

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

2,913 Excellent

1 Follower

About majikstone

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday 02/06/1991

Profile Fields

  • Localitate
    Paris / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    Holdsworth Brevet
  • Ocupaţie
    doctorand
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea

Recent Profile Visitors

26,329 profile views
  1. Salut, Razvan

     

    Ti-ai gasit partener/parteneri pentru tura ta de o saptamana din Alpii francezi?

    1. majikstone

      majikstone

      Salut!

      Scuze, nu stiu de ce nu mi-a aparut notificare pentru mesajul tau. Inca nu, nu mi-am gasit parteneri de tura. De ce, ai fi in continuare interesat? Oferta mea ramane deschisa :P iar ca perioada cel mai probabil voi alege 19-27 iunie.

  2. majikstone

    Eu pana acum cateva zile eram convins ca inseamna exact acelasi lucru. Nu mi-e clar ce era in neregula cu termenul de "(ultra)light touring", mult mai explicit decat "bikepacking".
  3. majikstone

    Da, se vede ce pregatire si ce habar ai, fiind convins ca un dispozitiv de dimensiunile unui ciclocomputer Garmin, cu antena PCB si nu externa si cu o baterie de cateva sute de mAh are un receiver GPS suficient de capabil sa primeasca update-uri de ordinul catorva MB si ca asta, pe deasupra, e un serviciu gratuit si ca inginerii de la Garmin l-au preferat in detrimentul unei conexiuni Bluetooth sau WiFi.
  4. majikstone

    Sau aia cu aruncatul pietrei intr-un lac...
  5. majikstone

    Bullshit, din punct de vedere tehnic un dispozitiv de genul asta nu are cum sa faca nici un update prin satelit. Satelitii din sistemul GPS nu sunt folositi pentru transmisia de alte date decat cele necesare pentru localizare, iar receiverul dintr-un aparat de mic nu are cum sa receptioneze date trimise de un satelit de telecomunicatii.
  6. majikstone

    Sincer si mie imi mai face uneori figuri Wahoo Elemnt Bolt cand incerc sa il imperechez cu telefonul pe BT. Uneori dureaza mai mult decat e cazul, alteori trebuie sa dau Forget in aplicatie si apoi sa il reimperechez ca pe un dispozitiv nou. Nu mai stiu cine zicea (si daca era aici pe forum sau in alta parte) ca in cazul asta ar trebui dezactivata conexiunea la WiFi a telefonului inainte de imperechere si ca de fapt e o problema de interferenta (ceea ce cumva are sens tinand cont ca frecventele BT si WiFi sunt cam tot in gama de 2.4 GHz). Am incercat si chestia asta si pare sa dea mai putine rateuri. Dar cert e ca o data conectat nu se deconecteaza, nici macar dupa multe ore de pedalat, iar functia de live tracking (cea oferita de Wahoo, nu cea de la Strava) functioneaza impecabil. Incearca si tu sa faci pair pornind doar conexiunea BT si dezactivand conexiunea WiFi a telefonului, poate merge mai bine.
  7. majikstone

    Eu ma refeream la discutia despre panta afisata cu fluctuatii mari fata de valoarea reala din cauza vantului, pe care am mai reclamat-o in cateva randuri. Bun, asta poate afecta marginal si diferenta totala de nivel in situatia in care sensul pantei ajunge sa fie cel gresit (cum ziceam eu mai sus ca am patit pe vant extrem de puternic), dar nu pot sa spun ca am observat masuratori absurde din punctul asta de vedere. De delay nu m-am plans, sincer as prefera o panta afisata cu delay de 20 secunde dar apropiata de valoarea reala decat una care oscileaza in toate directiile o data la 5 secunde. Oricum catararile pe care ma intereseaza valoarea pantei sunt alea montane serioase, de multi kilometri, unde alea 10-20 secunde de delay nu schimba mare lucru. Ar fi intr-adevar cel putin un grup Google pe unde ori membrii relateaza ca au discutat cu oameni de la Wahoo, ori sunt prezenti oameni de la Wahoo. Prin forum ma refeream la loc de discutii in general. Am dat de mai multe locuri similare in decursul timpului, dar nu mai stiu exact unde si cum.
  8. majikstone

    Le-au raportat deja altii problema respectiva, inclusiv pe ceva forumuri unde sunt prezenti oameni din echipa Wahoo, iar ei zic de fiecare data ca vor avea in vedere solutionarea problemei intr-un update viitor. Si din ce inteleg, problemele mai vechi raportate similar au fost rezolvate ulterior in masura in care au fost posibile din punct de vedere tehnic (adica sa implice doar upgrade-uri software). Asa ca e probabil doar o chestiune de timp.
  9. majikstone

    Macar sunt destul de flexibili si, din ce am inteles de la alti prieteni, nu se obosesc sa te arda pentru cativa km/h in plus peste limita de viteza. Mai putin cand te prind la un radar fix, acolo n-ai ce sa faci, dar macar alea apar intr-o forma sau alta pe Waze. Oricum, conform statisticilor din Franta, depasirea limitei de viteza nu e o cauza atat de mare de accidente (in special mortale) cat e, de exemplu, consumul de alcool, oboseala la volan sau nerespectarea distantei minime de siguranta intre masini, iar pe alea oricum radarele fixe nu le pot depista. Si chiar si in zilele si locurile cu putin trafic se gasesc destui idioti pe autostrazi care simt nevoia sa isi lipeasca BMW-ul sau Golful la 20 cm de fundul tau si sa flashuiasca insistent in timp ce tu incerci sa depasesti un camion pe banda 2 sau in timp ce tu chiar respecti limitarea aia punctuala de 90 km/h in zonele in care se fac lucrari. Si nu toti idiotii aia sunt cefe late de Romania, o buna parte dintre ei sunt totusi localnici
  10. majikstone

    Sincer la astea care au si harti incorporate, si in special la Wahoo, care are o gramada de spatiu de stocare la dispozitie, ar putea ca macar pe sosea sa foloseasca informatiile altimetrice asociate hartilor pentru a filtra masuratorile "in timp real" date de senzorul barometric (un filtru Kalman sau macar un filtru complementar ar putea fi implementat fara probleme). Sau daca cumva stocarea de informatii altimetrice pentru un pachet de harti vectoriale ocupa prea mult spatiu, atunci macar sa foloseasca datele din traseul GPS incarcat in prealabil, ca alea oricum sunt acolo indiferent ca e sosea sau MTB. Cand am fost pe Mont Ventoux in prima zi vantul batea atat de tare incat pe anumite segmente de catarare altitudinea mea scadea si panta afisata era negativa. Dar na, nu in fiecare zi te lovesti de asa ceva.
  11. majikstone

    Eu m-am cam prins care e problema la Wahoo - vantul. Cand bate ceva mai puternic vantul (peste 20-30 km/h constant), masuratorile senzorului barometric pot fi destul de puternic afectate din cauza scaderii presiunii dinamice date de curentii de aer, respectiv de turbulente. In functie de tipul de senzor, amplasarea lui in aparat si filtrele folosite in partea de software, vantul puternic poate sa influenteze mai mult sau mai putin masuratorile. In ce masura problemele pot fi corectate printr-un software upgrade (algoritm diferit de filtrare a datelor barometrice, de exemplu) nu stiu. Cert e ca intr-adevar si la Wahoo s-a cam plans lumea de problema asta, iar ei, spre deosebire de altii, aparent chiar apleaca urechea la doleanțele clientilor. Om trai si om vedea.
  12. Da, clar, tot pe 8 viteze si atentie sa fie cu montaj pe caseta si nu pe filet (se mai gasesc si casete cu 8 viteze pe filet).
  13. Uite, daca vrei sa faci un mic upgrade care sa iti fie util la turele pe sosea, ai putea inlocui caseta actuala 11-32 cu una de sosea (de genul 11-25 sau 11-26). Asa vei folosi din nou si foaia mica pe catarari, iar rapoartele de viteza vor fi mai apropiate intre ele, ceea ce va face pedalatul pe zonele plate ceva mai fluid. Bineinteles, raportul maxim tot ala va fi, dar cum spunea si @Traveller, 42/11 e arhisuficient. Si bonus nu vei avea probleme de compatibilitate (caseta si, ideal, un lant nou potrivindu-se cu tot ce ai acum).
  14. Ca le apesi simultan e una, dar ma indoiesc ca intr-un viraj sau in situatia in care franezi brusc le apesi la fel de puternic, deci conteaza sa stii macar care e maneta fata si care e maneta spate. Iar daca le apesi la fel de puternic indiferent de situatie, poate n-ar fi rau sa iti revizuiesti putin tehnica de franare @psb in general daca iei biciclete din UK ele vin cu franele cablate invers (maneta stanga = schimbator fata + frana spate, maneta dreapta = schimbator spate + frana fata). E posibil totusi ca unele magazine sa le schimbe in pozitia fireasca, europeana (de fapt globala minus tarile care conduc pe partea gresita a drumului), la cerere sau in momentul in care vad ca bicicleta va fi vanduta intr-o alta tara. Daca nu, operatiunea e destul de banala si o poti face ori singur, ori in orice atelier din preajma.