majikstone

Membru
  • Content Count

    4,651
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    121

majikstone last won the day on December 1 2019

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

3,755 Excellent

2 Followers

About majikstone

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday 02/06/1991

Profile Fields

  • Localitate
    Paris / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    CBT Italia Necer, Holdsworth Brevet, Vortrieb
  • Ocupaţie
    inginer
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea

Recent Profile Visitors

28,401 profile views
  1. Niste statistici economice oficiale avem si noi? Cu volumurile de vanzari concrete si o comparatie cu vanzarile facute de companii din alte state? Nu de alta, dar "multe" pareau si ARO-urile alea vandute in China pentru cineva care habar nu are care era volumul de vanzari al unor producatori de renume mondial.
  2. majikstone

    Cadru de 58 la inaltime de 1.83 am si eu. Ghici ce - cu o pipa de 130 mm stau mult prea intins pe el. Si ca tot ai facut referire la bike fitting, daca ai sti cu ce se mananca procedura respectiva, ai vedea ca pe langa inaltimea individului mai intra in calcul o multitudine de factori: lungimea picioarelor, lungimea trunchiului, lungimea bratelor si, mai important decat toate, flexibilitatea coloanei vertebrale. Din punctul meu de vedere, mi se pare perfect justificat ca pipa aia ii e mult prea mare. Mai mult, o data stabilita pozitia seii in functie de lungimea picioarelor si geometria partii din spate a cadrului, nu se mai umbla la ea ca sa corectezi problemele de reach/stack ale ghidonului. Daca stai prea intins sau prea putin intins pe bicicleta, nu umbli la pozitia seii pentru a corecta asta. Nici nu mai zic ca "marimea 58" poate sa insemne orice in functie de geometria cadrului. Judecand dupa head tube-ul extrem de scurt al cadrului din poza de mai sus, as zice ca geometria cadrului e una foarte agresiva, ceea ce inseamna ca fata de un cadru "marimea 58" cu geometrie mai relaxata va sta mai intins. Cum spuneam, aruncat cu pietre in nou-venitii pe forum, respectiv in cei care nu sunt cel putin la nivelul de cunostinte ale lui Sheldon Brown. Bine ca te-ai nascut tu invatat... PS: daca chiar nu ai un sfat constructiv de oferit, nu te obliga nimeni sa postezi. Vad ca timp n-ai sa ii ajuti pe altii cu sfaturi, sau sa intelegi intrebarea pusa, dar ai timp sa scrii comentarii sarcastice. Eu zic ca in timpul in care scrii 10 comentarii ironice, ai putea scrie unul util si la obiect.
  3. majikstone

    Oare o fi greu sa nu mai arunci cu pietre in incepatori care cer sfaturi? Revenind la subiect, nu exista motive pentru ca o pipa foarte scurta sa fie considerata nesigura. Pe de alta parte, tine minte ca o pipa mai scurta inseamna ca directia va fi mai reactiva si mai rapida, in timp ce o pipa mai lunga implica o directie mai lenta si mai stabila. In ce masura asta e perceptibil si relevant e greu sa-ti spun, pentru ca variaza de la individ la individ. Parerea mea e sa nu iei o pipa mai scurta de 70-75 mm, pentru ca directia va deveni destul de "nărăvașă", dar sunt altii care prefera abordarea asta. Legat de diametre: va trebui sa masori diametrul ghidonului in centru, unde se prinde pipa pe el, respectiv diametrul gatului furcii in partea de sus, unde se fixeaza pipa pe ea. Standardele cele mai populare de diametre de ghidon de sosea sunt 26.0 si 31.8 mm (modelele mai vechi fiind predominant de 26.0 si cele mai noi de 31.8), in timp ce diametrele tevilor furcilor sunt in general de 28.6 mm (1 1/8") sau, in cazul modelelor mai vechi, si de 25.4 mm (1").
  4. Doar unul dintre cei doi lideri a dat numele unei marci de vodka. #numairespectațvaloriletrecutului
  5. Cifrele alea sunt cel putin amuzante. Toyota Land Cruiser, un model 4x4 de referinta, se vindea in 1965 in numar de 10.000 de unitati pe an, iar de la lansarea primului model in 1951 au vandut mai bine de 10 milioane de unitati. Afirmatiile astea nu au absolut nici o valoare cand: - nu sunt sustinute de absolut nici o cifra concreta (macar niste date tehnice cu privire la putere, cuplu, garda la sol, unghiuri maxime de trecere) - nu exista nici o sursa impartiala care sa ofere un test comparativ cu alte modele ale vremii - nivelul tehnologic al respectivelor masini era cu 10-20 de ani in urma celui oferit de producatori consacrati (Toyota, Land Rover, Jeep), ele nefiind decat copii proaste ale unor modele depasite tehnologic (dupa modelul intregii industrii auto est-europene, de la LADA, GAZ, Wartburg, FSO Polonez, Volga, Yugo si pana la Dacia 1100 si 1300) - site-ul e cel putin dubios (a se vedea continutul articolelor propuse)
  6. Aham, deci faptul ca aveam de platit datorii externe ne impiedica sa chiar dezvoltam tehnologii noi si inovante in loc sa producem copii proaste ale unor tehnologii vechi de 20 de ani. Bașca faptul ca poate ne-am fi platit datoria aia mai repede daca eram capabili sa producem ceva care sa rivalizeze cu produsele occidentale si sa se vanda pe bani frumosi in statele alea decadente in care nu aveai ratie de paine, oua si lapte...
  7. @Trevizes daca tot nu conteaza ca erau atat de inferioare tehnologic realizarile maretei industrii socialiste, in contextul in care produsele de cea mai buna calitate mergeau la export si alea inferioare ramaneau in tara, explica-mi te rog cam cum anume ajungi sa ai aceeasi calitate a vietii, acelasi nivel de trai, respectiv acelasi acces la tehnologie pe care il au tari precum Franta, Germania sau Marea Britanie in contextul in care tot ce produci tu e cu cel putin 30 de ani in urma din punct de vedere tehnologic. Si, bonus, in timp ce antementionatele state capitaliste fac progrese constante, R.S.R. e pe o panta descendenta (si tehnologic, si din perspectiva calitatii vietii). Ce rezolva alea 7-8 miliarde de dolari de exporturi anuale in contextul asta?
  8. Era o metafora a propagandei PCR, omniprezenta in tot ce insemna "cifre oficiale". Comparabil de valida cu alternativa pe care o propune Putin pentru Wikipedia mai nou. Da, sunt nascut dupa 1989, dar cum in familia mea nimeni n-a fost securist sau membru al nomenclaturii, nu mi-a prezentat nimeni realitatea aia roz de care tot vorbesti tu aici. Iar faptul ca industria romaneasca a vremii nu era capabila sa exporte decat in state subdezvoltate ar trebui sa iti dea in primul rand de gandit cu privire la calitatea si nivelul tehnologic al produselor. N-am auzit sa se bata nemtii (aia federali), britanicii sau francezii pe Dacii 1310 sau ARO 10 cu ambreiaje de carton. In schimb de cand au preluat Dacia nesimtitii astia de straini capitalisti si chiar imperialisti de la Renault, e plin de Dacii pe strazile din Occident. Pai nu mai bine ramaneam noi sa ne aparam saracia si nevoile si neamul, vanzand in continuare Dacii 1310 in Malawi si Burkina Faso?
  9. Ironic cand toata argumentatia ta e bazata pe clisee arhicunoscute, copiate din broșurile PCR, respectiv pe lipsa oricaror surse istorice credibile, preferabil straine, care sa sustina afirmatiile alea. Iar cand incepi sa studiezi istoria propriei tari si din perspectiva unui european, o sa vezi ca lucrurile sunt departe de a fi la fel de roz precum ti se prezentau la scoala. In special alea prezentate pe vremea prea tarziu impuscatului.
  10. @Trevizes Daca vorbim despre fapte si cifre, ai putea oferi niste statistici oficiale furnizate de o entitate neutra (adica nu masina de propaganda PCR) care sa ateste afirmatiile tale? Ca discursul ceaușist l-am auzit deja cam toti (direct sau transmis din generatie in generatie). Pana una-alta, primele iteratii ale Daciei 1300 erau in cel mai bun caz la fel de proaste ca modelul Renault pe care l-au copiat, iar pana la finalul anilor 80 Renault a scos pe piata nenumarate modele net superioare calitativ, in timp ce Dacia a reusit performanta sa produca un model din ce in ce mai prost. Motorul pe benzina K4M de 1.6 din Scenicul meu a fost conceput undeva pe la finalul anilor 80 si e considerat inca printre cele mai fiabile produse de Renault, in timp ce Dacia inca nu auzise de injectoare sau catalizator. Dar da, in tari bananiere in care si in ziua de astazi populatia se confrunta cu epidemii si foamete, Daciile erau foarte apreciate.
  11. Ai vazut vreodata o bicicleta de cicloturism? Cu frameset de otel, roti cu 36 de spite si jante dublu capsate, portbagaje Tubus de otel si cauciucuri Schwalbe Marathon de 600-700g bucata. Daca mai are si frane disc hidraulice mai adaugi cel putin 500g.
  12. majikstone

    Cu siguranta nu trebuie sa cumperi un pinion/kit singlespeed pentru casete de 8-9 viteze. Alea nu sunt compatibile cu butucii pe filet. De asa ceva ai nevoie: https://www.marosbike.ro/pinioane/pinion-1v-sxt-16t.html De aliniat va fi mai complicat, pentru ca pinionul respectiv nu se poate monta decat intr-un singur mod pe butuc, prin infiletare. Ma indoiesc ca va fi aliniat cu foaia mare a pedalierului actual triplu, care va fi considerabil mai in exterior. Pana la un punct poti corecta asta interschimband distantierele de pe axul butucului spate si apoi recentrand janta fata de butuc, dar daca chiar vrei un kit de conversie la singlespeed care sa-ti permita si alinierea pinionului cu foaia, va trebui sa inlocuiesti butucul spate cu unul pe caseta, si nu pe filet.
  13. majikstone

    Caseta respectiva e pe filet, nu ai cum sa folosesti pinioanele in mod individual. Daca vrei sa pastrezi butucul actual pe filet, poti cumpara un pinion singlespeed pe filet, cu 14 dinti, de genul celui postat mai sus.