majikstone

Members
  • Content count

    3,424
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    55

majikstone last won the day on November 20

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

2,430 Excellent

1 Follower

About majikstone

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea
  • Biciclete
    Holdsworth Brevet (gravelish bike)
  • Localitate
    Paris / Cluj-Napoca
  • Ocupaţie
    doctorand

Metode de contact

  • Website URL
    https://transylvaniancyclist.wordpress.com

Recent Profile Visitors

25,447 profile views
  1. Eu le prefer pe alea in sticla cu picurator, se aplica mai precis si fara "daune colaterale".
  2. Eu am inceput sa folosesc de curand uleiul asta, asa la cateva prime utilizari pare sa isi faca treaba ok si sa nu adune aproape deloc mizerie pe lant. Am facut cam 2 ture pe-afara cu el, in rest bicicleta a fost folosita pe trainer. Habar n-am cum se comporta pe ud, dar fiind un Dry Lube nu m-as mira sa dispara de pe lant la primul strop de ploaie. Ah si bonus, imi place cum miroase
  3. Sa stii ca iluminarea data pe asfalt de Ixon IQ Premium (80 lux) e binisor peste farul de 400 de lumeni pe care il aveam inainte. Pe minim (40 lux) sa zicem ca ar fi comparabile. Deci zic eu nu-s tocmai de lepadat ledurile din ele. Iar pe sosea cu zero iluminare publica mi se par mai mult decat suficiente suprafata si intensitatea iluminarii. Pot merge fara probleme cu 25-30 km/h simtindu-ma in deplina siguranta. Facand o comparatie cu farul anterior, raportandu-ma la autonomia cu un acelasi set de baterii/acumulatori si presupunand o aceeasi eficienta energetica a ledurilor, as zice ca ledul din Ixon IQ Premium produce undeva la 300 de lumeni pe modul de putere maxima, dar datorita opticii inteligente produce cam aceeasi iluminare pe zona de sosea utila precum unul de 600-700 cu o optica primitiva (oglinda sferica / lentila sferica). Pentru offroad e alta poveste, acolo mie nici lumina zilei nu mi se pare suficienta
  4. Smecheria cu farurile de la Busch&Müller e optica extrem de bine gandita, mult mai eficienta decat a oricarei chinezarii de pe piata. Fac ce fac si pun lumina doar pe zona de drum care realmente trebuie iluminata, ceea ce inseamna ca acelasi numar de lumeni generati de LED dau o iluminare in LUX mai puternica datorita suprafetei mai reduse pe care sunt distribuiti, iar ca bonus soferii care vin din fata nu sunt orbiti. Si eu am fost foarte reticent inainte sa mi-l cumpar, avand multa vreme faruri home-made cu leduri Cree si destul de multi lumeni, dar nu se compara eficienta lor energetica cu nimic de pe Aliexpress. Da, la jumatate din pret se gasesc faruri cu 1000 de lumeni pe Aliexpress, dar cu o optica deloc gandita pentru utilizarea pe o sosea (circulata), cu autonomii dezastruoase si/sau battery packuri enorme. N-am studiat prea mult concurenta reala a celor de la B&M (ma refer la alte faruri cu optica excelenta), e posibil sa existe si altii care scot produse de aceeasi calitate. Stiu ca intr-o vreme erau foarte laudate niste faruri de la Trelock cu acumulator Li-Ion incorporat si eficiente comparabile cu cele ale modelelor de la B&M, dar eu am vrut neaparat ceva cu baterii/acumulatori R6. Altfel, ca discutam de acumulatori/baterii R6, acumulatori 18650 Li-Ion, acumulatori incorporati sau dinam... astea sunt discutii care tin foarte mult de modul in care va fi utilizat farul. Am rezumat intr-un post anterior cam care ar fi logica de selectie a unui tip de far (si in special a sursei lui de energie) in functie de cerintele "clientului". Inteleg perfect si logica unui far mai mic si cu acumulator Li-Ion incorporat in anumite scenarii de utilizare. Eu am preferat ceva care sa imi ofere o "solutie de avarie", respectiv cu baterii/acumulatori R6.
  5. Bun, acum imi apare si mie optiunea asta (ieri cand a facut Traveller manevra nu aveam butonul de Cover Picture). Cate o bere virtuala pentru @puterfixer si @Traveller
  6. Bun, problema e in curs de rezolvare: am castigat o licitatie pe eBay pentru un Edge 200 foarte putin folosit, am dat pe el 37€ + 10€ livrare din UK, astept sa soseasca la un moment dat. Daca ma tin carcasa si butonul nou inca 4 ani, eu ma declar foarte multumit. Ca sa nu mai spun ca fiind un aparat intreg si functional, m-am ales si cu o baterie si un ecran de schimb, si astea fiind 100% identice cu cele din Edge 500
  7. Nu-i rau, 20 de zile lucratoare practic inseamna 4 saptamani, daca mai adaugi la alea si timpul de transport... e cam cat zic ei. La fel mi-au explicat si mie cand le-am trimis niste mailuri sa ii intreb unde e comanda, initial nu stiau nici cand o va trimite furnizorul, apoi mi-au confirmat ca a fost trimisa de catre furnizor dar nu stiau cand ajunge la ei. Altfel mi-e clar ca sunt corecti si ca iti trimit banii inapoi in caz de probleme.
  8. Eu am comandat o singura data produse din categoria "20 working days", niste manete Ultegra ST-6600. Au depasit binisor intervalul respectiv, dar pana la urma le-au trimis. Sunt curios cate dintre frameseturile alea Kuota full carbon pe care le au la vanzare la preturi derizorii in ultima vreme chiar ajung sa fie livrate. Ca altfel, pentru cine cauta asa ceva, cadrele alea sunt...
  9. Da, pai de aia eu caut in primul rand reviewuri facute de utilizatori, pe diverse forumuri, dupa o utilizare indelungata si intensa. Si e drept ca device-urile de la Garmin, fiind mult mai populare, au si considerabil mai multe reviewuri ale utilizatorilor finali decat modelele concurentei. Citind articolele de pe siteuri gen bikeradar sau dcrainmaker intr-adevar te poti familiariza foarte bine cu specificatiile tehnice si functionalitatea oferita de un anumit device, dar nu prea gasesti nici long term reviews, nici care sunt problemele aparute in utilizarea de zi cu zi.
  10. Normal, ecranele color ale computerelor GPS au cu totul alta arhitectura si tehnologie constructiva decat cele din smartphone-uri, in special prin faptul ca nu au nevoie de retroiluminare in lumina ambientala. Dupa cum se vede si in poza ta, de altfel, si asta fiind si motivul principal pentru care au autonomii atat de bune.
  11. Am inteles, mersi.
  12. Asta e valabil si la alte GPSuri cu ecran color sau e doar o particularitate a lui 810?
  13. Ceva latenta aveam ocazional si la Edge 500, dar la ecranele cu harta, respectiv cu profilul altimetric. Si desi era deranjanta uneori, nu e un capat de tara daca se bloca ecranul timp de 2-3 secunde. Deci sa zicem ca asta chiar nu ar fi o problema majora cat timp nu ma lovesc de altele mult mai nasoale... Tu i-ai facut vreun firmware upgrade de cand il ai? Ca multi s-au trezit cu diverse bazaconii imediat dupa ce isi facuse Garminul ceva updateuri automate.
  14. Nu cred ca am avut ocazia sa-i testez rezistenta la apa. E posibil sa ma fi prins vreo 2 ploi cu el pe ghidon, dar erau pe timp de zi si e posibil sa-l fi pus in buzunar in mod preventiv. Altfel trebuie sa recunosc ca are totusi o bubă: montat pe cursiera, daca soseaua e de proasta calitate, bateriile zornaie in el in draci. E un bazait la o frecventa inalta, care cred ca nu era deloc problematic pe bicicleta de oras (cu cauciucuri ceva mai groase). Dar am rezolvat problema asta cu niste bucati dintr-o fosta camera lipite in cateva puncte cheie pe interiorul carcasei Acum na, nu toata lumea e deranjata de asta, dar pe mine ma zgarie pe creier si cand nu-si ung altii lantul, ce sa mai zic de zgomote scoase de bicicleta mea... plus ca am impresia ca depinde si de marca si modelul de baterii folosite, nu toate au exact aceeasi grosime (difera cu cateva zecimi de mm, suficiente cat sa produca genul asta de zgomote).
  15. Si eu il am, de mai multa vreme chiar, sunt extrem de multumit de el. Vad ca are si un pret foarte bun la momentul actual, eu am dat vreo 60€ pe el daca nu ma insel. Bun, pentru cine vrea un far mai minimalist si cu acumulator Li-Ion integrat, asta nu e tocmai ideal...