majikstone

Membru
  • Content Count

    5,418
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    174

majikstone last won the day on December 25 2021

majikstone had the most liked content!

Community Reputation

4,719 Excellent

4 Followers

About majikstone

  • Rank
    Forum Addict
  • Birthday 02/06/1991

Profile Fields

  • Localitate
    Saint-Louis / Cluj-Napoca
  • Biciclete
    CBT Italia Necer, Holdsworth Brevet, Vortrieb
  • Ocupaţie
    inginer
  • Arii de interes
    ciclismul pe (si ocazional si pe langa) sosea

Recent Profile Visitors

34,141 profile views
  1. majikstone

    E dă la balanța dă griuri, nu-i așea?
  2. majikstone

    Les Arcs, decembrie 2021 - ianuarie 2022: Mont Blanc la apus: Vedere de pe ghetarul Aiguille Rouge (3.226 m) catre Les Arcs: Vedere de pe ghetarul Bellecote (3.417 m) catre La Plagne:
  3. majikstone

    As putea sa pun si eu nistcaiva poze de la ski, dar mi-e ca o sa imi aud cuvinte in turcă si pe aici
  4. Pentru aia s-a inventat trenul
  5. 524 km pe sosea pana acolo. Tentant.
  6. Daca ai un dealer bun de porcisme prin zona, sunt interesat chit ca nici in Alsacia nu e chiar atat de negru dracul, au niste carnati afumati aproape la fel de buni ca aia romanesti facuti acasa, din porc al carui nume il poti afla daca intrebi
  7. Mai povestim despre succesul acestei politici cand din banii dati de nemti pe gazul rusesc, Putin va fi finantat o incursiune militara in Ucraina, Republica Moldova sau, de ce nu, Romania. Sigur, nu are interesul nici economic nici politic sa se puna chiar atat de prost cu NATO, dar nu e ca si cand tovarasul ofiter KGB si fost taximetrist moscovit a dat dovada de ratiune si cumpatare in ultimii ani. Sigur, in cazul asta vor mai aduce americanii niste trupe in Romania, cu tot cu vehiculele si infrastructura aferenta, asa ca o sa aiba si romanii de unde sa mai fure niste motorina pentru Golfurile IV TDI din dotare.
  8. @puterfixer buey ce-i cu clickbaitul asta? Eu credeam ca chiar ai slanina de vanzare, de porc, nu de biciclist. Sunt dezamagit.
  9. majikstone

    My 0.02$ despre acest subiect: Istoric, bicicletele de sosea erau folosite pe o larga varietate de sosele - de la "gravel roads" (a se vedea imaginile de epoca din TdF si Giro) la sosele pavate cu piatra cubica si la sosele asfaltate mult mai "din topor" decat soselele din era noastra. Asta a insemnat ca timp de foarte multe generatii (cam pana prin anii '80, cand au inceput sa devina treptat standard clestii de sosea cu "short reach", cam simultan cu aparitia celor dual-pivot), cadrele si furcile de sosea aveau tolerante pentru cauciucuri de 32-35 mm, chiar daca in competitii se foloseau (si) cauciucuri de 20-23 mm. In paralel cu bicicletele de sosea "de competitie", existau si asa-numitele randonneuses sau "semi-cursiere" in limbaj neaoș, respectiv diverse forme de biciclete de touring. Diferentele constructive (si de echipare) dintre ele erau marginale comparativ cu diferentele dintre o bicicleta de sosea model 2022 si un Surly Disc Trucker, de exemplu. Prin anii '80 (si mult mai accelerat in anii '90, culminand cu epoca Armstrong) a inceput obsesia optimizarii bicicletelor de sosea pentru scopul unic al castigarii de competitii cu ele. Asta a insemnat cursa pentru reducerea la minim a greutatii, dar si optimizari de ordin aerodinamic si reducerea la minim a tolerantelor si "spatiilor nefolosite" - cum ar fi spatiul dintre furca si cauciucuri, dintre cadru si cauciucuri, dintre clestii de frana si cauciucuri, si asa mai departe. In ultimii 5 ani se adauga si obsesia integrarii la absurd a cablurilor, care pe unii ii atrage din punct de vedere estetic iar altii sunt convinsi de cei 5W economisiti la viteze de 40 km/h. Toate aceste evolutii care au ca unic scop dezvoltarea de biciclete de sosea cat mai performante (pana la punctul la care se ajunge la "castiguri marginale" derizorii, irelevante pentru 99% din populatie) au insemnat doua lucruri: - daca o bicicleta de sosea "standard" din anii '80 putea fi usor adaptata pentru a fi transformata in "gravel bike" sau folosita pe sosele "bombardate" romanesti, asta e cvasi-imposibil cu o bicicleta de sosea "standard" din anii 2020 - golul lasat (voluntar sau nu) in piata a trebuit sa fie umplut cu altceva Ce reprezinta acel "altceva"? Depinde pe cine intrebi. Facand o paralela cu anii in care pedalam cam exclusiv prin Romania, cu o bicicleta cu cauciucuri de 25 mm nu ai ce face pe soselele patriei. Ori ai de ales intre a pedala doar pe soselele cu asfalt bun (care in general sunt foarte circulate si nu duc nicaieri interesant), ori a iti face dintii, incheieturile si fundul praf pedaland pe soselele "interesante" ale tarii, care trec prin sate izolate si care duc inevitabil la munte, si care in marea majoritate a cazurilor arata ca dupa razboi. Unii poate sunt fericiti sa pedaleze 10.000 km/an pe aceleasi 3 sosele, eu probabil as cadea in depresie. Astfel, pana acum cativa ani, inainte sa devina gravelul "noul trend", daca voiai o bicicleta de sosea pe care sa o poti echipa cu cauciucuri de 32-35 mm, aveai de ales intre: - o bicicleta de cyclocross (cu frane cantilever, mini-v sau disc) - asta daca aveai norocul sa te impaci cu geometria ei - o bicicleta de touring (cu frane cantilever, mini-v sau disc) - care automat insemna o geometrie foarte relaxata si probabil 1 kg in plus - unul dintre rarele modele de bicicleta de sosea care se mai fabricau pentru clesti long-reach (de 47-57 mm) - o bicicleta din anii '90 sau anterioara - aproape sigur din otel, deci din nou cu greutate suplimentara Ceea ce propune "piata" de biciclete din era noastra ca solutii pentru aceasta "gaura" din piata, in schimb, este o bataie de joc din mai multe motive. In primul rand, din cauza ca respectivele biciclete (soseliste ++) sunt considerate in continuare "produse de nisa", preturile lor sunt in general semnificativ mai mari decat ale unor biciclete de sosea cu echipare identica. In contrapartida, modelele entry-level (care tot incep de la 2000-3000€) ale unor astfel de biciclete au greutati comparabile cu cele ale bicicletelor de 1000€ sau mai putin din anii '2000 fara sa ofere mai nimic in plus la capitolul versatilitate. Mai mult, la tot pasul se "vinde" ideea ca fara frane disc, fara cauciucuri tubeless si, mai nou, fara Di2, aceste biciclete nu ar fi putut aparea pe piata. This sum bullshit. Bicicletele astea existau pe piata in vremurile in care Pantani, Ullrich si Armstrong se jucau cu puța-n nisip. Se numeau biciclete de sosea si se gaseau pe toate gardurile. In ultimul rand, dar poate si cel mai important, industria bicicletelor e mult mai interesata in ultimii ani de a vinde biciclete celor care nu folosesc inca biciclete decat de a oferi solutii celor care pedaleaza deja de multi ani. Mai mult, industria bicicletelor mizeaza pe promovarea ideii ca ciclismul e un sport "cool" si "la moda" si "in ton cu tendintele" - a se vedea nenumaratele clipuri publicitare (cum e si cel de mai sus) al caror unic scop e sa faca prostimea cu bani sa se apuce de ciclism - bineinteles, nu incepand cu o bicicleta second-hand de 200€ sau cu una cumparata din supermarket ca majoritatea dintre noi, ci aruncand 10.000€ pe o bicicleta plina de tehnologii care creeaza mai multe probleme decat rezolva si care nu e cu nimic mai performanta, in esenta, fata de una care costa mai putin de un sfert din pret acum 10-20 de ani. Altfel, despre geometrii si ”design urat" nu mai reincep polemica cu @Trevizes. Ce e clar e ca atunci cand ai un corp disproportionat (picioare foarte lungi raportate la inaltime) si ai nevoie de un stack/reach ratio de mult peste 1.5, ai de ales intre a) un head tube foarte inalt, b) un cârnat de spacere sub ghidon si c) toate variantele de mai sus. Asta in contextul in care ani de zile constructorii de biciclete de sosea au conceput cadre cu stack/reach (mult) sub 1.5, pentru a permite ciclistilor sa atinga pozitii cat mai aerodinamice. Gusturile poate nu se discuta, dar solutiile pentru dureri de spate, umeri si ceafa da.
  10. majikstone

    50 de sosele pe care e nevoie de cauciucuri de 32 sunt mult mai bune decat una singura pe care poti merge cu cauciucuri de 23
  11. majikstone

    "Astfel Rapidul în frunte cu EA 001 s-a ciocnit în linie curentă cu locomotiva de manevră a staţiei Augustin, care efectua un drum fără respectarea prevederilor din instrucţiile de serviciu și a mersului de tren, pentru a duce acasă, după tura de noapte pe casiera staţiei Augustin, care locuia în localitatea Ormeniş." România într-o coajă de nucă.
  12. majikstone

    No stati putin baieti ca sunt la ski acum, va zic eu dupa aia ce cred despre noua gogorita de marketing antementionata.
  13. majikstone

    Putin peste 7.600 km si 82.000 m de diferenta de nivel, un an bunicel.
  14. Sigur, care nu functioneaza cand motorul e rece, cand afara e rece, cand bateria nu e suficient incarcata (am si eu Dacie cu start/stop, daca ma duc sub 10 km cu el iarna nu apuca sa se activeze) si in special cand soferii care "stiu ei mai bine" il dezactiveaza manual.
  15. Corect - de aia electricele au (mult mai mult) sens in mediul urban decat pentru deplasarea pe distante lungi in extraurban (respectiv pe autostrazi). Plus ce zicea @Traveller mai sus despre franarea regenerativa. Ca side note, desi poate si atunci voi conduce o masina cu motor cu combustie interna, sper ca pana la pensie sa devina "norma" franarea regenerativa la biciclete. Urci muntele cu asistenta, recuperezi macar jumatate din energie pe coborare. Si daca nu vor altii sa construiasca asa ceva, o voi face eu