Cata77

Membru
  • Content count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About Cata77

  • Rank
    Advanced Member

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Arii de interes
    Ciclism, Fotografie, Calatorii, Tenis, IT
  • Biciclete
    B'Twin Rockrider 500 (modificata)
  • Localitate
    Bucuresti
  • Biografie
    1.79 m, 80 kg
  • Ocupaţie
    IT-ist
  1. Deci BB-ul e în corelație cu angrenajul, nu cu cadrul biclei (aici mă refer la chainline). Acum pricep, cred . Buuun. Având în vedere specificațiile din link-ul de mai jos, bb shell-ul biclei de 68 mm (măsurat) și chainline-ul curent al biclei de 50mm (măsurat), singura necunoscută care rămâne pentru a monta ce vreau (angrenaj FC-M361 + butuc BB-UN26, pătrat, 68mm, 123mm) rămâne filetul la BB Shell, care înțeleg că poate fi de 2 feluri. Corect? Shimano specs link
  2. Știu despre ce butuc e vorba, poate nu am explicat eu bine ce vreau... Mă interesează dacă acest butuc de 123mm se potrivește sigur pe bicla mea, pe care nu știu ce butuc e acum (poate e de 127mm, habar-n-am). Adica eu dacă să zicem că am pe biclă acum unul de 127mm, pot pune unul de 123mm? Asta nu pricep eu.
  3. M-am hotărât să iau următoarele (din magazine de la noi, pe unde am găsit prețul mai bun): - casetă Shimano Acera CS-HG41, 8 viteze, 11-32 - lanț Shimano CN-HG40, 6/7/8 viteze, za quick-link - angrenaj Shimano Acera FC-M361, 42-32-22, 175mm, ax pătrat, cu chainguard - butuc pedalier Shimano BB-UN26, pătrat, 68mm Când am ajuns în magazin să cumpăr angrenajul, am văzut pe cutia acestuia că este compatibil DOAR cu butuc cu ax de 123mm (mi-a confirmat și omu de acolo acest lucru). Ideea este dacă eu pe biclă am altă lungime de ax la butuc și nu pot pune pe ăsta de 123mm? Există varianta să nu meargă pus acest butuc pe bicicleta mea? Am tot căutat pe net specificații mai amănunțite despre biclă, de exemplu ce butuc am pe ea (sau ce pot pune), dar n-am găsit nimic, nici măcar pe site-ul producătorului... Știu, sunt mai greu de cap și încă nu mi-e totul clar legat aspectele de compatibilitate butuc/angrenaj/cadru, mă gândesc poate are cineva răbdarea să-mi mai dea câteva repere. PS: Dacă ajută cu ceva, deși nu cred, pot face câteva poze...
  4. Mulțumesc pentru răspunsurile acordate. @crk de ce trebuie schimbat și butucul pedalier? E ceva ce nu se pupă? Butucul existent e tot pe pătrat, nu știu exact ce lățime are ax-ul (poate aici să conteze în funcție de geometria brațelor?!... bănui eu da nu sunt sigur ) Din ce mai știu eu și ce am mai citit, observ că lanțurile Shimano nu au za rapidă, diferență față de Sram care au. KMC unde se încadrează privind acest aspect? Ideea e că mi se pare tare utilă zaua aia, mai ales la capitolul curățare, unde musai dau lanțul jos. Și ca rezistență/uzură în timp, în bugetul ăsta mediu de 50-80 de lei, ce lanț e mai ok? Shimano, Sram sau KMC? Sunt diferențe notabile? Am observat că se comandă de pe bike-discount pe aici, cum e cu shipping-ul? durează mult, sunt serioși? Diferențe foarte mari nu văd față de prețurile de la noi, adică sunt dar dacă mă costă transportul 15€... ajung la prețul din România (vorbind pt piesele necesare mie).
  5. Hristos a Înviat! Se dau următoarele: biclă rockrider 500 model 2014, ~2500 km rulați, transmisie 3x8 la care nu s-a umblat până acum; lanț și angrenaj sram, casetă bănui că e ceva marca lor, btwin, sau tot sram (11-32). Având în vedere că toată transmisia e muci și va trebui să o înlocuiesc urgent, vin cu următoarele întrebări/neclarități: - având în vedere deraiorul spate sram x4, pot pune casetă și de la shimano? sau dacă pun sram, există vreun plus? - dacă pun casetă shimano pot pune lanț de la sram? există vreun fel de incompatibilitate de care mă pot lovi? - aceleași întrebări de mai sus dar referitoare la foi/angrenaj, pot împerechea lanț de la o firmă cu foi de la alta? am vreun plus dacă sunt toate din aceeași gamă/marcă? - pot pune casetă cu rapoarte diferite, gen 11-34 sau 11-30 față de ce am acum 11-32? poate apărea vreo problemă? Și nu în ultimul rând, rog niște îndrumări câtre ce modele de piese să mă îndrept, având în vedere că bicla e una ieftină și fără pretenții... Nu vreau să iau nici piese de 2 lei care mă vor lăsa în drum dar nici nu vreau să investesc multe sute de lei pe o bicicletă care toată nu face atât. Cumva să găsesc un raport favorabil calitate/preț. Mulțumesc anticipat.
  6. Personal l-aș alege pe al doilea. DN 7 + DN 71 e îngust și plin de nebuni care se cred în NFS. Acum mai depinde și în ce zi a săptămânii vrei să mergi, eventual la ce ore... PS: Mai există și varianta mai lungă, DN 72 + DJ 101A + DC 109B + DN 1A (drumul e f bun, atât că mai sunt ceva tiruri pe primul și ultimul sector, în rest e pustiu)
  7. A testat careva modelul: http://www.perfectbike.ro/piese-si-accesorii-biciclete/anvelope-bicicleta/anvelope-bicicleta/anvelope-continental-townride.html Văd că-s mai ușoare decât Tour Ride cu aproape 300g. Intr-adevăr au un profil mai subțirel și nu știu cât de ok sunt pe offroad. Păreri?
  8. Mulțam tuturor pentru suport. Azi mă duc să le iau. O să iau și cabluri și cămăși ca să fie treaba completă.
  9. Perfect de acord cu ce ai spus, dar ca să poţi alege după toate aceste criterii ar trebui să testezi cât mai multe modele/tipuri, ceea ce e cam greu de realizat. Momentan mă bazez pe recomandări. Azi am fost să văd modelul menţionat de @@Traveller mai sus. Văzut, plăcut, cumpărat. Vedem cum mă simt cu ele pe biclă. Dacă-i bai, le dau mai departe şi mai încerc altele.
  10. Ce înseamnă 'speed dial' la maneta de frână? Știu, probabil este o întrebare tâmpă, dar vreau să înțeleg care e treaba și dacă merită diferența de bani între Avid FR5 și Avid Speed Dial 7.
  11. Din câte știu din specificații sunt Alhonga. Pe ele am impresia că nu scrie nimic. E bicla din semnătură, varianta 2013-2014.
  12. Hmmm... deci pentru frâne mecanice pe disc trebuie să caut manete de v-brake? Sau nu am priceput eu bine? Buuun; deci Promax să le scot din calcul. Mai rămân Avid FR5 sau Shimano Alivio BL-T4000. Alte variante mai am?
  13. Datorită faptului că am un schimbător bulit (variantă combo cu manetă de frână încorporată), o dată cu înlocuirea schimbătorului va trebui să-mi pun și manete de frână separate. Ceva recomandări (frânele sunt mecanice, pe disc)? Eventual un sfat sau la ce să fiu atent... http://www.bikehouse.ro/piese-bicicleta/manete-schimbator-frana/manete-frana-avid-fr-5?mfp=38f-tip[164] http://www.bikehouse.ro/piese-bicicleta/manete-schimbator-frana/manete-frana-promax-bl-328-bmx?mfp=38f-tip[164] http://www.bikexpert.ro/manete--schimbator--frana-_24/manete-frana-shimano-alivio-bl-t4000_5788_83852.aspx http://www.bikexpert.ro/manete--schimbator--frana-_24/manete-frana-shimano-sora-bl-3500_5788_83823.aspx https://www.bikexcs.ro/maneta-frana-dreapta-shimano-bl-r550-neagra.html
  14. Par interesante și împușc doi iepuri, și manșoane și bar ends. Numa să merg să le văd pe viu că nu-mi dau seamă cât de înalte sunt bar ends-urile alea... adică mă gândesc că ar trebui să fie de minim 8-9 cm pentru o avea o priză cu palma mai bună. Mulțam.
  15. Mulțumesc pt recomandări. Mă refeream prea înguste pentru a simți denivelările de la offroad. Știu ce înseamnă cursieră și roțile de cursieră și mi-aș lua și mâine dacă mi-ar permite portofelul. Am ajuns să fac ture de 70-80 de km pe asfalt și împing ca berilă la mtb-ul ăsta de 16 kile și abia scot medii de 23-24 km/h...