netcity

Membru
  • Content Count

    163
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

138 Excellent

About netcity

  • Rank
    Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Arii de interes
    .

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bicla e pozată la birou la mine la job, iar reglajul pe înălțime și-l făcuse o colegă care se dădea și ea pe hol. Am luat bicla la job ca să o aranjez și șterg un pic, ung, etc, împreună cu un mecanic auto, cât ne-am priceput și noi. Am putut să tai doar 1 cm din tija în care intră pipa, tocmai în ideea de a mai coborî ghidonul. Mai mult nu știu că știința mea se oprește cam aici. Să învețe să meargă și apoi o să schimb șaua și problema este că nu prea am idee ce pun în loc. Oricum merg săptămâna viitoare la un service de biciclete oarecare să mai schimb din chinezăreli și poate mă îmi mai dă cineva idei. @Traveller merci mult.
  2. Nu deschid alt topic deoarece cred că mă încadrez perfect la subiect. Am tot ocolit ideea să îmi învăț copilul să meargă pe bicicletă și din cauza unei cifoze dar și din cauză că am așteptat să vină de la ea și nu de la mine ca la alte sporturi dovedite a fi un eșec. Acum că a vrut să învețe am zis să nu investesc mult într-o bicicletă nouă, că se mai zgârie, etc. Ne-am hotărât să luăm una pliabilă să o pot urca în lift până la etajul 6, să o pun în portbagaj loc în casă etc. Deși știam că DHS-urile sunt o mizerie de biciclete, m-am gândit că pentru a învăța un pic în toamna asta, mers în parc eventual la primăvara este suficient. Am răsfoit olx-ul și cu 350 de lei am luat bicla din poză. Am nevoie de un nene meseriaș care cu răbdare să o "aranjeze" un pic, respectiv: - roata din față e un pic descentrată, cam o abatere de 3 mm și atinge în etrierul de la frână pe care l-aș schimba cu unul mai pricopsit. - schimbă vitezele ok, dar îmi pare că uneori se aude un zgomot slab ca și cum lanțul nu ar pica bine pe pinioane. Ca să nu fie reclamă îmi puteți pune recomandarea la PM. Și altă problemă este șaua. Stă probabil prea în față și acuză o durere oarecare în zona perineului. Dacă stă mai pe spate e mai bine, dar nu prea e poziția corectă, nu își poate lua avânt când pleacă de pe loc, etc. Oricum în două zile a câte o oră abia a prins foarte puțin reflexul echilibrului. M-am dat și eu și culmea este că și eu simt la fel durerea în aceeași zonă. Nu am nici cea mai mică idee ce șa ar trebui să cumpăr pentru poziția asta atât de verticală ca pe capră. Fetița are aproape 13 ani și 1,60 m. Apreciez cu mulțumirile de rigoare orice sfat.
  3. netcity

    Primele stații automatizate de bike-sharing din București "Primele stații automatizate de închiriere de biciclete pentru bucureșteni vor fi disponibile începând de mâine, 27 septembrie. Noul concept își propune să ajute la fluidizarea traficului din București și să contribuie la o mai mare mobilitate urbană. ..." Primele 30 de minute sunt gratuite. Mai multe detalii aici.
  4. netcity

    Folosesc un acumulator extern in mod uzual, dar daca as avea posibilitatea sa schimb acumulatorul descarcat din telefon cu unul incarcat, as fi foarte incantat. Din pacate la telefonul meu acumulatorul nu este interschimbabil) Eu te sfatuiesc sa cumperi 2 acumulatori in plus chiar chinezesti la 10-15 lei maxim bucata. Avantajele precum lipsa incalzirii excesive ca urmare a incarcarii acumulatorului, greutatea (2 acumulatori originali sunt mai mici si stau bine in buzunar), spatiul ocupat pe ghidon, pretul, etc. nu sunt tocmai de neglijat. Iar acumulatori noi gasesti pentru aproape orice telefon indiferent de vechime. Dezavantajul ar fi ca trebuie la cateva ore sa te opresti sa schimbi bateria telefonului. Am dubii insa ca nu faceti o pauza macar la cateva ore. Ideea cred ca o sa o adopt si eu curand. Am un Samsung Young S6310 prin sertare abandonat. Mai are nevoie de o husa de silicon pe care lipesc benzi velcro si gata.
  5. netcity

    "Bicicleta, un vehicul la modă în România" Afacerile merg ca pe roate pentru producătorii autohtoni de biciclete. Anul acesta, România ar putea depăşi cifra de un milion de unităţi produse. Sunt firme care au vânzări şi de şase ori mai mari decât în anii trecuti, iar asta se vede cu ochiul liber mai ales în parcările de lângă clădirile de birouri.... " http://digi24.ro/embed/stiri/actualitate/bicicleta-un-vehicul-la-moda-in-romania-554384
  6. netcity

    Off ... ce bine ar fi fost să fiu în week+end în Bucureşti! Din păcate trebuie să plec din localitate. În plus, m-am căptuşit cu o tuse foarte agresivă care îmi blochează inspitaţia, de nici pneumologii şi ORL.-iştii observ că nu mă prea iau în serios. Trebuie să rezolv din păcate asta mai întâi. Dar ... @@MaC® , nici nu ştii cât mă bucur de invitaţie pentru că este exact ce mi se potriveşte. Sper să mai avem ocazii.
  7. netcity

    =)) Cred că pe undeva nu am reuşit să mă fac înţeles, drept pentru care aduc câteva clarificări: - merg pe bicicletă de 43 de ani! Cu de toate, respectiv: mers cu piciorul pe sub top tube, mers pe o roată, mers fără mâini km întregi, un pic de dirt, mai un soft downhill, etc.bineînţeles la vremea lor. - am mers prin alte oraşe ale RO şi EU, dar nu şi în Bucureşti. Sunt chiar oripilat de cum circulă majoritatea bicicliştilor. Eu am în reflex să protejez pe cei pe două roţi când sunt cu maşina, dar observ că se practică în Bucureşti închiderea culoarului biciclistului, tocmai să nu te agaseze ulterior respectiv să nu-i mai duci grija. - zone precum strada Ştefan cel Mare sau Dristorului mi se par foarte riscante. Nu spun că nu aş merge de câteva ori, dar ştim toţi vorba aceea cu ulciorul. - nu mă grăbesc! Cu maşina la întoarcere fac în medie 30-40 minute pe sens. Cu metroul 40-50 . Nu am nici o problemă dacă fac o oră cu bicicleta.
  8. netcity

    De acord! La o bere se poate :) ? Apropo ... locuieşte cineva prin Titan? Trebuie să ajung în P-ţa. Victoriei la ora 7:00 şi de acolo plec la 15:00. Să merg pe unde spune @@crk mi se pare sinucidere sigură având în vedere experienţa mea zero cu bicla prin Bucureşti. Iar după 3 decenii de şofat zilnic şi destul, timp în care am văzut destule ... exclud Mihai Bravu. În schimb, Bd. Basarabia şi Grigorescu, cel putin în zona mea au nişte simulacre de piste pt. biciclete, dar care mi-ar fi arhisuficiente.
  9. netcity

    Mă bate gândul din ce în ce mai serios să merg cu bicicleta la serviciu, respectiv navetă zilnică pe ruta Poşta Titan-Piaţa Victoriei. Am mai circulat cu bicla dar numai prin alte oraşe europene cu infrastuctură dedicată şi niciodată prin Bucureşti. Aş avea nevoie de sfatul navetiştilor din zonele respective (nu a celor agresivi care îmi îndoaie oglinda la intersecţii) referitor la: - traseu - gradul de risc-siguranţă - orice părere Sau mai bine nu mă încumet şi merg în continuare cu metroul şi maşina?
  10. netcity

    "Țara în care bicicleta nu e un moft, ci un mijloc de transport care concurează cu brio mașina" Un editorial semnat de Ion Cristoiu si publicat pe site-ul ziarului Capital. O comparatie practica intre mersul pe bicicleta de pe Calea Victoriei si zona suburbana a capitalei Belgiei sau regiunea Flandra. Probabil ca maestrul Cristoiu mai avea cateva minute pana la deadline -ul acestui articol. "Într-adevăr, circulînd cu maşina prin Flandra, mi-am dat seama că bicicliştii se bucură de prioritate absolută faţă de automobilişti. Iar bicicliştii profită de asta pînă la a se manifesta ca dictatori absoluţi ai circulaţiei." Editorialul se gaseste aici si este slabut din toate punctele de vedere, dar merita citit macar datorita faptului ca se refera la pasiunea noastra comuna.
  11. netcity

    Noua lege a cicloturismului explicată "Prima lege a cicloturismului este în dezbatere publică și ne așteptăm să fie adoptată vara aceasta. Au trecut aproape două decenii de când au început presiunile pentru crearea unor trasee cicloturistice, timp în care România nu a existat pe harta turismului cu bicicleta...." Mai multe pe digi24.ro
  12. netcity

    Oameni buni! Pe bune că sunt oripilat! M-am ”remutat” de o săptămână din cauză de job&business, după 2 decenii în București. Am zilnic oglinda retrovizoare dată de câteva ori peste cap și asta nu pe prima bandă. Zilnic 3-4 ”bicicliști” îmi taie calea, fără prioritate, fără nici o schițare de schimbare a direcției de mers și pedalând cu viteză debordantă cu capul în pământ. Nu este trecere de pietoni la care măcar un biciclist să acorde prioritate pietonilor. Unde pana mea greșesc eu? Să nu spuneți că e vina mea că locuiesc în sect. 3 iar în rest totul este roz și frumos.
  13. netcity

    După mulți ani petrecuți cu precădere prin țările unde oamenii sunt modești din fire și educație, țări în care locuitorii știu exact ce să aleagă bun din Legile lui Jante; am încercat să merg la câteva săli de sport din Brăila, Constanța și București. Am încercat și nu am reușit deși mi se spune de regulă că sunt cel mai tolerant din fire. De la umplerea sălilor de sport cu mitocănie și prost gust până la cedarea pistei de biciclete în baza dreptului de șmecher nu este decât un pas. Faceți un exercițiu de imaginație asupra comportamentului unui cocalar cu BMW transpunând exact situația pe pista de biciclete. Deși să fiu sincer,cred că-i vom găsi pe trotuar, deoarece pe acolo merg și cu BMW-ul. @@iacobdoc, ai încredere ce îți spune un bănățean de origine germană care se plimbă destul de des în ultima vreme cu treabă prin Cluj; în Ardeal nu există cocalari. ”Adevărăciunea” cocalarilor se găsesc în estul și sudul arcului Carpatic. Sunteți siguri că îl vreți pe ăsta pe lângă voi și copiii voștri?
  14. netcity

    După ATV-urile cu care se plimbă mândri pe străzile din cartierele rezidențiale, să fiți siguri că urmează o generație care o să pedaleze pe bicle BMW sau design Pininfarina și care merg la un grătar vegan. foto preluată de pe: http://paradigma.ro/marsul-cocalarilor-pe-bicicleta
  15. netcity

    În 2011 Jan Gehl, profesor de design urban la Scoala de Arhitectura din cadrul Academiei Regale Daneze de Arte Frumoase din Copenhaga lansa la București cartea sa ”Viata intre cladiri", editata de IglooMedia. ”Totodata, este asociat in biroul "Jan Gehl Architect", birou care a facut strategii urbane si a regandit spatii publice de pe 6 continente, transformand orase de cosmar, din punct de vedere al traficului si poluarii, in locuri minunate. Printre cele mai importante realizari ale sale se numara regandirea spatiilor publice din Melbourne si transformarea metropolei dintr-un loc aglomerat si haotic in cel mai frumos oras din Australia. In Europa a lucrat pe spatiile publice din Londra, Copenhaga, Dublin, Belgrad, etc. In SUA a gandit regenerarea urbana a celebrului bulevard Broadway. Saptamana trecuta, Jan Gehl a venit la Bucuresti pentru a lansa editia in limba romana a cartii "Viata intre cladiri", editata de IglooMedia. Vezi aici toate proiectele realizate de Jan Gehl Architects .” Vă invit să citiți interviul luat de Catiusa Ivanov de la HotNews acestui controversat specialist (numai de de bucureșteni bineînțeles) care afirma: ”Va trebuie o politica de reducere progresiva a locurilor de parcare” Interviul este din 2011, dar de atunci și până acum din păcate nu s-a întâmplat nimic. Nimic în bine! Interviul este aici: CLICK Urmăriți și comentariile întinse pe 4 ani. Sunt cel puțin interesante. PS Anul trecut aceeași editură publică o altă carte a lui Jan Gehl ”Cum se studiaza viata urbana” la care este coautor împreună cu Birgitte Svarre. Nu numai că nimeni nu ține cont de părerea și experiențalor, dar culmea: chiar sunt împotrivă” De ce Comisia Tehnica de Urbanism e impotriva PIDU (in parte)? 1 - Pentru ca exista o teorie a oraselor noi (reprezentanti: Jane Jacobs, Jan Gehl, Charles Landry, etc.) care nu este in parte asumata de catre aceasta comisie si face referire la principii noi atat legate de mobilitate cat si de atractivitate la nivelul pietonului si al strazii pentru orase mai vii (cultural, economic, social), creative si sigure. " WTF is this? Mai multe aici: CLICK