RobertS

Members
  • Content count

    184
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

RobertS last won the day on July 18 2016

RobertS had the most liked content!

Community Reputation

432 Excellent

About RobertS

  • Rank
    Membru Senior

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    Timisoara

Recent Profile Visitors

1,647 profile views
  1. @@diorgulescu Mulțumesc! Vreo schimbare din partea acestor indivizi în viitorul apropiat nu cred că vom vedea.
  2. Ziua 10 - Joi, 14.08.2015 Frătăuții Noi - Straja - Ulma - Frătăuții Noi Din cauza problemelor medicale decid ca aceasta să fie ultima zi a expediției mele prin Bucovina. Îmi aleg un traseu ușor. Nu am niciun obiectiv pentru astăzi. Astăzi doar mă plimb cu bicicleta pentru a admira peisajul bucovinean. Plec la drum. Nu mă simt prea bine și mă tot gândesc dacă să mai continui plimbarea sau să mă întorc acasă. Dar încep să mă simt mai bine și continui drumul. Ajung la Straja. Încep să apară și munții. În stanga este râul Suceava, în dreapta, la doar 2 km, este granița cu Ucraina. Și o poză cu Suceava, râu al cărui curs îl voi urmări astăzi. Ajung în Brodina. Sunt deja obișnuit cu aceste porți de intrare în satele și comunele din Bucovina. Și o tablă bilingvă. La ieșirea din Brodina drumul asfaltat se termină. Din ce mi-au povestit localnicii, acest râu mic de lângă mine, Suceava, a reușit de multe ori să facă ravagii prin zonă. La intrarea în Nisipitu drumul e din nou asfaltat. Cum e de așteptat în Bucovina, gospodăriile sunt foarte îngrijite. Ajung până aproape de frontiera cu Ucraina când aud niște tunete. Se pare că după 11 zile de călduri insuportabile voi avea parte de ploaie. În sfârșit! Ajung aproape de Brodina, iar ploaia nu vrea să mă prindă din urmă. Și nici nu o va face până ajung acasă. Fac o ultimă oprire pentru a admira peisajul, apoi pedalez încet spre casă. 91,99 km 5h 22min 05s Vmax = 35,9 km/h, Vmed = 17,1 km/h Tmax = 39,9o C, Tmin = 24,2o C A fost o experiență frumoasă! Am văzut o mulțime de locuri frumoase, am întâlnit mulți oameni de treabă și mi-am schimbat percepția despre ciclutorism și despre călătorie și despre cicloturism. De cele mai multe ori lucrurile/locurile neplanificate au fost mai interesante decât cele planificate. Și, chiar dacă uneori m-am plictisit, nu e chiar așa de rău să călătorești singur. Ba din contră, meditația e foarte bună. Bucovina, locul în care mediul natural se îmbină perfect cu mediul antropic, este o zonă cu un potențial turistic uriaș. Merită să o vizitați! Și, pentru a gusta din plin călătoria, alegeți ca mijloc de transport bicicleta. Sfârșit!
  3. Din cauza unor probleme medicale sunt nevoit să iau o pauză de trei zile. Ziua 10 - Joi, 13.08.2015 (partea a VI-a) Frătăuții Noi - Rădăuți - Putna - Frătăuții Noi Reiau turul meu prin Bucovina cu un traseu mai ușor. Primul obiectiv al acestei zile este Mănăstirea Bogdana („Sf. Nicolae”). Biserica mănăstirii a fost ctitorită de către voievodul Bogdan I. Este considerată cea mai veche construcție bisericească de zid din Bucovina și Moldova. Vizavi de ansamblul bisericii, într-un parc, se află și o statuie a voievodului Bogdan I. Apoi vizitez grădina zoologică din Rădăuți, care îmi face o impresie proastă. Animalele par foarte chinuite, unele sunt bolnave, iar cuștile sunt foarte mici. Nici locurile dedicate oamenilor nu sunt prea îngrijite. Și așa arată multe din cuștile animalelor: Drumul de la Rădăuți la Putna este groaznic. Pe lângă căldură mai trebuie să am grijă și la șoferii pentru care viața nu are prioritate. La ieșirea din Rădăuți un șofer încetinește în dreptul meu, apoi se deschid geamurile și pasagerii încep să țipe. Apoi închid geamurile și își văd de drum. Mare e grădina Domnului! Nu după mult timp mai mulți șoferi mă depășesc la o distanță foarte mică, iar unii dintre ei claxonează când sunt aproape de mine. Apoi mă depășeste un TIR. Trece cu cabina de mine, după care se bagă până în marginea drumului, eu fiind nevoit să ies afară de pe șosea. Și aproape toți șoferii de TIR pe care îi întâlnesc pe această bucată de drum procedează la fel. După ce trec de Bivolăria traficul e mai redus. Intrarea în Putna: Cele mai cunoscut obiective turistice din Putna sunt mănăstirea Putna, și biserica de lemn Intrarea în Biserică, cea mai veche biserică din lemn din Bucovina. Dar, înainte de a vizita mănăstirea, mă duc la Chilia lui Daniil Sihastrul. Drumul până acolo este recent asfaltat. Chilia lui Daniil Sihastrul: Din cauza oboselii și a problemelor medicale care nu mai îmi dau pace, aleg să nu mai merg la mănăstire. Mai fac o poză cu o stradă secundară din Putna, pentru că nu pot să nu remarc cât de îngrijite sunt gospodăriile din această comună, apoi pedalez spre casă. Nu mai fac nicio poză pe drumul de întoarcere. 78,52 km 3h 59min 35s Vmax = 38,1 km/h, Vmed = 19,6 km/h Tmax = 38,7o C, Tmin = 25,1o C
  4. Ziua 9 - Duminică, 09.08.2015 (partea a VI-a) Ciocănești - Mestecăniș - Orata - Izvoarele Sucevei - Brodina - Frătăuții Noi Ajung în satul Brodina. Rămân uimit de căldura oamenilor de aici. Singurii care strică liniștea și armonia sunt cei cu SUV-uri care trec cu viteză prin sat. Încep să cresc viteza. Vitezometrul nu îmi arată o viteză mai mică de 27 km/h. Din când în când mai mă opresc să fac poze și să verific dacă nu mi-a căzut ceva de pe bicicletă. Ajung la ceva ce seamănă cu o stație de autobuz. După calculele mele mai am aproximativ 50 de km de pedalat. Prin zonă sunt câteva clădiri abandonate. Acestea ar putea fi amenajate pentru turiștii care trec prin zonă. Și turiști există. Nu departe din acest loc văd un grup de 15-20 de tineri cu corturi. Apoi ajung la intersecția dintre drumul județean care duce la Moldovița cu drumul care duce la Brodina de Jos. Aici se află o biserică foarte îngrijită. Tot aici începe drumul asfaltat. Oboseala a trecut. Am ieșit din pădure. Acum pot pedala mai relaxat. Ajung în Brodina de Jos. Pe aici traficul este mai ridicat. Fac o oprire pentru a-mi porni luminile, apoi pedalez fără oprire până acasă. Ajung la destinație la ora 22, după aproape două ore de pedalat prin întuneric. Spre surprinderea mea mă simt odihnit. Parcă aș mai pedala puțin. Dar, după o zi plină, e timpul să mă duc la somn. Mâine mă așteaptă alt traseu. 166,56 km (1560 hm) 9h 16min 13s Vmax = 55,4 km/h, Vmed = 17,9 km/h Tmax = 39,8o C, Tmin = 15,5o C
  5. Ziua 9 - Duminică, 09.08.2015 (partea a V-a) Ciocănești - Mestecăniș - Orata - Izvoarele Sucevei - Brodina - Frătăuții Noi După mai multe negocieri cu picioarele care nu mai vor să mă asculte, ajung în vârful ultimei cățărări de astăzi. Arunc o privire în jur. Zona e foarte frumoasă. Îmi pare rău că nu am împărțit traseul de astăzi în două zile și că nu mă pot bucura pe deplin ce oferă natura. După câteva minute încep să cobor. Nu după mult timp am parte de o surpriză urâtă. Pădurea aceea sălbatică nu este chiar așa de sălbatică cum credeam eu. Mai sălbatici sunt oamenii. Cobor preț de 20 de minute până ajung la o poiană. De aici mă așteaptă drum drept până acasă.
  6. Doar pe acea porțiune de 200-300 m am întâlnit țigani. Pe restul traseului am întâlnit doar oameni de treabă.
  7. Ziua 9 - Duminică, 09.08.2015 (partea a IV-a) Ciocănești - Mestecăniș - Orata - Izvoarele Sucevei - Brodina - Frătăuții Noi Pedalez preț de mai bine de o jumătate de oră, dar în zadar. Nu găsesc cheile. Așa că decid să mă întorc. Până la urmă cheile acelea spectaculoase văzut pe internet sunt de fapt stâncile de la ieșirea din sat. Ajung la drumul asfaltat și pedalz în viteză spre Izvoarele Sucevei. Nu mai am timp de pierdut. Dar, după puțin timp, un băiat mă roagă să îl ajut să își umfle roțile la bicicletă. În timp ce eu îi umflu cauciucurile ni se alătură și prietenii lui. Mă așteaptă o urcare scurtă. Apoi urmează coborârea. Dar sunt nevoit să frânez brusc, deoarece asfaltul se termină. Râul Suceava, aproape de izvoare: Pedalez eu cât pedalez prin Izvoarele Sucevei, până când văd o crâșmă. Mă opresc pentru a cere informații suplimentare despre drumul spre Brodina. Aflu pe unde trebuie să merg și primesc și câteva „încurajări”: „Nu vei putea urca cu bicicleta!”, „O să te prindă ursul!”. Singurul lucru care mă îngrijorează este întârzierea pe care o am. Este ora 19, soarele începe să apună, urmează o urcare grea și am aproape 40 de km de pedalat prin pădure. Încep să urc, dar mă opresc. Nu mai pot pedala. Sunt epuizat! Fac o pauză lungă în care mă încarc cu energie. Apoi continui să urc. Trebuie să ies din pădure cât timp încă este lumină. Nu mi place ideea că voi fi nevoit să pedalez pe întuneric prin aceste păduri sălbatice.
  8. Ziua 9 - Duminică, 09.08.2015 (partea a III-a) Ciocănești - Mestecăniș - Orata - Izvoarele Sucevei - Brodina - Frătăuții Noi Fixarea temeliei mănăstirii Orata a început în octombrie 1948, construcția în lemn a început în 1950, iar sfințirea a avut loc în 1953. Chiar dacă este vizitată de mulți turiști, pe mine m-au dezamăgit două lucruri: persoanele care intră cu mașina până la ușa bisericii și geamurile termopane. Dacă nu bag în seamă termopanele și mașinile parcate în curte, zona e liniștită. Revin la drumul asfaltat. Mă lovesc din nou de soarele puternic și de temperaturile insuportabile. Ajung din Moldova Sulița, unde se desprinde din drumul județean un drum comunal care trece prin niște chei. Cu toate că e târziu, aleg să pedalez până la acele chei. După ce ies din sat văd pe ambele părți a drumului câteva stânci. Dar nu are cum să fie acesta acel loc pe care îl caut. În poze părea altfel. Drumul e neasfaltat, iar unii șoferi merg cu viteză foarte mare. Acestea sunt urmările: Parcă accelerează intenționat când trec pe lângă mine. Ce contează că pe drum mai sunt și oameni care merg pe jos sau cu bicicleta? Ei sunt în mașină, sunt feriți de praf și nu îi interesează de ceilalți.
  9. Ziua 9 - Duminică, 09.08.2015 (partea a II-a) Ciocănești - Mestecăniș - Orata - Izvoarele Sucevei - Brodina - Frătăuții Noi Coborârea de la Mestecăniș e liniștită. Chiar și șoferii grăbiți încetinesc când trec pe lângă mine și păstrează o distanță mare. După ce trece zona cu serpentine intru în Valea Putnei. Din păcate liniștea e distrusă de mașinile și camioanele care o străbat. MCV-ul la vânat de șoferi grăbiți. În Pojorâta părăsesc drumul european și intru pe un drumul județean care duce la Izvoarele Sucevei. În sfârșit mă pot bucura de liniștea satelor bucovinene. Încă o dată remarc farmecul îmbinării modiului antropic cu cel natural. Văd la un moment dat un panou care indică 4,5 km până la o mănăstire de lemn, Mănăstirea Orata. Chiar dacă nu mi-am propus să o vizitez, fac un ocol până la ea. Cât de mult timp poate să îmi ia să fac 9 km pe un drum de țară? Și nu regret că am ales să mă duc la mănăstire. Zona e minunată. Trec pe lângă doi turiști cu mașină. Unul din ei mă oprește și îmi spune că apreciază ceea ce fac. Își aduce aminte că s-a întâlnit mai demult, în Deltă cu un grup de cicloturiști din Germania. Fiind în primul tur de mai multe zile, singur, încurajările șoferilor și a oamenilor cu care stau de vorbă mă fac să rămân puțin mirat. Chiar nu îmi închipuiam că mai sunt oameni care apreciază acest tip de activități. Îmi continui drumul spre mănăstire.
  10. Ziua 9 - Duminică, 09.08.2015 (partea I) Ciocănești - Mestecăniș - Orata - Izvoarele Sucevei - Brodina - Frătăuții Noi Am dormit foarte bine. Servesc micul dejun și mă duc în curtea pensiunii pentru a bea cafeaua. Aici îl întâlnesc pe proprietarul pensiunii. Îi plătesc (40 de lei pentru o noapte), apoi discutăm despre biciclete. Când era tânăr și dânsul se aventura cu bicicleta prin tot felul de locuri. Intru în vorbă și cu niște italieni. Ei sunt obișnuiți cu turismul pe bicicletă, nu ca românii cu care m-am întâlnit până acum. Îmi arată poze cu bicicletele lor și îmi spun pe unde s-au plimbat. Mi-am propus să plec la ora 8 de la pensiune, dar m-am luat cu poveștile și plec doar la ora 10. Aceasta este pensiunea la care m-am cazat: În imediata apropiere este și o biserică foarte frumoasă: Nu pot să nu remarc din nou frumusețea acestui sat. Ajung la drumul european care leagă Vatra Dornei de Suceava. Am scăpat de șoseaua de proastă calitate, dar dau de un trafic infernal. Și încep să urc spre Pasul Mestecăniș. Cățărarea este foarte ușoară. Cel puțin așa mi se pare. În ultimele zile am urcat foarte mult, iar organismul deja s-a obișnuit cu efortul. Singura problemă rămâne căldura. Intru în localitatea Mestecăniș. Apoi ajung în vârful Pasului Mestecăniș (1096 m). Aici fac câteva poze cu munții din jur. Pentru că umbra este inexistentă, iar temperatura este foarte ridicată, după ce fac pozele încep să cobor.
  11. Ai trecut prin zone foarte frumoase! Cât de minunată e România când o parcurgi cu bicicleta, la viteze mici. Felicitări pentru tură! Aștept cu nerăbdare continuarea.
  12. Ziua 8 - Sâmbătă, 08.08.2015 (partea a X-a) (Vatra Dornei -) llva Mică - Rodna - Pasul Rotunda - Pasul Prislop - Ciocănești Începe o porțiune în care râul Bistrița curge chiar pe lângă drum. Drumul se menține relativ rău și sunt nevoit să pedalez din picioare, pentru că șaua bicicletei s-a certat cu mine. Treptat peisajul se schimbă. Părăsesc acei munți înalți și intru în acei munți cu care m-am obișnuit începutul turului. Satele sunt din nou îngrijite, oamenii sunt harnici, liniștiți și prietenoși. Sunt bucuros că am scăpat de acea zonă care mi-a stricat a doua parte a zilei de astăzi și că am revenit în Bucovina. În Cârlibaba, lângă o biserică frumoasă, mă opresc pentru a arunca o privire pe GPS. Mai am o jumătate de oră de pedalat. Dar nu pedalez mult și mă opresc la un popas pe malul Bistriței. Decid ca acesta să fie locul în care iau ultima masă a zilei. Soarele apune peste minunată vale a Bistriței. Ajung seara în Ciocănești. Rămân impresionat de faptul că absolut toate casele sunt foarte întreținute și păstrează motive populare. Aflu apoi că acest sat a fost declarat cel mai frumos sat din România în anul 2014. Urmărind cu atenție fiecare casă în parte, dau de pensiunea la care am rezervat o cameră: Pensiunea Vladimir. Ajung pe la ora 20:30. Ceilalți turiști servesc cina. Este o cină multietnică, deoarece la masă sunt români, italieni, olandezi și francezi. Stau o oră pe telefon, apoi mă culc. Sunt treaz de aproape 19 ore, iar oboseala își spune cuvântul. Cifrele pentru această zi: 126,56 km (2300 hm) 8h 38min 57s Vmax = 43,0 km/h, Vmed = 14,6 km/h Tmax = 41,5o C, Tmin = 13,2o C
  13. Ziua 8 - Sâmbătă, 08.08.2015 (partea a IX-a) (Vatra Dornei -) llva Mică - Rodna - Pasul Rotunda - Pasul Prislop - Ciocănești După ce îmi fac o imagine negativă despre aceste locuri încep ușor să urc. De fapt urcam și până acum, dar rampa era mică. La un moment dat, într-un viraj,, zăresc un câine. Cobor de pe bicicletă și merg pe lângă ea. Dar îmi dau seama că este pașnic și mă urc din nou pe bicicletă. Stă acolo doar ca să păzească niște lemne tăiate și drumul care duce la locul defrișării. Cu cât mă apropii mai mult de pas, cu atât urcarea este tot mai abruptă, iar peisajul este mai frumos. Sunt din nou singur. Ce bine! În afară de câteva mașini nu mai trec pe lângă nicio persoană. Până la pas nu mai trec prin niciun sat, deci nu mai are cine să îmi strice plimbarea. Brusc organismul cedează. Nu știu din ce motiv. Cât de bine mă simțeam pe cățărarea de la Rotunda și cât de obosit și fără chef sunt acum. Mă opresc tot mai des. Poze fac tot mai puține. Cei 3 km până în vârf par o veșnicie. Soarele mă arde, iar bicicleta e grea, plină de praf. Oare de ce s-a schimbat totul dintr-odată? Aflu mai târziu răspunsul: am făcut insolație. Am mers prin soarele ăsta puteric o bună bucată de drum, fără nimic pe cap. După lungi lupte ajung aproape de vârf. Aici se construiește un telescaun spre Cascada Cailor. Chiar dacă e mai simplu să mergi până la cascadă cu telescaunul, pierzi farmecul muntelui. Mult mai frumos e pe jos. Cum e mult mai frumos cu bicicleta decât cu mașina. Oricum, e bine că se mai investește în turism. Văd deja Mănăstirea Prislop. Mai am puțin. Și, în sfârșit, Pasul Prislop, aflat la 1416 m altitudine. Aceasta este cea mai înaltă trecătoare din Orientali. Mă simt din nou plin de viață și mă învârt prin zonă pentru a poza munții. După ce mă odihnesc și ascult povestea tristă a unui localnic foarte de treabă care a avut un oribil accident de mașină cu câțiva ani în urmă, încep să cobor. Chiar dacă urcarea propriu-zisă a avut doar patru km, mi s-a părut una foarte grea. Acum e timpul să mă odihnesc. Ajung în Șesuri și totodată părăsesc Maramureșul și intru în Bucovina. Știu că aici este Muzeul Rădăcinilor. Dar nu văd pe nimeni. Doar afară, lângă drum, stă un domn care pictează un portret. Vreau să mă duc la el, dar îmi dau seama că sunt urmărit de câteva persoane dubioase. Așa că plec. Dar cu siguranță îl voi vizita când voi fi împreună cu cineva, deoarece mi se pare foarte interesantă tematica muzeului. Nu am mai văzut nicăieri în România un muzeul al rădăcinilor. (un reportaj: http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24+Oradea/Stiri/Muzeul+Radacinilor+un+loc+unic+in+tara+Un+barbat+din+Maramures+c ) Parcurg în viteză porțiunea dintre acest sat și locul din care pornește drumul național spre Pasul Rotunda. Am avut câteva incidente neplăcute pe aici și nu vreau să se mai repete.
  14. Super! Sună foarte bine introducerea! Abia aștept să citesc povestea! :)