bombicri

Membru
  • Content count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

About bombicri

  • Rank
    Member

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Mongoose si Dancelli
  • Localitate
    Bucuresti
  1. Nu @@MLADEN, preferam, asa cum am scris deja, "pantofi". Interesant ce spui @@majikstone, nu stiam, desi mi se pare ciudat atata vreme cat cuvantul "papuc" a fost imprumutat din limba turca cu intelesul original de pantof de casa usor, fara calcai. Numai bine tuturor.
  2. N-am inteles niciodata de ce s-a impamantenit cuvantul "papuc" in loc de "pantof" da' ma rog ... asa e lumea ... Imi imaginez cum ar fi sa pedalezi in papuci ... mai ales la MTB ... :) Eu eram curios ce parere aveti despre comparatia dintre cele doua clase de pedale. Interesante cele doua clipuri, le vazusem, dar sunt interesante si in mare masura clarificatoare. Cat priveste optiunile mele ... ma descurc. Oricum multumesc de raspuns si ... vant din spate la pedalat.
  3. Sunt ciclist amator ... de timp liber. Sunt undeva la nivel mediu. Am la activ trasee MTB de cca 70 km si trasee de sosea de cca 170 km. M-am intrebat adeseori daca ar fi cazul sa trec de la pedale cu platforma la cele cu clips. Am discutat cu alti ciclisti, am citit articole. Presiunea de marketing pe pedalele cu clips m-a facut sa fiu circumspect. Am dat intamplator peste un test facut de GCN (Global Cycling Network) privind subiectul. Iata testul de care vorbesc: Rezultatele testului sunt cel putin interesante: Ce parere aveti?
  4. Stimati domni, am nevoie urgenta de un surub pentru pipa de cursiera vintage cu filet M8, lungime 200mm si cap imbus, ar fi bine daca surubul ar fi cromat si ara arata bine. Poate cineva sa ma ajute?
  5. Multumesc Radu5, foarte explicit.
  6. Ceata este un fenomen natural. Ea apare si dispare. Totul este sa ai rabdare. Nu doresc sa-mi scot plamanii, dupa cate am invatat ei parca fac o treaba a naibi de importanta pentru organismul nostru. Isteria este momentul in care autocontrolul nu mai exista, momentul in care incep sa se manifete instinctele primare si, de obicei, isteria nu se sfarseste nici o data bine. Nu prea ma intereseaza si nici nu prea ma impresioneaza istericalele. Cu atat mai mult cei care ajung in aceasta stare jalnica. Nu cred ca trebuie sa miros nici un bazon, cu atat mai mult sa-l spal (cu exceptia bazonului pantalonilor mei), si nici sa divinizez pe cineva. Pot numai sa-i admir realizarile si, daca pe langa realizari mai este si om (cuvantul asta "om" inseamna mult mai mult decat pot dezvolta aici), sa-l transform intr-un model la care sa tind prin munca si daruire. Nu cred ca mirositul bazoanelor transpirate, spalatul panatalonilor altora si divinizarile pot duce la imbunatatirea performantelor unui incepator sau mai putin incepator. Cat priveste dezamagirea vedetelor nu stiu cine m-ar putea obliga sa particip la o iesire in pluton alaturi de o vedeta cunoscuta inainte de a sti aproape sigur (nimic nu este sigur pe lumea asta) ca pot sa fac fata. Daca as face prostia de a participa la iesiri alaturi de "vedete" fara sa fiu pregatit nu as mai avea nici un respect fata de propria mea persoana. Trebuie sa salut primul aliniat, este, din punctul meu de vedere corect. In ce priveste al doilea aliniat cred s-a strecurat o mica eroare de interpretare ... nu doresc "sa stabilesc reguli", nu am cum asa cum bine ai observat, eu mi-am propus sa "colectez" regulile existente si sa le integrez intr-un ghid pornind de la faptul ca am constatat ca nu prea exista un ghid cat de cat cuprinzator (ma feresc sa spun complet). Este posibil ca sa nu-l fi gasit eu. Comparatia cu Parlamentul nu prea este ... cum sa spun ... mai bine nu mai spun.
  7. Este corect ce spui, de la colectarea de informatii si pana la punerea lor in practica este cale lunga ... dar este, exista o cale. Fara informatii initiale cu invatarea la caldura forjei nu se pot obtine cele mai bune rezultate. Evidenta ca experienta personala isi va pune amprenta. Si ar fi bine daca si-ar pune amprenta nu numai experienta mea ci experientele celor cotati a fi buni. Corect, trebuie sa revizuiesc titlul pentru a fi clar si intuitiv. Doresc, pentru aceasta faza, sa colectez informatii care sa inchege un ghid al ciclistului (cel care-si doreste sa mearga in pluton) incepator.
  8. Intentionez sa cresc acest Ghid, sa adun de unde pot si gasesc reguli pentru diversele situatii intalnite la mersul in grup. Asa cum am scris si mai inainte mi-ar place sa existe sustinere pentru acest proiect care cred ca are valoare avand in vedere riscurile care apar din necunoastrea si nepracticarea corecta a regulilor. Cum spuneam nu sunt tocmai incepator in viata si ca urmare am trecut prin situatii deiverse, am discutat cu oameni diversi, am vazut opinii, am intalnit oameni care stiau "totul", etc. De multe ori s-antmplat ca in decursul discutiilor privind o investitie (sa zicem) sa intreb daca exista un proiect si daca acel proiect poate fi cercetat. Am primit destul de des un raspuns fulminant: "Da avem proiect dar este aici ... se persoana respectiva abordand o postura superioara, arata cu degetul aratator catre propriul sau cap ..." In 100% din cazuri s-a dovedit ca proiectul care ar fi trebuit sa se gasesaca in memoria interna a persoanei respective, locul spre care indreptase degetul aratator, nu exista. Din aceasta cauza cred ca regulile care trebuiesc respectate la biciclitul in grup nu se fac pe sosea ci la masa, la masa dinainte sau de dupa eveniment. Din experienta lunga cred ca educatia se face cu respect si cu arta, arta de a te face inteles si respectat, arta de a te face omul la care un nou venit are placerea de a veni si de a cere un sfat o opinie sau numai pentru a comenta un anume eveniment din ultima cursa. Ma indoiesc ca un veteran al mersului in pluton, un om cu multe realizari bicicliste, un castigator autentic dar care nu va pregeta sa-l injure pe un nou venit la o iesire in pluton va reusi vreo data sa devina omul de care vorbeam inainte. Ma indoiesc ca cel injurat sau apostrofat in mod suburban va avea placerea de ai mai cere vreo data sfatul celui care l-a injurat. Comportamentul acesta nu are absolut nici o justificare si nici o utilitate, este un gest gratuit al unora care doresc sa-si arate superioritatea prin violenta. De aceea propun, cu acest inceput timid de ghid al ciclistului incepator, un mod, ceva mai civilizat si sigur mai eficient, de educare a noilor veniti in pluton. Sunt absolut sigur ca va fi citit atunci cand va fi cat de cat complet. Ce bucurie mai mare as putea avea? PS N-am participat niciodata la o iesire in pluton. Doresc sa fac acest inceput si de aici a plecat totul. Am vrut sa stiu, inainte de a ma prezenta la o astfel de iesire, care este treaba cu mersul in pluton. Dupa ce am citit zeci de pagini despre cum au gresit unii si ce era sa se intample am reusit sa culeg numai cateva reguli ... si restul? Restul se vor aduna incet in cet in acest ghid ... cel putin asa sper eu. Anul trecut am achizitionat o cursiera, Dancelli din 1980. Desigur ca a urmat inspectie, verificare, inlocuire ce era de inlocuit. Acum merge perfect. Am intrat si eu, ca incepatorul, pe unul din forumuri si am anuntat ca doresc in data de x sa fac o iesire Buc-Ruse si retur, prima mea iesire de 140km, si am intrebat daca exista doritor de a se alatura. Am primit un raspunsuri foarte constructive in care mi se atragea atentia ca am facut deja 3 greseli, ca mi se va defecta bicicleta pe traseu, ca voi face atat de multe pauze ca cel ce mi se va alatura se va scarbi, etc, etc. Ce sa intamplat dupa? Pai nu se putea intampla altceva decat ca am lasat de o parte forumul, mi-am pregatit iesirea asa cum am crezut eu de cuviinta, am plecat singur la drum in data la care mi-am propus, am ajuns cu bine si cu mare placere la Ruse, am petrecut acolo cateva ore la o friptura si o bere la un restaurant care accepta plata in lei si la care se vorbea romaneste, m-am plimbat prin fumosul centru din Ruse si, intr-un tarziu, am luat drumul spre Bucuresti. Totul a decurs asa cum a fost planificat. A fost o zi excelenta. Ar fi fost si mai frumoasa intr-un grup de cativa (sau poate nu). De atunci nu m-am mai uitat pe forum. Am intrat acum de curand pentru a-mi organiza modul in care voi reusi sa particip la o iesire de sosea. Am scris toate aceste pentru a explica cum de mi-a venit idea cu Ghidul Biciclistului Incepator.
  9. Aici sunt cu totul si cu totul de acord Traveller. De fapt care ar fi placerea unei iesiri daca grupul nu-ti face placere?
  10. Este bine sa se faca pe sosea. Dar ce ati zice daca cei care vor sa invete ar afla de acest cod inainte de "sosea"?
  11. Eu sunt incepator in ale biciclismului, dar nu sunt incepator in ale vietii. Injuratul este un atribut al unor persoane, nu pot si nu vreau sa etichetez in vre-un fel aceste persoane. Totusi consider ca de cand Adam si Eva au muscat din marul pomului cunoasterii binelui si raului oamenii au capatat constiinta de sine si ca urmare si control de sine. Nu exista nici o persoana care sa injure alta persoana din dragalasenie. Pe de alta parte cel injurat ce-o gandi oare? Nu cumva faptul ca a fost injurat il trimite si pe el in zona haosului verbal? Crede cineva, incepator, avansat sau ultraspecialist in biciclit, ca o injuratura este benefica si ca cel injurat va intelege, pe drumul pe care a fost trimis, ce a gresit si care ar fi putut fi repercursiunile? Ma tem ca nu. Adrenalina, efortul maxim, etc. nu pot justifica pierderea controlului de sine. Poate ca la invatatul mersului in pluton asa se proceda, cu bataie si confiscat bicicleta. Prin alte zone ale invatatului nu s-a aplicat bataia sau confiscarea desi era vorba de chestii mult mai grave si cu implicatii mult mai mari. Oricum trebuie sa intelegem ca nimeni nu s-a nascut calare pe bicicleta, ca nimeni nu s-a nascut in scaunul din fata volanului si cu un carnet de conducere valabil pe viata. Trebuie sa intelegem ca toti au pornit de la ZERO si au ajuns acolo unde au ajuns. Toata stima posibila pentru ei si pentru efortul depus. Dar trebuie sa mai intelegem ca violenta, de orice fel, nu este o cale eficienta. Persoanle agresate in virtutea faptului ca nu sunt la nivelul cel mai de sus chiar daca au la activ cateva participari la mersul in pluton vor percepe agresiunea si nu lectia. Acum traim intr-o tara libera (poate prea libera) si suntem cetateni liberi asa ca fiecare se comporta cum doreste (la asta se refera "prea libera"). Totusi, daca se doreste cu adevarat ca aspirantii sa invete sa mearga corect in pluton, trebuie sa se renunte la limbajul violent si la alte tipuri de violente. Veti avea o surpriza, noii veniti vor invata mai repede si mai temeinic. Ma rog, cine doreste sa aibe astfel de surprize. Eu ma asteptam mai mult la comentarii privind colectia de reguli si semnalizari. Este un inceput si sigur trebuie imbunatatita, corectata, adaugita. Ar fi bine daca incet incet aceasta comunitate ar avea, prin propriul efort, un COD CICLISM.RO. S-ar putea face referire la acest cod oricand va fi nevoie in teren si, cu siguranta, multi nou veniti s-ar documenta temeinic inainte de prima participare la un pluton. Am retinut cele doua probleme care ar trebui sa apara separat specificate in cadrul regulilor si anume "pedalatul neuniform" si "pedalatul serpuit". Vor fi incluse in urmatoare revizie a ghidului.
  12. Am vazut pe aici, in programator ture de sosea, o oarece incontrare intre cateva persoane privind greseli la biciclitul in grup. Am vrut sa vad si eu despre ce este vorba dar n-am gasit prea multe informatii aici despre subiectul care i-a inflamat pe cei de mai sus. Desi sunt incepator in ale biciclitului voi incerca sa umplu acest gol. Mai jos voi prezenta cateva reguli de baza privind mersul cu bicicleta precum si semnalizarile la mersul in grup. Fiind un inceput contributii ale membrilor forumului sunt mai mult decat bine venite. Scopul final ar fi sa reusim sa creem un cod de ciclism care sa fie apoi respectat de cei ce practica acest mijloc de deplasare. 5 linii directoare pentru ciclism în siguranță Urmați aceste cinci linii directoare pentru a vă deplasa cat mai sigur posibil: Dacă sunteți pe sosea comportați-vă ca un automobil. Poate că principalul motiv care creaza atât de multa animozitate între șoferi și bicicliști este că mulți bicicliști își iau libertatea de a ignora semafoarele și folosesc atât șoseaua cat si trecerile de pietoni. Acest lucru este periculos și prost. Da, bicicliștii au dreptul la a utiliza șoseaua, dar trebuie să respecte toate regulile care se aplică la automobile. Acest lucru înseamnă de pedalarea in direcția traficului, opriri la toate semnele si semafoarele, și, evident, cedarea trecerii pietonilor. Cum să depășești si sa fii depășit în mod corespunzător. Dacă ești pe un traseu de biciclete, pedalează întotdeauna cat mai pe dreapta in condiții de siguranță. În acest fel, bicicliștii rapizi pot sa te depășească pe stânga. Dacă vrei să depășești un alt ciclist apropie-te de el din spate și spune-i cu voce tare "loc pe stânga". Așteaptă ca ciclistul din fata sa ruleze mai către dreapta si depășește-l. Și nu uita să spui un “mulțumesc” când ajungi in paralel cu ciclistul depășit. In ciuda a ceea ce se vorbește, cei mai mulți bicicliști sunt oameni drăguți si apreciază o mulțumire. Învață cum să pedalezi atunci când nu există banda de biciclete. La început, cei mai mulți bicicliști preferă siguranța rutelor cu bandă de biciclete. Dar, pe măsura ce capeți experiența, te aventurezi pe șosele fără ați fi frica de a explora frumusețile din jurul tău! Mai peste tot in lume codul rutier stabilește ca motoriștii trebuie să asigure, la depășire, o distanta minima de cca 1m față de cel depășit. Menține un traseu cat mai drept și evită oscilațiile stânga-dreapta. Fii previzibili astfel încât conducătorii automobilelor să știe la ce să se aștepte și pedalează cât mai pe dreapta posibil. În cazul în care, marginea din dreapta a șoselei este deteriorate nu-ți fie teamă să mergi mai către stânga dar, din nou, menținând un traseu in linie dreaptă. Cunoaște-ți drepturile ca ciclist. Ai dreptul de a ocupa o întreagă bandă de trafic, dacă este necesar, și, în unele cazuri, este chiar recomandat. Dacă pedalezi pe un pod, printr-un tunel, sau de-a lungul unui drum îngust, ocupă întreaga banda. Este mult mai sigur pentru autoturisme să aștepte în spatele tău decât să încerce depășiri în condiții de nesiguranță, când șoseaua nu este suficient de lata. Accepta faptul ca vei fi claxonat de multe ori la fiecare plimbare. Rezistă tentației de a întoarce favoarea cu salutul cu un deget. Fa-te vizibil. În ciuda a ceea ce se vorbește bicicliștii nu porta echipament țipător de colorat pentru a fi la moda. Purtam acest fel de echipament pentru a fi observați. Cel mai bun lucru pe care pot sa-l facă bicicliștii este să se facă mai vizibili. Deci, purtați tricourile viu colorate cu mândrie! Dacă pedalezi dimineața devreme sau seara la apus iluminează-ți bicicleta ca un pom de Crăciun. Nu ești siguri dacă ai suficiente lumini? Adaugă mai multe. Odată ce vecinii de trafic se plâng, știi că ai suficiente. Verifică-ți bicicleta înainte de orice cursă. Înainte de fiecare călătorie, efectuează o verificare de siguranță standard de 2 minute: verifică fixarea roților pe cadru, frânele si ghidonul. Lasă să cada ușor bicicleta pe verticală și ascultă daca sunt piese slăbite. Dacă nu ești sigur ce să asculți adresează-te magazinelor locale de biciclete si roagă-i să-ți arate. O verificare de siguranță este tot ceea ce separă o plimbare plăcută de una care se termină cu chirurgie reconstructiva faciala. 4 reguli de pedalare in grup Mulți cicliști începători sunt intimidați de gândul de a pedala în grup. Nu trebuie sa fii! Da, există câteva lucruri pe care trebuie să știi înainte de a te alătura unui pluton, dar pedalarea in grup este o modalitate foarte bună de ați îmbunătăți cunoștințele, puterea, rezistenta, și abilitățile de ciclist. Deși pedalarea într-un grup poate crește vizibilitatea (și, prin urmare, siguranța), în cazul în care un ciclist nu cunoaște “eticheta” de grup, acesta poate induce efecte dezastruoase pentru ceilalți! Iată câteva sfaturi pentru a te ajuta să faci prima plimbare de grup, în condiții de siguranță (și fără ca ceilalți parteneri sa te eticheteze drept un prost). Anunța grupul că ești începător. Dacă admiți că ești începător, grupul va aprecia onestitatea și te va instrui cu privire la regulile de grup. Ascultă cicliștii cu experiență și ia act de ceea ce fac ei. Nu fii intimidat: amintește-ți că toți au fost cândva începători! Dacă nu ești sigur în abilitățile tale de manevrare a biciclete, stai la coada plutonului. De obicei grupurile se structurează în funcție de nivelul de calificare și capacitate, cu cei mai avansați în fața. Dacă nu ești sigur unde-ti este locul începe din coada plutonului. Mergi atât de aproape de un alt ciclist cat iți este confortabil. În plimbările de grup, se pedalează la o distanță cât mai mica laterală și cât mai aproape de cel din fața pentru a reduce rezistenta aerului. Bicicliștii vor merge aproape unul de altul și se vor schimbă la “tragerea” sau “conducerea” plutonului, în timp ce restul grupului pedalează în formație strânsă. Poziționează-te la o distanta cat mai mica de vecini dar care să-ți fie confortabila: nu există nici o presiune sau așteptări din partea celorlalți de a te poziționa la o anumita distanta de roata unui alt membru al grupului Învață ce trebuie sa faci când iți vine rândul la conducerea plutonului. În plimbările de grup, se obișnuiește ca fiecare ciclist să “tragă” plutonul pentru o perioada de timp. După ce timpul s-a scurs, ciclistul din fata trece pe laterală, lasă tot grupul să-l depășească și se reatașează grupului, în spate. Când e rândul tău la “tragere” rezistă tentației de a accelera. Păstrează cadența și efortul relativ constant, astfel încât grupul să-și menține aceeași viteză. Stai în față atât de mult sau atât de puțin cat dorești, apoi te alături grupului, în spate. Cea mai importantă regulă a grupului de cicliști: Comunicarea! Atunci când pedalezi într-un grup este important să se comunice cât mai mult posibil. Siguranța este întotdeauna prima prioritate! Cel mai important lucru este de a comunica pericolele rutiere, cum ar fi obstacole, mașini, nisip sau pietre, etc. Cei mai multe bicicliști utilizează o serie de semnale de mână pentru a comunica în timpul plimbărilor de grup. Mai jos, sunt demonstrate cele mai comune semnale de mana folosite în plimbările de grup. Dacă vezi ca un ciclist din fața ta utilizează unul dintre aceste semnale va trebui să repeți semnalul astfel încât acesta sa fie transmis către spatele plutonului. 1. Viraj stânga! - Ciclistul întinde brațul stâng orizontal indicând cu un deget sau cu toata palma către stânga. ​ 2. Viraj dreapta! - Ciclistul întinde brațul drept orizontal indicând cu un deget sau toata palma către dreapta. 3. Vino alături de mine pe stânga! - Ciclistul din fata își bate fundul cu mana stânga. 4. Pericol, groapa, obstacol! -Ciclistul ține brațul către in jos, ușor inclinat către exterior si indica cu degetul direcția in care se afla obstacolul. 5. Drum denivelat, cu nisip sau pietriș, sau sticla spartă! - Ciclistul tine brațul către in jos, ușor inclinat către exterior, cu palma orientate către sosea si mișcându-și degetele răsfirate ca si cum ar mângâia un câine pe cap. 6. Obstacol pe dreapta! - Ciclistul duce brațul drept in spate ți face mișcări ocilatorii sugerând cu palma faptul ca cicliștii din spate trebuie sa se deplaseze pe stânga pentru a evita obstacolul existent pe dreapta. 6. Obstacol deasupra! - Ciclistul va indica cu un deget către locul unde exista obstacolul de deasupra, de exemplu o creanga de pom. 6. Obstacol transversal! - In cazul traversării sinelor de cale ferata, tramvai sau speed-bump-uri ciclistul va duce brațul in spate, cu un deget către in jos, si îl va mișca stânga-dreapta. 7. Frâna! - Înainte de a începe frânarea ciclistul duce brațul la spate cu palma deschisa către următorii cicliști Sursa: http://www.nomeatathlete.com/cycling-rules-of-the-road/ Desigur ca existe variane pentru aceste semnalizari. Am considerat semnalizarile prezentate ca fiind cele mai potrivite si intuitive. Desigur ca mai exista si alte semnalizari, de exemplu: - in cazul in care grupul merge in perechi de cate 2 persoane si drumul se ingusteaza, conducatorul plutonului poate solicita reorganizarea grupului pe un sir. Pentru aceasta va ridica bratul astfel incat palma sa se gaseasca deasupra capului, in pozitie de taiere a aerului. - daca un ciclist doreste sa fie depasit de catre cel din spate atunci ciclistul, fara a desprinde mainile de pe ghidon, va oscila cotul drept, semnal care inseamna ... ma voi deplasa spre dreapta asa ca ma poti depasi pe stanga. Pentru a intelege mai bine modul de utilizare a semnalizarilor va invit sa vizionati doua filmulete: https://www.youtube.com/watch?v=X3nASQW1GJQ&feature=youtu.be si https://www.youtube.com/watch?v=VVHs6RSlhhE Adaugiri, corecturi, opinii sunt bene primite.
  13. Aveti in plan ceva iesiri de sosea pentru 31 sau 1 sau 2 august?
  14. Dragi colegi, m-ar interesa daca ar fi posibila bricolarea unui far asemanator acestuia. Cand spun "asemanator" ma refer la functionalitate si nu la forma sau carcasa. Se remarca prin modul in care imprastie lumina in fata bicicletei si printr-un cut-off foarte eficient. Producatorul il vinde cu cca 80 USD (fara transport). Nu prea ma tenteaza sa dau atatia bani pe un far de bicicleta. Multumesc.
  15. Multumesc Trevizes. M-am conformat. Batranica e-n foarte buna stare, pe verificate-lea iar pachetul de "interventie" este pus de asememnea la punct. De unde stii ca nu -am suit pe bicicleta "de ieri"? Sunt plecat din localitatea de domiciliu.