dark_angel_tgv

Membru
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About dark_angel_tgv

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Targoviste
  • Biciclete
    Fabia
  1. dark_angel_tgv

    Va multumesc amandurora pt raspuns,mai am o singura rugaminte.Imi poate da cineva un link cu o janta,ca sa o am ca reper pt marime?as avea nevoie de asemenea si de un site din Romania de incredere pt a achizitiona jantele plus alte piese.va rog asta deoarece nu am mai cumparat niciodata piese pt bicicleta de pe internet si as vrea sa apelez la o sursa de incredere,care i-a multumit si pe altii.ms
  2. dark_angel_tgv

    Salut!am o cursiera veche,la care as dori sa schimb jantele,pt a o mai intineri putin.deoarece nu ma pricep,va cer ajutorul.ce marime trebuie sa caut pentru jantele mele,care sa se potriveasca pe bicicleta?in caz ca poate conteaza in stabilirea marimii optime,atasez cateva informatii: Frane weinmann730, Butuci atom pinioane pe filet ,5 viteze, marimea ce este scrisa pe janta este 16x622-700c,dar la o cautare pe google imi apare doar modelul ce il am pe bicicleta,weinmann Marimea inscrisa pe cauciucuri,in caz ca ar conta pt stabilirea marimii jantei este 23-622 (700x23c). Imi puteti spune ce marime de janta sa caut care sa fie compatibila?trebuie sa aibe 36 de gauri.atunci cand voi schimba jantele,va trebui sa recalculez marimea spitelor din nou,sau pot cumpara spite de aceeasi marime cu cele pe care le am acum?am sanse sa gasesc 2 jante compaatibile,de aluminiu,negre la sub 100 lei?multumesc pt ajutor!
  3. dark_angel_tgv

    Nu am incercat asta cu cupru,probabil se obtine un precipitat pe piesa.
  4. dark_angel_tgv

    Salut!cadrul si furca au fost expuse la temperaturi negative doar cat timp am facut pozele, asa ca inclin sa cred ca nu au afectat 10 minute incat sa compromita vopseaua,care era si uscata de vreo saptamana.bicicleta o reconstruiesc la mansarda casei,care este izolata .acolo am si spatiu suficient si posibilitatea de a incalzi incaperea.sunt vreo 14- 16 grade inauntru,tocmai de aceea am ales mansarda pt reconstruirea bicicletei.deci nici vorba de vopsit la temperaturi negative.nici nu cred ca s-ar usca vopseaua daca as vopsi la sub 5 grade.cadrul dupa ce am indepartat vopseaua,am aplicat un strat de spray cu teflon ca sa protejez pana cand o sa fie vopsit.oricum cadrul nu e terminat de slefuit,dar te asigur ca nu las rugina pe el,mai ales la cat m-am chinuit sa il curat.am ales sa slefuiesc cu 1500 dupa ce am vazut un video pe youtube de pe canalul userului ,,locked in page,,.bine,acolo vopsitorul a folosit hartie de 1000.acum ca poate nu am facut bine asta nu-i capat de tara,pot sa slefuiesc din nou,cu un smirghel de 600 daca nu e suficient cu 1500.
  5. dark_angel_tgv

    Se spune ca sunt lucruri pe care nu le uiti niciodata iar printre ele se afla si mersul pe bicicleta. Pe langa asta,lasati-ma sa va scriu si eu cateva randuri din ,,ceea ce nu se uita niciodata in cazul meu,, inainte de a incepe topicul. Imi amintesc si acum,de parca ar fi fost ieri, prima data cand am incalecat pe ,,calul de fier cu doua roti,,.Aveam vreo 4 ani jumate,eram in vacanta de vara la bunici. Extrem de entuziasmat si fermecat de ,,poneiul de metal cu roti,,, ma plimbam de dimineata pana seara cu mini bicicleta varului meu ajutat de picioare deoarece nu imi puteam inca tine echilibrul. In cele din urma,am reusit,invatasem sa merg fara ajutor! Maare bucurie pe capul meu,ma puteam plimba si eu impreuna cu prietenii pe care mii facusem in cartierul bunicilor. Tot vuind in fiecare zi in jurul bicicletei,iata ca trecu si vara,era timpul sa merg acasa.Tare greu m-am despartit de bicicleta varului meu,o consideram a mea pt ca practic toata vara doar eu mai apucam sa ma plimb cu ea(si cand nu reuseam sa fiu primul care apuca bicicleta,ii ofeream varului bomboane si ciocolata,ca sa ma plimb cu minunata lui bicicleta) :-) :-) . Anii au trecut,bicicleta varului nu mai era disponibila,iar eu visam sa am sa am bicicleta mea,sa nu fiu nevoit sa ma rog de prieteni sa ma lase sa ma plimb cu ,,calutul lor,,. Ajuns premiant in casa I ,parintii mi-au facut cadoul mult visat, un mtb. In sfarsit aveam bicicleta mea,eram asa de fericit incat d-abia asteptam sa ajung de la scoala ca nici nu imi faceam temele,incalecam pe bicicleta si la plimbare cu prietenii pana seara. Usor usor crescand,atractia mea fata de biciclete incepea sa scada,vazand cum prietenii mei renunta la ele rand pe rand, in favoarea scuterelor,,caii de metal motorizati,,. La naiba,trebuia sa am si eu! Era super sa mergi fara sa pedalezi,ai viteza,enervezi vecinii cand pleci in tromba,dar cel mai important,agatai gagici mult mai usor decat cu o banala bicicleta. Zis si facut: parintii s-au conformat si am primit cadou primul meu scuter. Ei bine,acum bucurie si mai mare decat cu bicicleta,deja trecusem la alt nivel.Eu invatat cu bicicleta,faceam cascadorii si cu scuterul fara sa ma gandesc la consecinte in cazul in care ceva merge prost. Eram si eu smecher,neinfricat si aveam nevoie de laude din partea fetelor,etc. Am facut asta pana intr-o zi,cand surprins de un caine iesit in fata scuterului am virat brusc,zburand direct in gardul unui vecin. Atunci a fost cea mai urata zi din aventurile mele pe doua roti:scuterul distrus total,eu o mana rupta,picior luxat,plin de vanatai si zgarieturi si in plus mai vedeam si stele verzi. In acea zi am tras o sperietura atat de mare,urmata de lunga perioada de recuperare ce m-a facut sa renunt credeam eu atunci,definitiv la 2 roti. Perioada in care am stat departe de 2 roti a durat cred aproape 10 ani. Cum anii treceau,am ajuns la majorat,dragostea ce o aveam pt doua roti se transmite autoturismelor. Am luat si permisul,apoi a venit si masina,cadoul de ziua mea. Dupa un timp cu masina,mi se face dor de motoare iarasi aducandu-mi aminte de senzatiile simtite pe 2 roti. Trebuia sa am iarasi, asa ca din primul salariu imi cumpar un alt scuter. Cum imi invatasem bine lectia de data trecuta,cu acesta nu am mai avut nici un eveniment neplacut. Pot spune cu placere ca scuterul,dupa ce l-am reconditionat total ,merge poate chiar mai bine decat atunci cand era nou,dar asta este alta poveste. Dar destul cu aceste aventuri din copilarie si adolescenta mea,acum sa va spun cum am ajuns in posesia bicicletei despre care o sa fie topicul. Prin intermediul unui prieten,ajung in posesia bicicletei despre care o sa fie topicul,dupa aproximativ 10 ani de cand nu mai incalecasem ,,o fieratanie cu pedale,,. Este o cursiera de otel(sau semicursiera,ca nu stiu exact cum sa o numesc),din anul 1976,care zacea uitata de zeci de ani in podul unei case si care probabil daca nu ar fi ajuns la mine ar fi ajuns la fiare vechi. Se numeste Fabia,are 10 viteze si era plina de rugina si mizerie acumulate in mai bine de 25 de ani de cand statea pe tusa. Arata asa cum nu credeam ca pot vedea pe o bicicleta vreodata! Chiar daca nu e o marca consacrata,nu are cadrul din otel ,,de marca,, imi e draga deoarece mi-a readus in memorie acea flacara din copilarie pe care o aveam cand am vazut bicicleta varului meu,asa ca merita sa o readuc pe asfalt,unde e locul oricarei biciclete. Mai jos o sa scriu cateva din piesele de care dispune ,,calul meu de otel,,,specifice acelei perioade: -pipa Pivo; -manete frane Weinmann; -frane Weinmann Type730; -pedale Lyotard; -pedalier solida; -butuci roti Atom; -manete schimbatoare Huret; -schimbator Fata Huret; -schimbator spate Huret; -janta spate Weinman; -pinioane Atom. -sea Grand Prix. Cand am primit-o,era in stare jalnica,asa ca usor usor m-am apucat sa o restaurez. Am inceput prin a spala cadrul cu diluant,pt a putea evalua gradul de rugina.Se pare ca dracul nu era atat de negru pe cat credeam rugina e in mare parte la suprafata,cadrul fiind in stare acceptabila, avand in vedere ca a stat uitat atatia ani. Am inceput desasamblarea totala,urmata de evaluarea starii fiecarei piese in parte. Toate piesele metalice prezinta rugina intr-un grad mai mic sau mai mare,iar piesele de aluminiu necesita o curatare si polishare temeinice,fiind foarte oxidate. Tot cautand ce as putea face ca sa indepartez rugina,sau macar o parte din ea,neavand in momentul acela posibilitatea de a procura feruginol,dau peste un site care prezinta o metoda care da rezultate cu siguranta. Si acum sa va destainui secretul:electroliza! Dupa cautari de cateva zile,dau peste informatiile de care am nevoie, explicate cu lux de amanunte:cum sa construiesti un aparat de electroliza si cum sa il folosesti. Pt a realiza aparatul de electroliza eu am ales o sursa de la un pc ce a fost tras pe treapta de cativa ani. Daca nu aveti la dispozitie o sursa de pc si doriti sa faceti asta si voi,puteti folosi un incarcator de telefon sau de laptop,dar nu va merge la fel de rapid.Dati-mi voie sa va dau cateva informatii pt a realiza dispozitivul,in caz ca cineva e interesat sa faca acelasi lucru ca si mine(inainte de toate vreau sa va spun ca nu imi asum responsabilitatea pt eventualele socuri primite in caz de neprotejare contra electricitatii prin echipament izolator sau de eventualele daune produse): Δ Pt a putea realiza electrolizatorul,trebuie sa folositi o sursa de alimentare ATX(in cele mai multe cazuri scrie chiar pe carcasa,sau daca nu,priviti mufa cu multe fire,care trebuie sa aibe intre 20 si 24 de fire). Se deconecteaza de la calculator sursa,se taie mufele,apoi se deschide,indepartand suruburile ce sustin capacul de protectie.Dupa ce sursa a fost deschisa,se taie toate firele,exceptand doua sau mai multe fire negre, unul sau mai multe fire galbene si firul verde. Eu am ales sa nu tai firele,ci sa ma folosesc de un letcon pt a le indeparta in totalitate de pe placa de circuite,in felul asta fiind sigur ca nu fac vreun scurt in interiorul sursei.In instructiunile pt constructia aparatului gasite de mine se sugereaza sa se lase doar 2 cabluri negre(Ground),unul galben(12v) si cel verde ce va fi folosit pt pornirea sursei in scurt cu unul din firele negre. Eu am ales sa indepartez doar firele de 3 volti si sa pastrez firele de 5,si de 12 volti pt alte posibile intrebuintari ale sursei in afara de aparat de electroliza.De asemenea am pastrat mai multe fire,nu doar cate unul din fiecare culoare,in cazul in care se rupe unul,sa le am pe celelalte de rezerva si pt a rezista mai bine in caz ca se incalzesc,etc. Δ Pentru a putea folosi sursa ca electrolizator,daca sunteti interesati urmati instructiunile de mai jos: -firul verde ce l-am pastrat se conecteaza cu oricare din firele negre.Asta actioneaza ca un switch.Daca se doreste,firele se pot conecta intre ele printr-un switch daca aveti unul.Eu nu am avut la dispozitie atunci si deja am unul pe sursa,asa ca am utilizat un papuc de conectare ca sa le leg ,,pe direct,,.astfel o sa avem curent cand introducem stecherul in priza,iar sursa o sa porneasca. -mai departe,in functie de cate cabluri negre ati ales sa pastrati le conectati intre ele si le puneti intr-un alt papuc conector wago sau de care aveti.Eu am ales sa folosesc un papuc cu 5 orificii pt ca nu am avut unul cu 4. Am pastrat 7 fire negre pe care le-am grupat astfel: in primul orificiu al papucului am introdus 3 cabluri,n al doilea 2,in al 3 lea 2.In unul din celelalte orificii ramase ale papucului conector se conecteaza un cablu cu cleste crocodil. Eu am luat unul de la un vechi redresor pt baterii care nu mai functiona.Preferabil sa fie de culoare neagra(acesta va fi negativul,care va fi fixat pe piesa pe care vrem sa o curatam de rugina). -cablurile galbene le-am mufat in acelasi mod,avand grija ca in functie de ce mufa de conectare aleg,sa am inca un orificiu in plus pentru a putea conecta cel de-al doilea cleste crocodil,preferabil de culoare rosie.Acest cleste va fi conectat pe o bucata de metal de care nu mai avem nevoie si dorim sa o sacrificam pentru a atrage rugina de pe piesa pe care vrem sa o curatam. Chiar daca pare greu,nu este deloc asa ca sa realizezi acest dispozitiv,probabil nici eu nu sunt excelent la explicat si dat detalii.Cu putina atentie,se poate realiza aparatul in 1 ora.E mult mai usor decat pare la prima vedere! Acum ca a terminat de construit aparatul de electroliza,pt a curata piesele avem nevoie de: -Un recipient care sa fie neaparat de plastic,sau daca e de metal,sa fie izolat electric; -electrolit,adica o solutie care conduce electricitatea.Eu am ales sa folosesc apa calduta,in care am dizolvat sare de lamaie. Cu cat mai multa sare de lamaie,cu atat efectul e mai rapid si da rezultate mai bune,doar ca nu trebuie nici sa exagerati. Se amesteca solutia pana sarea de lamaie se dizolva,apoi putem introduce piesele.E de la sine inteles ca piesele trebuiesc acoperite cu solutia in totalitate,sau cu cat mai mult,cu atat mai bine. -piesa pe care vrem sa o curatam va fi conectata la clestele crocodil de culoare neagra(asta este minusul,sau borna negativa,sau catod,cum vreti sa ii ziceti)!Atentie mare,nu inversati si sa conectati cablul rosu la piesa pe care vreti sa o curatati pt ca o sa rugineasca si mai rau! -o bucata de fier, care va fi piesa de sacrificiu.prin procesul de electroliza,pe ea se va depune rugina de pe cealalta piesa.Pe aceasta piesaa se pune clestele crocodil de culoare rosie(plusul,sau anodul)! Dupa ce am conectat cablurile la piese,putem introduce cablul de alimentare al sursei in priza si sa ii dam drumul sursei,in caz ca aveti un switch. Aveti va rog mare grija daca vreti sa faceti asta si voi,prefer sa ma repet decat sa va am pe constiinta:-) :Purtati manusi izolatoare electric cat timp lucrati cu sursa,si aveti grija ca piesele sa nu se atinga intre ele(plusul si minusul), mai bine lasati putina distanta intre piese.Nu umblati la sursa sau in apa cat sursa e conectata la electricitate,riscul sa apareti la stirile de la ora 5 e foarte mare!Dupa cateva minute,o sa vedeti ca a inceput procesul de deruginire ,se vor forma bule deasupra pieselor din solutia electrolitica.Piesele se vor verifica numai cu sursa scoasa din priza!Puteti lasa piesele mai mult timp in solutie,cu cat mai mult cu atat mai bine. Eu am lasat fiecare piesa minim 4ore,iar intre timp mai verificam din cand in cand daca totul e ok si daca nu s-a incalzit sursa sau cablurile prea tare.Rezultalul electrolizei a fost mult mai ok decat ma asteptam,de aceea o si recomand ca metoda primara de deruginire,mai ales ca pe mine nu ma costat nimic,avand tot ce aveam nevoie sa fac asta. Pt cine nu dispune de o sursa de pc sau nu vrea sa distruga un incarcator de telefon,o metoda de deruginire la fel de buna,dar nu la fel de rapida e otetul,sau apa cu sare de lamaie. Atentie,nu introduceti in otet aluminiu sau piese cromate!In aceste solutii,piesele vor sta minim 24 de ore.Dupa ce sunteti multumiti de piesaa curatata,spalati-o bine cu apa,apoi uscati-o bine. Pt piesele curatate de rugina cu otet,va sfatuiesc sa le spalati cu apa cu bicarbonat de sodiu,pt a neutraliza otetul,altfel or sa rugineasca! Cateva piese pe care eu am reusit sa le curat neasteptat de bine cu electroliza sunt pinioanele(o sa atasez poze cu piesa inainte si dupa curatare),pedalierul,schimbatorul de foi si cel de pinioane,pedalele,angrenajul pedalier,o parte din furca(doar atat a incaput in vasul meu de plastic).Inca mai caut altul mai incapator in care sa pun si cadrul,ghidonul,si alte maruntisuri. Daca aveti mai multe maruntisuri pt deruginit,puteti confectiona un suport pt electroliza din electrozi de sudura sau din sarme mai groase. O ultima precizare:incercati sa nu introduceti clestii crocodil in apa,mai bine puneti mai putina apa si intoarceti piesele mai des. Atat cu procesul de deruginire,daca aveti intrebari,sunteti bineveniti sa mi le puneti si va ajut in masura in care imi permit cunostintele. Mai departe cu restaurarea,cadrul si furca le-am curatat in totalitate de vopsea cu o lama de cutter,masina de slefuit a tatalui meu cu hartie de 100 si cu o perie de sarma atasata la o bormasina.Apoi am trecut la curatarea ruginii. Δ Cadrul a fost curatat si el in mare parte de rugina,dar inca nu l-am curatat si prin electroliza deoarece nu am un vas suficient de incapator. Dupa curatarea de rugina,am inceput slefuirea manuala a pieselor cu hartii de la 150 pana la 1500 cu apa.Vreau sa va spun ca asta ia cel mai mult timp si trebuie facut cat mai bine.Ma cuprinsese la un moment dat o plictiseala de imi venea sa ma urc pe pereti.Dupa ce am terminat de slefuit,am curatat bine suprafata de vopsit cu acetona si am inceput vopsirea furcii cu grund.Pt moment am aplicat doar un singur strat de grund,urmeaza slefuirea cu apa cu 1500 si apoi inca un strat,dar am luat pt moment o pauza fortata la pat cu ceaiuri fierbinti:-( . Δ Pedalele le-am demontat in totalitate,inspectat bilele,curatate tot prin electroliza si apoi reasamblate. Δ Schimbatoarele au iesit binisor,au fost demontate in totalitate ,curatate si unse apoi reasamblate.Nu sunt in totalitate multumit de modul in care le-am slefuit,imi era frig,m-am cam grabit si le-am slefuit cu peria de sarma.Asa ca urmeaza ca zilele astea sa modific un polizor de banc pt a slefui metalele prin atasarea unui pad de bumbac sau pasla si slefuirea cu pasta polish speciala pt metal.Atunci cred ca o sa iasa super! Δ Ghidonul mai am inca de lucru la el.Mai are unele urme de rugina mici.Chiar daca o sa fie acoperit cu ghidolina,gandul ca are rugina ma face sa incerc sa il curat ceva mai bine.Ma gandesc sa il mai bag o etapa la electroliza,ca nu are ce rau sa ii faca.Apoi cred ca o sa il ponsez bine,aplic un strat de grund si o vopsea alba.Inca inca ma gandesc daca sa il slefuiesc frumos sa fie ca original,sau sa il vopsesc.Voi ce parere aveti?Apropo de ghidon,daca e cineva care are ca si mine probleme in indepartarea lipiciului de la ghidolina,am si pt voi o solutie:WD40 si foaie alimentara de aluminiu.Merge excelent si pe langa asta,mai merge si sa lustruiti cu chestiile astea doua si sa indepartati din rugina.Cu putina perseverenta ,o sa dati un luciu pieselor pe care nu m-au mai avut poate de ani buni. Δ Rotile,aici am intampinat cateva neplaceri create ba din pricina vechimii,ba din pricina mediului in care s-a aflat bicicleta.Spitele rotilor sunt cred galvanizate,dar sunt oxitate puternic,inca ma gandesc daca merita sa le smilgheruiesc si sa le vopsesc negre sau sa iau altele.Cele de pe fata am observat ca sunt drepte,nici una nu e stramba,deci macar asta e bine. Δ Butucul rotii fata este de aluminiu, a fost curatat,demontat,bilele verificate,uns ca si piesele de mai sus cu vasilina, apoi reasamblat si pus la pastrare pana ajung sa il folosesc. Δ Janta fata este de metal,are peretii cam strambi si e ruginita.O sa incerc sa indepartez rugina,dar nu stiu daca o sa reusesc pt ca nu am cum sa o bag in vasul de electroliza.Asta necesita o investigare mai atenta.Osa incerc pe cat posibil sa o salvez,deoarece nici nu am idee de unde pot lua o janta la un pret rezonabil pt bicicleta mea.Daca voi reusi sa indepartez rugina,probabil o sa o vopsesc negru(bineinteles in afara de suprafata unde calca franele.O sa vad si daca pot indrepta peretii,daca nu o apelez la ajutorul vostru in speranta ca voi gasi o janta compatibila pt bicicleta mea. Δ Janta spate e de aluminiu,o sa o smilgheruiesc apoi lustruiesc sper cu masina ce vreau sa o construiesc,sau in functie de ce fac cu janta fata poate va fi si ea vopsita. Δ Pinioanele,de care am fost pacut surprins in urma procesului de indepartare a ruginii imi creeaza unele probleme la care inca nu am gasit rezolvare.Nu reusesc sa gasesc o cheie potrivita pt indepartarea pinioanelor in totalitate de pe butuc,asa ca le-am indepartat pe bucati,partea interioara fiind nevoit sa o las pe butuc.Pt a desface in totalitate,am nevoie de o cheie care are 20 caneluri,iar in talcioc nu am gasit,ba chiar vanzatorii imi radeau in fata spunand ca nu exista asemenea freewheel.Am indepartat de pe butuc doar pinioanele in sine si bilutele minuscule plus clemele acelea care fac click cand se invart pinioanele.Partea care se infileteaza a ramas pe butuc deoarece cum am mai spus nu am cheie sa o desfac.Sper sa reusesc sa desfac si acea parte pt ca am curatat pinioanele si arata ca noi,iar in plus de asta am sesizat ca sunt si cateva spite strambe pe care nu le pot schimba fara sa desfac chestia aia.Aici spitele o sa le inlocuiesc in totalitate,dar mai intai trebuie sa masor spitele de pe fiecare parte,deoarece stiu ca pe partea cu pinioanele sunt mai scurte decat pe partea opusa.Voi aveti idee de unde pot face rost de o cheie pt a desface pinioanele Atom?As vrea o sursa din ROMANIA daca se poate,sau poate este vreun coleg care are doua si vrea sa vanda una din ele. Ehei dragii mei, cam atat pe moment cu calul meu de otel,dupa ce imi trece raceala o sa continuu cu restaurarea acestei biciclete ce imi e draga chiar daca nu e valoroasa material,pt mine e valoroasa sentimental pt ca mi-a adus aminte de copilarie!Sper ca v-a facut placere aceasta parte din aventura mea in lumea cu 2 roti si restaurarea unei biciclete.Va tin la curent in functie de cum va evolua proiectul.Nu pot spune ca ma grabesc,prefer sa imi acord mai mult timp pt ca e o placere sa vad cum iese ceva din mana mea.Atasez si poze ca sa vedeti si voi cum arata cand am primit-o si cum o sa arate pe parcurs ce avansez cu restaurarea:
  6. dark_angel_tgv

    Baieti,doresc sa vopsesc bicicletuta in doua culori,in acelasi tip ca si bicicletele de mai jos.intrebarea mea este,cum pot face asta fara sa se cunoasca linia de demarcatie intre culori,cum este si in pozele de mai jos?vreau ca vopseaua sa nu aibe trecere brusca de la o culoare la alta,ci sa fie ca in poze,pierduta,sau cum se numeste procedeul.cum se face asta?se poate realiza asta cu vopsea la spray?as fi vrut bineinteles o vopsire profesionala,dar cum nu tot timpul putem avea ce ne dorim,sunt nevoit sa apelez la aceasta metoda.totusi,sunt increzator ca atata timp cat acord atentie detaliilor,pregatesc si vopsesc cum trebuie ar putea iesi si cu spray ceva acceptabil.iata cateva imagini culese de pe internet cu ce as vrea sa fac si eu,unde trecerea de la o culoare la cealalta nu se face brusc,ci treptat.cum inca nu stiu cum as putea realiza asta,va rog,luminati-ma!multumesc!
  7. dark_angel_tgv

    Salutare damboviteni!cunoaste cineva vreun magazin de piese de biciclete prin Targoviste?
  8. dark_angel_tgv

    Baieti,am inceput restaurarea la o bicicleta si am nevoie de putin ajutor.am demontat pedalierul,care este de tip vechi(fixat cu cotter pin),bicicleta fiind fabricata in jurul anului 1977.fiind blocat de la rugina,acel surub care tine pedala pe ax s-a cam deteliorat cand l-am desfacut.acum as vrea sa cumpar doua astfel de suruburi,dar nu stiu denumirea exacta in limba romana ca sa le pot cauta.am incercat cu translate,dar acesta traduce cotter pin in cui spintecat,iar la cautare pe google nu am gasit ceea ce am nevoie eu.atasez o poza cu surubul despre care este vorba.stiti cumva unde as putea sa gasesc in Romania acel surub?si cum se numeste in romana?multumesc!
  9. dark_angel_tgv

    Ok,va multumesc tuturor pt ajutor!m-am linistit acum:-).mentionez ca in poza nu e schimbatorul meu,e unul asemanator,gasit pe internet ca sa arat despre ce vorbeam. Ca sa nu mai incep alt topic,o sa pun intrebarea aici:.schimbatorul meu de foi este cam tocit pe lateralele interioare,unde freca lantul.probabil nu a fost reglat cum trebuie...eu l-am curatat si gresat,dar faptul ca e putin tocit la interior,unde vine lantul afecteaza cu ceva?o sa incerc mai tarziu sa fac si cateva poze ca sa se vada despre ce vorbesc.
  10. Va salut!incercand sa reconditionez un schimbator pt foi huret,am reusit sa rup unul din arcurile de la suruburile de reglaj.fiind plin de rugina,a cedat cand il curatam.as vrea sa stiu,mai pot folosi schimbatorul?ce rol are acel arc?pot folosi schimbatorul fara el?de probat nu pot,deoarece toata bicicleta e dezmembrata.atasez o poza cu un schimbator asemanator,pt a vedea despre ce e vorba.multumesc pt orice lamurire!
  11. dark_angel_tgv

    Salut! Vreau sa schimb cauciucurile cursierei.pe ea am montat momentan cauciucuri marimea 23-622 (700x23C). Le pot inlocui cu cauciucuri de alta marime,care sa fie putin mai confortabile la mers? Acestea sunt foarte subtiri si simt toate denivelarile.as vrea,daca e'posibil ceva care sa mai amortizeze putin...e posibil sa pun alta marime? Daca este posibil, trebuie sa schimb si camerele cu altele de marime mai mare? Ce marime ar trebui pt cauciucurile recomandate? Multumesc!
  12. dark_angel_tgv

    Eu as vrea sa o restaurez pt plimbari ocazionale.pt asta as putea aloca un buget de aproximativ 350, 400 lei.daca o sa ma plictisesc de ea,bineinteles as vrea sa o vand,dar sa imi recuperez macar banii investiti in restaurare.la prima vedere ,bicicleta are nevoie de curatare temeinica,vopsit cadrul si furca,lant nou,poate si pinioane,cauciucuri noi,cabluri de frana si pt schimbatoare,camasi cabluri,refacerea seii,sau poate una noua si ghidolina.ce marime imi recomandati pt lant,daca am 5x2 viteze?
  13. dark_angel_tgv

    Dupa mai multe cautari nereusite a acestei marci de biciclete,revin aici cu cateva informatii despre batranica mea: manere schimbatoare ,schimbator foi si schimbator pinioane Hurret,frane Weinmann 730,pipa Pivo,roti Weinmann,butuci roti Atom,pedalier Solida,sea Grand Prix.are 5x2 viteze.cadrul e cam ruginit si nu prea se mai cunoaste ce este stantat,dar am dedus cate ceva:este made in Germany, ESGE.acea rugina de pe cadru ma face sa privesc cu teama o eventuala restaurare,credeti ca pot scapa de ea?atasez si cateva poze pt a vedea si voi cu ce am de aface daca ma apuc sa o restaurez.voi ce parere aveti,merita restaurata?cum pot afla mai multe informatii despre ea,sau despre acest cadru,pt ca am impresia ca se aseamana cu altele pe care le-am mai vazut pe internet.eu din pacate nu reusesc sa aflu nimic despre aceasta bicicleta.
  14. dark_angel_tgv

    Salut!de curand am intrat in posesia unei biciclete vintage,o cursiera marca Fabia.batranica mea are nevoie de o refacere temeinica ,deoarece a stat uitata muulta vreme in podul unei case,nefolosita.imi putati spune mai multe informatii despre aceasta bicicleta,sau cum pot afla eu mai multe informatii despre ea?de asemenea daca imi puteti da si un site de unde pot achizitiona si piese pt a o restaura si modernizata putin(as avea nevoie de alte cauciucuri,o sea noua,alte manere de frana, lant, poate niste pedale,etc)?multumesc!