CSStanciu

Membru
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About CSStanciu

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    București
  • Biciclete
    Merida Big.7 20D
  1. CSStanciu

    Nu vreau, în general, și n-am vrut nici atunci să fac derapaje (controlate sau nu). Doar am intrat cam tare într-o curbă, am frânat și mi-a „plecat fundul” într-o parte. Nu foarte mult și mi-aș fi continuat liniștit pedalatul dacă aș fi putut... :)
  2. Mulțumesc! O să le încerc! Că tot spunea cineva mai sus, am fost la service la Giant. Cei de acolo foarte amabili, nu e cel mai ieftin, dar e ok, treaba bună. Singurul „minus”, dacă pot zice așa, este că dacă nu ai bicicleta cumpărată de la ei, va trebui să aștepți (chiar zile). Biciclete de la ei au prioritate! Ceea ce e și normal până la urmă... Și, deci, minusul se poate transforma în plus. :)
  3. CSStanciu

    E un pic aiurea exemplul tău! E ca și cum mi-ai spune tu că cu un Duster (SUV entry-level) nu pot merge decât pe șosea, iar pentru drumuri noroiase de pe la țară sau niște zăpadă prin stațiunile montane ar trebui să-mi iau măcar X3. Nu e chiar așa! Nu mă duc să fac off-road cu Duster-ul, cum nu mă bag la down-hill sau XC cu bicla mea. După părerea mea, la plimbări pe pâmânt, prin parcuri, sau gen Prima Evadare ar trebui să reziste, eu nefiind dintre cei care să mă bat la podium. :)
  4. CSStanciu

    @@pacus: Sfatul tău nr. 1 e bun. Încerc! Am coborât pe la 94... slabe șanse să ajung la 76, dar oricum. Cât despre al doilea sfat, cum aș putea dobândi tehnica (de pedalat, bănuiesc) dacă nu pot folosi bicicleta pentru că sunt prea corporlent și e de așteptat să cedeze la fiecare 2-3 plimbări? :) Bicicleta e încadrată (pe mai multe site-uri) la categoria mid-level. Inferior, ce-i drept! Limita de greutate la care ar trebui să „reziste” este 120kg, trecută în cartea tehnică. Eu mă aflu cam pe la 80% din această limită. Să înțeleg că dacă nu dau măcar 4.000-5.000lei pe bicicletă, ar trebui să stau în banca mea? Sau mai întâi mă pun pe o cură de slăbit drastică (să cobor pe la 60-70% din limita acceptată) și abia apoi încerc? :D Care ar fi o bicicletă ok pe care aș putea s-o folosesc?
  5. CSStanciu

    Dacă după 1000km îți cedează injectorul de la un Passat nou, ți-l schimbă pe garanție fără să crâcnească sau îți spun că așa ceva nu e posibil și că trebuie să plătești tu înlocuirea? :) Eu nu mă pricep la mecanica de bicletă. Unele lucruri sunt de bun-șimt, să le zic, iar pe altele acum le mai învâț din mers. Orice tips&tricks e binevenit pentru a evita/preîntâmpina viitoare evenimente neplăcute.
  6. Salut, Lista aceea de service-uri mai este de actualitate? Ceva recomandări de service-uri decente la preț pentru reparații diverse?
  7. CSStanciu

    Ok! Mersi! Cred că o să le fac din nou o vizită! Pe aceeași parte, unele sunt mai moi, le strâng/mișc ușor, altele sunt mai tari, de nu se mișcă aproape deloc... :(
  8. CSStanciu

    @@mumus: Să nu uităm totuși că suntem în România! Om fi pe drumul cel bun, dar încă dacă nu e un pic de țigăneală, un pic de „negociere”, nu e bine! :) @@LucianTheOne: Remerx Master Disc este janta nouă pe care mi-au pus-o, pentru că alta la fel ca cea originală (Alexrims) nu mai există nici măcar la importator. Văd că pe site-uri se găsește pe la 60 lei... De ce mi-or fi cerut 100 lei, preț cu discount?!? Ah! Și încă o chestie: nu mi-au dat niciun raport și au păstrat și vechea jantă. Nu au vrut să mi-o dea! :) Și acum revenind la noua jantă, tensiunea din spițe nu ar trebui să fie la fel în toate? Adică nu ar trebui să fie toate la fel de tari?
  9. CSStanciu

    Salutare, Am revenit cu informații! Pe cât mai scurt, am dus bicicleta la magazinul de unde am luat-o. Prima reacție de acolo, evident: „Așa ceva nu se poate întâmpla... Nu cred că se poate face pe garanție!” După aproape o săptămână de așteptări sunt sunat și mi se spune că janta nu mai poate fi reparată și trebuie înlocuită. Au discutat și cei de la reprezentanța Merida în România și acea deformare nu este acoperită de garanție, dar că magazinul (nu reprezentanța) va suporta integral costul manoperei și îmi oferă și un discount la o jantă nouă. Astfel toată toată „afacerea” m-ar fi costat 100lei (prețul jantei). Le-am zis că nu mi se pare tocmai ok, dar asta e, plătesc, și îmi rezerv dreptul de a face și o reclamație la ANPC. Conform procedurii lor, îmi trimit un email prin care îmi cer acordul pentru înlocuirea jantei în condițiile discutate telefonic. (Vedeți attach!) Le-am răspuns, din nou, că sunt de acord cu înlocuirea, dar le-am cerut să-mi dea un raport prin care să-mi arate cum „au concluzionat ca deformarea rotii a survenit ca urmare a unui soc mecanic puternic la care a fost supusa roata spate”. Având în vedere că, „analiza” lor (nu a mea!) „arata ca o simpla apasare a franei nu ar putea deforma roata” în halul ăla, le-am spus că doresc vechea jantă pentru a cere și o altă opinie (la un alt service), părerea mea fiind că fie janta avea un defect de fabricație, fie spițele nu fuseseră corect tensionate, oricare din cazuri trebuind a fi acoperite de garanție. Când m-am dus să ridic bicicleta... surpriză! Și costul jantei a fost suportat tot de magazin! :) Concluzie: puțin deranjantă această „negociere”, această încercare de a mai scoate un ban, dar de apreciat că magazinul și-a păstrat blazonul, iar înlocuirea jantei și costurile aferente nu m-au costat nimic. Nu suma în sine ar fi fost problema, ci plata pentru remedierea unui defect apărut din motive ce nu țineau de mine sau de modul de utilizare al bicicletei. P.S. Nu prea mai contează acum, dar nu mi-e foarte clar de ce janta (Remerx Master Disc 32h) m-ar fi costat cu discount 100lei, când văd că pe site-uri se găsește pe la 60lei. Parte a negocierii sau oi fi reținut eu greșit tipul jantei? Mă mai uit acasă! :)
  10. CSStanciu

    @@majikstone: Întrebam de tensionare în sensul în care există niște... trucuri să le zic, gen „nu trebuie să se miște deloc” sau „pot să se miște/îndoaie stânga-dreapta foarte puțin/greu” etc. Ideea e că cel de service poate să-mi zică că sunt bine tensionate indiferent de cum ar fi, că eu n-aș putea să-l contrazic cu argumente. Nu mi-a trecut prin cap să mă apuc să refac eu roata. :) Am fost la „prima revizie” la vreo săptămână- două după ce am luat-o. Făcusem cu ea doar vreo 30-40km. A urcat-o pe macara, a reglat ceva pe la deraioare (nu sărea bine pe pinionul cel mai mic), a învârtit de roți, s-a uitat la ele, a strâns de frâne și cam atât. @@turnul: Orice sfat privind jante/spițe/roți este binevenit! Și pentru mine și pentru alții care pot citi pe aici din întâmplare (și eu am mai citit chestii interesante răsfoind alte topicuri)... Ca și model de utilizare a bicicletei, mare majoritea a timpului o folosesc prin București, pe asfalt și pe pământ prin parcuri (Tineretului, Circ) sau pădurea Băneasa. Din păcate, timpul nu-mi permite s-o folosesc pe cât mi-ar plăcea. Totuși aș vrea să încep să mă duc cu ea și pe la evenimente gen Prima Evadare sau trasee cum ar fi cele de la Sitaru, Câmpulung Muscel sau Moara Vlăsiei. Tocmai pentru că nu am vrut nici eu să fac reclamă (pozitivă sau negativă) magazinului/service-ului nu i-am spus numele pe aici. Încă! Momentan nu sunt în București, dar când mă întorc mă voi duce și voi reveni să vă povestesc experiența, folosind nume de această dată. Încerc să adun cât mai multe informații până atunci... :) @@pinkbike: Oricum voi scrie reprezentației Merida în România și către HQ.
  11. CSStanciu

    Mulțumesc pentru răspunsuri! Cred că va fi destul de greu să dovedesc că n-a fost „vina” mea. Probabil voi avea o discuție mai aprinsă cu cei de la service (din nou sper să mă înșel!) și dacă nu vom cădea la o înțelegere voi face niște reclamații. Nu există un expert autorizat care să certifice că o asemenea deformare se putea realiza doar din cauza unor spițe prost reglate, nu? :) @@Turbocat: Cum aș putea să-mi dau seama că sunt sau nu bine tensionate spițele? Eu nu mă pricep... @@turnul: Pornind de la ce mi-ai indicat tu, am găsit aceste jante Remerx. Sunt ok? Ce semnifică acel 36h sau 32h, cum am văzut la altele? Trebuie schimbate și spițele sau o tensionare corectă e de ajuns? Îmi puteți recomanda un service bun, de încredere, în București?
  12. CSStanciu

    @@sopinel: Vezi că e vorba de 120kg „additional load permitted”, adică doar biciclist+bagaje (vezi cap. 27, pag. 105). Bidonul meu de apă + 2 apărători + cască + îmbrăcăminte nu se apropie câtuși de puțin de 20kg. :D O să mă duc la service să văd ce zic și cei de acolo. Până atunci. niște sugestii concrete de jante/roți mai rezistente îmi faceți? Mersi!
  13. CSStanciu

    @@AdrianB1: Care „șoc zdravăn” că a fost o doar frână? Mai brutală ce-i drept... :) Nu oi fi eu cel mai ușor biciclist, dar totuși e o bicicletă care vine cu recomandări de utilizare la întregul potențial la greutăți de până la 120kg. Ce ar trebui să facă cicliștii mai solizi? Să foloseasă doar Fat-uri? :) @@otsdr: Dacă mi se întâmpla ceva asemănător cu cel din poză (la roata din față) nu mai întrebam nimic, dar la mine deformarea s-a întâmplat la roata din spate... Și, repet, nu am căzut, mi-aș fi continuat drumul în șa, dacă nu mi se bloca roata. :) Eu am întrebam dacă e normal (să se deformeze așa ușor și să o îndrept cât de cât cu mâinile libere) ca să văd dacă au mai pățit și alții așa ceva. Am citit că s-a mai întâmplat la biciclete noi și/sau care „nu erau bine spițate” (nu știu exact ce înseamna asta), dar în timp și, mai ales, nu în halul ăsta. O să mă duc la magazin, cu garanția în dinți, dar cunoscând principiul de la care pleacă service-urile de pe la noi („clientul e de vină cu siguranță și abia apoi vedem ce are”), nu-mi fac prea mari speranțe. Sper să mă înșel! @@LucianTheOne: Tocmai că nu este o bicicletă de 200-300lei din Cora sau Carrefour, mă miră foarte tare ce s-a întâmplat. Jantele sunt cele standard, Alexrims Big Seven D (vezi poza). Aș aprecia niște sugestii despre cum să evit pe cât posibil astfel surprize pe viitor. Mi-aș lua niște jante mai „deștepte”, dar nu prea știu ce.
  14. CSStanciu

    Urme de lovituri nu sunt, dar roata e descentrată rău de tot! Nu mi-e foarte clară distincția dintre „îndoită” și „descentrată”. Nu sunt tocmai un slăbuț (96kg la 1,79m), dar chiar așa?... Ce jante aș putea sau ar trebui să folosesc ca să nu rămân prin păduri? :)
  15. CSStanciu

    Salut, Am mai găsit ceva discuții asemănătoare, dar sunt vechi așa că încerc să aflu informații aici. Problema e cam așa: la sfârșitul anului trecut mi-am cumpărat o bicicletă Merida Big.Seven 20, NOUĂ, de la un magazin de profil (dacă e nevoie pot să-i spun și numele). Am făcut până în 200km, marea majoritate pe asfal și pe poteci de pământ bătătorit. Cel mai „dur” traseu îndurat până acum a fost pădurea Băneasa. Ieri, la o plimbare prin București, am intrat cam tare într-o curbă și am fost nevoit să frânez destul de tare. Roata spate a derapat și m-am răsuscit un pic (cca 90 de grade să zicem), dar puteam continua să pedalez. Nu am căzut, nu am lovit nimic, dar roata spate mi s-a deformat în așa hal încât s-a blocat complet. Cauciucul lovea în cadru astfel încât nu se putea învârti deloc. Cu mâinile goale am reușit să îndrept janta cât să o pot urni din loc ca să mă duc cu ea acasă. În poză se vede rezultatul după „îndreptare”. Întrebările mele sunt următoarele: 1. Este normal să se strâmbe janta (într-un așa hal) dintr-o simplă frână mai puternică (chiar cu derapaj)? 2. Dacă este normal, puteți să-mi recomandați niște jante de 27,5” mai bune? Aș vrea să mă duc și pe la trasee gen Prima Evadare sau cele organizate de RidersClub. 3. Dacă nu este normal, care ar putea fi cauza unui asemenea defect? Poate fi reparată sau înlocuită janta pe garanție? Mulțumesc!