burt_macklin

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About burt_macklin

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  1. Raportul acum mi se pare in regula, nu am apucat sa testez pe urcari, doar pe plat, dar se simte clar o imbunatatire, 30-34 e ce speram, spre deosebire de 26-39. Insa schimbatorul spate bate din cand in cand in pinionul mare si e destul de deranjant. L-au reglat cei de la magazin, insa tot e problematic. Asa ca e urmatorul pe lista din pacate, macar nu e atat de scump. Intrebarea ar fi, sa fie cu patina scurta sau medie? Specificatiile ar fi: Claris 2400 GS Largest sprocket 32T Smallest sprocket 11T Overall capacity 41T Claris 2400 SS Largest sprocket 32T Smallest sprocket 11T Overall capacity 37T
  2. burt_macklin

    Pt un buget de maxim 3000 lei pt o bicicleta noua imi puteti recomanda o varianta buna din categoria XC hardtail? Nu sunt hotarat intre 26 si 27.5, dar am observat ca 26 se poate lua cu echipare mai buna in aceeasi bani. Ca idee, pana acum la 27.5 am gasit: http://www.carbonbike.ro/mountainbike-27-5-inch/bicicleta-giant-talon-275-3-ltd-black-m-28536.html http://bicishop.ro/Bicicleta-SCOTT-Aspect-720-2014-4168.html La 26 sunt mult mai multe variante - majoritatea cu deore si furci mai de calitate. Care vi se pare mai ok? As merge pe 26 din cauza echiparilor relativ slabute la 27.5 (acera, altus, alivio), insa parca 27.5 e prezentat mai peste tot ca fiind de viitor. Singura echipare rezonabila pt 27.5 o are Scottul de mai sus.
  3. Mi se par in regula, dar nici nu am experienta cu altele din gamele superioare. Impreuna cu schimbatorul spate functioneaza corect, fara ezitare, schimba prompt. Insa cu cel din fata nu se impaca bine, cel putin la mine. Si uitandu-ma peste ce se zice si despre Claris (2400), vad ca e aceeasi poveste. Schimbatorul fata, dupa ce schimba, ocazional atinge in lant si trebuie reglat fin din maneta. Dpdv al franelor, nu pot sa ma plang. Inca e sistemul original de franare al bicicletei, inclusiv sabotii si pana acum mi-au inspirat incredere in toate situatiile. Oricum, dupa montaj si reglaj revin cu impresii, poate rezolv si problema cu schimbatorul fata.
  4. Mai am o intrebare inainte sa trec la montaj. Am luat angrenaj Claris 34-50T si caseta de pinioane 11-30T. As fi vrut sa pastrez, macar un timp, schimbatoarele existente si manetele. Dar am vazut ca schimbatorul spate pe care il am (Shimano RD-2300) are trecute la specificatii: Smallest Sprocket 12T iar Largest Sprocket 26T Se descurca oare cu noile componente?
  5. burt_macklin

    Sau asa ceva, pt cine cauta ceva ieftin: http://road.cc/content/review/134131-merlin-performance-road-pr7
  6. Probabil ai dreptate.. Am mai cautat variante si am gasit ceva mai ok, adica linia Claris. Desi scoasa in 2013-2014, ar fi urmasul lui 2300 si e tot cu 8 viteze, iar prin alte parti am vazut ca e privita ca fiind absolut decenta. Angrenaj, BB, lant si pinioane ajung la mai putin de 100 de euro noi. Si ar trebui sa fie compatibile cu ce am acum, manetele si schimbatoarele. E o treaba buna ca pe langa angrenajul de 50/34, ofera casete in variante de 28T/30T/32T.. Pana la urma daca bicicleta se misca ok dupa modificari, nu se mai pune problema de vandut. :)
  7. Acum am vazut ca e invers. Am desfacut foaia cand am curatat angrenajul acum ceva timp si nu am fost atent la montaj. Probabil d-asta si aveam probleme la schimbatul foilor. M-am uitat peste cateva variante pe ebay, Tiagra 4600 (2x10v) pare cea mai ok varianta ca pret. 105 e prea mult. Pt inceput as schimba: - angrenajul (FC-4650+BB4600 ~ 65e) - caseta (Novatec ~40e) - pinioanele (CS-4600 ~20e) - schimbatorul spate (RD4600 ~25e) - manetele (~120e) Pt partea a doua ar urma: - schimbatorul fata (FD4600 ~17e) Per total ar iesi la ~280e. Daca gasesc sh, macar manetele, cu atat mai bine. E mult, dar ma gandesc ca pe parcursul a macar 5 ani de utilizare medie, nu o sa apara probleme. Cum vi se pare?
  8. Imagini: (click pe poza din link pt imagine mare)
  9. Probabil uzura isi spune cuvantul - butucul spate a inceput sa faca zgomot, lantul la fel, iar schimbatorul fata are propria lui personalitate. Acum venind si problema cu angrenajul nepotrivit pt ce am nevoie, incep sa se adune. O sa curat lantul, pinioanele si foile si revin cu poze - sa cer o parere a stadiului de uzura, daca se poate face o estimare. In orice caz, butucul spate cere schimbare, iar angrenajul, din cauza foilor mari, nu e ce imi trebuie. Imi pare rau de bicicleta sa o dau acum , cadrul mi se pare ok, destul de comfortabil si usor. Echiparea o ingreuneaza, atat 2300-le cat si rotile. Plus ca i-am adus imbunatatiri acolo unde au mai cedat piesele - butuc fata novatec, cauciucuri schwalbe durano - si nu as da-o asa usor.
  10. Interesante linkurile, mersi! Dintre toate as merge totusi pe ceva shimano, am vazut ca e un tiagra si un sora acolo, una pt 9 si alta pt 10 viteze. Pt 8 ar trebui una din celelalte, insa as vrea odata cu schimbarea asta sa incerc sa upgradez sau macar sa fac un pas care sa imi permita upgradeuri viitoare. Asta ar insemna in primul rand sa scap cumva de sistemul square taper, care inteleg ca are o greutate considerabila in comparatie cu un sistem mai nou de tip hollowtech. Mai departe, asta va duce implicit la un sistem 2x10, ma gandesc. 9 viteze e destul de vechi si as pune ceva mai recent, daca tot schimb. In final intrebarea ar fi, exista un angrenaj mai recent shimano care sa poata inlocui 2300-le si care sa functioneze temporar corelat cu 8 viteze, pana ma apuc si de pinioane si schimbatoare? Daca nu ar da semne de uzura transmisia, as fi lasat-o asa, dar o simt cum o ia la vale. Iar sa completez cu ceva de aceeasi calitate, parca nu ma indur, stiind cum se comporta actuala.
  11. Mersi pt link! Destul de ieftina, pacat ca e transportul mai mult decat piesa in sine. As fi de acord si cu o solutie mai scumpa, dar care sa imi permita sa merg mai departe de acolo. In sensul de a lua pe bucati, pt inceput de ex. angrenajul si BB de la un Shimano 105 5700? http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-105-fc-5750-l-crankset-compact-2-x-10-175mm-without-bottom-brackets-47145/wg_id-411
  12. Salut, Detin o bicicleta Specialized Allez Double, model 2011, mai exact cea din linkul urmator: http://www.specialized.com/us/en/bikes/archive/2011/allez/allezallezx2#specs Cat am mers pe drum plat, a fost totul ok, desi schimbatorul fata mai are ezitari, in ciuda eforturilor de a-l regla - poate nu stiu eu cum. Oricum, recent am incercat niste urcari si am observat ca raportoarele pe care le am sunt foarte nefericite pentru asa ceva. In timp ce altii pedalau aproape pe loc, eu cu pinionul mare si foaia mica pedalam o data la ~2-3 metri. Dupa aceea am aflat ca pt asa ceva ar trebui un angrenaj compact, angrenajul meu fiind 52/39T. Pinioanele cred ca sunt ok la 13T-26T. Intrebarea este ce as putea sa ii fac, ce solutii compatibile as avea? Ma gandesc ca cea mai facila solutie ar fi sa schimb cu un angrenaj compact. Insa observ ca la modelul asta de bicicleta e trecut BB ca fiind Cr-Mo axle, 68mm x 113mm. Iar modelele mai noi de Shimano sunt Hollowtech, si vin ca solutie impreuna cu Bottom bracket. Ar fi compatibile, si daca da, aveti o recomandare? Mersi si scuze pentru postul lung.