luk

Membru
  • Content count

    1
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About luk

  • Rank
    Newbie

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    Cluj
  1. Sint incepator , incepator . Mi-am cumparat un trekkingbike/crossbike 3 x 8 "viteze" cu roti/anvelope de 28" si 35mm ( 35-622 ) latime/grosime . Stevens X3 Cross http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=129&cou=DE〈=de_DE§=equipment#inhalt Tretlager Shimano Acera FC-M361, 48-38-28, Guard http://www.bike24.com/p260450.html Shimano Acera FC-M361 Crank Set 3x7/8-speed 48-38-28 Cassette Shimano CS-HG40.8 11-30 http://www.amazon.de/Shimano-Kassette-HG40-11-30-8-fach/dp/B001EIG6NM Shimano Kassette HG40 11-30 Z. 8-fach Zähne Abstufung: 11-13-15-17-20-23-26-30 Zähne In imaginea atasata postez un tabel cu raporturile intrei foi si pinioane . =================================================================== Intrebare : cum se calculeaza cadenta daca am valorile raporturilor intre foi si pinioane ? De unde stiu cu ce cadenta pedalez ? Sau cu ce cadenta ar trebui sa pedalez in panta si pe drum plan ? Care ar fi modul cel mai eficient de pedalare pentru a folosi la maxim avantajul oferit de combinatia foi-pinioane ? De exemplu daca vreau sa urc un deal/panta si folosesc : Foaia 1 cu Pinionul 1 - raport = 28/30 = 0.93 Foaia 1 cu Pinionul 2 - raport = 28/26 = 1.07 Foaia 1 cu Pinionul 3 - raport = 28/23 = 1.21 Foaia 1 cu Pinionul 4 - raport = 28/20 = 1.4 Pentru drum plan : Foaia 2 cu Pinionul 4 - raport = 38/20 = 1.9 Foaia 2 cu Pinionul 5 - raport = 38/17 = 2.23 Foaia 2 cu Pinionul 6 - raport = 38/15 = 2.53 Foaia 2 cu Pinionul 7 - raport = 38/13 = 2.92 =================================================================== Cum calculez cadenta ? De unde stiu cu cate rpm ( rotatii pe minut ) circul ? Pentru incepator care ar fi combinatia ( raportul foaie - pinion ) de urcare a pantelor si cu ce cadenta ? Dar pentru mersul pe drum plan ? =================================================================== Schimbarea vitezelor din mersul plan in mersul in panta se realizeaza inainte de a incepe panta . Nu ? Adica nu atunci cand sint in mijlocul pantei . Cu ce distanta fata de inceperea pantei se trece in modul de urcare : foaie mica - pinion mare ? Daca nu cunosc drumul si nu stiu dinainte ca va urma o panta , ce fac ? Cum schimb inainte de a urca panta ? Daca sint pe mijlocul pantei, cu ce combinatie de foaie-pinion pornesc de pe loc ? =================================================================== Intreb asta, fiindca am incercat sa urc panta cu foaie mica - pinion mare doar ca am schimbat viteza cand deja eram la mijlocul pantei, si dupa ce am schimbat , aveam senzatia ca pedalez in gol si m-am oprit , n-am mai reusit sa urc panta . Dupa aceea n-am mai reusit sa pornesc de pe loc, fiind in mijlocul pantei . Poate vi s-a intamplati si voua cand ati fost la inceput, si nu aveati cunostine legate de : "Investigating the Mechanical Advantage of a Bicycle" ====================================================================== Torque and Mechanical Advantage in a Bicycle http://teachers.ausd.net/devor/cprepp/rBike.html Mechanical advantage https://en.wikipedia.org/wiki/Mechanical_advantage Gear Ratios and Mechanical Advantage http://maelabs.ucsd.edu/mae_guides/machine_design/machine_design_basics/Mech_Ad/mech_ad.htm Investigating the Mechanical Advantage of a Bicycle http://www.dpcdsb.org/NR/rdonlyres/D838405E-0D41-46DB-8256-37861365D225/151545/InvestigatingtheMechanicalAdvantageofaBicycle.docx.