Radu Andrei

Membru
  • Content count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Radu Andrei

  • Rank
    Member
  • Birthday 10/22/1983

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    2012 Scott Sportster 10
  • Localitate
    Bucuresti
  • Ocupaţie
    Muzician si ONGist
  1. Am un lant din Carrefour, mi se pare oarecum de incredere, dar sigur, n-ai de unde sa stii niciodata. Dar de ce intrebi? :D
  2. Mersi! :) Recomanzi vreun model anume? Ca vad multe. Legat de pantaloni si cat de repede/incet se usuca, am gasit in nenumarate randuri recomandarea cu a lua 2-3 perechi cu tine, probabil pe acelasi considerent, pana se usuca unii ii porti pe ceilalti.
  3. Pantaloni cu bazon vs. husa de sa cu gel vs. ambele?
  4. Am adaugat acel "amator" pentru o calibrare corecta a asteptarilor de la acest review :) N-am avut biciclete scumpe la viata mea, n-am avut MTB-uri in afara de ieftinaciunea aferenta anilor de gimnaziu. O sa incerc sa povestesc doar despre ceea ce poate fi validat tehnic, precum si despre perceptia personala asupra performantei bicicletei. Scott Sportster 10 - linkul pentru modelul cel mai nou pe site-ul Scott si linkul catalogului 2012 in care se gaseste si modelul meu - e branduita ba ca bicicleta bicicleta urbana, ba ca una de trekking, ba ca una de oras (de navetist - commuter) cu care sa te mai dai in weekend pe ocazionala carare off-road, iar ultima e cam cea mai potrivita descriere. Dotari La modelul nou s-a mai umblat la dotari, pe a mea am asa: - schimbator fata + spate Shimano Deore XT, 3 foi si 10 pinioane - frane hidraulice pe disc fata + spate Shimano BR-M446 - schimbatoare Deore SL-M591 - pinioane Shimano CS-HG62, 11-34t - foi XT, 48-36-26t - furca Suntour NCX-D RL-A, cu lockout - vine cu cauciucuri Schwalbe Rapid Rob 28x1.35 pe jante Rigida Taurus 2000 Are urechiuse si gauri pentru montarea unor portbagaje si a unor aripi pentru noroi, poate deveni un trekker veritabil. Din cate m-am documentat eu inainte sa o iau am tras concluzia ca sunt componente bune, nu top of the line dar in jumatatea superioara a gamei. In ce priveste experienta cu bicicleta, mi s-au parut toate niste componente solide, de incredere, care daca sunt reglate la timp si corect iti ofera o performanta nesperata. Greutate si feeling Nu e o chiar o bicicleta usoara, are 12 kg, insa nici nu simti ca tragi o caruta dupa tine, e pe la mijloc. Lucru care o face foarte ok pentru start-stop-ul aferent orasului. Greutatea probabil ca vine de la aliajul 6061 si de la piese, care provin din aceeasi gama de mijloc in ceea ce priveste greutatea. Te simti super ok pe cadru indiferent ca esti prin oras in drum spre munca sau pe un DN oarecare incercand sa tii un 28-30km/h constant. Cred totusi ca nu e pozitia ideala nici pentru una nici pentru alta, compromisul fiind totusi calculat foarte bine. Performanta In oras este o bijuterie. In primul rand furca este excelenta in Bucuresti, canalele, denivelarile, bordurile par sa te deranjeze muuult mai putin, insa daca vrei sa o arzi speedy pe Vacaresti sau pe Splai, ai blocat furca si restul tine de pedalatul tau. Am cautat foarte mult o varianta cu roti mai subtiri si cu suspensie in fata, de cele mai multe ori gasesti doar una sau doar cealalta, Sportster pare sa fie una dintre putinele si excelentele optiuni. In oras semafoarele, pietonii si alte chestii au impact asupra felului in care mergem prin faptul ca ne obliga destul de des sa ne oprim si sa pornim din nou. Rapoartele de pe Sportster mi s-au parut foarte bine gandite, si ajutata de greutatea decenta bicicleta devine practic o albinuta. Pe de alta parte daca o iei la drum intins foaia de 48 isi face simtita prezenta si, ajutata de rotile relativ subtiri, iti ofera psobilitatea sa tii un 28-30 km/h destul de constant si fara prea mult efort. Strict din experienta mea pe DN, desi poti sa tii acea viteza constant pe bucati de cativa km, realist ar fi sa iti calculezi un 25-27 pe termen lung, tinand cont de unele diferente de nivel si de vant, dar si un 36-40 pentru coborari. Eu am dus-o in maxim 45 km/h de cateva ori, la deal in jos. Probabil mergea si mai tare, dar safety first. Nu e o cursiera in niciun caz, dar e considerabil mai rapida decat un MTB clasic. Intr-o tura Bucuresti - Ruse - Bucuresti am reusit destul de mare parte din timp sa stau in prima parte a grupului cu cursierele si ciclocrossurile, ei mergand lejer iar eu la efort mediu. MTB-urile, mai ales cele cu foi mai mici, o cam fortau. Mentiune speciala pentru cauciucuri - pe mine m-au dat complet pe spate din punct de vedere al calitatii, cred ca raman fan Rapid Rob. Inca o mentiune speciala pentru frane - deplasandu-ma prin oras am avut parte de multe surprize, iar franele au fost intotdeauna la mare inaltime. N-am trecut (si nici nu prea imi doresc) prin situatii limita ca sa vad exact cam de ce sunt in stare cand le fortezi, dar pot sa spun ca s-au comportat exemplar fata de orice alte frane am avut pe alte biciclete. Combinatia de frane si cauciucuri de calitate pe mine personal m-a facut sa ma simt foarte in siguranta. Altele observatii - schimba vitezele foarte elegant si cursiv - cauciucuri minunate - saua devine cam tare la drum lung, probabil ar trebui avuta in vedere una de rezerva pentru trip-uri lungi - furca e ok pentru denivelari de oras, la denivelari mai mari sau in off-road devine putin relevanta - pozitie foarte buna, m-am simtit mai bine decat pe alte biciclete pe care le-am incercat; aviz doritorilor, Scott au o scala ceva mai diferita de marimi, vedeti pe site-ul lor inainte sa alegeti marimea Probabil ca un review mai serios ar presupune si alte detalii, eu n-o sa ma bag in ele pentru simplul fapt ca nu stiu, si daca nu stiu nu vorbesc :) Daca exista curiozitati din partea celor care sunt interesati de o astfel de bicicleta, puteti sa ma intrebati aici, iar daca stiu sa va raspund o sa o fac.
  5. Salut! gibonu, imi cer scuze, mi-a scapat - cel mai probabil cu trenul. Ca sa va mai tin la curent, azi am zis sa fac o prima tura in vederea atingerii (in timp) a unei pregatiri fizice adecvate. Am facut o plimbare in 9 oameni pana la Ruse si inapoi. In total 150+ km, timpul pedalat pe la 7 ore. S-a plecat dimineata, s-a ajuns la 12, s-a stat pana pe la 18 si s-a plecat inapoi. Sunt curios cum ma simt maine :) Pana una alta mi-au picat cateva fise: - BAZON - ma doare noada ceva de speriat - neaparat schimbate manusile sau mansoanele, mi-au tot amortit mainile - n-am ramas in urma, am pedalat bine, am urcat decent, insa a fost o singura zi si am pedalat jumate dimineata jumate seara - am niste dubii cu privire la parcurs zilnic distante lungi, fie ele si 100 km repartizati pe parcursul zilei :) Oricum, sunt multumit, tre sa mai fac! :)
  6. M-am apucat de asta: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zHxj7kZvoBDA.khEj8cP44mzk&usp=sharing Practic e traseul pe care mi l-am propus pana la Viena, de acolo google maps nu mai vrea, nu ca n-ar fi semnalizat tot drumul de altfel. Am cautat campinguri pe drum, o data la fiecare suta de km +/-. La fiecare oprire am incercat sa gasesc macar doua campinguri. Am incercat sa fac opririle in zone cu padure si/sau lac. Am ales traseul prin Basel - Konstanz pentru ca: (1) am mai fost pe acolo cu autostopul si as vrea sa revizitez; (2) sunt doua orase foarte frumoase; (3) "impusc" si o bucata de Rin cu ocazia asta; (4) am o cunostinta de pe Couchsurfing in Konstanz, as putea sa il vizitez. By the way, Bodensee/Untersee sunt bestiale. De la Donaueschingen nu am mai pus campingurile, o sa fac o centralizare a ceea ce am gasit prin mai multe surse de pe forum si de pe alte bloguri si le pun dupa aceea. Cand termin de facut harta, o export in KML si o import intr-o aplicatie de harti offline, nu stiu exact care, dar par sa fie o gramada de sugestii, unele chiar special facute pentru outdoor activities.
  7. @@ombun mersi, l-am vazut pe nerasuflate :)
  8. Hey! In legatura cu Serbia am inteles, e safe, ramane sa ma hotarasc in ceea ce priveste traseul. Iar cu numarul de kilometri, probabil o sa fac 100 +/- pe zi, o sa ma antrenez putin cu vreo 2 luni inainte, sa nu am surprize. Nu stiu exact ce as putea face cu trackuri GPS - ma gandeam sa folosesc doar telefonul, insa nu stiu daca softurile de harti offline includ si trasee de bicicleta, pe de o parte, iar daca nu, atunci nu stiu cum sa folosesc trackuri de GPS ca sa le incarc eu intr-o aplicatie de pe telefon - dar probabil ma voi lamuri pana la anul :) Incep sa ma gandesc la alte chestii, gen sa imi planific cumparaturile - portbagaje, coburi - tool kit, kit de pana, camere suplimentare - pantaloni de ciclism, poncho/ceva anti-ploaie, manusi mai serioase, casca, lampa de cap pt noptile mai in salbaticie - cort, sac de dormit (saltea am, ceva cam grea, dar asta avem cu asta defilam) si lista e deschisa :)
  9. Nu am un motiv special. Am o singura retinere, probabil ca e o prostie, insa as vrea ca daca mi se intampla ceva atunci sa mi se intample in Uniunea Europeana :D Desi stiu ca altii n-au avut probleme in Serbia si inteleg si ca e superb traseul pe defileu acolo. Acum ramane sa ma hotarasc daca mai adaug Paris - Donaueschingen la combinatie sau nu - asta ar face oricum cam dificil traseul, si ar dura considerabil mai mult, deci nu stiu daca as adauga inca niste sute de km si zile in plus. As putea pe de alta parte sa fac Budapesta - Bucuresti intr-o alta tura :) Multumesc mult de sugestii, la unele topicuri ajunsesem, la mai multe nu :) Apropo - exista niste ghiduri tiparite inteleg, cu harti, sugestii de vizitare, adrese de campinguri etc, oare cineva care a facut traseul si nu mai are nevoie de ele ar vrea sa se scape de ele? Platesc - un pret rezonabil desigur :)
  10. Tocmai am aflat ca un prieten s-a mutat la Paris, asa ca as putea face tura aceasta Paris - Orleans - Dijon - Basel - izvoarele Dunarii - Budapesta. Ceea ce inseamna ~1800 km, aproape dublu. Ma mai gandesc, dar ma tenteaza teribil :) Mai ales ca la Paris ajung mult mai usor, au o gramada de linii aeriene zbor incolo.
  11. Mersi mult, foarte folositor!
  12. Inteleg ca ati dat jos tot ce se putea da jos de pe biciclete si le-ati infofolit intr-o rola intreaga de folie de alimente :) Vad ca ati facut 120-140 km pe zi. Zici ca sunt dese campingurile, sa ma astept la unul la 30-40 km? Mai rar, mai des? Oare daca innoptez pur si simplu la marginea drumului e safe? Mi-e mai degraba de animale salbatice decat de oameni :) Incerc pur si simplu sa imi fac o idee legat de la ce pot sa ma astept.
  13. Arata bine si varianta asta, ramane de vazut cu impachetarea bicicletei in vederea zborului. Intre timp am mutat discutia aici.
  14. Salut! Planuiesc pentru anul viitor o calatorie de-a lungul Dunarii, s-a mai facut, am inceput sa intreb chestii pe topicul dedicat altei "expeditii", discutia incepe aici, dar m-am gandit ca e mai bine sa fac un topic separat (intre timp am mai rasfoit forumul si am gasit mai multe recomandari de deschidere topic nou :) ). Momentul ar fi ultimele doua saptamani din mai sau primele doua saptamani din septembrie, dupa posibilitati. Traseul ar fi de-a lungul EuroVelo6 de la Donaueschingen,DE pana la Budapesta,HU. Obiectul muncii ar fi un Scott Sportster 10, inteleg ca e asfaltat sau foarte bine nivelat traseul deci sper sa nu imi faca probleme balonul oarecum mic al cauciucurilor. Fiind practic incepator in ceea ce priveste touring-ul am tot felul de nelamuriri - mai mult sau mai putin justificate probabil - asa ca o sa va adresez intrebari pe aici si o sa sper ca o sa aveti rabdare din cand in cand sa imi raspundeti :)