VAXXi

Membru
  • Content count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Neutral

About VAXXi

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/11/1983

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    București/Ploiești

Recent Profile Visitors

249 profile views
  1. 'eftin băeții, carbon 'eftin băeții ! link eBay (oare vine curierul cu duba blindată?)
  2. Restul de poze sunt aici.
  3. Tot timpul un produs vandut de-a gata este mai ieftin decat suma costului pieselor sale, bun venit in economia moderna Pinioane Tourney pe caseta, 7 viteze = vreo 40 de lei, Tourney 3 foi = 100 lei, monobloc Shimano pe patrat = 50 lei, lantu' 20 de lei = 200 de lei si-ai rezolvat-o (plus manopera, desigur). D-asta zic, e decizia ta ce si cum.
  4. Daca toata omenirea ar functiona strict pe criterii financiare, ar fi foarte plictisitor Ca sa ne lamurim - vrei s-o restaurezi "pentru sufletul tau" sau vrei s-o faci functionala, pentru ca nu este functionala ? Daca e vorba de primul caz, atunci intr-adevar nu prea are logica restaurarea. Adunand manopera (timpul tau), sculele, piesele si nervii de pe parcurs iti va rezulta un cost mai mare decat al unei biciclete noi si decente (celebrul Rockrider cincisutenustiucat recomandat pe forum in 99% din cazuri). In plus, vei avea o bicicleta noua pentru care reviziile si piesele de schimb nu vor constitui o problema. Daca e vorba de al doilea caz, mergi niste kilometri cu ea si vezi care-s problemele - frane, joc in ghidon, schimbatoare care nu merg sau agata sau nu schimba bine, etc ... si le repari progresiv, pe masura ce le descoperi si inveti cum se repara (Sheldon Brown, Youtube si timp liber sunt cam tot ce ai nevoie). Piesele pentru biciclete mai vechi inca se gasesc noi si relativ decente la calitate, iar daca ai rabdare sa vanezi pe anunturi/bazare le poti gasi la preturi mai mici. Depinde de ce buget esti dispui sa aloci. Ce-as face eu: roti + cauciucuri noi (nu mai merita sa stai de respitat in ziua de azi, cu 80-90 de lei iei o roata noua cu butuc cu tot, stii ca-i bine echilibrata si centrata), frane + paduri noi (iti faci multi nervi incercand sa reglezi niste frane proaste), schimbatoarele curatate/unse/reglate si apa/paie/bataie. Cand tocesti caseta/foile pana incepe sa sara lantul, le schimbi pe toate 3 (ca e de preferat sa fie schimbate in set), Alivio/Tourney sunt suficiente pentru utilizare "casnica".
  5. Crestezi cu un Dremel + disc taietor interiorul piesei blocate cat sa faci un canal (atentie sa nu ajungi la filet) si bati cu o surubelnita mare pe tangenta la cerc. S-ar putea sa ajute niste spray degripant cu soc termic.
  6. Am cautat, da' n-am gasit (atentie, e vorba de un proiect de lege si nu un proiect privat/ONG): Proiectul privind tichetele valorice pentru biciclete, adoptat de comisia de munca din Senat
  7. Marca "UIHMUNUDHLA" ;))
  8. Un set de poze dintr-o alta lume biciclistica :) http://www.vice.com/ro/read/biciclisti-din-romania
  9. Probabil ai OLD (over locknut distance, distanta intre dropouts) de 120 sau 126 mm, standard mai vechi. Rotile noi sunt pe 130 mm (pentru cursiere) sau 135 mm (pentru MTB). Vezi aici o explicatie detaliata si lunga: http://www.sheldonbrown.com/frame-spacing.html 130 in 120/126 poate sa incapa de obicei "cu forta"; 135 in 120/126 s-ar putea sa fie un pic mai greu. La unele roti de 135 e posibil sa poti scoate o piulita ca sa ii reduci latimea (am intalnit butuci la care 6 mm din latime erau doar o protectie antipraf din cauciuc, butucul fiind mai mic de fapt), dar roata nu va mai fi perfect centrata; ori ajustezi tensiunea in spite ca sa "tragi" janta spre centru, ori mergi asa (asezand roata "din ochi" in dropouts) daca nu te deranjeaza prea tare. Daca vrei sa fii 100% corect, tre' sa "cracanezi" cadrul: - de la 120 la 135 e cam mare saltul, unii zic ca merge, altii zic ca-i o idee proasta. - de la 120/126 la 130 e in regula, si de obicei nu-i nevoie de "cold setting"; pur si simplu departezi dropouts cu mana si bagi roata, o sa fie un pic bataie de cap la scos, dar asta e.
  10. La fel precum colegul de mai sus, n-am stiut unde sa-l postez :) istoria schimbatoarelor: http://velonews.competitor.com/the-drivetrain-wars
  11. Am patit-o si eu, dar am rezolvat-o din reglaj (tensiune cablu si surub limitator); in unele puncte agata penultimul pinion si tragea sa-l salte, dar am vazut asta doar cand m-am uitat la bicicleta din spate si nu din lateral. Ma gandesc ca-i posibil sa aiba joc prea mare in bucsa si sa ii dea voie lantului sa se duca spre pinionul vecin (chestie care nu se intampla cu rulmentul mai rigid).
  12. Probabil daca totul e reglat bine, lucreaza excelent in conditii de tolerante mici. Problema e cand nu mai e totul reglat bine si rotita de sus nu mai poate compensa erorile, daca-i pe rulment.
  13. Rotita de sus trebuie sa aiba joc, e "din design" pentru SIS; cea de sus are joc si ghideaza lantul sa cada pe caseta (ocazie cu care se aliniaza si cu pinionul cand tragerea nu e perfecta), iar cea de jos e pentru tensiune. In plus, aduce un mic avantaj de viteza pentru schimbator la miscarea laterala (schimbatorul se poate misca la inceput putin si repede fara sa traga de rotita). Pe Di2 (si unele schimbatoare de 10-11 viteze) am inteles ca rotita superioara nu mai are nici ea joc, dar n-am intalnit asa OZNuri inca :) http://www.parktool.com/blog/repair-help/rear-derailleur-overhaul#article-section-3-- Do not mix parts from upper and lower pulleys. Upper pulley may be labeled as “G” pulley, or simply “upper”. http://www.sheldonbrown.com/gloss_p.html#pulley Si de la niste baieti cu ceramica:
  14. Am echipat si eu o bicicleta cu Rubena V69 Hook. Dupa 25 km parcursi bland in regim de "rodaj" (a se citi "sa vad daca se desurubeaza ceva"), cauciucul de pe fata a facut o galma de ~1 cm patrat si 1 mm adancime. As zice "defect de fabricatie", dar in stanga/dreapta galmei se vad 2 puncte de intepatura (pe partea cealalta nu-i nici o problema, deci ramane varianta de zgariat/lovit peretele lateral in ceva). Ambele anvelope erau umflate la presiunea nominala, chiar inainte de tura respectiva. Asta e, urmatorii bani se duc spre fratii chinezi (cu CST Traveller am mers mai tare tot anul, n-au avut nici pe naiba).
  15. Saptamana viitoare (29.08-04.09) apar niste produse pentru bicicleta.