liviu m.

Membru
  • Content Count

    229
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

liviu m. last won the day on February 5

liviu m. had the most liked content!

Community Reputation

555 Excellent

About liviu m.

  • Rank
    Member
  • Birthday 11/20/1960

Profile Fields

  • Localitate
    Dr.Tr.Severin
  • Biciclete
    MTB Kenzel

Recent Profile Visitors

1,221 profile views
  1. Deci se pot apuca linistiti de daramarea complexului Oltenia.
  2. liviu m.

    Asta-i buna cu armata. Bine ca nu au granita cu rusii.
  3. liviu m.

    Salut pedale, Din Andermatt-Goschenen (sau invers) pista de biciclete si drumul national sunt separate, merg cam in paralel sau suprapuse. Autostrada intra direct in tunelul (vechi) Gothard langa Goschenen si ajunge in Airolo dupa 17 km. Mai este si o cale ferata Goschenen-Andermat parca in poza a doua de sus. Podul superior este pentru masini si e numit Podul Diavolului sub el e pentru biciclete. Cateva link-uri in germana dar sunt traduse decent si in romana https://de.wikipedia.org/wiki/Schöllenen https://wegwandern.ch/listing/schoellenenschlucht-andermatt-teufelsbruecke-goeschenen-wanderung-wandern/ 13.07.2021 Din nou in campingul Windsurfing Urnersee. In a doua parte a noptii si-a facut aparitia si ploaia. Dimineata stau langa receptie, la adapost de ploaie, pana pe la 10:00 dar nici o sansa sa se opreasca. Asa ca ma decid sa iau trenul pana Olten din gara Fluelen. Strang cortul pe ploaie si tot pe ploaie ajung in gara. O casa spre "rai". Trenul muntilor. Incerc sa-mi iau un bilet de pe peronul garii, dar automatul nu imi accepta cardul. Cu doua zile inainte platisem cu el in Goschenen tot un bilet de tren. Pana la urma am platit cash biletul (37CHF) pana la Olten, am introdus o bacnota de 50E si mi-a dat rest 13CHF . Apoi am mai platit separat pentru bicicleta exact restul de 13CHF. Distanta nu e mai mare de 120-130km, cam scump. Deci 1E=1CHF ,hm… E rentabil pentru elvetienii care fac naveta cu trenul, pot platii o suma anuala si apoi au reducere pe orice calatorie in Elvetia Cam asta a fost daca aveti intrebari cu placere.
  4. liviu m.

    12.07.2021 Nu mai am prea mult timp. Zilele alearga ca nebunele parca ar fi la suta de metri. Pana pe 15 trebuie sa fiu inapoi in Olten, as avea timp sa ma intorc cu bicicleta numai ca dorinta nu se prea potriveste cu realitatea. Deocamdata ma intorc in Fluelen, in campingul in care am campat in urma cu 2 zile. Orice alt traseu m-ar fi dus prin pasuri grele pentru care as fi avut nevoie de timp. Asa ca ma trezesc si incep coborarea din Andermatt spre Fuelen. Pe urmatorii 6 km de coborare pana aproape de Goschenen e facuta o pista de bicicleta nemaipomenita cu peisaje care iti taie respiratia. Un pod spectaculos. Raul Reuss vijelios. Din nou in Fluelen. va continua
  5. liviu m.

    11.07.2021(Continuare) Catre varful pasului e din ce in ce mai racoare. Cateva pante ma fac sa injur in gand, dar nu se pun daca nu le-am spus cu glas tare. Oricum peisajele din jur acopera cea mai mare oboseala. Tot in jurul cascadei In sfarsit in pas. Cred ca s-ar putea schia. Motociclistii omniprezenti. Spre Grimsel/Obergoms. Masivul Gotthard. Restaurantul Furkablick. Pe coborare o motocicleta cazuta pe sosea avea roata din fata rupta erau numai resturi de la accident. Politia era acolo si dirijau circulatia,pe motociclist il luasera déjà sper sa fie bine. Scurt video din pas https://www.youtube.com/watch?v=LXuO74nlPgc
  6. liviu m.

    11.07.2021 FURKA Mi-am lasat coburile in cort ,am luat cu mine numai strictul necesar,pompa,camera rezerva,scule de reparat,power bankul,telefonul si echipamentul de ploaie. Am parasit campingul in jur de 8:00. Pana la Realp sunt 8km iar de acolo inca 12km pana in pas,cam 1000m, diferenta de nivel totala. Ajung la Realp cu stocul de energie partial epuizat. Ajung rapid pe maximul de pinioane adica 22/34 si nu ami mult de 5-6km functie de nivelul pantelor. Cum zice aia”greu la deal cu boii mici si la vale treb’sa-n pingi’’ Partea buna cu pauzele dese e ca poti face fotografii mai multe. Niste tinerei,printre care si o fata, urca in forta si trec pe langa mine ca acceleratul prin garile mici desi fiecare are 4 coburi. La inceput de pas,imediat dupa Realp Vedere inapoi Spre turnante Pe rand apar James Bond Street,cu o vedere superb spre Realp,Hotel Tiefenbach(nu stiu de ce nu l-am pozat) James Bond Contribuabili Povestea Realp si de mai sus Norii se tot fataie imprejur Alt biciclist care se deplaseaza la fel de greu ca si mine Parca e un facut,din nou prind o urcare in pas duminica. Drumul destul de ingust,trec masini mici,motociclisti tunatori dar nu sunt asa multe ca si spre pasul Grimsel. Nu este nici un tunel dar oricum Grimsel pare mult mai spectaculos. Multi cursieristi isi incearca puterile acolo de multe ori se formeaza cozi de masini in urma lor. Cascada Sidelenbach Un scurt film cu cascada https://www.youtube.com/watch?v=O5jBwNkaAuY va continua
  7. liviu m.

    10.07.2021 Din camping ,traseul de biciclete trece prin Fluelen apoi trec peste Raul Reuss. Raul Reuss are izvoarele tocmai in zona pasului Furka apoi se intalneste cu raul Aare chiar inainte de a se varsa in Rin. Traseul meu spre Andermatt urmeaza in paralel autostrada care trece in Italia prin tunelul Gotthard. Pista de bicicleta este de gravel,foarte buna ,cred ca se poate pedala cu orice tip de bicicleta pe ea. Pana in Amsteg pista e foarte putin in urcare,apoi se trece pe sosea unde si panta isi face simtita prezenta . Plumbul se instaleaza usor usor in picioare asa ca si pauzele cresc pe masura ce distanta scade. Prin Wassen am inceput sa caut un mijloc de transport pana la Andermatt. Wasen si derivatia spre pasul Susten pe unde se ajunge la Innertkirchen Erau ceva autobuze prin zona,dar din ce am inteles de la unii,nu primeau biciclete. Spre Goschenen Asa ca trag pana la Goschenen unde gasesc un tren ,pe ultimii 6 km pana la Andermatt. Biletul a costat 8CHF cu tot cu bicicleta(asa cred) si in 15min.ajung in gara din Andermatt. Campingul este in cealalta parte a orasului la iesirea spre Gotthard sau Furka. Campingul Andermatt Pentru 2 nopti am platit 38 CHF dusuri si internet incluse
  8. liviu m.

    9.07.2021(continuare) Tot in Ingenbohl Privind inapoi spre Ingenbohl De-a lungul lacului Urnersee(de fapt e conectat cu lacul Lucerna) Unele tuneluri au pista exterioara de bicicleta altele nu, dar e loc suficient cat sa nu te stresezi cand treci prin el. Un tunel a fost chiar largit ca sa faca loc si pentru biciclete. Cu exceptia cursieristilor, majoritatea au biciclete electrice,o grija deosebita trebuie sa ai sa-ti tii partea,niciodata nu stii ce vine din spate. Am trecut de Fluelen si ajung in Remo Camping. Foarte ingramadit,erau numai rulote si casute, fara loc de corturi ,nu puteai arunca un ac acolo. O domnisoara draguta de la receptive ma anunta ca nu au loc de corturi dar imi recomanda alt camping. Undeva langa Fluelen,cativa kilometric inapoi,este campingul Windsurfing Unersee. Asa ca pedalez vreo 3km inapoi. Dupa nume,e un camping ‘specializat’ pe windsurfing,caiace,placi si alte tipuri plutitoare. Primesc un loc de cort chiar in fata unui hambar unde se depoziteaza ambarcatiunile. Parca a costat in jur de 20CHF
  9. liviu m.

    9.07.2021 Abia spre dimineata ploaia s-a oprit. Adun cortul ud asa cum e. Pe timpul noptii am lasat mai multe haine la uscat in spalatoria alaturata. Campingul e aproape de malul lacului Lucerna asa ca inainte de plecare am dat o tura prin parc. Nori se invart pe acolo dar azi nu va ploua Se observa niste rate dormind dupa micul dejun Seful le pazeste si mentine ordinea Dupa atata munca ,normal ca un somn vine la fix Pentru azi obiectivul este sa ajung in Campingul Remo dincolo de Fluelen. Trec prin Meggen apoi fac niste fotografii undeva inainte de Kussnacht(tot Lacul Lucerna) Oraselul Arth si Lacul Zugersee Dupa Arth trec in Oberarth unde confund Steinen cu Steinerberg si fac la stanga in loc de inainte. Urmeaza o catarare de cativa kilometric unde observ ca am gresit drumul. E undeva o derivatie ,de fapt o coborare destul de abruta spre Steinen. Ajung in Ingenbohl ,din nou Lacul Lucerna. Va continua
  10. liviu m.

    Salut Peter, ai facut niste poze nemaipomenite acolo in Germania. Daca vrei sa faci o tura Berlin-Brasov,nu mai sta pe ganduri si pregateste-te de acum. Am lucrat si eu in Germania cateva luni,apoi am luat trenul pana la Marea Nordului ,in Olanda ,apoi pe bicicleta pana in Romania(2016) 8.07.2021 Cateva zile le petrec in Olten pe repede inainte. Vroiam sa plec pe 7.07 dar a plouat aproape toata ziua. Nici ziua de 8 nu a inceput prea bine dar nu mai puteam astepta la infinit. Din 4 coburi renunt la doua,din nou i-au drumul Lucernei. Pe drum am parte de mai multe reprize de ploaie. Traseul de bicicleta e identic cu cel din prima zi de tura,cel putin in prima parte. Trec prin Reiden,Dagmersellen,Sursee,Eich,Sempach,Rothenberg. Pe malul lacului Sempachersee In Rothenburg o ploaie torentiala ma blocheaza intr-o statie de autobus. Noroc ca atasat de statie este un loc de biciclete acoperit asa ca si bicicleta e ferita de ploaie. Nici o sansa sa se opreasca asa ca dupa mai mult de 2 ore de stat in statie,imi iau inima in dinti si pornesc spre Lucerna. Aproape de Lucerna ,ajung pe malul raului Reuss,cafeniu,vijelios aproape sa iasa din matca. Mai sunt si ceva copaci pe malul raului care ma feresc putin de ploaie. Reusesc sa fac ceva poze de sub un pod. De-a lungul raului ,catre Lucerna,pista de bicicleta este inundata din loc in loc dar pot trece fara probleme. Dupa ce trec raul peste un pod de biciclete,trec putin prin partea veche a orasului si ajung in Camping International Lido Luzern. Inca ploua incet si intr-o pauza reusesc sa-mi pun cortul. Bilet:24CHF
  11. liviu m.

    5.07.2021 Ca sa nu plec cu coada intre picioare mi-am zis sa ma intorc pe Grimsel sa reiau traseul de unde am ramas. Asa ca aseara am asamblat suportul de bicicleta pe masina si am agatat bicicleta de el. Plec din Olten pe la 6 dimineata, directia, pasul Grimsel. Bineinteles ca nu am mai luat cu mine coburile ci minimum necesar, scule, de ploaie, telefonul si loadbank-ul, apa. Asa ca in jur de 8 parasesc Parkplaz Gelmerbahn de unde mai am 12 km de pedalat pana in pas. Alta viata fara toata greutatea aceea de dinainte. Asa cum ma asteptam, fiind luni, traficul a fost mult mult redus. Cel mai lung tunel cu pista de bicicleta exterioara, tunelul de 900m iar pista 1.2km "Centura" tunelului. Vedere inapoi de pe "centura". Pana in varful pasului sunt cateva baraje. Lacul Raterichsbodensee. Alt baraj. Din cele 3 lacuri pana in pas Ratherichsbodesee, Grimselsee si Totensee, de departe cel mai mare este Grimselse . Lacul precedent vazut de mai sus. Alt baraj. Ceva zapada ramasa pe traseu. Lacul Grimsel. In pas, St.Christopherus Kapelle Grimsel si un hotel. In sfarsiiit in pas. Lacul Totensee,din pasul Grimsel(gheata la mal...) In pas multe locuri de parcare libere, hotel/restaurant, 2 toilete ecologice, pline de rahat, probabil ramase asa din weekend. (singurul minus pentru Elvetia) Temperatura nu e mai mare de 12-13 grade. Din pas cobor in Gletsch, 6km mai jos, o coborare splendina si unde se afla o gara si un hotel. Acele de par sunt paralele si private de sus in jos zici ca aterizezi direct in hotelul de mai jos. De aici ai posibilitatea sa urci pe Furka sau sa cobori spre Obergoms Coborarea spre Gletsch,in departare spre pasul Furka. Am vrut sa gust putin din Furka asa ca am pedalat 2-3km spre pas. Gletsch si urcarea spre Grimsel vazute de pe urcarea spre Furka. Zapada si spre Furka. In Gletsch. Spre dreapta coborarea spre Obergoms. Nu as fi avut timp sa urc pe Furka sau m-ar fi prins noaptea pe acolo. Ma intorc, stau putin in Gletsch apoi urc in pasul Grimsel. Parca vantul s-a intensificat e din ce in ce mai rece. Ma echipez de coborare, ochelari, caciula, manusi, geaca ploaie si ajung rapid la masina.
  12. liviu m.

    2.07.2021 Au mai ramas cam 40km pana la destinatie, Olten. Cateva poze din Solothurn. O zi cu putini nori, mult soare, mai cald ca in zilele precedente dar nu exagerat, oricum, o zi perfecta de pedalat. Traseul ma duce pe soselele nationale dar mai mult pe piste intersate, departe de traficul auto. Sate bine aranjate, cu case mari si impunatoare de unde nu lipsesc aranjamentele florare de la balcoane. O ferma cu multe panouri solare. Trec prin Attiswil, Oberbipp, Niederbipp si alte sate insirate de-a lungul raului Aare. Elvetia rurala, intre sate. La intrare in Olten. Aare in Olten. Un pod pietonal central. Vedere de pe pod. But wait not finished yet!To be continued!
  13. liviu m.

    1.07.2021 Am plecat din camping pe la 8:00 nu inainte de a lua micul dejun si cafeluta facuta cu o zi inainte. In camping este o zona unde poti folosii gazul, pentru diverse, sunt cateva plite pe gaz asa ca am mai facut economie la mica mea butelie. Dupa ce am parasit campingul a inceput sa ploua asa ca m-am echipat din nou de ploaie dar nu a tinut prea mult asa ca dezechiparea din nou. Am trecut exact prin central Bernei, am folosit intensive telefonul sa gasesc iesirea spre Solothurn. Un pod in Berna ,peste Aare,aproape de centru. De-a lungul traseului am gasit cateva greseli pe Google map, adica trecere peste calea ferata inexistenta sau strazi marcate gresit. Raul Aare dupa ce iese din Berna se mai plimba print-un lac apoi il regasesc din nous pre Solothurn. Un loc de popas. Cineva striga dupa mine si-mi da de inteles sa parasesc pista de pe malul raului cica ar fi inundata, asa ca ma conformez si ma tin departe de rau. Liniste maxima in zona rurala. Ajung in campingul TCS Camping Solothurn. Bilet: 25CHF
  14. liviu m.

    30.06.2021 gibonu, De acord cu tine ca pentru unele persoane condusul e un chin, pentru mine nu. O sa mai revin mai tarziu cu unele costuri din Elvetia. 30.06.2021 Zi libera! Statia de tramvai este la 7-800m de camping, asa ca hai in Berna. Dupa 7-8 statii ajung in centru. Cateva fotografii: Turnul prizonierilor. Palatul federal. Ocladire din aceasi piata cu cele de mai sus. Banca nationala. Catedrala din Berna, biserica reformata, initial, apoi catolica. Orga. Clock tower. Teatru/opera din Berna.
  15. liviu m.

    29.06.2021 Peste noapte a plouat in cateva reprize. Strang cortul ud de la ploaie, daca nu era ploaie tot ud era de la condens. In Campingul Boeningen. Lacul Brienzersee vazut din camping. Echiparea si directia spre Thun si Berna. O alta splendoare de combinatie lac/munte incepe. Lacul Thunersee il parcurg pe partea nordica avand o vedere mai buna spre munti. Drumul nu este prea aglomerat are si cateva tuneluri dar nu mai lungi de 150m. Spre Thun. Pe marginea drumului in unele locuri apa curge direct de pe stanca pe drum asa ca am facut si un dus pe acolo. Lacul, satele de pe malul opus si muntii inalti si semeti iti taie rasuflarea. Chiar inainte de Oberhofen. Prin Thun nu am facut prea multi pureci, m-am indreptat spre Berna. Indicatoarele de bicicleta spre Berna sunt foarte clare asa ca nu am nevoie de telefon, pana la intrarea in Berna. Norii dau semne de oboseala, s-au anuntat din vreme printr-un vant puternic, in rafale, din fata. Abia apuc sa-mi trag geaca si pantalonii de ploaie si sa ma adapostec sub o casa din apropiere. S-a mai potolit, dadea de inteles ca se opreste. Dar vine o noua serie mai puternica. Abia ajung in curtea unei mici fabrici, nu am priceput ce produc aia acolo. Undeva in fata birourilor era ceva protectii de ploaie dar vantul batea exact in directia aia asa ca m-am refugiat la assembly point undeva mai in spatele curtii, un loc bine protejat de ploaie. Dupa un ropot puternic a inceput si grindina ca sa complecteze tabloul totul era alb in jur. Pana la urma totul a revenit la normal si am plecat. Am parasit soseaua 6 ca sa urmez pista de biciclete, mare greseala. Traseul trece peste o cale ferata, peste autostrada si apoi aproximativ paralel cu raul Aare, destul de cafeniu. Incerc sa trec print-un mic tunel pe sub calea ferata numai ca din cauza ploilor s-a acumulat ceva apa avand fundul concav. Nu am alta optiune asa ca imi fac cruce si intru in baltoaca, din ce in ce mai adanca, ajunge la QR plus coburile din fata erau si ele pe jumatate submarine.. Pedalez puternic sa ies din groapa aia cu picioarele sub apa. Apa incepe sa scada am reusit sa ies cu pierderi minime. Nici nu vreau sa ma gandesc daca era o gropa submarina acolo. Las pista de bicicleta, care astfel ma ducea direct in camping, cu prima ocazie si trec la soseaua 6 nationala, nu mai vreau alte surprise pe malul raului. Campingul in Berna este cam in partea de sud a orasului, pe malul raului Aare care il trec peste un pod din lemn suspendat. Ma indrept spre amonte si gasesc Campingul Eicholz. Cam 70% din suprafata este pentru corturi si 30% pentru rulote si masini. Mi se recomanda sa nu-mi instalez cortul sub copaci, tocmai cu cateva zile inainte un copac din camping a fost lovit de trasnet. Pe timpul sederii se acorda gratuitate la toate mijloacele de transport din Berna. Pret camping: 51CHF pentru 2 nopti.