liviu m.

Membru
  • Content Count

    186
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    28

liviu m. last won the day on December 7 2019

liviu m. had the most liked content!

Community Reputation

469 Excellent

About liviu m.

  • Rank
    Member
  • Birthday 11/20/1960

Profile Fields

  • Localitate
    Dr.Tr.Severin
  • Biciclete
    MTB Kenzel

Recent Profile Visitors

840 profile views
  1. liviu m.

    Salut Catalin, te pot ajuta numai cu o schema de conexiuni pentru aranjamentul 13s7p,daca vrei ,da un semn.
  2. liviu m.

    Camera care se potriveste este intre 1 3/8=1.375 inch si 1 5/8=1.725 inch, deci 1.75inch(44.45mm) e in afara intervalului
  3. liviu m.

    In partea de jos a locasului bateriei este un(+),cu un 5 scris pe el, iar in stanga un(-),cu un D inscris.Din poza nu se vede clar daca e o legatura continua sau nu intre ele. Daca este, clar cele 4 baterii sunt in serie si ai aproximativ 6v pentru alimentare. Ca sa o alimentezi de la un acumulator extern trebuie sa conectezi acumulatorul la bornele Vcc(+) si borna GND(-) cu respectarea polaritatii si pe partea acumulatorului.
  4. liviu m.

    Gibonu, 1. Pai treaba e simpla, n-am facut nici o planificare sa vizitez ceva special. Un fel de tura de la A la B, dar pot fi si alte litere din alfabet (in cazul meu de la S la B) atata timp cat e un traseu acceptabil si pot sa pedalalez pe el, nici o problema. Pur si simplu am vizionat din mers, vizionare care a fost pe parcursul a aproape 2500 km si nenumarate localitati mai mici sau mai mari. Traseul l-am planificat la amanunt (bine, si acolo au fost ceva mici probleme pe traseu), daca urma sa-mi planific toate obiectivele de vizitat de pe ruta aleasa cred ca si acum mai eram pe traseu. 2.Nu e nici un secret intoarcera. Planul a fost sa ajung la Barcelona si dupa aceea, daca ma mai simteam capabil sa continui, din nou Franta, pe malul Atlanticului, si singurul loc pe care as fi vrut sa-l vizitez ar fi fost, locul de debarcare al aliatilor din al doilea razboi mondial. Nu a fost sa fie, cum am mentionat si in topic, caldura a fost peste puterile mele. In timp ce incercam sa gasesc un avion de intoarcere, fiul meu a decis sa-si “repatrieze” masina, asa ca dupa aproape o saptamana in Barcelona, mi-am aruncat lucrurile si bicicleta in ea si sambata pe 20 iulie am parasit orasul la 10:30AM, am ajuns la Oradea duminica seara aproape de miezul noptii, bineanteles, numai pe autostrazi. 3.Asa e, nimic nu se compara cu o cafea facuta in fata cortului, daca vor mai fi ceva ture viitoare o sa tin cont de sugestie. Pe toata durata turei, cu o singura exceptie, am folosit toaletele din benzinari sau cafébaruri, asa ca obligat trebuia sa cumpar ceva. Si chiar daca imi preparam singur cafeaua, nu puteam sa ratez savoarea cafelei din Italia. 4.Cortul e acelasi din turele precedente, Quickhiker ultralight 2, foarte bun si pentru turele cu bicicleta, are numai 2kg, pentru o persoana e ideal, ramanand suficient spatiu in interior, plus un spatiu exterior pentru depozitare directa pe sol, se monteaza /demonteaza foarte usor, in maximum 10minute. Personal, am experimentat un vant de 70-80km/ora la tura din Romania, 2017, si a rezistat cu success. Cred ca are cam acelasi pret si in prezent, eu l-am cumparat cu aprox. 650lei. L-am folosit pana acuma cam de 100 ori,si inca nu da semene de oboseala. Un minus, e totul dintr-o bucata, nu poate fi folosit pe vreme buna jumatate din el ca si celelalte corturi, alt minus ca e cam inghesuit pentru 2 persoane (poate 2 chinezi n-au probleme) Despre sacul de dormit, nu pot sa-ti dau prea multe date, are putin sub 1kg, parca temperatura normala de utilizare nu trebuie sa fie sub 5-6grade. Eu l-am folosit mai mult ca patura, nu au fost temperaturi joase cand am plecat la sfarsitul lui mai, dupa ce am schimbat salteaua cu izoprenul l-am folosit deasupra lui. Oricum, ca si sacul de dormit folosit la tura din 2016, nici asta nu e destul de larg ca sa-l inchid complet, tot timpul ma trezeam cu el sub umeri, mi se par prea inghesuite si trebuie sa ai grija si sa nu se ude. Dupa mine, daca se merge in tura pe timpul verii, nici nu e nevoie de sac, cred ca un cearceaf ar fi mai usor de manipulat.
  5. liviu m.

    Scuze gibonu, Momentan nu sunt disponibil, dar o sa ti răspund la intrebari săptămână viitoare.
  6. liviu m.

    15/16.07.2019 Mai am de prezentat cateva fotografii din Barcelona. Basilica de la Sagrada Familia. Arcul de Triumf. Parlamentul Catalan. Cristofor Columb. O fantana din Piata Spaniei. Turnurile Venetiene. Muzeul National de Arta. Din nou, Turnurile Venetiene. Palatul Congreselor. Pe Avenida Diagonal. In zona stadionului FC Barcelona. Un bilet pentru Messi. Dar nu astazi... Energie: 2 power bank-uri, unul de 13000mA/h, celalalt 22000mA/h, o saptamana pentru incarcat telefonul Orientare: Pe bikemap am dat direct Severin-Barcelona, dupa salvare, am exportat GPX-ul in viewrange.com, unde l-am editat si corectat, deoarece avea cam putine puncte de control. Totusi, din cauza consumului ridicat nu l-am folosit decat in Belgrad si Zagreb, in rest am folosit Google si majoritatea localitatilor prin care am trecut, printate pe o foaie, baza fiind GPX. Poate as fi vrut sa continui si dincolo de Barcelona, dar caldura si-a spus pana la urma cuvantul. Cam asta a fost tura, daca aveti ceva intrebari, cu cea mai mare placere.
  7. liviu m.

    Ciomby, am uitat, campingurile sunt mai aglomerate si mai galagioase pe perioada weekend-ului, un dop ar fi fost perfect. 14.07.2019 Dimineata am impachetat totul, lasand vecinii inca sa doarma, pregatit pentru inca o zi de pedalat, dar azi e o zi scurta, numai pana la Barcelona. Au deschis portile campingului fix la 8AM ,asa ca incep sa pedalez pe marginea plajei, cand pe sosea cand pe piste de nisip intarite, cu nimic mai prejos ca una betonata. Am trecut din nou pe N-ll, care se termina la Badanola, apoi se transforma in C31. N-ll defileza tot pe malul marii, cu multe peisaje si plaje de poveste, pe drum intalnesc cativa biciclisti de cursa lunga, cu bagaje multe, in ambele sensuri, dar marea majoritatea sunt localnici, pe cursiere si echipati regulamentar ca si Contador. Trec prin toate localitatile de la mare, drumul urca si coboara pana aproape de Mataro. Cu ceva pauze de cafea, am trecut prin Mataro si Badanola, localitati mai importante inainte de Barcelona, dar amandoua legate de ea. In Barcelona am traversat raul Besos (saruturi,pupici), apoi pe o pista de bicicleta in mijlocul bulevardului Rambla de Guipuscoa si peste o trecere de cale ferata, am ajuns la destinatie. Cum am ajuns pe la amiaza,a trebuit sa astept in zona pana la ora 5AM, cat am stat acolo, mai multi indivizi-individe, au vizitat ghenele de gunoi colorate . Fiecare venea cu un carucior de cumparaturi tip supermarket, in care colecteaza diverse obiecte, aruncate la gunoi, cel putin nu scot gunoiul sa-l arunce langa ghena cum se intampla in multe locuri la noi. Am multumit trailerului meu, care m-a adus pana aici, care dupa ce l-am umplut cu diverse chestii din tura, de care nu mai aveam nevoie, l-am abandonat langa o ghena de gunoi. Nu a rezistat acolo mai mult de o jumatate de ora, m-am bucurat ca ii va fi de folos la cineva. Nu pot sa postez mai mult de 20fotografii/zi asa ca pozele din Barcelona, o sa le postez maine sau in cursul saptamanii viitoare. In campingul Caballo de Mar. Restaurantul din camping. Plaja din apropiere. O plaja mai retrasa, undeva in zona localitatii Calella. N-ll langa Sant Pol de Mar. La intrarea in Mataro. In Mataro.
  8. liviu m.

    13.07.2019 Gracias Toni pentru campare. Acum, ne intoarcem la iubirea dintai, adica la N-ll, drumul pe care l-am urmat inca de la intrarea in Spania, inca nu ma dezamagit, avand tot timpul o banda generoasa de pedalat pe partea dreapta a soselei. Dupa Girona, NII se transforma in autostrada si bineainteles nu am voie cu bicicleta. Nici o problema, pe langa autostrada, se intinde un drum, numit Via de Servei, care urmareste autostrada, de-o parte si de alta, foarte putine masini, mai aglomerat numai la iesirile de pe autostrada, in sensurile giratorii. Autostrada are aproximativ 20km, si odata cu terminarea ei se termina si Via de Servei. Gasec un cafebar si ma delectez cu o cafea, intre timp incerc sa vad cum ies din fundatura aceea, nu stiam daca aveam voie din nou pe N-ll. Gasesc un traseu pe Google, pornesc pe un drum de tara unde intalnesc un biciclist, il intreb daca N-II e circulabila cu bicicleta. Nu a prea inteles ce vreau, si ma intreaba unde vreu sa ajung, Francia sau Barcelona. Ii raspund Barcelona, apoi zice follow me, urmand pe drumul gasit de mine pe harta, pe sub C35, apoi tot pe drum de tara pana pe N-ll . I-am multumit, si am continuat pe acelasi N-ll cu o banda generoasa de pedalat. Chiar la intrarea in Malgrat de Mar, e o parcare pentru masini mari, cu banci, mese si multa umbra, asa ca opresc sa-mi mai trag sufletul. Ma asez la o masa, in timp ce vorbeam cu sotia la telefon, apare un tip cu 2 beri in mana si se aseaza in fata mea. Dupa ce termin, aflu ca e roman din Codlea, e sofer pe un camion, astepta aici pana luni, sa poata sa-si incarce niste masini Seat si sa le transporte in Germania. Am povestit cam o ora si berea rece a mers ca unsa, el urma sa plece azi (sambata) si maine la plaja din Malgrat de Mar, situata la nici un kilometru. Ne-am luat la revedere, eu am parasit N-ll, si am pedalat si eu spre plaja in cautarea unui camping. Fiind cam devreme trec pe langa mai multe campinguri situate chiar langa plaja, toate pareau supraaglomerate, ca si plaja de altfel, in cele din urma ajung la campingul Caballo de Mar, situat in localitatea Pineda de Mar. Campingul are 2 parti,o parte chiar langa plaja, cealalta parte unde e si receptia trebuie trecut printr-un pasaj, pe sub calea ferata, imposibil de trecut cu bicicleta . Las bicicleta si trec pe jos, campingul costa 17.5E, fara electricitate. Initial mi-a dat un loc, tot pe partea cu receptia, si pana sa gasesc locul in increngatura de rulote, case de vacanta, vine un tip si zice sa ma mut pe partea cealalta, e perfect nu mai trebuie sa ocolesc cu bicicleta plus ca e chiar langa plaja. Dar se pare ca ziua de 13 nu fost prea norocoasa cu mine, locatia a fost chiar langa un restaurant, aveam sa aflu mai tarziu cum o sa fie. Deocamdata ma duc la plaja, fac baie, apa nu e chiar asa de calda cum a fost in Franta plus ca la nici 2 metri de plaja, apa ajune la mai bine de 2 metri in adancime, totusi ma balacesc pana ma satur de apa. Revin spre seara la cort, la restaurant servesc apoi 2 beri la halba de 500ml, parca 3E, oricum mai putin decat in alte locatii unde 330ml era aproape 4E. Incepe si o formatie sa cante, prima data pentru copii, care erau deja insirati acolo si asteptau. Membrii formatiei imbracati in stele de mare si alte animale marine ii distreaza pe copii, incep sa danseze, apoi ii antreneaza si pe parinti in dans. Apoi copiii, au fost trimisi la culcare si au ramas parintii si ceilalti, o tipa a inceput sa cante, si nu au terminat decat tarziu in noapte. Cortul meu fiind chiar langa restaurant, muzica batea direct in cort, asa ca nu am adormit prea repede. Asta-i dezavantajul campingului, nu stii niciodata daca gasesti o noapte linistita, wild e de o mie de ori mai bine decat aici singura problema fiind dusul, dar probabil, cred ca s-ar rezolva si problema asta. In zona campingului fantoma. Fornells de la Selva, un sat in apropiere de locul de campare.
  9. liviu m.

    12.07.2019 Plecarea in jur de 7AM, si putin mai tarziu soarele isi arata coltii ca de obicei. Am ocolit Figueros, tot pe N-ll, desi trebuia sa intru in oras pentru ceva mancare, dar cum apa mai aveam, nu a fost necesar. Soseaua nu trece decat prin niste sate unde nu sunt supermarketuri, iar putin dupa 10AM un soare arzator s-a suparat pe mine, fortandu-ma sa ies pe un drum lateral, pe un camp cu grau, la umbra unor copaci unde am mai mancat ce mi-a mai ramas de la micul dejun. Pe la 11AM, o combina vine in zona si incepe sa treiere graul, stricand linistea locului. Drumul spre Girona e destul de valonat, cu catarari de pana la 1km. M-am gandit sa caut un camping si singurul din zona ar fi undeva dincolo de Girona, pe un drum deviat de la N-ll. La intrarea in Girona gasesc un Carrefour si imi iau mancare si cei 6 litri de apa. Pana in camping ar mai fi 7-8km care pe caldura aceea nu au fost prea usori de pedalat. Am trecut prin Girona, prin parcul central, unde am facut si o fotografie. Ajung in fata campingului, Camping Girona Can Toni, dupa ce am trecut de Fornells de la Selva, numai sa constat ca, un lant lung bareaza intrarea si un panou cu semnul de camping prabusit. F..k,alt camping fantoma. Deja e trecut de 6PM si trebuie sa-mi caut un loc de campare. Imi vine o idee, sar peste lant, poarta glisanta ruginita a campingului e ferecata, dar in stanga ei, e o intrare pe un loc marginit de spatele unei case, in fundal, gardul campingului si la sosea de o liziera de copaci si gard viu, pe jos o iarba mica, ce mai, loc perfect de campare. Trec cu chiu cu vai pe sub lant cu bicicleta si trailerul si ma instalez pe noul teren, un patrat cu latura de 40m. Campingul nu arata prea bine, se vede ca e parasit de mult timp, iarba crescuta neuniform printre copaci, locul de joaca pentru copii a inceput sa rugineasca, cladirea cu un etaj are geamurile sparte si arata sinistru, dupa caderea intunericului, te astepti ca ceva monstri sa iasa in fiecare clipa prin geamurile cladirii, toate iti dau fiori reci pe sira spinarii. Seara se lasa usor,usor, intru la culcare dupa ce mi-am eliberat mintea de toate temerile zilei. Pe N-ll , cu un loc generos de pedalat. In Girona, vedere din parcul central. Intrarea spre campingul fanatoma.
  10. liviu m.

    Multumesc Ciomby! 11.07.2019 Am dormit putin inclinat, cortul era putin ridicat de fata, dar m-am obisnuit repede cu pozitia. Ceasul telefonului o cam ia razna, tot arata orele cand inainte cand inapoi, ploaia aia nu i-a prea priit. Am plecat, dupa cum arata ceasul la 7:30, in Bruilla am trecut pe D2, apoi am gasit o pista de biciclete paralela cu D618 pe care o urmez pana la Le Boulou. La intrarea in oras, trec podul peste raul Tech, vreau sa caut un supermarket, dar strazile inguste si aglomeratia de pe ele ma fac sa ma intorc la pista de biciclete, de langa pod care ar continua spre Les Cluses. Ca sa nu pedalez pe D900, ajung la Maureillas las IIIas si pe piste de bicicleta si pe drumul D618. In general pista de biciclete e buna, sunt portiuni apartinand EV8b, in final ajung la Les Clues. Aici fac o mica pauza apoi incerc sa gasesc un supermarket, nu reusesc, pana la urma imi iau niste croisante, cu apa cam la limita. Continui pe D71B tot ca sa ococlesc drumul aglomerat D900. Incepe o catarare de mai multi kilometric, care ajunge undeva in zona autostrazii Catalane(A9). Cu un soare arzator, raman repede fara apa pe catarare, dar nu mai e mult pana la Le Perthus. Cobor rapid apoi fac jonctiunea cu D900, la 1 km de Le Perthus, unde ajung in varful pasului cu acelasi nume. Perthus e o localitate asezata de-a lungul soselei D900, si delimiteaza Franta de Spania. Chiar mai sunt cateva cabine unde era vechiul punct de control dintre tari, acum parasite, masinile si eu trec in viteza printre ele ca si cum n-ar fi existatat niciodata. Foarte aglomerat orasul, abia gasesc loc pe trotuar sa-mi parchez bicicleta,cu multi “vizitatori”, adica majoritatea vin sa-si cumpere bautura, am impresia ca e o zona libera de taxe. E o strada lunga pline de magazine, iar supermarketurile sunt ticsite cu bauturi, mancare mai putina, abia gasesc apa sa-mi refac rezervele. Ole!, am trecut in Spania si acum urmaresc drumul N-ll, trafic cu multe camioane, dar am mult loc pe partea dreapata, asa ca nu e nici o problema. Cum m-am aprovizionat in Perthus, trec prin Jonquera destul de repede. Dupa vreo 10km gasesc pe dreapta o parcare, la intersectia cu drumul GI-502, iar pe partea opusa a parcarii e un loc mai izolat, inconjurat de copaci si trestie unde imi instalez cortul. Undeva putin mai sus e o cale ferata, pe partea opus Autopista de la Mediterania. Abia dupa ce am instalat cortul, observ la cativa metrii un musuroi cu o multime de furnici, muncind de zor, aveau chiar o autostrada in nisip in apropierea musuroiului. Mi-a venit peste mana sa desfac cortul si sa-l mut si ca sa le tin ocupate, am luat niste firmituri de paine si le-am pus in jurul musuroiului, asa ca le-am dat de lucru toata noaptea. Dimineata urmatoare firmiturile erau disparute iar eu n-am avut problem cu furnicile feroce. Cate un tren trecea din cand in cand, una peste alta a fost o noapte buna. Spre Les Cluses. Vedere spre La Catalane, A9,langa Les Cluses. Intrare in Les Cluses. Vedere de pe D71B, jos D900. Catararea de pe D71B, in drum spre Le Perthus.
  11. liviu m.

    Da, Claudiu, sunt multi dintre eroii neamului acolo, care ne-au facut cinste, si ne vor face. Pacat ca locul a fost infectat de un asa zis "erou", in viata, care nu are ce cauta acolo alaturi de ei.
  12. liviu m.

    Foto Elne 10.07.2019 De dimineata, vantul tot cu aceasi putere bate ca si ieri, nici o sansa sa pliez cortul chiar dupa mai multe incercari. Pana la urma imi vine o idee si il iau in camera cu masina de spalat, foarte spatioasa, asa ca il strang rapid. Continui pe D900, spre Perpignan, dar pana acolo trec si prin Salses le Chateau apoi ajung la o intersectie mare, la vreo 10-11km de Perpignan, unde pe D900 apare semnul interzis de biciclete, asa ca virez spre dreapta, nu vreau sa-mi fortez norocul. Apare un semn giratoriu, extrem de aglomerat, in toata directiile era aproape imposibill sa trec de el. Oricum pe toate directiile e semnul de interzis pentru biciclete. Pana la urma gasesc un drum de tara, urmeaza apoi o pista betonata care merge paralel cu D900. La un moment dat face stanga pe sub D900, unde dupa o suta de metri intalnesc o pista de bicicleta foarte faina si care duce drept spre mare, chiar pe malul raului Agly. Nu e chiar drumul meu, dar mai bine fac un ocol decat sa risc pe D900, nu trebuie decat sa trec peste D1 si apoi sa fac dreapta pe D11. Pista e excelenta, e incadrata de un gard de lemn si multa vegetatie in jur. Am ajuns pe D11 am facut dreapta si am trecut prin Torreilles, Canet en Roussillion, Saint Nazaret, Alenya, toate la 1-2km de mare, apoi Elne si Ortafa care se departeaza incet de mare. Am renuntat la Perpignan, zona aceea fiind prea prea aglomerata. D11 e destul de bun, cu trafic moderat, multa vegetatie si chiar ceva umbra de la copacii de pe margine. Mi se termina benzina la 1km de Brouilla, unde campez pe marginea drumului pe D8, pe dreapta e un drum, cu o livada, care e mascata de drumul principal de copaci si vegetatie deasa. Locul in livada e cu putina iarba, este si umbra, cam aproape de sosea, dar oricum drumul nu este foarte circulat. A fost o noapte linistita. Pista biciclete Rivesaltes-Le Barcares. Imagini din Elne.
  13. liviu m.

    09.07.2019 Am parasit locatia din vie, in viteza, nori negri de furtuna se apropiau cu repeziciune. As fi ramas impotmolit acolo, daca nu ajungeam repede la sosea, abia am ajuns, nici nu am apucat sa ma echipez de ploaie, cand s-a pus potopul, cu fulgere si tunete Chiar la intrarea in Prat de Cest, e o statie de autobuz acoperita, asa ca m-am refugiat acolo pentru un timp. Potopul a incetat dupa un timp, dar ploaia a continuat cu intermitenta, nu puteam sta toata ziua pana se opreste complet, asa ca am pornit la drum, a inceput iar sa ploaie, o gramada de tiruri m-au depasit, stropindu-ma, noroc ca aveam loc destul pentru bicicleta pe partea dreapta. Am intrat in Sigean, deviere de la D6009, unde, ca de obicei, in ficare dimineata servesc o cafea, ocazie cu care studiez traseul spre Perpignan, trebuie sa continui pe D6009. Pe drumul asta, pe partea dreapta de pedalat, cand am loc destul, cand tinde spre 0, dar deja sunt obisnuit cam cu toate tipurile de drumuri. Dupa Fitou, drumul se transforma din D6009 in D900 am facut pana la roata trailerului, o sarma subtire a perforat cauciucul si camera. Apoi trec pe langa monumentul, abia se vede in poza, Porta dels Paisos Catalans, totusi pana in Spania mai e ceva de mers, probabil dupa ce Catalonia isi va fi proclamat independenta, vor cere si de la francezi ceva pamant... Am avut si o urcare mai inainte poate de aceea mergea asa greu bicicleta... Am desfacut trailerul de bicicleta, am gasit o piatra pe care am proptit trailerul, am scos roata si i-am pus o camera de 20’ noua, pe vechea i-am tras un petec, apoi din nou la drum. Cam toata ziua am avut un vant din stanga, dinspre mare. Chiar inainte de Salses le Chateau, am gasit Campingul International du Roussillon, campatul 15E iar masina de spalat 5E, electricitatea la liber si sunt prize normale peste tot. Un vant puternic, fara oprire, bate constant in caming, abia reusesc sa-mi intind cortul. Imi pun rufele la spalat, in sfarsit, programul de spalare se deruleaza normal, imi intind apoi rufele pe sfoara intinsa intre 2 copaci. Apoi vine un nene din camp, pe un ATV, si imi atrage atentia ca am blocat drumul, dar il conving, in limbajul surzilor, pana la urma ca o sa-l deblochez dupa ce se usuca rufele. Da, chiar e o problema sa porti dupa tine o sfoara pe care sa le usuci, ei iti iau 5 euro pentru masina de spalat, si alti 5E pentru dryere (aici in camping nu au), si nu asigura o camera de uscare, afaceri, afaceri... Pe D6009,dupa Narbonne. Energie curata. Apar si Pirineii in cadru. Catalonia se intinde si in Franta. Cam departe poarta, dincolo de autostrada La Catalana (A9). Din alta pozitie.
  14. liviu m.

    08.07.2019 Incep sa strang putin dupa 5AM, dupa un sfert de ora apare o masina si parcheaza langa stadion, ma gandeam ca o fi de la paza si asteapta sa plec. Am terminat dupa 6AM, am trecut pe langa masina, nu era nimeni inauntru, ciudat, pe tot timpul impachetarii nu am observat sa fi coborat cineva din masina. Am umplut rezervoarele de la cismea, adica 2 pastice de cate un litru si 2 de cate 2 litri. Cele de un litru intra pe cei doi suporti de la bicicleta, una de 2 litri pe portbagaj si cealalta de 2 litrii, in trailer, cam asta e, 6 litri de apa pentru vremurile astea calduroase. Adormit cum eram, in loc sa urmaresc drumul spre Naborne, dupa ce am trecut de Lespignan pe D37 si Fleury pe D14, ma trezesc din nou la mare in Saint Pierre la Mer, aproape de plaja. Un loc cu multe tarabe si vanzatori, se afla chiar inainte de plaja satului, am cascat si eu ochii prin targ, cam aceleasi lucruri pe care le gasesti si pe la noi, era si o muzica data tare, dar nu manele. Langa targ e o cafenea, am intrat la toaleta prima data, la iesire, un chelner ma abordeaza sa servesc ceva, ii era frica ca plec, am cerut o cafea, oricum nu plecam, vroiam sa ma asez la o masa si sa comand ca toata lumea. Cafeaua variaza intre 1.3-1.5E pe unde am trecut prin Franta, aici in Saint Pierre costa 1.4E. In Italia, in marea majoritate a locurilor e 1E si e mai buna decat in Franta. Din nou la pedalat, spre Narbonne plaja, apoi spre Narbonne, noroc ca am si ceva piste de biciclete. Fac un ocol destul de larg, si dupa Gruissan, pista incepe sa se deterioreze serios. Asfaltul a disparut, dar nu complet, bucatile ramase fac foarte greoaie pedalarea, apoi o poteca si-a facut loc, foarte ingusta, cand venea cineva din sens opus trebuia sa trag pe dreapta, apoi un drum de tara cu 2 urme inguste si iarba inalta, noroc ca aveam roti de 20’. Ajung pe malul canalului Robine, unde din nou asfalt deteriorat plus ca au aparut niste radacini de copaci, destul de inalte, ca sa faca trecerea aproape imposibila, probabil fara trailer era un pic mai bine. Cu ceva pauza pe drum am ajuns in Narbonne, pe marginea canalului Robine, pana in centru, langa Pont de la Liberte. Am oprit ceva timp aici, intr-un parc frumos cu multe banci, am scos ceva cash de la ATM si mi-am completat rezerva de apa de la multele cismele din parc. Am din nou apa asa ca pot sa campez anywhere. La vreo 10km dupa Narbonne, pe D6009, am gasit un loc de campare, pe dreapta soselei, intr-un loc cu vita de vie, inainte de satul Prat de Cest. Locul e cam la 500m de sosea, pe un mic deal, pe un teren arid, am pus cortul chiar pe un drum intre vii, in departare se vede Roches Grises, practic un cartier indepartat din Narbonne. Nefiind nici un copac cu umbra, am stat din nou in bataia soarelui, dar parca nu a fost ca si ieri. Zici ca esti departe de sosea, fara alte zgomote, va fi o seara linistita, cand o ceata de greieri petrecareti incep sa cante de zor in vie si continua mult timp, pana obosesc si se culca si ei. Greu de gasit un loc linistit. Cafeneaua din Saint Pierre la Mer. Balciul din fata cafenelei. Plaja din sat. Pe canalul Robine, Narbonne.
  15. liviu m.

    07.07.2019 M-am trezit pe la 6AM, adunandu-mi lucrurile, asteptand sa se faca ora 8 sa pot platii si pleca. Numai ca uitandu-ma mai bine pe pliant observ ca, campingul deschide la 10AM. F...k, alta zi dusa. Dupa un timp, cam pe la 9AM vine un angajat al campusului si imi propune sa platesc cash, 20E, sau daca vreau sa platesc cu cardul, sa astept pana la 10AM, si sa platesc 22.5E. Nu aveam cash decat vreo 10E, asa ca tipul ma instruieste cum sa ajung in centru, unde este un ATM. Ma urc pe bicicleta, si cobor pe chei, de-a lungul raului, nu gasesc nici un ATM, apoi ajung la varsarea lui in mare, unde fac niste poze, tot nu am pierdut timpul degeaba. Tot acolo in apropiere e si plaja din Adge, nu erau pre multe persoane la ora aceea. Cam pe la 10AM am ajuns inapoi in camping unde platesc la o duduie si apoi o iau din loc, cam scump campatul asta. O turma de masini se revarsa pe D612 spre iesirea din oras, trebuind sa dau din coate serios sa-mi fac loc spre iesirea din oras, nu era nici loc pe margine, unul chiar comentand prezenta mea pe sosea. Avea ceva adevar in el, tocmai ratasem o pista de biciclete, pe partea opus a drumului, si acum era cam imposibil sa intorc toata garnitura, asa ca am continuat asa, noroc ca nu erau si masini mari, cred ca se bloca complect traficul. La prima deviatie, spre Vias, am facut si eu dreapta, sa scap de traficul ala demet, am continuat pe un drum paralel cu D612, prin sat. Pana la urma tot pe D612 am ajuns, dar cu trafic mult rarefiat, plus ca era si ceva loc pe margine. Am ocolit Beziers, prin sud, pe D64, am trecut prin Serignan si apoi am luat o pauza undeva pe D37, era o caldura inabusitoare. Am oprit putin si in Vendres chiar in centru, era in jur de 4PM. Aici termometrul din centrul comunei arata 44 grade, in 20minute cat am stat acolo abia a scazut cu un grad. Nu se poate, imi dau demisia, e prea cald, orice pofta de pedalat s-a diluat in mediul incins la maxim. Plec sa-mi gasesc un loc de campare cat mai repede, si gasesc unul destul de repede, la iesirea din Vendres,tot pe D37, e un complex sportiv, cu teren de fotbal, baschet, handbal si altele, cam la 300-400m de sosea. Ma pozitionez pe partea cea mai indepartata a stadionului, putina umbra de acolo s-a dus rapid, ramanand complet sub soare, noroc cu umbrela si scaunul din dotare. Inca nu mi-am pus cortul, dupa un timp au venit niste fetite (9-12ani) si s-au jucat cu apa de la cismeaua stadionului, dupa ce au plecat, au venit niste baieti care au batut mingea cam o ora. Am instalat cortul, si pe la 8AM am intrat la culcare, inauntru o caldura, mare inabusitoare, parca toata energia termica venea din pamant, nicio adiere, chiar daca deschideam plasa de protectie, nu se forma decat un curent firav, abia perceptibil, dar cu mari sanse ca diferite insecte sa patrunda in cort. Asa calduri n-am mai intalnit decat in Emirate/Arabia Saudita, in lunile de vara iulie/august, plecam la 5AM cu bicicleta, cand erau deja 35-36 grade, trebuia sa ma intorc inainte de 10AM, astfel ma intorceam ametit. Adge, pe chei, la varsarea raului Herault in mare. Plaja din Adge. Langa Chapelle Notre Dame De L'Agenouillade, Adge.