liviu m.

Membru
  • Content Count

    190
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    28

liviu m. last won the day on December 7 2019

liviu m. had the most liked content!

Community Reputation

471 Excellent

About liviu m.

  • Rank
    Member
  • Birthday 11/20/1960

Profile Fields

  • Localitate
    Dr.Tr.Severin
  • Biciclete
    MTB Kenzel

Recent Profile Visitors

916 profile views
  1. liviu m.

    Salut, as vrea sa planific pentru vara urmatoare o tura cu bicicleta in Elvetiad dar si ceva pass-uri montane in Alpi. Varianta sa plec din tara cu bicicleta mi se pare cam costisitoare. Asa ca m-am gandit sa plec cu masina pana la poalele Alpilor (in Italia) si de acolo sa-mi fac traseul stabilit. Acum, unde as putea sa-mi parchez masina pentru aproximativ o luna si sa fie cat de cat in siguranta? Posibile alte mijloace de transport mai ieftine decat masina!?
  2. liviu m.

    Avand in vedere cresterea sigurantei ciclistilor ,pe fondul a tot mai multe voci(inclusiv ciclisti recunoscuti), care cer mai multa siguranta pe sosea am si eu cateva propuneri pentru cresterea sigurantei si protejarea lor: Viteza maxima pentru deplasarea ciclistilor va fi de maximum 20km/h ,in conditii atmosferice normale,iar viteza vantului nu va fi mai mare de 5km/h. In caz de ploaie sau vant mai mare de 5km/h,cursa se va neutraliza si se va astepta restabilirea conditiilor atmosferice,inclusiv uscarea soselei. In caz ca ,starea vremii,nu revine la parametrii acceptati,kilometrii ramasi din cursa se vor desfasura ,in urmatoarea zi,pe cel mai apropiat ciclodrom. Sprintul final,poate depasii 20km/h,numai pe ultimii 50m ai traseului,cu asigurarea de catre organizatori a unui spatiu de acomodare pentru toti concurentii. Oricine va depasii viteza de rulare de 20km/h(mai putin la sprintul final)va fi imediat indepartat de pe traseu ,de catre organizatori/ organele competente. Traseul ales va fi cu o diferenta de nivel minima,neaceptanduse mai mult de 100-200m la 100km parcursi. Regulile se aplica atat la marile tururi cat si la cursele de o zi/saptamana/monumente.
  3. Asta ultima,s-a încins rău, e pe cățărare...
  4. Bine ca se mai gandeste cineva la Turul Romaniei,astfel chiar trecea neobservat,nici macar o scurta informare...
  5. liviu m.

    Multumesc pentru link. Valorile circumferintei rotilor din tabel sunt foarte aproape de realitate. La mine,circumferinta rotii de 28"(622-37) este 2180mm iar in tabel 2186.55mm,deci ar merge introdusa in ciclocomputer fara masurarea directa,eroarea ar fi foarte mica.
  6. liviu m.

    Conditia fizica ,"fade away". Caseta 11-36(ar fi super) e pentru 9 viteze. Si MTB-ul si cea de treking sunt pe 8 viteze.
  7. liviu m.

    Multumesc crystale,pentru raspuns si calculari. Deci,daca la MTB schimb foile de la 42x34x24 la 42x32x22 iar pinioanele de la 11-32 la 11-34 as ajunge la un raport (0.598)foarte bun pentru catararile cele mai dificile. Ma gandeam sa pun la bicicleta de 28", pinioane de 11-40T,care s-ar gasi,dar nu la noi in tara. Asa ca varianta cu MTB ar fi o solutie perfecta pentru munti.
  8. liviu m.

    crystale, ma gandeam ca apare si o diferenta data de diametrul rotilor,dar nu sunt sigur. Traveller, Deci,am un MTB de 26" si cealalta de treking de 28". Consideram aceleasi tipuri de cauciucuri ,traseu montan,numai sosea,deci ma refer numai la diferenta intre biciclete si raportul pinioanelor.
  9. liviu m.

    Salut toti forumistii! Am o intrebare legata de cele 2 biciclete,in conditii de rulare montane. Bicicleta de 26",foaie mica 24,pinion 32. Bicicleta de 28",foaie mica 22,pinion 34. As vrea sa stiu care ar fi mai buna pentru o rulare montana,bineinteles in conditiile de economie de energie.
  10. liviu m.

    Salut Catalin, te pot ajuta numai cu o schema de conexiuni pentru aranjamentul 13s7p,daca vrei ,da un semn.
  11. liviu m.

    Camera care se potriveste este intre 1 3/8=1.375 inch si 1 5/8=1.725 inch, deci 1.75inch(44.45mm) e in afara intervalului
  12. liviu m.

    In partea de jos a locasului bateriei este un(+),cu un 5 scris pe el, iar in stanga un(-),cu un D inscris.Din poza nu se vede clar daca e o legatura continua sau nu intre ele. Daca este, clar cele 4 baterii sunt in serie si ai aproximativ 6v pentru alimentare. Ca sa o alimentezi de la un acumulator extern trebuie sa conectezi acumulatorul la bornele Vcc(+) si borna GND(-) cu respectarea polaritatii si pe partea acumulatorului.
  13. liviu m.

    Gibonu, 1. Pai treaba e simpla, n-am facut nici o planificare sa vizitez ceva special. Un fel de tura de la A la B, dar pot fi si alte litere din alfabet (in cazul meu de la S la B) atata timp cat e un traseu acceptabil si pot sa pedalalez pe el, nici o problema. Pur si simplu am vizionat din mers, vizionare care a fost pe parcursul a aproape 2500 km si nenumarate localitati mai mici sau mai mari. Traseul l-am planificat la amanunt (bine, si acolo au fost ceva mici probleme pe traseu), daca urma sa-mi planific toate obiectivele de vizitat de pe ruta aleasa cred ca si acum mai eram pe traseu. 2.Nu e nici un secret intoarcera. Planul a fost sa ajung la Barcelona si dupa aceea, daca ma mai simteam capabil sa continui, din nou Franta, pe malul Atlanticului, si singurul loc pe care as fi vrut sa-l vizitez ar fi fost, locul de debarcare al aliatilor din al doilea razboi mondial. Nu a fost sa fie, cum am mentionat si in topic, caldura a fost peste puterile mele. In timp ce incercam sa gasesc un avion de intoarcere, fiul meu a decis sa-si “repatrieze” masina, asa ca dupa aproape o saptamana in Barcelona, mi-am aruncat lucrurile si bicicleta in ea si sambata pe 20 iulie am parasit orasul la 10:30AM, am ajuns la Oradea duminica seara aproape de miezul noptii, bineanteles, numai pe autostrazi. 3.Asa e, nimic nu se compara cu o cafea facuta in fata cortului, daca vor mai fi ceva ture viitoare o sa tin cont de sugestie. Pe toata durata turei, cu o singura exceptie, am folosit toaletele din benzinari sau cafébaruri, asa ca obligat trebuia sa cumpar ceva. Si chiar daca imi preparam singur cafeaua, nu puteam sa ratez savoarea cafelei din Italia. 4.Cortul e acelasi din turele precedente, Quickhiker ultralight 2, foarte bun si pentru turele cu bicicleta, are numai 2kg, pentru o persoana e ideal, ramanand suficient spatiu in interior, plus un spatiu exterior pentru depozitare directa pe sol, se monteaza /demonteaza foarte usor, in maximum 10minute. Personal, am experimentat un vant de 70-80km/ora la tura din Romania, 2017, si a rezistat cu success. Cred ca are cam acelasi pret si in prezent, eu l-am cumparat cu aprox. 650lei. L-am folosit pana acuma cam de 100 ori,si inca nu da semene de oboseala. Un minus, e totul dintr-o bucata, nu poate fi folosit pe vreme buna jumatate din el ca si celelalte corturi, alt minus ca e cam inghesuit pentru 2 persoane (poate 2 chinezi n-au probleme) Despre sacul de dormit, nu pot sa-ti dau prea multe date, are putin sub 1kg, parca temperatura normala de utilizare nu trebuie sa fie sub 5-6grade. Eu l-am folosit mai mult ca patura, nu au fost temperaturi joase cand am plecat la sfarsitul lui mai, dupa ce am schimbat salteaua cu izoprenul l-am folosit deasupra lui. Oricum, ca si sacul de dormit folosit la tura din 2016, nici asta nu e destul de larg ca sa-l inchid complet, tot timpul ma trezeam cu el sub umeri, mi se par prea inghesuite si trebuie sa ai grija si sa nu se ude. Dupa mine, daca se merge in tura pe timpul verii, nici nu e nevoie de sac, cred ca un cearceaf ar fi mai usor de manipulat.
  14. liviu m.

    Scuze gibonu, Momentan nu sunt disponibil, dar o sa ti răspund la intrebari săptămână viitoare.
  15. liviu m.

    15/16.07.2019 Mai am de prezentat cateva fotografii din Barcelona. Basilica de la Sagrada Familia. Arcul de Triumf. Parlamentul Catalan. Cristofor Columb. O fantana din Piata Spaniei. Turnurile Venetiene. Muzeul National de Arta. Din nou, Turnurile Venetiene. Palatul Congreselor. Pe Avenida Diagonal. In zona stadionului FC Barcelona. Un bilet pentru Messi. Dar nu astazi... Energie: 2 power bank-uri, unul de 13000mA/h, celalalt 22000mA/h, o saptamana pentru incarcat telefonul Orientare: Pe bikemap am dat direct Severin-Barcelona, dupa salvare, am exportat GPX-ul in viewrange.com, unde l-am editat si corectat, deoarece avea cam putine puncte de control. Totusi, din cauza consumului ridicat nu l-am folosit decat in Belgrad si Zagreb, in rest am folosit Google si majoritatea localitatilor prin care am trecut, printate pe o foaie, baza fiind GPX. Poate as fi vrut sa continui si dincolo de Barcelona, dar caldura si-a spus pana la urma cuvantul. Cam asta a fost tura, daca aveti ceva intrebari, cu cea mai mare placere.