adybratulescu

Membru
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

About adybratulescu

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Bran
  • Biciclete
    B'TWIN Triban 540
  • Ocupaţie
    Inginer

Recent Profile Visitors

265 profile views
  1. adybratulescu

    Am făcut acum de dimineață 15 km. Peste noapte a mai pierdut aer, dar am lăsat-o asa ca îmi era teama sa nu explodeze. De mers merge, dar cum superglue nu e elastic, zona cu petecul a rămas mai subțire și roata numai rotunda nu mai este, mi-a zdruncinat umerii și creierii. In caz de urgenta merge cât sa ajungi pana acasă.
  2. adybratulescu

    Salutare! Hai ca scriu si eu o prostie mai mare decât mine, dar sunt curios dacă a mai încercat cineva. Azi am făcut a 10-a pana cred de la 8000 la 10000 de km. Cum niciodată nu mi-am bătut capul cu repararea penelor, deșii aveam petece mereu la mine, îmi era mai ușor sa schimb camera. Azi ajungând acasă am vrut sa vad si eu cum merge cu petece, dar surpriza, tubul cu soluția de lipit era gol. Asa ca am cautat prin casa superglue si am găsit. Am lipit petecul si am pus camera la loc cu o presiune de 8-9 bari. Deocamdată tine, nu se aude nimic, dar ma gândesc maine, când voi rula cu ea, știu ca lipiciul superglue nu e elastic si posibil si casant la îndoituri. In cazul asta cât de tare risc sa zbor in cap, ținând cont ca e si pe roata din fata? Mai am o camera de schimb, dar pe mâzga și sarea asta cred ca va fi ziua si pana.
  3. adybratulescu

    Hutchinson Equinox 2 700x25c, rulate peste 10.000 de km și încă mai duc puțin. Aderenta excelenta chiar și pe asfalt umed, întăritura anti-pană facând fată cu brio în primii 8000 de km, pana la acești kilometrii au avut 2-3 pene si astea atunci când presiunea în roti era prea mica și am trecut calea ferata sau borduri.
  4. adybratulescu

    Salutare! Am depășit pragul de 10,000 de km fără sa schimb absolut nimic pe ea, totul e încă original, inclusiv saboții de frână si anvelopele. Nu troncăne, nu scârțâie, nu bate nimic la ea, merge ca în prima zi când am scos-o din magazin. Am avut o singura căzătură cu ea, și mai multe sărituri prin gropi cu peste 40 de km/h, dar nici cea mai mica problema la roti. Pe DJ 713 Sinaia - Cabana Piatra Arsa am reușit ca undeva sa zbor de la o înălțime de peste 1 m cu aproximativ 60 km/h de pe sosea pe grohotiș din cauza unei mașini ce m-a depășit prea aproape de mine si practic m-a scos de pe sosea. Am avut inspirația sa nu pun frână imediat după aterizare și astfel am reușit sa ma opresc fără sa cad de pe bicicleta. Alta bicicleta nu cred ca rezista unui asemenea șoc. La un MTB am rupt axul unui butuc la plecarea de pe loc. Cu asta am sărit cu 60 de km/h in bolovani și nu s-a întâmplat nimic. 10 cu felicitări pentru bicicleta, nu am nimic de reproșat.
  5. adybratulescu

    Ca o completare ca nu mai pot da edit postului anterior, mai sus nu vreau sa se înțeleagă ca sunt arogant sau nemulțumit de sfaturi, doar ca sunt prea leneș și nepriceput ca sa le pun în aplicare. Domnia și prostia se plătește (sper ca nota de plată sa nu depășească cu mult cei 400 de lei la doi ani).
  6. adybratulescu

    Mulțumesc frumos pentru aducerea la cunoștință a acestor învățăminte, folositoare unui pasionat adevărat cu ceva cunoștințe de mecanica și timp de investit în meșterit! Însă la cât timp liber am eu (scoală, copil, servici, ceva timp sa mai și pedalez, citit, etc.) dacă as sta de asemenea calcule și schimbări (acasă, ca în service ar însemna sa ma mut la ei), nu as mai avea când sa uzez acele lanțuri și casete. Probabil doar le-as schimba intre ele și atât! Ideea ar fi ca dacă investesc maxim 400 de lei în 2 ani și 10000 de km mi se pare decent. 400 de lei însemnând lanț+caseta+foaie. Daca as știi ca astea de pe bicicleta țin 10000 de km nici nu m-am mai sinchisi sa schimb ceva anul asta și următorul. Am sa merg zilele viitoare la Decathlon, și dacă de acolo îmi spune ca pot schimba lanțul fără riscul de a îl schimba degeaba doar pe el, atunci am sa îl schimb. Daca a apărut uzura și la caseta le duc asa pana crapă de tot. Cu vechiul MTB am făcut peste 10000 de km cam în același ritm și nu am schimbat deloc lanțul, deși am dat 200 de lei pe ea si probabil are peste 15 ani vechime. Cine știe câți kilometrii avea lanțul ala când am cumpărat-o. Caseta o schimbasem pentru ca un pinion se învârtea în gol.
  7. adybratulescu

    Va mulțumesc pentru răspunsuri! Deci varianta cu 8v pica, clar ar fi o prostie din partea mea. Lanțul a fost măsurat și mi-a zis ca e cam la limita, dar nu mi-a dat o valoare, ci sa mai merg 2-300 de kilometrii și sa îl schimb, și cred ca asa voi face, însă sper sa nu fie cam târziu pentru caseta.
  8. adybratulescu

    Eu cu al meu Btwin Triban 540 am ajuns la 3700 de km, și de la Decathlon mi-au spus ca ar cam fi timpul sa schimb lanțul. Pe net am văzut însă sfaturi ca lanțul sa fie schimbat împreună cu caseta. Un lant Shimano 105 (sau Ultegra, nu am înțeles exact) e cam 120 de lei. O caseta Shimano 105 10v 12x25 ar fi 160 de lei. Pe cursiera se merge în ritm alert, indiferent ca e vorba de plat sau de urcat, deci ma îndoiesc ca nu a apărut ceva uzura și la caseta. Vizual nu observ nimic, dar cred ca îmi dau seama numai când pun una noua lângă sa le compar. Întrebările mele sunt: 1. Cate lanțuri duce în general o caseta? 2. In cazul meu nu ar fi mai ok sa duc lanțul și caseta cât mai mult și sa le schimb pe amândouă când începe sa sară (estimez undeva la peste 10.000 de km parcurși)? Am înțeles ca foile se duc greu și oricum eu o folosesc doar pe cea mare, iar rotitele de la deraior sunt și ele foarte rezistente, la nevoie schimbându-se doar ele. Va mulțumesc! L.E. Daca după ce se duc si caseta și lanțul le schimb pe ambele cu unele de 8 pinioane, prețul lor aproape se înjumătățește. Cat de mare e randamanetul intre 8v si 10v?
  9. adybratulescu

    3500 de km parcurși fără nici o problema, pe orice tip de drum, nu doar sosea, O singura pana din vina mea ca am lăsat sa scadă presiunea în roti prea tare și am luat o piatra mai mare și ascuțită. Totul funcționează ceas pe ea, problemele inițiale cu vitezele au ținut de rodaj.
  10. adybratulescu

    Eu am făcut traseul Bran - Brașov - Sibiu și retur pe DN 1, Bran - Brașov - Rupea pe DN 13 și nu m-am simțit deranjat de trafic, mai curând de câinii de la stânile de pe marginea șoselei. Atâta timp cât DN -urile au un spațiu dincolo de linia alba de pe marginea benzii și poți sta pe acel spațiu, e ok. Eu am mers pe DN 13 unde circula în special TIR-uri, dar dacă am stat dincolo de linia alba, nu ne-am incomodat reciproc deloc. La fel și pe DN 1. In cel mai rău caz, am întâlnit DN-uri unde nu era spațiu mai deloc, dar circul mereu pe dunga alba, și deocamdată (și sper și pe viitor sa fie la fel) nu m-am simțit niciodată în pericol. In orașe însă ești în pericol la fiecare intersecție și sens giratoriu și nu numai.
  11. adybratulescu

    Da, probabil ca datorita faptului ca sunt obișnuit cu ture de peste 150 de km pe zi, unele chiar spre 300, 20 de km mi se par o nimic toata, însă posibil sa fie prea mult pentru cea mica. Nu am timp pana duminica sa ies, asa ca rămâne pe duminica, dar am sa urmăresc în primii 1-2 km cu atenție cum reacționează, și dacă nu e ok, ne întoarcem.
  12. adybratulescu

    Nu știm nici noi ce sa facem. Moral e mai pregătită ca noi, are energie cât pentru 7 copii, abia o mai putem tine în brate, râde și chiuie cât e ziua de lungă. La mare s-a comportat excelent, pe munte încântare maximă, ii fugea ochișorii și căpuțul titirez ca să cuprindă cât mai multe cu privirea, să vadă ea tot ce mișcă și să râdă de orice găsea ea că e de râs. Am pus-o puțin în scăunel și am plimbat-o câțiva metri prin curte, eu pe lângă bicicleta, și bătea deja cu mânuțele în suportul din față de încântare. Însă cu partea fizică e problema, că la 6 luni clar încă nu se ridică singură, de stat stă singură în funduleț, dar până când îi atrage ceva atenția și întoarce capul și se răstoarnă. Dacă nu o distrage nimic și e atentă la stat în funduleț, stă mult și bine. Ma gândeam să facem duminică o ieșire pe asfalt foarte bun, cu o viteza de maxim 15 km/h pe o distanta de aproximativ 20 de km sa vedem cum se comporta. In funcție de asta mai plecam sau așteptam și noi pana la anul.
  13. adybratulescu

    Da, dar tu probabil nu auzi din partea soției: ”iar pleci cu prietenii tăi să te plimbi și pe mine mă lași să stau acasă cu copilul? Vreau și eu să ma plimb cu bicicleta!” Așa scăunelul ăsta ne aducea liniște și pace în familie și ne putem bucura toți de biciclit.
  14. adybratulescu

    Salutare! Cam asa ceva arata noul accesoriu pentru bicicleta mea pentru plimbarile de duminica in familie. http://www.weeride.ro/product/Scaun_de_bicicleta_Deluxe_si_Casca_protectie_Flames_Roz_WeeRide_WR03R_B3301875_prod_MTg3NQ%3D%3D/ Pitica ce va sta in acest scaunel arata cam asa Face 6 luni abia saptamana viitoare, dar e destul de maricica, e la fel de inalta ca fetita unor aminci care are 1 an si 6 luni. De incaput incape pe cursiera, si nici nu ma incomodeaza la pedalat, cursiera fiind marimea XL. Singura mea nedumerire este rigiditatea cursierei, si desi scaunelul are salteluta si e facut dintr-un plastic de calitate, ma gandesc sa nu o afecteze in vreun fel vibratiile la rulare. Am sa mai micșorez presiunea in anvelope, dar nu pot prea mult de teama sa nu fac pana, ma gandeam ca sub 7 atmosfere sa nu cobor. Am sa incerc sa merg cu maxim 20 de km/h si doar pe drumuri bune. Ce parere aveti, e riscant in vreeun fel pentru santatea micutei? Va multumesc!
  15. adybratulescu

    Oricum cea mai buna bicicleta e cea pe care ai dat deja banii. O spun din experienta deșii am dat cu 1600 de lei mai puțin. Si ajungi ții la ea direct proporțional cu banii dați. Înseamnă ca cei ce montează și distribuie Merida sunt mai atenți la detalii, sau au fost eu mai ghinionist, dar acum s-a rezolvat și la mine problema cu reglajele și acum schimba ca la carte. Omul a plătit în plus pentru aspect (deșii nici a mea nu e urata), profesionalismul celor ce le montează și distribuie, brand (un nume cunoscut atrage mai ușor privirile), si a pierdut puțin la echipare (105 vs Tiagra), dar dacă diferența asta nu se reflecta in fiabilitate, eu nu as considera-o o pierdere. Nu știu diferența in cazul rotilor si butucilor (Roți Mavic Aksium ONE vs Merida comp cu butuci Road seal Bearing). Asa am văzut și eu acum un Giant la 3200 de lei, dar cu echipare Shimano 2300 care este sub Sora, si aici chiar dau dreptate celor ce spun ca de multe ori plătești mai mult numele decât marfa. Sa o stăpânești sănătos!