fizikant

Membru
  • Content Count

    717
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

fizikant last won the day on December 18 2020

fizikant had the most liked content!

Community Reputation

671 Excellent

2 Followers

About fizikant

  • Rank
    Member
  • Birthday 04/29/1960

Profile Fields

  • Localitate
    Ludus
  • Biciclete
    Planet X Road custom, Pinarello gravel custom

Recent Profile Visitors

1,509 profile views
  1. fizikant

    Articolul spune că în bidon
  2. fizikant

    Avion cu motor... https://www.digisport.ro/ciclism/cat-de-mult-a-putut-insela-lance-armstrong-a-avut-motor-montat-pe-bicicleta-cum-il-declansa-1056951
  3. fizikant

    Ce grupă sangvină au studentele de la ASE? B12
  4. fizikant

    Om vedea ce-o ieși de-aici https://ziare.com/politica/stiri-politice/romania-velo-proiect-3000-de-kilometri-de-piste-de-biciclete-1668439
  5. fizikant

    https://ziare.com/sporturi/stiri-din-sport/shawn-bradley-paralizat-nba-masina-bicicleta-1668136
  6. fizikant

    https://ziare.com/social/stiri-sociale/germanii-de-la-pegasus-cer-anularea-marcii-romanesti-de-biciclete-pegas-1666552
  7. fizikant

    Cum se împacă cleștii cu cauciucuri mai groase de 28?
  8. fizikant

    https://www.digi24.ro/stiri/sport/pilotul-de-formula-1-fernando-alonso-lovit-de-o-masina-in-timp-ce-mergea-pe-bicicleta-1450375
  9. Confirm, sunt super. Am pe toate 3 bicicletele modelul ăsta.
  10. fizikant

    Puțin peste 3000, fără ce-am făcut pe trainer în lockdown. Puțin, până și pentru un depășit ca mine. Vremea și vremurile...
  11. fizikant

    Merge și pe ălea, e 2x full, dar nici nu mă gândesc să schimb pe mare-mare, chiar dacă patina se mai poate mișca în față. Am schimbat o dată, de probă, pe mare cu penultimul pinion și-a mers dar, cum am mai spus, ajunge c-am avut noroc și merge, gata cu schimbările la rapoartele ălea. Oricum habar n-am de ce funcționează combinația asta de piese.
  12. fizikant

    Povestea unei transmisii 2x11 De-o vreme bună piticii de pe creier mă înghionteau să-mi fac o bicicletă de gravel, cu care să pot ieși de pe asfalt și care să-mi ofere oarece rapoarte rezonabile pentru urcare. Am găsit un cadru, niște roți de CX ușoare și a venit vremea să iau componentele pentru transmisie. Am vrut musai 2x și am luat pedalier Shimano GRX 46-30 pe BB Ultegra Hollowtech 2 + schimbător față GRX 810 + manete 105-7000 (despre care știam că-s compatibile cu GRX și erau la jumătate de preț față de manetele GRX). Pentru schimbătorul spate aveam 2 opțiuni din gama GRX, 810 pentru casete max. 11-34 și 812 pentru max. 11-42; am ales 812 pentru că voiam casetă mare, dar nu m-am uitat la alte caracteristici ale schimbătorului, recunosc sincer. Am montat pedalierul și schimbătoarele și a apărut prima problemă - schimbătorul față (cu prindere braze-on) nu coboară suficient și de la partea sa inferioară la dinții foii mari sunt 5 mm, nu 1-3 mm cum zice teoria. Am confecționat din dural un adaptor care permite coborârea schimbătorului, dar îl aruncă spre spate cu 1 cm. Am tăiat lanțul după regula mare + mare + 2 și a apărut a doua problemă - la lungimea asta pe mic cu mic schimbătorul spate nu întindea lanțul, care făcea o burtă mai mare decât a mea. L-am scurtat cu o pereche de zale, la lungimea asta e ok pe mic cu mic, dar pe mare cu mare schimbătorul stă cam prea întins. Am discutat îndelung cu un bun prieten, am luat la purecat fișele tehnice oficiale de la Shimano, iar concluzia a fost că această combinație de componente nu are cum să funcționeze. Capacitatea schimbătorului spate (aia la care am neglijat eu să mă uit) e de doar 31T. Fișa tehnică nu spune că GRX 812 e pentru transmisii 1x, dar caseta are diferența de 31T, deci pe față n-ai cum să montezi decât pedalier cu o foaie. Fișa de compatibilități pentru GRX spune că 812 e pentru 1x. Ținând seama și de faptul că eu am nevoie de 47T, cu aprox. 50% mai mare decât poate schimbătorul, enorm, e clar că nu merge. Soluții posibile ar fi fost să trec pe 1x sau să încerc un schimbător de MTB cu patină lungă și cât de cât compatibil cu manetele sau să folosesc combinația mea cu mare precauție cu jumătăți de casetă pe fiecare foaie. Pentru început am reglat schimbătorul spate astfel încât să parcurgă fără cusur caseta, pe fiecare foaie separat. Am montat apoi schimbătorul față fără adaptorul confecționat, l-am reglat, schimbă ok și lanțul nu cade pe sub el deși am cei 5 mm distanță. Pe total am un 2x11 perfect funcțional, în ciuda specificațiilor tehnice. Combinația asta încalcă 3 reguli - lungimea lanțului, distanța dintre FD și foaia mare, capacitatea RD (pe asta din urmă rău de tot). Bineînțeles că n-o să schimb pe foaia mare cu pinioane mari, norocul nu trebuie forțat, important e că totuși se mișcă!
  13. Deschid acest topic în care să postăm poveștile unor soluții, dispozitive etc. la care principiul "Las-o, bă, că merge și așa" zdrobește logica și teoria. Cu alte cuvinte, n-ar trebui să meargă și totuși merge! Atenție, toate postările trebuie tratate cu precauția necesară, nu-i musai ca o soluție care a funcționat la unul dintre noi să meargă la toți și foarte probabil nici nu va merge. Totuși un plus de informație n-are cum să strice, mai ales pentru cei ce doresc să experimenteze.
  14. fizikant

    E un typo acolo, caseta e 11-42. Când găsesc un pic de timp vreau să deschis un topic pe chestia asta pentru că n-am răspunsuri la întrebările tale, doar aceeași mirare.
  15. fizikant

    Gravel nou-născut după un travaliu (prea) lung Cadru de carbon, transmisie Shimano GRX 2x11 46-30 cu 11-46, manete 105-7000, frâne mecanice pe disc TRP Spyre, roți de ciclocross Raleigh Pro Build. Pot folosi anvelope de la 25 (minimul care intră pe jantă) la 42 (maximul care încape în furci). Cântărește 7,9kg fără accesorii.