fizikant

Membru
  • Content Count

    668
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

fizikant last won the day on February 24

fizikant had the most liked content!

Community Reputation

609 Excellent

1 Follower

About fizikant

  • Rank
    Member
  • Birthday 04/29/1960

Profile Fields

  • Localitate
    Ludus
  • Biciclete
    Ghost Speedline 2, Planet X Road custom

Recent Profile Visitors

993 profile views
  1. fizikant

    Cea mai bună soluție e tot cea clasică - folosește tuburile din interiorul cămășii de cablu atât la demontare, cât și la montare. Găsești de cumpărat la (aproape) orice service sau, în cel mai rău caz, îndepărtezi tubul exterior și armătura de la niște cămăși vechi. Oricum remontarea bicicletei după vopsire e o ocazie bună să schimbi cablurile și cămășile, așa că le poți folosi pe cele vechi. Soluția cu sfoara nu mi se pare cea mai potrivită, e greu de folosit acolo unde cablurile iau curbe.
  2. fizikant

    Fals, nu știi cum funcționează sistemul. Angajatorul îți oferă tichete de vacanță. Poți să le refuzi, ai acest drept. Dacă le accepți, ți se oprește contravaloarea impozitului pentru ele (pentru că sunt asimilate unui venit). Ai un an la dispoziție ca să le folosești, dar nu ești obligat să o faci. Dacă nu le folosești, le înapoiezi la sfârșitul perioadei și primești înapoi banii reținuți ca impozit.
  3. fizikant

    La ce mentalitate au "managerii" din turism, slabe șanse de redresare. Un exemplu legat tocmai de tichetele de vacanță, confirmat de mai multe persoane care s-au aflat în situația respectivă: posesorul de tichete sună la unitatea de cazare pentru a se interesa sau chiar a rezerva. - Cât costă camera în perioada cutare? - 180 lei. - Primiți tichete de vacanță? - Da. dar la plata cu tichet costă 220. - De ce? - ... (înlocuiți punctele de suspensie cu o poveste abracadabrantă, cu argumente debile care n-au legătură cu subiectul) Numiți chestia asta cum vreți - tun, ciupeală sau doar nesimțire, nu contează. Contează că există, se întinde și în niciun caz nu face bine.
  4. Sunt într-adevăr cazuri în care, orice ai face, tot ai o combinație în care lanțul freacă schimbătorul. Dar acestea sunt foaie mare - pinion mare sau foaie mică - pinion mic, în care lanțul stă în cruciș și care oricum nu se folosesc pentru că forțează serios elementele transmisiei. În locul tău eu n-aș da jos schimbătorul. Dacă parcurgi pașii încet și cu grijă sunt convins că o să reușești să-l reglezi.
  5. Cel mai probabil schimbătorul față nu este reglat corespunzător. Dacă vrei să sari peste etape, umblă la șuruburile de limitare a cursei cuștii, în pași mici (un sfert de tură). Ți-aș recomanda totuși să faci reglajul complet, te poți descurca singur urmărind acest tutorial: https://youtu.be/ZNG7g83lI-s
  6. Eu l-am citat pe freetools
  7. @freetools Da' ce roți a avut, de ATV? Din groupset ai scăpat de cel mult 250g.
  8. fizikant

    Exact. 3 mese pe zi, iar pentru duminica seara hrană rece la pachet. Dacă plecai mai multe zile, puteai solicita hrană rece în contul meselor pe care le pierdeai. Asta era o variantă foarte ok atunci când plecam pe munte deoarece hrana rece primită consta în cașcaval, salam, conserve, unt, ciocolată etc., ideale pentru excursii și toate mult mai bune decât ce mâncam la cantină. Calitatea mâncării depindea de la cantină la cantină, oricum se fura din greu. Erau locuri unde se mânca foarte bine, de pildă am făcut rost de o cartelă cu care am mers o vreme la o cantină micuță a facultății de medicină de pe Splai, unde se mânca aproape ca la restaurant - uneori venea acolo și Moțu Pittiș la o cafea și / sau la agățat, teatrul era aproape
  9. fizikant

    La noi lista s-a afișat public din timp, așa că am luat hartă militară. mersul trenurilor, mersul autobuzelor și ne-am apucat de selectat perechi de posturi (eram deja căsătorit, soția colegă de an). Deși aveam destui colegi super-mega-ultra piloși (nivel Comitetul Central, ministru, pilot prezidențial etc. - și erau mulți), cam toți și-au făcut stagiul la postul pe care l-au luat. Legat de ce spunea Trevizes mai sus, am primit o singură dată niște invitații pentru proiecții de filme la biblioteca americană de la UASC, în rest la Cinematecă, Eforie, Club A etc. mergeam pe banii noștri. On-topic, o bursă simplă de pe vremea aia (715 lei) acoperea cartela (625), căminul (50) și un abonament lunar pentru transportul în comun. Cum zice @CipM, ar fi mai utilă subvenționarea studenților fără posibilități prin bursă socială care să acopere și o parte din transport sau, mai bine, decontarea unui număr de drumuri lunar.
  10. fizikant

    Reabilitarea completă a unei căi ferate în Estonia, 2017. Impresionant, merită văzut.
  11. fizikant

    Cum era de fapt cu repartițiile: @Trevizes ai dreptate - se ajungea la maxim 10.50 dacă terminai cu 10 și aveai funcție mare în UASCR. Cei care erau simpli membri nu aveau niciun avantaj. Căsătorit, copii, persoană în întreținere erau doar criterii de departajare la medii egale. Primul era repartizat șeful de promoție, care putea alege orice post de pe listă. La anumite facultăți exista un număr de posturi în cercetare, care erau luate de următorii în ordinea descrescătoare a mediilor. Urma apoi repartiția "la buletin", unde cei care aveau domiciliul într-un oraș sau sat în care exista post publicat puteau să-l ia cu prioritate, indiferent de media de absolvire (municipiile erau de obicei închise, nu se scoteau posturi la repartiție chiar dacă existau). La fel de bine însă puteau renunța la această oportunitate și să riște la repartiția obișnuită. După această repartizare, se alegeau posturile rămase în ordinea descrescătoare a mediilor. Dacă doi absolvenți cu medii egale solicitau același post, departajarea se făcea pe criterii sociale. În cazul studenților căsătoriți care absolveau în același an la aceeași facultate, cel cu media mai mare lua post când îi venea rândul, iar soțul / soția imediat după el, chiar dacă avea media mult mai mică. Been there, done that. Puteai fi comunist ca student, te propunea organizația facultății și erai primit în ea. Am avut un număr de colegi peceriști, restul eram teoretic uteciști in corpore, limita de vârstă pentru UTC fiind 30 de ani. Practic însă nu am participat niciunul dintre noi la vreo ședință, acțiune, defilare sau altele de genul ăsta organizate de UTC sau UASCR - nici măcar la celebrele marșuri pentru pace Ca student nu am avut gratuitate la transport decât în 2 cazuri, trenuri speciale pentru eveniment. Am avut reducere de 50% pe orice mijloc de transport, clasa inferioară, iar suplimentele de loc/viteză le plăteam. În armată transportul era gratuit, primeam foaie de drum care trebuia ștampilată la plecare și sosire.
  12. fizikant

    La PlanetX, reduceri la Northwave și Selle Italia https://www.planetx.co.uk/c/q/clothing/footwear?utm_source=The+Planet+X+and+On-One+Mailing+List&utm_campaign=a4533823a8-EMAIL_CAMPAIGN_2019_03_27_10_28&utm_medium=email&utm_term=0_561486488b-a4533823a8-273714485&mc_cid=a4533823a8&mc_eid=7bc5323480#!=&g_manufacturer=northwave https://www.planetx.co.uk/i/q/BNSHPED/northwave-spike-evo-bundle?utm_source=The+Planet+X+and+On-One+Mailing+List&utm_campaign=a4533823a8-EMAIL_CAMPAIGN_2019_03_27_10_28&utm_medium=email&utm_term=0_561486488b-a4533823a8-273714485&mc_cid=a4533823a8&mc_eid=7bc5323480 https://www.planetx.co.uk/c/q/components/finishing-kit/saddles?sort=disc-desc&utm_source=The+Planet+X+and+On-One+Mailing+List&utm_campaign=52482dbc23-EMAIL_CAMPAIGN_2019_03_28_12_11&utm_medium=email&utm_term=0_561486488b-52482dbc23-273714485&mc_cid=52482dbc23&mc_eid=7bc5323480#!=&g_manufacturer=selle-italia
  13. fizikant

    Despre un alt mod de a gândi https://www.facebook.com/1MillionWomen/videos/388308018663740/
  14. fizikant

    Echipa Sky va fi cumpărată de Ineos https://www.gsp.ro/sporturi/ciclism/sky-devine-ineos-gigantul-din-ciclism-a-fost-cumparat-de-cel-mai-bogat-om-din-marea-britanie-562450.html
  15. Eu am un Lazer Tonic, 230g, foarte mulțumit. Singurul minus ar fi lipsa plasei anti-insecte. Se încadrează în bugetul tău.