kog

Membru
  • Content Count

    99
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

kog last won the day on March 19 2016

kog had the most liked content!

Community Reputation

67 Excellent

About kog

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    lumea mea
  • Biciclete
    Top Gun/Simplon Gravity

Recent Profile Visitors

402 profile views
  1. kog

    Asa din poze nu imi dau seama foarte bine, dar parca ar merge ori un distantier de 5mm sub pipa, ori un ghidon o idee mai inalt. Dar pot foarte usor sa vorbesc prostii, fara sa ma urc pe ea... Tot citind una alta se pare ca eu compar prune cu creioane. O bicicleta pe 29 este total alta mancare de peste fata de una pe 26 din aproape toate punctele de vedere. Unghiurile astea agresive pe care le vad sunt cel mai probabil date de faptul ca o bicicleta pe 29 este construita diferit.
  2. kog

    Nu arata rau deloc, poate ajustata putin pozitia ghidonului, dar in rest nu ii pot baga de vina. Si nici pretul nu e exagerat. Ba voi vreti sa ma corupeti la 29"
  3. kog

    Eh, imi asum ceea ce am scris, chiar de asta am si postat aici unde sunt destui care ma lamureasca ce si cum. Altfel ce rost ar mai avea forumul?
  4. Fuga la un service auto de cartier. Imposibil sa nu aiba un extractor ca cel din imagine sau altceva util. Am patit si io cand eram pusti o treaba de asta. Am umblat vreo trei luni cu surubul desfiletat doar, doar cade bratul.
  5. kog

    M-ai spart Cu d-astea de ultima generatie/next gen nu m-am dat.
  6. kog

    ? Nu inteleg.
  7. kog

    Pai sa vedem. Distanta dintre pedalier si sol tinde sa creasca din cauza rotilor mai mari insa am vazut ca se incearca sa se contracareze prin inchiderea unghiului pe care il are chainstay'ul fata de seat tube, ridicand cumva roata spate. Deasemena inchiderea acestui unghi vad ca se face si din seat tube, impingand ciclistul la o pozitie mai "pe burta". De aici creste si distanta dintre capatul de sus al seat tube,al tijei de sa si axul furcii . Pe o bicicleta potrivita ca dimensiuni m-am vazut nevoit sa imping saua din reglaje cat se poate de in fata pentru a ma ridica putin. Nu ajuta deloc la coborari cu unghi mare . M-am trezit ca am pus fundul pe roata din spate incercand sa echilibrez. Nu a fost deloc placut Pipele scurte contracareaza, dar doar partial problema pentru ca pastreaza si ele un unghi destul de mic iar furcile deja taiate nu iti permit sa bagi distantiere. Nu mai zic de gidoanele lungi care sunt cam obositoare din cauza pozitiei mai departate a bratelor. La manevrare sunt ok, chiar daca miscarea este ceva mai ampla. Ce a ramas? A, distanta dintre pedalier si roata spate. Tinde si asta sa creasca din ce mi-am dat seama din cauza rotilor mai mari cat si din cauza unghiului seat-tube-chainstay care se inchide. Aici nu stiu ce sa zic, nu m-a prea deranjat. Despre unghiul furcii nu stiu ce sa zic. Nu am incercat zone tehnice in perioada aia. La ture normale nu mi s-a parut sa influenteze negativ in vreun fel, comparabil cu ce eram obisnuit, poate ca a fost chiar putin mai ok, atacand mai bine drumul denivelat. Din nou vorbesc din experienta mea limitata deci se poate sa vorbesc si prostii.
  8. kog

    Geometrie agresiva adica o pozitia a ciclistului ce se apropie de cea pe care o ai pe cursiera, menita sa scoata tot ce se poate din bratele si picioarele ciclistului in detrimentul comfortului. O geometrie relaxata o vad ca permitand ciclistului sa stea putin mai drept de sale si sa nu isi pocneasca gatul daca vrea sus priveasca mai in sus. @Traveller Nici chiar de plimbare. Nu sunt toate fie albe, fie negre, exista si zona aia gri care te face sa te gandesti "Vreau mai multa preformanta si urmatoare bicicleta o sa fie race." sau "Eh, n-are rost sa merg mai sus, sunt doar amator si nu e de mine, dar nici bicicleta de plimbat in weekend pe aleile din parc nu vreau" Si in fond de ce nu XT? Pentru un amator ca mine mi se par piesele perfecte. Sunt usoare, de calitate foarte buna, iar cele de uzura ce se inlocuiesc periodic nu fac o gaura prea mare in buzunar. La 9.5-10kg cat are simplonul e o bijuterie. Te urci pe ea si "zbori".
  9. kog

    Problema e la cele mai scumpe/cu dotari performante nu la cele ieftine. Exemplu Simplon daca tot il am in curte. Daca te uiti la modelul Gravity din 2011 o sa vezi ca geometria desi e de race permite totusi si putina comoditate, e acolo, la limita. Judecand dupa pret si dotari s-ar incadra in gama bicicletelor scumpe, cel putin la vremea respectiva. Daca o sa cauti acum pe site toate modelele lor de xc urmeaza trendul agresiv de cativa ani incoace si daca nu vrei enduro trebuie sa te obisnuiesti cu pozitia race. Cam dispare compromisul, zona aia de mijloc care nu era nici prea prea, nici foarte foarte. Vorbind despre biciclete ieftine, se gasesc modele destule inca, pe toate gusturile. Problema e daca vrei componente din gamele superioare trebuie sa le montezi tu. Pe scurt, gasesti geometrii relaxate cu dotari ok, geometrii agresive cu dotari ok, si geometrii agresive cu dotari performante. Ce se gaseste destul de greu si dispare incet sunt geometrii mai relaxate cu dotari performante. La nisa asta ma refer ca e cam pe cale de disparitie. Acuma nu insist ca ce zic eu adevarul, e doar ce am observat rasfoind cataloagele 2017/2018/2019, si asta trecut prin prisma unui amator cu maxim 3500km/an. Edit @MLADEN Deci sa inteleg ca una din cauzele geometrilor "moderne" mai ales in cazul 27.5 si 29 este un compromis al trecerii la roti mai mari? Hmm... Nu mi-a dat prin cap pana acum.
  10. kog

    Nu neaparat comod in sensul unui citybike, ci la un oarecare compromis, compromis pe care il gaseai mai usor pana in urma cu cativa ani. Simplonul meu e cam la acea limita, poate putin cam mic, dar foarte bun pentru ture lungi, si echilibrat la urcari/coborari abrupte. Sufera insa de "defectul" carbonului, cantarind impreuna cu mine 70 kg. La coborari pe forestier sunt mai mult in aer decat pe drum. Vechiul Top Gun era ok la drumuri lungi, ok la urcari periculos de comfortabil la coborari. Specialised-ul desi foarte vechi se aseamana in comportament cu bicicletele moderne, pozitie de race pe plat, eficienta dar obositoare, incredibil de bun pe urcari, insa cel mult ok la coborari. Acum cel mai simplu, dar nu ieftin e sa cumperi un cadru si sa il echipezi tu cu ce vrei.
  11. kog

    Exact asta ma deranjeaza cel mai mult. Din cauza geometriei, efortul e mai mare in a mentine controlul pe coborari necesitand sa cobor cu fundul pana aproape sa ma asez pe roata spate. Asa era sa zbor cu ceva asemanator intr-o vale adanca. Poate ca la mine sunt si traseele de vina pentru ca de multe ori intr-o tura am drumuri de plimbare intrerupte de portiuni criminale de urcat/coborat.
  12. kog

    Nu am vrut sa starnesc polemici sau vesnica cearta 26 vs 29. Zic din ce am vazut si eu. Am un prieten mai scund (1.60) si a incercat cateva modele pe 29. Nu s-a impacat cu nici care. S-a reintors la 26 si cadre de mici dimensiuni si umileste majoritatea ciclistilor mtb din zona atat pe urcari cat si la coborari pe asfalt, macadam, trail sau enduro. Acum, despre pozitia cat mai race mi se pare ca se pierde nu doar comfort ci si camp vizual. Vad asta la cursiera unde am tendinta sa privesc destul de aproape in fata, lucru riscant pe sosea. Legat de prima postare, ma refeream la faptul ca se impun geometrii de performanta tot mai mult in sfera amatorilor, a celor care nu au nici o dorinta din a scoate tot ce pot din trup, minte si bicicleta. De exemplu vreau sa ma duc cu bicicleta la munte sa ma bucur si de peisaj nu doar de o bucata de pamant sau asfalt care se tot deruleaza in fata mea. Cu bicicletele pe care le am in garaj pot face asta fara probleme. Insa mai nou ai cam doua alegeri: Vrei ceva de calitate? Trebuie sa te indrepti vrand nevrand spre stilul race, Vrei ceva mtb mai comod? Nu mai ai multe optiuni si trebuie sa te rezumi la ceva mai ieftin si mai slab calitativ. Repet, e experienta si parerea mea. @Invitat special De ce spui ca 26" sunt foarte proaste?
  13. kog

    Cautand zilele astea piese pentru rablele din dotare am zis sa arunc un ochi peste ce se mai vinde in 2019. Trecand peste disparitia aproape completa a bicicletelor cu roti de 26" (vai de cei scunzi), am observat o tendinta de a cobori cat mai mult pozitia ghidonului folosind low risere sau ghidoane aproape drepte si pipe foarte scurte cu unghiuri foarte mici, determinand ca pozitia ciclistului sa fie cumva aplecata mult in fata peste axul furcii. Deasemenea unghiurile cadrului il fac sa para "cocosat" in partea din fata. Care e logica din spatele acestor modificari? Stiu ca bicicletele se adapteaza fiecaruia schimband ghidoane, sei, pipe, etc., dar am stat pe un astfel de model si mi s-a parut destul de incomod, mai ales in cazul coborarilor mai abrupte cand aveam senzatia ca zbor peste ghidon la franare daca nu imi mutam centrul de greutate pe roata din spate. Nu mai zic de macadam unde pozitia mult aplecata mi se pare riscanta facand bicicleta ceva mai greu de controlat. Adaugi peste toate astea centrul de greutate mai ridicat in cazul bicicletelor pe 29" si te apropii incet de pozitia de cursiera.
  14. S-a notat. Sa vedem ce gasesc si cum se comporta.
  15. Salut. Sunt in cautare de placute de frana pentru franele din titlu si nu mi-as vinde un rinichi pentru un doua seturi de placute organice swiss stop care costa pe la 200 de lei si le termin destul de repede. Au fost mai scumpe decat placutele de la masina. Anul trecut am luat ceva de la cube, sintered, cam dubioase, dar am zis sa incerc. Sunt absolut groaznice, foarte tari, la franari puternice vibreaza toata bicicleta, brutale si nu poti modula nici cum frana. De cand le am cred ca s-a uzat mai mult discul decat placutele. Ce vreau pe scurt: Placute mai moi, organice la un pret decent sa zicem pana in 60 de lei setul. Ma intereseaza sa pot lucra frana cat mai bine pe asfalt la viteza mare. Pe macadam nu prea conteaza ca manevrez din derapaj. Multam.