Adrian Daniel

Membru
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

18 Good

About Adrian Daniel

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Ploiesti
  • Biciclete
    Panasonic CB-4000
  • Ocupaţie
    Lucrator comercial

Recent Profile Visitors

311 profile views
  1. Aceasta este bicicleta unui prieten, amintire de la bunicii lui; reconditionarea incepand in acelasi timp cu Diamantul meu. In 2010 incepusem sa curat cadrul la ambele, ca sa le ducem la vopsit. Din cauza lipsei de timp (probabil si de chef) si a pieselor lipsa, atat el cat si eu am incetat activitatea la ele, urmand sa ajunga ambele cadre, intr-un cui, agatate in garaj si cu minimul de piese ramase, prin cutii. Intre timp eu am mai facut rost de piese pt. Diamant, iar el a hotarat sa inlocuiasca anumite piese ce-i lipseau, cu ceva asemanator si mult mai usor de procurat, din lipsa de timp pt. cautarea celor originale. Anul trecut avand niste probleme si vrand sa imi petrec timpul facand ceva, el mi-a amintit de bicicletele neterminate cu aproape 8 ani in urma, avand ideea ca bicicleta lui sa fie gata, sa o poata face cadou tatalui sau de ziua onomastica. Asa m-am apucat de reconditionarea amandurora. Anumite accesorii lipsesc, urmand sa faca rost de ele si sa le montez, probabil la primavara/vara. Poze mult mai detaliate cu lucrarea, gasiti in acest link. https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.210164466255848&type=3
  2. Aceasta este prima mea bicicleta Diamant, primita cadou de la un prieten prin 2010. Cand am primit-o doar cadrul, emblema, frana de mana, angrenajul (care era atat de uzat incat lantul statea suspendat pe dinti) si butucul spate mai erau originale. M-am hotarat sa o reconditionez cat mai aproape de cum arata cand a iesit din fabrica si abia anul trecut prin vara am reusit sa o termin. In toti acesti ani am cautat piese cat mai originale. Aveam nevoie de o gramada de piese germane, care pe la noi slabe sanse sa le gasesc. (Dinam, far fata, angrenaj, butuc fata cu gresor, pedale, ghidon, jante, spite si stop spate. Toate trebuiau sa fie originale sau macar din anii respectivi). Am reusit in final sa dau de marea majoritate, iar cele pe care nu le-am gasit originale am incercat macar sa fie din anii respectivi si sa le aranjez/modific in asa fel incat sa nu fie vizibil deplasate din ''peisaj''. Vopseaua... vopseaua este aplicata in camp electrostatic si as fi vrut sa-i fac si acele modele si dungi de pe cadru, aparatori si jante specifice modelului, dar imi trebuia cineva cu aerograf si bineinteles o suma consistenta de bani; asa ca am renuntat la modele si dungi si am ales sa o fac negru. Mai jos este un link cu cateva poze pe care am reusit sa le fac, inainte si dupa reconditionare. Nu sunt niste poze cu fiecare detaliu pe care l-am facut la ea, dar sper sa se vada diferenta si sa fie placut ochiului. https://www.facebook.com/Est.1943/media_set?set=a.1687996701248182&type=3
  3. Da, am avut noroc ca nu a fost data prea bine vopseaua, dar a fost de migala mult de tot. Ma dureau degetele. De vopsit este usor, dar farmecul este sa aiba patina aceea. Daca nu se poate nu se poate, o vopsesti, dar daca se poate merita munca.
  4. Adrian Daniel

    Salut, Sfatul meu in legatura cu pedalele (daca nu e prea tarziu) ar fi urmatorul: Daca ai brate de aluminiu si bineinteles axul pedalei este din fier, este foarte posibil sa ai acolo o sudare intre cele doua materiale, destul de grava. Iti recomand sa desfaci pedalele de pe ax, iar axul sa ramana in brat. Cureti bine, verifici uzura la conuri, cupe si bile si daca este totul in regula, remontezi la loc pedala pe ax (bineinteles cu vaselina). Asa am procedat mereu cand am avut o situatie ca asta si a fost ok. Mai bine asa, decat sa iasa cu tot cu filet. In cazul in care vrei sa schimbi pedalele, poti proceda la fel. Axul ramane pe brat, demontezi axul noilor pedale si le montezi pe axul de pe brat.
  5. Trecand ceva vreme de cand nu am mai mesterit la acest Diamant, zilele astea am revenit pe baricade odata cu caldura si cu putin timp liber si mi-am propus sa termin ce am inceput asta toamna. Rezultatul il puteti vedea mai jos.
  6. Adrian Daniel

    Nu. Nu este acelasi lucru cu baieurile. Cauciucurile pe talon seamana cu cele pliabile din ziua de azi. In loc de sarma de pe margine au o margine rigida cu o continuare mai moale, iar in momentul in care este umflat, partea aceea rigida intra sub buza jantei iar continuarea aceea intra sub camera protejand-o, avand rol de taloneta (de aici si numele ''pe talon''). Erau folosite prin anii 20, 30 la biciclete, masini si motociclete. sube
  7. Stie cineva daca exista posibilitatea sa se mai gaseasca pe la noi, cauciucuri pe talon pt. bicicletele vechi gen Carpati, Diamant, Simson, Mifa? Si daca nu, ce inlocuitor pe sarma s-ar potrivi ? A mai intampinat cineva aceasta situatie?
  8. Intr-adevar, firma Diamant este o marca respectabila, cu un istoric foarte bogat. Astazi firma este detinuta de compania TREK si produce in continuare biciclete de top asa cum o facea si in trecut. Pacat ca multa lume nu prea a auzit de Diamant. Eu am auzit prima oara de firma Diamant, de la bunicul meu care a avut una si care a vandut-o parandu-i rau pe urma. Am hotarat sa fac rost de una si sa o reconditionez in amintirea lui, dar m-am pricopsit cu patru. Pot spune ca sunt un mare fan Diamant.:D O sa postez imediat ce avansez cu lucrarile, pana atunci pun o poza cu cel mai vechi batran din colectie hosting imagenes
  9. Am tot, mai putin aparatorile. Marea problema o sa fie cu cauciucurile, care erau pe talon/taloneta si care se gasesc acum foarte rar si sunt foarte scumpe. Am cumparat o pereche din Germania pt. un alt Diamant, dar a costat destul de mult si acum nu prea mai am monetar; asa ca o sa incerc cu unele pe sarma pe 27'', am vazut ca se potrivesc mai lejer pe astfel de cercuri.
  10. Multumesc. In legatura cu spitele, am stat putin pe ganduri si nu stiam ce sa fac, sa le vopsesc sa nu le vopsesc, pana la urma am zis sa incerc (mai mult din curiozitate), desi nu prea sunt adeptul vopsirii spitelor. Dupa ce am spitat roata, mi-am dat seama ca nu se vede foarte bine + ca incepuse deja sa se curete vopseaua, asa ca le-am curatat din nou si le-am dat cu un strat foarte, foarte subtire de vaselina ca sa nu se vada. Oricum multumesc pentru sfat.
  11. Ieri am respitat (cu ajutorul unui prieten) unul din cercuri, am curatat si vopsit spitele pt. ca erau foarte ruginite si am curatat butucul din spate. imagen
  12. O operatie ce s-a intins pe parcursul a 3 zile, bazata pe foarte multa rabdare si o lama de cutter exceptionala :D. Urmeaza respitarea cercurilor care au avut parte de acelasi tratament, gresarea, cupelor si remontarea pieselor. Stay tuned.
  13. Adrian Daniel

    Partile cele mai grele au trecut, dar fiind bicicleta unui prieten, astept sa faca rost de bani ca sa mergem sa cumparam piesele necesare pt. remontare (are o lista destul de lunga). Momentan am curatat piesele ramase, am gresat butucii si cea mai mare realizare, am scapat de acea culoare rosie data pe cadru. O sa postez imediat ce o sa incep sa montez.
  14. Cateva poze cu progresul lucrarii. Sper sa iasa ceva fain la final.
  15. Adrian Daniel

    Ok. Multumesc.