dan tm

Membru
  • Content Count

    180
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

78 Excellent

About dan tm

  • Rank
    Member

Profile Fields

  • Localitate
    Timisoara

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. dan tm

    Google translate Nu căutați rușinea că v-ați apărat, ați dat marele semn veșnic vigilent al pocăinței, sacrificându-vă viața fierbinte pentru dreptate și onoare pentru libertate. Banuiesc ca trebuie adaptata traducerea bruta cu Google.
  2. Se cunosc motivele pentru care nu aveam, dar discutia era aici că înainte să fie moda asta a ecologiei în speța de față a autobuzelor cu gaz, noi avusesem deja experienta asta. Si multe altele care sînt pe val acuma.
  3. dan tm

    Echivalentul foametei este foametea din India, nu? Normal ca el n-a trimis la moarte pe timp de pace, ca Stalin, dar Imperiul Britanic avea alte metode. Plus ca era alt sistem social dar sînt convins că dacă era el la Moscova ar fi făcut la fel ca Stalin. Uniunea Sovietică avea un amalgam de etnii la fel ca Imperiul Britanic deci la fel i-ar fi desconsidrat Curcil si dacă era el la Kremlin.
  4. Sigur ca a fost un esec, doar nu era sa fie ceva bun de vreme ce era o idee de la noi. Stai ca acuma vin adevaratele autobuze pe gaz. Erau pe blocuri si pe alte cladiri industriale panouri solare. Au disparut. Sigur erau rudimentare nu cu tehnologia de acum, dar era o idee deja pusa in practica. Nu vreau sa polemizez pro epoca veche, dar anumite principii tehnice nu tin cont de orînduirea sociala. S-au încercat multe chestiuni, centrale de biogaz, panouri solare, eoliene. Apoi subit in 1990 totul s-a aruncat la cosul de gunoi al istoriei în loc să se continue cercetarea si să se ajunga la rezultate mai bune în exploatare. Estimp altii tocmai asta studiau cățărați pe valul ecologiei si brusc au descoperit, autobuzele pe gaz, centralele eoliene, biomasa(cred ca asta e biogazul de odinioara), cei 3 R. Scuze pentru off topic.
  5. Interesant ca acuma e la moda ceva ce la noi a fost considerat demodat, comunist, la un moment dat. Imi aduc aminte ca autobuzele si alte autovehicule aveau inainte de 1989 rezervoare mari de gaz pe acoperis. Deci nimic nou sub soare. _________________ Mi-a atras atentia poza cu autotbuzul, ,,deasupra” lui sînt două locomotive...
  6. dan tm

    E statia terminus a trenului.
  7. dan tm

    Sînt convins ca Winston Curcil era un democrat desăvîrșit. Dar în stil britiș empaaair. Părerile lui nu erau departe de ale lui Hitler. De aceea a si negociat cu Stalin pe o hîrtie de șters la cur, cam asta valorau natiunile care nu stăpîneau alte națiuni in ochii lui. Dacă Curcil era la Moscova și Stalin la Londra, după război personajul negativ nu ar fi fost Stalin ci el, Curcil. Am vazut niste reportaje despre Al Doilea Război Mondial, în care se vorbea despre părerile lui raportat la soldații care nu erau albi dar luptau fie pentru britanici, fie pentru francezi sau americani. https://www.bbc.com/news/magazine-29701767 https://en.wikipedia.org/wiki/Racial_views_of_Winston_Churchill https://edition.cnn.com/2020/06/10/opinions/churchill-racist-great-white-men-view-toye-opinion/index.html
  8. dan tm

    Tu discuti azi cu nașii dar partizile trenurilor se schimba zilnic, depinde de turnus ca sa stii cînd mai nimerești aceeasi partidă cu care discuți.
  9. Foarte tare, cica dansul la bara a fost recunoscut ca sport. https://www.businessmagazin.ro/arta-si-societate/lifestyle/dansul-la-bara-a-devenit-recunoscut-drept-sport-cand-va-fi-inclus-si-la-olimpiada-16796272 zicind ca ai devenit atlet am prezumat ca la bara de dans ai stat, altfel credeam ca ai devenit avocat. Ca pe stil vechi si ei tot... la bara
  10. dan tm

    Pai saxonii ar fi nemti si erau cu Napoleaon, dar s-au dat cu prusacii care erau tot nemti. Cum ar fi erau frati de cruce, asa ca u facut o cruce ca medalie. Zic si io.
  11. dan tm

    Dai sau accepti o bere? nu e clar din text.
  12. dan tm

    Deci a fost facuta in 6 luni de fabrica de portelan Meissen fiind opera lui Max Ligner.
  13. dan tm

    1766- 848 km Timisoara Nord-Arad-Teius-Iasi 13.43-07.14 retur 1765, 15.20-09.27 1838 -812 km(Timisoara Nord-Simeria 179 km diesel) Timisoara Nord-Buzias-Iasi 18.02-10.22 retur 1837, 18.30-11.08 1834 -788 km(Timisoara Nord-Cluj Napoca 330 km diesel) Timisoara Nord -Salonta-Iasi 06.49-21.46 retur 1833, 06.05-21.59 1838 dar mai ales 1766 circula prin santierul coridorului IV. cind spui coridor inseamna Graalul pentru CFR. Toti banii, toate resursele pentru marea viteza 160km/h pe coridor. Toata puterea sovietelor.
  14. dan tm

    cum ai aflat abia acum de recordul TGV? DB n-are Taurasi prin Romania. Rail Cargo Hungary trage cu cu Taurus.(firesc fiind RCH fiind a lui Rail Cargo Austria cu radaciuni in OBB) In tranzitul spre Bulgaria duce Taurusul la roata de la Radulesti la Ruse. Lucrind cu frecvente, ca sa nu tiuie la plecare au fost facute sa cinte. Fiind in tara lui Mozart
  15. dan tm

    https://debanat.ro/2021/02/cea-mai-mare-fabrica-de-biciclete-din-europa-se-va-deschide-in-septembrie-la-timisoara_321700.html