dan tm

Membru
  • Content count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About dan tm

  • Rank
    Member

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    Timisoara
  1. La Veresti locomotiva care a adus trenul de la Suceava a trecut la urma si a fost preluat de locomotiva care era deja in Veresti? Altfel trenul nu rebruseaza in Veresti.
  2. Nu ai pozat ceva inscriptii pe monumentul eroilor romani?
  3. I-am vazut in mers ca d-aia i-am si oprit sa ii pozam. Poate nu m-am exprimat bine, trebuia sa spun ca al II-lea ghidon nu este sudat ci mobil. Fireste ca cel din spate nu vireaza insa cel din fata da. Incerc sa ii mai prind zilele astea si poate imi iese si o filmare intr-un viraj. Cel din spate oricum tine tare de ghidon insa roata lui ,,din fata" este roata de spate a primei biciclete si va avea traiectoria indusa la viraj de cel din fata, inclusiv ghidonul din spate si atunci si roata din spate o sa ia viraj dupa traiectoria rotii a II-a.
  4. Azi am pozat o bicicleta mai speciala, facuta de copiii care nu stau toata ziua pe net. Ambele ghidoane vireaza desi ,,trage" doar biciclistul din spate. IMG_20170913_192447 by David Daniel, on Flickr
  5. Moruzov a lasat mai multe case in Zebil dar si in judetul Tulcea http://adevarul.ro/locale/tulcea/mihail-moruzov-spionul-trei-clase-omul-carol-ii-lea-infiintat-serviciu-secret-romania-1_54f0b1ce448e03c0fd0ca74b/index.html https://www.agerpres.ro/social/2017/03/15/tulcea-lake-house-vila-lui-mihail-moruzov-ar-putea-fi-modernizata-cu-fonduri-europene-17-07-59
  6. Am cautat niste schite din Ungaria si am ajuns la un site legat exact de tura de la Balaton postata de BogdanTimisoara. http://www.balatontourism.com/Cycling.html
  7. Trenul Bucuresti Nord-Tesalonic http://p.bdz.bg/b/u/bucuresti-thessaloniki-7194.pdf oare nu ar fi mai interesant cu trenul pe ruta Ruse-Svilengrad si apoi intrarea in Grecia pe la Ormenio? in felul asta se taie direct Bulgaria fara ocolul Ruse -Sofia care e aproape ca si cind ai merge Bucuresti-Craiova. Implica insa mai multe schimbari si nu sint foarte multe trenuri de la Dikaia la Xanthi.
  8. Marturisesc ca e pentru prima data cind aud de EA in Austria.
  9. Exista un acord intre CFR si MAV pentru folosirea reciproca a masinilor. Sint citeva masini CFR adaptate pentru Ungaria si sint citeva Traxxuri adaptate pentru CFR. Pina acum 2 ani Traxxurile MAV trageau trenurl 72/73 Bucuresti Nord-Budapesta Keleti si trenurile 78/79 Budapesta Keleti-Timisoara Nord iar EA-urile noastre trageau niste trenuri la/de la Budapesta pe partea cealalata (200). Indiferent de locomotiva mecanicii se schimba in Curtici la fel si partizile de tren,(la calatori zic, la marfa nu stiu cu atitea firme multinationale) ba mai mult se schimba si cupla chiar daca se continua cu aceeasi locomotiva, adica in Romania cupla activa este cupla locomotivei in timp la la MAV este invers, cupla vagonului este activa. Asadar cind trenul soseste in Curtici daca circula spre Ungaria, se decupleaza cupla locomotivei din cirligul vagonului si se pune cupla vagonului in cirligul locomotivei respectiv invers daca trenul circula spre Romania. DIn varii motive acum Traxxul ajunge acum doar cu 78/79 la Timisoara , nu stiu la ce trenuri mai merg direct ale noastre pina la Budapesta. Pina la urma pentru ca trenurile lor speciale vin mai nou cu Traxx, am auzit ca au autorizat si la Siculeni mecanici CFR la Traxxuri,altfel erau detasati de la Arad. Pentru 72/73 erau autorizati de Arad, de Timisoara si de Bucuresti. Locomotivele electrice romanesti nu au cum sa ajunga in Austria active pentru ca nu sint bisistem iar OBB foloseste 15 kv spre deosebire de CFR si MAV. Exista insa locomotive OBB care circula in Romania, Taurus-uri ale Rail Cargo Hungaria dar si Rail Cargo Carrier http://www.railcargocarrier.com/ro/Parcul_nostru_feroviar/
  10. Ooo, am descoperit pozele cu canalul Corint de aproape dar si faptul ca a fost facut de unguri. interesant. La biserica Sf Sofia din Monemvasia nu ai remarcat ca are si o intrare intr-un subteran, nu stiu daca un tunel sau un fel de inchisoare. In Sparta nu ai fost la situl de la Kaiada? se spune ca acela este locul unde ii aruncau spartanii pe cei care nu corespundeau asteptarilor. Adica gaura aia din filmul 300. in fapt dupa ce urci pe niste scari ajungi la o crapatura in stinci, si in functie de fiecare poti cobori acolo.Pozele mele sint mai vechi dar eu am fost si in 2016 in Sparta.
  11. Foarte fain, cel mai surprins sint de sticla de sampanie care nu s-a praduit ci a ajuns la muzeu.
  12. @gibonu Mersi pentru primire. Sint pasionat de trenuri dar nu numai, asa am gasit acest forum, cautam ceva despre Canalul Dunare - Marea Neagra. Tot aici am citit despre tunelurile hidrotehnice de pe Olt. Urmaresc forumul pentru povestile de calatorie. Nu sint biciclist de calatorii si expeditii cum sint aici pe forum, dar folosesc bicicleta pentru diverse deplasari.
  13. Urmaresc forumul desi nu sint biciclist. Am luat in discutie pe un forum feroviar situatia statiei de betoane de la Vidraru. Imaginile dintr-un filmulet in premiera m-au ajutat sa deduc amplasamentul ca fiind inainte de intrarea in tunelul rutier de linga baraj. Detaliile pe forumul feroviar, in josul paginii http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=70&t=10354&start=45