dan tm

Membru
  • Content Count

    79
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

15 Good

About dan tm

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Timisoara

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. dan tm

    Fain, cismeaua este de fapt coloana hidraulica.( pag 115) http://www.fstf.ro/wp-content/uploads/2013/06/Regulamentul-004.pdf
  2. dan tm

    Ba da. Dar cind am raspuns aveam in cap stropitoarea aia cu care uzi florile.. Am gindit ca te referi ca ala uda. Adevarul e ca a existat si orasul dar si raionul Bucurestiului cu numele I.V. Stalin. Or in livret scrie comisariatul raionului/orasului I.V. Stalin. Deci de unde e ?
  3. dan tm

    De fapt ierbicideaza sau face tratamente, nu stropeste.
  4. Cind eram io tinaru Dormeam io si p**a nu Dar amu amu amu Doarme poola si io nu. parca sint 2 godzile in poza.
  5. dan tm

    Mi se pare mie ca monumentul recunostintei a fost ,,reparat" cu gresie in bunul stil al prezentului? Imi place si inscriptia de pe al II-lea monument. Parca pe vremuri monumentele erau mai frumoase.
  6. dan tm

    Ei asta da.
  7. dan tm

    Barajul Slatina este primul (urcind pe Olt) care nu are ecluza. Oare unde trebuia sa fie portul?
  8. dan tm

    Aceste Malaxe au trecut prin istorie. In vremea veche erau repartizate in special aici pe regionala Timisoara. Generatii intregi au navetat cu aceste malaxe. La anumite ore erau trenuri de legatura la naveta formate dor din malaxe+remorci de malaxe. Au avut si ,,surori " mai mari adica malaxele seria 700 si 1000. Pacat ca nu s-au pastrat citeva sau macar 947 in forma originala cu banci de lemn si soba. Modernizarea lor alaturi de cumpararea LVT-urilor inseamna o rusine pentru tara noastra. Privind poza 69/89 celor de la CFR ar trebui sa le fie rusine ca mentin aceste Malaxe in folosinta dublindu-le putere in CP si facind atite investitii in ele. ( nu stiu sa postez doar poza) http://www.pogromuldelaiasi.ro/galerii-foto/galerie-trenurile-mortii/
  9. @ diesel aaa, lampa de gatit, putina lume o folosea, in special cei mai saraci, care nu reuseau sa aiba aragaz sau cei care stateau temporar la ferme departe de sate. https://www.निषिद्ध/lampa-petrol-lampant-a161483373
  10. E clar, la voi ii zicea gaz, la noi ii zicea petrol indiferent ce fractie de titei era. Si noi ne dadeam pe cap cu petrol cind apareau paduchii prin scoala. Ca preventie. Ori poate am si avut. Despre fitil stiu, petrolul pentru lampa era mai greu de gasit. In anii din urma la scoala generala se sigilasera prizele (nu ca ar fi fost multe aparate scolare de bagat in priza) si mergeam la ore de la 08.30 (in functie de anotimp de cum rasarea soarele). Seara se lua curentul asa ca ne pregateam de culcare la lampa. Dar nu prea se gasea petrol iar luminarile dadeau o lumina mai slaba si faceau mult fum. ______________________ Vagoanele pentru alumina calcinata sint o aparitie rara prin restul tarii, insa in sud circula frecvent marsrute intre Slatina si Tulcea Marfuri https://forum.lokomotiv.ro/index.php?threads/10213/ Vagoanele pentru ciment (cimentarele) Ucs, cele pe doua osii cu 2 buncare, alea sint mai rare https://www.constructosu.eu/tipuri-de-vagoane-de-marfa-pentru-transportul-feroviar/ dar in ultimul timp fabricile de ciment au alte vagoane.
  11. Asta nu am mai stiut, in lampa se baga kerosen. Dar kerosenul nu era la avioane?Adica la noi in sat l;a cooperativa(asa ii spunea la magazin, avea sigla COOP) venea din an in pasti , petrol. Se dadea la ratie cam 5 litri sau 10 de numar de casa, dar trebuia sa dai si produse la schimb, oua, fructe sau legume din gradina.Asta pe linga pretul petrolului. In fiecare an se facea ,,contract" adica cineva de la Sfatul Popular venea acasa si in functie de ,,recensamintul agricol " din februarie, iti dadea un document numit contract unde era trecut ce trebuie sa dai la cooperativa. Dupa cite gaini erau inregistrate iti treceau ouale, dupa citi pomi erau, iti treceau fructele, dupa cita gradina , iti treceau legumele, nu mai zic daca aveai porci sau mai ales vaca. Dupa ce toate erau la ratie acuma spui ca primeam la ratie kerosen sa il bagam in lampa? Mi-e greu sa cred ca partidul distribuia kerosen.pai kerosenul nu e scump si in prezent? Din ce zici tu rezulta cumva ca de fapt la Bucuresti se spunea gaz la petrolul de lampa.
  12. Cind am fost la muzeul agriculturii, discutind cu ,,custodele" i-am spus ca multe din elementele de acolo nu imi erau straine, practic cu ele am crescut. Poate totusi la posta trebuia pusa o cutie postala veche cum erau ale din RSR. La lampa am crescut si eu, dar bagam in ea petrol, nu imi dau seama cum bagati voi in Bucuresti gaz? In primul rind de unde luati gaz ca sa il bagati in lampa si apoi cum ardea la fitil gazul? Fitil denumit popular in functie de zona ,,feștilă". Ai fost cumva si in magazia de materiale unde sint si mai multe piese? Foarte interesanta stirea cu cimitirul eroilor, dupa aceea cu printul arab. In mod sigur daca stiam despre cimitir ajungeam acolo. In sa e interesanta si pozitionarea blocului in zona cimitirului.
  13. Am fost la muzeu, de aceea astept impresiile tale. Interesant cazul printului arab. Multumita forumului am mai aflat ceva. Uite ca si altii au ,,deportat in Baragan”.
  14. Hai ca sint curios de impresiile de la muzeu.