Munchausen

Membru
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Munchausen last won the day on September 7

Munchausen had the most liked content!

Community Reputation

46 Excellent

About Munchausen

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    București
  • Biciclete
    Principia/Cinelli/Leri Muggio/Raleigh/Graf...

Recent Profile Visitors

648 profile views
  1. Munchausen

    Salut și mulțumesc. Mă împac foarte ok cu 50/16. Numai dealul de la Marriott-Catedrală e mai cu probleme. Uneori urc pe lângă biclă când simt ceva ciudat în genunchi. Atletismul din copilârie, deh. Cu viteze în butuc nu pot face comparație pentru că sincer nu am mers decât cu 3 viteze și era o Electra Rat Fink, o imensitate de ''chopper'', beach cruiser. Ia o cursieră cu angrenaj compact 50/34 și mergi numai pe un pinion, 16-17, depinde ce are. Gazzetta este destinată pentru velodrom și street racing, zic producătorii. În configurația actuală are chainstay de 395 mm. Asta înseamnă că trage foarte tare înainte dar trebuie aplicată și ceva forță pe pedale. Bicicletele cu viteze în butuc sunt de obicei pentru oraș, cu geometrie relaxata și cu un chainstay mai lung. Dar cu o cursieră poți încerca destul de ușor raportul în discuție. Aici m-ai prins. Șaua este mai sus cu 2 semne decât o folosesc. Am coafat bicla înainte de poze . Dar merg cu șa ridicată la 101 cm de sol. Am inseam de 83 cm la 1.75 și de obicei pedalez cu pantofi Salomon cu talpă destul de groasă. Cadrul ăsta este 58 ST și 56 TT (centru-centru). Am doua cursiere 56x56 pe care merg foarte ok. Prefer o bicicletă cu un cadru puțin mai înalt. Cred că din cauza motocicletelor m-am obișnuit așa. La semafor pun jos doar un picior pe vârf sau stau la bordură. Cadrul este luat de pe LFGSS, ăsta l-am găsit la un preț acceptabil. Nu aș plăti prețul lui de magazin. Prefer să bag diferența în roți și frâne bune. Am mai făcut o poză cu adevărata înălțime a șeii. Vreme frumoasă tuturor ca să ne mai bucurăm de bicle!
  2. Munchausen

    După o vară de pedalat single speed-ul am găsit timp și pentru o mini ședință foto. Bicicleta are următoarele componente: - cadru și furcă Cinelli Gazzetta din oțel Columbus, cuvete Cane Creek Forty - roți custom din butuci cu flanșă mare Ofmega Super Competizione (butucul spate e de cursieră, pe filet, 126mm; axul spate a fost scos, tăiat pentru dropout de 120mm și centrat pentru spițare simetrică), jante Remerx Taurus, spițe DT Swiss Competition, anvelope Continental GP Classic 700 x 25C - angrenaj Ofmega Super Competizione cu foaie 50T, freewheel Shimano 16T, butuc pedalier Shimano BB-UN26, pedale MKS Sylvan Touring, lanț KMC - clești Campagnolo Veloce, manete Shimano BL-R400, set de cabluri și cămăși Jagwire Road Pro - șa Selle Italia Flite, tijă șa Cinelli Pillar, pipă Cinelli Ant, ghidon no name Am văzut că sunt câțiva membri interesați să-și construiască un single speed. Orice întrebări sunt binevenite.
  3. Munchausen

    Da, depinde unde e folosita bicicleta. Nu am incercat cu schimbator fata montat. Dar dintii sunt inegali si "stirbiti" la foaia cu rampe. Cand pedalez rapid la deal si schimb de la 32 la 28 sau 28 la 24, fiind 4 dinti diferenta se "slabeste" lantul prea repede si sare de pe foaie. Cu foaie Shimano 42 clasica pentru 6 pinioane nu am probleme. E adevarat ca am folosit un schimbator spate Claris, de cursiera. Nu stiu cum s-ar comporta daca schimbatorul ar fi shadow+ de MTB.
  4. Munchausen

    Am facut recent o bicicleta de oras 1x8. Angrenaj Shimano clasic cu 5 gauri (BCD 130) si bottom bracket (BB) pe patrat. Am schimbat BB-ul cu unul ce are lungimea axului mai scurta cu 3-4 mm. Se vade la ochi unde este pozitia ideala, lantul ar trebui sa fie paralel cu cadrul undeva la pinionul al patrulea. Mie mi-a iesit paralel pe pinionul al treilea. Am montat o foaie de 42T clasica, cu dinti drepti fara rampe pentru schimbator (daca are rampe nu sta lantul pe ea, cade mereu la coborarea de pe pinionul mare). O caseta 8s cu pinioane 11-32 imi este suficient. Dar a fost destul de simplu pentru ca folosesc bicicleta in oras. In cazul tau e mai complicat cu angrenajul ala de MTB, nu stiu ce foi gasesti pentru el. Poti folosi un alt angrenaj, astea pe patrat sunt ieftine si usor de schimbat. BB-ul reprezinta o mica problema pentru ca e pe incercate. Il scoti pe cel original si incerci unul mai scurt pana iti iese. Maneta stanga, daca nu iti place, o poti inlocui cu una ce este doar pentru frana. Cred ca sunt destule manete ieftine de la Shimano. Dar daca vrei sa fie MTB adevarat, sa urci pante abrupte, 1x9 nu este suficient. Sper sa iti fie de ajutor.
  5. Munchausen

    Un update la cursiera Principia. Roți Campagnolo Calima + quickreleasuri titaniu. Bicicleta are acum 7,9kg fără pedale și accesorii. Jantele late de 17mm combinate cu anvelope 25mm pe față și 28mm pe spate schimbă total confortul. În mult mai bine.
  6. Munchausen

    Astă-primăvară am terminat o cursieră clasică care arăta așa: După ceva ture, încântat de performanțele cadrului (chainstay de 400mm) am hotărât să o transform într-o neo-clasică sprintenă. Am schimbat setul Triomphe 2x6 cu unul Chorus 2x10 (manetele sunt Veloce) și am montat roți noi pe butuci Miche Racing. A ieșit o cursieră de oțel ce accelerează foarte bine:
  7. Munchausen

    Multumesc. Dupa ce am scapat aproape 30 de ani pe tot felul de motociclete nu vreau sa imi rup picioarele pe o bicicleta. Pentru traficul din Bucuresti este cea mai periculoasa alegere sa mergi pe fixie. Prefer SSP si frane de foarte buna calitate.
  8. Munchausen

    Inaltimea de la sol la bottom bracket e 26cm cu anvelope 25mm. Dar intr-adevar e o geometrie mai ciudata. Fabricantul zice ca e pentru velodrom si street-racing. Cred ca este gandit pentru pipa "negativa". Desi teoretic ar fi marimea 58 merg foarte bine pe el pentru ca are top tube scurt si ghidonul e mai ridicat. Pipa e Cinelli Ant (60mm) si directia e foarte precisa la slalomul printre masinile oprite la semafor. Accelereaza foarte misto chiar si cu anvelopele astea mai slabute. Foarte buna in oras, picioare sa fie.
  9. Munchausen

    ST 58 cm, TT 56 cm (centru-centru). E un cadru foarte "adunat". Se simte la acceleratie.
  10. Munchausen

    Multumesc. Este 56 (TT).
  11. Munchausen

    Cadru Principia RSL SX. Grup Campa Veloce (frane Potenza). Roti custom pe butuci Miche Racing Box. Anvelope Conti GP si camere Michelin Latex. Pipa si ghidon Deda Zero2 si Zero100. Sa si tija din carbon China - no name. Pedale MKS. Evitam Veloce si tot tinteam un grup Shimano 105 argintiu pentru cadrul asta. Pana la urma mi-am tinut respiratia si am luat Veloce motivat de greutatea mai mica. Aproape 1000 de km mai tarziu pot spune ca am facut ceea ce trebuie.
  12. Munchausen

    Sezon nou, fier nou.
  13. Munchausen

    Ai PM
  14. Munchausen

    Mulțumesc! In primul rând sunt foarte pretențios când cumpăr roți. Aștept până găsesc unele care arată bine. Pe urmă le curăț cu alcool izopropilic și la sfârșit le lustruiesc cu pastă specială și cârpă. Răbdare multă. Spițele luate una câte una și la sfârșit totul strălucește. La Bikexpert Unirea mecanicul (Ion) e foarte priceput. Dar este foarte ocupat, durează ceva. Deasemenea trebuie sa te duci cu bile și conuri, ei nu au. Alt mecanic bun mai găsești la Bike Xcs Aviatiei (Dan). Lucian de la Bița Color e specialist în vintage dar nu cred că lucrează acum.
  15. Munchausen

    Încă două clasice s-au adăugat la înghesuiala din casă. Cadru Leri Muggio Reynolds 531C, grup Campagnolo Triomphe 2x6 (manetele de la schimbatoare sunt Record), casetă Regina 13-21, jante Nisi, gume Continental Grand Prix 4000, pipă, ghidon și șa Cinelli (XA, Giro d'Italia, Unicanitor). 10,4 kg. Cadru Raleigh R-100 Cromoly 4130, grup Shimano 600 Ultegra 2x8, casetă Ultegra 12-21, jante Mavic MA2, gume Continental Grand Prix, pipă 3t Record, ghidon 3t Super Competizione, șa San Marco. 10,6 kg.