BogdanEpureanu

Membru nou
  • Content count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About BogdanEpureanu

  • Rank
    Member

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    Botosani

Metode de contact

  • Yahoo
    bogdanepureanu@bogdanepureanu.ro
  1. Probabil, dar cu aia Expedition a fost "love at first sight"; ideea e că am văzut-o și live (așa am și aflat de ea) și chiar mi s-a părut că arată bestial, iar dacă voi spuneți că e genul care să și țină câțiva ani buni, atunci cumva prefer să îmi iau ceva ce știu sigur că-mi și place, decât să mai orbecăiesc. Acum dacă voi ați fi spus că nu e bună sau nu se potrivește era altă mâncare de pește, dar așa, strict pentru că ar putea exista și alternative (mai bune), nu cred că se merită să risc și prefer să merg pe varianta care știu că îmi place.
  2. În urma unor discuții cu tipul de la noi de la reprezentanță am ajuns la o concluzie așa că eu probabil o să mă retrag, nu însă înainte de a vă mai mulțumi o dată pentru toate sfaturile pe care mi le-ați dat zilele astea. În caz că sunteți curioși care a fost decizia finală, am hotărât următoare: - pentru moment (cel puțin pentru restul sezonului) o să păstrez bicicleta actuală (doar că-i pun furca care e și pe Crossway 900 și anume Rock Shox Paragon SA 65 poplock, plus schimbat pipa și manșoanele cu unele care să fie mai comode pentru mâini/încheieturi) - între timp (adică de îndată ce prind o reducere de la ei, probabil vor avea în perioada de iarnă, oricum să o am pentru la primăvară) o să-mi comand http://www.oxfordbikeworks.co.uk/expedition, varianta la £2,230; foarte probabil că e overkill, dar măcar o să fie o bicicleta care știu că o să țină și de care o să pot să fiu mândru - de pe Crossway o să dau jos toate accesoriile (gen apărători de noroi, portbagaj, etc) și o să o folosesc în continuare la ieșirile zilnice prin oraș, iar Expeditionul o să îl țin explcusiv pentru turele (mai) lungi - când Crossway-ul o să dea semne de bătrânețe o să o abandonez și o să o înlocuiesc cu o Merida Speeder (probabil asta: http://www.veloteca.ro/bicicleta-de-sosea-merida-speeder-500-2017), iar Expeditionul o să rămână în continuare doar pentru ture lungi Dacă considerați că am luat o decizie proastă sigur, puteți să-mi spuneți, dar oricum de hotărât m-am hotărât și nu vreau să mă mai sucesc. Încă o dată mulțumiri tuturor celor care v-ați dat cu părerea și poate undeva, cândva, cumva vom reuși să rezolvăm și problema berilor alea.
  3. Sincer, probabil nu o justifică, dar mă atrage ideea unui lucru de calitate și a unei investiții pe termen (măcar relativ) lung... e ideea aia (poate prostească, nu știu) că la un moment dat ajungi să te și atașezi emoțional de un anumit obiect pe care îl folosești o perioadă mai lungă de timp, deci dacă voi ați spune că varianta celor de la Oxford reprezintă o investiție bună pe termen (măcar relativ) lung atunci eu aș fi OK cu cheltuiala; la o adică aș strânge chiar puțin din buci și aș mai tăia ceva de la alte cheltuieli și aș lua chiar varianta la £2299 dacă diferența de dotări o justifică)... ideea e că nu aș vedea-o ca pe o cheltuială, ci ca pe o investiție... dacă m-ar ține cinci ani, șase luni pe an, înseamnă 12,000 / 30 = 400 lei pe lună, să zicem încă un 50% cheltuieli de mentenanță (sau subestimez cheltuielile de mentenanță?) ar însemna 600 de lei pe lună, 3,600 pe an, 18,000 în cinci ani. Știu că poate părea o sumă destul de mare, dar eu consider că un 600 de lei pe luna, pentru ceva care îmi și place și îmi și face bine la sănătate, e o investiție mai mult decât rezonabilă. Deci dacă primesc unda verde de la voi, experții, în ceea ce privește configurația și confirmarea că se pretează pentru ce vreau eu, atunci cu bugetul o să mă descurc eu într-un fel sau altul. Deci, momentan, râmânând la cele două variante de la Oxford? Se merită? Da/Nu? Dacă da, care din ele? PS: Încă o dată mulțumiri pentru toată lumea și promit ferm că dacă ne-om vedea vreodată berile (oricâte ați putea bea :P) sunt din partea mea - lol.
  4. Ok, am redus-o la patru opțiuni (șî vă rog să nu mă zăpăciți și mai mult venind cu altele noi, ci doar ajutați-mă care din astea patru să o aleg): 1) Merida Crossway 900 - https://www.probike.ro/cumpara/merida-crossway-900-2016-3107 - vârf de gamă de la Merida pe segmentul ei, furcă pe aer, 5.841 lei (aplicat cupon de 10% reducere pe care îl am) 2) Merida Crossway Urban XT Edition - https://www.probike.ro/cumpara/merida-crossway-urban-xt-edition-2016-3181 - vârf de gamă de la Merida pe segmentul ei, furcă fixă/rigidă carbon, 5.031 lei (aplicat cupon de 10% reducere pe care îl am) 3) Oxford Expedition Lite (varianta la £1689, pentru că cealaltă imi depășește bugetul) - http://www.oxfordbikeworks.co.uk/expedition - cardu de oțel, roți lucrate manual, garantată la 160+ kilograme (ciclist + bagaje + bicicletă), ~8.900 lei (cu tot cu taxe de expediere) 4) O păstrez pe asta pe care o am pentru restul sezonului, eventual începutul sezonului viitor și în timpul ăsta încep să construiesc una custom, pornind de la un cadru de oțel, cum sunt cele de aici (poate ăsta de exemplu). Deci, start televot? Eventual și cu o argumentație? Și, apropo, mulțumesc încă o dată!
  5. Avem reprezentanță Merida la Botoșani, dar stocul lor e limitat... deci nu știu ce aș putea încerca și ce nu.
  6. Tocmai răspunsesem mai sus. Asta care o am acum e 52 și mie nu mi se pare mică (deși știu că după toate standardele e), adică dacă stau cu ambele picioare pe pământ (pe talpă, nu pe vârfuri), bara de sus (scuze, nu știu cum se cheamă, top tube cumva) aproape îmi ajunge în zona responsabilă cu moștenitorii... nu știu dacă e distanță de 1-2 centimetri... maxim. De asta mă gândesc că 58 ar fi poate cam mult.
  7. Conform ghidului de aici : - dacă mă iau după inseam / inside leg, care e ~82 cm, pentru trekking bike îmi spune "21" or 53cm" (la 79 era 51cm, la 84 era 56cm, orice între 80 și 83 era 53cm) - dacă mă iau după înălțime, care e 1.83, pentru trekking bike îmi spune 58-61cm Mărimile relevante la Crossway (oricare din cele două) ar fi 52cm, 55cm, respectiv 58cm. Acum nu știu care din măsurători e mai exactă, dar cred că varianta de mijloc (55cm) ar fi cea potrivită. Asta care o am acum e 52 și mie nu mi se pare mică (deși știu că după toate standardele e), adică dacă stau cu ambele picioare pe pământ (nu pe vârfuri), bara de sus (scuze, nu știu cum se cheamă, top tube cumva) aproape îmi ajunge în zona responsabilă cu moștenitorii. De asta mă gândesc că 58 ar fi poate cam mult. Păreri?
  8. Nu am perceput-o nici într-un caz ca și presiune, ba chiar, din contra, chiar apreciez foarte mult toate sfaturile primite. Doar că, da, sunt cel puțin la fel confuz ca la început... mă așteptam să existe un oarecare consens până acum.
  9. Sincer? Mie îmi place... cu asta am și început că eu m-am împăcat bine, chiar foarte bine cu ea și chiar îi dau full credit tipului de la reprezentanță care mi-a vândut-o... chiar am avut senzația că mi se potrivește. Singura problemă reală pe care i-o găsesc e că e probabil o măsură nițel cam mică (52 față de 56 cât cred că mi-ar trebui). Doar că, nah, toate componentele începând cu suspensia și terminănd cu transmia sunt entry level și pur și simplu mă găndeam că ar fi timpul să trec la nivelul următor... adică le-am luat pe astea în primăvară pe ideea că până mă reobișnuiesc cu mersul pe bicicletă să am una mai ieftină pe care sa o forjez. Evident, nu pot spune acum că asta și-a terminat ciclul de viață după doar ~1,500 de kilometri; de fapt tocmai i-am făcut revizia și tipul de la service a spus că toate componentele sunt încă Ok, dar nah, toată lumea din jurul meu vorbește numai de XT-uri, de suspensii pe aer, nu pe arc și de alte chestii de genul și mă face cumva să mă simt ca și cum aș avea un trabant - lol. Și, oricum, Îmi închipui că toate upgradeurile la componente ar trebui să facă să se simtă o diferență... nu? Deci nu e vorba că nu mi-ar place bicicleta actuală, ci doar că îmi închipui că una mai bună mi-ar place mai mult - lol. E cumva ca și cu telefoanele... în general nu renunți la cel vechi că nu îți mai place, pentru că nu-și mai face treaba sau pentru că s-a stricat, ci pentru că, pur și simplu, apar/există și modele mai performante.
  10. Mulțumesc pentru sfat, am mai învățat ceva.
  11. De fapt explicasem undeva mai sus, dar nu-i bai, încerc să o mai fac o dată. Eu sunt programator așa că după vreo 20 de ani de stat 8+ ore pe zi la calculator automat au început sa mai apară probleme în zona încheieturii / articulației radiocarpiene... de fapt mi-a și fost pus un diagnostic de sindrom de tunel carpian (nu o formă gravă însă, care să necesite operație sau mai știu eu ce, cel puțin nu deocamdată). Ce simt e o combinație... să zicem un 80% din simpotme în palmă (durere, presiune, amorțeli) și 20% în încheietură... mai bine de atât chiar nu prea știu cum să explic. Apropo, pumnul drept însemnând în continuarea mâinii, cum ar veni cu articulația blocată, mâna aflându-se în continuarea antebrațului, formând un unghi de 0 grade? Varianta la care mă gândeam eu (și de asta întrebasem de posibilitatea de a schimba eventual furca) era să merg înspre Crossway Urban XT ăla recomandat de tine mai devreme, asta presupunând că și echiparea de pe respectiva e OK (mie mi se pare că seamănă cu cea de pe Crossway 900) și, eventual, doar dacă simt lipsa suspensiei să cumpăr ulterior o furcă pe suspensie și să o schimb. Teoretic e varianta mai logică și mai ieftină, adică să dau banii pe furca cu suspensie doar dacă am nevoie de ea. Ce spui?
  12. 1) Clar flat... așa am avut dintotdeauna (adică și pe asta de acum și în tinerețe și m-am împăcat bine cu el; celălalt mi se pare ciudat plus că mi se pare că cere o poziție prea aplecată). 2) Consensul general a părut până la un moment dat că o furcă rigidă ar fi soluția optimă, dar după ce am spus că după o tură cu bicicleta discomfortul principal eu îl simt la palme / încheieturile mâinilor, lumea mi-a spus că totuși mai bine merg pe varianta unei furci cu amortizare. 3) Cumva între... adică traseele mele probabil vor fi Botoșani - Durău / Botoșani - Vatra Dornei / Botoșani - Piatra Neamț sau variațiuni pe tema, deci drum relativ drept, dar terminându-se totuși în zonă de munte și dacă, de exemplu, pe Ceahlău nu am de gând să urc, Rarăul probabil îl voi face destul de des (bine, pe ăsta l-am făcut și cu bicicleta actuală, deci nah, nu cred că ar fi vorba de ceva mult mai complicat). Pentru că asta (Merida Crossway) am avut până acum și am părut să mă înțeleg cu ea, doar că mi-am dorit ceva cu dotări mai bune. Si pentru că băieții au părut să considere că e o opțiune bună. Oricum, nu e vorba că aș avea o preferință predilectă pentru o varianta sau alta și nu aș lua în calcul altceva.
  13. Deci ai fi și tu Ok cu sugestia lui Traveller legată de 900? Și da, într-un fel ai și tu dreptate, până la urmă sună logic să le uzez pe cele care vin "free" din fabrică mai întâi.
  14. Deci varianta ta finală ar fi Crossway 900, plus, eventual, o furcă fixă luată separat? Ar mai trebui modificat ceva la ea? Gen am mai auzit pe la unii că ar fi bune niște pedale cu rulmenți și cred că asta nu vine default cu așa ceva? Mai spuneați de niște manșoane mai ergonomice, o sugestie? Și ce cauciucuri? Și, evident, încă o dată, mii de mulțumiri pentru sfaturi.
  15. Din punctul de vedere a echipăii cealaltă (cea cu furca fixă) cum stătea? Din câte am văzut eu tot pe acolo, dar poate greșesc? Și deci ar fi un consens că, atâta timp cât eu m-am înțeles cu asta pe care o am acum, una tot de la Merida (fie Crossway 900, fie Crossway Urban XT) ar reprezenta o soluție înțeleaptă atâta timp cât nu reușesc să găsesc una de oțel cu ghidon drept cum discutasem mai devreme? Iar pentru cauciuri ce ați recomanda? Schwalbe marathon plus sau altceva?