asitaka

Membru
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

asitaka last won the day on October 4 2018

asitaka had the most liked content!

Community Reputation

91 Excellent

About asitaka

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Ialoveni
  • Biciclete
    Scott 26 Mtb Giant road

Recent Profile Visitors

320 profile views
  1. Am schițat și eu o tură de 400km prin republică anul acesta prin niscai locuri pitorești cu mănăstiri și etc. Te poți ghida dacă dorești https://ridewithgps.com/routes/29305142
  2. asitaka

    Multam pentru feedback. in cazul meu cred ca a fost vorba mai mult de dorinta de a cunoaste, decat curaj. Imi era frica sa pornesc la drum initial, si in general sa plec in alta tara, dar de - mare-i oare diferenta? - imi spuneam eu. Si privelistile uluitoare si-au facut treaba inspirandu-ma sa-mi continui calea dar si sa pornesc. Nu de alta dar era un vis sa vizitez Transfagarasanul de ani buni - ceva atat de spectaculos atat de aproape.
  3. asitaka

    Unica problema tehnica a fost ca din cauza mizeriei si ploilor s-a spalat unsoarea de pe [derailleur]'ul din spate si la aceasta s-a adaugat si mizerie + apa in [brake cable hose] ceea ce a dus la probleme cu schimbarea vitezelor. Deci la fiecare cateva zile eram nevoit sa ung cablurile ce treceu prin husa catre schimbatorul din spate. De asemena am schimbat si placutele de frana fata, deoarece nu le-am schimbat sincron cu alea din spate (doar ca ramanea putin material pe ele). Altceva nimic. Am dus pana si spite in tija insa bine ca n-am avut nevoie de ele.
  4. asitaka

    Bicicleta e una de baza MTB 21" roti 26 32 gauri, Alivio, sa Brooks. Deci totu e pe buget cat se poate de ieftin dar la limita de calitate. Sac de dormit pinguin extrem -4-15 extrem 75$; cort Camppal care m-a servit cu credinta si m-a protejat de ploaie ~ 140$ cu livrare anul trecut. Coburi ortlieb 85€(doream sa am ceva de incredere). Furca am procurat de la chinezi cu 65$. Suntour care o aveam se umplea cu apa dupa 30 min de ploaie. Nu-mi pot inchipui ce cosmar era sa am cu aia. Bicla Si metoda de montare a sticlelor suplimentare, apa de rezerva si tehnica. Furca Cat despre haine. rezistenti, protejeaza bine dar prea largi si scurti. Pants Jacket. Ieftin. Stratul protector de apa se jupuiat si asemenea si cusaturile. Patrundea apa in ultimele 15 zile. E necesar ceva mult mai calitativ. Jacket Pe picioare m-am zgarcit sa-mi iau acoperiri de ploaie de 15€ iar ale mele s-au rupt dar si trecea apa prin cusaturi. Am platit cu incaltaminte uda zile la rand, apeland la pedalare cu talpile goale. Nu am gatit.
  5. asitaka

    Ziua 41. Campez pe un camp de lucerna, Dimineata un mega-tractor se apropie. Este stapanul campului care a crezut ca sta o caruta in mijlocul campului. Ma intreabe cele cateva intrebari clasice: De unde? Unde? De unde esti? Cati km ai facut? Cati km pe zi? Ce mananci? Sa fi stiut ca pe plat e asa plictisitor luam trenul Buzau-Braila. Braila este putin mai curat ca buzau insa departe de majoritatea oraselor vazute. Galati este deja mult mai ingrijit, ba si cu cateva piste pentru biciclete. In drum spre vama vad cateva zeci de ciclisti care vin de la vama spre Galati. Oare ce fac astia? Fac cercuri pe acesti 8km ca-i bun si gol drumul? Mai tarziu mi se spune ca ei cumpara chestii mai ieftine din Republica. Ingenios. Imediat ce trec vama in republica apare fenomenul rampa-panta si drumul plin de praf prin Giurgiulesti. Asta-i Republica - ma gandesc eu. Campez deja in afara localitatii ca maine sa apuc drumul catre punctul final din Ucraina. Urma sa prind un tren maine la 17.25. Pozitionarea caselor, curtii etc. aminteste de cea din Republica si Ucraina: Plat cat vezi cu ochii: Braila - Galati Ziua 42. Decid sa zabovesc putin dimineata si dupa ce trec vama UA la 12.00 vad indicatorul: Izmail 70 km. Acolo trebuie sa ajung la trenul de la 17.25. Cand vazui asta am inteles ca aveam 5 ore cu pauze incluse ca sa ciclez 70 km si gandindu-ma la starea drumurilor locale m-am indoit ca voi putea reusi acest lucru. Intr-adevar, drumurile din Reni sunt intr-o stare deplorabila. Am intrebat unde pot gasi o banca pentru a schimba RON sau MDL pe UAH insa mi se spune ca nu se efectuaza operatii cu valuta data. Nebunie totala, imposibil, suntem in secolul 21 - ma gandes eu. Scot atunci cu cardul din bancomat 500 UAH comisionul fiind 50. Imi ramaneau 4h40m cand am iesit din Reni pe un drum ca dupa razboi cand spre uimirea mea dau de 60 km de drum absolut perfect: Nu spune hop pana nu ai sarit - in apropiere de Izmail revin drumurile post-apocaliptice dupa bombardamente: Era deja ora 17.05 can eram aici dar totusi am reusit! La 17.15 eram pe platforma si dupa ce am urcat bicla in tren peste 60 secunde am pornit. Huh! Ce usurare! In tren discut cu o doamna care-mi povesteste despre viata ei si imi spune ca doreste si ea sa calatoreasca prin Carpati. Ii recomand deci cele mai populare destinatii si se bucura ca m-a intalnit mentionand precum ca Dumnezeu m-a adus in calea ei. Eu cred mai mult in efectul futurelui. Sfarsit.
  6. asitaka

    Ziua 36. Trec printr-o zona populata de romi unde toti se ocupa de extragerea/colectarea pietricelelor din rau. Cativa dulai iar sar la mine dar bastonul ii tine departe. Urcusul pe Semenic e format din asfalt nou cu privelisti minunate. Nu am urcat pana la sfarsitul asfaltului fiindca nu mai aveam timp si ceea ce am urcat in 3.5 ore am coborat in 20 minute. Masinile ma incetineau in curbe cu toate ca faceau 40-60 km/h. In Busteni gasesc un camping si stau acolo. 2 frantuzoaice se uita la meciul de fotbal legat de campionatul mondial - tin pumnii echipei cu toate ca nu sunt amatoare de fotbal. Ele doresc sa urce Semenicul pe jos sau cu autostopul si sa ajunga la campingul de cealalta parte a Semenicului. Am reusit cumva sa sparg stecla protectoare de pe camera telefonului primar si din cauza aceasta calitate imaginilor s-a inrautatit. A ramas sa utilizez telefonul secundar in zilele urmatoare. Drum nou nout, ce putea fi mai bun? Cobor: Ziua 37. Busteni - Sinaia - Bran. Am reusit sa-mi uit prosopul cu microfibra la camping, ceea ce am observat doar la sfarsitul zilei. M-am intors in Sinaia sa vizitez castelul dupa care am continuat pe DN1 cu ambuteiaje kilometrice si traficul infernal. Doar dupa ce am cotit pe secundarul 73A am respirat usurat. Drumul intre Rasnov si Bran este plat si in curs de reparatii. La Vampire camping campare costa 40(!) lei, dar daca eram deja pe loc m-am lenevit sa plec si gandul la dus cald si-a avut efectul. Gol Ziua 38. Bran - Brasov. Dimineata a inceput ploaia care a durat dupa amiaza si a reinceput seara. Am adus cortul sub acoperis si l-am asamblat. Am plecat tarziu pe la 12.00. Speram sa vad castelul Bran din curte cel putin dar intrarea costa 40 lei si nu-mi puteam permite mai stau o zi la camping dar nici nu aveam haine civile sa vizitez castelul asa ca am facut cateva poze printre gratii si am plecat cu un gust amar spre campingul Cheile Rasnoavei sa aflu daca e mai putin costisitor. Pretul e acelasi asa ca am continuat sa pedalez. Am urcat pana la cetatea Rasnov unde intrarea costa 10 lei si am plecat mai departe. Seara era pe aproapte cand am ajuns in Brasov asa ca am decis sa campez pe plat in cealalta parte a orasului, sa ma intorc inapoi dimineata sa vad orasul vechi si sa continui. Calitatea devenea tot mai proasta; privire de pe Cetatea Rasnov: Asa ca am trecut la telefonul secundar: Deci iata de unde dublu preturile: "zone de interes national" Privesc spre orasul vechi: Ziua 39. Brasov - Barajul Siriu. Noaptea si dimineata continua ploaia, care a cedat doar dupa 17.00. Iar prind o pauza si ma intorc in oras. Ma plimb ici-colea si plec. Vad un ciclist cu portbagaj turistic. Ma apropii si aflu ca batranul nu prea vorbaret este din Olanda si este la o tura prin Europa. La moment se relaxeaza in oras. In Prejmer intrarea in biserica fortificata costa 10 lei. Spre seara in apropiere de Siriu vad un om care lasa masina si continua pe jos. Ma apropii si aflu ca e un sef cioban care are treburi cu oile. Il intreb de ursi prin zona si-mi spune ca sunt o multime - prea multi. Sacaie stanele si nu e voie sa-i impusti. Deci trebuie sa ma grabesc. Asa cum pe dreapta era albia unui rau si nu prea multe locuri prielnice pentru campare intru intr-o mini livada parasita cu iarba pana la brau. O iau pe DN11 pentru a inghiti kilometrii mai repede: In apropiere de Prejmer dau de o pista. Cel mai probabil construita pentru lucratorii din sat care activeaza la complexele industriale sau ce-or mai fi si astea: Imi amintesc ca deja mai multe de o luna sunt plecat: Inca nu e toamna, nu-i asa? Are oare canalizare, apa, internet, gaz si parcare subterana? Desigur ca e inchis si nu poti nici sa te adapostesti. Barajul Siriu imi pare o gluma: Apusul compenseaza: Ziua 40. Dimineata iar aud tunete. Cand termin sa ma impachetez o ploaie din caldare incepe care dureaza 2 ore. Dupa aia apare soarele.Buzaul ma intalneste cu aceleasi strazi ca si in Chisinau: murdare, neingrijite, in stare proasta. Doar cateva principale sunt mai decente. Nu am intentionat sa explorez in asa situatie. Dupa ce urmeaza remasitele muntilor si ultimele dealuri mai ascutite totul devine absolut plat. La inceput imi place dar dupa cateva ore ma plictisesc de moarte. Sper insa ca la orice moment sa apare ceva interesant - ceea ce nu s-a intampla. Ploaia: DN10 este plin de masini insa uneori ai parte de pauze 30 sec - 3 min. Multe depasiri periculoase de ultim moment. Fii cu ochii in patru: Ceva special:
  7. asitaka

    Ziua 34. Cetatea Poenari a fost inchisa datorita prezentei unui urs. Dimineata turistii deja vazusera un urs. Kilometrajul din ziua precedenta si-a impus conditiile pe picioare asa ca astazi urma sa fie o zi scurta. Asa cum am coborat prin intuneric de la baraj, am urcat inapoi sa admir privelistile. Am coborat apoi spre Curtea de Arges. Am oprit sa consult Google Maps fiindca nu era nici un drum care ducea spre manastire desi deja trecusem de ea. Suspiciunile mi s-au adeverit - un drum cu sens unic duce spre aceasta. In momentul dat opreste o masina cu varstnici si o bunicuta ma intreaba directiile. Cum nu a inteles bine ce i-am spus si evident nu aveau navigatie, mi-au propus sa ma urmeze. Am luat primul drum disponibil spre stanga si in 5 minute eram pe loc. Dupa am urmat drumul pe sub munte. Am intalnit 3 ciclisti rusi cu care am vorbit mai intai in engleza iar dupa care l-am auzit pe unul din ei am continuat in rusa. Ei merg lejer pe distante mici pe 2 saptamani in zona. Le-am recomandat campingul si informat despre ursi ca sa nu campeze in padure. Drumul in a doua jumatate a zilei ma intalneste cu semnul 8% de 4 ori. Cel putin urcusurile sunt scurte. Poza cu barajul nu voi include fiind una banala ceea ce probabil toti au vazut. Uitandu-ma spre traseul de cosmar pe care l-am parcurs aseara, ziua e mult mai frumos: 2 supercaruri m-au devansat, mi se pare ca una din masini era un Ferarri Laferarri Ziua 35. Slanic - Campulung - Brebu - Runcu A gasi un loc de campare a fost foarte usor, revenind inapoi in vai. In Campulung vad intr-o vitrita o bicicleta retro si recomand proprietarului sa-o puna pe net. Intalnesc si o pereche de cicloturisti din Ucraina. La iesire din Campulung vad o multime de ciclisti care vin la o cursa, dupa cum m-a informat proprietara magazinului de bicle second hand. In Pucheni ma opresc la un magazin la iesire din sat unde seara s-au adunat batranii si tinerii la o bere sa intreb directii. Unul din ei mai vorbaret se ofera sa-mi achite orice cumparatura a mea din magazin fiindca el respecta ceea ce fac si munca depusa. Dupa mai multe insistari am luat 2 energizante privind catre vanzatoare sa aflu daca e ok si am plecat mai departe. Coborasul din Pucheni este unul tehnic urmat de un urcus echivalent abrupt pe care l-am urvat pe jos dupa care iar un coboras de 50km/h din Brebu. Mii de posibilitate pentru campare: Coboras din Pucheni: Din noroi pe asfalt:
  8. asitaka

    Ziua 32. Sibiu - Carta. Incep pe drumuri secundare si vizitez palatul Bruckenthal. Decid sa o iau pe DN1 pana la Carta. Pe drum vad la o parcare un sofer care face ceva la un tir. Il intreb despre consumul mediu insa acesta imi spune sa plec. Tocmai cand ma intorc ma intreba daca am banda izolanta si strap-uri. Le am si ma apuc sa-l ajut - trag, car apa si aduc instrumente. Era o problema cu pipa de apa care nu se tinea si in ciuda eforturilor nu a reusit nimic. Mecanicul la telefon spune ca nu are nimic motorul fara apa si ambele pipe au fost scoase si legate. Ma mir de ce. Soferul se mira cum de nu imi este frica sa calatoresc asa cu bicla si se ofera sa-mi lase contactele sale - sta undeva in zona intre Arad si Oradea. Am refuzat fiinda nu imi pare ca voi avea nevoie si in cel din urma Ionut (soferul) imi da 30 lei si-mi ofera o tura pana unde am eu nevoie. Am refuzat si asta fiindca aveam doar 15 km pana la Carta. La campingul de la Carta 1 cort = 17.5 lei. Acolo am intalnit pe Alexander si Simone din Italia si Germania care sunt intr-o tura a zonei locale. Privesc spre Fagaras: Mai aproape: Biserica din Carta: Ziua 33. Transfagarasan Carta - Barajul Vadraru. Dimineata e un soare senin. Cand incep catararea la poalele muntelui ma devanseaza un batran strain pe bicicleta cu lantul scartaind care este urmat si de o doamna de aceeasi varsta. Ma saluta in engleza si ii propun ulei sa-si unga lantul. In acest moment imi amintesc ca uleiul si multi-instrumentul l-am uitat in camping, care este la ~15km distanta. Apelez proprietara insa aceasta nu are masina. Imi vine in cap sa ascund bagajele in niste tufisuri pe un drum secundar si sa ma intorc. In 1.5 ore eram inapoi si bagajele erau tot acolo. La 14.00 am inceput catararea care a durat 6.5 ore in care am vazut o multime de motociclisti. Dupa ce am trecut de cascada Balea si icepusem urcare pe cea mai importanta parte a traseului, de la stana din apropiere gonesc spre mine 3 dulai ciobanesti gata sa ma muste la prima posibilitate, oprindu-se doar la jumate de metru de mine. Noroc de o masina care s-a oprit in spatele meu si i-a distras pe caini dupa care am continuat. Am decis deci sa obtin un toiag care il voi putea utiliza pentru a ma apara de cainii acestia periculosi. In timp ce urcam o grupa de ciclisti pe cursiere cu masini de suport coborau la vale. Cand am ajunsa la inceputul lacului Vadraru deja se intuneca de-a binelea - era ora 21.30. Am rontait in ultimele clipe vizibile si am pornit. Observ ca o masina care m-a depasit cateva minute in urma stationa in departare. M-am nelinistit - nimeni nu stationeaza asa in mijlocul drumului. Cand eram la 50m de masina am observat un urs pe acostamentul sensului opus rontaind ceva. Am utilizat masina care oprise langa urs ca acoperire, dar fiind in vesta reflectorizanta ursul ma observat. In acest moment o alta masina se apropia din sens opus. Ursul a inceput sa panicheze putin dar imediat ce aceasta a trecut am continuat si eu. Nu imi doream sa-i fac poze sau sa zabovesc pe langa el - mi se parea prea riscant. Se intunecase de-a binelea si drumul catre baraj parea infinit cu tot atatea curbe. Indiferent de faptul cat de tare apasam pedalele mi se parea ca e in zadar. Ma cuprinsese frica cu un pic de disperare. Ca post de lumina aveam doar un flash al telefonului secundar. Ma simteam vulnerabil avand o vizibilitate de doar 10 metri inainte. Au mai trecut cateva masini fapt care ma incuraja mult fiindca zgomotul si lumina ar fi cei mai buni prieteni. Daca ar fi sa-mi iasa un urs in fata aveam mari probleme, si la sigur noaptea sunt mai activi din lipsa masinilor - ma gandeam eu. La un moment dat vad careva lumini in departare insa pe masura ce ma apropii se adevereste ca este doar un hotel, si apoi o terasa. Intr-un sfarsit zaresc si luminile de pe baraj. Cand ajunsesem in lumina scapasem de lipsa de vizibilitate. Ma gandeam chiar sa amplasez cortul in lumina lampilor, insa nu era posibil din multe motive. . Am consultat harta si mai aveam doar 5 km pana la camping, deci nu era nici un sens sa mai reflectez asupra acestui lucru. La un moment dat aud careva tipete scurte din cealalta parte a barajului. Ma apropii incet si vad 2 masini cu luminile conectate, domnisoarele fugind catre cea din spate, iar cativa tineri tinand in maini telefoane indreptandu-se spre tunel. Exact la intrarea in tunel este amplasat un cos enorm cu gunoi, de care se apropie o ursoaica cu doi pui. Tinerii s-au apropiat la cativa pasi de ea - "nu face nimica..." desluseam de la 20m. Nu puteam crede ca aia s-au apropiat de ursoaica asa aproape fiindca ursoaica cu pui e mult mai periculoasa decat ursul singur. Deci eram blocat, nu puteam continua fiindce ursoaica se putea simti incoltita. Puteam doar astepta. La un moment dat aceasta a disparut in cosul cu gunoi si am folosit acest moment pentru a trece. La campingul Dracula cortul = 20 lei cu dus cald. Ma apropii de Fagaras: Aici ma devanseaza cuplul in etate: Cascada Balea(?): Cea mai spectaculoasa parte abia incepe: Vedere spre Olt: Zapada-gheata: Coborand dincolo de tunel:
  9. asitaka

    Ziua 26. Am decis sa zabovesc o zi sa-mi restabilesc puterile. Ziua 27. Musetesti - Ranca. Spre amiaza cand ajung la Novaci incepe ploaia ciobaneasca. In drum spre munte ma devanseaza vre-o 20 cursiere, care pare sa nu se mai fi intors inapoi. Pe masura ce progresez temperatura scade iar cand ajung la deschizatura unde se usuca lana de oaie vantul puternic rece ma impune sa ma opresc. Temperatura vantului este 8C si ploaia nu e mai buna. Campez in Ranca printre brazi la 15.00, care cel putin ma apara de vant. Ziua 28. Transalpina - Sugag. Toata noaptea ploua. Dimineata prind o pauza intre ploi si pornesc. 3 ciclisti pe cursiere ma devanseaza si pana ajung eu la cel mai inalt punct al drumului se intorc inapoi. Inainte de coborarea spre Obarsia Lotrului zaresc un ciclist cu bagaje usoare. Stau pe loc sa-l intampin. Este un localnic intr-o tura de cateva sute km si se cazeaza la pensiuni. Ma serveste cu o ciorba (20) si o bere. Pe drum vad localnici care scobesc in pietre pe margine, ceea ce mi se pare ca nu e tocmai legal, sau e? Nu i-am mai intrebat, insa cand am facut o poza nu au spus nimic. La Obarsia Lotrului zaresc ~ 20 motociclisti - din Franta, Spania, Germania, Cehia si posibil alte. La un moment dat ajut domnisoara simpatica care serveste clientii in interactiunea cu unul din motoristi care dorea dulceata. Cel din urma si-a primit ce dorea. Fratele mai mic al fetei insa se atarna precar de responsabilitatile sale. Comand fries cu branza(~10-15), care se adevereste a fi o portie generoasa. A urmat o mica urcare dupa care a urmat o coborare constanta de 47 km. Sunt fericit ca nu am luat-o pe aici. In Dobra vad o placuta cu "cazare" si proprietarul imi permite sa stau. Incepe insa ploaia si cum spune proprietarul panza freatica e jos si apa pleaca foarte incet. Am optat pentru canapeaua de pe terasa. Pornesc din Ranca: Cel mai inalt punct: Drumul coteste 79.4 km/h Lacul Oasa: Ziua 29. Gazda a refuza 10 roni si m-a servit cu o cafea si un sirop. Apelez pe numarul de contact oferit de un domn cu rulota la lacul Cincis in ziua 16 care m-a informat precum ca pot sa stau la el in Sibiu. Posibilitatea este confirmata. Imediat ce pornesc la drum iar incepe o ploaie ciobaneasca si apare si ceata care blocheaza toate privelistile. La Jina urmeaza o urcare brusca - practic ceea ce am coborat ultimii ~10 km le-am urcat iarasi in termeni de inaltime. Prin Poiana Sibiului urmeaza o coborare constanta dupa care plat spre Sibiu. Ploaia ciobaneasca dispare doar dupa ce ajung pe plat langa Saliste si ma opresc sa ma usuc putin. Insa in apropiere de Sibiu loveste iar una torentiala. Poiana Sibiului: Privelisti de ceata de care vrei: Apare soarele: Si ghici ce? Eu tre sa ajung acolo! Asta mai zic eu ghinion Ziua 30. Ma plimb cu bicla prin Sibiu si putin imprejurimi. Ziua 31. Astazi ploua insa vad la prognoza ca urmatoarele zile sunt senine si mai stau o zi.
  10. asitaka

    Ziua 21. Ochiul Beiului - Carbunari. Vizitez Ochiul Beiului recomandat pe forum. Imi place cascada Vaioaga si lacul insa Beusnita nu ma impresioneaza. Cand te apropii de apa racoarea patrunde parca pana la oase. Catararea de la Sasca Montana pana la Carbunari este una abrupta pana la 16% pe alocuri pe pietris. Campez in apropiere de Carbunari. O privire spre Ilidia sau Socolari paremi-se: Ziua 22. Carbunari - Eselnita. La 8.00 aud tunete la cativa km distanta. Decid sa nu zabovesc si imi strang lucrurile in graba si numai ca pornesc ca incepe si ploaia ciobaneasca care dureaza pana la Moldova Noua. Am un vant din spate 15km/h si decid ca ar fi rau sa nu profit de situatia asta ca sa ajung cat mai departe posibil. Data viitoare o sa circul prin Serbia daca mai trec pe aici. Spre seara iar da o ploaie insa scurta. Gasesc un loc de campare cu iarba scurta pentru un avantaj in fata viperelor. Ma apropii de Dunare. Tot acolo il intalnesc pe Piet din Olanda. A zburat catre Bucuresti si a calatorit prin Bulgaria. Acum pleaca inapoi. Drumul si peisajul e spectaculos cand mergi cu 20-30 km/h. Politia de frontiera a trecut de cateva ori. Ziua 23. Eselnita - Cerna-Sat. Ziua este soare + nori insa temperatura aerului este de ~18C din cauza vantului rece. In Orsova o iau pe E70 spre nord, drum care este plin de masini. Dupa ca iau insa curba catre Baile Herculane - 0. In Baile Herculane admir cateva statui in stil antic si plec mai departe. Pe urcus zaresc cativa ciclisti locali care vin la vale. Langa Cerna Sat gasesc un loc prielnic pentru campare insa se apropie un localnic pe un quad sa pescuiasca si plec mai departe. In sat zaresc cateva casute insa este muzica prea tare si plec mai departe. Vad o pajiste pe care sunt amplasate 2 corturi si 2 motociclete. Ma apropii si stau si eu cu ei. Vorbim despre diferite chestii. Ei sunt Claus si Aronny din Germania pe 2 saptamini in RO si sunt pasionati de off-road. E70: Lacul Herculane: Secundar catre Cerna-Sat: Ziua 24. Cerna-Sat - ~40 km urcus moderat pe langa lac si panta pana in varful muntelui. Pe drum pierd o cotitura si localnicii din jeep ma informeaza ca merg intr-o fundatura, rezulta doar cativa km in plus. Pe ultimii 15 km drumul are sectoare de 10-15-20%. Vad cativa motociclisti si cativa pe quad de genu weekend-warriors trecand incolo si incoace. Dupa ce finisez catararea gasesc un izvor langa drum si observ o vulpe curioasa la cativa metri care insa dispare imediat ce vede ca am observat-o. Privire spre Cerna-Sat: Am parte de cateva sectoare scurte impresionante: Urcam: O privire inapoi - drumu-i greu da e frumos: Ziua 25. Campu lui Neaga - Bumbesti-Jiu - Musetesti. Noaptea temperatura in cort e 2C. Spre surpriza mea incepe un sector cu asfalt. Vad cativa ciclisti locali care urca spre munte. Drumul pe Defileul Jiului este ingust si periculos, insa cu o populatie moderata de masini. Dupa Bumbesti Jiu trec prin cateva sectoare populate de romi unde ma inconjoara vre-o 7 caini din toate partile. Sunt nevoit sa merg pe jos. Aici m-a apucat un dejavu - locul asta arata practic identic cu altul din ziua 6 cu cateva exceptii. Drumul urmeaza aceeasi curba si acelasi camp de vizibilitate. M-am cam speriat si am verificat harta de doua ori sa ma asigur ca nu am ajuns tot acolo; Astazi, (este o versiune mai mica/compacta a zilei 6-a): Ziua 6, din partea opusa: (din poza nu se observa chiar bine findca nu am captat partea mai spre stanga) Cu toate ca lipseste raul si muntii sunt altfel, ceea ce am realizat nu chiar imediat - aceasta coincidenta este una absolut fantastica.
  11. asitaka

    okay @gibonu. Are oare vreo relevanta? Oarecum o sa am incredere in experienta ta cu forumul.
  12. asitaka

    Ziua 16. Decid sa raman o zi la lacul Cincis. Ma dau cu o canoe datorita bunatatii proprietarului. Cred ca asta-i una din cele mai spectaculoase poze din tura. Insa dupa amiaza plaja s-a umplut de masini, muzica, oameni si galagie. Ziua 17. Cincis - Caransebes - Slatina-Timis. Ziua incepe cu soare insa situatia urma sa se schimbe radical, ploaia iar loveste in a doua jumatate a zilei. Datorita faptului ca nu stiam starea drumului m-am pomenit intr-o fundatura. Intreb de localnici si ma indrumeaza. Ajung pe un drum nou nout care insa se opreste in noroi dupa care a inceput o coborare cu obstacole. Promitator: Insa nu spune "hop" pana nu ai sarit: Cobori pe langa un paraias au spus ei. Mare scofala ma gandesc eu. Dupa ce se termina ploaia si ies la drum crezand ca am scapat de belea: Campez inainte de Slatina-Timis fiindca citesc pe web precum ca drumul e inchis si oricum e practic imposibil sa gasesti un loc de campare in timp ce urci pe munte. Cel putin la sfarsit de zi am o priveliste buna si trafic minim in sensul meu, pe contrasens insa sunt o multime de masini multi dintre care efectueaza depasiri periculoase de parca nu as fi acolo, ceea ce mi s-a intamplat de foarte multe ori - daca nu trag pe acostament ma ia pe sus. Inca o lingurita cu amar in tura. Ziua 18. Slatina-Timis - Semenic. Drumul spre Semenic se dovedeste a fi inchis doar pentru vehicule insa am vazut cateva masini si tot atati motociclisti. Urcarea spre Brebu ia 3.5 ore. O ciclista ma intrece fara sa ma salute. Mai tarziu o vad ca vine la vale si ridic mana in semn de salut. Zambeste si spune ceva din mers in maghiara (probabil) ceea ce nu am cum sa inteleg. Hotarasc sa stau pe noapte in varful Semenicului si sa plec a doua zi mai departe. Inca se duc lucrari dupa 4 zile de la inundatii: Multe sectoare distruse cu asfalt in aer in cazul dat: Langa Brebu Ziua 19. Semenic - Resita - Carasova. Incep tarziu si oprest la 12.00 la cabana Andra. Intreb daca gatesc insa mi se raspunde ca astazi nu dar se va concretiza la bucatar. Comand o ciorba (15) si iau o bere din locala din Valiug(14). Berea mi-a placut. Dupa cateva vorbe cu proprietarii mi se recomanda sa urmez un traseu cu cruce rosie. Plec la 14.00 si la 15.00 da o ploaia buna iar. Drumul pe cruce rosie s-a dovedit a fi unul pentru un full suspension MTB dar cu chiu cu vai l-am dat si pe asta. Dupa Valiug urmeza o mica urcare si un coboras rapid spre Resita unde se vad urme de viituri. Dupa Resita relieful iar se schimba oferindu-mi mii de posibilitati de campare. Privire de pe varful Semenic spre Brebu O sa te distrezi, au spus ei Ador ceata dar nu in aceste momente Sunt rasplatit la sfarsit de zi Ziua 20. Carasova - Anina - Oravita - Socolari. Pe un urcus se ia o albina de mine de-mi pune si ac la ureche. O iau la fuga pe jos sa nu ma gaseasca si altele. Tot acolo aud niste zgomote de motociclete. Se apropie foarte incet. Ce dracu ma mir io, ca de obicei motociclistii fac 40-60 pe orice panta. Peste cateva minute vad - eu 5-6km/h iar ei unul cate unul fac 10. Se opresc in varf si le fac o poza. Sunt din Cehia si sunt in drum spre Ravensca, e tot ce am inteles dupa ce am scos harta fiindca doar unul din ei scoate cateva vorbe in engleza. In Oravita urmez o cale ferata pe care merg pietonii si dau de statia muzeu. Spre seara am nenorocire de a ma opri in niste tufisuri langa o stana. Timp de o ora ma sacaie un caine si se apropie de cort insa pleaca in scurt timp. Incet si zgomotos pe Jawa Spre seara am parte de flash-backuri neplacute - parca-s iar in Republica. Drumuri proaste si panta-vale. Cel putin pe distanta scurta
  13. asitaka

    Ziua 11. Pornesc fiindca posibilitatea de a mai ramana a fost epuizata. Am urmat traseul propus de @Traveller . Dupa ce ma intorc pe traseul care pleaca din Cluj spre Ghilau nimeresc din nou intr-o ploaie torentiala 30 min dupa care continui pana seara cu una ciobaneasca pana la cabana Motilor acumuland cam 35km de urcus moderat cu o panta agresiva la sfarsit. Acolo apelez la un localnic care mormaie dand de inteles ca nu ma lasa in curte. La cabana Motilor imi este oferita sedere cu 40 lei pe noapte + mic dejun care insa am refuzat-o. La casa schiorului era parcata o masina si proprietarul iar a refuzat. Am gasit un loc langa o carare intr-o padurice de brazi. Iesire din Cluj: Ploaia din caldare langa Ghilau Pe alocuri imi e frica Dar la sfarsit de zi uiti de toate greutatile Ziua 12. Popas 1 zi la Poiana Horea. Vizites barajul Fantanele. Mi-am supraestimat posibilitatile si am fost fortat sa ma opresc pentru ca picioarele sa-si revina. Ziua 13. Stationare langa Poiana Horea. Radio/muzica/harta. Ploua seara si toata noaptea insa spre dimineata zilei 14 reapare soare cu nori. Ziua 14. Poiana Horea - Pasul Ursoaia - Buces Vulcan. O zi cu soare + nori fara ploi. Pasul Ursoaia a fost o coborare spectaculoasa de 12%. Pe drum vad un ciclist in varsta (45-60 ani) pe cursiera cu bagaje usoare. Im da din mana dar nu se opreste. Ma iau dupa el si din mers il intreb ce si de unde. Face un tur local de cateva sute km si se cazeaza la pensiuni. Toate acestea mi le-a spus din mers si am observat ca nu prea are chef de vorba si nici nu are gand sa se opreasca. Nu mi-a placut acest comportament dar nu ma-m suparat - fiecare cu ale sale. La Buces Vulcan zaresc un om in varsta care lucreaza langa o curte foarte ingrijita. Dupa 2 vorbe ma lasa sa stau la el. Dimineata imi da 2 bancute 1 cu zacusca si 1 cu dulceata de zmeura. Am fost uimit. Drum, vaci, munti, liniste, aer curat, drum cu curbe. Ai grija doar de minele lasate pe drum. Vedere de pe pasul Ursoaia Ziua 15. Buces Vulcan - Deva - Lacul Cincis. Dimineata dau cu ulei pe lant si tot acum ma prinde o ploaie din caldare de 15 minute. Dupa amiaza ma opresc la un magazin si iau un Neumarkt sa gust sa aflu ce prezinta. Tiganca vanzatoare refuza politicos-categoric sa-mi dea doza care mi-a cazut sub capac. Spune ca au putine sticle si sa plec la Deva ca acolo dau. Ma duc pe terasa unde stau cativa localnici in etate si intreb cine vrea o doza aratand capacul. Unul din ei se ofera voluntar si doreste sa-mi afle numele ca s-o bea in cinstea mea. Mai tarziu dupa amiaza iar loveste una torentiala. Vad castelul Corvinilor in Hunedoara. Nu sunt impresionat deloc de cetatea din Deva, si nici nu pare sa fie drum, doar cu gondola. Decid sa opresc la campingul de la Cincis. Nu-mi vine sa cred ca se tine ploaia scai de mine: O droaie de masini pe drumul spre Deva. A1 este in constructie. Un alt punct de vedere spre castel si Hunedoara:
  14. asitaka

    Ziua 6. TransRarau. Pana la Chiril drumul tine de raul Bistrita dar dupa ce il lasa incepe un urcus agresiv cu o multime de cotituri si vizibilitate redusa. Doar 5 masini au fost zarite toata ziua pe acest drum si tot atati motociclisti. Drumul e recent renovat si urcarea e o placere. Dupa ce cobor de pe TransRarau aflu ca trebuie sa ma deplasez pe drumul national plin de TIR-uri. Trebuie sa astept cateva minute bune pana pot simplu sa ies pe acest drum din cauza masinilor. Innoptez pe pasul Mestecanis. Inceput de catarare: Jumatate pana sus: 60 km/h Urc pe Mestecanis: Ziua 7. Pasul Mestecanis - Borsa Ziua incepe cu un soare insa o ploaie din caldare iar loveste la amiaza continuand ciobaneste pana in varful pasului Prislop. Temperatura este 10C si ma simt mizerabil, dar frumusetea locurilor si dorinta de a vedea cat mai multe locuri noi astazi ma face sa merg inainte. Doar in Borsa spre seara ploaia a stat. Acolo intreb la o pensiune ingrijita daca pot pune cortul insa proprietarul mormaie ceva despre autorizare si plec mai departe. Sunt norocos si zaresc o inscriptie - "Camping 4km". O zbughesc intr-acolo si gasesc un loc perfect. Dorm pe saltea. Pentru prima data dau de niste drumuri ca in republica. Insa acestea sunt deja in curs de renovare: Intalnesc un turist din Colorado. Si-a inceput calatoria din Londra si tine drumul spre Odesa. Borsa camping: Ziua 8. Borsa-Nasaud-Bistrita Dupa ce plec din Borsa si urc pasul Setref ma prinde iar o ploaie din caldare care continua ciobaneste inca cateva ore. Cel putin am norocul de a avea drum la vale si dupa cateva ore aproape de Nasaud dispare. Dupa Nasaud relieful se schimba radical. Campez intre 2 drumuri pe urcusul spre Bistrita. Uitandu-ma spre nord de pe pas: Ma uit inapoi spre nord: Muntii dispar. Sunt dezamagit: Ziua 9. Bistrita - Cluj-Napoca. Un prieten urma sa ma primeascape noapte in Cluj asa ca urma sa dau toata ziua din pedale pentru a ajunge la destinatie. Eventual am parte de un relief plictisitor, in mare parte plat. Mi se intampla sa intalnesc o doamna de asemenea ciclista care insa acum se relaxeaza la niscai localnici. Are cam la 40-50 ani, e foarte religioasa, pune accent pe spiritualitate, lucrul manual si e acompaniata de un caine gigantic cu par scurt pe care il cara cu ea pe BoB trailer. Eu ca materialist si nu am avut ce sa cominuc cu ea insa am tinut discutia din punct de vedere cicloturistic. Este de 3 ani deja pe drum si se tine pe donatii. Pierd o cotitura si fac 5 km in plus: Dupa o catarare scurta de 10%: Ziua 10. Stau in Cluj. Ma plimb prin oras vre-o 20 km pe bicla si pe jos. Fac cateva poze clasice ale turistului care ajunge in locatia data.
  15. Ziua 1. Chisinau-Husi. Dupa cateva dealuri in republica trec vama fara controale si mai si sunt lasat sa trec fara rand in fata masinilor. Sunt placut surprins de starea si caracteristicile drumurilor din RO. Gasesc un loc p/u campare la 200m mai sus de drum. Ziua 2. Husi-Roman. Continui pe un landshaft exact ca in republica. Ma bucur de starea drumurilor si de satele curate pe drum insa nu prea de limita de viteza 100 km/h intre localitati. Procur SIM in Vaslui. Sunt speriat de un fosnet in padure prin intuneric. Localnicii au spus ca a fost cel mai probabil un mistret. Ziua 3. Roman - Piatra Neamt - Preluca. In sfarsit asteptarile imi sunt intalnite. Zaresc lantul muntos langa Piatra Neamt. Imi place amplasarea orasului, as reveni pentru a explora in detaliu daca apare o posibilitate. Traficul care vine spre Piatra Neamt din vest e infernal. Drumul ingust face totul si mai riscant. Ziua 4. Bicaz. Pierd cotitura spre barajul Bicaz. Doar dupa 20km am observat acest lucru. Nu m-am mai intors. Drumul e pustiu dupa Bicaz. In parcul national cateva masini cu turisti straini. Ma mai prinde si ploaia astazi. Catararea catre varf mi se pare fara sfarsit. Urmeaza 35 km la vale pe un drum forestier. Drumul spre parcul Bicaz: Un loc spectaculos. Imi place. Ziua 5. Recea-Tulghes - Holda. Incepe o zi cu soare. Drumul e placut si fara catarari. Toata ziu am parte de privelisti in timp ce urc pe langa raul Bistrita. Ma gaseste pe drum o ploaie ca din caldare dupa care continua cateva ore ciobaneste. La sfarsit de zi intreb de un localnic despre loc de campare si ma lasa in ograda. Se apropie cu fetele curioase care doresc sa vada mai indeaproape cortul. Cea mica intra in cort insa cea mare este prea sfioasa. Dimineata ma serveste cu cafea si salam cu paine.