catalin gramada

Membru nou
  • Content count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About catalin gramada

  • Rank
    Member

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    Iasi
  1. Multumesc. Atunci sa vin si eu cu o completare. Eu mi-am cumparat din Decathlon o mana de scule ieftine cu care sa-mi fac treaba. Printre care si asta: E o scula care sa inlocuiasca cheia cu lant, cu prize triple pentru pinioane de 11,12,13 si 14 dinti. E mult mai sigura decat cheia clasica, in sensul ca n-are cum sa scape si hand gripul e mult mai zdravan. Cred ca am dat vreo 10E pe ea.
  2. ...si in sfarsit i-am dat de capat. Conurile au fost montate gresit, pe dos, adica stangul pe dreapta si invers. Axul se centreaza bine acum si am acces cu cheia si la conul opus casetei pentru reglaj. Multumesc tuturor pentru sugestii si sfaturi. Toate Bune. Catalin
  3. Multumesc. Caseta veche era hyperglide. Nu cred ca demontarea corpului casetei ar pune probleme deosebite. cu o bucata de platband de 30mm/4mm grosime si un mops sanatos ar trebui sa se desfaca. Recunosc ca m-a batut un gand, dar din nefericire n-am acces la un atelier. Oricum o data curatat bilele au inceput sa zornaie inauntru semn ca cineva nu s-a ingrijit sa incarce cuvetele cu bile. Asa ca oricum nu ar fi avut sens- bile chiar ca n-am de unde sa iau. Plus ca in afara de asta am deja un corp de caseta pe 7 viteze original (NOS), nou, identic cumparat pe 10E. Nu m-am indurat sa-l schimb, cel vechi functioneaza perfect.(L-am imersat in benzina, suflat cu pompa si bagat ulei de transmisie). Tot HG- (UG compatible).
  4. Din imaginea postata vad ca modelul corpului casetei e un HG (uniglide compatible) deci e posibil ca asamblarea sa nu trebuiasca sa suporte nici o modificare fata de uniglide standard
  5. Bine punctat. Asa am gasit echipata roata nu stiu daca asa a venit din fabrica sau a fost modificata de cineva.Eu am schimbat doar caseta, adica grupul de pinioane, corpul casetei e cel pe care l-am gasit pe roata Schimba cu ceva alinierea rotii fata de axa furcii spate sau trebuie compensat cu ceva distantiere ?
  6. rog un ochi de specialist sa arunce o privire , va rog. Am gasit un document cu ceva ce seamana foarte aproape de ceea ce e montat pe roata mea. Cu exceptia reperelor nr.6 totul pare identic. Pot monta linistit ? Pana la urma ideea e ca de la capetele piulitelor de fixare stanga/dreapta- la planul rotii distantele sa fie identice...cred. Daca marchez pe butuc mediana dintre flansele spitelor si masor ca sa am o confirmare, e corect ?
  7. Multumesc. Pun inca o poza, pe butuc sunt stantate doar doua caractere "0C" din cate incerc sa-mi dau seama daca deschid poza in rezolutie reala.
  8. Ma gandesc ca poate nu am montat corect conurile si distantierele pe ax. Un con e mai scurt decat celalat, poate le-am incurcat...cine stie..... Aveti cumva o schita cu asamblul axului la tipul asta de butuc , va rog ?
  9. Bicla are peste 30 ani, pare folosita intens, echipare shimano 600. De demontat am dat jos ambele conuri de pe ax asa ca naiba stie cum au fost, singurul lucru retinut a fost doar ordinea saibelor distantiere.Corpul casetei a fost montat corect in sensul ca a intrat pe locasurile de ghidare ale butucului si bine strans. Ma tot gandesc daca bataia e cauzata de ceva uzura piesele mobile at trebui sa fie uzate uniform, cele fixe in functie de cum au preluat sarcina deci cel putin teoretic schimbarea conurilor at trebui sa alinieze mai bine butucul...gresesc? Caseta fuleaza usor cand se invarte roata. Ajustajele sunt de bun simt, fara jocuri si totul e bine strans
  10. Bun, am asamblat butucul spate. Caseta are un pic de oscilatie laterala cand se invarte roata. Se simte si la ax cand strang ca nu ruleaza perfect uniform. Inca nu mi-am dat seama de unde vine dar ma gandesc la cateva posibile cauze: nealinierea perfecta in axa a butucului cu port-caseta, uzura cuvetelor, uzura conurilor, uzura bilelor, deformarea axului...Ce parere aveti? Care ar fi cea mai probabila cauza si care ar fi cel mai efectiv lucru care l-as putea face? Nu vreu sa schimb chiar totul de nou...as fi fericit sa ies cat mai ieftin. Multumesc late edit: mentionez ca piesele au fost curatate la gramada fara a tine o ordine de pe care parte am scos bilele sau conurile sau daca axul a fost montat la fel si nu intors...adica e foarte putin probabil ca ce a rulat inainte sa ruleze si acum pe aceeasi cale. Piesele au fost amestecate deci se intalnesc acum suprafete cu uzuri diferite. Ce-i de facut, va rog ? Multumesc
  11. Asta daca sta cineva sa rectifice suprafete la casete de 20E bucata si nu cumva sunt taiate din tabla cu stanta.
  12. HG 50 e un cod care face referire la o gama larga de produse printre care si caseta mea cu 7 viteze. La fel de bine cum as fi putut lua HG 40, aceeasi caseta dar la jumatate de pret...daca gaseam. Faptul ca am o abatere insumata de doar 1-1,5 mm la 15 componente facute sandwich ma duce cu gandul mai mult la o prelucrare lipsita de precizie decat la o redimensionare de ordinul unei zecimi. Din pacate aceasta abatere e critica sa pot strecura cheia plata pe con cu pinioanele montate...
  13. Salut. Am schimbat de curand vechea caseta 7 viteze cu una de productie recenta HG-50 originala, made in Japan din reprezentanta. Toate bune atat doar ca noul asamblu e mai inalt cu 1-1.5 mm, exact cat sa nu am acces la con cu cheia sa pot strange axul fara sa dau pinioanele afara de pe corpul casetei.Se pare ca noile componente nu sunt chiar identice. Ce ma sfatuiti sa fac? Sa dau la strunjit corpul casetei ? Sau sa dau pinioanele jos de date ori vreau sa strang axul? Multumesc
  14. Aveam in plan in rennkompressor de la SKS. Nu mi.am permis.o in momentul asta (costa 60E) si m.am orientat in partea de jos a gamei Si m.am facut cu un airworx la jumatate de pret (30E) din Decathlon. Greseala mare. Pompa face presiune cat scrie.e solida,metalica.umfli repede orice balon. Dar nu ai nici un control pe ea. Pana in 7 bari lucreaza progresiv dupa care trebuie sa te lasi pe ea cu forta sa bagi pe capatul cursei presiune in balon...cate juma de bar o data...Nu e dimensionata sa lucreze corect la 8-10 bari, desi presiune face.Pentru MTB.uri e OK. Pentru rutiere pompa cu sectiune mica fratilor...zic si eu.
  15. Salut.Mi-am luat de cateva zile o cursiera.Diamant. E veche dar e in stare buna. Pedalele au venit echipate cu retrape. Vreau sa le folosesc si nu reusesc. Ma incurca teribil sa pun gheata in ele si la fel de mult sa le scot in timp util. N-am nici un fel de tehnica. De multe ori rulez cu ele pe dos sa-mi iau ragaz sa le aduc in pozitie si dau cu ele de pamant... Era sa.mi rup gatul de vreo doua ori...Bicicleta e mare (65) desi si eu am 1,90. Imi vine greu sa ma obisnuiesc. Poate ma ajutati cu cateva sfaturi,va rog. Cu ce ar trebui sa incep? Ce greseli at trebui sa evit pentru a deprinde tehnica de incaltat retrapele,va rog? Multumesc