iouman1

Members
  • Content count

    328
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

94 Excellent

About iouman1

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 03/02/1978

Informații personale

  • Sexul
    Prefer să nu declar
  • Localitate
    Tg Mures
  • Ocupaţie
    inginer

Metode de contact

  • Yahoo
    iouman1
  1. Pai din lipsa de timp am scris asa . sper ca nu te=ai suparat. si totusi poate esti "Special".... pe viitor nu o sa imi mai fie lene . PEACE
  2. Absolut , da. Daca discutiile sunt constructive nu avem decat de invatat. Toate semnele de circulatie implica in general vehicule . In special cele care se interzice.
  3. Da... pai iesea l;a antremente dupa ce intra in sura . avea un ritual total bio : un whisky facut la el in ogranda care continea numai porumb si plosnitze 100% naturale si apoi tregea niste fumuri din tabac (era iarba defapt) si normal ca psihic si fizic era intr0o Giga forma. ar trebuisa ne apucam de fumat pt ca tigarile ne vor face sa fim mai tari . ia priviti aici : Sunt reali , prelevati de la doua persoane . va dati voi seama .....
  4. Mie mi se pare ca articolul face o mica greseala prin faptul ca asociaza nicotina cu fumatul. Nicotina se opoate administra si fara sa fumezi . Atentie nu nicotina are procentajul majoritar de toxicitate sau sau afect asupra plamanilor. stim prea bine ca gudronul si multe multe alte substante se mai gasesc in continutul fumului plus metale grele care sunt extrem de toxice. acum din niste discutii avute acasa cu "medicul primar pneumo" mi s-a spus ca in cadrul fumului de tigara ... supriza ... exista dilatatori bromhopulmonari(acestia dau senzatia de bine priun efectul lor benefic plus nicotina in momentul in care un fumator este sevraj si trage din tigara. deci sa va apucati de fumat sa puteti respira mai bine (nu o luat ad-literam). nu am luat in discutie nicotina separat ca substanta ea in sine nefiind nociva la nivelul plamanilor sau cailor respiratorii.... dar nasol ca provoaca dependenta(cauza principala pt care lumea nu prea poate sa se lase de fumat). in concluzie tigara luata per intreg este cu doua taisuri bine inteles ca cel care taie mai bine este cel negativ . nicotina luata separat posibil sa fie asa cum spun specialisti ....
  5. @mookyana Adica noi suntem niste idioti, iar cei cu care vei pedala de 1 Decembrie sunt minti (mai) iluminate. Daca e asa, ne jignesti..... nu am spus si nici nu am vrut sa se inteleaga asa ceva. de altfel daca citesti PS ai sa vezi nu am facut referiire deloc la persoana ta sau altora de aici . nu sunt minti luminate persoanele respective , ba chiar sunt de aici de pe forum , plus ca sunt mai mult ca sigur ca ii cunoasteti. daca vrei te invit si pe tine sa participi la chestia respectiva si stam la un spritz de vin cu "apa de foc " (la voi ) sau ""apa de tuse"(in alte zone.) intr0un mesaj privat pot sa iti dau detalii . daca vrei. tot PS am lasat de inteles ca exista si posibilatea sa imi schimb pararea cu privire la acel incident si ca gresesc. PS. se accepta si consumul responsabil de Supa de hamei sau orice alt dopant autohton
  6. nu treb sa te enervezi ... avand in vedere ca biciclistii sunt mici ca volum si deci nu sunt asa vizibil in trafic nu te mira ca nu esti vazut . plus ca ceea ce ti0am spus trebuia sa se aseze in spatele masinii pt ca trecea pe banda a doua . si pana sa ajungui la asticolul 54 este cale lunga. iti trimit un link despre o initiativa care aparent nu are treaba ce desbatem. este vorba de pozitionarea biciclistilor in trafic plus si faptul ca nu exista vizibilitate buna pt ca asa este fenomenul fizic. se specifica ca trebuie sa stam atenti in fata si nu in lateral. stai flexat ca m0am lipit in trafic de un rahat de dacie 13oo pt ca persoana (femeie) a calat motorul la un stop fara sa puna avariile macar . o fi inteles copilul de 8 ani si dar tot nu ai inteles ca biciclistul nu era corect incadrat . si anume in spatele masinii. nu intelegi ca legal nu ai voie sa depasesti o masina pe dreap[ta iar daca o faci macar aplide o luminita si fi sigur ca te vede soferul... o faci pe riscul tau . nu mai venii in fata sa imi spui ca ai tashpe mii de copiii acasa care te trag de pantaloni. nu este relevant . cand se duce politaiul si ia masuratori de la accident ca tu esti lipit i se rupe de tine pana in momentuil in care tu circulai corect. si nici atunci nu sunt sigur ca te va incadra corect aici facand referire la aciidentul din ALBA IULIA intr0un sens giratoriu. eu cand fac greseli in trafic mi le asum indiferent ca sunt sau nu pe bicicleta masina sau pieton. si de cand sunt sofer si cand trec pe trecerea de pietoni pana nu vad ca masina inclina botul si anume ca franeaza nu ma angajez in traversare daca voi nu stiti sa preveniti ceva ce stii ca se poate intampla sa nu va fie cumva ca va veti lipiciosi in trafic. nu are rost sa va mai spun ca poti sa eviti greselile altora printr0o conduita preventiva corecta in general hai pa |PS De 1 Dec o sa disec la un sprit toata treaba cu niste reprezentanti de vaza ai ciclismului din mai multe zone ale tarii si poate atunci ma conving ei ca am o parere gresita ...... sau poate invers.
  7. CipM da si ce te face sa crezi ca nu a facut-o si anume asigurarea ?? te0ai uitat sa vezi ce facuit ciclistul? cum a ajuns in pozitia respectiva ?
  8. Mookyama citeste Codul rutier cu atentie, de la inceput pana la capat. aici ma refer de la primul articol pana la ultimul si apoi la regulqamentul de aplicare a Codului rutier. ai sa vezi multe lucruri logice si multe un pic s-au mai mult anapoda . se vedeti un pic ca multi tantalai inca nu deosebesc termenii de vehicul , autovehicul , becicleta , moped , motocicleta.... si asa mai departe . din aceasta cauza am dat in judecata polituia romana pt ca am fost amendat pe E60 sau DN13 cum ca imi este interzis cu bicicleta si ca exista un semn pt asa ceva . mare atentie la orisice termen care apare . \ deci legal ...
  9. deja suntem offtopic pe aici. era vorba ion topic de modificari ale codului rutie pt biciclete. . legal vorbind da biciclistul pica in groapa .daca citit legislatia domnul ciclist a gresit . si restul este cancan. si soferii gresesc dar si noi gresim in aceeasi masura. PS tocmai m0am intors la servici fiinf iesit cu bici in oras si l-am bagat si la pi---- it pe unu care vede ca vreau sa fac stanga si semnalizez el fiind la vreo 30 m de mine si inca accelereaza. evident am franat (incercam sa ma lansez pt ca incepe o urcare) curul in cinci directii si nesimtitul vorbeste la telefon mai departe. @ paulrad . dupa cum stii sau ar trebui stii ca sa introdus in codul rutier ca o masina daca trece pe langa un biciclist trebuie sa pastreze o distanta de 1,5 m intre el si biciclist ? si acum intrebarea inversa dar daca un biciclist depastete o masina oare ce distanta trebuie sa pastreze? si in cazul in speta biciclistul unde ar trebui sa se afle fata de camionul pe langa care a trecut ? articolul acela la care faceam referire nu ii in "noaptea mintii" ci ii singurul caz in care se acorda prioritate de dreapta unui ciclist inafara de intersectiile semnalizate corespunzator cu acordare de dreapta. poate doreai sa iti fac in ghilimele ca sa iti dai seama ce vreioam eu sa iti spun
  10. to "Special " pot sa iti dau dreptate pt ca faptic asa este dar din punct de vedere legislativ nu si sa iti spun si de ce . nimeni nu spune in lege ca bicicleta poate depasii fara sa streaca banda . in legislatia spune "vehicolul" si implicit depasire inseamna schimbarea directiei si benzii de rulare . deci biciclistul a schimbat banda chiar daca el nu a trecut dincolo de linia intrerupta. acum ma uitam prin legislatie daca si undeva spune ca la schimbarea benzilor conducatorul are obligatia sa se asigureca nu incurca circulatia pe sensul celalt de mers... deci asigurarea era prin insasi faptul ca camionul stationa pe banda intai . plus biciclistul putea sa semnalizeze faptul ca trecea spre banda a doua pt ca o facea in lateralul spate a masinii . biciclistul este obligat sa meraga pe partea dreapta a benzii de rulare deci era pe banda a doua. \ sa presupunem ca prima banda este libera da? si biciclistul vrea sa schimbe banda pt ca la un moment dat trebuie sa faca stanga sau ceva deci el trebuie sa se asigure ca cel din spate in il vede ce vrea sa faca si doi tot el trebuie sa fie atent la cel din fata . in cazul de fata biciclistul era si mai in dreapta fata de masina adica unghiul mort este cu desaversire titular. deci ... concluzie biciclistul o incaseaza . doi in fata politistului nu poti sa ii dovedesti ca soferul nu s-a asigurat pt ca nici in filmare nu poti sa iti dai seama dar soferul a fost regulamentar prin faptul ca manevra a facut0o regulamentar. in trafic fi si sofer si ciclist .....
  11. Art. 135 Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:g)cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare; ce intelegi de aici ??
  12. cred ca citesti selectiv si intelegi ce iti doresti. da sa stii ca am ajuns sa apreciaz faptul ca cineva semnalizeaza " intentia" (ma repet) avand in vedere ca putea sa semnalizeze (si nu o data am vazut) actiunea in sine . poate intelegi si tu ce vreau sa spun . da avea prioritate . si sa iti mai spun o surpriza aflata de la un agent de politie de circulatie intr-o situatie aproape similara in care mi-a spus unde trebuie sa fie urmele in urma unui accident pe masina pt al incadra la neacodare de prioritate. nu il cunosc si nu ma cunoaste agentul. iar din filmare nu avea nici o sansa biciclistul sa ajunga in zona respectiva. a si daca chiar crezi ca greste soferul poti sa mergi cu filmarea la politie . sunt tare curios ce vor spune . filmarea in asemenea caz constituie proba, tot agentul respectiv mi0a sugerat acest lucru "filmarea incidentului o ai ?" vad ca esti din Baia Mare. poti sa vorbesti cu Cristescu Stefan (concetatean cu tine) pt ca si el era victima la indicentul respectiv. si mai un argument lagal pe care doresc sa il studiez si apoi am sa revin cu un alt post
  13. si totusi noi trebuie sa stam atenti si sa anticipam ce vrea soferul de la viata. aici trebuie spus ca experienta soferului ca si ciclist este nula si atunci noi trebuie sa compensam . Nota bene ca totusi a semnalizat "intentia" de a vira. intr-un trafic aglomerat unde se face ambuteiaj toti gresim : nervos. si o chestie pe care am observat-o eu : folositi lumina intarmitenta si in timpul zile . aceasta atrage un pic atentia soferului cand tu esti in drepta lui. in fiecare dimineata chiar daca ii ziua cand merg la servici traversez un pod care este tot timpul aglomerat in perioada aceea. de cum apar in spate cu luminitele cum vad ca multi soferi vireaza stanga spre pentru a-mi face spatiu intre ei si bordura. eu zic ca si ciclistul avea un procent de vina daca se acrosau pt ca el venea din stape fiind pe banda a doua iar vehicolul din fata are prioritate mai ales ca si semnaliza intentia de a face drapta.
  14. halooo . anul trecut eu nu fo .... dar anul asta este
  15. Salutari inca o data celor doi ciclisti din Oradea(12.10.2017) cu care m-am salutat din mers pe o strada din periferia orasului . (cred ca ieseau la o tura in jurul blocului ). am facut si eu o escapada pe meleaguri bihorene . Multumesc Clubului Velosport Oradea pt sfaturile oferite in legatura cu traseele locale .