psb

Membru
  • Content Count

    118
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

psb last won the day on October 11 2021

psb had the most liked content!

Community Reputation

58 Excellent

About psb

  • Rank
    Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Principia

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. psb

    deci asta facea aseara masina de politie care dormea la 50m de intreaga banda ocupata haotic de parcagii, asa cum le-a venit la fiecare cheful ?! Un exemplu de prapastie intre vorbe/decidenti si realitatea din strada. https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25660017-din-august-nu-vom-mai-permite-nimanui-parcheze-gratis-locurile-amenajate-nu-vom-mai-permite-parcarea-trotuar.htm
  2. psb

    Te referi degeaba la strada Viitorului ca investitia a fost de multa vreme facuta si treaba incheiata. Ca teorie este exact ce am zis si eu, "troleibuzul = tramvaiul saracului" (acum sigur ai inteles sensul a ceea ce-am scris). Si cum tot ai constat (logic) faptul ca nu poti interzice traficul auto acolo, unicul lucru de facut ar fi sa nu mai parcheze nimeni pe "ulitza" Viitorului ca nici nu-i loc (asa cum am scris mai sus). Chestiune care se rezolva cu politia..... insa chiar aseara cand veneam spre casa in zona marelui bulevard unde se aduna "parcagii de porc" (majoritarul trebuie sa opreasca numai in usa pravaliei, CA ARE TREABA!), gramada haotica era mai aiurea ca niciodata luand si din banda 2..... asta in in timp ce o masina cu Garcea dormea la 50m de fenomenul asta. Iar a trebuit sa depasesc cu bicla pe banda 2 in rafuiala cu soferii care in majoritate considera ca nu am ce cauta pe strada (doar in parc). Si tot legat de ceea ce am scris mai sus, iata un exemplu cum noii alesi dupa 4 ani cum se instaleaza blocheaza si demoleaza tot ce au facut predecesorii - asa ca trebuie sa visezi numai la obiective realizabile in maxim 4 ani - insa cum am zis, de fapt in 2 ani - pentru ca primii 2 ani sunt de acomodare, adica perioada in care nu se face nimic (doar furtul normal): https://www.national.ro/social/studiile-de-pre-fezabilitate-secrete-de-stat-cum-se-sifoneaza-banii-publici-768090.html Astfel, retardatul care e acum bulibasa la PMB orice ar face (daca va face in sfarsit ceva - in afara sa imi taie sistematic complet apa calda dar si apa rece pe teava de calda - anul asta a fost prima oara cand a semanat identic cu situatia din 1989), va fi blocat, anulat, demolat de urmatorul dupa urmatoarele alegeri. Care se vor tine indiferent ca trei sferturi din populatie nu vor veni la vot fiind "scarbiti" si "neavand ce sa aleaga". Deci e ca in Star Trek, "Any resistance is futile"! (sau pe romaneste spus, "Ghinion!")
  3. psb

    cunosc prea bine strada Viitorului (acolo m-am nascut). Pentru noul terasament de tramvai a fost un mare santier, au sapat o prapastie sa toarne beton ca pentru un tren atomic si groapa a zacut enorm pana au ispravit, abia te strecurai pe margini si daca te precipitai acolo ajungeai seara la protv. Acum a inceput sa sara pavajul, adica sa se distruga strada. Nu a rezistat prea mult. Si nici un capac de canal sau orice fel de capac nu e la nivel. Masinile parcate pe laterale, suite in parte pe trotuare cateodata blocheaza pana si minimul de spatiu necesar pentru un biciclist intre sina si masina parcata (si eu imi tai ghidoanele cu bomfaierul sa fie mai inguste!). Cu bicicleta e cam naspa sa incaleci sina pe lung, asa ca trebuie mers intre sine dar vin tot felul de disperati/turbati din spate si le stai in cale, deci trebuie o arta sa tai sina sub 45 de grade fara sa am intalnire cu pavajul. Ca sa interzici auto o artera ca aia e nasol. E o legatura importanta (si sunt cam putine), alte artere ar prelua si ar fi mai nasol. Eu cred ca pe Viitorului unica chestie civilizata ar fi sa interzica parcarea de porc, asa cum se practica acum - adica nefiind loc = sa nu mai parcheze nimeni. Insa problema cu parcarea de porc e generala si absoluta in Bukalistan. Chiar acum cand am venit cu bici iar m-am enervat cum pe un mega bulevard din sector 3, cu parcari in spic, banda 1 este "parcare de porc" si daca ghertoiul are nevoie in secunda aia sa se opreasca si tu esti cu bici in spatele lui si langa tine si in spate e un val de masini turbate..... ghinion, ghertoiul parcheaza pe banda 1 oleaca mancand si din banda 2 (ca are lene sa traga de volan - unii lasa si 2 m in dreapta) si in timp ce el se simte bine (ca porcul in mocirla) cu geamurile inchise (prin care nu pot sa-i livrez un scuipat), in spate e carambol, care pe care si eu nu prea vad ce bizon ar vrea sa nu ma lase sa depasesc, ca nu am oglinda. Intr-un oras european si UE, mai ales capitala, modul cum sunt insirati de-a valma, asa cum le-a venit pe banda 1 intrand si pe banda 2 se lasa cu amenzi dure si instante. Insa pe Garcea eu nu l-am mai vazut de ceva vreme ca a dat caldura, sta la umbra si isi numara salariul primit pomana de la stat. Asa cum am scris mai sus problema e la "organe" care nu aplica legea. Asta e optionala si bataie de joc. Isi aduc aminte de lege cand vor sa se razbune pe un mujic. Legea e feudala, nu se aplica boierilor. Iar Garcea are scutire la lege ca ia ghiciti cine incalca cel mai des si grosolan codul rutier?! Garcea! Ati ghicit! Cica trebuie sa aiba sirena si misiune. Ei bine ei au permanent misiune si sirena e pusa cand nu uita s-o puna, dar au astia asa o pasiune morbida sa treaca numai pe rosu si pe unde vrea muschii lor! Pe o strada ingusta cum e Viitorului asa cum sta tramvaiul blocat de niste masini, ar sta si troleul la fel. Doar ca pe strada aia rar e trafic de masini in asa fel sa blocheze tramvaiul. Problema este cu masinile parcate (de porc) pe stanga si pe dreapta cum am zis.
  4. psb

    Ai inteles gresit si mi-ai atribuit idei pe care nu le-am scris. Cand am scris ca troleibuzul este "tramvaiului saracului" nici o clipa nu m-am gandit la autobuze ci la tramvaie. Pe care (mai sus) le-am considerat peste troleibuze si autobuze ca eficienta si reziliența. In timp s-a dovedit ca tramvaiele pot fi incredibil de fiabile, sunt orase unde inca circula tramvaie fabricate acum 100 de ani. Circulau si acum la noi vechile Siemens-Schuckert daca meltenii taranoi nu le casau cu mentalitatea lor de prosti. Ar fi fost atractie turistica. Puteau fi tinute in viata inca 100 de ani. Eu am apucat sa merg cu aceste Siemens cu 1 far si scarita care se plia finisate la interior cu mult lemn si tare zgomotoase si zdranganitoare (la noi sina a fost mereu de cea mai proasta calitate posibila pentru ca nu a fost niciodata intretinuta cum se face intr-o tara civilizata). Daca nu ma insel erau pe linia tramvaiului 1 cand eram la liceu. Erau superbe ca aspect. Mi se pare ca unii spuneau un argument, ca boghiul ala nu rezista la curbe mai stranse, ca de aia le-au scos, ca sa faca sine mai "moderne". E adevarat ca tramvaiele din Cehoslovacia care erau introduse tot pe atunci pareau "mercedesuri" pe langa carute cu boi. Insa cert este ca in tara asta ne aruncam sistematic istoria si trecutul la gunoi dupa care sistematic o luam de la capat si apoi ne mai si miram ca aici e Africa..... Troleibuzul este pe acelasi principiu precum tramvaiul, doar ca nu are sina si necesita un spatiu ceva mai lat decat tramvaiul. Plus ca electric e mai ineficient decat tramvaiul. Calea ferata e cea mai eficienta ever - cu asta pare ca suntem toti de acord. Dar cu toate ca nu exista sina la troleibuz acesta nu poate parasi traseul. Si permanent sare troleul. Iar in trafic soferii tind sa nu bage de seama ca "troleul" e troleu si nu poate depasi decat cu greu. Ca sa blochezi o banda de circulatie dedicata e mare lux. La noi in Bucuresti nu e spatiu fizic pentru asemenea lux (desi anumiti bizoni gandesc numai la interziceri si restrictii = pentru ei rezolvarea unei probleme este crearea alteia. Adica genul de mentalitate care transfera un neajuns catre grupul social pe care il urasc). De aceea am spus ca troleibuzul este "tramvaiul saracului", deoarece investitia e mult mai mica decat investitia in terasament/sina dar vine la pachet cu dezavantaje mai mari decat tramvaiul. Nu m-am referit la autobuze electrice, asta a fost scoasa de la tine. Cat priveste autobuzele electrice, ca veni vorba, opinia mea nu difera de a ta. Mi se par o idee proasta. Bateriile sunt enorme, grele, scumpe. Caratul unui balast atat de mare se face si pe costul energetic. Viata bateriilor e cam scurta si pretul de fabricatie plus poluarea rezultata sunt mari si nu cred ca in viitorul apropiat se va ieftini prea mult. Si ca tot veni vorba - autobuzele turcesti "achizitionate de madam F" poate ca sunt proaste, nefiabile (ca multe produse din Turcia - in anii 90 imi cumparasem cu bani grei pe atunci primul fier de calcat cu apa, "de la turci", adica din ce carau cu sacosa primii nostru capitalisti cinstiti plecati de jos si pe jos- si din prima clipa curgea apa din fierul de calcat pe la stecher, noroc ca nu m-a curentat, dupa care l-am desfacut sa il repar si am constat o treaba de maxima mantuiala - dar pe afara arata super cool, era rosu! Dar si mult mai ieftin decat alea "de firma"!), deci, autobuzele astea mult hulite cat au fost noi nu scoteau aproape nici o poluare in spate pe la teava. Eu fiind biclist mai merg dupa autobuze si deci le miros emanatiile. Ei bine, aceste Otokar STB nu emanau aproape nimic in spate! Asta a tinut pana s-au mai invechit, acum au inceput sa fumege pentru ca sigur nu au fost intretinute. Deci mi se pare foarte eficient sistemul antipoluant EURO 6 de la aceste autobuze cat au fost noi. A fost prima oara cand am mers cu bicla in spatele unui autobuz cu motor termic care parea troleibuz. Mercedesurile vechi nu au fost asa nici cand erau noi (acum fumega vartos!), deci turcismele astea au venit cu o tehnologie noua. Nimeni nu a spus chestia asta in presa pentru ca orice se baga la public e numai politica, manipulare si rafuiala, nu e cool sa zici si ceva de bine daca e de bine. Nici acum nu fumega tare aceste turcisme si sunt sigur ca daca ar fi intretinute cum trebuie ramaneau asa. Stiu ca EURO 5 si 6 sunt sisteme costisitoare care trebuie si ele intretinute. Pe bani.
  5. psb

    Apropos de blocul compact - da, este mai greu de urmarit (mai ales cand te zgaltaie ceva :))) insa e un fel de protest personal la adresa mass-media romaneasca online. Am observat ca se folosesc intens spatiile, bold-ul, sublinieri, chiar si repetari (in corpul textului sunt inserate repetari boldurite, eventual scrise si cu caractere mai mari) in speranta ca cel care citeste sa fie cat mai zguduit, impactat, influentat, fortat sa priceapa ideile principale care ii sunt indesate (oricat de lenes si semianalfabet functional ar fi). E ca si cand te-ar lua de guler si ti-ar urla in fatza. Pe de alta parte majoritatea cartilor au textul compact, fara aeriseala. Nu am avut nici o intentie sa te jignesc (nici nu ar exista o justificare, ar fi chiar o tampenie majora din partea mea) si nu ar trebui sa fi atat de sensibil (chiar daca textul nu e ceva cu care esti obisnuit). Sunt sigur ca nu gandim foarte diferit si nu suntem asa de diferiti, ba din contra. Cumva comunicarea de tipul asta poate sa conduca la opinii gresite despre cel care sta in spatele textului. De ambele parti. De vina e stilul in care scriem fiecare, poate al meu e ceva mai agresiv (piperat?!). OK (am bagat aeriseala!) ar trebui sa revenim la trenuri de toate felurile! Parerea mea ca fan Metrou (am mers cu M inca din prima zi de inaugurare cand m-a dus tata sa vad minunea - ca s-a construit practic in fata casei mele, ani de santier ma jucam cu puta in tarana Metroului), deci opinia mea este ca Metroul a salvat Bucurestiul. Nu stiu ce ne faceam in orasul asta fara M ?!?! Deci, ideal, mi se pare la mintea gainii - cea mai grozava investitie in transportul in comun este fix Metroul. Dar cum ziceam, este prea mare pentru niste conducatori atat de mici! Pe locul 2, mai ieftin si rapid de facut e trenul. De asemenea prea mult pentru gunoaiele politice care s--au perindat la butoane in ultimii 31 de ani. Pe locul 3 este tramvaiul si mi-a cazut basca din cap ce tramvaie am vazut in anii recenti prin Vest! Tot pe acolo stiu sa faca sine drepte si sa puna pavajul si piatra cubica asa cum la noi nu s-ar putea nici cu mitraliera pe trepied. Abia apoi vin troleibuzele pe care le consider un soi de tramvaiul saracului. Au multe dezavantaje si astea se agraveaza cand strazile sunt in halul in care sunt. La urma autobuzele care au nevoie ca si troleibuzele de o banda auto...... de unde atatea benzi auto?! Cam lux, risipa cu autobuzele. Deci logic, Metroul si trenul sunt salvarea! Insa astea sunt investitii care nu se pot desfasura in 4 ani de mandat din care primii 2 sunt doar pentru acomodarea cu scaunul si privilegiile medievale (nu se face nimic ....pentru popor, comunitate, doar pentru ei personal si tribul din care provin). Pai astora nu le ajung 4 ani sa frece hartiile si stampilele necesare daca totul merge uns! Pe urma vine urmatorul in noul mandat si traditional demoleaza, anuleaza si blocheaza tot ce a lasat ala dinainte, mai zace 2 ani (asa cum zace retardatul asta care e la capitala - impreuna cu alte lighioane din sectoare) si apoi nu mai ramane nimic, timpul trece fabulos de repede (mai ales printre pandemii si razboaiele altora)! Si oricum, nu ramane destula energie nici pentru hartii deoarece energia se epuizeaza pentru analiza plagiatelor! Adica contestarea generala, lupta continua si asidua intre indivizi, caratere marunte cu orgolii uriase. Poate ca ar fi mai util sa discutam asta la o bere (eventual si un mic cu mustar).
  6. psb

    Ai scris asta privind in oglinda?! Unde am avut eu pretentia asta?! Si cum as putea avea? Mi se pare chiar o insulta la inteligenta. Mi-am exprimat niste puncte de vedere si culmea, chiar ti-ar fi de folos (daca nu ai fi atat de plin de propriile idei si propriile credinte si atat de convins de propriul adevar). Ti-am recomandat (deci recomandare) sa intrebi un oftalmolog in legatura cu problema cititului in mijloace de transport, deci in conditii de miscare, zgaltaiala. Mai ales in conditiile in care cu totii abuzam de privitul in diverse ecrane si ecranase. Si daca citim din ecranase cu definitie foarte mare si scris foarte marunt, cu atat mai rau. Daca acum esti tanar si nu-ti pasa (cand esti tanar timpul si viata par infinite), te informez ca viata trece cu o viteza mult mai mare decat iti imaginezi si maine te vei trezi mai putin tanar, moment in care vine nota de plata pentru toate abuzurile tineretii. In opinia mea forumurile se dovedesc de cele mai multe ori locuri pentru diverse defulari personale, mai ales la rumani (probabil cel mai frustrat popor din Europa). Insa cateodata exista unele beneficii - intr-o lume virtuala unde orice opinie, idee, informatie este rezultatul unei tranzactii financiare, aproape numai pe forumuri mai gasesti opinii si informatii oneste si care nu au scopuri financiare sau de alta natura. Evident, e foarte greu in oceanul de zgomot al diverselor frustrari personale (multi gasesc forumul locatia perfecta de a sa da balena in borcan). Plus, eu mi-am exprimat punctual unele opinii despre ce s-ar putea face sau rezolva. Prost sau bine, nu conteaza, am scris niste pareri. De la tine nu am citit opinii (personale, clare) despre cum s-ar putea rezolva starea actuala a mobilitatii urbane despre care se observa foarte clar ca toti o consideram extrem de proasta. Inteleg ca esti adeptul trenurilor. Te-ai intrebat cate trenuri/sine/gari s-au construit in tara asta in 31 de ani?! Ai vazut ce inseamna un proiect din asta de infrastructura mare in tara asta?! Asa cum arata sistemul actual, administrativ si politic orice mare investitie (ca de exemplu trenuri urbane si periferice) reprezinta imposibilul, adica reprezinta numai gargara de care avem cu totii parte de 31 de ani. Vorbe, vorbe, cu faptele e mai complicat. Cel putin eu m-am gandit (asa de amorul artei) ce s-ar putea face practic, oarecum realizabil. Si orice pe lumea asta pleaca de la o idee, un proiect, un principiu, chestiuni pe care le-am scris mai sus (prost sau bine, atat am putut). Desi cum se vede sunt foarte pesimist, totusi cred ca niste idei (inevitabil..... politice.... totul este in final politica) realizabile, practice, simple, nu megalomanice (pista de bici de 2,4 m pe strazi gen Colentina = megalomanie melteneasca), adica niste idei clare, simple, realizabile in conditiile imperfecte actuale ar fi fost intotdeauna de ajutor, indiferent de calitatea "clasei politice". Macar sa stie o parte din electorat (aia mai cu "creeer") ce sa ceara, ce sa astepte, ce sa pretinda (pana acum nu am observat o unitate de idei decat in jurul respingerii, criticii - adica toti stim ce nu e bine si suntem critici insa cand vine vorba de solutii avem un bazar intreg de idei variate). Nu ca s-ar schimba mare lucru.... poate. Nu am auzit sau vazut vreodata ca dupa alegeri electoratul sa ceara alesului ceva.... orice. Lumea abia ca are habar pe cine a ales si pe unde se afla, adica se uita la TV, ii face hoti pe toti si asteapta o minune cazuta din cer. Eu am incercat de multe ori sa fac ce pot, am scris reclamatii online (nu am timp sa umblu cu hartiile pe la ghisee - cine are?!) si am constat cu surprindere ca "organul" raspunde si mi-am mai dat seama ca "organul" nu e foarte cautat sau deranjat de marea masa a populatiei. Desi problemele reale din strada sunt enorm de multe si grave. Populatia in imensa majoritate este perfect inerta. Vad oriunde in jurul meu pana la blocurile in care locuim unde din sute de proprietari de apartamente aproape invariabil actioneaza si este activa o minoritate care trage sforile si face si desface. Insa imensa majoritate e nemultumita si vorbeste, adica trancane din gura pe la colturi ca "astia sunt hoti si fura si nu fac nimic bun" insa ei nu se prezinta nici la sedintele de adunare generala unde se voteaza si se discuta ceva. Exista blocuri cu 130 apartamente unde niciodata nu au venit mai mult de 30 de proprietari/reprezentanti la adunari! Adica niciodata! Dar toti sunt convinsi ca sunt furati si totul e in zadar. Asta e societatea in care traim. Majoritar. Si cred ca problema trebuie apucata de un capat de fir iar asta ar fi comunicarea si ideile fundamentale, principiile care sa fie intelese si acceptate de cat mai multi. Adica intai trebuie sa existe un gand, o idee, cu asta se incepe. Insa la noi fiecare mai activ, mai rasarit, mai dotat cu "creeer" nu accepta ca ar trebui sa dezbata si sa se puna in acord cu ceilalti, chestie care presupune compromisul si acceptarea si ideilor de la altii. Nici vorba! Fiecare se crede un mic mesia si detinatorul adevarului absolut. Si cand incerc unuia sa-i spun problema in care se afla, imi raspunde...... ca si cand s-ar privi in oglinda si ar vorbi cu el insusi. In conditiile astea niste idei simple si clare ar fi poate un punct de plecare. Dar pentru asa ceva trebuie un dialog, o dezbatere si mai ales trebuie ca majoritatea sau cat mai multi, chiar daca e o majoritate intr-o minoritate (activa, treaza) sa le inteleaga, sa le adopte, sa creada in ele. Insa iata "dialog" (= confruntare de mici orgolii) chiar si aici intre 3 oameni cati suntem pe subiectul asta, pe acest forum cu vreo 10 oameni activi (eu picat musca deranjanta din afara). La noi la rumani, fiecare e un mic dictator absolut detinator al adevarului, fiecare e sef si vrea sa impuna ce crede el, nu are nevoie de parerea altora. Cand apare unul care nu-i suna pe plac, incepe demolarea. Practic ca societate ne demolam unii pe altii si chestia asta ne ocupa atat de mult timp si multa energie ca nu mai ramane si pentru constructie. O simpla privire in mass-media asa corupta, manipulatorie, cumparata, falsa si semi analfabeta e de ajuns sa intelegem cu ce se ocupa rumanii primordial - sa se conteste, sa se demoleze, sa se anuleze unii pe altii, sa se distruga intre ei. Oriunde, incepand de sus din partide si "organe" pana jos la orice constructie sociala cat de mica. De aceea chiar si parte din agendele politice au fost de fapt axate doar pe contestarea, distrugerea, demolarea adversarului privit ca raul absolut (situatie in care se deduce clar, cel care contesta e binele absolut). Tot acest cancer de mentalitate, de educatie, social ar incepe vindecarea atunci cand voi vedea pe vreunul sa aprecieze pe cineva mai bun ca el, sa aprecieze pe cineva sau ceva care nu-i aduce un folos personal sau de interes, sa admire pe cel care s-a ridicat cu ceva. Dar un personaj ca asta ar fi considerat chiar nebun in actuala societate romaneasca. ...Scuze..... cred ca iar am scris mult si am inteles ca iti pierzi concentrarea si atentia dupa cateva fraze! Desi culmea, ai spus ca citesti Dilema, o publicatie romaneasca de factura intelectuala unde textele nu sunt tocmai scurte.
  7. psb

    Frantzujii sunt mai cu chirie, deci pot migra mai usor. Rumanii sunt mai proprietari de cotetz, deci mai legati de glie. Era si o vorba din bunici, ce stie tzaranul ce-i sofranul? Decalajul civilizational e la fel de mare, adica nu s-a micsorat (mie imi pare ca s-a cam marit). Iata cum se face in statul fanariot-medieval, se asmut arnautii peste mujici sa le ia banii si vitzica din fundul curtii. Se da plan la arnautzi, un sac cu galbeni pe saptamana: https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25651991-cum-vrea-compania-municipala-parking-care-administreaza-parcarile-publice-din-bucuresti-ajunga-incasari-1-milion-lei-asteapta-bucuresteni.htm PS - si da, poate ca sunt perimat, depasit, primitiv, dar mi se pare ca in metrou, tren, etc nu e locul ideal de citit pe zgaltaiala (si se balangane chiar si un TGV. Dar nu ca "mătrul" din Bucuresti). Ar fi bine sa cereti si parerea unui oculist.
  8. psb

    asta e magistrala! E o minune sa citesti in metroul din Bucuresti! La M Pipera pana in pandemie in ora de varf, de exemplu in jur de 18 erai norocos daca prindeai al treilea metrou strivit de geam, transpirand. Cand intrau sau ieseau corporatistii numai o drona te mai salva din zona! Cititul pe zgaltaiala afecteaza vederea. Iti sugerez sa incerci in metroul din Bucuresti - nu trebuie sa spui aici rezultatul, ca sigur nu-l vei spune (eu merg cu metroul din 1979, de la infintare - cred ca pot circula legat la ochi si nu ma tin de bare din anii 80 - e un antrenament ca la surf - insa in recentii vreo 2...3 ani am trecut exclusiv pe bicicleta chiar si iarna, rar cu auto propriu cand am ceva de carat sau vremea e de caine) Multi sunt dusi cu capul, pe unii ii tampeste munca, mai ales cea corporatista (am vazut destui cu privirea pierduta). Imi exprim doar mila pentru aia care se bucura ca pot sta cu ochii in laptop in tren, metrou, etc! Neo-sclavia este extrem de subtila.
  9. psb

    si inca ceva - a face acum piste de biciclete in Bucuresti asa cum se spune in link-ul de mai sus pentru Sectorul 2 (adica 2,4m, separatie si toate acareturile cool) este cum te-ai da cu deodorant peste transpiratie, cum ai imbraca haine curate fara sa te speli. De aceea am scris ca scopul lor ascuns este parandaratul, spaga, dat de lucru la firmele prietene.
  10. psb

    Incerc pe scurt: 1) legalizarea folosirii ca proba a oricarei inregistrari video in trafic - problema autenticitatii fisierului video se poate rezolva cu expertiza, trebuie stabilit cu multa judecata cine plateste, cum plateste, cum se face treaba asta. Evident la cerere. 2) modificarea codului rutier masiv in favoarea biciclistului. Obligatii, pedepse marite, etc. 3) sistem de supraveghere video in tot orasul care o data cu legalizarea probelor video generate de orice sistem va genera pedepse, amenzi, belirea "jmecherilor" (si porcilor) si in general va genera FRICA - pentru ca omul stie numai de frica. Mai ales rumanul. 4) modificarea limitei de viteza in Bucuresti la maxim 40 Km/ora - care impreuna cu sistem video si radare fixe va potoli "jmechereala" dar MAI ALES va diminua apetitul majoritarului catre folosirea masinii. Unele artere raman cu limite mari de viteze sau chiar ar trebui crescute vitezele auto - insa acolo ar trebui facute piste de biciclete pe model/principiu Calea Victoriei. Insa se poate si fara, temporar - multi biciclisti merg pe drumuri nationale cu limite de viteza mari. Frica pazeste bostanaria - deci legislatia. 5) repararea drumurilor orasului asa cum se face, nu bataia de joc care se petrece acum (ca de fapt nu se petrece deloc!). Largirea pe cat posibil, desfintarea tuturor "mormintelor" care sunt considerate '"spatii verzi" (din care se fura gras banul public - irigatie, gazon, pansele, compaci plantati in tufa, aberatii). Toate "mormintele" din mijloc sau de pe margini eliminate si largit carosabilul, pe unde se poate facute locuri de parcare (vrem spatii verzi = facem parcuri). Strada e strada si parcul e parc. Toata aceasta mostenire cu aceste fasii de 'spatii verzi" genereaza praf, noroi si hotie din banul public iar o intreaga fasie din asta care mananca o banda de circulatie a unui bulevard genereaza oxigen mai putin decat un singur copac mai mare. Insa la noi copacii sunt "toaletati", adica omorati iar aceste "morminte" sunt foarte bine "sponsorizate" din banul public pentru faimosul parandarat. 6) prin legislatie, cod rutier si trasarea unei dungi pe carosabil toate drumurile sa aiba minim 1 m lateral pentru biciclete. Asta intra total in conflict cu modul de parcare actual. 7) legat de asta - toate zonele critice circulatiei pe arterele importante hasurate pentru interzicerea parcarii, opririi - amenzi mari - care impreuna cu sistemul de supraveghere video le va elibera definitiv. In general zonele critice sunt banda 1 in apropiere de intersectii importante. In prezent zone colmatate grav cu masini parcate, problema care nu se va rezolva NICIODATA cu politia actuala, doar prin supravghere video care va genera automat amenzi. Hasurarea e recomandabila sa vada toti naucii ca acolo NU E BINE. 8) raman alte zone unde banda 1 lata de 1m fizic trasata cu dunga sau virtuala precizata in lege va fi blocata cu masini parcate - fenomenul asta va continua, nu poate fi oprit pana nu vor exista suficiente locuri de parcare in oras, adica nu prea curand. Chestiunea va fi o problema pentru biciclist, va trebui sa ocoleasca intrand pe banda auto - asta se poate rezolva partial asa cum am spus, prin legislatie dura in care soferului sa-i tremure curul la gandul ca poate lovi un biciclist dar si biciclistul care este idiot (si sunt multi!) sa fie belit cu amenda - amintesc din nou de sistemul video de supraveghere in oras (model = Londra!) 9) abia acum, dupa toate de mai sus se poate discuta despre piste de biciclete de 2,4 m cu 2 benzi, semafoare si alte fitze rafinate - insa trebuie legalizat un sistem de calitate care sa nu permita piste de biciclete unde iti sar suruburile din bicicleta si ai tot soiul de obstacole, invarteli, borduri in drumul rotii. 10) paralel cu toate astea problema mare si grea a parcarilor - unica solutie eficienta sunt parcarile mari, toata parcarea numai cu taxa (ori impozit general, ori la locatie sau sistem mixt, dar sa nu mai existe nici o parcare gratis), dezvoltarea transportului in comun, mai ales feroviar si metrou. Dar cum sa faci toate astea cand sunt 6 primarii de sector si una generala care au intrepatrunse administrarea strazilor si alte atributii, care fiecare e organizata altfel, adica o turma cu 7 stapani care se bat intre ei si nu discuta unul cu altul?! Bonus intervin si diverse ministere pentru autostrazi, sine de cale ferata, spitale (e de bezna mintii cum sunt repartizate spitalele in administratie!), etc Deci punctul 11) ar fi reforma administrativa. ....Cine sa faca toate astea?! Va e clar ca totul tine de politica!
  11. psb

    erata - PNRR si nu PNNR, greseala mea (oricum nu conteaza denumirea - va aduceti aminte ce babardeala cu bucluc era anul trecut pentru cine ajunge sa imparta banii astia?! Care bani?! Unde sunt!?) PS - si ca tot am scris, m-am gandit mereu ce e de facut ?!?!.... As avea unele idei. Dar ce conteaza?! Intreg sistemul actual este problema si cauza pentru care nu se face si nici nu se va face nimic.
  12. psb

    Bucuresti este fix la fel ca acum 10, 15......30 de ani. Ba mai rau, in prezent strazile sunt atat de degradate incat incep sa semene cu cele din decada anilor 90. Ceea ce este modificat e numai o spoiala prost facuta si inutila, fara legatura cu un progres real spre ceea ce ar trebui sa fie o capitala UE. Parisul si Franta?!...... Alta planeta, extraterestrii! Am avut de-a face cu francezi si am fost si la ei, pur si simplu nu putem avea nici un dialog cu ei deoarece au alt sistem de operare in capetele lor, adica vorbim limbi diferite. Si bine ca ii avem pe vecinii bulgari colegi de UE sa ne putem si noi compara cu unii! Ca in rest Bucuresti nu are nici o asemanare cu nici o alta capitala UE in afara de Sofia. Si asta din absolut toate punctele de vedere, adica toate. Orasul asta e un fel de hibrid intre orase de la periferia fostei URSS (sunt orase in Ucraina care aratau mai bine ca Bucurestiul pana sa le bombardeze rusii) si orase din Africa centrala unde, by the way ca stiu, sunt unele mai OK decat Bucuresti. De exemplu vezi in Ghana. "Bonus", toate retelele de orice fel din Bucuresti sunt mostenite din fostul regim, facute atunci si trecute de mult de orice garantie. Adica asa prost facute in perioada "comunista" au rezistat mult peste cat erau programate. In cele 3 decenii de tranzitie eterna au fost doar carpite prost, sinistru de prost si numai pe unde nu se putea altfel decat intervenit. Insa acum au inceput sa se prabuseasca toate. Cum stim, problema incalzirii si apei calde menajere este foarte grava si pare ceva imposibil la ora actuala si pe situatia efectiva. Daca nu vezi asta inseamna ca iti desfasori viata intr-o "bula" fixa si restransa. https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25646511-harta-primaria-sectorului-2-vrea-faca-36-piste-pentru-biciclete-artere-vor-trece.htm Intiativa este laudabila insa nu se va alege nimic din ea. Ramane scris aici. Motorul principal este parandaratul gras din acele sume grase, inca visate. Nu conteaza ca e PNNR sau planul national de furat bani din buget, parandaratul functioneaza oricum. Si din pacate nu spun doar din ce-mi imaginez eu dupa ce am citit prin presa..... Inca nu au demarat si inca nu au banii. Asta inseamna un "bonus" de minim 2 ani pana sa se intample ceva, cat de mic, nu spun si pe teren, spun doar ceva prin hartii si stampile. Apoi problema fundamentala este ca nu-i loc de asa ceva. Cei 2,4 m e un lux exorbitant si megalomanic. Nu e loc de asemenea traznai. Iar parcarea masinilor este o problema ultra grava. Nu ai unde muta marea de masini de pe bulevardele si strazile alea. Fizic nu e spatiu nicaieri! Chestiunea e pusa prost dar ELECTORAL, e buna gragara asta de citit asa, teoretic din tara Scufitei Rosii. O asemenea initiativa nu se poate face fara a fi legata de refacerea si regandirea completa a acelor bulevarde si strazi. Si nici luand-o de la zero nu s-ar putea gasi solutie pentru marea de masini care nu au loc nicaieri. Unica ar fi parcarile uriase comune pentru care nu prea e loc si oricum, sunt vise umede. Iar ca sa interzici, amendezi, taxezi, etc, e usor de pus in practica insa iti sare poporul in cap, politic este pura sinucidere. Auto sunt majoritari, biciclistii ultra minoritari, practic nu contam. Noi biciclistii suntem ca mustele pe parbriz. Dar banutul din PNNR este tentant! Deci e gargara electorala. Vin urmatoarele alegeri si vor fi doar cateva piste prost facute aiureli punctuale, poate nici terminate, adica niste aiureli. Sau nici una! (ramane scris, verificam atunci). Pentru a face asa ceva e nevoie de alt sistem politic si birocratic decat cel actual. Astea care sunt acum = moarte lenta dar sigura. Deci, doar niste bani de parandarat-uri si dat la firmele "de casa" de taiat frunza de dud la caini = viata buna in RO pentru cei 5% norocosi. La urmatoarele alegeri astia de acum zboara in neant, vin altii. La fel. Ca sistemul atat permite, gargara.
  13. psb

    Dincolo de granita cu Ungaria este o alta planeta care vorbeste alta limba si are cu totul alt sistem de valori, asa ca ce spune majik este perfect strain (adica extraterestru) de realitatile de aici din RO si mai ales marele gaoz al tarii numit Bucuresti (apropos, eu sunt nascut in Bucuresti sector 1 din parinti si unii bunici si chiar unii strabunici bucuresteni). Gibonu, pana la trenuri si rachete spatiale zi-mi si mie macar un capac de canal la nivel cu pavajul in acest oras?! Cunosti vreunul? Eu nu. Si daca dai o tura pe oriunde si te uiti cum arata orice.... strada.....trotuare, stalpi, diverse.... si ai fost dincolo de granita aia pe cealalta planeta mentionata, zi-mi si mie daca tu chiar crezi ca in anii care vor veni, nu conteaza cati, chiar o sa se faca ceva in orasul asta in asa fel incat sa inceapa cumva sa semene cu planeta de dincolo de granita de vest?! Poti arunca o privire si la oamenii din jurul tau, una rece, logica si sa-mi spui daca ti se pare posibil chiar si cel mai umil vis de imbunatatire al acestui oras?!?! Nu mai spun si despre citirea istoriei..... Aia chiar te trimite in pesimism absolut! Asa ca, trenuri, strategii.....etc.....vise monsher! Asta cu modificarea densitatii oraselor chiar ca pare mousse de ciocolata dietetic pentru somalezi! Deci, se descurca fiecare cum poate! Eu imi voi face cruce si cu limba in gura cand voi vedea macar un capac de canal perfect la nivel cu pavajul. Asa cum am vazut in Italia chiar si in orase mici din fundul tarii lor. Nu mai astept sa faca astia trenuri si rachete, mi-am facut deja provizii de biciclete. La masina oricum nu mai am nici o zeama in amortizoare dar nu conteaza, cu bicicleta am viteza mai mare. Si evident, fara politica! Dar oricum, nu conteaza!
  14. psb

    https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25640780-carlos-moreno-aveti-piatete-publice-minunate-strazi-frumoase-colonizate-masini-nu-mai-este-posibil-continuam-asa.htm
  15. psb

    pentru lant iti recomand exact pe asta: https://www.emag.ro/brunox-top-kett-bulk-100ml-solutie-pentru-ungere-si-curatare-lant-bicicleta-422621/pd/D2J8YFBBM/?X-Search-Id=6ea4ad2dfa49a09b3c29&X-Product-Id=31800971&X-Search-Page=1&X-Search-Position=1&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view Pentru clicheti orice am incercat se duce dupa o vreme, chiar si vaselina groasa. Acum voi incerca cu ulei (auto) de motor, sintetic, cum am scris mai sus. Nu-mi fac mari sperante deoarece orice e curgator, curge. Am o banuiala care ar fi cea mai grozava ungere - am o vaselina de la Panasonic (obtinuta prin sursa service intern Panasonic, reteaua lor cu piese) pentru mecanisme fine, este culoare albastra, se baga in video VHS, casetofoane, etc. Asta pun pariu ca e the best la clicheti dar nu ma indur deoarece un borcanel din ala m-a costat imens si nu mai pot face rost. Dar ca idee, vaselina pentru mecanisme electronice cum ar fi de exemplu video VHS, casetofon, etc. Am si alba Panasonic care este non-migrated pentru obiective foto dar idem, borcanelul e mic, e din Japan si costa o avere. Dar ca idee de cautat. Astea nu sunt groase ca vaselinele normale dar nici nu curg ca zeama, au o consistenta mai spre iaurt slab.