psb

Membru
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About psb

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. psb

    The Handmade Bicycle Show Australia 2018: https://fyxo.co/blogs/fyxo/handmade-bicycle-show-australia-custom-built-frames-bikes
  2. Eu iti recoman asta: https://www.freerider.ro/teste/devron-urbio-r6-8-2018-134242.html Daca cauti, ai rabdare sa pandesti, poate ii suni pe cei de la afisport si te tocmesti, etc, o gasesti cu 4000 lei. Cu urcatul nu-ti face griji, ori poti cu orice bicicleta decenta cu mai multe viteze, ori nu poti cu nimic. Daca nu poti, o iei pe jos. Cand vi la vale iti scoti parleala. Insa atunci se va cunoaste ce bicicleta ti-ai luat!
  3. psb

    Teemo, e misto bicicleta luata de la afisport, sa o calaresti sanatos! Pentru centrare roti, avand in vedere ca nu ai experienta, mai bine cauta un mester. Altfel aiuresti rotile. Ca pompa iti recomand ce mi-am luat eu, este exceptionala (singurul neajuns, nu se citeste bine acul pe cadranul manometrului. Eu am luat verde praz, poate aia rosie sau cea neagra sa citesc mai bine): https://www.decathlon.ro/pompa-picior-900-galben--id_8385480.html PS - cat priveste "sezonul", nu se stie cum va fi vremea. Iarna trecuta era ca vara. Pe frig e chiar mai bine deoarece se raceste mai bine "motorul"
  4. psb

    Probabil ca trebuie departajate parerile intre cele doua categorii, ciclisti de performanta si cei amatori. Eu sunt (foarte) amator dar am adunat mai multe seturi de roti. Schimbandu-le si comparand mi-am dat seama ca intradevar, profilul mai inalt este mai aerodinamic, adica ajuta putin. Cat de putin?!... Asa cum am spus, depinde pe cine intrebi. Insa, e un mare neajuns, vantul lateral (prefer versiunea romaneasca decat cea licuriceasca, "crosswinds"). La rafale se simte destul de zdravan un profil inalt! Eu merg mai mult prin Bucuresti si chiar in toamna asta m-a prins o furtuna cu vanturi turbate. Defapt mi s-a intamplat de mai multe ori, au fost mai multe zile cu vant. Vantul in oras e amplificat de anumite zone cu cladiri inalte. Vine in rafale bruste si turbate. M-a prins cu profilul subtire si tot am avut impingere laterala, daca aveam roti cu profilul inalt o pateam. Putea sa ma arunce sub masini. Am cunostinte printre profesionisti. Am auzit relatari de biciclisti aruncati de pe pod de vantul lateral. Cei care au patit-o aveau roti carbon cu profil inalt. Tipul care mi-a povestit este triatlonist si la el am vazut numai roti de carbon cu profil inalt. Tot el mi-a spus ca cea mai mare frana aerodinamica o reprezinta nu atat janta cat spitele! Cica spitele sunt un cosmar aerodinamic si rotile cu profil inalt au un comportament mai bun aerodinamic deoarece... au spitele mai scurte! Evident, spite multe inseamna turbulente mai mari. Probabil, logic, cel mai bine e sa ai spite cat mai putine si evident, cu profil normal, nu cine stie ce chestii late si aiurea. Una peste alta, cea mai mare problema la un biciclist este cea aerodinamica, evident. Dar ce as alege..... Defapt am de toate felurile..... Pai uzual merg cu profil mic. M-am speriat tare cand era sa ma ia vantul din lateral! Oricum, pe vant nu m-as aventura pe camp sau zone problematice cu un profil inalt! Alta intrebare.... beneficiul?!.... Pai ce sa spun, totusi alea cu profil inalt imi plac mai mult. Totusi, orice as spune, se simte un beneficiu (aerodinamic) si chiar daca eu sunt amator, pentru mine conteaza mult!
  5. psb

    Dupa ce o primesti, mergi cu ea cateva zile, preferabil sa forjezi tare, adica sa nu o ierti. Abia dupa aia o duci la un service ... dar intai trebuie sa te lamuresti peste ce mesteri dai acolo. Unii nu se pricep si chiar distrug, altii nu-si dau interesul si se fac ca fac, le dai bani degeaba. Nu am idee ce este in Alexandria.... Si ma explic. Devron am si eu. Din ce am constatat (vazand si altele) au piese bune (unele foarte bune! Adica au sursa buna de piese. Taiwan sau China), calitate decenta, misto oferta lor, pretul e corect, cateodata chiar foarte bun, insa asamblarea lasa de dorit, exista chiar greseli de asamblare. Banuiala mea este ca ei isi dau silinta dar nu se pricep foarte bine, probabil cei care asambleaza sunt bine intentionati dar nu sunt foarte priceputi, adica sunt mai "Dorei". La a mea gresisera in doua locuri desi existau marcaje pentru o asamblare corecta (dar totusi trebuie sa te invete cineva sa le vezi). Cateva spite au necesitat mici ajustari dupa ce am hingherit-o primii 50km. Per total sunt foarte multumit dar ca nivel asamblare mi se par sub asiatici (am vazut bici asamblate chiar in Cambodgia si erau evident peste Devron. Ca manopera. Apropos, am vazut CUBE facute in Cambodgia).
  6. psb

    niste roti de cursiera la 5 bari se considera dezumflate. Tot ce am eu (28" cu 23/25) sunt date (scris pe cauciuc) min. 6 bari....max 7,2.....7,5....8 bari. Pana nu de mult mergeam si cu 5 bari dar cand m-am mai informat am bagat peste 6 (ca oricum, daca citeam ce scrie pe caucic deja stiam....) Am tot incercat sa vad cum e cu mai putin, cu mai mult. etc, in final am ajuns la concluzia ca e bine de respectat ce scrie pe cauciuc, asa ca merg spre minim, exemplu 6,5 bari daca scrie min. 6. Parerea mea, un cauciuc mai dezumflat (de exemplu in loc de minim 6 bari, chiar 4 bari) nu protejeaza roata .... cand e sa fie. Protectia adevarata e din partea biciclistului si.... norocului. Doar ca daca-i dezumflat muncesti mai mult (in zadar) si iti iei mai repede tzeapa.
  7. psb

    Pare la ochi ca incape dar nu incape, asa cred desi nu cunosc exact modelul asta. Aceeasi problema am avut si eu. Fiind din Bucuresti, nu exista drumuri mai proaste ca aici, asa ca am vrut acelasi lucru, sa maresc baloanele. Din 3 cursiere detinute numai la una am reusit dupa ce am polizat etrierul spate, traversa aia micuta deasupra rotii spate pe care sta frana tip cleste. La 28mm atingea cativa mm. Tine si de felul cauciucului, unele sunt foarte rotunde/balonate, altele sunt turtite. Ce am pus eu este Mavic Yksion care e foarte balonat (in sus). Cred ca am polizat aprox. 3mm fara sa afectez rezistenta, mai ales ca respectiva cursiera e pe discuri, deci etrierul ala sta gol, doar de rezistenta. Atingea in zona unde e gaura pentru frana cleste, acolo e un cilindru si astfel l-am polizat pe burta, deci nu am avut mult de pilit, numai ca se face o mega mizerie si trebuie protejata bicicleta sa nu intre praf in toate alea. La ochi pareau toate ale mele ca merg cu 28mm, treaba e cam asa - pe furca fata merg toate, problema e la spate. La una din ele cauciucul atingea si furca orizontala spate care nu e destul de cracanata (in laterale); efectiv lu' asta nu ai ce-i face! Asa am aflat de la profesionisti ca aceste cursiere clasice sunt facute pana la 25mm. Si repet, la ochi toate pareau ca ar avea loc. Mai e un aspect, ce am simtit la trecerea de la 25mm la 28mm...... Mai nimic. Nu pot spune ca sunt consistent mai amortizat la hartoape, e doar o idee, mai mult ceva psihologic. Dar pot spune ca niste cauciucuri mai mari franeaza mai mult la viteza, adica se simt mai naspa daca vrei performanta (viteza). Se aude aerul pe care-l tulbura. Alea subtiri (23mm) nu fac zgomotul asta de aer. Si ma refer la fix aceeasi marca cauciuc deoarece am Mavic Yksion de toate dimensiunile. Practic, la hartoape nu te ajuta prea mult in plus, tot trebuie sa faci circarie, adica sa nu stai ca mamaliga pe sa. In final as fi pus 23mm la loc dar am zis ca tot am dat bani pe astea de 28mm. Asa ca mie mi-a trecut, adica m-am resemnat, daca vreau musai sa intru in hartoape grele, imi iau MTB-ul. La ora asta ezit chiar si la 25mm si sincer, sunt fan de 23mm..... Dar pe vreme uscata. Ca oricum, pe ploaie nu conteaza, cazi cu orice caucicuc din asta, poate doar cu niste caltabosi de MTB sa fi mai in siguranta.
  8. Eu am cam 1,76 si am ajuns la concluzia ca masura 54 e cea mai buna la mine. Detin o cursiera 55cm, una 54 si una 53. Mai am una 56 mai veche, anii 90 ghidon drept. Din toate, cea de 54 imi vine cel mai bine. Avea pipa originala de 100mm, i-am luat pipe de 110mm, 120mm si 130mm incercandu-le pe rand, ramanand cea de 110mm desi nici aia originala de 100mm nu e rea, putand fi folosita si cea de 120mm dar mi se pare ciudata directia cu asta lunga (mai ales la manevre scurte). Totusi am ezitat mult pana am scos-o pe cea de 120 pentru cea de 110. Si da, 1cm conteaza! Nu am nici o legatura cu performanta, ma refer la feeling, comoditate, manevrabilitate. Aceeasi bicicleta cu cele 4 pipe se simte destul de diferit. E si explicabil, mainile stau asezate in pozitie diferita in plan fata de punctul de contact al rotii fata cu drumul. Cu pipa scurta sunt mai in spate, cu pipa lunga am mainile mai in fata, evident ma raportez diferit la directie. Conteaza mai ales in oras unde trebuie manevre scurte si complicate. Dar exista o diferenta, cred eu. Am observat ca pentru oras e mai ok o masura mai mica la cadru iar pentru curse lungi si drepte inafara orasului pare mai buna (mai relaxanta) o masura mai mare. Parerea mea....
  9. psb

    Pare sa fie asta (short cage): http://www.chainreactioncycles.com/ro/en/shimano-105-5701-10-speed-rear-mech/rp-prod85966 Ar trebui sa mearga pe 30 dar la mine e clar ca nici pe 27 nu urca (foaie clasica 50/34). Sa fie de vina urechea de prindere a schimbatorului ?! (prea scurta?) Am incercat si din surubul ala vertical si nu vrea cand lantul e pe foaia mare (sa urce pe 27T). Posibil sa am lantul prea scurt (e din fabrica pus pe caseta 12-25): https://accidentalrandonneur.wordpress.com/2016/04/14/a-guide-to-rear-derailleur-cage-length-short-medium-or-long/
  10. psb

    la una din ale mele am un 105, 10s, pe grup 12-25 (asa era din fabrica). Am luat o alta roata si am gasit un grup 12-27. Deraiorul nu vrea sa urce in pinionul mare, cel de 27. Urca doar pe foaia mica. Nu am schimbat lantul, poate e prea scurt?! Din reglaje nu-l pot face sa mearga peste 25. Apoi mi-am luat un grup 11-25. Vad ca deraioarele 105 sunt date lejer la 25-32, nu inteleg ce are al meu?! Poate e specia cea mai scurta?! Stiu ca e model 2010....2012.
  11. psb

    nu merita (poate mai mult de) 1500 lei sa dai pe piesele alea, si daca nu sti sa le montezi mai dai bani la un atelier sa ti le puna (dureaza si nu e ieftin). Iti mai trebuie si cabluri, alti bani. Rotile la martoaga par vechi si nasoale, nu vad de ce ai pastra cadrul si mai ales furca, practic sunt bani aruncati pe ceva neispravit cu sanse indoielnice. Ma indoiesc ca merge grup de 10 pe caseta ta de 8. Poate nici 9 nu merge dar de ce nu mergi la un atelier sa intrebi?! Un mester se uita si iti spune imediat. Mai bine vinzi martoaga pe cat poti s-o mariti si cu inca cei minim 1500 lei pe care esti chitit sa-i frigi, iti iei alta cursiera second hand gata echipata si gata potrivita. Cu vreo 2000 lei si rabdare gasesti ceva mult peste actuala martoaga. Mai ales ca vine iarna si se vor ieftini. In general nu se merita facut nimic din piese cumparate noi. Merita sa iei una "deagata" si s-o mai bibilesti la chestiuni marunte, nu radicale cum vrei tu. Eu am trecut prin dilema asta existentiala avand o Principia veche cu shimbator pe cadru si ghidon vechi sudat de rugina intr-o pipa veche sudata de rugina, jucaria pe 7 viteze. Am ajuns la concluzia ca pana si sa-i schimb ghidonul, pipa si sa-i pun manete cu piese second hand e mult prea scump! Cu bani dati pe asa ceva as cumpara o cursiera cu totul numai sa o fac donatoare de organe.... dar cum sunt multe atat de diferite, nu merge. Intr-un final mi-am dat seama ca vechitura trebuie sa ramana asa cum este.
  12. psb

    Ca sa nu-ti mai sara adidasii cumpara pedale cu crampoane. Te asigur ca unele sunt date naibii, daca pui incaltamintea pe pedala nu o mai poti misca din loc, nu conteaza daca ploua cu galeata. Adidasii se agata cel mai bine, in general incaltamintea cu talpa moale. Unicul dezavantaj este ca te ranesti la glezne in pinii pedalelor. Eu folosesc numai din astea (in Bucuresti) si permanent am rani pe picioare. Dar nu as mai folosi pedale normale. Astea cu crampoane mi se par grozave! Dar a trebuit sa cumpar multe feluri pana mi-am gasit unele sa-mi placa (marime, greutate, rulmenti, latime, lungime, etc). Unicul motiv de folosire a pedalelor cu agatare (cele discutate mai sus) este sa poti sa si tragi cu piciorul, nu numai sa apesi. E un avantaj foarte mare la drumuri lungi si de la o vreme ma gandesc si eu la asa ceva. Uite niste exemple de pedale cu crampoane: Avand in vedere subiectul si cele discutate, am o rugaminte (de la colegii experimentati), puneti-mi si mie niste linkuri cu pedale + incaltarile aferente pe varianta (discutata si recomandata mai sus) pentru MTB (am evident, cursiera, dar din ce ati discutat, cred ca daca ma decid sa incerc "dracia", as incepe cu cele cu 2 fete pentru MTB). Eu desi sunt pe bicicleta cam de peste 40 de ani, nu am avut si nici incercat niciodata pedale si incaltaminte cu retinere. Ca idee, imi este frica de asa ceva. Cel mai mult umblu prin Bucuresti, evident.... printre masini, de exemplu azi a fost balamuc peste tot, ma strecor, fac slalom, tai calea la masini, etc, este foarte periculos, trebuie mare precizie si atentie. Chiar si pe sosea inafara de Bucuresti e naspa, asa cum am iesit putin azi si era coloana de masini (rar am vazut asa trafic! Cel putin pe centura era blocat tot!), de multe ori nu-mi ramanea loc decat vreo 40cm intre oglinzile retrovizoare si santul urias din dreapta in care daca ma duc, dus sunt! In situatii din astea mi se pare foarte periculos sa am picioarele agatate in pedale. Spre exemplu cand trec pe langa o basculanta aflata in coloana semi-miscatoare la 10cm distanta. Pe de alta parte, cand merg mult imi dau seama ca mi-ar fi de mare ajutor sa pot si trage in sus, nu numai sa imping in jos cu picioarele. Am inteles ca e periculos la inceput pana se formeaza reflexul sa rasucesti piciorul ca sa-l desprinzi intr-o fractiune de secunda. Probabil as incerca intai inafara de Bucuresti la drum intins. Si am vazut ca preturile nu sunt tocmai mici!
  13. psb

    Povestea mea continua.... Mi-am cumparat Continental UltraSport de 28mm pliabila (90 lei, nou din magazin) si am inlocuit Mavic-ul de pe spate cu asta. Le-am cantarit, Mavic au 221 grame si Continental 330 grame. Mavic se monteaza foarte usor, le bag cu mana, nu am nevoie de levier, insa Continental intra ceva mai greu. Ambele stau foarte bine pe janta. Dupa care am mers..... Si concluzia mea, chestie de feeling, imi plac mai mult Continental! Mi se par net superioare.... Nu pricep de ce mi se par mai bune?!... Continental sunt ca si clasa inferioare si mult mai ieftine, plus mai grele. Mi se par "alta viata" (asta e prima expresie care mi-a venit in cap dupa ce le-am inlocuit si am dat prima tura). O sa pun Mavic inapoi deoarece nu-mi vine sa cred.....
  14. psb

    La aceeasi bani (2500 lei nu e o suma mica) mai degraba as lua-o pe asta (oleix): https://www.निषिद्ध/oferta/merida-cyclocross-500-2x11-105-5800-gravel-cursiera-cannondale-trek-IDbtnvx.html#1a3c3bb6d4 sau (daca renunti la gravel - eu asta as alege in locul tau): https://www.निषिद्ध/oferta/cursiera-full-ultegra-canyon-f8-roti-mavic-IDbrO9Q.html#0f8d3642ba Si la mai putini bani, astea: https://www.dirtbike.ro/bazar/cursiera-nishiki-criterium-391246 sau https://www.dirtbike.ro/bazar/merida-cyclocross-384906 sau: https://www.निषिद्ध/oferta/semicurasa-nishiki-IDbl9Xn.html#0118cb6e25 sau: https://www.निषिद्ध/oferta/bicicleta-principia-revolution-ID911bJ.html#271fc21e5e
  15. psb

    Recomandarea mi se pare foarte buna (raportat la ceea ce a expus MeHigh. Si marimea cadrului pare exact ce trebuie). Rotile sunt ce trebuie, cadrul nu arata rau! Eu am la una din cursiere Microshift Arsis 10, adica modelul vechi, inainte de asta. In acelasi timp am Shimano 105 (pe 10 si 11 viteze) pe inca doua cursiere si am avut pana de curand si un Shimano Claris (8 viteze). Deci pot face comparatii. Microshift Arsis (10) e o ciudatenie pe langa Shimano, diferentele sunt foarte mari. Parca ar fi comenzi de tractor pe langa comenzi de formula 1. Dupa ce mergi pe Microshift Arsis si treci pe Shimano 105, nu-ti vine sa crezi ce se intampla! Partea buna la Microshift este ca maneta de frana e fixa (stanga-dreapta), ferma. La Shimano e mobila pe lateral si trebuie sa fi atent! Totusi Microshift asa zgomotos si cu arcuri asa tari, atat de primitiv, imi place, si nu stiu de ce?! E chiar grozav, barbatesc! Cand schimb vitezele afla toata strada! La 105 aproape nu sti cand schimbi vitezele, e fin, delicat, feminin, pe cand la Microshift parca esti in excavator, e barbatesc, zgomotos, grosolan! Iar clenciul ala la deget de coborat in pinion e foarte ergonomic. Mi se pare mai ergonomic decat clapeta aia finuta din dosul franei de la Shimano.