bike1

Membru
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Neutral

About bike1

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Ocupaţie
    Programator

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. In jur de 3Kg, se scoate extrem de usor. Am optat pentru o baterie externa si nu una in-tube pentru ca asa pot transporta o baterie suplimentara foarte usor fata de una in-tube care e lunga si cam dificil de carat (cu un rucsac normal sau atasata de cadru, cumva). Cea normala se ventileaza si mult mai bine. Cat despre caratul unei baterii suplimentare, se poate face cu un rucsac special pentru asa ceva (am avut ocazia sa probez unul, e o diferenta fenomenala fata de un rucsac normal, zici ca nici n-ai bateria in spate). Cea mai eficienta metoda dpv. energetic de a transporta bateria este insa pe cadru pentru ca masa suplimentara de 3 Kg nu se traduce decat printr-o diferenta foarte mica de autonomie in raport cu autonomia castigata prin utilizarea a doua baterii. Si aici vine buba mare.. unde o transporti mai exact astfel incat sa nu sufere pagube din cauza socurilor repetate si sa nu iti modifice centrul de greutate? Aici inca mai meditez. Oricum, pentru mine in acest moment iese din calcule o tura de 100 Km cu 4000m diferenta de nivel care sa justifice utilizarea unei baterii aditionale. La 50 Km fac deja celebrul "pump arm" si incep carceii deci inca am nevoie de antrenament serios.
  2. Pentru a o baga in masina trebuie desfacuta roata fata si cam trebuie doua persoane, una sa tina de chainstay si motor si alta de ghidon. O astfel de bicicleta se aseaza cel mai bine pe un portbagaj pe carlig pe care intentionez sa-mi cumpar dupa ce ma lamuresc cu greutatea maxima (sunt doua astfel de biciclete + greutatea portbagajului care la Thule nu e deloc neglijabila, un Thule VeloCompact 927 are 20 Kg). Pe masina e foarte dificil de montat. La cele 67 Kg ale mele nici nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna sa o ridic deasupra capului. Ar trebui cumva o scara mica pe care sa o am tot timpul in masina dar chiar si asa trebuie sa ai un spate extrem de solid - acolo cel putin ma resimt eu cand o car. In general la deal se poate folosi functia de walk assist - un buton care trebuie tinut apasat si care face ca motorul sa se invarta singur dar la o viteza mica. Ajuta un pic dar nu grozav. Eu unul nu prea simt acest ajutor pe scari sau intr-o panta mare. Dupa cum vedeti, nu sunt chiar toate lucrurile roz. Daca sunteti genul de ciclisti care mergeti frecvent in zone salbatice si aveti de carat bicicleta la deal, nu se preteaza mai deloc pentru asa ceva. Un sector de drum forestier de 100-200m de doboraturi urate inseamna de regula intoarcere, manevrare bicicletei, chiar si cu bateria scoasa, fiind greoaie si impractica.
  3. In cazul bicicletei pe care o am eu, dotata cu motor Yamaha, exista chiar 5 tipuri de asistenta. Abia al doilea mod de asistenta, Eco, face ca bicicleta sa se "simta" ca una de 12 Kg si sa poti merge normal. Primul mod, Eco+, e gandit ca un mod pentru antrenament si are un consum extrem de redus, autonomia bicicletei fiind estimata la peste 120 Km pe drum drept. In functie de timp, de oboseala, de factorul fun, la urcare pot alege sa folosesc Standard, High sau Extra Power. Ultimul consuma extrem de mult si, asa cum am descoperit, nu ajuta decat daca esti pe pinion mare, la viteza mica si pe o panta foarte abrupta. Pe o panta medie, lunga, chiar si pe modul Extra Power, bicicleta sustine cu mult efort din picioare 20 Km/h. Daca la inceput am folosit cu precadere Standard si High, acum folosesc in principal Off, Eco+ si Eco pentru majoritatea plimbarii, restul de moduri fiind activate strict pe portiunile dificile. Astfel, imi maresc considerabil autonomia la o tura mai lunga. Antrenandu-ma in acest mod pe o perioada mai lunga voi ajunge la conditia fizica care mi-ar permite sa fac aceleasi ture si pe o bicicleta normala, usoara. Avantajul electricei in acest caz este faptul ca pot face inca de la inceput traseele pe care mi le doresc (prima mea tura pe electrica a fost de 50 km si ~1000m diferenta de nivel). Asadar, avantaje multe pentru incepatori dar sunt si pentru cei avansati. Cum a mentionat si @akebono, daca faci downhill nu o sa mai vrei sa te intorci la bicicleta clasica pentru ca tie oricum nu prea iti pasa de partea de uphill unde acum "trisezi" cu asistenta. Iar la coborire esti tu si atat. Daca ai deja o bicicleta clasica si faci frecvent ture lungi cu diferente mari de nivel, bicicleta electrica nu te va ajuta prea mult ba chiar te va incurca in astfel de ture. In Europa deja exista acest de tip de turism, pe biciclete electrice, iar bateriil se incarca seara la pensiune/cabana. Bosch a inceput un program de amplasare a unor statii de incarcare in zonele montane. Cat timp exista respect intre diversele categorii de ciclisti, eu cred ca putem avea cu totii loc pe poteci.
  4. Ca sa mai linistim un pic atmosfera.. cateva poze cu bicicleta! Pedalele originale le-am inlocuit cu un set de Nukeproof Horizon Pro.
  5. @JDM daca vrei sa te antrenezi, iti opresti motorul si o sa iti fie mai greu decat cu o bicicleta normala. Motorul pus pe asistenta minima echivaleaza cu mersul pe o bicicleta normala. Bicicleta mea are si un mod intre motor oprit si bicicleta normala. Daca tu zici ca a merge cu o bicicleta de 25 Kg fara asistenta nu e antrenament, inseamna ca ce faci tu cu o bicicleta de 10 Kg este joaca. O tura rapida este o tura in care ies de la munca la 5, urc 1000m diferenta de nivel si cobor pana ma prinde intunericul. Bicicleta electrica imi permite sa fac tura asta. Nu trebuie sa renunt la ea din cauza timpului. Motivele pentru care fac asta pot fi variate: mi-e dor de munte, vreau sa ma antrenez, vreau sa meditez etc. Si legat de prieteni, da, as fi putut iesi cu ei daca ma antrenam individual un an. Bicicleta electrica imi permite insa sa fac asta acum, azi. De ce nu as vrea asta?
  6. Avantajele, asa cum le-am vazut eu cand am decis achizitia: - Imi permite sa ajung acolo unde as ajunge probabil dupa ani buni de pedalat; in cazul meu, pasiunea pentru traseele montane pe care o duc acum la un alt nivel - Imi permite sa ma antrenez cand doresc, cum doresc, cat doresc - Imi permite sa fac o tura rapida atunci cand timpul sau dispozitia nu imi permit altceva - Imi permite sa ies la o tura impreuna cu prietenii mei mult mai experimentati Nu incerc sa va conving. Nici pe mine nu m-ar fi convins nimeni sa cumpar asa ceva inainte sa o incerc. Mergeti, inchirati una. Decideti pentru voi daca merita, fara sa ascultati de nimeni. PS. Ca si factor amuzant, la turele cu prietenii am ajuns in general sa pedalez mai mult biciclete clasice pentru ca toti vor sa incerce experienta unui ebike. Chiar si cei care erau total impotriva lor.
  7. Am si uitat de topicul asta M-am amuzat bine citindu-mi comentariile din vara cand nu aveam absolut nici cea mai mica idee ce bicicleta sa-mi iau insa mergeam ambitios in directia bicicletelor race de carbon, extrem de neconfortabile dupa cum am si descoperit proband cateva. Raspunsul la intrebarile mele a venit de la sine in momentul in care am testat o bicicleta electrica mtb - un emtb cu alte cuvinte. Eu eliminasem fara nicio motivatie serioasa ideea unui emtb din cauza greutatii foarte mari (20-25 Kg) si ma gandeam ca pantele mari pot fi urcate doar cu biciclete usoare. Nimic mai fals si pot sa va zic ca e adevarat ce spun ciclistii destepti: inainte de a avea o idee preconceputa despre ebikes, testeaza una. Asta am si facut, chiar pe un traseu cu o diferenta de nivel foarte mare si lung pe care in mod normal nu l-as fi putut face cu pregatirea mea de atunci. Momentul in care am pornit asistenta si am urcat cu 15 Km/h o panta uriasa unde as fi mers altfel pe langa bicicleta a fost si cel in care beculetul s-a aprins si am realizat ca am gasit exact ce imi trebuie mie. Este absolut superba senzatia in care esti sigur de ceea ce vrei si stii ca nu are cum sa fie gresit. Imi doresc uneori sa traiesc din nou acea zi revalatoare.. Apropo, avem si un castigator @PVN10, aveai dreptate insa cred ca eram prea prins in discutia despre cum sa fac bicicleta aia de curse mai confortabila in loc sa iti citesc cu atentie mesajul. Nu o sa mint, nu sunt lucrurile numai roz in ceea ce priveste bicicleta electrica. Am descoperit ca tot e nevoie de munca daca vrei sa ai o autonomie de 1000-2000m diferenta de nivel (ceva caracteristic turelor de munte pe care le doresc eu) si tocmai de aceea m-am antrenat mult pe modurile inferioare de asistenta si chiar fara asistenta acolo unde pot. Multi ar zice ca ar fi cam acelasi efort ca la o bicicleta normala pe distante mari. Sa zicem, cu mentiunea ca nu mai impingi si te bucuri de stat in sa. In rest, pentru ture scurte sau cand timpul nu iti permite sa te intinzi prea mult, este absolut bestiala senzatia de asistenta. Greutatea devine un impediment mare atunci cand in poteca sunt copaci cazuti peste care trebuie sa salti bicicleta. Traseele in zone foarte salbatice unde de regula sunt si doboraturi nu mai sunt brusc atat de fun, oricat de mica ar fi diferenta de nivel. Nu mai vorbesc de caratul pe scari in bloc fara lift - e jale mare la ebike. Intr-un final, cea mai amuzanta parte este ca am luat in cele din urma un ebike full suspension, descoperind pe propria piele ce mare e diferenta fata de un hardtail atunci cand experienta ta e aproape 0 si ajungi pe teren cu radacini si bolovani. Si.. pentru ca sunt deja obisnuit cu reactiile majoritatii fata de ebikes.. sa inceapa HATE-ul!
  8. Salut! A comandat cineva de aici biciclete wilier? Ceva pareri?
  9. bike1

    Salut, Pentru cei ce gasesc acest jurnal in viitor as dori sa aduc cateva lamuriri, fara sa aduc nicio acuza autorului: pornind din Rastolita cu bicicleta se poate ajunge la Taul Zanelor. Autorul jurnalului, @a_mic, a mers bine pana la "mare intersectie plina de indicatoare" (cautati in jurnal aceste cuvinte pentru a vedea si poza) si a luat decizia corecta de a urma drumul forestier, spre sud-vest, la vale. Din pacate, nemaivazand niciun marcaj, a crezut ca urmeaza sa se rataceasca si s-a intors, continuand pe cruce albastra (traseul 18) spre nord-est. Aici as mai face o observatie pentru cei care ajung in zona. De la "mare intersectie plina de indicatoare", mai exista o varianta, pe curba de nivel, initial spre vest, care iese in cele din urma pe valea Paraului Mijlociu. Si acest drum forestier se afla intr-o stare exceptionala dar nu prea are nicio finalitate ciclo-turistica. La finalul acestuia incepe o poteca veche (in prezent slab spre deloc marcata) spre varful Bistricior. In mod firesc, urmand crucea albastra, acesta a ajuns la un pas de traseul de creasta al Calimanilor. De fapt, din punctul in care s-a intors, ar fi avut cam 1 Km lungime si 200m diferenta de nivel pana in Curmatura Tihului. Din pacate, nu se mai poate merge deloc pe bicicleta, parcursul fiind dificil (se merge prin albia raului, peste bolovani). Ca sa va faceti o idee, iata cum arata continuarea: Asadar, push bike 200 metri diferenta de nivel. Revenind la Taul Zanelor, daca ar fi urmat drumul forestier pe care incepuse bine, ar fi ajuns la un moment dat la o alta intersectie: Daca pana acum s-a mers la vale, spre SV, acum se schimba directia spre N-NV si se urmeaza drumul forestier Secu. Dupa 4.5 Km se ajunge intr-un loc larg numit Gura Scurtului: Pentru Taul Zanelor trebuie urmat drumul de pe valea Scurtului, spre dreapta. Dupa ce se iese in Poiana Lunga se ajunge in cele din urma la o intersectie unde se alege drumul forestier catre nord. Atentie, in primavara acestui an, drumul forestier dintre Poiana Lunga si Taul Zanelor era plin de doboraturi, e posibil insa ca Romsilva sa le fi curatat intre timp mai ales ca alte trasee din zona aceasta au fost eliberate de curand. Se poate urma si drumul spre stanga, spre Poiana Tiganca, aflata nu departe de Poiana Lunga. Daca se alege aceasta varianta, se urmeaza firul vaii Secu pana intersecteaza traseul banda galbena. In primavara acestui an, banda galbena avea multe doboraturi dar se poate urma un forestier secundar (se vede punctat) si se iese tot in Poiana Tiganca. Se urmeaza apoi drumul forestier insotit de marcajul banda galbena, prin poieni extrem de frumoase, pana in Poana Lunga. Poiana Tiganca adoposteste o mega stana, atentie si la acest aspect. Pentru varianta prin Poiana Lunga, calculele matematice zic cam asa: din Rastolita, de la drumul national si pana la Gura Scurtului, 20 Km de drum forestier bun, se poate parcurge cu orice masina. De la Gura Scurtului spre Poiana Lunga/Tiganca drumuri forestiere, dificile/imposibile pentru masini normale, numai bune de bicicleta. De la Gura Scurtului la Taul Zanelor, 7.5 Km, 467m diferenta pozitiva si apoi 92 diferenta negativa (se urca pana in Poiana Lunga apoi se coboara usor spre lac). Data fiind calitatea exceptionala a drumului forestier pana la Gura Scurtului, as putea recomanda astfel un circuit, cu o masina lasata la Gura Scurtului, urcat pe Scurtu, ajuns la Taul Zanelor, intors apoi prin Poiana Tiganca si coborat pe Secu. Cei mai experimentati si mai in forma pot lasa masina chiar in Rastolita dar mai adauga 40 Km dus-intors acestui circuit. Ca si incheiere, as dori sa-l felicit pe @a_mic pentru curajul de a duce drumul forestier de pe valea Tihului pana la capat.Din Rastolita si pana unde s-a intors el a parcurs nu mai putin de 23 Km, urcand 800 metri diferenta de nivel.
  10. Eu ma voi retrage din aceasta discutie, vad cam multa ingamfare pe aici. Da bun, nu stiu sa ma dau pe bicicleta (am si zis, nu prea stiu nici macar sa merg bine), dar daca incepeti ca voi, ciclisti seriosi, veti rade de mine ca incerc sa obtin o pozitie mai confortabila, eu nu vreau sa am de-a face cu astfel de oameni. Voi nici macar nu stiti ce problema medicala am eu, motivul principal pentru care caut o bicicleta foarte usoara. Dar totusi am ambitia sa merg, sa ma duc pe munte cu munte spre deosebire de voi cicilistii "seriosi" care va uitati si radeti. Hai sictir.
  11. Luni am carat o bicicleta la 13.1 Kg. M-au durut bratele cat am dus-o pe scari si la un punct l-am rugat pe amicul meu sa o duca. Merida Big.Trail are cam tot pe acolo (13.07Kg - big.trail 800) deci va fi la fel de grea. Ca si fapt divers, daca eu merg pe o bitza de 9 kg, roti de 1.2 Kg, full XTR dar cu ghidon rise 40mm, pipa la 15 grade, scurta, cine rade de cine..?
  12. Cred ca ati inteles gresit, m-am referit la comentariul lui @greaper din 14 iulie care spunea cam asa: Iar eu am gasit ieri un contraexemplu, o bicicleta care avea chiar mai putin decat declara producatorul.
  13. Nu stiu cat de ideala e acea bicicleta. Am facut switch-ul de pipa, pus una de 15 grade montata pozitiv, 80mm, deci tehnic am castigat 22mm reach si statea si cu 23mm mai sus. https://imgur.com/a/WqaGpkA Senzatia a fost, sincer, mai nasoala - da, nu mai eram asa intins ca inainte dar acum eram cocosat. Nu stiu ce sa cred - fie mai trebuia si ghidon rise cu inca 20-30mm, fie geometria de race este a naibii de rezistenta la modificari si se protejeaza de profanatori ca mine care vor sa le transforme in bunicute.
  14. Ah, ca tot comenta cineva pe aici cu greutatea.. ieri la magazin am cantarit un Cube Reaction C:62 Race, greutate specificata pe site 11.3 Kg. Cu tot cu pedalele de test, bicicleta din magazin avea 11.4x Kg iar pedalele cantarite individual aveau 410g. Asadar, iata ca se poate! Sigur, am putea fi carcotasi acum si sa spunem ca bicicleta aia are un defect si ca nu e turnat cum trebuie cadrul etc. ..
  15. Nukeproof Scout 290 are reach 425. Cameleonul de la Santa Cruz 437! Nu o sa trec prin toata lista, ceva ma face sa cred ca toate vor avea minim 420. Se pare ca asta e geometria vremurilor noastre. Poate chiar apartin mezozoicului, cum zicea cineva mai sus. Mie 406 mi s-a parut un pic neconfortabil, daraminte mai mult. Urmatorul pas agreat cu baietii de la bikexcs este sa incerc o pipa scurta (70mm) pe carbonul ala de la Cube, sa vad cum se schimba situatia. Nu o voi duce chiar la extrem cu pipa de 50 pentru ca astazi am probat un Cube Ltd Pro din 2017, cu reach de 397, pipa de 80mm la unghi 0 si sincer mi-a placut faptul ca nu stateam chiar drept drept ca pe Attention. Am ceva retineri din pricina pozitiei seii dar sper ca se rezolva de la sine cu un unghi pozitiv la pipa.