elod

Membru
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About elod

  • Rank
    Membru
  • Birthday 05/17/1981
  1. Categoric, schimbatorul in butuc iti ofera mai multe satisfactii. Este usor de intretinut. Torni un pic de ulei pe lant (ma rog, pe fiecare rotita) din cand in cand, chiar fara a-l curata, daca nu ai timp. Este infinit mai simplu, daca nu vrei sa te bagi in maruntaiele lui. Diferenta de greutate la 3 viteze cred ca e in avantajul schimbatorului in butuc (fata de unul cu cateva pinioane si foi). La 3 viteze diferenta dintre trepte e destul de mare. Ii poti pune aparatoare de lant complet. Dezavantajul major este ca nu prea suporta regimurile agresive (de schimbat si de pedalat) si unul minor e ca uneori mai caraie.
  2. elod

    La playbike au (sau cel putin au avut acum cateva luni) camere pentru 29er cu valva presta.
  3. Retur. La cât a costat nu trebuie să aibă defect de fabricație.
  4. Am încercat și eu SPD-ul Shimano cu pantofi normali ieri. Execrabil. Mi se pare că pedalele SPD sunt mai scurte, simți (foarte tare) platforma, nu ai aderență, orice pantofi ai purta.
  5. elod

    Când căutam bicicleta acum 2 ani (câteva săptămâni) m-am îndrăgostit la fel de repede de Cube Analog, văzându-l doar virtual. Când l-am văzut și în magazin, eram hotărât să-l iau. Nu am regretat niciun moment că la vremea aceea am dat ceva bănuți în plus (sub 10% din valoare) ca să arate mai bine. Seria mată nu mi se mai pare așa de atrăgătoare ca cele vechi, și la unele (vezi Analog) s-a revizuit în minus și dotarea.
  6. În primul rând, felicitări pentru hotărârea luată. Cred că vei da jos foarte rapid kilogramele dacă faci 30km pe zi. Roți de 28, neapărat. Poți ieși fără probleme pe offroad (drum forestier, de țară, etc) cu ele. Suspensia la categoria asta de preț e mai mult fiță decât util. Vitezele multe de asemenea. 7 viteze sunt suficiente (maxim 8, vorbesc de pinioane spate). Sunt semnificativ mai ieftine toate componentele. Eu am pentru oraș (tot TM) o bicicletă cu schimbător în butuc, roți de 28, de care sunt foarte mulțumit, și cred că este cel mai potrivit pentru oraș. În plus, am și cauciucuri înguste (de 32, deci nu ceva extrem) care sunt mai agile. Diferența de simte cel mai tare în curbe, unde un cauciuc cramponat te "trage" înapoi. Ca dimensiune, bicicleta mea de oraș are cadrul cam de 60cm, și e perfect la înălțime de 183cm. Recomandarea Caprine de la X Sport mi se pare cea mai bună. În plus, poți închiria de la ei o bicicletă pentru vreo 2 zile să vezi cum e (dar ai grijă unde-l ții). Ai nevoie de un lacăt foarte bun în Timișoara dacă vrei să lași bicicleta nesupravegheată. Pregătește-te să cheltui cam 200 de lei doar pe lacăt. Nici nu te gândi să cumperi un lacăt din cablu de oțel.
  7. Depinde ce vrei. Cube-ul mai nou împinge cu oarecare nesimțire prețurile în sus și dotările în jos. Dovada este acest Analog. Analog-ul 2008 avea așa: Pedalier FC-M442 (acum are FC-M361), shiftere, pinioane, deraioare, lanț Deore (acum are un mix ciudat din care cel mai de kko este STI ST-EF60. Puteau pune mai bine un rapidfire Alivio). Merită să penalizezi Cube-ul și să iei Focus-ul dacă te poți lipsi de disc-brake. Dacă nu, mai bine cumperi ceva de la Focus, dar cu frână pe disc. De la Cube nu mai merită luat decât de la Attention sau Acid în sus (depinde ce vrei de la furcă).
  8. Am pățit același lucru, tot cu HG53. La vreo 2 săptămâni după ce am luat bike-ul (Analog) a fost plimbat prin noroi. A fost spălat superficial, și după vreo 2-3 zile un pic mai bine. Nu l-am uns cu nimic pentru că n-aveam nimic la îndemână. Când a ajuns în sfârșit acasă era plină de rugină. L-am spălat cu WD40, l-am uscat, după care l-am uns cu ulei. De atunci a mai făcut vreo 1000km, în curând va trebui să-l schimb că-i aproape de 0.5%.
  9. Cum au amintit cei mai deștepți contează materialul. Degeaba folosești UHU de la NASA dacă nu se prinde de materialul pe care-l aplici. Am văzut într-o emisiune (la nemți) faza cu UHU. Ține.
  10. elod

    Ai făcut o alegere mai scumpă. Între HG53 și HG93 nu am văzut nicio diferență în afară de "finish"-ul care apare pe site-ul Shimano. Teoretic nu prinde rugina așa de repede, practic nici la 53 nu dau șansă după ce am pățit ca Lucian. Pinii sunt la fel, doar că XT-ul a venit cu pin-ul "reinforced" din fabrică. HG53 are pin-ul de legătură mai slab. Am luat din curiozitate un 53 și un 93. Deocamdată voi pune 53-ul.
  11. elod

    Dacă te apuci oricum de programat cred că merită luat în calcul să comanzi și ledurile lanternei cu un semnal pwm. Eu am impresia că aproape toate ciclocomputerele folosesc comutator reed.
  12. Cred că și eu l-aș lipi fără să stau prea mult pe gânduri. E frâna spate, care nu e prea solicitată, și oricum hs11 mi s-a părut că nu dezvoltă cine știe ce forță la manetă.
  13. La un moment dat, pe bikexpert erau biciclete Scott Contessa care aveau arcul mai moale in furcă. Cred că pentru o persoană ușoară merită schimbat din start arcul dacă are de gând să păstreze furca mai mult timp.
  14. Ai șanse mari să fie caseta (frewheel). Încearcă să urci cu ea ceva scări (sau altceva, doar să dai scurt și puternic în pedale) cu oarecare distanță între ele. Eu așa am reușit să reproduc problema.
  15. elod

    Desfaci și ungi foarte ușor toate contactele metal-metal. Vezi să strângi la loc cât trebuie, dar cu măsură pentru că aluminiul se poate fisura. Poate fi și din cuvete.