Radu V

Membru
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Neutral

About Radu V

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 07/05/1982

Profile Fields

  • Localitate
    Balotesti
  • Biciclete
    Cube Agree C:62 SL Team, Scott Spark 730 29er

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. De curiozitate, cati dintre cei de pe forum folosesc Zwift si cat de intens? Faceti programe de antrenament sau pur si simplu rulaj, cat sa treaca iarna ?
  2. Foarte corect, produsul final e lucru mecanic (putere), dar discutam de cazul in care iti doresti sa cresti, vrei sa urmezi un program, si nu ai un powermeter. Si absolut, cand faci un test de FTHR, ca si cand faci un test de FTP, trebuie sa fii odihnit si pregatit pentru efortul pe care-l presupune. Parerea mea e ca viteza este, dintre toate elementele cuantificabile, cea mai nesigura de folosit, pentru ca e cea mai usor de influentat de factori externi: vant, trafic, temperatura exterioara. Poti scoate 300w la 40 km/h la fel cum poti scoate 300w la 20 km/h. In schimb, e de asteptat ca la aceeasi putere, in aceleasi conditii, sa ai aproximativ acelasi HR. Problema cu HR-ul e intarzierea cu care revine la valori de recovery dupa un efort, adica la o sesiune de intervale marirea brusca a efortului se reflecta cu o minima intarziere in cresterea HR-ului, in schimb pe partea de recovery, HR-ul are o latenta mult mai mare in a scadea concomitent. Pentru sesiuni de zona1, zona2, chiar si tempo, e relevant HR-ul, dar pentru acele putine sesiuni de intervale e ineficient (my 2 cents). Daca e sa ne jucam putin, te-as intreba daca era mai cald in Iunie decat in Septembrie si daca erai in aceeasi forma la cele doua incercari (alimentatie, stress, dupa o raceala, etc). Evident, tu stii cel mai bine ce si cum, eu vorbeam de niste principii generale.
  3. Salut! Long time no...post. Nu am vazut pe nimeni pomenind de FTHR. Poate n-am citit atent. Pentru cei mai putini norocosi care nu au finante de investit intr-un power meter, cel mai la indemana instrument pentru antrenamente este HR-ul (cu toate minusurile lui, anume faptul ca e influentat de oboseala, temperatura, etc). Practic stabilirea FTHR (functional threshold heartrate) se face fix ca in cazul calculului clasic al FTP-ului (nu ma refer la varianta cu efort de 20 de minute), adica program de incalzire urmat de efortul maxim care poate fi sustinut timp de o ora. Si in functie de FTHR se construiesc apoi zonele de puls. De cand mi-a intrat in sange soseaua, fac doua teste de FTHR, unul in primavara, al doilea la terminarea sezonului. Asa cum spunea cineva mai sus, o posibila masura a evolutiei sportive e faptul ca putem sustine acelasi efort cu medie de puls mai mica, comparativ.
  4. Radu V

    E si perseverenta o virtute...te-as ruga totusi sa faci un efort si sa renunti la apelative de genul "ta-su". Si ca ultima incercare de a-ti explica sensul primei afirmatii: "un sofer bun nu e >>>(DOAR)<<< cel care controleaza masina, o simte si anticipeaza ce se va intampla cu ea, ci cel care anticipeaza >>>SI<<< ce vor face ceilalti" Din respect pentru ceilalti, e ultimul post pe care-l schimb cu tine, cel putin pe tema asta.
  5. Radu V

    Da, divagam. Scuze. Am inteles ca ar fi in plan o latire a D101, in ideea de a trasa o pista pentru biciclete. Ultima data cand intrebasem, incepusera deja exproprierile. Mi se pare o idee buna, dar nu stiu daca va fi destul. Mi se pare ca noi, ca popor, nu am ajuns inca la stadiul de civilizatie necesar pentru a respecta toate categoriile de participanti in trafic. Am vazut ciclisti trecand pe rosu, ciclisti mergand haotic pe mijlocul drumului, ca sa nu mai zic de cei pe care-i vad noaptea fara echipament, casca, lumini.
  6. Radu V

    Pe langa faptul ca te suspectez de agramatism, sunt sigur ca nu ai inteles ce am vrut sa spun mai sus. Pentru ca, de fapt, a doua parte a frazei nu o anuleaza pe prima ci o completeaza. Ce departe ar fi tara asta daca am lasa putin agresivitatea infantila si i-am respecta pe ceilalti.
  7. Radu V

    Inevitabil de la un punct incolo incepi sa-ti pui intrebari daca mai merita riscurile mersului pe sosea raportate la satisfactia de a-ti exercita pasiunea. Avem in fiecare saptamana discutia asta si sunt cativa in grup care evita sa iasa singuri pe sosea si ies doar in pluton de minim 4-5 oameni. Personal, desi sunt constient de pericole, nu cred in traitul vietii cu frica in san pentru ca mi se pare ca uitam sa ne bucuram de viata si ne gandim doar la ce-i mai rau. Taica-miu mi-a spus o treaba cand mi-am luat permisul de sofer: un sofer bun nu e cel care controleaza masina, o simte si anticipeaza ce se va intampla cu ea, ci cel care anticipeaza si ce vor face ceilalti. Aplica regula asta pe cat posibil si...ochii cat cepele. Asfalt uscat sa aveti !
  8. Radu V

    Ieri am dat iar clasica de cafea pe TdS. E a doua oara cand eram, un pluton de 7-8 oameni, sa fim luati la rand pe capota de o masina in curba de la Ghermanesti, masina venind dinspre A3. Practic femeia intrase efectiv pana in mijlocul intersectiei si era, tot ea, siderata ca nu ne-am oprit toti sa-i asternem flori pe asfalt sa aiba pe unde trece. Sunt curios daca ar fi facut la fel si cu o masina, la fel de kamikaze.
  9. Radu V

    Nu am experienta cu baieuri, dar am vazut destule roti scumpe echipate cu Tuffo, iar de Vittoria Corsa stiu ca in varianta clincher sunt superbe, doar ca, asa cum spuneai tu, nu la noi. Stiu ca sunt capos, dar cred ca o sa raman la Pro One pentru urmatoarea achizitie.
  10. Radu V

    Mai toate review-urile pe care le-am citit dupa ce le-am cumparat si m-am hotarat sa le schimb puneau Pro One printre primele 3 cele mai bune gume (One Evo n-am avut). Subiectiv vorbind (nu am echipament specializat pentru analiza componentei amestecului in cauciucuri, indice aerodinamic sau testare automata la uzura) am avut surprize neplacute mai ales pe asfalt fin cu Michelin, in locuri unde cu Schwalbe mergeam fara nici o grija. Michelin-urile inca nu au urme vizibile de masura (Schwalbe-urile incepusera sa arate urme de uzura deja la ~6000 km, cand le-am schimbat), dar asta nu e un factor determinant pentru mine. Prefer gume care se uzeaza mai repede dar sunt mai aderente decat gume foarte rezistente dar cu care merg cu emotii. Daca-mi e permisa o paralela, pe masina am niste velope despre care se stie ca se uzeaza mai repede deca altele din clasa lor, dar sunt foarte bune atat pe uscat cat si pe umed (Dunlop SP SportMaxx).
  11. Radu V

    Da, corect. Conteaza si latimea jantei, intr-adevar. Am auzit totusi lucruri bine despre GP4000. Pro 4 Service Course. Nu am masurat cu sublerul, doar ochiometric.
  12. Radu V

    Nu am probleme cu faptul ca nu incap in furca, le folosesc de vreo ~8.000km, dar mi se pare normal ca daca vreau latime de 28 sa cumpar latime de 28, nu sa trebuiasca sa ma documentez la care branduri latimea de 25 e de fapt 28. Nu stiam ca si Mavic fac la fel, e bine de stiut.
  13. Radu V

    Macar la nivel de avertisment pentru posibili cumparatori, acum am pe bicicleta de sosea Michelin Pro4 de 25. Mi se par niste mizerii, atat ca aderenta, cat mai ales prin prisma faptului ca la 7 bar au balonul unor gume de 28. Cube-ul a venit cu Schwalbe One, care au fost extraordinare, dar foarte greu de gasit atunci cand am avut nevoie sa le schimb. Urmatoarele gume cu siguranta vor fi niste Schwalbe Pro One, tot pe 25. Asta daca nu gasesc niste roti de carbon de 55-65 pe care sa nu le pot refuza si sa risc sa trec pe baieu.
  14. Radu V

    Mersi fain. Asa era configurata varianta asta, cu echipare Dura-ace mecanica. Sincer cred ca daca as fi avut de ales tot pe mecanic as fi mers. Mi se pare old-school, ca o cutie manuala pe o masina pe care-ti face placere s-o conduci. Avantajul major la di2, pe langa lipsa nevoii de mentenanta si reglaje (cui nu-i face placere sa lucreze la iapa) mi se pare ca poti pune shiftere oriunde, pe extensii de contratimp, pe tops, oriunde. Bine te-am regasit si aici. Recuperare rapida !