mottofreee

Membru
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutral

About mottofreee

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Cluj Napoca
  1. mottofreee

    A fost decapat necorespunzator - am patit sa puste rugina prin plastifiere .La atteliere alea (din CUG) lucreaza 'meseriasi de 'meseriasi' . Un prieten a vopsit un cadru pe care l-a decapat personal inainte si dupa 5 ani e ca in prima zi . @MLADEN -vopsirea electrostatica se face cu pulbere de plastic solid . In viata de zi cu zi folosim vopsirea in camp electrostatic deseori si in mod inconstient - e un aparat si se numeste imprimanta laser care de fapt vopseste . E drept ca decat pe hartie .
  2. mottofreee

    Un led pe care producatorul lui il acrediteaza cu 1712lm e suspect ca altcineva sa scoata 2000lm .Binenteles se poate supravolta dar atunci iese din parametri dati de producator si garantie ioc -ma refer la garantia in functionare . De asemenea producatorul garanteaz la 85C decat 25 000h , la 60C 35 000h de functionare si 50 000 h la 25C ;asta la toate produsele deoarece trece bicicleta in eternitate pana la atingerea acestor ore . Ledul e un dispozitiv electronic care e dependent de temperatura ,o temperatura de +10% peste cea maxima data de producator duce la scurtarea dramatica a timpului de functionare . Asta o spun din practica ,am pus 4 leduri de putere pe un dorn de cupru si au functionat corespunzator 3 zile ... Un alt proiect a fost un far pt e-bike cu 6 buc XM-L2 /U3 cu 6000lm@3A dar dupa 30s de functionare nu mai poti sa-l ti in mana - la 1,1A si 2800lm e fierbinte (poti sa-l ti in mana dar e dificil) . Pe un radiator 775 cu ventilator , 6x XP-G R5 @1A si 2000lm de abia se incalzeste ... Firmele mari au departament de marketing cu psihologi .
  3. mottofreee

    @feroviarul Cam scumpa minciuna (137$) . De ce? Producatorul ledului spune ca acest led poate debita maxim da 1710 lm daca temperatura jonctiunii ledului e de 25C si daca tensiune de alimentare e de 12,4V la un curent de 1,05A ! Adica necesita amplasarea ledului pe un radiator LGA775 pt a putea stabiliza temperatura la 60C ... www.cree.com/led-components/media/documents/ds-XHP35.pdf Binenteles ca aceste conditii (25C si 1,05A@14,4V) se pot intruni daca: - ploua abundent pe lanterna - acumulatorul 21700 e de calitate si nou - dar cum e un anunt mincinos improbabil sa fie asa - afara e zi - noaptea pe ploaie nu poti circula cu aceasta lumina la max deoarece te va orbii pe tine inaintea celorlalti participanti la trafic . Daca esti singurul participant la trafic vei intalni un copac,o groapa ceva pe trasa . Utilitatea ei poate fi de lanterna dar si asa limitat pt ca se infierbanta rapid si nu o poti tine in mina .
  4. mottofreee

    Legea spune ceva de oprirea in siguranta si inca ceva de reducerea vitezei si apoi de culoarea galbena .Deci pe rosu treci decat voit sau la semafoarele cu galben din scurt . Asumarea faptei nu te scuteste in nici un fel . De obicei biciclisti numai cand sunt nevoiti depasesc pe stanga desi e bine definita manevra in codul rutier . In plus ,soferii nu se asteapta sa-i depasim pe dreapta si nici sa facem slalom printre masini .Cum multi sunt prinsi pe telefon cand sunt in coloana si se taraie sigur sunt extem de atenti si ochi le fug cand la o oglinda cand la alta (asta in visele mele cele mai frumose). In accidentele pe doua roti rar e fara victime . Daca fac accident soferilor li se suspenda permisul intre 3 si 5 ani pana tribunalul da o sentinta definitiva . Oricum tu ca biciclist nu esti afectat deoarece ai timp ,acolo, la 2 metri .In caz ca totul e bine ,biciclistului i se confisca boii de la bicicleta sau plateste o amenda de cateva sute . Si strict la obiect : -orice biciclist pe drumul public e participant la trafic si obligat sa respecte codul rutier -noroc ca politiei le e frica de noi si nu ne face nimica . Totusi ,codul rutier ar trebui sa devina si codul nostru ,nu de alta dar beamvisti sunt minoritari si decat cei mai evidentiati . Majoritatea soferilor respecta in mare masura codul ,de ce sa nu-l respectem si noi (mitici nu se pun ,oricum Bucurestiul e judet in judet ,ei au alte prioritati) . Sa facem cum zice popa nu cum face popa .
  5. mottofreee

    Pe de alta parte trebuie luat in considerare ca acel bec s-a ars intamplator. Becurile cu halogeni sunt sensibile vs bec clasic . Sticla lor e formulata sa reziste la temperaturi mai mari decat becurile clasice iar orice pata de grasime pe ea poate provoca pori pe unde patrunde aerul si se arde filamentul . De obicei grasimea e acolo de la manipularea becurilor cu mana goala -se folosesc manusi sau o carpa .Si ambalajul de la batoane energizante e bun ,mai greu dar se poate ...
  6. mottofreee

    Nu. Acestea necesita o tensiune de intrare de 9V pt a putea stabiliza la 6V .Acesti 3V (9-6) sunt numiti si cadere de tensiune . E necesar unul LDO care are mxim 0,5V cadere de tensiune si urmareste tensiunea de intrare .
  7. mottofreee

    Intradevar , autovehicule suna mai bine. Diferenta dintre ultra si super e la limita -prin super se inteleg valori mai mici decat la ultra (ceva similar cu abaterea la componentele electronice). Pt booster de pornire sunt f.potriviti ;in ce configuratie te gandesti: serie sau paralel? La e-bike un ultracap ar putea fi actionat ca sursa de putere auxiliara (depasirea uni hop prin supravoltarea motorului ? ,cand se va aplica si la noi legea cu 250W) . Legile UE trebuie respectate de toate statele membre dar la noi inca nu se aplica si va mai dura ceva dar avand in vedere ca exista un cod rutier si regulament de aplicare dar cu bicicleta practic poti trece pe rosu ,sa depasesti pe dreapta coloanele in mers ,prioritate la trecerea de pietoni ,etc La mobile primeaza volumul si greutatea iar la bicicleta greutatea si volumul. La mobile volumul interiore ocupat 100% iar la bicicleta mare parte din cadru e gol -am avut motocicleta cu circuit de racire prin cadru,alta cu rezervor de ulei in cadru iar un model neobisnuit cu rezervor de ulei in bascula . Si nici una nu pierdea lichide ,cat despre cadru rupt/deformat/fisurat la asa ceva nu am auzit . Despre iluminatul in impulsuri . Parerea mea e ca ochiul uman integreaza pulsurile luminoase rapide si vei fi observat la fel in trafic daca aplici pulsuri de curent cu latime decenta . La iluminarea drumului puterea luminoasa va scadea proportional cu latimea pulsurilor in conditiile unei frecvente decente . Daca se foloseste iluminatul in pulsuri se ajunge la dureri de cap si in timp la scaderea acuitatii vizuale . Oricum ledurile (dispozitivele la care se pot aplica pulsuri) au CRI subunitar si obosesc creierasu' ceea ce da senzatia de oboseala generala . Un CRI mare ne ajuta sa distingem detaliile mai bine ,o combinatie de cu diverse temperaturi de culoare ajuta la cresterea factorului CRI uneori . Deci cu un far de putere mai mica dar echipat cu leduri combinate/CRI mare poti vedea drumul mai bine decat cu unul de putere mai mare dar cu leduri care au CRI mic . Ledurile chinezesti ebay/ali/asemenea au un CRI inferior celui anuntat ( un spectograf pt CRI e costisitor si au decat marii producatori ) ,cromaticitatea aiurea si randamentul luminos inferior - aspecte intalnite la mai toate replicile si nu neaparat leduri .
  8. mottofreee

    Autovehicule in engleza ,adica tot ce misca pe roti si e cu motor - in ultimul timp a devenit un termen colocvial . Condensatorii nu, dar ultracondensatorii da . Sunt alcatuiti din materiale usoare si au capacitatea de a se descarca complect fara a pierde din capacitate . Acumulatoarele pe litiu au o tensiune minima de descarcare sub care se strica treptat iar acumulatorii pe nichel sau plumb sunt grei/unitate . Ultracondensatorii sunt cilindrici iar cadru are o multime de tevi nefolosite . La farurile de pana in 3W se poate merge pana la 1 ora /100%, la farurile mici (pana in 0,5W)autonomie de 6 ore/100% .Necesita o sursa de curent constant tip boost de inalta eficienta .Mai la vara am sa fac o lumina pe baza unui ultracap 500F/2,7V si led XP-G 2 pt far si cateva 0,1W pt lampa spate .
  9. mottofreee

    Un stabilizator de tensiune .
  10. mottofreee

    Fluxul maxim dat in fisa tehnica pt un led e la 25C ori practic nu poti tine un led la 25C ... incalzirea ledului e mai mare cu cat curentul aplicat e mai mare ; randamentul luminos (lm/W) creste odata cu scaderea curentului . Pt XL-M e de 154lm/W la curentul de test ,adica la 0,7A ,la 3A e de 99lm/W ! Si asta la 25C (numai cazul ideal) ca mai scade si din cauza caldurii . Exemplul e valabil numai pt ledurile originale (adica cumparate de la dealeri Cree) ; cele care 'dau' mai multa lumina sunt replici . Nu inteleg care e farmecul sa ai o lumina mult mai puternica decat pe automotive . UE a stabilit ca farul de automotive are voie de max 1700lm pe faza scurta daca din constructie nu e mai puternic (xenon/led) . Singurul rezultat pe drumurile publice la o lumina puternica e sa enervezi si pe ceilalti participanti la trafic si de ex daca dai intr-o groapa (caz ipotetic ca-s foarte rare) lumina ajunge in oglinda retrovizoare a masinii din fata si pune ala o frana de te face ornament pe a lui portbagaj . Sau numai incetineste si va lasa sa-l depasiti iar cand sunteti in drepul lui ,deschide usa . Optim e un XM-L la 0,75 A (300lm) ,consum mic (acumulatorul tine mult) ,randamentul e maxim ,incalzirea minima si de vazut vezi bine . Se poate folosi si un ultracap ,e mai scump dar are viata 10 ani si cicluri de descarcare practic infinite .