Adrian_789

Membru
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Adrian_789 last won the day on May 27

Adrian_789 had the most liked content!

Community Reputation

33 Excellent

About Adrian_789

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Piatra Neamț
  1. @FB_Rider Scuze că te deranjez cu o întrebare, dar as vrea sa stiu daca ai avut vreo problema cu urechile/presiunea din urechi pe coborîrile (mai abrupte) din Alpi ? Eu de exemplu am coborat in viteza joi saptamana trecuta vreo 7 km pe o panta de 6-8 % (bine, era si cam frig afara, eram si transpirat dupa urcare, doar cu casca in cap) si vreo 2-3 zile zici ca bubuia unu o tobă la urechile mele, cand la dreapta, cand la stanga, uneori chiar si la ambele deodata (mai ales in ziua urmatoare coboriri). Noroc ca mai aveam acasa niste picaturi pentru urechi si mi-a trecut dupa vreo 4 zile, sincer m-am cam speriat sa nu fi prins o raceala naspa. În fine, lasand vorbareala la o parte, ai vreun sfat pentru problema asta? Am inteles ca poti folosi vata sau dopuri, dar ma gandesc ca e cam riscant, ce faci intr-o situatie in care un sofer grabit si imprudent( vorbesc mai ales de soselele montane din Romania, unde unii soferii se cred la raliu, nu pe un drum public) te claxoneaza pentru a evita un accident imitent, si tu nu il auzi? În rest, foarte frumoase peisajele din Alpi.No comment.
  2. Adrian_789

    In urma recomandarilor voastre am ales un posibil model de cauciucuri ( sunt ok ? ) https://www.emag.ro/cauciuc-bicicleta-continental-29x2-0-double-fighter-iii-101239/pd/D4JTH7MBM/?X-Search-Id=f4643732ba349ecc7c44&X-Product-Id=75705473&X-Search-Page=1&X-Search-Position=0&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view si inca ceva e ok daca pun camerele astea pe ele ? ( as prefera sa comand camerele odata cu cauciucurie) https://www.emag.ro/camera-bicicleta-kenda-29x1-9-2-3-a-v-15291902301av/pd/D7RP7ZBBM/?X-Search-Id=c941428935020236cebd&X-Product-Id=41634470&X-Search-Page=1&X-Search-Position=3&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view
  3. Adrian_789

    Bună ziua ! As dori sa imi schimb cauciucurile de 28 x 1.50 cu unele de 29 x 2.10. Singura problema ar fi faptul ca nu stiu daca s-ar potrivi cu jantele,de asta am dorit sa va intreb si pe voi. Informatii despre janta Cauciucurile actuale
  4. Bună ziua! Nu știu dacă sunt pe topicul corect,dar aș vrea să semnalez o problemă.Azi pe la 11:30 cand am vrut sa intru de pe laptop pe site ( nu pe sectiunea forum ) ,am fost întâmpinat de următoarea eroare. Și de pe telefon e aceeași problemă. Totuși forumul nu pare afectat dacă intri de pe linkul aferent acestuia
  5. pe mine deja m-ai convins (18 ani) :))) alaltaieri stateam si ma gandeam (dupa ce citisem povestea zilei 25) cum ar fi ca in urmatorii 2-3 ani sa fac o tura lunga asa ca tine,si ma trasneste gandul la Estonia deci asa pe scurt m-am gandit la ungaria+slovacia/ucraina ,polonia ,lituania,letonia,estonia si finlanda bine momentan e inca la stadiul de vis spre plan,recunosc ca mai am multa paine de mancat pana ajung la stadiul tau :))) In rest,multumesc ca impartasesti cu noi experienta ta si inca ceva : BIKE 4LIFE
  6. Adrian_789

    @Traveller Cu plăcere ____________________________________________________________________________________________________________________ Revenim la drum , după o mică pauză de odihnă în parc. Centrul orașului Roznov. Trecem podul peste râul Bistrița. La un moment dat virăm dreapta pe DJ 156D,spre comuna Piatra Șoimului. Intrăm în comuna Piatra Șoimului, comună formată din satele Luminiș, Negulești, Piatra Șoimului (reședința) și Poieni. Indicatorul de intrare în comună mi-a sărit imediat în ochi.Pe lângă faptul că arată foarte bine,pare pictat manual și reprezintă punctele de interes ale comunei. În partea de sus se află o ilustrație cu un cal,un munte și un râu.Calul și râul fac referire la numele râului ( râul Calu ) care traversează satele Poiana și Piatra Șoimului (denumit în trecut Calu). Muntele din spate reprezintă muntele Calu,munte din care face parte și Stânca Piatra Șoimului,un simbol al comunei. Jos,în partea stângă se află o ilustrație cu un șoim pe un vârf de stâncă ( descrisă mai sus ) și la bază râul Calu. Jos,în partea dreaptă se află o ilustrație cu Stațiunea Negulești și simbolul medicinii, ceea ce atestă stațiunea ca Stațiune balneo-climaterică.De asemenea,în ilustrație apare și celălat râu care traversează comuna,râul Iapa. O privire în spate. Lunca râului Calu.Din ce am înțeles pe viitor se are în vedere construirea unui loc de agrement pentru locuitorii comunei în această zonă. Râul Calu. Drumul județean 156D. Drumuri forestiere ________________________________________________________________________________________________________ [ VA URMA ]
  7. Adrian_789

    _______________________________________________________________________________________________ Ne continuăm aventura și ne îndreptăm către satul Brășăuți, lăsând satul Cut în spate. Intrăm în satul Brășăuți. Calitatea drumului comunal rămâne la fel de bună. Se poate observa la stânga, în zare, Combinatul Chimic de la Săvinești. Intrăm pe o porțiune de cam 700 m de drum neasfaltat, singura de altfel a acestui drum comunal. În dreapta avem râul Bistrița și câțiva munți din grupa Tarcăului. Odată ajunși în satul Săvinești, revine și asfaltul. La un moment dat, in dreptul unui minimarket, am virat la stânga spre DN. Drumul comunal 130 continuă încă un km și ajunge chiar lângă intersecția DN15 cu DJ156 A (porțiunea din DJ156 A care duce înspre Girov). Am virat la stânga deoarece am vrut să pozez semnul de intrare în oraș, dar vă recomand, dacă vreți să ajungeți în zona Borlești/Piatra Șoimului, să continuați pe DC130. Traficul e mult mai redus și în plus aveți și mai mult spațiu. Să nu uit, foarte bune cornurile de la Patiseria ”Pipa” din sat, au mers de minune cu un iaurt Intrăm în orașul Roznov prin DN15. Roznov este un oraș relativ nou, construit pe vremea comunismului, pentru a deservi muncitorii de la Combinatul Chimic Săvinești. Ne aflăm la 16 km de Piatra Neamț. La un moment dat vom vira dreapta la intersecția DN15 cu DJ156 A (porțiunea din DJ156 A care duce la Borlești). Lângă intersecția DN15 cu DJ156 A (porțiunea Roznov-Girov) , se află uscătoarele mobile TCE ce desfășoară activități de cumpărare și depozitare legate de cereale și plante tehnice, condiționarea și tratarea semințelor. Silozul de cereale are o capacitate maximă de 45 mii tone. Iată și intersecția unde am făcut dreapta către DJ156 A ( Roznov-Borlești). În interiorul scuarului intersecției se află un monument închinat ”eroilor ce s-au jertfit pentru apărarea si întregirea neamului” ( citat de pe site-ul Primăriei Orașului Roznov ). Puțin mai la dreapta se află Parcul Dendrologic Roznov. Parcul constituie un loc de odihnă şi recreere la umbră de arbori seculari, pe o întindere de 3 ha. Stejari, fagi, castani şi specii rare de brad argintiu, pin alb, salcâm japonez, salcâm galben, acer, ulm şi pin, vă aşteaptă să vă bucuraţi de frunzişul bogat nuanţat şi aerul curat de aici. Aflată în incinta Parcului, frumoasa biserica ”Sfântul Nicolae” din Roznov, zidită în stil rusesc, ctitorie a ofițerului Gheorghe Alexandru Ruset-Roznovanu, a fost construită în perioada 1890-1892 de inginerul Ioan Bacalu după planurile arhitectului rus Nikolai Vladimirovici Sultanov din Petersburg, cel care a lucrat la bisericile Kremlinului și a realizat monumentul țarului Alexandru II. Acest fapt este expresia fidelă a strânselor legături pe care Gheorghe Ruset-Roznovanu le-a avut cu nobilimea rusă. Mai multe informații despre biserică : https://amfostacolo.ro/impresii9.php?iid=100457&d=alte-manastiri-biserici-in-zona-piatra-neamt--piatra-neamt ________________________________________________________________________________________________________ [ VA URMA ]
  8. Adrian_789

    Bună seara și salutare tuturor Am promis acum ceva timp că vă voi prezenta rezumatul acestei acestei ture ------- tură de care m-am temut puțin la început,recunosc (deși acum îmi vine sa râd văzând cât de panicat eram acum câteva luni, pentru 60 km,si acum fac aproape la doua săptămâni ture de 100+) [ vin si povestile lor in curand ] --------- și iată revin cu povestea. Sâmbătă , 22 mai 2021 După un început de lună nu prea promițător pentru ciclism ( ploi și temperaturi scăzute pentru luna mai ) , iată că după a doua jumătate a lunii vremea a început să se îndrepte,astfel încât am decis să scoatem ” căluții ” la plimbare,pentru prima dată la o tură de 50 km+ ( cam putin ). Traseul era deja stabilit în mare parte , obiectivul fiind vizitarea ”Stațiunii” Negulești (din păcate vremurile de glorie ale acestei stațiuni s-au dus odată ce regimul comunist a căzut,doar câteva corpuri de clădiri abandonate mai rămân ca martori al acelor vremuri în care stațiunea era plină de turiști). Totuși,cum învoiala de acasă nu se potrivește cu ceea din târg,am mai adăugat pe drum și satul Piatra Șoimului,aflat tot în zona orașului Roznov,o decizie foarte bună de altfel. După cum am spus și în topicul în care am planificat tura , drumul până la Roznov îl cunoșteam deja,drum pe care îl recomand dacă vreți să ocoliți porțiunea din DN 15 de la Piatra până la Roznov. DST : 77,5 KM TM : 4h 25 min ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Punctul de plecare a fost Strada Mioriței,Piatra Neamț. Puteți ajunge aici virând dreapta pe prima stradă după giratoriul de la Vânători (cartierul). Lăsăm orașul în spate.În dreapta se observă Dealul Pietricica cu releul TV,dealul emblematic al orașului.În spatele Pietricicăi se poate observa Muntele Cozla,munte care face parte din grupa Munților Stânișoarei,grupă din care fac parte și munții din centrul imaginii.În stânga imaginii se vede o parte din Muntele Cernegura,grupa Munțiilor Tarcăului.Deși nu se observă în poză,la poalele acestora se află Râul Bistrița,râu care formează celebra Vale a Bistriței,vale prezentată în renumitul roman sadovenian ”Baltagul” . Ținem drumul tot înainte,spre satul Cut.Un sat frumos,aranjat,cu un centru amenajat foarte cochet. Drumul (DC 130) este asfaltat iar calitatea acestuia este foarte bună.Trafic inexistent.Per total,după părerea mea,Cutul este un exemplu pozitiv pentru alte sate din zona Moldovei. Situată chiar lângă acest minunat parc,biserica parohială "Sfintii Voievozi" Cut 1, o adevărată operă de artă. Câteva detalii despre sat și despre această biserică : ” Primele familii ce s-au aşezat pe aceste meleaguri au fost din părţile stramutati din satul Troita (veniti in 1774) si Nicoresti (veniti in 1776). Primul document ce face referire la satul Cut, este un act comemorativ al Bisericii Cut pus la temelia bisericii „Sf. Voievozi” ce face referire la intemeierea satului. La început creştinii din satul Cut , au avut o bisericuţă de lemn din partea câmpului – biserica satului Troita - în care se rugau lui Dumnezeu. Această bisericuţă fiind neâncăpătoare au transformat-o într-o biserică mai mare tot de lemn, care a ars în anul 1900. Sub stăruinţa şi îndemnul harnicului preot Gheorghe Mironescu în anul 1903 s-a pus piatra de temelie a bisericii ce se vede şi azi, construită din piatră cioplită. În anul 1919 septembrie 15, acest locaş de rugăciune a fost sfinţit de către Mitropolitul Pimen Georgescu. Ctitorul real al acestei biserici este satul întreg în frunte cu preotul Gh. Mironescu, precum şi unii binevoitori din satele vecine, cari au donat diferite sume. Biserica „ Sf. Voievozi” din Cut se remarcă într-un mod plăcut prin eleganţa şi măreţia ei, având 34m lungime, 8m lăţime şi 24m înălţime, fiind străjuită de două turnuri clopotniţă gemene. Arhitectura şi execuţia bisericii - ce de altfel este un monument de arhitectură - revine arhitectului italian Govannii Maricici, Planul bisericii este de cruce greacă, având numeroase decoraţiuni florale şi geometrice cioplite în piatră . Nu se poate vorbi de un singur stil arhitectonic, ci de o îmbinare de stiluri: moldovenesc şi apusean. Pictura din biserică este realizată de pictorul Nicolaie Kraft din Iaşi în stil neobizantin de secol XX, în ulei, în mărime naturală.” ________________________________________________________________________________________________________ [ VA URMA ]
  9. Adrian_789

    Câteva actualizări - sâmbăta trecută (22.05) am făcut această tură,din fericire nu am avut parte de niciun incident pe parcursul traseului - am modificat putin traseul (destinatia finala a ramas satul Negulesti),asadar numarul de km au crescut de la 54 la 78 - voi posta povestirea turei cred dupa 25 iunie,nu prea mai am timp liber pana atunci Până atunci,vă las o poză din tură Indicator la intrarea în satul Negulești,comuna Piatra-Șoimului. P.S: Mulțumesc tuturor pentru încurajări,chiar mi-ați oferit o doză de încredere
  10. Adrian_789

    Uite inca cateva recomandari,pe langa recomandarea primita de la Traveller: BICICLETA ULTRA NITRO 27.5'' HIDRAULIC - NEGRU/ALBASTRU/PORTOCALIU 480MM Link: https://click4sport.ro/bicicleta-ultra-nitro-27-5-hidraulic-negru-albastru-portocaliu-480mm?gclid=CjwKCAjw7diEBhB-EiwAskVi14i4bod_t1s12xx4P0Zhg9ZAvpXAgOwlX3agWsXnxJaBj3qVKIaiBxoCms4QAvD_BwE BICICLETA MTB ROTI 27.5 INCH, 24 VITEZE SCHIMBATOR SHIMANO, FRANE PE DISC, CADRU ALUMINIU, PHOENIX (nu am inca o parere formata despre bicla asta fata de primele doua (bicle pe care am avut ocazia sa pedalez recent) ,doar ca mi-a iesit in evidenta acum cateva luni cand cautam si eu o bicicleta noua. Link: https://www.glowmania.ro/biciclete-barbati/13875-bicicleta-mtb-roti-275-inch-24-viteze-schimbator-shimano-frane-pe-disc-cadru-aluminiu-phoenix-6426034520453.html?gclid=CjwKCAjw7diEBhB-EiwAskVi1_ZcTXwb5IFi-6Xy3VPMda2WV-BIfTHRcHPZOYPR-7uOie9rs9Y0ThoCZUYQAvD_BwE Sau apelezi la solutia la care am optat si eu,cauti o bicla SH in stare buna( de preferat la persoane care isi vand propria bicicleta,nu la bazar sau alte targuri unde sunt aduse numa chinezarii). De exemplu eu am facut rost la 1700 lei de un Scott Scale 920 2015,foarte ingrijita bicla,e cu mult peste alte biciclete noi de pe piata.Si nu uita,cel mai important e faptul cum te simti tu pe bicicleta.Succes
  11. Adrian_789

    Multumesc
  12. Adrian_789

    -Partea 2- De aici am putut admira satele din Valea Bistriței: Panoramă asupra satelor Vaduri ( dreapta,în plan apropiat ) ; Viișoara ( stânga,în plan apropiat ) ; Agîrcia ( la poalele Munților Tarcăului) *RECTIFICARE: Satul Agîrcia se află la poalele Munțiilor Tarcăului,nu la poalele Munțiilor Stânișoarei. Amuzant e faptul că muntele pe care l-am urcat și de pe care am făcut poza de mai sus aparține Munțiilor Stânișoarei Panoramă asupra lacului Vaduri și a satelor Vădurele(stânga) și Preluca(dreapta). O poză realizată puțin mai jos,la întoarcere.De aici putem observa și satul Pângărăcior(dreapta),aflat la o altitudine mai mare față de alte sate de pe Valea Bistriței.De aici putem observa mai bine cum Râul Bistrița desparte Munții Stânișoarei(dreapta),de Munții Tarcăului,formând Valea Bistriței. Municipiul Piatra Neamț Deși ne aflăm la o distanță considerabilă față de oraș (15 km),se pot observa în continuare Lacul Bâtca Doamnei,Dealul Pietricica cu Releul TV și hotelul Ceahlău (cea mai înaltă clădire din cadru). În spatele Dealului Pietricica altitudinea scade considerabil,deoarece trecem într-o altă formă de relief,Depresiunea Cracău-Bistrița. dar și drumul șerpuit care se aseamănă cu Transfăgărășanul DJ 157C,drum care leagă satul Vaduri de Spitalul de Pneumoftiziologie Bisericani. Poză de la ”nivelul asfaltului”. Spre Cabana Scăricica P.S: După o cățărare solicitantă,urmează și o coborâre pe măsură. Vă asigur că se merită efortul La întoarcere am decis să o iau direct pe DN 15,pentru a încheia tura în forță,cu 11 km de plat. Înapoi în oraș
  13. Adrian_789

    Salutare! După 4 ani de inactivitate, am decis să fiu primul care sparge gheața și care să reînvie topicul * Să începem cu câteva introduceri,zic: - am 17 ani, și sunt novice în ale cicloturismului. Am prins această boală anul trecut, în timp ce am ajuns accidental pe forum (căutam păreri pe net despre o anumită bicicletă), am dat de un link care m-a condus pe acest forum, iar curiozitatea și-a spus cuvântul. Deja după o săptămână de parcurs printre articole ajunsesem la topicul ”Povestirilor de tură”-știu că nu se cheamă așa,dar înțelegeți voi , topic de care m-am ”îndrăgostit” instant. Fascinat de articolele scrise de useri Gibonu, Traveller, Feribotu, Claudiu și mulți alții, am decis să pun în practică și eu, și iată-mă cu primul articol. - bicicleta cu care am făcut tura este un Bulls CL 400. -TRASEU : Piatra Neamț- Agîrcia- Vaduri - Viișoara - Scăricica - Bisericani - Bistrița (sat) - Piatra Neamț (30 km) *Acum și tura mai pe larg: Vineri, 22 aprilie 2021, am decis să fac o tură cu bicicleta prin împrejurimile orașului, tură care să cuprindă și o cățărare mai solicitantă. Așadar, am început traseul pe Aleea Tineretului, de-a lungul râului Bistrița. Imediat ce am ieșit din oraș, am intrat în satul Agârcia, un sat micuț, aflat la poalele munților Stânișoara. Satul Agîrcia,vedere înspre Municipiul Piatra-Neamț Același sat,vedere înspre orașul Bicaz Ajuns la biserica parohială, am virat la dreapta către Pensiunea Lory, apoi am trecut râul Bistrița peste un pod pitoresc . Pod îngust peste Râul Bistrița După ce am trecut podul, am virat la stânga, către Aqua Park Vaduri. După un km de pedalat pe drumul ce se desfășoară chiar lângă cursul râului Bistrița, am ajuns la Aqua Park. De aici am continuat drumul, am trecut pe sub podul peste care trece DN 15C, și am ajuns la o intersecție cu acest drum, intersecție situată în satul Vaduri. Am virat stânga pe DN 15, iar după un km am virat iar la stânga către satul Bisericani. De aici a început o cățărare solicitantă,o urcare continuă pe parcursul a 5 km. Drumul județean 157C, un drum foarte spectaculos datorită virajelor succesive Cu cât urcam mai sus, cu atât aveam parte de o panoramă uimitoare. Am continuat urcarea până la Crucea de la Bisericani,punctul maxim al turei. Crucea de la Bisericani,loc de popas în urcușul greu spre mânăstirea Bisericani Scurtistoric al Monumentului -VA URMA-
  14. *Clickbait de cea mai joasa speta, pana si in link-ul de accesare scrie "premiera-absoluta-in-romania-autostrada-a7-care-leaga-moldova-de-bucuresti-va-avea-pista-de-biciclete-si-statii-de-incarcare-pentru-masin" In fine, oricum nu ma gandeam ca autostrada va avea pista de biciclete, ci vor fi niste piste paralele cu autostrada. *In plus, am mai gasit un articol,asta pare mai bine structurat: https://newsweek.ro/economie/lista-autostrazilor-finantate-prin-pnrr-plus-3000-km-piste-de-bicicleta Cateva informatii noi: "În plus, pe lângă autostrăzi, România dorește să obțină finanțare pentru 3.000 de kilometri de piste de ciclism. Prin România se propune să treacă două tronsoane din traseele EuroVelo stabilite la nivel european, respectiv din Magistrala EuroVelo 6 (“Atlantic-Marea Neagră”) și din Magistrala EuroVelo 13 (“Traseul cicloturistic al Fostei Cortine de Fier”), care leagă Marea Barents de Marea Neagră. Cu toate acestea, încă nu a fost încă realizat niciun kilometru de traseu“, se arată în poriectul PNRR. În consecință, guvernul Cîțu speră să atragă bani europeni pentru “construirea a până la 3.000 km de piste de ciclo-turism în România, finalizarea Eurovelo 6 și a altor trasee similare“ și “susținerea rutei Via Transilvanica și a altor proiecte mature inițiate de societatea civilă și de administrațiile publice locale pentru trasee pedestre, velo, nautice fără motor și ecvestre“. Eu, personal, stiam ca prin Romania "trece" doar EuroVelo 6, acum as vrea sa va intreb si pe voi daca ma insel sau nu.
  15. Mda, cam asta e nivelul unor redactii de stiri din tara, nu sunt in stare sa scrie un articol corect. Oricum, cand am citit articolul m-am gandit la construirea unei "autostrazi" pentru biciclete,de tipul "EuroVelo",paralel cu autostrada, in niciun caz pe autostrada.