akebono

Membru
  • Content Count

    1,668
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    43

akebono last won the day on July 30

akebono had the most liked content!

Community Reputation

1,031 Excellent

1 Follower

About akebono

  • Rank
    Membru
  • Birthday 05/21/1977

Profile Fields

  • Localitate
    Brasov
  • Biciclete
    Giant Trance, Kuota Kharma Evo, NoName Orbea Avant
  • Arii de interes
    Ciclism, Culturism, Powerlifting.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Destul de abrupt acolo, presupun ca erai la vale. Da, sunt profesionisti baietii. Am ajutat si eu de mai multe ori accidentati cu bicicleta si fara, chiar si pe forestier si au venit foarte repede si intervenit ca la carte.
  2. Bai omule, bine ca esti bine! Multa sanatate iti doresc!! Pot sa te intreb unde s-a intamplat? Stiu ca urci fara casca, ca si mine din pacate, pe acolo pe unde aparent (acum vazand ce ai patit) credem ca stim totul :(.
  3. akebono

    Solutia din decathlon contine amoniac?
  4. akebono

    Eu nu stiu daca esti interesat de Bafang-ul acela, dar daca esti, vezi ca motorul are pana in 1000w si fara senzor, daca vrei sa schimbi pinionul, motorul nu stie sa decupleze. Fata de un sistem classic de e-bike, care simte cum apesi tu pe pedale si asista corespunzator sau deloc, Bafang-ul iti transforma bicicleta in motocicleta. Practic ai un potentiometru din care reglezi cat sa bage si suplimentar daca vrei mai adaugi tu cuplu din angrenaj sau a bei o bere daca vrei si el urca simplu.
  5. akebono

    Buna sa-ti fie inima, voinice! Si am uitat sa adaug un aspect, omul mentiona ca datorita faptului ca nu-si pusese un anumit senzor la schimbator, daca motorul era cuplat 100%, avand cuplu foarte mare riscul sa rupa lantul era mare. Dar, spunea ca exista si un senzor pentru schimbator (maneta) care temporar decupleaza motorul. Din cate am inteles senzorul este un add-on care simte miscarea cablului.
  6. akebono

    Baga un ochi si aici: http://www.ebikeschool.com/how-to-build-a-diy-electric-bicycle-lithium-battery-from-18650-cells/ In alta ordine de idei, am vazut live un kit de e-bike add-on pe bicicleta normala, chinezesc. Posesorul ducea inca un amic cu el, "la mansa", pentru ca acel kit are si posibilitatea de a fi activ fara sa pedalezi, erau la al doilea Postavaru'. Pedalierul este si el special, pentru ca are un clicket cu care se cupleaza/decupleaza automat. Singurul dezavantaj imediat pe care l-am vazut a fost ca motorul se monteaza in fata bottom bracket-ului, si este expus. Respectivul, mi-a aratat ca poate face burn-out (pe loc) cu frana fata cuplata, ca la orice motocicleta. Daca nu ma insel spunea ca motorul are 1000w, se numeste bafang. PS: Ia uite ce am gasit: http://www.biciclete-electrice.com/BBS-750 Sper ca nu se considera reclama, pentru ca nu imi sta in fire sa fac asa ceva. Pe site-urile chinezesti este si mai ieftin.
  7. akebono

    Pentru road bikes este adevarat, pentru ca suprafetele de rulare sunt netede, comparativ cu raza rotii. Insa la MTB, daca iei o urcare cu pietre sau radacini, cilclistul trebuie sa accelereze roata inainte de fiecare obstacol, care la randul lui va incerca sa o franeze, asadar intr-o revolutie o sa ai doua trei accelerari, decelerari. Accelerare unei mase inseamna, simplu spus, neceista un surplus de energie cinetica. In cazul unei roti, unde masa rotii este concentrata in jurul ansamblului janta/anvelopa, energia cinetica necesara este formata din energia cinetica a intregului corp si energia cinetica rotationala, care este influentata de masa si repartizarea masei fata ax. Asadar cu niste roti usoare vei urca mai usor un traseu de genul celui mentionat, pentru ca necesarul de energie cinetica rotationala este mai mic. In acest scenariu, un FS (cu cadru mai greu) si roti usoare te ajuta fata de un HT cu roti mai grele, pentru ca nu numai este mai usor de accelerat roata mai usoara, dar suspensia ajuta la mentinerea aderentei si randamentul este evident mai mare. Evident insa, roata actioneaza ca un volant, deci ea acumuleaza energie cinetica care odata pusa in miscare ajuta la inaintare. Atat timp cat acceleratia este zero, adica viteza nu se modifica in functie de timp, masa rotii conteaza mai putin.
  8. akebono

    Dar ai inteles cum sta treaba cu greutatea? Componentele care se rotesc sunt cele mai importante. Degeaba faci rabat la un cadru FS daca ai pe tine kilogramele in plus. Daca vrei sa fii eficient intr-un concurs, ai nevoie de o bicicleta foarte fiabila, cu roti usoare si tu in primul rand sa dai un randament foarte bun. Degeaba te duci sa faci un maraton de 1300m diferenta de nivel daca ai cu tine balast pe burta pe care nu ti-l duc picioarele si sistemul cardiovascular. Asa ca eu nu as face rabat la FS pe teama greutatii suplimentare decat ca ultima resursa.
  9. akebono

    Rose din pacate nu este o masina eficienta la urcat decat cu shock-ul inchis. Am avut si stiu ce vorbesc. Al meu a fost 4 bar, si este de mentionat ca al meu avea si horst link si eu sunt cam greu. Singura varianta sa fac Rose-ul sa urce fara sa bobeze a fost sa-i pun un Fox DPS cu tuning F care are lock-outul foarte ferm. La vale parea ca are travel mai mare decat cei 100mm pentru datorita suspensiei. RR si Rose au acelasi tip de suspensie, ambele au pivotul sus, deci ar putea fi eficiente dpdv pedalare cu un shock cu platforma buna, poate acel deluxe sa fie reusit, nu l-am probat, dar vine dupa RT3 ceea ce ar trebui sa fie de bine. In rest, Rose-ul este lucrat extrem de frumos si fin. Prin comparatie Giant-ul de acum este sweat shop style. Insa, Giant-ul are multiple alte avantaje. Da, ar fi frumos sa mai spui si cate un multumesc.
  10. akebono

    Greutatea unei biciclete nu inseamna mare lucru daca este amplasata pe cadru, este ca si cum ai avea tu 1kg in plus in ziua cursei sau ceva in rucsac. Sub 13k la un 29 FS, trebuie sa fii pregatit sa-ti iei un Epic, S-Works.
  11. akebono

    Paul, atunci de ce nu mergi chiar mai sus? Un 29 cu 130mm de ex? Te obisnuiesti atat de repede si o sa te intrebi daca nu era mai bine sa ai 10mm in plus .
  12. akebono

    Va trebui sa alegi intre performanta si eventual ceva confort, desi un XC FS nu se ia pentru confort ci pentru tractiune. Traseele de XC in general contin multe drumuri forestiere pe care le vei parcurge oricum cu shock-ul inchis, iar la vale tot nu prea face diferenta FS-ul daca traseul este neted. Amortizoare mai bune decat picioarele in pozitia ridicat din sa nu exista, FS-ul insa nu pierde contactul cu solul asa cum face un HT, deci este mai sigur si poti aborda trasele tehnice mai bine, si la vale dar mai ales la deal. In alta ordine de idei, intr-un final tot la FS ajungi, gandul asta te va roade incet, ca pe noi toti . La final iesi mai ieftin daca iei direct un FS eventual unul cu geometrie moderna, de 29" si o suspensie nu chiar de 100mm ci mai degraba 110 sau 120. Incearca sa iei ceva cu un unghi al furcii mai relaxat, gen 68.5-69 grd in categoria XC si un unghi efectiv al tijei de sa de 76+. Cu Scale-ul nu gresesti, insa Spark 9xx este chiar ce trebuie.
  13. akebono

    Disclaimer: varianta de mai jos functioneaza dar esti pe proprie raspundere, pentru ca implica riscuri de incendiu, cauzatoare de moarte. Varianta hardcore: Sterge discurile cu diluant. Lasa placutele in diluant cateva ore. Apoi dupa ce le-ai sters, pune-le la copt in cuptor la 200grd o ora. Varianta hardcore++: dupa ce ai scos placutele din diluant, le poti arde cu flacara, apoi pe pui in cuptor.
  14. Multumesc, nu o fac pentru like-uri, ar fi multe alte metode mai eficiente pe anumite topicuri de timp liber ;). Ma bucur ca va place cat de cat continutul.