Mircea PF

Membru
  • Content count

    900
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

Mircea PF last won the day on July 6

Mircea PF had the most liked content!

Community Reputation

1,695 Excellent

About Mircea PF

  • Rank
    Membru

Profile Fields

  • Localitate
    Cluj
  • Biciclete
    Focus Thunder Cannondale Moto
  • Ocupaţie
    arhitect si biciclist sau invers

Recent Profile Visitors

7,452 profile views
  1. Mircea PF

    Dacă cineva va putea ferici cumva o femeie măcar o lună să-mi spună şi mie cum a făcut că-s curios. Mulţumesc Traveller.
  2. Mircea PF

    Nu-i nici o supărare, dimpotrivă, vorba lui Chaplin : ”o zi în care nu ai râs e o zi pierdută”. Îmi pare rău, nu știu de ce nu se vede imaginea, la mine și la Mookyama apare.
  3. Mircea PF

    Mulţumesc. De fapt acţiunea s-a petrecut acum o lună dar io fiind ardelean abia acuma m-am prins. Mâine îmi scop (sper) ghipsul. Voiam doar să punctez părerea mea despre abordarea şleaului. În cazul meu se potrivesc vorbele lui Woody Allen: " niciodată nu eşti prea bătrân ca să nu mai faci o prostie".
  4. Mircea PF

    Telegrafic: prins şleau pe coborâre forestier-stop- încercat ieşit şleau virare bruscă- stop- (sfat: mai bine lăsat bicicleta mers pe şleau)-stop- zburat peste ghidon-stop- rupt mână- stop- ghips o lună- stop biciclit. imagine: stop cadru film acţiune descrisă anterior.
  5. Mircea PF

    Toată stima pentru doamna ministru; la noi prostalăii infatuaţi din ministere nu pot concepe aşa ceva (nu un copil - că pe ăla trebuie să-l facă pentru a-l plasa la ţâţa statului - ci să meargă cu bicicleta).
  6. Mircea PF

    Voi mai credeţi ce zic ăia de la guvern? Pic cu pic, patriei strop! Dacă în 30 de ani am făcut 50 km de autostradă între Braşov şi Borş, cei cca 380 km rămaşi de făcut îi vom termina încet, ardeleneşte în cca 230 de ani.
  7. Mircea PF

    Tură până pe platoul Râştii şi înapoi: Traseu: Cluj-Gilău-Căpuşu Mare-Agârbiciu-Dângău Mare-Mărceşti-Râşca-Dealu Mare-Lăpuşteşti-Uzina Mărişel-Tarniţa-Someşu Cald-Someşu Rece-Gilău-Luna de Jos-Cluj 105 km (inclusiv prin oraş) parcurşi de mine în cca 10 ore cu pauze şi trântă cu tot 1118 m altitudine maximă cu 1234 m urcare pe verticală asfalt peste tot mai puţin coborârea de 8 km din Lăpuşteşti la Uzina Mărişel, drum forestier se poate face integral pe bicicletă, urcarea pe valea Agârbiciului fiind domoală atenţie pe coborârea spre Someşul Cald drumul fiind presărat cu pietre şi ici-colo având şleauri săpate de ploile din ultima vreme! peisajele de pe platoul Râştii sunt minunate întoarcerea pe lângă salba de lacuri de acumulare de pe Someşul Cald izvor cu apă rece şi bună imediat după ieşirea din Uzina Mărişel pe dreapta unde este şi un popas amenajat pentru cei cu maşini recomand să facă bucla din Gilău pentru a evita măcar parţial aglomeratul DN1; şi tot pentru evitarea DN 1, din dreptul parcării cu ciupercari situată puţin înaintea popasului Căpuş, se poate urca la stânga pe un drum de pământ până pe Creasta Luncii de unde se ia la dreapta pe creastă până la coborârea spre Agârbiciu (sus în stânga daţi de motelul Milenium); atenţie însă că pe drum era (nu ştiu dacă mai este) o stână iar câinii, mulţi la număr, stau ascunşi în pădure la răcoare de unde pândesc bicicliştii (şi nu vă relaxaţi dacă nu vedeţi oile la stână fiindcă dulăii erau prezenţi oricum) imagini de pe traseu aici: https://photos.google.com/share/AF1QipMl1JC5Excqx3QkHISctW0g4TsI4S-Y5C0WE2k_nY_mWUMMr_318gLhHBek3yKwgw?key=TnhvWWhsNGxtdC1zalh4MU1tT1hLb2NWQTVobkJR
  8. Mircea PF

    Io am Onza Ibex FR pe faţă şi confirm că-s foarte bune şi se tocesc greu.
  9. Mircea PF

    Imaginea lipsă cu berea tradițională finlandeză, Karhu (Ursus cum ar veni la noi):
  10. Mircea PF

    Imaginea lipsă de mai sus:
  11. Mircea PF

    Am mușchi adecvați deplasării doar la picioare nu și la mâini și nu voiam să poluez apele cu hoitul meu dacă mă răsturnam.
  12. Mircea PF

    Apropos de " Ar mai fi arhipelagul Aland din vestul Finlandei, regiune autonoma unde limba oficiala este suedeza". În toată Finlanda suedeza este limbă oficială, toate denumirile (inclusiv pe produse) sunt scrise atât în finlandeză cât şi în suedeză. Limba suedeză alături de engleză se învaţă obligatoriu în şcoli dar în timp ce finii nu prea ştiu suedeză, engleză ştiu toţi.
  13. Mircea PF

    4. PLUTIND PRIN ARHIPELAGUL ESPOO Într-o bună dimineaţă am zis să părăsesc pământul sigur şi să mă avânt pe mare încercând un slalom printre puzderia de insule a arhipelagului Espoo dar nu înot ci cu vaporaşul din portul Haukilahti. Biletul pentru tur costă 12 euro şi poţi rămâne pe oricare dintre insuliţe să faci grătar, plajă sau să zgribuleşti (funcţie de vreme) putând lua alt vapor cand ai chef să pleci (numai să întrebaţi dacă vaporul respectiv merge unde vreţi să ajungeţi pentru că unele se opresc definitiv în anumite porturi, nu fac turul complet ). Un tur al arhipelagului durează cca 4 ore. Aşadar lăsăm în urmă portul şi UFO-ul din Espoo... ...şi trecem pe lângă plaja... ...şi restaurantul din portul de agrement Nokkalan. Vaporaşul navighează printre zecile de insule unele locuite... ...altele nelocuite ci doar vizitate... ...evident dotate cu grătarul şi depozitul de lemne aferent. Imagine cu cotul secundului şi vaporaşul din dotare într-un scurt popas pe una dintre insule. La un moment dat soarele (destul de zgârcit) a intrat în nori şi s-a pornit un vânt tăios... ...care m-a alungat sub punte la căldură deşi eram destul de bine îmbrăcat (am fost prevenit de posibilitatea colorării bronzului meu cu nuanţe vineţii de frig). Odată cu reapariţia soarelui am răsărit şi eu pe punte ca să admir un yaht care mai mult ca sigur nu aparţine vreunui preşedinte de consiliu judeţean finlandez. Şi trecem pe lângă alte insule... ...pe unele dintre ele oprind... ...ca să coboare finlandezi dornici de grătar, pescuit sau stat în vânt pe pietre. Cum încă nu ieşise complet frigul din mine am preferat să stau pe vapor şi să urmăresc o raţă ce-şi învăţa puiul să bată apa cu labele... ...sau să încerc să învăţ cum dau drumul în apă bărcii de salvare. Pe drumul de întoarcere prind momentul în care nişte localnici vor să taie o raţă cu yahtul ca s-o pună probabil pe grătar... în timp ce căpitanul se face că nu vede (din solidaritate marinărească probabil). Şi mai trecem pe lângă nişte insule... ...pe una dintre ele găsind 10 din cele 12 scaune căutate de Ostap Bender şi Ippolit Matveevici Vorobianinov. În cele din urmă se iveşte Otaniemi (cartier al Espoo-ului) în portul căruia se încheie turul arhipelagului... ...nu înainte ca secundul să plieze antena, radarul şi coşurile de fum ale vaporaşului, pentru ca acesta să încapă sub ultimul pod de doar 3,5 m înălţime liberă. Şi-am încălecat pe-o şa (uneori) şi v-am spus povestea aşa! Din păcate m-am întors în scumpa noastră patrie unde potrivit noului cod penal cea mai gravă infracţiune este să fii om cinstit. Dar Finlanda s-a bucurat că a scăpat de hoitul meu inutil la vârsta lui, dându-mi semne clare în acest sens. PS: mulţumesc tuturor pentru atenţie şi aprecieri. PS 2: pentru cine nu s-a plictisit un fel de rezumat al şederii mele în Finlanda găsiţi aici: https://photos.google.com/share/AF1QipPtySd-9_DWdS3EjmoK3fy1Xw8zHP5t-fTN-NP3t7NuzBRjEPsVGOmZbZX5D_fZSA?key=OGxtV0tRR0JsSy1UOVB0ZGVoekxFazNrNXl3bGJ3
  14. Mircea PF

    Poți liniștit dar te sfătuiesc să raportezi la guvern sau parlament că ăia te omoară mai repede. Oricum mai am doar un calup de imagini după care poți părăsi topicul (sau țara).
  15. Mircea PF

    3. PORVOO Porvoo, o destinaţie turistică foarte populară situată la cca 50 km est de Helsinki, este primul oraş atestat documentar din Finlanda (1346) renumit prin clădirile sale din secolele 18-19 foarte bine păstrate şi prin catedrala din secolul 15. Pentru a ajunge acolo puteţi lua autocarul din autogara situată sub mall-ul Kamppi, biletul costând cca 13 euro dus-întors, cu menţiunea că dacă luaţi astfel de bilet , la întoarcere trebuie să utilizaţi aceeaşi firmă de transport (nu contează ora). Ajunşi în Porvoo... ...trecem noul pod pietonal... ...pentru a admira de vis-a-vis casele roşii străvechi înşirate de-a lungul apei ... ...sau pe cele moderne mimând sintetic suratele lor istorice. Eu am admirat şi tinerele vlăstare ale Porvoo-ului care navigau în cojile lor de nucă ca şi Degeţica lui Andersen pe frunza de nufăr. Constatăm că, în timp ce englezii le-o trăgeau francezilor în bătălia de la Crécy din cadrul obositorului război de 100 de ani, finlandezii atestau documentar primul lor oraş. Trecem apoi pe lângă terasa de pe corabie... ...şi privim pe îndelete casele care fac celebru Porvoo-ul. Toate sunt active; unele sunt mici restaurante... ...altele cafenele... ...magazine cu suveniruri, muzee sau case de locuit. Asta nu e istorică dar e de folos dacă ai băut mai multă bere. vedem cea mai veche gară din Finlanda... ...cu locomotiva aferentă. Trecem podul vechi şi intrăm în oraşul istoric propriu-zis unde au acces mecanizat doar riveranii şi mentenanţa (2 CV-ul nu se pune că-i simpatic). Urcăm pieptiş o străduţă pavată cu piatră de râu şi intrăm în curtea catedralei. N-am putut pătrunde în catedrală deoarece înăuntru se desfăşura o ceremonie privată, în schimb ne-am uitat ca şi curca-n lemne la zidul de piatră al clopotniţei. Am trecut pe lângă restaurantul cu terasă al unui nene cu pălărie de cow-boy, păr prins în coadă cu fundiţă şi haină brodată cam ca a lui Fuego... ...pe lângă regele covrigilor... un Ducu Bertzi local... ...şi pe lângă multe alte case, fiecare dintre ele adăpostind câte ceva interesant... ...de pildă un magazinaş cu jucării vechi şi deosebit de scumpe. Într-un final ne-am luat rămas bun de la Porvoo uitând să urcăm şi dealul castelului (dealul mai e, castelul nu). va mai urma ceva...