Meridivs

Membru
  • Content count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Meridivs

  • Rank
    Amator
  • Birthday 07/10/1976

Informații personale

  • Ocupaţie
    HR Specialist
  1. Ce pot remarca este ca bicicleta adusa din Danemarca de unchiul meu functioneaza perfect (inca poti merge fara maini pe ghidon) - singurul lucru de care a avut nevoie a fost cate un set de cauciucuri din cand in cand si o ungere. L-am intrebat ieri seara daca i-a facut vreodata o echilibrare a rotilor si mi-a spus ca n'a avut nevoie in 15 ani de exploatare si mers aproape zilnic cu ea... N'are rost sa spun de cate ori s-au facut rotile ou la Pegas-ul meu. Si asta stand pe loc iarna :P
  2. O sa ma gandesc la un un mod mai bun de organizare si postez atunci ca sa avem o discutie mai constructiva. Nu sunt genul care sa critic ce nu pot face eu mai bine asa ca sa ne apucam de treaba. Dupa aproape un an de la implementarea cicloteque cred ca ar trebui sa vem cateva idei macar de imbunatatirea a programului daca nu de reformare a lui. Pana atunci car bicicletele dupa mine in masina gata de "lansare" imediat ca gasesc o zona buna de plimbare :rolleyes:
  3. Acelasi sentiment l-am avut si eu cand am citit ce scrie pe aici... Pana acum ar fi trebuit sa-mi cada rotile demult la bicicletele cumparate din METRO. Uite ca profetia asta - care as fi crezut-o daca gaseam forum-ul asta in primavara - interzie sa se implineasca deci mai degraba miroase a exagerare. Este adevarat ca bicicletele de firma achizitionate de curand (Kona si inca una fabricata in Danemarca cu schimbatori in butuc) sunt "alta vista" fata de cele de "unica folosinta" dar asta nu inseamna ca ultimele sunt inutilizabile sau ca nu tin la tavaleala. Nu prea am grija de un lucru pe care am dat bani putini si chiar daca le-am trantit pe o parte de atatea ori nu s-au rupt pedalele, indoit bratul sau faramat rulmetii cum s-ar fi asteptat adeptii bicicletelor de firma. Ca o comparatie la Pegas am reusit sa-i indoi ambele brate la pedale din prima luna (bateau in cadru). Ba chiar as indrazni sa spun ca o bicicleta no-name s-ar putea sa te tina 2-3 ani doar cu cate un reglaj/strans suruburi la fiecare 6 luni, asta in cazul in care nu depasesti 40Km/sapt. Pentru mai mult de atat se impune ceva mai serios. La fel de important este de retinut ca atunci cand incep sa cada piesele pe o masinarie ieftina este mai simplu de inlocuit decat de reparat. Cel putin la masini cand au inceput sa cada piese poti sa te astepti la o reactie in lant care o sa te oblige sa scoti tot mai multi bani din buzunar in fiecare luna. Tocmai de asta prefer sa schimb masina la primele semne de oboseala decat sa vad in fiecare luna ce mai are de schimbat.
  4. Multumesc Trevizes! Adresa de net este mai mult decat suficienta. In sfarsit o firma care are si program de weekend. Bravo lor. Offtopic: Bicicletele care vreau sa le intretin pe acolo sunt cea adusa din Danemarca de unchiul meu (care are nevoie de un tune-up dupa 10 ani de Apuseni), Tornado-ul si un Kona African Bike. Rich-ul nu merita un astfel de efort si va fi lasat acolo unde cade :|
  5. Cicloteque este cea mai proasta implementare a unui serviciu de inchiriere biciclete din cate am intalnit prin Europa. Intamplator lucrez vis-a-vis de parcul Cicloteque din M. Koganiceanu si cred ca numarul de "clienti" spune tot despre succesul programului. Deh, ar fi fost tare greu sa luam un program care functiona de zeci de ani in Olanda sau oricare alta tara din Europa si sa-l aplicam la noi. Trebuia sa venim cu un sistem asemanator cu fiscalitatea din Romania care sa faca mai atractiva achizitionarea unei biciclete brand-name:)) proprii si transportul ei cu masina de colo-colo decat sa ne incurcam cu cicloteque. Mi s-ar fi parut normal desi mai putin convenabil sa platesc un abonament anual in baza caruia sa pot beneficia de o bicicleta de la oricare centru cicloteque de fiecare data cand aveam nevoie. Chestia asta cu abonament anual + taxa de utilizare + mai stiu eu ce formalitati este o tampenie gen "hai sa dam cu stangu'n dreptu'" tipic mioritica. Ca fapt divers, in Danemarca, orice cetatean care are nevoie de o bicicleta poate folosi una pusa la dispozitie de primarie in rasteluri aflate la indemana prin tot orasul. Toata treaba asta dureaza fix 2 min in Copenhaga. Noi trebuie sa ne complicam mai mult ca nu cumva sa se oboseasca initiatorii cicloteque sa faca din program unul functional.
  6. Multumesc animaloo. O sa incerc sa ma reped pana acolo sa vad despre ce e vorba desi Crangasi-ul mi-ar fi cel mai la indemana (locuiesc langa Cora Lujerului). Lucian: Exact asta avem nevoie, o lista utila de contacte unde putem sa ne intretinem/reparam bicicletele din dotare. Cu atat mai mult cu cat un astfel de topic ar putea ajunge sa fie destul de "hot". Trevizes: Unde am cerut informatii despre unde poti repara o bicicleta ieftin? Ca fapt divers o revizie la masina ma costa cam de 2 ori cat o bicicleta brand-name. Asta nu inseamna ca o sa investesc vreodata 30 mil in asa ceva sau ca ar trebui sa-mi iau un aparat de facut cafea Espresso doar pentru ca beau cate o cafea la 2-3 luni?! Avem nevoie de informatii utile, sunt destule topic-uri pentru opinii. Ion din Crangasi are un telefon/lucreaza la o firma anume? Daca ai numarul lui sau adresa te rog sa nu eziti sa le postezi pentru cine are nevoie de ele. Daca esti de parere ca aici este vorba doar de mine te rog sa schimbi denumirea topic-ului in reparatii biciclete Tornado prin Militari :D Offtopic: Ma descurc destul de bine cu o adresa si harta dar mi-e greu sa cred ca ar putea cineva folosi o informatie de genul Ion din Crangasi :)
  7. Trevizes: Ori functia de search nu functioneaza cum trebuie ori subiectul n'a mai fost discutat pe aici (am citit toate topic-urile in care apareau cuvinte cheie legate de acest subiect). Data viitoare te rog sa postezi si link-ul topic-ului la care te referi. Cu riscul de a fi tendentios trebuie sa remarc ca probabil sunt cateva sute de mii de Ion-i in Crangasi din care cativa ii stiu si eu dar n-am vazut sa se ocupe de biciclete. Nu stiu daca exista o politica de anti-reclama pe forumul asta dar ideea topic-ului era sa stim si datele de contact (adresa, numele firmei) pentru atelierele de care avem nevoie sau de care trebuie sa ne ferim. Deci la ce firma lucreaza vestitul Ion din Crangasi sau care este adresa la care poate fi gasit? Offtopic: Nu stiu daca am mentionat dar n-am doar biciclete RICH sau DHS in padoc. Cine vrea sa repare doar biciclete de firma e alegerea si afacerea lor. Cine vrea sa faca bani repara orice se poate repara, mai ales ca bicicletele de firma nu prea se strica. Acum, daca discutam aici de un fel de exclusivism pe baza de firme poate ar trebui redenumit forum-ul in shimanoforums.ro sau Merida.ro mai ales ca cei din urma nici nu s-au deranjat sa publice ceva pe adresa respectiva. Iertati-ma dar nici eu n'o sa ma deranjez in cazul asta sa cumpar de la ei.
  8. Ce ateliere de reparatii biciclete ati recomanda din cele pe care le-ati folosit voi? Puteti trece aici si atelierele cu care ati avut o experienta mai putin placuta ca sa ne ferim de ele. Eu am pierdut total contactul cu domeniul asta (ultima bicicleta am avut-o acum 9 ani) si as dori sa ma apuc din nou de bite dar vad ca majoritatea atelierelor pe care le stiam au disparut. Cum rup destule unghii/piele lucrand la masina ca hobby prefer sa-mi fac bicicleta la cineva care se pricepe si este dispus sa o faca contra-cost. Din experienta voastra care sunt atelierele cele mai bune/nerecomandate din Bucuresti?:D Lista: - Ion de la Bikezone: http://www.bikezone.ro/ - Ion din Crangasi: http://www.dkbike.ro/ - Assport Pantelimon: http://www.bikexpert.ro/catalog/magazin_biciclete.php - BikeXCS: http://www.bikexcs.ro/ - Nea' Mircea de la Olimpia - Bebe din Dorobanti Etc...
  9. Cea mai rea cazatura am tras intr-o curba in viteza cand am prins nisip sub roti. Bicicleta s-a dus de sub mine si am aterizat razant pe asfalt. Rezultat - niste jupuituri foarte urate dar se putea si mai rau. Cea mai fun "cazatura" e din zilele cand invatam sa merg pe bicicleta si stiam foarte bine sa merg drept (fara sa misc tot timpul ghidonul cum face toata lumea la viteze mici) dar mai putin sa fac manevre evazive. Asa m-am trezit intr-o zi cu un sant de irigatie in fata in care m-am dus pana la fund. Faza funny este ca am cazut abia cand am atins fundul santului care avea vreo 5-6m de panta abrupta. Noroc ca n'avea apa... Restul cazaturilor le-am aterizat intotdeauna in picioare (am sarit peste bicicleta inainte sa ajung la pamant) asa ca nu prea mi-e teama de o coborare in panta cu frane slabe sau o rupere de lant in mers (aici chiar sunt expert:)).
  10. Din experienta mea de pana acum un spray bun cu piper (OC) care "bate" la 3-4m este foarte eficient. Este la fel de bun si pentru ursi (in cantitati corespuzatoare http://www.udap.com/ ). Indiferent cat de agresiv este cainele daca primeste o doza buna de ardei in nas isi schimba prioritatile. Solutii ca picioare in bot (ha ha) sau pompe peste cap mai degraba enerveaza un caine rau decat sa-l potoleasca. Pana acum am fost in 4 situatii grave din care am iesit basma curata datorita spray-ului din dotare: - la mare, iarna, am fost atacat de un dulau care pazea o terasa in Constanta, fara spray cred ca ajungeam la urgente capsat zdravan (cainele n'a latrat nici macar o data, s-a repezit pur si simplu pana a incasat un jet in bot) - am reusit sa potolesc un caine care a sarit de sub o masina sa ma muste (am apucat doar sa pulverizez in directia lui - la prima adiere de piper a disparut in ceata) - la munte a oprit doi dulai nervosi care veneau lansati de pe un deal cam la nivelul pieptului fata de drum (pe aia i-am nimerit foarte bine drept in nas altfel cred ca ii incasam eu in figura) - ultimul caine care a patit'o a fost tot un dulau ciobanesc la Bran care vroia sa-mi strice ziua Daca ne gandim ca nasul este cel mai sensibil organ la caini, ursi si alte salbaticiuni fin mirositoare un spray cu piper in figura face minuni (vezi link-ul de mai sus). Si petardele mi se par o idee buna desi ar fi o problema sa le aprinzi in mers si lansezi la timp fara sa-ti zbori degetele in the process. Spray-ul este o metoda mai rapida - tot ce trebuie sa faci este sa lansezi o ceata densa de piper in calea cainelui care ataca si asta o sa-i taie tot cheful.
  11. Iertati-ma dar se pare ca ati pierdut cu totul subiectul. Deh, cititul atent a devenit o arta rara in sec 21. Trevizes am ajuns la aceeasi morala a fabulei ca tine deci te rog sa citesti cu atentie data viitoare si sa lasi concluziile pripite pentru cui i-or folosi la ceva. Pe mine ma lasa rece. La fel cum ma lasa rece sute de Km facuti pe bicicleta in jurul Chinei si ocolul pamantului in 75 zile pe biodiesel. Adevarul este ca fiecare lucru isi are rostul lui si bicicletele n-au ce cauta pe autostrada la fel cum n-ai sa vezi un TIR pe drum forestier. O vizita la sectia de ortopedie a oricarui spital de urgenta poate fi extrem de lamuritoare in sensul asta... animaloo mai mult sau mai putin obosit. Merci pentru analiza sintactica pe text. Totusi ai reusit sa pierzi cu totul din vedere ideea de baza. Reciteste (daca te mai lasa seful) si dupa aceea putem discuta. Pentru cultura ta generala Mercedes fabrica masini de serie cu frana pe disc spate si suspensii independente inca din anii '60. Franele cu tambur pe spate nu sunt regula ci solutia pentru costuri mai mici in industria auto. In rest spor la numarat Km (sunt sigur ca ajuta la adormit mai repede;) Offtopic: Nu ma intelegeti gresit, imi place sa merg pe bicicleta dar nu suficient incat sa risc sa fiu "zburat" in sant de vreun camion de 20t care trece pe langa mine si cadrul meu usor de carbon cu 120Km/ora :) Daca nu stiti despre ce vorbesc dati-mi voie sa ma indoiesc de Km vostri pe drumuri nationale. Si inca n-am pomenit nimic de soferii zapaciti care reusesc performanta sa se rastoarne pe drum drept.
  12. Gata m-ati convins desi nu prea am facut mai mult de 100km/sapt cu biclele astea. Acum astept sa crape ceva la Richie ca sa am un motiv sa-i fac vant. Interesant este ca n'a patit nimic pana acum desi nu l-am menajat deloc. Tornado-ul se tine nesperat de bine si cred ca o sa-l pastrez cativa ani de acum incolo (rotile sunt inca bine centrate dupa zeci de Km de gropi si bolovani iar sistemul de viteze Shimano functioneaza clar mai lin decat la Richie unde zici ca ti se rupe lantul la fiecare schimbare). Viitoarea mea bicla va fi clar una de firma cat mai confortabila (sa cu arcuri si toate nebuniile posibile), cos de rufe :) si aparatori de noroi cat China. Ceva in genul urateniei asteia http://www.konabikes.co.uk/2008/africa-bike/africabike-20-30.php Parca imi aduc aminte ca unchiul meu din Arad avea podul plin cu vreo duzina de bicle asemanatoare cu asta - aveau lanturile groase ca la motocicleta (probabil de asta ajunsesera in rezerva:)). Apropo, are cineva idee cu ce tip/model de bicicleta a facut WWII armata japoneza?
  13. Iaca si bicla visurilor mele (pentru noptile fara luna:))
  14. Intrebarile raman: 1. Ce poti face in plus cu o bicicleta mai scumpa? 2. Cati Km puneti intr-o sapt sau luna pe bicicletele cu pretentii?
  15. Cel mai mult ma deranjeaza ideea conform careia daca nu dai peste 15 mil pe o "scula" de firma atunci nu ai bicicleta. Ce e sigur este ca am putut sa redescopar o placere si sa ma bucur din plin de un no-name care nici macar nu este privit ca o bicicleta de unii. Vara asta: 1. am mers 4 luni pe unde am avut pofta fara probleme 2. am invatat 2 prieteni sa mearga pe bicicleta (cu riscul de a se accidenta grav dand ture de parc pe o bicla entry level;) 3. am coborat km intregi de panta abrupta pe drum forestier 4. am facut cam 9 excursii pe bicicleta din Apuseni pana la Valea Oltului sau Bran Toate astea cu niste biciclete no-name fara frane pe discuri, cadre de carbon si ghidon ergonomic. Ma intreb ce poti face in plus cu o bicicleta care sa justifice o investitie mai mare de 10 mil? Mai ramane sa spunem ca daca n-ai o bicicleta de firma mai bine mergi pe jos :P Sunt curios cati km/sapt fac adeptii bicicletelor cu pretentii...