moshulik

Membru
  • Content count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About moshulik

  • Rank
    Amator
  1. Perioada de desfasurare a turei va fi 6-10 august, cu startul in zona de corturi de la arefu, inainte de hidrocentrala, sau mai sus daca permite timpul, iar marti dimineata plecarea spre cartisoara si eventual trecut mai departe spre sadu sau jina.
  2. As vrea sa merg in august, sa fac intr-o saptamana cele doua Trans-uri. Le-am facut pe fiecare in parte, de cateva ori, dar inca nu le-am combinat. Am schitat un traseu aici - http://www.bikemap.net/route/1714742 - Fagarasul de la sud la nord si transalpina de la nord la sud permit o urcare mai accesibila decat invers, adica mai mult timp in pedale si mai putin pe jos, la impins. Am pus ca punct de plecare Pitesti-ul, pentru a avea varianta de ajuns cu trenul, dar bucla s-ar inchide totusi la Curtea de Arges. Daca se pleaca cu masini, punctul optim de plecare ar fi la Arefu sau Curtea de Arges, unde s-ar putea lasa masinile in siguranta. Eu am concediu in principiu intre 4 si 26 august, iar tura se incadreaza lejer intr-o saptamana. Sunt 520 de km cu 8km diferenta de nivel. As vrea sa merg in principiu cu cazare la cort si dus la rauri. Daca este cineva interesat, il rog sa spuna aici pentru a discuta detalii. Nu stiu cand este data intrunirii de la Cartisoara, dar si aceasta ar fi un punct bun de pornire in tura, de facut bucla.
  3. Pai atunci ne gasim la Cora Pantelimon, mai precis unde breteaua de iesire din Cora intersecteaza soseaua principala catre Pantelimon - sambata dimineata la 8 fara un sfert, ca la 8 deja sa pedalam. Daca mai vor sa vina si alti "neorganizati", ne gasim acolo. In principiu as vrea sa mergem "intins", nici incet, nici tare, dar fara pauze inutile.
  4. As merge si eu la mare cu bicicleta in week-endul acela, dar vad ca s-au ocupat locurile "oficiale" organizate de pro-sport. Daca-i vremea buna, o sa vin si eu pe langa pluton, sper sa gasesc un loc de cort pe langa lacul Amara sambata seara si poate un loc in camion/autocar duminica seara. Daca nu, la tren sau la ocazie, luni dimineata, trec destul de multe dube pe constanta-bucuresti, pe cernavoda.
  5. Drumul intre Novaci si Obarsia Lotrului este impecabil, asfalt nou, fara gropi, suficient de lat incat sa nu fii deranjat de trafic, ca biciclist. De asemenea, din cauza serpentinelor si a urcarii, traficul este relativ lent (se merge cu viteza 1 pe unele urcari). De la Obarsia Lotrului spre Sebes drumul este in general asfaltat, dar mai sunt portiuni de 2-300 de metri in care drumul e doar aranjat, pregatit de asfaltare, nu sunt deloc o problema pentru bicicleta, chiar si cursiera, mergi mai incet si e ok. La nord de Obarsia Lotrului mai urmeaza o urcare de 5-6 kilometri, dupa ce se trece in judetul Alba incepe insa o coborare continua, pana in Sebes - am scos viteza medie de 25-30 la ora, fara efort la pedalare. Soseaua este asfaltata, singurele probleme sunt la niste poduri refacute, la care se lucreaza pe banda dreapta si poate trece doar o masina. Partea asta de traseu este placuta doar in coborare, sunt multe baraje cu peisaje faine, pentru urcare distanta e mult prea mare - 70 de km de parcurs in urcare usoara, dar permanenta.
  6. @diorgulescu - mersi pentru informatie, eu aveam in minte presupunerea asta optimista ca cei 30 de kilometri de la Petrosani ar fi o plimbare prin parc. O sa pun pe bikemap, sa vad cata urcare are traseul total, ar fi ideal ca in prima etapa sa pot ajunge pana la campie, la Novaci. A venit toamna si se face foarte frig noaptea in munti, inclusiv la Obarsia Lotrului. @sopinel - am sudat urechea aia de cadru de la bicicleta, iar cu bile proaspete si vaselina e intotdeauna ca noua, desi pare culeasa din Olt :) . Beneficiaza in continuare de antifurt de tip estetic, dar este gazela in piele de magar batran. Am schitat un traseu pe bikemap - http://www.bikemap.net/route/1228583 - 300 de km cu urcare totala - 6000 de metri... Ma intreb daca este facubil in 3 zile, cu 10 ore de mers pe zi (11 ore de lumina, o ora pauze de masa pe traseu), daca panta permite totusi mersul pe pedale (7-8 km/h) si nu pe langa.
  7. Hello. Pentru amatorii de cicloturism recomand Transalpina, cea mai inalta si mai bine asfaltata sosea din tara - urca pana la 2200 de metri. Eu cu un amic am parcurs un traseu de 220 km, ascensiune totala de 4700 de metri, in trei zile, plecand din satul Cruset, pe langa Filiasi, cu prima zi de incalzire pana la Polovragi, apoi ascensiunea si coborarea la Obarsia Lotrului, in ziua 2. In ziua 3, traseu lejer, pe valea Sebesului, cu o mica urcare de doua ore la inceput, apoi un total de 90 de km in 7 ore, la 4 deja eram in Sebes, cautand variante de intoarcere in Bucuresti (gasit o duba la ocazie pana la urma). Traseul l-am pus pe bikemap - http://www.bikemap.net/route/1222387 . Planul initial trebuia sa includa si Transfagarasanul, insa am calculat gresit etapele, ne-a consumat prea mult prima zi, peste dealuri, cu mult push-bike. As vrea sa reiau planul initial, insa intr-o formula putin modificata - Cu trenul pana la Petrosani, apoi 30 de km usoara coborare la Obarsia Lotrului si de acolo urcat Transalpina in aceeasi zi, dinspre nord diferenta de nivel e mult mai mica. Apoi coborarea este "gratis", pana la Novaci - Polovragi - campare. Ziua doi ar fi transferul - pe la Horezu, Valcea, Curtea de Arges - campare la Capataneni, iar ziua trei - ascensiunea pe Trans, coborare in Cartisoara si retur in Bucuresti cu tren sau duba. Astept inscrieri, pareri, sugestii de care week-end si va pun cateva poze de inspiratie (sper) :) . Mai multe poze aici : https://picasaweb.google.com/moshulik2010/VeloTransalpina2011
  8. Aparatul era leaf blower, suflator de frunze, avea doar o elice, nu avea nevoie de ambreiaj, asta e problema... nici moto-coasele nu cred ca au ambreiaj, ele taie iarba cu un fir flexibil si in turatie de ralanti se invarte incet, pe loc, deci nu ma ajuta anexele cu care a venit motorul. Designul cu pinioane, lantz si motor mi se pare riscant, poate sa manance degete, nu vreau sa risc. Motorul are 2-3 c.p. Omul are 0.7 c.p, deci sigur duce. Calculul transmisiei se face simplu - circumferinta axului este de 8cm - care se transmite integral la sol intr-o rotatie de ax - asta inseamna ca in ralanti, la 2000 de rpm ale motorului se vor parcurge 16.000 cm pe minut = 160 metri pe minut = 9.6 km/ora, apoi o sa ajustez din diametrul axului raportul optim de transmisie. Oricum, ideea e ca vreau sa folosesc motorul doar ocazional, la un deal mai lung, la touring, si sa nu afectez deloc functionarea bicicletei (altfel mi-as lua scuter direct). Cuplajul asta prin frictiune pe roata este cel mai simplu design, deci si cel mai fiabil, am vazut o aplicatie comerciala, care avea motorul pus pe portbagaj, cuplajul la fel, dar beneficia de ambreiaj automat, centrifugal (insa pretul urca pana la 4-500 de dolari, fata de motorul asta, pe care l-am luat cu 20 de dolari, la second hand, sau 100, daca as fi luat de nou). Nu vreau sa mut motorul pe portbagaj, ca sa-mi pastrez spatiul de genti laterale, cort si sac de dormit, la drum lung. Trebuie sa ma gandesc la un gen de parghie cum au unele cursiere la frane - ca sa poti scoate roata - o parghie cu doua pozitii fixe, care dezactiveaza sabotii, sa poata fi scoasa roata de pe furca. - Asta trebuie sa fac si aici, un arc metalic care sa creeze presiune pe rulment in modul "cuplat" si o parghie care sa departeze axul de contactul cu roata.
  9. Am facut rost relativ recent de un motor termic de 25 cmc (de la un aparat de gradinarit de tip moto-coasa) si momentan lucrez la o solutie de adaptare de tip "plug and play" pentru orice bicicleta. Am ajuns momentan la faza "demo" a proiectului, insa nu pot sa il testez la drum deocamdata pentru ca are cuplajul permanent. Poate imi dati o idee cat mai "ergonomica" de improvizare a unui fel de "ambreiaj", care sa varieze in principiu forta de apasare a axului motorului pe roata spate - de la pozitia "cuplat", cum apare in poze, la total decuplat - o cursa de 3-4 cm maxim la nivelul rulmentului momentan "ancorat" cu sarme.
  10. Salutare. Vreau sa plec intr-o tura de cicloturism in saptamana 20-27 iunie (de luni am concediu), prin delta si pe litoral, de la nord la sud, nu am un traseu precis, in principiu Tulcea-Portita-Vadu-Mangalia-Varna-Veliko-Bucuresti (cam 700 de km pe harta). Pedalat in principiu maxim 100 de km pe zi, campare la cort, plecare in traseu dimineata devreme, acoperit distantele mari din Bulgaria de la Varna la Veliko in tren (la ei este permis accesul cu bicla, se taie bilet). Cine mai este interesat si disponibil, astept inscrieri aici pe topic.
  11. Vin si eu sambata, daca e soare. Uite la ce bucla m-am gandit eu : http://www.bikemap.net/route/917009
  12. 17 apr 2011 Nikolovo http://www.megaupload.com/?d=1A42RVAF

    Acum zice ca e temporary unavailable, poate isi revine mai incolo...

  13. Dat fiind ca e o tura mai lejera si dat fiind ca spuchi inca dadea la pedale la ora 9, cand l-am sunat, plecarea se amana pentru ora 10:30 kaufland, daca mai vrea cineva sa vina.
  14. Da, sambata am fost offline, ca am lucrat vineri pana tarziu, schimbul 3 la job. Spuchi, atunci ramane in principiu sa ma prezint duminica la 9 in Giurgiu si sa plecam spre est, pe drumul de silistra, si sa vedem cum gasim o bucla, sa revenim pe la slivo pole, tetovo, novo selo, dupa ce ajungem la strandul ala. Maine o sa fie soare, deci ar merge o tura mai relaxata, cu mai putini kilometri si mai multi litri :D .