ombun

Membru
  • Content Count

    2,675
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

ombun last won the day on July 4 2015

ombun had the most liked content!

Community Reputation

1,401 Excellent

About ombun

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 08/15/1971

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Ocupaţie
    liber-profesionist

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ombun

    Sorin Oprescu a fost retinut pentru luare de mita. http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20402026-sorin-oprescu-retinut-dna-primarul-bucurestiului-este-acuzat-luare-mita.htm
  2. ombun

    Focus grupul este o cercetare calitativa, nu cantitativa. Am inteles ca exista 30 de persoane inscrise, deja.
  3. Harta: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=zHN2bZ-dSBz4.kIVVIvnq5yGE
  4. ombun

    Între două arestări la DNA, să vorbim şi despre problemele Capitalei De mai multă vreme, trotuarul din faţa DNA este ocupat de jurnalişti. Fiecare intrare/ieşire din clădire este monitorizată şi, uneori, transmisă în direct. În acelaşi timp, problemele oraşului se agravează în fiecare zi, parcă neobservat. Zilele trecute a mai fost desfiinţată o trecere de pietoni, iar traficul motorizat de tranzit a fost „fluidizat“ spre următorul semafor, mai aproape de centrul oraşului.În acelaşi timp, reprezentantul Primăriei se plânge că în numai un an, traficul motorizat a crescut cu 15%. Cu alte cuvinte, avem cu aproximativ 15% mai multă poluare decât în urmă cu un an. Asta în timp ce împotriva României au început procedurile de infrigement din cauza poluării din Bucureşti şi alte oraşe. În statistici medicale, experţii spun că, din cauza nivelului de poluare a aerului, bucureştenii pierd 2 ani din speranţa de viaţă. Sunt afectaţi aproape 2 milioane de locuitori.Îngrijorează pe cineva aceste cifre ? De 10 luni, experţi străini şi români măsoară nivelul de trafic, cercetează nevoile de deplasare şi adună date despre preferinţele de transport ale locuitorilor din Bucureşti şi Ilfov. Toate aceste informaţii au fost introduse într-un program de simulare a traficului, iar rezultatele ar trebui să îngrozească pe oricine are de gând să-şi întemeieze o familie în Bucureşti. Tot statisticile arată că atractivitatea oraşului scade, populaţia fiind în scădere. http://adevarul.ro/news/bucuresti/Intre-doua-arestari-dna-vorbim-despreproblemele-capitalei-1_558ba1cdcfbe376e35975064/index.html
  5. ombun

    Pentru cei interesati: Duminică, 21 iunie, de la 16:30 la 18:30, OPTAR vă invită la urmatoarea dezbatere: Planuri de Mobilitate Urbană urabilă – o şansă pentru un oraş mai bun Pregătirea Planurilor de Mobilitate Urbană Durabilă în mai multe oraşe ale României reprezintă un moment important pentru integrarea principiilor europene de mobilitate în agendele locale ale autorităţilor publice, dar şi pentru schimbări în referinţele pe care le au locuitorii în ceea ce priveşte deplasarea prin oraş, în relaţie cu stilurile de viaţă, preferinţele personale etc. Vom discuta despre Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov: principii de realizare a unui PMUD şi descrierea activităţilor desfăşurate în perioada septembrie 2014 - mai 2015. Citeste mai mult: adev.ro/nq54x8
  6. ombun

    Nu am vizitat cetatea. Dar am vizitat magazinele cu suveniruri din zona. Traseul, mereu surprinzator. Aici, urmam o "carare" printre case. Metoda de calmare a traficului: ingustarea drumului + sicana. Biciclistii continua drumul inainte pe langa bordura. Recunosc... cand intram in localitati, abia asteptam sa intram in patiserii. Fiecare localitate mica are un singur patiser. Iar acesti patiseri sunt adevarati mesteri ai gustului. Un pod doar pentru pietoni si biciclete? Da, se poate! Catedrala din Tours Centrul orasului Tours. Ca in toate orasele cu edili responsabili, atunci cand traficul in centrul orasului este prea intens, accesul autoturismelor este interzis in zona centrala. Pentru astfel de orase, oamenii sunt foarte importanti. De aceea se latesc trotuarele iar transportul public este singurul vehicul motorizat care circula in zona. Priviti imaginea de mai jos. Nu-i asa ca este mai lata decat Calea Vicotriei ? Ei bine, pe Calea Victoriei (Bucuresti) sunt 4 benzi de circulatie si doua trotuare foarte inguste. Parcul de la iesirea din Tours. Pentru a incuraja cel mai ieftin mod de transport, edilii din Tours au construit un pod dedicat pietonilor. In Bucuresti, s-a construit un pasaj (la Basarab) unde pietonii nu au acces. Asta e diferenta de mentalitate. Si de aceea Bucurestiul este sufocat de masini.
  7. ombun

    Ziua a 8-a Inca dormeam cand am auzit primele zgomote ciudate. Cand am simtit ca ele se apropie, le-am asociat imediat cu arzatorul unui balon cu aer cald. Iar sunetele se apropiau, asa ca am pus mana pe camera video si am iesit buimac in fata cortului. La micul dejun, Gigix ne da vestea: azi nu o sa pedaleze cu noi. Il doare foarte tare genunchiul si ii este frica sa-l forteze. Surpriza o sa vina abia aproape de ora 10, atunci cand urca bicicleta pe suport. Am avut norocul sa surprind acest moment. Abia atunci am inteles ce s-a intamplat... Tot timpul cand parcam masina cu bicicletele puse pe suport, aveam grija ca acestea sa fie "lipite" de un perete/stalp. In acest fel le protejam de eventualii hoti pe perioada cat noi vizitam orasul. Insa in Ljublijana, unde am oprit intr-o parcare subterana, m-am apropiat foarte mult cu bicicletele de un perete lateral si chiar am sters peretele cu roata bicicletei. Se pare ca atunci s-a dereglat axul bicicletei lui Gigix. Cand am inceput tura pe biciclete, Gigix n-a verificat daca totul e in regula cu bicicleta. Si astfel, in cele cateva zile de pedalat, a mers cu roata infranata. Iar acum genunchiul sau fortat ii dicta sa se opreasca. Reparatia a fost simpla. A fost suficient sa desfaca roata (cu strangere rapida) si apoi s-o stranga la loc. Mai complicat a fost cu genunhiul. :)
  8. ombun

    Detaliu. Localitatea Amboise sub asfintit. Multe locuinte de lux erau amenajate in malul de pamant de langa cetatea Amboise. Cetatea Amboise. Vedere dinspre camping. (de pe insula). La camping am avut noroc sa inchiriem un model nou de cort, proaspat adus in respectivul camping. Era un cort cu 6 paturi. Si fotografia de la miezul noptii. @@danielcc Nu mai tin minte costurile pentru fiecare camping, dar costurile (curent, masina, corturi proprii sau cort inchiriat) au fost intre 8 si 18 Euro/persoana.
  9. ombun

    Daniel nu e avid dupa km. Din contra, prefera turele "usoare". :) La castelul Chaumont am avut ghinion. Era inchis. Cerul s-a intunecat, tocmai bine pentru fotografii... ... dar deloc bine pentru pedalat. Ploaia ne-a apucat in padure. Am asteptat cam 30-40 de minute nehotarati daca sa continuam sa pedalam pe ploaie. A fost bine ca am avut rabdare.
  10. ombun

    Emblema orasului Blois. In fata castelului, dintr-o cladire ies dragoni. Pe rand, sau deodata, ferestrele se deschid si capetele unor dragoni ies din cladire. Apoi se face din nou liniste. Din nou la drum. Am avut 7 zile foarte incarcate. De aceea, la mijlocul zilei suntem destul de obositi. Ca sa ne incarcam bateriile, cautam o patiserie. Habar n-aveam ca, dupa ce vom trece pragul acestei patiserii, totul se va schimba. Am incercat cateva produse si... am hotarat sa nu mai trecem niciodata nepasatori pe langa o patiserie frantuzeasca. Iar baghetele... mmmmmmm... De vizavi, din aceeasi piata, am cumparat produse dintr-o macelarie. A fost popasul despre care ne aducem intotdeuna aminte cu placere. A fost momentul in care am inceput sa ne ingrasam. Eu... 2kg. :)
  11. ombun

    Orasul Blois. Catedrala St Louis din Blois. Pentru prima data reusim sa-l convingem pe Daniel (Gigix) sa intre "sa-si arunce ochii". Din cate tin minte, a intrat doar in aceasta catedrala si intr-o biserica dintr-o localitate mica. In rest, a preferat sa stea langa biciclete. La vanatoare.
  12. ombun

    Urmatoarea padure in care intram este deosebita. Cu toate ca este joasa (lastaris), este destul de intunecoasa. Este o senzatie bizara, cel putin pentru mine. Fotografie nu poate reda nici 10% din ce am vazut, dar mie imi reactiveaza imaginea/senzatia memorata. De-a lungul traseului am intalnit multe cupluri care iesisera la plimbare pe biciclete. In apropierea localitatii traficul trebuie calmat. Inca o sicana pentru masini! Am vazut multe bariere verzi, la marginea localitatilor. Acestea protejeaza oamenii de praf, vant si zapada. O particularitate a acestor copaci este ca sunt modelati astfel incat sa aiba coroana inalta. In acest fel soarele ajunge la sol si iarba creste foarte bine. S-au terminat cursurile. In Franta, elevii s-au suit pe biciclete si au plecat spre casa. In Bucuresti, la portile scolilor o sa vezi cateva zeci de masini care blocheaza traficul, atunci cand se termina cursurile. Ne apropiem de Blois. Stim ca atunci cand intram in orase mari, dureaza 1-3 ore sa vizitam castelele si/sau catedralele. De aceea, cand gasim un loc bun/frumos de luat masa, ne oprim sa mancam inainte de a intra in oras.
  13. ombun

    Ziua a 7-a De dimineata observ ca geamul de protectie al camerei Oregon este spart. Asta inseamna ca trebuie sa fiu si econom cu filmarile. Am mai ramas cu doua camere video (din 3). Iar GoPro ul are o baterie mica, insuficienta. Caloriferele din camere nu au putut face fata numarului mare de haine pe care le spalasem. Asa ca multe haine le bagam ude in genti. Putin dupa ora 10 plecam la drum. La marginea satului cineva a construit o moara de vant. Facem un mic ocol ca sa facem poze. "Chateau de Colliers"... de fapt un conac mai mic. :) La 3 km de castelul Chambord. Calitatea infrastructurii si padurea din jur te indeamna la pedalat. Intram pe domeniul castelului. Soferii sunt preveniti despre existenta animalelor aflate in libertate. Strada perpendiculara are rolul de a pune in evidenta maretia castelului. Si, de cand l-am vazut la orizont, suntem impresionati. Nu intentionam sa vizitam decat gradinile. Daniel insa nu pare interesat. Spune ca face aceasta tura doar pentru ca-i place sa pedaleze, nu pentru a vizita castele. :)