BogdanTimisoara

Members
  • Content count

    1,009
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

BogdanTimisoara last won the day on April 13

BogdanTimisoara had the most liked content!

Community Reputation

918 Excellent

About BogdanTimisoara

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 05/24/1974

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    Timisoara

Recent Profile Visitors

4,869 profile views
  1. Nu cred ca s-a mai scris despre aceste doua carti. Le fac eu putina publicitate, pentru ca nici nu se gasesc in librarii, se comanda direct de la editura si se expediaza prin posta (gratuit, cel putin in cazul pachetului promotional de doua volume) sau prin curier. Este vorba de doua jurnale de calatorie velo, prin Pirinei si prin Corsica. Ambele volume includ un DVD cu filmari din expeditie. Am dat peste ele absolut intamplator, in restaurantul Studio din Alba Iulia, in cetate (si cu ocazia asta recomand si acel local retras, cu ambianta foarte placuta, mancare excelenta, muzica discreta si de buna calitate). Cartile sunt scrise de Alin Bonta din Deva si se comanda la adresa de mail alinbonta27 [at] gmail.com Linkuri: http://www.tipardeva.ro/content/editura-karina?page=2 o scurta rasfoire a volumului "Cu bicicleta prin Pirinei": http://www.tipardeva.ro/sites/tipardeva.ro/files/fisiere-carti-karina/rasfoiti_0postfata.pdf sau a volumului "Cu bicicleta prin Corsica": http://www.tipardeva.ro/sites/tipardeva.ro/files/fisiere-carti-karina/corsica-rasfoieste.pdf
  2. Eu nu mai vreau sa bag bani in biciclete
  3. Si eu am aceeasi folie acum, am asteptat dupa ea mult si bine, aveam deja cortul de peste un an, cand in sfarsit a aparut "in stoc" si folia aferenta. Pana atunci foloseam o simpla bucata dreptunghiulara de ceva material textil gros si siliconat pe o parte, fara niciun tiv, fara niciun elastic la colturi. Nu pot spune ca am constatat vreo diferenta privind izolarea termica sau in ce priveste umezeala. Ambele isi fac treaba foarte bine.
  4. Sau petice pentru taieturi in anvelope. Mult mai usor decat sa cari o anvelopa: Eu am luat un set de pe wiggle, ca sa stau linistit (dupa ce am taiat o anvelopa si am impins bicicleta pana acasa, vreo 10 km): http://www.wiggle.co.uk/park-tool-emergency-tyre-boot-patch/
  5. Sau Zoli!
  6. Gasesti tutoriale pe youtube. Eu am desfacut butuc cu dinam LX si XT, nu e o mare filozofie dar oricum trebuie acordata atentie la ordinea si pozitia pieselor in special in partea cu contacte. Problema este sa ai o cheoe de buna calitate ca sa desfaci butucul, preferabil ar fi sa fixezi intr-o menghina octogonul capacului, ca sa nu scape. Daca pui cheie si scapa, strici colturile octogonului. https://www.youtube.com/results?search_query=shimano+dynamo+hub+maintenance
  7. Da' mai exact, cand se termina sezonul de pedalat? Mie de ce nu mi-a zis nimeni? M-am gandit eu asta-iarna ca ceva e dubas, prea erau putine urmele prin zapada
  8. Din tot ce am citit si am experimentat eu, rezistenta vine doar gradual, cu "plimbari" relaxate. Trebuie ca organismul sa ajunga sa se adapteze treptat. Pulsul e poate cel mai important parametru. Ar trebui sa faci exact atata efort incat sa iti mentii intotdeauna pulsul sub 140 bpm si sa adaugi treptat efort, pe masura ce organismul tau incepe sa faca efort mai lung si tot mai lung, fara sa depaseasca acest prag (pragul insa este variabil in functie de varsta, greutate etc). Ideea e ca acest efort sa fie considerat de organism unul normal, cotidian. De unde acum cativa ani dupa o tura de 60 de km eram praf si ma retrageam in depou epuizat, acum pedalez fara probleme 200-250 km. Nu ma doare absolut nimic, doar sezutul. Dar vorbesc de ture pe plat sau semi-plat. Cea mai mare revelatie si cel mai important salt calitativ s-a produs insa atunci cand am inceput sa ma hidratez corect si sa adaug saruri in hidratare. Saruri, adica magneziu (efervescent sau sub forma de praf care se inghite ca atare) si sodiu (ape minerale cu continut ridicat de sodiu) sau prafuri/pastile de Isostar. Am citit ca ultramaratonistii folosesc prafuri de rehidratare care se dau in general bebelusilor dupa ce vomita sau au diaree si pierd foarte multe saruri. Sarurile de rehidratare se gasesc la farmacie, au un gust groaznic dar au un efect foarte bun.
  9. Am fost intr-o delegatie de la Timisoara la Alba Iulia. Ca sa imbin utilul cu placutul, am facut deplasarea cu bicicleta. La dus am facut 247 km, impartiti in doua zile (150+100 km), plecat din Timisoara luni pe la ora 12 si am ajuns la Alba Iulia marti pe la pranz. La intoarcere am pornit din Alba pe la ora 11 a.m. cu gandul de a proceda la fel, sa fac o pauza (cu cazare sau la cort) pe la 150-160 km si azi sa fac restul. Pe parcurs am schimbat planul pentru ca simteam ca pot sa o fac dintr-o bucata. Am ajuns pe la 3 dimineata acasa; am schimbat usor ruta fata de dus pentru a evita niste scurtaturi pe drumuri rele, care m-au incetinit foarte mult. Am preferat drumuri mai bune, mai lungi, mai circulate dar mai rapide. Asa ca totalul totalului (dus - intors) a ajuns la 500,10 km. Iata cam ce a iesit, cu scuzele de rigoare pentru lipsa de experienta in ale filmatului si in ale montajului.
  10. Incerc si eu un raspuns, poate aduc o lamurire: lipsa de interes pentru cluburi s-ar datora (si in cazul meu asa este) diferentei dintre sport si turism. Eu nu sunt sportiv, eu sunt turist. Nu m-a interesat niciodata, sub nicio forma, un concurs. Ma intereseaza insa ciclismul ca mod de relaxare activa si de a vedea locuri si oameni. Singurele evenimente cu iz de competitie la care particip (desi nu sunt deloc competitii) sunt brevetele de randonneur si asta doar in masura in care imi permit sa vizitez locuri noi. Aceeasi conceptie o am si in privinta caiacului, am fost curtat sa intru in cluburi, sa particip la concursuri si maratoane. Nu ma intereseaza, iar oamenii cu pricina nu reuseau sa inteleaga distinctia dintre turism si sport. Eu nu practic sporturi. Cu automobilul toata lumea intelege ca turismul este activitatea normala, iar sportul este exceptia. Daca te deplasezi cu bicicleta sau caiacul sau mai stiu eu ce vehicul propulsat prin forta umana, toata lumea va considera ca practici un sport.
  11. Eu acum m-am intors de pe Drina, desigur tot cu salteaua Sea to Summit albastra, pe care o am de - cred- 3 ani. In turele astea nu am foarte multe optiuni in alegerea locului de cort, ma pun unde se nimereste si unde mai am loc. Inca nu am nicio gaurica in saltea... Sper sa continue tot asa
  12. Nu e stupida deloc intrebarea, mi-am pus si eu aceeasi intrebare Eu am 1.80 iar sotia 1.68, amandoi avem aceeasi marime de sac, nici nu am avut optiuni la dimensiuni deci asa a fost sa fie. Daca ai optiunea sa iei saci de marimi diferite cu fermoar stanga/dreapta, cred ca ar trebui sa intrebi daca pot fi uniti, sa fii sigur ca se poate face asta.
  13. In privinta asta, pot sa iti spun ca ajuta mult sa ii poti uni. Il ajuta pe cel mai friguros din cei doi. Pe acest considerent, am luat acum multi ani cei doi saci Cavery, cu fermoare stanga-dreapta. Mie mi-am luat unul cu temperatura de confort mai mare, iar sotiei cu temperatura de confort mai joasa. Cu toate astea, cei doi saci au aceleasi dimensiuni. Sotia mea este foarte friguroasa si odata ce a patruns-o frigul, nu se mai incalzeste decat foarte greu. In schimb eu sunt opusul. Asa ca unim sacii si facem schimburi adiabatice In felul asta ea se incalzeste mai ales la picioare foarte repede, eu trec un picior in partea ei de sac si gata radiatorul. La fel am luat si cei doi saci de puf Lafuma, se unesc si rezolva problema. Cand nu e cazul de schimburi de caldura, lasam sacii individuali. E putin mai comod asa, pentru ca nu ne trezim reciproc cand ne foim in sacii separati, asa cum se intampla la sacii uniti.
  14. In opinia mea, orice sau de dormit care trece de 1 kg este prea mult pentru bicicleta, din pricina volumului de impachetare foarte mare. Eu am doi saci de puf Lafuma a cate 700 de grame, care se unesc si care ocupa un volum rezonabil in coburi. Mai am si doi saci Cavery de cate 1.3 sau 1.4 kilograme (nu stiu acum exact) si care ocupa un volum mult prea mare pentru a fi luati in calcul pe bicicleta. Pentru perioada iulie-august chiar nu ai nevoie de o temperatura de confort mai joasa de 8 grade, iar la temperatura asta poti gasi chiar si saci sub 700 de grame, inclusiv sintetici (am unul sintetic de la Trangoworld pe care il folosesc la caiac si care are cam 650 de grame; problema e ca nu ii mai importa nimeni in Ro). Daca ai nevoie de cateva grade in plus, poti sa adaugi o "pijama" interioara de matase (un sac interior pt sacut de dormit) care iti mai suplimenteaza cu 2-3 grade confortul ( se gasesc la Decathlon si au cam 100 grame). Plus ca in acel sac-cearsaf poti sa dormi in noptile calde, fara sa mai despachetezi sacul. Sau daca bugetul permite, Sea To Summit fac "pijamale" pt sac care maresc confortul termic chiar cu mai mult de 10 grade. Eu personal nu m-as feri nici de Vango. Da' chiar deloc nu m-as feri, am fost sceptic cu firma asta pana mi-am luat de la ei un cort si m-am lamurit ca nu sunt pocnitori. Uite aici niste variante light si ultralight, la preturi de la light la heavy http://www.incort.ro/index.php?cPath=77_27&sort=8a&&page=9 In alta ordine de idei: In cursul lunii mai imi va intra in patrimoniu un asemenea cort (nu chiar cu toate dotarile din imagini): https://www.rockway-shop.eu/en/camping/jurek-velo-2-tent Din pacate in Romania nu il importa nimeni, asa ca am rugat pe cineva sa mi-l aduca din Cehia (se poate comanda si online dar transportul este undeva pe la 35 de euro). Prin iunie-iulie il voi proba intensiv, cu tot cu biciclete. Am sa revin.
  15. Saua Brooks B66 este cu acea prindere cu nuca, nu ai ce sa-i faci din pacate, nu cred ca se poate face o adaptare la tija de sa cu prindere "clasica". Si sa schimbi un Brooks doar ca sa scapi de doua chei si un surub, ar fi mare pacat