BogdanTimisoara

Membru
  • Content Count

    1,075
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

BogdanTimisoara last won the day on April 19 2018

BogdanTimisoara had the most liked content!

Community Reputation

1,005 Excellent

1 Follower

About BogdanTimisoara

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 05/24/1974

Profile Fields

  • Localitate
    Timisoara

Recent Profile Visitors

5,795 profile views
  1. BogdanTimisoara

    Face, face! Plus ca are niste filmari foarte bine facute, nu e narcisist (sunt cate unii carora le place sa se filmeze mai mult pe ei decat ceea ce vad in jurul lor), nu vorbeste mult, sa se auda vorbind... E fain gagiul
  2. BogdanTimisoara

    Daca schimbi angrenajul, ar fi bine sa iei unul tot cu 42-32-22, pentru ca altfel, deraiorul va crea mici disfunctionalitati. In primul rand, va trebui sa il muti mai sus pe cadru, urmand sa schimbe destul de imprecis de pe foaia medie pe cea mica sau pe cea mare. Deraioarele au o capacitate maxima (20T, sau 22T, adica diferenta dintre numarul de dinti al foii mari si a celei mici) si sunt optimizate constructiv pentru o valoare exacta a diferentei dintre foaia mare si cea mijlocie (adica 44-32, sau 42-32). Daca valorile astea le neglijezi, vei avea comportamente ciudate si nu o sa stii de la ce ti se trage
  3. BogdanTimisoara

    Eu am testat campingurile dintre Bratislava si Budapesta, cele mai multe le-am ales pe criteriul apelor termale. Adica, in pretul cazarii in campingul cu pricina se includea si accesul la aquapark-ul local (undeva in Ungaria, foarte aproape de Bratislava, cred ca in Mosonmagyarovar) a fost parca 11 euro de persoana cazarea la cort, campingul fiind lipit de aquapark si cu acces la spa. Cred ca e inutil sa spun cat de fain e dupa o zi de pedalat sa stai ca o meduza la spa, sub jeturi de masaj si pe paturi cu bule. Daca partenera e reticenta la ture lungi cu cortul, genul asta de turism poate sa fie exact argumentul de care are nevoie si sa faca diferenta in mod decisiv
  4. BogdanTimisoara

    Vindea cineva un tandem frumusel, pe care il cumparase de nou, la un pret subevaluat. I l-am laudat, omul era necajit ca trebuie sa il vanda din cauza sotiei. Mi-a zis "mai incerc... daca o sa dispara de la vanzare, inseamna ca ori l-am vandut, ori am reusit sa o conving pe sotie". La un asemenea scenariu ma gandesc, ca e de evitat inainte de a da 2000 euro pe un tandem, fara sa stii daca placerea este impartasita de stockerita, ori ba Off topic: Prietena mea se stie binisor cu bicicleta si tot zicea ca ar vrea sa incerce si ea in fata. Asa ca am iesit din Timisoara, pe o pista de biciclete intr-o zona putin frecventata, am reglat seile si am fact schimbul. Dupa trei incercari de a porni de pe loc, care se puteau termina foarte prost, am reusit la a patra incercare sa plecam. Am mers cateva sute de metri, a vazut cum e si a decretat "OK, gata, acum stiu cum e pentru tine, eu am sa stau in spate" Preferatul meu ramane tandemul asta:
  5. BogdanTimisoara

    Dupa buget, coane Fanica, sa traiti... Eu sunt adeptul ideii ca intai incepi cu ce e la indemana, dar pasul cel mai important este sa incepi, nu sa acumulezi. E posibil sa nu te prinda o anume activitate, apoi vinzi frumusete de bicicleta pe care ai dat 2000 euro, la sub jumatate de pret, ca nu ii place stockeritei sau mai stiu eu din ce cauze. Daca vine pofta, apoi este timp si sa te ocupi de dotari asa cum le vrei. Nu inseamna ca toata lumea trebuie sa gandeasca la fel ca mine, am prezentat doar cateva linkuri care mi-au trecut prin fata ochilor. Apropo, am inceput cartea "Trei pe un tandem", de Laura Baban. O "excursie" de 1100 km cu un tandem despre care - de la bun inceput - stiau ca nu este exact ceea ce aveau nevoie. Dar asta nu i-a impiedicat sa isi urmeze visul. Pasul asta e mai important decat planificarea amanuntita si configurarea in cel mai mic detaliu.
  6. BogdanTimisoara

    https://www.facebook.com/marketplace/item/319168889268446/ https://www.facebook.com/marketplace/item/684109215510002
  7. BogdanTimisoara

    In privinta numarului de pinioane, subscriu la ceea ce a scris @Drysna, o transmisie 3x7 sau 3x8 este absolut suficienta, nu ai nevoie de pasi atata de marunti intre viteze, incat sa se justifice 9-10 pinioane pe spate, plus ca intr-adevar, lungimea mare a cablului afecteaza precizia schimbarii vitezelor, mai ales la pas mic. Eu am 6 pinioane pe spate la un tandem retro si schimba foarte bine (desi sistemul este clar unul invechit, din anii 80). La un tandem am 3x7, la altul am 3x8. Sunt mai multumit de precizie la cel 3x7.
  8. BogdanTimisoara

    Pedalele de stanga au filetul invers, asa ca ar trebui modificat filetul din bratul pedalier, care in mod normal e de dreapta. La fel, bratul simplu care ar veni in fata, este de stanga iar tu il treci pe dreapta, deci si acolo ar trebui modificat filetul. Asta inseamna trei filete modificate (se introduc niste bucsi de alama care au filetul in sensul in care ai tu nevoie). Cred ca toata operatiunea te costa minim 50 de lei pentru fiecare filet modificat. Sincer, mai bine Loctite, pedala stransa cum trebuie si eventual sa ai o cheie de 15 la tine, in ture Dar eu nu am patit, nu am avut niciodata nevoie sa le strang in timpul mersului, desi pe un tandem am aceasta configuratie. Oricum, in orice varianta, iesi mai ieftin decat sa cauti un set complet de angrenaje si brate, gata facut pentru tandem, cu filetele in sensurile corecte. Vazusem asta, pretul cred ca e unul aproape rezonabil : https://hollandbikeshop.com/en-gb/bicycle-parts-mtb/mtb-crankset/crankset-triple-speed/stronglight-tandem-impact-crankset-24-34-42t-170mm-silver/ Bicicleta pe care ai vazut-o pe Olx mi se pare cinstita. Din pacate, situatia este cea care este cu trecutul graniteor, altfel, mai vazusem un cadru de tandem in Ungaria, parca pe la 700 lei (50.000 forinti). https://www.jofogas.hu/pest/Tandem_bicikli_108413976.htm Sau, bicicleta completa, facuta de fabrica, la 1400 lei: https://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Schauff_nemet_tandem_kerekpar_111735167.htm Sau alta, la aceiasi banuti: https://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Tandem_Kerekpar_Jo_Muszaki_Allapotban_109591883.htm
  9. BogdanTimisoara

    Nu iesi foarte scump cu facutul din bucati, decat daca vrei sa fie totul nou. Eu, unul, nu prea vad rostul sa dau o caruta de bani pe piese noi, ma refer de generatie noua. Am fost intotdeauna multumit de calitatea pieselor de acum 10 ani, de exemplu. Poti gasi linie de transmise Shimano Deore, sau LX sau XT, cu uzuri minime, de acum cativa ani, la bani marunti, daca ai rabdare si cauti temeinic. Poti sa iei o bicicleta cu astfel de dotari, depasita moral dar cu uzuri minime, la pret foarte bun, ca sa o folosesti ca donator de organe. E drept ca asta presupune putina indemanare, dar crede-ma ca pofta vine mancand La jante, Remerx Jumbo sunt foarte foarte bune, eu le-am schimbat cu Ryde Andra 30 doar dintr-un moft (de fapt, din nevoia de o janta indestructibila pe 32 gauri, intrucat am trecut pe Rohloff), dar la cat am pedalat prin paduri, peste araturi si radacini si gropi, nu am avut nici cea mai mica dezaliniere cu rotile pe Remerx Jumbo, daca sunt bine construite si corect tensionate spitele.
  10. BogdanTimisoara

    Sincer, m-am uitat la pretul total al fiecarei configuratii si m-am speriat si mie mi se pare destul de mult cu foaie de 52, dar trebuie sa tii cont ca tot tu vei duce greul, la tandem frumusetea e ca fiecare participa cu cat poate la efortul comun, nu e fifty-fifty impartit efortul. Totul e ca stocker-ita ta sa poata tine cadenta pe care o impui tu. Mie nu mi se pare o mare filosofie sa pui doua angrenaje a cate o foaie (36... 42 dinti) si pe partea stanga, astfel incat sa poti folosi toate foile angrenajului de pe dreapta. Daca chiar esti foarte scrupulos, duci la un service respectivele angrenaje, ca sa modifice filetul pentru pedale, sa iti puna bucsa filetata pentru a pune pedale normale de stanga (filetul fiind invers).Eu am la un tandem angrenaje de dreapta, fara filet modificat, pedalele bine stranse, inca nu am avut neplăceri din cauza asta. Am avut si eu ceva angrenaj de cursiera, Sora, pe un tandem, am inlocuit cu un Deore 44/32/22 (cu 11-32 in spate). Sincer, arareori am ajuns sa folosesc la limita combinatia 44-11. Parca mai mult de 32-34 km/h nu se mai "pupa" cu placerea plimbarii pe tandem, nu ne vine sa gonim.
  11. BogdanTimisoara

    Fix acolo
  12. BogdanTimisoara

    Sasca Montana - Moldova Noua - Bazias (circuit, 104 km), Aiud - Rimetea - Salciua si retur (cam 130 km), mai multe iesiri prin zona Crisurilor (Tinca -Beius si retur, zona Suncuius), cateva ture prin zona deluroasa / montana din judetul Timis (dealurile Lipovei si muntii Poiana Rusca) si un concediu cu statie in zona Viscri si drumuri in zona: Sighisoara, Fagaras. Cam atat, anul asta
  13. BogdanTimisoara

    Eu am ajuns sa imi construiesc tandemul "ideal" (pentru noi), pornind de la un tandem second-hand, cu cadru de otel si roti de 26, cumparat cu 90.000 forinti (aproximativ 1300 lei) anul recut din Ungaria. Era el ok de la bun inceput, insa cum nu ma pot abtine, i-am tot facut modificari, pana cand am ajuns de la cross-over driving (si transmisie 3x8), la single side driving, cu butuc Rohloff, cu jante Ryde Andra 30, spite Sapim Strong (2.30 - 2.00 mm), dinam in butuc XT, sei Brooks B67 si B67S, mansoane Ergon GP2. Lantul din spate este un KMC X1 strong, anvelopele sunt Schwalbe Marathon Plus tour de 2.0. Daca nu pui butuc cu viteze incorporate, nu as recomanda sa treci de la cross-over driving la single side driving, presupun ca vei regreta "sacrificarea" foii mici. In rest, pentru stocker recomand o tija de sa cu amortizare reala si eficienta (gen Airwings, Suntour NC2, Cane Creek sau altceva cu paralelogram). Ah, paleta aia reflectorizanta face toti banii! E incredibil ce efect calmant are pentru soferi, nu am mai patit niciodata sa fim depasiti foarte strans, in general soferii incetinesc si asteapta in spatele bicicletei pana cand au loc sa depaseasca larg, chiar daca ar avea loc sa se "strecoare". Cadrul este manufacturat foarte fain de un atelier profesional din Budapesta, indivizii fac diverse biciclete speciale, cargo, tandem, tricicluri pentru nevoi speciale. Habar nu am daca te poti intelege sau nu in engleza cu ei, eu am luat bicicleta second-hand, dar are un sticker pe care scrie www.bringanti.hu. Eventual, poti sa vezi daca nu iti pot manufactura un cadru, pe care apoi pui ce vrei tu.
  14. Nu. Mopedele nu mai au ce cauta pe pistele de biciclete, incepand din luna mai 2020, de cand s-a modificat acel articol si in loc de mopeduri s-au introdus trotinetele electrice. Nu va mai informati din articole abrogate sau modificate! Articolul 6În sensul prezentei ordonanțe de urgență, expresiile și termenii de mai jos au următorul înțeles: 25. pistă pentru biciclete - subdiviziunea părții carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pistă separată de drum, special amenajată, semnalizată și marcată corespunzător, destinată numai circulației bicicletelor și trotinetelor electrice; Paragraful § 1. Poziții în timpul mersului și circulația pe benziArticolul 41(1) Vehiculele și animalele, atunci când circulă pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulație, cât mai aproape de marginea părții carosabile, cu respectarea semnificației semnalizării rutiere și a regulilor de circulație.(2) Numerotarea benzilor de circulație pe fiecare sens se efectuează în ordine crescătoare de la marginea din partea dreapta a drumului către axa acestuia. În cazul autostrăzilor, banda de urgență nu intră în numerotarea benzilor de circulație.(3) Dacă un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, bicicletele și trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista respectivă. În lipsa acestei piste, circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h.(la 11-02-2020, Alineatul (3) din Articolul 41 , Paragraful § 1. , Sectiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 13 din 4 februarie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 11 februarie 2020 )Articolul 42
  15. BogdanTimisoara

    Si eu am dat jos frana copilotului, pentru aceleasi motive de mai sus. In schimb, azi am instalat pe tandemul pe care il folosim cel mai mult, o a treia frana. Aveam frane pe janta fata / spate (LX cu paralelogram) si faceau treaba foarte buna in aproape toate conditiile. Acum cateva saptamani insa, am avut de coborat o panta de 22%, pe asfalt. Cu franele pe janta nu am reusit sa opresc bicicleta, tot ce am putut sa fac a fost sa o tin la viteza mica, pana s-a mai "indulcit" panta si a ajuns la 17%. Abia atunci am reusit sa opresc cu greu bicicleta si sa coboram pe jos, pe langa bicicleta. Jantele erau fierbinti cand am oprit, sabotii... ce sa mai zic? Daca panta de 22 ar fi fost mai lunga, imi era teama ca se distrug sabotii si raman fara franare, ori chiar mai rau, ca reusesc sa desertizez terminatia din levier a cablurilor de frana (mi s-a mai intamplat in trecut si nu e deloc un moment fain). Pornind de aici, am simtit ca as mai avea nevoie de o frana suplimentara, pe disc, pe fata. Initial am vrut sa o fac doar ca o frana de ajutor, un fel de "drag-brake" actionat cu o maneta de schimbator de viteza vintage (friction, neindexata), ca sa o setez la coborari incat sa produca o franare usoara, constanta. Am mai auzit de ghestia asta la alti tandemisti. Pana la urma insa, am instalat o frana pe disc normala, cu levier normal, iar cele doua frane pe janta sunt acum actionate de o singura maneta, dubla: