BogdanTimisoara

Membru
  • Content Count

    1,086
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

BogdanTimisoara last won the day on April 19 2018

BogdanTimisoara had the most liked content!

Community Reputation

1,006 Excellent

1 Follower

About BogdanTimisoara

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 05/24/1974

Profile Fields

  • Localitate
    Timisoara

Recent Profile Visitors

6,040 profile views
  1. BogdanTimisoara

    Cum sa fie fara rost? E extrem de practic, daca un porumbel sau o pisica in fuga ar trece prin roata, nu se mai loveste de spite si nu isi frange gatul.
  2. BogdanTimisoara

    https://hollandbikeshop.com/en-gb/bicycle-parts/saddle/seatpost/?country_id=254
  3. BogdanTimisoara

    Daca nu ma insel (e foarte posibil totusi sa ma insel) exista tije cu amortizare de buna calitate de la Airwings, pe 25,4 mm. Nu sunt cu paralelogram, dar fac treaba buna. Oricum, decat deloc, si cele de mai sus sunt ok
  4. BogdanTimisoara

    Din cate stiu, manetele pentru canti sunt compatibile cu v-brake, deci nu ai de ce sa le schimbi.
  5. BogdanTimisoara

    In mare masura, atat OUG-ul nostru si regulamentul sau de aplicare, cat si legislatiile celorlalte tari europene se conformeaza celor doua Conventii din 8 noiembrie 1968, daca nu ma insel, una asupra circulatiei rutiere si una asupra semnalizarii rutiere. @gibonu: la prioritatea de dreapta s-a adus un amendament important, si anume a fost reglementata prioritatea in sensurile giratorii, care era tot de dreapta daca nu exista niciun indicator de prioritate (adica cel deja intrat in giratoriu trebuia sa opreascasi sa permita patrunderea in intersectie a celor care ii veneau din dreapta, pe ce celelalte drumuri emergente). Acum, in prezenta indicatorului de sens giratoriu si in absenta oricarui alt indicator de reglementare a prioritatii, situatia e pe dos, prin efectul legii. De asemenea, prin exceptare de la principiul general al prioritatii de dreapta in situatii de egalitate (doua vehicule avand ambele prioritate, verde, ori vreun indicator de pierdere a prioritatii), biciclistul aflat in traversare pe o pista de biciclete are prioritate fata de vehiculele ce intersecteaza aceasta pista, dupa ce efectueaza un viraj la dreapta sau la stanga in intersectie. In rest, principiile de baza au ramas aceleasi. http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/31023 http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/31025
  6. BogdanTimisoara

    La angrenajele pt 3x7 si 3x8, fats de cele 3x9-10-11, nu atat grosimea (latimea) dintilor e cea mai problematica diferenta, cat distantele intre planul median al placilor. Adica un lant de 7-8 viteze, pe foaia mediana a unui angrenaj pt 9-10-11 pinioane, va freca de partea interioara a placii mari. Un lant pt 9-10-11 viteze pe un angrenaj 3x7 risca sa se infiga strans, fortat (impanat) pe dantura placilor. Plus alte si alte incompatibilitati, de deraior in special. Deci cam trebuie sa ramai cu toate piesele compatibile, din aceeasi gama. Daca schimbi toata transmisia cu ceva mai mult de 3x8, probabil va deveni imprecisa schimbarea vitezelor, din cauza lungimii si elongatiei cablurilor si compresiei camasilor, raportat la pasul tot mai mic al schimbatoarelor secventiale.
  7. BogdanTimisoara

    La pedalierele cu 5 brate e foarte greu sa mai gasesti foi in stare buna, de MTB. Mai lasa-l asa o vreme si intre timp poti sa cauti prin bazare sau pe saiturile de vanzari diverse, un angrenaj complet, macar Deore daca nu mai sus, pentru 3x8. Daca ai rabdare si cauti sustinut, mai gasesti din cand in cand cate un XT 739 sau apropiat, la pret decent si in stare buna. Totul e sa nu vrei sa rezolvi totul de pe o zi pe alta Foarte greu sa gasesti angrenaj MTB nou (adica din zilele noastre) 3x8 si de calitate superioara. Ah, si e cam musai sa fie pe patrat, ca sa nu trebuiasca sa schimbi si angrenajele sincron din cauza butucului pedalier. Pe ala ar trebui sa il pastrezi asa cum este, ca altfel iti incurca toate socotelile.
  8. BogdanTimisoara

    Pe fata, spitele sunt egal tensionate, stanga + dreapta, de aceea suporta greutati mult mai mari (exact ce explica si cei de la Rohloff, de ce sistemul lor simetric este foarte solid, chiar si pe tandem si chiar si in 32 de spite. Pe spate ai "dish", la butucii cu caseta de pinioane. M-am caznit si eu sa inteleg de ce naiba mi se tot rupeau spite doar pe spate si exclusiv pe dreapta (adica fix unde e cea mai mare bataie de cap sa schimbi o spita rupta) iar pe fata nu, la tandemul vintage cu roti de 28". Asta in conditiile in care stockerita e tot la categoria pana, iar eu sunt la categoria plumb. Adica aceeasi logica. Si cu toate astea, doar pe spate mi-au pleznit spite. Eu am pus Sapim Strong, dar la postarea anterioara uitasem, am fost convins ca DT Swiss-uri pusesem. De atunci nu am mai avut incidente.
  9. BogdanTimisoara

    Ce i-as face eu: as schimba franele canti cu niste LX-uri sau XT-uri cu paralelogram; as schimba blocul de pinioane cu unele 11-32, probabil si angrenajul spate cu unul 44-32-22 (niciodata nu am simtit nevoie de un raport care sa depaseasca limitele unui 44/11); as pune spite DT Swiss Alpine (2.30 -2.00 mm) macar pe spate. Lantul sincron, daca nu e intins, se poate curata cu diverse solutii, de pe la Hornbach, dar tratament scurt, unele solutii inlatura mai mult decat rugina. Daca chiar trebuie schimbat, eu am folosit niste lanturi de la Decathlon, atat single speed argintii (la un tandem) cat si lanturi de 8 viteze. Depinde ce accepta angrenajele sincron, cat de grosi sunt dintii, am patit la o bicicleta retro sa nu accepte lant de 8 viteze, care sa impana pe dantura angrenajelor.
  10. BogdanTimisoara

    Un articol foarte interesant si complet despre pedalatul in tandem: https://www.sheldonbrown.com/tandem.html?fbclid=IwAR0gUhlLP6wsQMJ_XuyLSTzbqQva_VV5fnu5i2lN-V7z6Smwy4adtoYDbZE
  11. BogdanTimisoara

    Face, face! Plus ca are niste filmari foarte bine facute, nu e narcisist (sunt cate unii carora le place sa se filmeze mai mult pe ei decat ceea ce vad in jurul lor), nu vorbeste mult, sa se auda vorbind... E fain gagiul
  12. BogdanTimisoara

    Daca schimbi angrenajul, ar fi bine sa iei unul tot cu 42-32-22, pentru ca altfel, deraiorul va crea mici disfunctionalitati. In primul rand, va trebui sa il muti mai sus pe cadru, urmand sa schimbe destul de imprecis de pe foaia medie pe cea mica sau pe cea mare. Deraioarele au o capacitate maxima (20T, sau 22T, adica diferenta dintre numarul de dinti al foii mari si a celei mici) si sunt optimizate constructiv pentru o valoare exacta a diferentei dintre foaia mare si cea mijlocie (adica 44-32, sau 42-32). Daca valorile astea le neglijezi, vei avea comportamente ciudate si nu o sa stii de la ce ti se trage
  13. BogdanTimisoara

    Eu am testat campingurile dintre Bratislava si Budapesta, cele mai multe le-am ales pe criteriul apelor termale. Adica, in pretul cazarii in campingul cu pricina se includea si accesul la aquapark-ul local (undeva in Ungaria, foarte aproape de Bratislava, cred ca in Mosonmagyarovar) a fost parca 11 euro de persoana cazarea la cort, campingul fiind lipit de aquapark si cu acces la spa. Cred ca e inutil sa spun cat de fain e dupa o zi de pedalat sa stai ca o meduza la spa, sub jeturi de masaj si pe paturi cu bule. Daca partenera e reticenta la ture lungi cu cortul, genul asta de turism poate sa fie exact argumentul de care are nevoie si sa faca diferenta in mod decisiv
  14. BogdanTimisoara

    Vindea cineva un tandem frumusel, pe care il cumparase de nou, la un pret subevaluat. I l-am laudat, omul era necajit ca trebuie sa il vanda din cauza sotiei. Mi-a zis "mai incerc... daca o sa dispara de la vanzare, inseamna ca ori l-am vandut, ori am reusit sa o conving pe sotie". La un asemenea scenariu ma gandesc, ca e de evitat inainte de a da 2000 euro pe un tandem, fara sa stii daca placerea este impartasita de stockerita, ori ba Off topic: Prietena mea se stie binisor cu bicicleta si tot zicea ca ar vrea sa incerce si ea in fata. Asa ca am iesit din Timisoara, pe o pista de biciclete intr-o zona putin frecventata, am reglat seile si am fact schimbul. Dupa trei incercari de a porni de pe loc, care se puteau termina foarte prost, am reusit la a patra incercare sa plecam. Am mers cateva sute de metri, a vazut cum e si a decretat "OK, gata, acum stiu cum e pentru tine, eu am sa stau in spate" Preferatul meu ramane tandemul asta: