Traveller

Moderator
  • Content Count

    9,304
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    185

Traveller last won the day on November 1

Traveller had the most liked content!

Community Reputation

5,707 Excellent

About Traveller

  • Rank
    easy slow biker, heavy train rider
  • Birthday 09/14/1979

Profile Fields

  • Localitate
    Bucureşti
  • Biciclete
    de bătut cîmpii, șoselele și munții
  • Ocupaţie
    medic specialist farmacologie clinică
  • Arii de interes
    trenuri, bicle, chimicale, muzici metalice și baroce

Recent Profile Visitors

19,521 profile views
  1. Traveller

    A, nu, mi s-a părut. Carry on! Și eu am fost destul de sedentar între 20 și 30 de ani, m-am apucat de biclă după aia, dar doar ca turist și nu mi-au apărut toate accidentările astea la nivel articular, care de tine văd că se tot lipesc. Nu mă interesează (prea) mult mediile alea de frecvență cardiacă, tocmai ce am spus că ai probleme de structură articulară, material românesc, cum am zice. Din punctul ăsta de vedere e nevoie să te menajezi. Ești un fel van Basten sau Adrian Ilie, nu ții la tăvăleala pe care ți-o impui, deci trebuie să scazi nivelul actual de solicitare. Și lasă pedalele cu clips, articulațiile genunchiului și gleznei îți vor mulțumi mai tîziu.
  2. Traveller

    Îmi pare rău pentru tine, dar cred că am mai propus aici și în alte părți o explicație și un anumit mod de acțiune, cu același rezultat - fie ați dat cu ignore, fie v-ați supărat. Nu toată lumea are material bun de competiție, și pare că te afli în această categorie. La suprasolicitări repetate cedează rapid țesutul conjunctiv, adică tot ceea ce înseamnă tendoane, ligamente și altele asemenea. Astea nu beneficiază de vascularizație directă, ci se hrănesc prin imbibiție. Mușchii și oasele rezistă mai mult, dar ce folos? Soluția este, bineînțeles, să lași deoparte exercițiile de forță, sprinturile la rupere și alte asemenea ocupații competitive, care se lasă cu uzură excesivă, mai ales dacă nu ai material genetic bun, care să susțină rapid și complet reparația și refacerea țesuturile lezate. Nu te poți bucura de alergare și bicicleală fără să-i dai în gură ca la coasă? Vrei să o iei pe urmele lui Gabriel Batistuta? Nu ți-ar plăcea să faci mișcare pînă la adînci bătrîneți? Știu, am pus niște întrebări retorice și nu înțeleg acest spirit de competiție care vă bîntuie pe unii dintre voi.
  3. Deocamdată singura problemă pe care o (între)văd pe VT, din spatele ecranului, este cea a cîinilor ciobănești. E o percepție corectă sau mi se pare?
  4. Traveller

    S'tem numa ochi și urechi în direcția asta!
  5. Traveller

    O să fie greu să te încadrezi în bugetul ăsta, dacă e vorba să iei 2 cauciucuri ți 2 camere pentru bicicleta de mai sus. Un minim pe care l-ai putea lua sunt 2 din astea: https://www.marosbike.ro/anvelope-28-29-inch/anvelopa-pliabila-continental-grand-prix-4000s2-23-622-negru-oem-hurzeler-edition.html CAmerele sunt consumabile, nu cred că e nevoie, pe alea și le ia cel care va primi cadoul tău.
  6. Traveller

    Dacă își asumă, da. Oameni ciudați, domne. Poate le e ciudă că au stat în casă, că aveau un plan asemănător și n-au putut să-l pună în acțiune. Sau poate nu le plac cîrnații.
  7. Traveller

    Îmi place să văd optimismul uman în acțiune... dar știi cum e: s-a rezolvat, nu se poate. Ce vreau să zic - există o anumite dezordine care derivă din interpretarea ghidurilor de către fiecare - uită-te, de exemplu, la frecvența cu care lumea postează Sfat Achiziție în capitolele MTB 27/27/29, cînd teoretic ar trebui să o facă în Ce bicicletă să-mi iau. Asta pentru că primele sunt mult mai vizibile și oamenilor li se pare firesc, la prima vedere. Și mai pot să dau exemple. Asta e, important e că lumea apare și spune ceva util și civilizat.
  8. Traveller

    Mecanicul, presupun.
  9. Traveller

    Hai că mi-am mai adus aminte de o chestie, unul dintre cele mai urîte accidente feroviare, care a avut loc în imediata apropiere a curbei din imagine. Citez de pe wikimapia, user flovs "În ziua de 21 august 1990, locomotiva electrică 060-EA-001 (prima locomotiva electrică din Romania, importată de la firma suedeza ASEA in 1965!), în timp ce tracta trenul rapid 24 - partea 2, pe secția de circulație Brașov-Sighișoara, între stațiile Augustin si Apața, lovește în linie curentă locomotiva de manevră a stației Augustin, 040-DHC-601. Accidentul se soldează cu moartea mecanicului si ajutorului de mecanic de pe locomotivă 040-DHC-601 și cu avarierea gravă a celor două locomotive (n.m. - ulterior casate). Accidentul s-a produs ca urmare a încălcării grave a instrucției de serviciu: locomotiva 040-DHC-601 a ieșit din stație în condiții neinstrucționale, fără ordin de parcurs și cu semnalul de ieșire pe roșu! Circumstanțele cumplitului accident: locomotiva 040-DHC efectua o cursa ilegală intre stația Augustin si halta Ormenis h., pentru a transporta acasă pe casiera stației Augustin. Înțelegerea a fost între impiegatul de mișcare din stația Augustin și mecanicul de pe 040-DHC să facă această cursă, dar sa se întoarcă repede înapoi, pentru ca urma să treacă rapidul! După expedierea acestei locomotive izolate, impiegatul de mișcare dispozitor părăsește biroul de mișcare, pentru a se duce la toaletă. În acest timp, impiegatul de mișcare exterior (o femeie) îi ia locul în biroul de mișcare. Apoi, deși a văzut pe luminoschemă acea locomotivă izolată (dar a presupus eronat ca e un tren ce se îndrepta spre stația Apața), și fără a consulta registrul de dispoziții, efectuează parcursul pentru trecerea fără oprire prin stație a rapidului 24, cu semnalul de ieșire de verde-galben. În acest timp, din sens contrar, locomotiva 040-DHC se întorcea spre stația Augustin. Aceasta avea și instalația indusi izolată, depășind toate semnalele de trecere BLA pe roșu! În acest timp, rapidul 24 tranzitează și depășeste stația Augustin, iar în dreptul semnalului de ieșire reduce viteza, corespunzător indicației verde - galben a semnalului. Ciocnirea între rapidul 24 și 040-DHC s-a produs într-o curbă la ieșirea din stația Augustin spre halta Ormeniș h. La apariția din sens contrar, același fir!, mecanicul de pe locomotiva 060-EA-1 inițiaza procedura de frînare rapidă și deconectează pantograful și disjunctorul locomotivei, după care împreună cu mecanicul-ajutor se refugiază în sala mașinilor. Tardiv, și cei de pe 040-DHC inițiaza frînarea rapidă, dar impactul nu mai poate fi evitat din cauza distantei mult prea mici intre cele doua vehicule feroviare! Sursa - Forumul pasionaților de trenuri"
  10. Traveller

    Sunt convins că se poate și în afara unui workout (de aia am dat ca exemplu primul link). Bănuiesc că poți customiza ceea ce se afișează pe ecran în repaus, fie prin intermediul unei "watch-face", fie prin intermediul unui widget (ambele posibile la Garmin).
  11. Traveller

    Oarecum off-topic, dar nu prea mult, de pe pagina de fb "Beer drinking, bicycle riding, Chicago photography club"
  12. Traveller

    Ia vezi cu astea: Heart Rate - https://support.apple.com/en-us/HT204666 Workout - https://willem.com/blog/2018-09-27_swimming-and-cycling-with-apple-watch/
  13. Traveller

    Pe 15 noiembrie 2018, Parlamentul European recomandase ca orice tren să aibă minim 8 locuri dedicate bicicletelor. https://ecf.com/news-and-events/news/will-there-be-better-conditions-bicycle-carriage-european-trains De atunci nu cred că s-a materializat această recomandare, ba chiar CFR Călători a procedat contrar, precum zici. Sper să vedem niște schimbări în bine. Deocamdată le vedem doar la privați.
  14. Traveller

    O poză cu "victima" pe 2 roți se poate? Problema cu o pană survenită departe de civilizație (sau măcar de o haltă de tren), eventual pe temperaturi extreme, e serioasă și trebuie prevăzută înainte de plecarea într-o tură.
  15. Traveller

    Ăsta e un fenomen descris doar cînd există 3 foi, cel două brațe ale literei X fiind linia lanțului pe foaia 3 cu pinion 1, respectiv foaia 1 cu pinion N (maxim). PS - că viața lanțului de 13 o să fie mai redusă decît la 12, 11..., aia e clar însă.