Traveller

Moderator
  • Content Count

    9,386
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    192

Traveller last won the day on February 16

Traveller had the most liked content!

Community Reputation

5,846 Excellent

About Traveller

Profile Fields

  • Localitate
    Bucureşti
  • Biciclete
    de bătut cîmpii, șoselele și munții
  • Ocupaţie
    medic specialist farmacologie clinică
  • Arii de interes
    trenuri, bicle, chimicale, muzici metalice și baroce

Recent Profile Visitors

20,613 profile views
  1. Traveller

    Iar recordul de viteză al unei locomotive convenționale îi aparține locomotive Siemens Taurus Taurus Rh 1216 050-5, stabilit pe 2 iunie 2006, cu 357 km/h. Pe suratele ei continuăam să le vedem și azi prin Romînia, tractînd trenuri de marfă ale DB.
  2. Traveller

    Cel mai frumos claxon și sunet de motor al unei locomotive, în România:
  3. Traveller

    Eu întrebam pentru că nu am avut niciodată probleme de felul ăsta (și nici nu am avut curiozitatea sau talentul ingineresc de a le desface "ca să văd ce e înăuntru"). Am avut (am) roți cu butuci de tot felul și n-am reușit să-i stric pe niciunii. De-aia discuția mi se părea de amorul artei.
  4. Traveller

    Dar care e de fapt importanța practică a chestiunii? Că dacă nu ne deranjează la mers, ca într-un anume banc, înseamnă că e doar o dezbatere filozofică între fizicieni.
  5. A... pardon. Poate e prea sus schimbătorul față sau maneta nu se pupă. Sau reglajul.
  6. Nu știu dacă e doar distanța față de cadru, cât faptul că schimbătorul tău de triplu e făcut să salte lanțul peste maxim 14 dinți și pe o distanță (mai mică) dintre foile unui pedalier triplu. Tu îl pui să salte peste 16 dinți și o distanță mai mare, între foile unui pedalier dublu. Cred că îți trebuie fie un reglaj mai bun, fie un alt schimbător. Am făcut și eu schimbarea de la pedalier triplu la dublu acum niște ani, dar am trecut la unul cu configurație 50/36, și nu am avut problema asta. Bine, am manetă XO gripshift care merge și pe 2 și pe 3, dar nu aici e clenciul.
  7. Traveller

    Să-ți trăiască, să te bucuri de dînsa! Am eu o iluzie optică sau roata față e mai mică decît cea spate?
  8. Traveller

    Prin 2019 exista o inițiativă de construcție a unui piste de biciclete pe traseul fostei căi ferate Huedin - Călățele. https://clubferoviar.ro/pista-de-biciclete-la-huedin/ Această cale ferată scurtă, ramură desprinsă din CF Cluj-Napoca - Huedin - Oradea, care fusese înființată în 1898, a fost desființată cu 99 de ani mai tîrziu, în 1997. Șinele au fost scoase și azi de abia se mai vede o urmă a fostului terasament, deci construcția unei eventuale piste de biciclete s-ar face aproape de la zero. Pentru locuitori și turiștii din Țara Călatei ar fi însă foarte bine. Pe imaginile din satelit nu se vede că s-ar fi început vreo construcție, deocamdată.
  9. Da, a reușit să gîdile soacra la membrana sinovială din spatele rotulelor, în rest e sănătoasă tun.
  10. Traveller

    Aplicația poate înregistra traseul fără a avea internet descris, bazat pe semnalul GPS. Aici depinde și de cît de capabil e chipul GPS al telefonului și dacă mai prinde și alte sisteme de pozitionare în afara satelitilor americani GPS (Beidou - China, Glonass - Rusia, Galileo - EU). Atenție - dacă tu ai desenat acasă pe PC traseul ăsta, nu vei putea să îl urmezi în teren, cu indicațiile virajelor, decît dacă plătești un abonament lunar. RwGPS este probabil cea mai bună aplicație pentru desenat trasee. Eu am renunțat la ghidajul său la tura (deci și la plata abonamentului de 30 de lei pe lună) pentru că mai dădea rateuri (lipsa ghidajului vocal, viraje ratate). Komoot e o aplicație foarte bună pentru navigație (și acolo trebuie să plătești harta, fie globală fie pe regiuni).
  11. Traveller

    Mă uitam peste tura asta, planificînd să mai trec pe aici (în drum spre sau dinspre Transalpina). Pentru că nu se mai vedea pe imaginea din satelit podul peste Olt, pe care l-am traversat pe DJ 105G, dinspre Podu Olt spre Racovița, am căutat să văd despre ce e vorba. Podul a fost demolat la sfîrșitul lui 2019: https://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/sebes-olt-a-inceput-demolarea-podului-peste-raul-olt-148544.html Traseul drumului județean a fost reamenajat și acum trece peste CHE Racovița, după care își reia vechiul parcurs. Podul și vechea trasă sunt în galben, noua trasă cu roșu. Interesant e că în articol se precizează că și cele două mari poduri feroviare din poză (pe spre Făgăraș - Brașov și spre Turnu Roșu - Valea Oltului) vor fi inlocuite, ca să permită funcționarea hidrocentralei Racovița la capacitatea maximă.
  12. Traveller

    ...și una făcută dintr-un vechi MTB Panasonic
  13. Traveller

    Manetele de frână de pe ergopowere pot fi făcute să se "pupe" cu o pereche de v-brake? De mini v-brake știu, dar mă întrebam dacă se poate face vreo șmecherie cu un xt paralelogram, de exemplu.
  14. Nuuu, este limita de rupere a simplei legături carbon-carbon din ceara de pe lanț!
  15. Traveller

    Am fost la explorat cotloane necunoscute încă prin delta PN Văcărești. https://www.strava.com/activities/4780085311 Poteca Biodiversității Urbane era o bucată în partea de NV a căldării, pe unde nu fusesem niciodată. Merge și cu bicicleta, dacă o ții mereu spre sud și nu te rătăcești prin stuf, ca mine. Dar fiind pe jos, mi-am permis. La intersecția cu poteca principală de pe axa VE, se cotește la stînga. În final se poate obține un traseu "în 8".