Traveller

Moderator
  • Content Count

    8,759
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    155

Traveller last won the day on September 17

Traveller had the most liked content!

Community Reputation

5,079 Excellent

About Traveller

Profile Fields

  • Localitate
    Bucureşti
  • Biciclete
    #3duamneșituate3!
  • Ocupaţie
    medic specialist farmacologie clinică
  • Arii de interes
    trains, bikes, medicines, metal, baroque

Recent Profile Visitors

15,768 profile views
  1. Traveller

    Cu IC2 e o treabă ilară: danezii au o climă rece, dar linii în stare bună, pe care pot atinge viteze mari, dar astea se stricau la viteze mari, mai ales pentru că nu le țineau frânele. La noi viteze mari nu prea se pot prinde, deci nu-i nevoie de cine știe ce frânări, însă verile sunt caniculare și le crapă climatizarea....
  2. Traveller

    Să menționăm că nici unul nu prea plimbă trenurile goale de la o vreme încoace. La din contra, am avut probleme în a găsi loc unde să stăm 5 inși cu biclele acum 2 săptămâni în Regio la ora 8.40, sâmbăta, spre Brașov. Așa că nu doar că nu vor dispărea, dar vor trebui să își mărească parcul de vehicule. Astra va trebui să facă totuși ceva, că par neserioși cu atâtea anulări ale automotoarelor. Doar trenul de lung parcurs Arad - București - Constanța a avut un parcurs constant.
  3. Traveller

    Cred că ăsta:
  4. Traveller

    Operatorii privați merg pe București - Constanța doar în sezonul estival, cu excepția Astra TransCarpatic, care văd că are în continuare o pereche de trenuri. Din păcate nu transportă biciclete, deocamdată.
  5. E vorba de minimul istoric. O monitorizare Holter 24h ți-l poate evidenția, la fel și ceasurile astea inteligente de le are lumea. Există calculatoare pe net sau aplicatia de Android/Apple Karvonen Formula. https://www.topendsports.com/fitness/karvonen-formula-calculator.htm La tine ar fi așa: 50% to 60% - 110 - 124 60% to 70% - 124 - 139 70% to 80% - 139 - 153 80% to 90% - 153 -168 90% to 100% - 168 - 182
  6. E vorba de frecvența cardiacă de repaus, minima înregistrată.
  7. Nu am văzut prea multe discuții asupra metodei de diviziune a intervalelor frecvenței cardiace. Ar fi așa: - metoda ”clasică” - HR%, în care se împarte în 5 intervale egale intervalul cuprins între valorile 50% HR și Max HR. - metoda Karvonen - HRR% (Heart Rate Reserve), în care se împarte în 5 intervale egale intervalul cuprins între valorile Min HR și Max HR. Înțeleg, din ce am citit până acum ”pă net” că prima e prea simplistă și nerealistă, te limitează în antrenament, deci mi-aș reseta toate planurile, gadjetele și statisticile pe a doua. Diferențele între cele două tabele sunt semnificative, adică în varianta clasică zonele se întind de la 91 la 183 bpm, iar în varianta HRR% de la 119 la 183 (aplicat la cazul meu). Oarece păreri despre chestiunea asta?
  8. Traveller

    Un nene, Eliud Kipchoge pre numele său, tocmai a scos pentru prima dată sub 2 ore pe distanța de maraton. 1.59.40, mai exact. Nu a fost o competiție oficială IAAF, ci mai degrabă un "publicity stunt", dar timpul rămâne. Alergarea s-a făcut în parcul Prater din Viena, organizată cu echipe succesive de paceri și mașină în fața autorului.
  9. Traveller

    Păi buzunarele laterale le vezi. Sunt suficient de încăpătoare, intră și o sticlă de 0.5, pe 3 sferturi. Sistemul de aerisire e cu o plasă tensionată, situată la vreo 5 cm de spatele rucsacului. A fost reprodus (oarecum) și de cei de la Decathlon, la modelul forclaz 22 Air pe care îl am eu.
  10. Traveller

    Cel mai probabil așa e. Pe site la OBB apare EC 687 plecând de la Satu Mare până la Püspökladany, unde se alipește EC 144 spre Wien Hbf.
  11. Zonele 4 și 5 înseamnă STRESS. Fizic (muscular, articular, cardio-respirator) și endocrin. Când ești sportiv profesionist (sau altă profesie care impune efort de tipul ăsta) aia e, n-ai ce face, ți-ai ales și îi dai înainte. Când pedalezi/alergi (și altele) ca să te simți bine, să te relaxezi, e bine să înțelegi că poți să-ți faci rău. Dacă o faci pe riscul tău, asumat, nici o problemă. De aia ziceam că fiecare are prioritățile lui. A zis și @majikstone mai sus - pe plat stai în zona 3, sau la interfața 3/4. Poți s-o mai calci din când în când, că pe toți ne mai apucă, dar aspectul zonelor trebuie să fie de curbă Gauss cu zona 3 în apex. Apar deja frecvent cazuri de infarct la bărbați între 30 și 40 de ani, din cauză că inima e în insuficiență relativă de efort și nu mai poate asigura perfuzia propriului țesut (că de aici a și pornit @iacobdoc ideea topicului), nu e cazul să le mai provocăm și noi prin exagerări. Cred că au și fost destule cazuri la profesioniști tineri în ultima vreme.
  12. Cred că am mai scris (și s-a supărat lumea pe mine, și-o să se mai supere): să fii amator și să o tot arzi frecvent în zonele HR 4 și 5 înseamnă să ai ciudă pe propriul corp, să vrei să-l termini mai repede. Dar depinde mult de care sunt prioritățile fiecăruia.
  13. A căzut pe lateral, sau cum s-a întâmplat?
  14. Traveller

    Ce mărime are cadrul și ce înălțime ai tu? De ce ar trebui să schimbi angrenajul? Doar dacă sistemul de fixare în cadru e diferit ai fi nevoit să pui altul.