Traveller

Moderator
  • Content Count

    8,443
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    132

Traveller last won the day on December 10 2018

Traveller had the most liked content!

Community Reputation

4,803 Excellent

About Traveller

  • Rank
    easy slow biker, heavy train rider
  • Birthday 09/14/1979

Profile Fields

  • Localitate
    Bucureşti
  • Biciclete
    #3duamneșituate3!
  • Ocupaţie
    medic specialist farmacologie clinică
  • Arii de interes
    trains, bikes, medicines, metal, baroque

Recent Profile Visitors

14,683 profile views
  1. Traveller

    Vorbim singuri...
  2. Traveller

    Păi subiectul real este criza profundă a CFR Călători la nivel de material rulant. Pentru că și ceilalți operatori aplică legea asta a gratuității și nu am văzut să aibă probleme. Dacă tu te simți gonit, în calitate de plătitor de bilet, nu e cazul să extrapolezi statistic și în cazul altora. Uite, eu nu m-am simțit deloc gonit. Cand un controlor abuziv, pe o săgeata Moara Vlăsiei - București Nord, a vrut să îmi ceară 15 lei pe biclă, în condițiile în care era duminică și aglomerație mare cu studenți și navetiști, eu nu m-am simțit gonit și supărat pe studenți, ci pe ăia care îl țin în post pe controlurul cu aere de stăpân. Că așa zicea, că-i trenul lui. Nu știu, că nu am studiat. Nu eram unul care ținea morțiș să se acorde această gratuitate (nici când eram student). Dar dacă s-a dat și se poate susține de la buget, atunci nu mă deranjează. Adică se sifonează fonduri ca să se plătească pensii speciale unora care chiar au bani (4 mld lei în prima jumătate de 2017!!!), și ne supărăm că se dau niște gratuități la studenți care practic nu au venit? Tu te înscrii la facultate în ideea că vei merge gratis cu personalul la clasa a doua? Am zâmbit aici. Ideea e de-a dreptul ilară. Nu există o relație de cauzalitate, în nici un sens. Nu o mai căuta. Nu laud deloc guvernul, partidul. Știu foarte bine că au făcut o manevră electorală (care s-a întors împotriva lor imediat, că au venit studenți din diverse orașe la manifestație în piața Victoriei ). Supărați, au vrut să taie gratuitatea, nu știu cum de au lăsat-o la loc. Bugetele CFR Călători pot fi consultate aici: https://www.cfrcalatori.ro/buget/ 176 milioane lei a fost suma cheltuită pe 2017 cu chestia asta (dintr-un total de 2.27 mld). https://www.zf.ro/auto/cfr-calatori-calatoriile-gratuite-ale-studentilor-cu-trenul-au-costat-176-de-milioane-de-lei-16917859 Dacă vine un specialist și demonstrează, cu cifrele astea în față, că e cazul să le tăiem și mai rezolvăm problemele serioase (Ex: e 5 milioane de lei un vagon nou produs la astra, cumpărăm 30 de vagoane cu banii de gratuitate), îl susțin. Tu nefiind specialist, ci doar un tip care pare să aibă un cui împotriva studenților (chiar, de ce?), prefer să stau în expectativă, nu să le dau studenților la gioale.
  3. Traveller

    Nu confund nimic. Doar că mi se pare un non-subiect. Nu resping a priori niște politici sociale ”de stânga”, DECÂT DACĂ în mod evident sacrificiul bugetar care trebuie făcut pentru a le susține este prea mare sau evident imposibil. Studenții reprezintă o categorie socială care, repet, cred că merită o asemenea facilitate, DACĂ bugetul o poate susține. Bugetul alocat pentru chestia asta nu pare să fi reprezentat lovitura fatală pentru CFR Călători. De aia zic că batem apa în piuă. Hai să ne vedem de topic.
  4. Traveller

    Din ciclul ”Mari oameni, mari realizări!”. Dar pe noi ne freacă grija de reducerea acordată studenților. Azi s-a prăbușit o pasarelă pe M500, între timp s-a reluat circulația: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/circulatie-feroviara-intrerupta-intre-ploiesti-si-buzau-1086693 Bine de știut: Transferoviar are tren de dimineață spre Târgoviște, evident cu posibilitatea de a-ți lua bicicleta cu tine. E ideal pentru cine vrea o tură la Zimbrărie (Bucșani), dar și spre Bolboci, Dichiu, Sinaia. R 15163: București Nord - Târgoviște 07:56 - 09:47
  5. Traveller

    Salut! Dacă mergi pe stradă nu prea ai nevoie de suspensie. Atât de rele sunt drumurile pe unde mergi de obicei? Dacă totuși ții neapărat, atunci să știi că o furcă bună pe aer nu are nevoie să stai după ea cu pompa de furcă atît de des. Acuma depinde câți bani ești dispus să cheltui.
  6. Traveller

    Teribili ăștia de la Giant cu standardele lor. O să depun un efort suplimentar să găsesc și șuruburile. :P
  7. Traveller

    Un traseu care îmi provoacă oarece nostalgii. Foarte frumos. Încă nu am ajuns la Prejmer, rămâne pe listă.
  8. Traveller

    Conform unor date noi din harta calității drumurilor, de pe forumul peundemerg.ro, există o variantă asfaltată la cățărarea clasică spre crama Seciu. În mod normal se merge direct spre est, pe DJ 232 )dreapta când vii dinspre Boldești). În varianta nouă, se merge înainte pe strada Dealului și apoi dreapta. Sunt 2 km cu 154 hm (medie 9.2%). Dacă ajunge careva pe acolo, poate ne spune și nouă cum arată drumul. El este mapt de Google Streetview, dar iaginile sunt mai vechi, și apare macadam pe drum.
  9. Traveller

    Sincer, nu îmi dau seama cum se simte bine, când este evident că este o mărime exagerată. Probabil dă șaua la minim și obține opoziție care e departe de cea ideală. Eu, la 1.79 m și 86 cm lungimea piciorului pe interior am MTB de 18 inch (la roată de 26) și 17 la roată de 29. 19 îți este prea mare, fără discuție.
  10. Traveller

    17, cel mult.
  11. Traveller

    Cursiera respectivă, dacă nu greșesc, e un model cu geometrie relaxată, oricum. Faptul că tu simți că stai prea aplecat indică: - faptul că nu aveai nevoie de o cursieră sau - faptul că încă nu te-ai acomodat cu poziția. Având în vedere că, într-adevăr, toate distanțierele sunt deja sub pipă, deocamdată nu iți rămâne decât să inversezi pipa, astfel încât să aibă unghi pozitiv și să ridice ghidonul. O pipă cu unghi pozitiv mare, precum 15 grade sau mai mult, ar arăta groaznic pe o cursieră (ceea ce ne duce la prima mea presupunere). O cursieră are nivelul ghidonului cel mult egal cu al șeii, în general sub nivelul lui, pentru că poziția asta rezidă din menirea ei de a oferi o poziție cât mai aerodinamică.
  12. Traveller

    Pipele reglabile nu sunt pentru cursiere, cu pentru biciclete de oraș sau de turism. Deci o soluție ar fi să muți distanțierele de deasupra prinderii pipei, dedesubtul ei, pe gâtul furcii, precum și montarea inversată a pipei.
  13. Traveller

    Din partea mea nu e nevoie de nici un schimb, ți-o dau așa cum e, că nu am nevoie de ea. Vezi dacă se potrivește și aia e (ai făcut niște măsurători ciudate, eu întrebam strict de diametre, dar nu-i bai). Dacă ai timp mâine după amiază sau sâmbătă, scrie-mi pe privat.
  14. Este viitorul pentru momentele cînd vom ajunge boșorogi și vom vrea să ne urcăm pe munte cu MTB, fără să riscăm prea mult. Poate fi viitorul și chiar prezentul pentru anumiți navetiști de distanță lungă (spre 50 km/zi). Merge și la ture MTB foarte grele, unde te aștepți să împingi/cari pe distanțe lungi și ascensiuni considerabile. În fine, merge comercial, dacă ai grupuri de turiști pantofari pe care vrei să-i trambalezi de colo colo, dar știi că nu țin la tăvăleală. Altfel, să facă un motor în locul tău efort nu e chiar recomandat de la vîrste fragede, că ajungi un fel de... sedentar în mișcare.