Traveller

Moderator
  • Content Count

    8,410
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    132

Traveller last won the day on December 10 2018

Traveller had the most liked content!

Community Reputation

4,784 Excellent

About Traveller

  • Rank
    easy slow biker, heavy train rider
  • Birthday 09/14/1979

Profile Fields

  • Localitate
    Bucureşti
  • Biciclete
    #3duamneșituate3!
  • Ocupaţie
    medic specialist farmacologie clinică
  • Arii de interes
    trains, bikes, medicines, metal, baroque

Recent Profile Visitors

14,602 profile views
  1. Un plan frumos, dar trebuie să vă grăbiți maxim cu rezervarea cazării, la capitolul ăsta zona nefiind prea înstărită (mai cu seamă pe măsură ce te îndepărtezi de Dunăre). DJ 571 și legătura sa cu Gârnic (DJ 571A) erau planificate pentru asfaltare în 2018, dar nu știu dacă s-a întîmplat asta: http://www.caon.ro/peste-200-de-milioane-de-lei-pentru-drumurile-carasene/1975752 Nu știu dacă o să meargă faza cu luarea bicicletei e IR 72. La aranjamente cu nașu nu m-aș gândi pe IR internațional, cel mult pe trenuri Regio. Se poate ajunge cu bicicleta la Șușara, o iei pe umăr în vreo 2 locuri (imediat după desprinderea potecii din DJ 571 și în micul canion, care nu are nici 50 m). La fel, se poate merge cu (pe) bicicletă la lacul Bei și Beușnița (o iei pe umăr ca să treci de lac, în rest lejer). Pe DN 6 nu ți-aș recomanda să mergi. Cu un tren Regio din Iablanița ai ieși mai bine, cum a propus și @gibonu mai sus. Ați putea face un compromis pentru ziua 6, cred că ați vedea niște locuri frumoase: https://ridewithgps.com/routes/29188311
  2. Traveller

    O joacă pe mobil, din care a rezultat așa ceva:
  3. Traveller

    Felicitări pentru drum și mulțumim pentru poveste! La cât mai multe in anii următori!
  4. Am și eu o problemă: Am un monobloc  pe pătrat SHIMANO BB-UN55 cu lungimea axului de 127 de mm (D-EL) și aș dori să îmi recomandați și mie dacă puteți un angrenaj compatibil cu lungimea axului că nu știu de care să cumpăr că îmi este teamă ca nu cumva să îmi atingă foaia mică de cadru. Eu aș vrea un angrenaj în varianta: foaia mare să aibă 42 de dinți; foaia mijlocie să aibă 34 de dinți iar foaia mică  24 de dinți.

    Mulțumesc anticipat! 

  5. Traveller

    Chiar e frumoasă, iar prețul imbatabil!
  6. Traveller

    Din fericire pentru el, asta este de departe tumora malignă cu cel mai bun prognostic (supraviețuire 95% la 5 ani). Păcat că s-a apucat de una-alta după aia...
  7. Traveller

    În bugetul ăsta, nou, nu pot decât să îți recomand ce am luat anul trecut de la Sportwin: Force. Probabil îi trebuie mărime S. E vreo 700 de lei. Ar mai fi cadre Cube pe bike24 sau bikediscount.
  8. Traveller

    Chiar am vrut să zic bicicliștii renunță ușor la lipsa efortului, adică la statul cu fundul pe canapea sau pe scaunul mașinii. M-am exprimat cam ciudat, cu 2 negații. Cel mai probabil e o diferență de perspectivă între noi aici, pentru că eu n-am vârât niciodată bicicleta în lift, adică n-am simțim nevoia să apelez la el. Și nici nu am văzut vreo organizație sau un grup spontan care să ceară așa ceva. De aia nu mi se pare o chestie prioritară. Ca să faci o chestie, trebuie să ai cerere, să ai ”o piață”. Cu siguranță nu se pune problema construirii unor lifturi noi, dar multe din cele existente sunt prea înguste (Victoriei, Eroilor, Politehnica, numai din ce îmi amintesc că le-am văzut recent). Adică nu mă văd intrînd cu o bicicletă cu roți de 28/29 pe verticală în ele, cel mult cu o bicicletă de copii (pe care însă o pot căra în mână, în caz de ceva). Legat de expoziția de trenulețe, o organizează în fiecare iarnă în ultimii 7-8 ani, la muzeul CFR, cu intrare de la linia 14 a Gării de Nord. E foarte frumoasă, am fost în anii trecuți, acum n-am mai ajuns.
  9. Traveller

    Cred că @dan tm sau @Heinz 28 ar putea să îți raspundă, că se pricep. În orice caz, ca idee generală, atât cât pot eu pricepe, razele de curbură feroviare sunt mult mai mari decât cele utilizate în proiectarea drumurilor, iar boghiurile (care conțin roțile și sistemele de suspensie) sunt montate pe niște pivoți, deci nu sunt fixe. https://ro.wikipedia.org/wiki/Boghiu
  10. Traveller

    Odată cu noul Mers, Astra Transcarpatic introduce o pereche de automotoare pe ruta de zi București - Brașov: https://www.astratranscarpatic.ro/mersul-trenurilor Le-am scris pe FB, întrebîndu-i dacă au și facilități pentru transportul bicicletelor. Mi-au răspuns că nu au. Deci rămânem cu cele de mai sus.
  11. Traveller

    Dimensiunea lifturilor a fost probabil adaptată topografiei fiecărei stații. Oricum, zic să o lăsăm așa, că dezbatem un non-subiect. Când va exista o cerere semnificativ statistică și se vor fi rezolvat problemele care au prioritate, poate o să se găsească o soluție tehnică și pentru chestiunea asta.
  12. Traveller

    Până vii tu, hai să vin eu. Am văzut de mai aproape lifturile de la statia Victoriei, acum câteva ore. Sunt ridicol de înguste, de abia intră 3-4 oameni. În lifturile alea tu vrei să intri cu bicicleta? De aia am și zis că ar trebui unele făcute de la zero, pentru ceea ce ai tu de gând. În lifturile astea pe care le vedem acum chiar e aberant să vrei cu bicicleta. Ai făcut o încercare, o aproximare dpdv al dimensiunilor?
  13. Traveller

    De aia ziceam că nu ești realist. Noi de-abia învățăm să mergem, comparativ cu ceea ce se face la vest de Dunăre, și tu vrei deja să alergăm. Apreciez exemplele de afară, dar asta nu înseamnă că sunt realizabile acum la noi. Ar trebuie forate alte case ale lifturilor pentru ceea ce vrei tu, cum e și modelul de mai sus, din poza ta. Ori, Metrorex are acum alte priorități (care sunt și ale noastre) - să termine magistrala Drumul Taberei, să rezolve aglomerația la ore de vârf (situația de dimineața și după amiaza de la Victoriei și Unirii e o bombă care așteaptă să explodeze), să aibă toalete publice, să se pună de acord cu STB privind cartela unică). Într-o ordine a prorităților, astea sunt mai importante. Faptul că au făcut lifturi pentru persoanele cu dizabilități și femei cu copilul în căruț e o realizare de apreciat, zic eu, iar faptul că nu suntem noi, o mână de oameni, admiși cu bicla în ele, nu e o tragedie. Să nu crezi că am devenit brusc avocatul Metrorex. Așa cum e ea, e totuși regia care a făcut cele mai multe progrese în materie de transport public, după 89. Prin comparație, STB se luptă cu un parc auto învechit și subdimensionat (dezastruos, aș zice, la tramvaie - ca să rămânem la subiectul feroviar). Iar comparația biciclete în lift cu biciclete în tren nu prea merge. Dar o putem forța - avand în vedere că mult mai mulți oameni se urcă și coboară cu bicle în trenuri decât în metrou, hai să cerem numai trenuri cu vagoane low-floor, fără trepte, că nu pot oamenii să urce bicicletele în tren. Bicicleta, după mine, te învață să te obișnuiești cu o mică lipsă a confortului (bicicliștii fiind oameni care renunță la mașină, la căldură, la lipsa efortului mai ușor decât ăilalți). Altfel comunitatea de bicicliști de la noi, încă subdezvoltată, ar fi rămas pe canapea că deh, n-avem piste, n-avem lifturi, n-avem trenuri. Ca o concluzie - ideea accesului în liftul de la metrou nu e rea, dar nu e realist de implementat acum în București, că e depășită net de alte priorități.
  14. Traveller

    34/36 = 0.9444 32/34 = 0.9411 Cel mai mic raport e mai favorabil pentru a urca rampe, dar aici sunt practic egale, nu cred că vei resimți un avantaj la diferența aia de miime.
  15. Traveller

    Ăsta e managementul ineficient al oricărei companii de stat. Există exemple și mai grave (a se vedea CFR Călători, CFR Marfă, ELCEN etc). Are Metrorexul bube, dar asta cu bicicleta în lift e un moft. Ai zis de cazul cu copilul. Am trecut prin asta. Am cărat eu biciletele, pe rând. Tu cum vezi rezolvarea aici? Să nu zici că propui ca un copil sa intre singur in lift cu bicicleta, si sa coboare de capul lui. Se exclude din start. Ar fi în situația de a manevra bicicleta în lift, s-o potrivească și să apese pe buton și alte alea. Nu ești realist. Adică numai un lift suficient de mare, cum sunt alea din spitale, ar rezolva problema (ca să intre împreună cu părintele). Sau cine știe ce altă invenție ergonomică. Tu cunoști vreun exemplu practic în Europa, prin care s-a rezolvat așa ceva?