Traveller

Moderator
  • Content Count

    8,577
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    139

Traveller last won the day on April 11

Traveller had the most liked content!

Community Reputation

4,889 Excellent

About Traveller

  • Rank
    easy slow biker, heavy train rider
  • Birthday 09/14/1979

Profile Fields

  • Localitate
    Bucureşti
  • Biciclete
    #3duamneșituate3!
  • Ocupaţie
    medic specialist farmacologie clinică
  • Arii de interes
    trains, bikes, medicines, metal, baroque

Recent Profile Visitors

14,822 profile views
  1. Traveller

    Nici acum nu au asfaltat la Radovanu? S-a reușit la Mironești, unde era drum de TAF, dar aici încă o lălăie...
  2. Traveller

    Din nenorocire, dimineață tot 5 grade sunt și la 100 m altitudine, deocamdată...
  3. Traveller

    Evaluările pe Google Play sunt puține, iar dintre alea majoritatea sunt catastrofale. Neconcludent, deocamdată. Admit însă că pentru evenimente cu puțini participanți, în zone aflate departe de civilizație, oameni care prin natura concursului sunt și distribuiți pe interval larg în timp și spațiu, ar avea sens să implementezi așa ceva.
  4. Traveller

    Monitorizarea locației fiecărui concurent ridică, în orice caz, niște probleme de logistică. Ele cresc exponențial cu numărul de participanți. Ar fi interesant dacă poate cineva să confirme că se face așa ceva la profesioniști (prin montarea uni chip GPS în bicicletă, de ex). Dacă nici acolo nu s-a ajuns să se facă, rezultă că nu se justifică sau nu se poate susține (fizic, logistic, financiar).
  5. Traveller

    40 la oră este viteza la care fac ăștia testele de impact pentru siguranța mașinilor/pietonilor. Oricine are impresia că 40 la oră e o viteză mică... are o problemă de percepție a lumii înconjurătoare. Fie și numai dacă te lovești în tibie sau genunchi de un bolard de pe trotuar, mergând cu 5 la oră, îți poți da seama despre ce înseamnă o viteză (respectiv o forță de propulsie și de impact) de 8 ori mai mare! Dacă ai atîta forță și anduranță, eu nu pot decît să te felicit, dar nu montînd aiurea un angrenaj pe un MTB o să rezolvi problema, ci după cum am zis, poți să iei o cursieră second cinstită și îți vezi de treabă.
  6. Traveller

    Aplicațiile care înregistrează parcursul via GPS au și opțiunea de a distribui locația prietenilor utilizatorului (Strava are Beacon, Ride with GPS are Live logging, de exemplu, dar sunt opțiuni pentru care trebuie plătit). Dar utilitatea finală pe care o întrevezi tu nu mi se pare chiar ușor de atins.
  7. Traveller

    Modelul ăla chiar nu o ok ca FS. Dar întrebarea este ce vrei să faci cu el, pe unde și cum te dai?
  8. Traveller

    Căzutul în cap era o metaforă. În principiu, la o aruncare peste ghidon se poate să se lovească la cap și să își fractureze clavicula. Komoot e foarte bun la capitolul navigație, dar nu și la desenarea traseelor. Pentru asta recomand călduros Ride with GPS. În varianta plătită (nivel 1, 30 lei/lună) asigură și o navigație bună (foarte buna doar dacă pigulești cu atenție traseul acasă, pe PC, în modul Review).
  9. Traveller

    Ai într-adevăr niște mărimi aparte (eu am inseam 86 cm la înălțime 179 cm!). Aș lua XL, și dacă simți că e prea lungă reglezi dintr-o pipă mai scurtă.
  10. Traveller

    La vremea aia și eu m-am întrebat același lucru, cînd am văzut că discuția deviază de la tema transportului biclelor în tren, la chestia asta cu gratuitatea studenților. În cazul de față, cel puțin în accepțiunea mea, tocmeala cu nașu e tot un fel de mocangeală. Cum ar veni, ”Stiu că nu e voie, dar vreau să merg aproape moca”. Dădeam sfatul cu trenurile alea Regio, pe un parcurs scurt, ca un compromis, în lipsa oricăror alternative. Lipsa acestora e clară, nu le caut scuze celor de la CFR. Pe Regio există varianta că le plătești ca bagaj, tarif conform zonei de km. Pentru că la IR pe 400 km distracția, presupunând că nașul acceptă, în caz de supracontrol, costă scump. Propunerea ta ia de-a gata posibilitatea că el ar fi singurul biciclist care se urcă în trenul IR. Însă la fel de bine se mai pot urca și alții.
  11. Traveller

    Mi se pare ușor tragi-comic: - pe de o parte ești vexat de faptul că studenții primesc, conform unei legi, gratuitate la clasa a 2-a in tren. - pe de altă parte, când știi clar că nu ai voie, conform regulamentului, să urci cu bicicleta în trenuri IR care nu au spațiu special pentru biciclete, îndemni începători să acționeze la mica înțelegere cu nașu, pe o cursă de aproape 400 km? Mi se pare complet anormal, un fel de dublă măsură din partea ta. Din capul locului recunosc că am mers și eu la mica înțelegere cu nașu când nu am avut încotro, atâta timp cât regulamentele erau suficient de ambigue și singurul lucru cert era că nu îmi este interzisă urcare cu bicicleta în diverse trenuri. Totuși, să urci în prezent pe distanțe mari, într-un IR compartimentat clasic când e clar că e interzis, tocmai pentru că ai deranja călătorii, nu mi se pare în regulă. Ce ar fi dacă s-ar urca mai mulți bicicliști și ar umple capetele celor câteva vagoane (că acum nu mai sunt prea multe IR lungi, au 3-4-5 vagoane)?
  12. Traveller

    Salut, bine ai venit! O listă completă nu există, din păcate. Trenurile cu compartiment special pentru transport e biciclete nu sunt prea multe. În general găsim pe București - Ploiești - Brașov, mai puțin în rest. . Pentru Băile Herculane ai putea doar: - să iei IR 1591, cu vagon de bicicletă (București 06.30 - Craiova 09.42) - să continui pe bicicletă SAU - să te sui în 2 trenuri Regio, unde nu ai loc de bicicletă, dar fiind rang Regio ai o șansă: R 9505: Craiova 12.08 - Orșova 15.27 R 9557: Orșova 16.21 - Băile Herculane 16.43
  13. Traveller

    Din nenorocire, turla din spate spre dreapta tocmai s-a prăbușit într-un incendiu care a început la 18.50 ora locală, iar focul încă nu a fost stins. Suntem pe cale să pierdem un monument al Europei, și îmi pare rău de ea la fel cum îmi pare rău de bisericile săsești prăbușite în Transilvania...
  14. Traveller

    E un tip de frână din ce in ce mai rar folosit (cel puțin la noi, deci nu e de mirare că nu prea aduc consumabile). Era de așteptat, aș zice. Și ieftin și pe stoc e greu, când vorbim de mărfuri rare.
  15. Traveller

    Astea sunt frâne hidraulice. Vezi să nu fie și din alta cauză.