Traveller

Moderator
  • Content Count

    9,688
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    207

Traveller last won the day on May 13

Traveller had the most liked content!

Community Reputation

6,268 Excellent

About Traveller

  • Rank
    Consultant traseolog
  • Birthday 09/14/1979

Profile Fields

  • Localitate
    Bucureşti
  • Biciclete
    Specialized Camber & Force 9r
  • Ocupaţie
    medic specialist farmacologie clinică
  • Arii de interes
    trenuri, bicle, chimicale, muzici metalice și baroce

Recent Profile Visitors

24,770 profile views
  1. Traveller

    Da, a confirmat și primăria, prin contul de fb, in legătură cu construcția pistei de biciclete offroad de la poalele digului.
  2. Traveller

    Drumul nou de pe malul stîng are niște bolarzi și bolovani în capete, sper să rămînă acolo. Pe partea veche a digului (placată cu dale) se poate intra acum cu mașina, pentru că au scos bariera improvizată din pietre, astfel că din Chiajna șoferii pot ajunge în strada Cornului. Am întîlnit vreo 2 mașini. Pe drumul nou asfaltat atmosfera e plăcută acum, lumea se plimbă pe jos, cu biciclete și trotinete. Chiar și neavînd access pe dig, există la baza lui: - trotuarul nou asfaltat, pîna la scara mare de la capătul parcului Crîngași - noua alee cu pietriș compactat, din poza de mai sus, care merge paralel cu Calea Crîngași pîna la intersecția cu Str. Mehadia - o potecă de macadam care merge pe toată circumferința nordică a lacului: De la str. Cornului spre Chiajna e practicabilă pentru MTB (am parcurs-o și pe uscat, și chiar după ploaie - acum că gunoaiele au dispărut e chiar plăcută) Între str. Mehadia și str Cornului - trebuie să o încerc, pînă acum am fost foarte reticent din cauza gunoaielor asezonate cu multe cioburi. Dacă și astea au fost curățate, atunci există o alternativă complet offroad a turului nordic de lac. https://ridewithgps.com/routes/39471369
  3. Traveller

    Findcă se lucrează, iar niște unii au stricat una-alta peste noapte, accesul pe dig a fost temporar interzis, pînă la insulă. Așa că am folosit drumurile de la baza digului și am ocolit prin Giulești ca să ajung din nou pe dig, prin strada Cornului (care e unită cu digul pintr-o rampă asfaltată). Îmi place că au luat în calcul, cînd au construit cel puțin scara mare din dreptul parcului Crîngași, că poate o să aibă nevoie oamenii de rampă pentru a urca pe dig. Și au încorporat-o în scări într-un concept interesant. O să fie util pentru bicicliști, părinți cu copii în căruț sau oameni cu mobilitate redusă, aflați în cărucior. Chiar de la baza scării pornea pe gazon o potecă bătută de pietoni și bicicliști - au amenajat-o frumos, cale de 400 de metri, acolo unde se termină Calea Crîngași în strada Mehadia: Reintrînd pe dig din Giulești, am observat cu satisfacție cum de pe tot cîmpul de la vest de lac, un fel de no-man's land între Giulești și Chiajna, au fost curățate toate gunoaiele. Băi, dar toate! Se poate merge lejer și pe off-road, adică drumul de macadam paralel cu digul.
  4. Așa e cînd își ridică omu singur ștacheta de-a lungul anilor. După aia suferă cînd tre să-nceapă s-o coboare...
  5. Traveller

    Sunt 5 perechi pe sens (înspre/dinspre București). În principiu autoritățile locale, dacă văd interes (și dacă le interesează), pot pune presiune pentru a fi inclusă localitatea pe programul de opriri (sau pentru a nu pierde trenul, cum au făcut cei din Putna, cu succes). Gara Chiajna e totuși în localitate, la marginea de nord, lîngă noul drum asfaltat care vine din Giulești (DC 21). Și se află pe Centura Feroviară. E un caz cu mult mai fericit decît alte comune sau sate. Doar că prioritatea pare traficul de marfă, la cel de călători nu prea s-au gîndit. Interesant e că la cîțiva km mai la sud chiar a fost înființată o haltă nouă, lîngă A1, deservind Divertiland. Halta se cheamă Parc Divertisment Chiajna (și ce să vezi, deși administrativ e pe teritoriul comunei Chiajna, n-are nici o treabă cu cu deservirea locuitorilor ei, practic vorbind ). Acolo opresc 7 trenuri spre București și 8 dinspre București, inclusiv unele IR.
  6. Traveller

    Nu spre Răzoare, ci spre Uranus/Piața de Flori. Adică așa îmi amintesc, că trebuia să fie un tunel pe sub Casa Poporului/Catedrala Mîntuielii.
  7. Nu-ți bate G pe tastatură? Lungimea rampelor de coborîre ale noului pasaj peste centură plus evitarea aglomerației imediat după coborîrea de pe pasaj, cînd mulți ar fi încetinit pentru a se îndrepta către perimetrul de parcare? Dau cu presupusul.
  8. Traveller

    Deocamdată nu se reflectă și în posibilitatea de a cumpăra bilet de bicicletă online, opțiunea nu apare. Probabil e încă prea devreme și se lucrează la asta (sper). Nu mai era vorba de tarife, din decembrie 2021 accesul cu biciclete nu mai era permis deloc.
  9. Și io. Dar doar prin oraș, iar grătarul și cuptorul le-am folosit acasă. La ora la care scriu, folosesc și berea.
  10. Traveller

    Dacă orașul ăsta dădea pe dinafară de zone cu piste pe care niște oameni amatori de bicicleală să se dea, eventual cu tot cu copiii din dotare, probabil că am fi putut trece zona Lacul Morii la ȘI ALTELE. Cum nu e cazul, aș zice că Lacul Morii, împreună cu Văcărești, constituie 2 plusuri importante. Iar într-o dimineață de weekend, dacă nu ai timp de o tură mai lungă, oricare dintre ele reprezintă o variantă bună măcar pentru o plimbare de relaxare. Eventual pot fi unite într-o buclă de vreo 50 km, pe axa vest-est. Iar drumul asfaltat care merge paralel cu Dîmbovița mai are o utilitate - pentru cei care fac ture și ies din sau intră în București prin giratoriul Dragomirești, e mult mai lejer să mergi pe drumul ăsta fără trafic auto, decît să mergi pe DJ 601A (strada principală din Chiajna, care dă în Bd Uverturii). La prînz și după amiază ăla e un drum infernal, foarte aglomerat.
  11. Traveller

    Iar tu poate îți (re)vezi lecțiile de limbă românească, cine știe... Poate și pe alea de bun simț în comunicarea cu niște colegi de pedală? Nu știu dacă realizezi cîte probleme și lipsuri are orașul ăsta, încît cred că nu exagerez dacă zic că pistele de biciclete vin pe locul... Ț. După trotuarele pentru pietoni, pline de mașini. După lipsa de linii de tramvai, tramvaie și troleibuze noi. După conductele de apă caldă, vechi și sparte. alea multe. Și lista e mai lungă. Da, știu, l-a luat gura pe dinainte. Nu e nevoie să-l faci în toate felurile. E suficient să-l sancționezi la vot. Sau să te muți, poate găsești altundeva alți urîcioși ca tine, îi dați porecle împreună, cine știe...
  12. Era păcat să ratăm fereastra de vreme frumoasă de ieri. Am ieșit cu @Artistul33 și @a_mic să batem cîmpii, bălțile și codrii Vlăsiei, între Moara Vlăsiei, Lipia, Fierbinți, Merii Petchii și Gruiu: https://ridewithgps.com/trips/86687121 Pe malul bălții Vlăsiei (Pociovaliștea) Pădurea Lipia - Balta Neagră Ialomița între Balta Neagră și Micșunești Moară La Fierbinți am ajuns pe macadam, pe malul nordic al Ialomiței, și am oprit la un mixt cu terasă. Vehiculul cu care venise la serviciu vînzătoarea. Am ieșit spre Maia, unde ne-am făcut de lucru pe malul bălții care străbate oblic localitatea. Și aici, ca de altfel pe toate bălțile pe care trecusem, era lume cu undițe (care mai simple, care mai gadgetoase, Shimano sau ceva). La capătul de nord al bălții (și al localității) se află fostul domeniu al familiei lui Barbu Catargiu, prim-ministru al Principatelor asasinat în 1862, la ieșirea din Parlament, în dealul Mitropoliei. Există un muzeu și o capelă care teoretic se pot vizita, dar practic arată cam părăsite: https://mjialomita.ro/maia-catargi/ Ne-am reluat drumul spre Rădulești. Ne-a luat vîntul în primire și a trebuit să ședem un pic pe o bancă în sat. Am cotit stînga spre Merii Petchii. Sunt 1,7 km de macadam, apoi se reintră în Ilfov și asfaltul revine. Același vînt s-a ținut scai de noi pînă la terasa La Claudiu de lîngă Mega Image din Gruiu (vizavi de terasa Leu, care era închisă). Micii, berea & cîrnații picanți cu muștar ne-au ajutat să ne revenim, după care am pedalat relaxați spre Moara Vlăsiei.
  13. Traveller

    Un rucsac între 12 și 16 litri, nici prea mic încît să te limiteze drastic, nici prea mare încît să fii tentată să pui pre multe în el: https://www.4camping.ro/p/rucsac-deuter-compact-exp-14/ https://www.4camping.ro/p/damsky-batoh-deuter-superbike-14-exp-sl-1/#portocaliu
  14. Tot de sîmbătă. Am fost să joc de unul singur cicloturizm și meditație, pe cîmp și prin păduri, pe la Băneasa, Tunari, Runcu, Dimieni și retur. https://ridewithgps.com/trips/85674547 Cald, frumos, prima tură de primăvară pe bune. M-a bătut un pic cam tare vîntul la întoarcere, între Runcu și Băneasa. Din cauza arăturilor de primăvară, după podul peste A3 era o porțiune cu pămînt fin și pufos în care roata spate dansa la secțiunea liber ales, ca patinatorii. Cînd să mă îndrept spre pauza de la terasa din Dimieni, am dat de șantierul A0 Nord, prin care am trecut cu bunăvoința muncitorilor. UMB lucra de mama focului. Construcția o să facă praf buclele obișnuite pe offroad ale băieților cu MTB , inclusiv traseul de Prima Evadare, care va trebui reconfigurat. Am ajuns la magazinul cu terasă și am făcut o pauză, cam șifonat de vîntul care bătuse constant cu 25 la oră din față. Am intrat pe ocolite în Tunari și apoi din nou prin pădurea Băneasa, către casă.
  15. 20 martie, echinocțiu de primăvară. Soare. 2 grade. DOO! Atît s-a putut. Ba nu, s-a putut și un vînt în rafale, care bătea pe malul Dîmboviței ca surdu-n clopot. Din cauza asta senzația reală era sub zero, cred. Dacă nu pentru mine, măcar pentru maneta schimbătorului față, care a refuzat să mai coboare pe foaia mică. Am fost să admir asfaltarea. Pe digul Lacului Morii e completată pînă la Insulă. Între pod și Chiajna e completă pe malul stîng. https://ridewithgps.com/trips/85214408 PS: cele mai bune urări și prinos de veșnică recunoștință la toarșu rector de la Poli, care continuă să țină închise diversele ieșiri ale campusului pentru "civili".