Traveller

Moderator
  • Content Count

    8,798
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    155

Traveller last won the day on September 17 2019

Traveller had the most liked content!

Community Reputation

5,100 Excellent

About Traveller

  • Rank
    easy slow biker, heavy train rider
  • Birthday 09/14/1979

Profile Fields

  • Localitate
    Bucureşti
  • Biciclete
    #3duamneșituate3!
  • Ocupaţie
    medic specialist farmacologie clinică
  • Arii de interes
    trains, bikes, medicines, metal, baroque

Recent Profile Visitors

16,458 profile views
  1. Traveller

    Pentru anii de dinainte de 1 ianuarie 2016, nu aș reproșa nimănui folosirea acestei substanțe. Dar, odată adăugată pe lista substanțelor interzise (o decizie la fel de îndoielnică precum presupusul ei efect), dacă ești medic de echipă și sportiv cu capul pe umeri, o lași deoparte și gata. Păcat.
  2. Traveller

    Nu înțeleg cine îi sfătuiește pe băieții ăștia. Cum să îți riști cariera luînd o substanță interzisă din 2016, al cărei beneficiu este îndoielnic?! Nici măcar din punctul de vedere strict terapeutic, medical, la pacienții cu ischemie miocardică, nu e vreo lumină substanța asta. Că dacă era, producătorul ar fi cerut și, poate, ar fi și primit aprobare pe teritoriul UE, de către Agenția Europeană EMA, și în State de către Agenția Americană FDA.
  3. Traveller

    Conțin grăsimi vegetale, asta e clar, dar nu colesterol, că ăla nu are treabă cu regnul vegetal, ci numai cu cel animal. Sunt amuzante reclamele la uleiuri vegetale în care producătorul insista că nu au colesterol. Normal, nu au cum să aibă. Scuze de offtopic.
  4. Traveller

    Totul e corect până la ultimul cuvânt - cipsurile nu conțin colesterol, și nici uleiurile vegetale nu conțin. Problema lor, chiar dacă sunt prăjite în ulei vegetal (mai ales dacă uleiul e folosit la mai multe prăjiri) este apariția, ca element secundar nedorit, a acizilor grași trans, care nu-s buni pentru sănătate (scad colesterolul ”bun”, tip HDL, și îl cresc pe cel ”rău”, tip LDL). În natură, acizii grași mono-nesaturați sunt prezenți ca izomer cis, dar prin prelucrare termică se pot izomeriza la trans. Nu am mâncat niciodată creveți, țin minte pungile de pe rafturile de la Alimentara sau Gostat. Nici acum nu mănânc nici un fel de ”fructe de mare”, pe care le consider niște cauciucuri infecte.
  5. Traveller

    Am remarcat prea târziu. Oricum, ideea rămâne valabilă. Ca să îi răspund lui @IonutA: brevetele de randonneuri există chiar de dinainte de Turul Franței, și sunt evenimente unde oamenii nu concurează între ei, ci cu timpul. În principiu e vorba de parcurgerea unui traseu pitoresc, cu câteva puncte de control pe parcurs, cu o medie de 15 km/h, incluzând popasurile. Fiecare merge în ritmul lui, și are timp și de poze și povești (cele din urmă, din mers totuși) cu partenerii, dacă se alipește unui grup cu care se simte compatibil. Sigur că evenimentele pe distanțe de la 300 km în sus sunt niște provocări, fie și numai pentru că presupun să mergi noaptea, nu mai vorbesc de celelalte dificultăți. Cine are chef să se înhame la o astfel de provocare, e binevenit. Cine nu, nu.
  6. Traveller

    Nu mă frămîntă deloc. Am acceptat destul de senin, nu mă obligă nimeni să mă înscriu la ele și nici nu mă oprește să merg de capul meu, pe unde îmi place. Am vrut doar să scot în evidență că esența fenomenului randonneur e un pic alta decît să bagi capul între umeri și să tragi tare pe o șosea plină.
  7. Traveller

    Astfel de ture (chiar și făcute în regim de anduranță) sunt cele mai plăcute, mai ales dacă ai partenerul/partenerii potriviți, astfel încât să simți că ești într-o echipă. Am fost entuziasmat când a început să se întrevadă un program statornic de brevete în jurul Bucureștiului, dar m-am dezumflat repede, traseele alese fiind neinspirate, după părerea mea. Prea mult DN (1, 1A, 2, 3), în condițiile în care s-au asfaltat multe județene și chiar comunale în zonă, ceea ce ar da ocazia unor trasee mai pitorești și mai ferite de trafic. Așa că am preferat să-mi desenez singur trasee și să le parcurg împreuna cu prietenii.
  8. Traveller

    Se face usor si rapid, cu adresa de gmail sau, pentru cine are, fb. Eu asa am procedat de la inceput.
  9. Traveller

    Iata 2 exemple: https://ridewithgps.com/trips/39936380 https://ridewithgps.com/trips/39611869 (imagini aici) LE - mai adaug si altele, ca am mai sapat prin amintiri: https://www.strava.com/activities/2948887504 https://www.strava.com/activities/2217994074
  10. Traveller

    TBI - Ăștia care operează la noi sunt bulgari, au sediul central la Sofia. Că întreaga afacere ține jumate de un fond de investiții din Amsterdam și jumate de unul din Tel Aviv, e partea a doua.
  11. Traveller

    Un pic de relaxare pentru toata lumea:
  12. Traveller

    Cu regret că am observat postul atît de târziu, răspund la întrebarea 2: Între podul peste Ialomița și Grecii de Jos nu era asfalt în vara lui 2018. Întrebarea 1 e o curiozitate și pentru mine, Merii Petchii fiind practic izolat de șosele spre nord - nici legătura spre Gherghița/Balta Doamnei nu e asfaltată, cu excepția podului peste A3.
  13. Traveller

    Cum adică, "nu va mai fi doar turistic, ci va circula zilnic"? Asta făcea și pînă acum, circula o pereche zilnic, cu care călătoreau laolaltă localnici navetiști și turiști. Dar asta după ce circulația s-a redus progresiv, de la 3 perechi de trenuri la 2 și apoi una singură. E bine că l-au mai menținut încă un an, a fost o petiție online care a adunat 10.000 de semnături pentru a aduce la cunoștință celor de la CFR Călători că lumea își dorește menținerea circulației pe secția 925. CFR Călători își va menține, cel mai probabil, intenția de a o abandona. Doar o mână de pasionați care să tragă de ei în fiecare an nu va mai ajunge, dacă nu se întreprinde ceva concret. Greu de zis ce, că nu văd nici vreun operator privat să se înghesuie... Poate o colaborare a Ministerelor de Transport și Cultură. Să încheiem un pic mai optimist, cu un colaj video făcut din alte unghiuri decît cele obișnuite.
  14. Traveller

    După mine, trimiterea bicicletelor de la Drobeta la Iași prin curier rămâne cea mai rezonabilă variantă, urmând ca spre Constanța să continuați cu un tren sezonier. Să faci tentative de descurcăreala cu nașii, mai ales pe trenuri de lung parcurs, mi se pare contraproductiv. În ciuda obtuzității de care dă dovadă CFR Călători in privința bicicletelor, asta trebuie să rămână ultima alternativă, nu prima variantă de lucru la un drum atât de lung. Însăși discuția despre tren trebuie sa cadă pe loc secund aici, iar discuția despre traseul Via Transilvanica (sau varianta bike friendly) să primeze.