alex

Membru
  • Content count

    37
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

About alex

  • Rank
    Membru
  • Birthday 01/01/1970

Informații personale

  • Sexul
    Prefer să nu declar
  • Localitate
    Vantastic

Metode de contact

  • Website URL
    http://www.alexalecu.com
  1. Deoarece damele fac copii si barbatii nu, au bazinul mai lat - deci si distanta dintre cele doua oase e mai mare. De aceea seile de dama sunt mai late; o ingusta sa de dama e cam o sa medie (sau putin mai mare) barbateasca. Si asta e device-ul Specialized de masurat the sit bone width.
  2. Ai dreptate, am fost imprecis - amorteala despre care am vorbit este chiar acolo unde spui tu. Si se trateaza cu o sa de latime potrivita http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif
  3. Probabil ca stii deja ca, in sa, te sprijini de fapt pe doua varfuri ale bazinului. Pipaie cu mana prin zona respectiva si o sa le simti. Amorteala apare daca cele doua oase nu se sprijina bine in sa, adica saua nu are latimea potrivita. Magazilele care vand sei Specialized au un fel de dispozitiv care masoare distanta - te asezi cu fundul pe chestia respectiva, si raman amprentele de la cele doua oase - functie de distanta dintre ele, iti alegi saua (cam cu 5-10 mm mai lata decat distanta dintre oase). Daca nu ai acces la masuratoarea respectiva, poti sa folosesti o bucata de corrugated cardboard (din cauza ca e destul de moale), pe care o pui pe o treapta a unei scari, si te asezi cu fundul pe ea cam in pozitia in care stai pe bicla. Cand te ridici o sa vezi cele doua adancituri - masori distanta dintre centrele lor si afli ce latime de sa iti trebuie. Acum, cand spun pozitia in care stai pe bicla, trebuie sa fii atent pentru ca distanta dintre oase se mareste cu cat pozitia corpului e mai verticala (a la mersul pe cruiser), si se micsoreaza cu cat stai mai aplecat in fata (a la mersul pe road bike cu drop mare intre sa si handlebar drops). Am exagerat putin ca sa intelegi mai bine. Daca saua e prea ingusta, atunci cele 2 oase se sprijina pe exteriorul aripilor seii, si nu pe partea cea mai de sus - deci partea din mijloc a seii o sa apese unde nu trebuie si taie circulatia. Cu love channel sau fara, daca e prea ingusta, tot o sa amorteasca. Daca e prea lata, te deranjeaza la pedalat - cel putin daca faci mai mult decat sa te plimbi prin parc. Mai e un factor: daca shell-ul seii e prea moale, o sa se lase sub greutatea ta, deci chiar daca saua are latimea potrivita, tot o sa apese intre picioare. Concluzia: shell tare, latime nici prea mare, nici prea mica. Daca ai si love channel e bonus.
  4. Anul trecut am luat cu mine doua biciclete peste ocean, cu escala. Nu m-am complicat cu cutii speciale; doar am scos roata din fata la ambele, aerul din fork / shock / cauciucuri, si le-am pus pe fiecare in cate-o cutie de carton din aia mare in care vin biclele la magazin; a trebuit sa scot si ghidonul din pipa si sa-l pun in lungul furcii ca sa incapa in cutie. La dus a fost in regula, au ajuns odata cu noi si fara nici o problema. Nu-mi aduc aminte, dar nu cred ca cutiile erau lovite. La intors - alta poveste; n-am avut timp / conditii sa le 'ambalez' la fel de bine ca la dus. Cand am facut escala, in timp ce ma dadeam jos din primul avion, i-am vazut pe 'luggage monkeys' aruncand cutiile cu bicle ca in clip-urile alea postate de cineva, era sa fac infarct nu alta. Cand am ajuns la destinatie si am luat cutiile de pe banda, totul parea okay - pana cand am ajuns acasa si am vazut ca downtube-ul la una din bicle (bineinteles ca cea mai scumpa) era putin indoit in interior, ca si cum apasase ceva pe el - fara implicatii majore, s-ar parea, pentru ca pana acum m-am tot dat pe bicla aia si nu s-a agravat problema. Cu asigurarea, nu am gasit nici o companie aici care sa fie dispusa sa ma asigure pentru mai mult de $1500 sau $2000 (nu mai tin minte exact) - pentru una din bicle era mai mult decat suficient, pentru cealalta nu ajungea nici pe departe, doar cadrul fusese atat. Inca ceva: de obicei in cala cutiile mai mari stau la fund si alea mai mici deasupra, deci cutiile cu bicle, fiind cele mai mari, suporta toata greutatea bagajelor de deasupra.
  5. Cum se simte diferenta de 14t pe fata ? Cum ziceam mai sus, cochetez cu ideea sa schimb foaia de 46 cu una de 48. Ce ma retine e ca s-ar putea sa fie prea mare trecerea, si apoi greutatea - am experiente neplacute cu foile Blackspire, marimile standard 22, 32 si 44 au greutati decente comparativ cu foile OEM, in schimb restul sunt mult prea grele; pana acum am incercat 24, 34 si 36, imi aduc aminte ca foaia de 36 aproape la fel de grea ca aia de 44, nu e optimizata deloc. Angrenajul pe MTB are 24/36/chainring, si e cu 40g mai greu decat cu foile originale.
  6. Vad ca pinioanele la casetele de 11-28 si 12-25 sunt: 11-12-13-14-15-17-19-21-24-28 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 Daca am inteles bine, ar trebui sa renunt la primele 5 pinioane (11-15) si sa le inlocuiesc cu 12-16. Nu cred ca o sa fac modificarea asta, o data pentru ca pinionul de 11 il folosesc din cand in cand (cred ca destul de des incat sa-si justifice utilitatea), iar cu saltul de pinioane sunt obisnuit de la MTB - am o caseta 11-34, mai rau de atat nu se poate. Cum ziceam mai sus, am chicken legs, si in plus incerc sa schimb pe fata cat mai rar. Diferenta de 12t pe fata e destul de buna, cand schimb foaia nu e saltul asa de mare de raport (oricum urc / cobor vreo 2 pinioane ca sa mai compensez). Ma batea gandul sa incerc o foaie de 48 (mai mult de atat si ar fi prea mare diferenta pe fata). Am uitat sa spun ca folosesc bicla asta de cross destul de mult si pe sosea, mai mult decat pe trail-uri - asa ca incerc sa impac si capra si varza.
  7. Ai ochii buni :)) Si caseta e 11-28, ca deh, am chicken legs. Stock a venit cu 46-36 / 12-25; dupa ce-am incercat ca urc ceva mai abrupt si lung, mi-am dat seama ca nu-i de mine, si am schimbat caseta si foaia mica.
  8. Presupun ca mai toti cunoastem personaje de genul asta: [ame=http://www.youtube.com/watch?v=lENhbv4wHBs]YouTube- Typical pre-ride conversation[/ame] si, bineinteles, [ame=http://www.youtube.com/watch?v=rikLwIxRwEs]YouTube- Typical post-ride conversation[/ame]
  9. Parca discutam despre cadrul ROCKY MOUNTAIN HAMMER, nu ? In plus, asta inseamna garantia 'lifetime of owner': pana da cumparatorul coltu'; nu-ti place, nu iei, ca doar de aia traiesti in capitalism. Chiar vrei sa-ti aduc scris de la 10 dealeri ca Rocky Mountain nu-s facute pe continentul nord-american ?
  10. Daca te uiti la componentele de pe Hammer, o sa vezi ca nu-s cine stie ce. Ca la mai toate bicicletele Rocky Mountain, pretul foarte mare il da cadrul; nu prea inteleg de ce chestia asta, pentru ca tot prin Taiwan e facut (apropo, nu te uita la ce a zis colegul forumist 'vlad' in post-ul asta, e dezinformat). Presupun totusi ca au standarde mari de calitate, de aici si garantia lifetime. Deci daca vrei un cadru asemanator, fii pregatit sa platesti mult pe el.
  11. Din cate stiu, XT-ul model 2007 nu are decat varianta rapid-fire (cand arcul e relaxat, e pe pinionul mic), doar modelul vechi are si rapid-fire si rapid-rise. Cat despre lungimea "custii": mai exista inca un tip, numit medium-cage (nu cred totusi ca exista si XT medium-cage), care, dupa cum ii spune si numele, are o lungime a custii intermediara. In principiu, long-cage-ul suporta si rapoarte nerecomandate gen foaie mare - pinion mare, ceea ce nu face bine lantului. In plus, exista zvonul ca long-cage-ul (datorita lungimii custii), se poate lovi / agata de bolovani, ramuri, etc. Eu personal n-am vazut niciodata asa ceva. In schimb, un short cage este recomandat a fi folosit la DH. De aceea, iti recomand un medium cage, iar unde situatia nu permite (ca in cazul XT-ului), un long cage. Deci in nici un caz un short cage.
  12. Lantul UG e mai lat ca cel IG si s-ar putea sa nu fie compatibil cu drive-train-ul tau.
  13. Pentru cei interesati, am remarcat ca bike24.net vande deja multe componente din noua gama XT (angrenaj, derailleur spate, pedale, shiftere, etc) la preturi incredibil de mici.
  14. Nici o problema; pentru colegul hcampian AM-ul e tot aia cu XC-ul :) (vezi afirmatiile lui anterioare din thread-ul asta).