CiDo

Members
  • Content count

    286
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

75 Excellent

About CiDo

  • Rank
    Amator

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Scott Scale 710/Canondale Supersix
  • Localitate
    Bucuresti
  1. discutia imi aminteste de interviul cu doamna de la Prahova TV: "m-a violat, dar nu m-a violat cum trebuie ca altfel nu mai spuneam" :). sper sa nu contravin regulamentului atat se "violeaza" anul asta la prima etapa din Triada. cine nu se simte bine, nu se duce. probabil profesionistii si prietenii merg din obligatie si din prietenie, ca amator, poti sa faci si lucruri fara sens daca iti place, te fac sa te simti bine. daca stau sa calculez pe hartie nu gasesc niciun motiv sa ma duc pana acolo, sa ies printre ultimii, pentru un traseu pe care probabil il pot face la Targoviste sau la Urlati. Dar deocamdata am chef sa ma duc (desigur nu vreau sa mi se intample ce ziceam in prima parte a postului) si daca se va mentine pana sambata seara, am sa merg.
  2. bun, dar o descriere a traseului pentru cei carora distanta de la B nu li se pare asa de mare si vin direct dimineata? in linii mari macar si prin asociere cu elemente familiare noua, gen e ca traseul de la Broaste doar cu diferente de nivel etc.
  3. gramul de bicicleta e foarte scump defel. nu pot sa spun daca si cat conteaza diferentele astea de greutate pentru un amator (la mine a fost clar mai mult un moft), dar e un fapt. deci s-ar putea ca diferenta de greutate sa fie singura sau explicatia majora. eu de ex nu gasesc alta explicate a diferentei de pret intre caseta XT si XTR. in cazul particular al SPD XTR, eu unul pot sa spun ca eu am inlocuit orice alta componenta, dar pe ele le-am pastrat (desi cred ca exista si variante mai usoare decat asta). nu mi se pare off topic pentru ca aici e vorba de tunning, include discutii despre toate componentele...:) PS o sa fac si poze desi acum arata mai urat decat in poza originala la urmatorul tunning fac poze la cantar nu ma mai bazez pe notite :)
  4. Adica sa pun poze? Sau facturile?:)
  5. in momentul de fata nu a mai ramas din ea decat cadru si furca, in mod cert am fost insipirat de acest topic, unde am realizat pentru prima data ca lumea face tuning la biciclete (mai bine il citeam inainte, ca nu as mai fi cumparat-o intrega, ci direct pe bucati :) ) zic din niste notite, in mod normal ar trebui sa aiba sub 9 kg - ghidon 3T Xida LTD 64 cm 141g - pipa 3T ARX LTD 116g - tija sa 3T Ionic 25 LTD 207g - sa fizik Gobi M1 155g - frane XTR M9020 (258+275g) - schimbator fata XTR M985 E2 116g - schimbator spate XTR M981 long cage (2x10) 183g - shiftere XTR M980 (?) - pinioane XTR M980 11-36 277g (nu am pus transmisia noua M9000 pentru ca am inteles ca ar afecta al 11-lea pinion la greutatea pe roata si 38x26 e prea mult pentru mine acum, imi trebuie 24 ala, asa ca am ramas pe 2x10) - lant KMC X10 SL Diamond 245g - pedalier Race Face Next Cinch 38x24 545g - BB Race Face Cinch (am cumparat vreo 3 pana l-am nimerit :) ) 69g - roti Mavic Crossmax SL (1362g+1575g cu discuri si cauciucuri) - discuri shimano XT RT86 Ice-Tech 180/160 (XTR noi, RT 99 nu se fac pe 6 suruburi iar Mavic nu au center lock, insa designul minimalist al XT urilor se potriveste mai bine :) ) 131/114g (fara suruburi) - pedale XTR M980 154g perechea - mansoane fizik XC grips - bottle cage Xlab gorilla cage carbon 39g :) (am luat-o pentru cum arata si pt nume nu pt greutate) - cauciucuri - de toate schwalbe, in sfarsit am gasit dupa 1 an si Dirty Dan de 2.0, pentru noroi
  6. ai deschis? am inceput de curand sa ma interesez de stiinta antrenamentului, am dat si peste topicul acesta si punand cap la cap cu ce am citit si eu m-am socat cat de bine mi se aplica partea negativa a din tot ce s-a spus. si exact la intrebarile despre care topicul anuntat de tine ajunsesem si eu (putere vs HR, metabolosim a/anarerob etc). ca sa o iau metodic cum imi place mie, in liceu si mai putin in facultate am facut (supra)antrenamente cu greutati. de ex 5-6 seri de 5-6 repetari genuflexiuni cu 130 kg imi amintesc ca erau la ordinea zilei si ajunsesem sa imi antrenez grupele musculare de 3 ori pe sapt (desi erau si e atunci carti si reviste iar cuvantul de ordine era grija cu sprantrenamentul). am fost permanent supraponderal, peste medie activ fata de munca de birou pe care o am dar niciodata nu am practicat anduranta constant. in 2010 aveam 110 la 1,72 si am slabit 33,5 in 6 luni si am mers la primul meu concurs de MTB. mi-a placut si am continuat in 2011 cand am fost la cate am putut (nu erau asa multe pe vremea aia). am continuat pana anul trecut scazand numarul de concursuri si crescand in greutate constant, acum am vreo 89. niciodata in perioada asta nu m-am antrenat (exceptand vreo 5 iesiri pe cursiera in ultimii doi ani si cateva recunoasteri de traseu). sporadic am purtat si HR monitor, cred ca mai am si cateva date de la senzorul de cadenta, dar doar pentru ca mi se parea ca arata cool si sunt pasionat de gadgeturi, nu am interpretat (si nici nu stiam cum) datele. inca din 2011 de la primele concursuri, imi amintesc, simteam ca nu e bine, adica imi dadeam sufletul si ma ingrasam la loc, ceea ce a continuat pana anul trecut. acum am inceput sa studiez pentru ca vreau sa continui intr-un mod profesionist ( nu ma refer la performante, ci, dimpotriva, sa stabilesc niste obiective conform cu cat pot sa ma antrenez). am citit cartea lui Joe Friel The Thriatlete's Training Bible (are si una similara pe ciclism, partea de de teorie generala a antrenamentului e aproape identica, banuiesc ca pentru cine s-a preocupat de antrenamente, nu ca mine, sunt basic astea) am fost la cardiolog (dar ma mai duc odata dupa ce am citit aici :) ) si am facut un test de efort la INMS. ziceam ca m-am socat pentru ca uitandu-ma pe datele de la HR monitor, de ex (din ultimul an) Maratonul Dunarii Average HR 178, Max HR 187 (si mi-a cazut lantul de 8 ori :) ) Rocket Bike Fest 179 189 Sarata Monteoru 176 190 eu ar trebui sa am 180 max HR. La testul de efort (nu am primit inca interpretarea, ci doar graficele pe care le genereaza aparatul) HR a fost 190 si mi s-a spus de asemenea ca revenirea a fost cea mai varza dintre toate. la astea se adauga si o medie 5h dormite pe noapte in ultimii 5 ani plus 10h prin birou. punand cap la cap datele astea cu ce am citit si cu ce s-a scris pe aici si cu am simtit pielea mea, da, pot sa spun ca nu e bine:). cardiologul m-a intrebat la ecografie daca am facut sport, eu am crezut ca ma lauda, dar acum nu mai sunt convins. ce inseamna acest nu e bine din punct de vedere stiintific si cum trebuie sa fac sa fie bine, asta mai studiez. pe mine nu poti sa ma convingi de ceva - si cred ca asa ar trebui sa fim cu totii daca nu imi explici teoria generala pana la nivel celular. cartea pe care am citit-o (sunt convins ca sunt si altele) de asta mi-a placut pentru ca nu iti da niste antrenamente (faci 3h la HR de atat marti si joi intervale de nu stiu cat), ci iti explica principiile si te lasa sa iti compui antrenamentul in functie de ce ani nevoie, poti si vrei. are o parte generala in care explica notiunile de baza (LT, LTHR, putere, forta, viteza, RPE, HR, intensitate, volum etc) si apoi o parte despre periodizarea antrenamentului intr-un an si pe saptamana in care te invata cum sa combini si cum sa lucrezi cu acele notiuni de baza ca sa obtii ce vrei. eu mai studiez inca la prima parte (de asta ma interesa si topicul anuntat, eu l-as incepe dar nu pot sa il intretin ca nu am timp :) ). cartea e in general scrisa bine, dar se cam repeta iar explicatiile sunt de multe ori disparate. ce am inteles in mare si coincide cu ce s-a spus si aici toata smecheria e sa dezvolti mai multa putere aerobic (adica sa cresti LTHR, procentul din HR la care treci pe carbohidrati). asta mi se pare esentiala pe urcari si pentru rezerva pentru sprinturi (de ex eu pe plat ies in primi 10% si pierd toate sprinturile de final iar pe urcari ies in ultimii 10%) ti se spune ce tip de antrenament sa faci pentru asta (adica sa te antrenezi la limita anaerobicului), dar nu inteleg ce se intampla in aparatul respirator, circulator sau muscular ce trebuie sa modifici aici ca sa continui pe oxigen. banuiesc ca trebuie sa dezvolti VO2 max (cum?) si capilarele ca sa duci mai mult oxigen la sange. si cum adica se produce energie cu oxigen (ne hranim cu aer?). banuiesc ca oxigenul doar ajuta la niste reactii ca sa se produca mai putina lactoza (in eng ii zice lactate - a nu confunda cu acidul lactic - oricum inteleg ca aceasta lactoza este cea care ne permite sa masuram ce se intampla, in realitate problema sunt ionii de hidrogen) dar tot grasime sau carbohidrati se transforma in energie, nu? apoi el mai vorbeste de un prag aerob, care este sub cel anaerob. asta nici nu se masoara (doar cu RPE a lui Borg, adica incepi sa respiri un pic mai greu). Ne ajuta acest prag sau e doar pentru Iron Man? daca ma mai lamuresc, mai scriu si eu.
  7. ma uit in clasament la cei cu care ieseam in aceeiasi timpi asta vara si constat ca am scos cu 40 de min mai mult. nu astea vreau sa punctez ci ca sper ca nu din cauza acestei forme dezastruoase sa mi se fi parut traseul atat de misto. Cei 900 m diferenta de nivel au fost perfect raspanditi pe traseu si presarati cu pietris din belsug, iar suprafata a fost exact cat trebuie de tehnica incat un amator entuziast sa se intrebuinteze la maxim dar sa ii faca inca placere (am facut toate coborarile pe bicicleta). se vede dupa schimbarile de directie ca a fost un traseu gandit, lucrat (adica nu ne-au bagat pe forestierul din sat si gata). nu mi s-a parut asa multa sosea, mai ales ca alterna cu strazi neasfaltate surpriza. din cauza ca am numarat gresit urcarile am ramas fara apa si mancare asa ca la finis am cerut doua portii de paste, mie mi-au placut :)
  8. merci, a méritât asteptarea. de poze nu am zis nimic, puteam sa ma astept :)
  9. nu credeam ca in 2014 mai poate dura atat de mult afisarea rezultatelor pe net :) nu de alta, dar mi-am uitat toate divaisurile acasa si eram curios sa imi vad timpul.
  10. nu stiu daca intereseaza pe cineva, daca nu scuzati, am facut o analiza a ultimelor trei particpari si am constatat ca 1kg in plus=12 locuri in clasament. acuma nu stiu daca functioneaza si invers, sper sa pot spune la anul :)
  11. nu pot sa cred ca in top 100 lumea s-a dat jos la calea ferata :)
  12. cu mentiunea ca si eu tot un fel de corporatist sunt :)
  13. o sa inceapa corporatistii sa se dopeze; chiar sunt curios cand o sa apara primul caz de dopaj pentru tricoul galben la PE :)