gottwood

Membru
  • Content Count

    190
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

15 Good

About gottwood

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 07/25/1980

Profile Fields

  • Ocupaţie
    Redactor la o agentie de presa.
  1. gottwood

    Scuze, eu am gasit altceva, succes.
  2. gottwood

    Dar voi reusiti sa intelgeti ceva de pe siteul ala? Se poate schimba limba? Am cautat si eu o frana SLX pt spate si nu am gasit nimic.
  3. gottwood

    Ba da, eu. Sa vedem daca se mai strang oameni.
  4. gottwood

    Scuze, dar daca bicicleta asta vrea sa inlocuiasca masina, sa te duca si pe tine si pe copil in siguranta la/de la gradinita/serviciu, poate ar trebui sa te gandesti la un buget mai mare... Nu poti inlocui o masina de cateva mii de euro cu o bicicleta de cateva sute de RON. Eu am asa ceva cu care merg cu copilul, merge foarte bine si nu inteleg faza cu datul piciorului peste scaun cu copil cu tot... tb doar sa dai piciorul peste bara de sus (top tube), te dai un pic in fatza, pana atingi cu burta de ghidon si ridici piciorul prin spate, nu e nimic spectaculos. Eu te-as indruma catre o bicla de genul asta, eu am dat 1000 RON pe ea acum vreo 4 ani, SH, dar am luat-o destul de bine, nu cred ca poti gasi asa ceva, astazi, la banii astia. Nu te sfatuiesc sa iei DHS, sa ai de carat si 20 kg de bicicleta pe langa portbagaj, scaun si copil.
  5. Declar oficial ca ma (re)apuc si eu sa-mi convertesc bicicleta catre un monstercross/touring/cyc bike. Este vorba de un ciclocros marca Decathlon, care de-a lungul timpului a avut diverse intrebuintari, de la bicla de off-road (cand nu aveam MTB), la bicla de oras, touring sau bicla de sosea (cand nu aveam cursiera). Acum ca am si MTB si cursiera e timpul ca bicla asta sa-si gaseasca identitatea si sa ramana o bicicleta multifunctionala, care sa acopere celelalte necesitati ale pedalatului (adica in afara de off-road serios si sosea - viteza, dar evident ca va merge f bine pe ambele tipuri de teren). Am inceput prin a inlocui pipa de 120 mm cu rise de 6 grade cu una de 90 mm si rise de 35 grade, care imi da o pozitie mai putin intinsa si mai comoda, mai dreapta, f ok pt oras (principala utilizare) sau off-road. Deja inlocuiesm ghidonul de 40 cm cu unul de 44 cm si in viitor am in plan un ghidon d-ala smecher, Salsa Woodchipper, On One Midge sau, preferatul meu, WTB, cu latimea de 46 cm. De asemenea o sa schimb pinioanele 12-23 pe care le am acum cu unele 11-34 care au mai fost pe bicla in trecut si s-au potrivit foarte bine cu schimbatorul Shimano 105 (echiparea e toata Shimano 105, cu exceptia foilor, care sunt Campa, 50/34, reminiscenta a perioadelor cand o foloseam drept cursiera). Nu sunt hotarat in privinta angrenajului, nu as vrea sa pastrez compactul, mi se pare prea mare pt ce imi tb mie, mai ales ca in oras foaia de 50 e cam mare si ma obliga sa folosesc pinioane mari (21-23), iar foaia mica e prea mica si ma obliga sa cobor pe pinioane mici (12-13). As pastra totusi combinatia 2x9, pt ca nu vreau sa schimb manetele, asa ca ma gandesc ori la un angrenaj de ciclocros (46/36), ori la un angrenaj cum are Han (48/34), ori sa revin la vechiul 44/32, singura problema fiind ca i l-am dat lui Horatiu :P Ma mai gandesc la o sa Brooks, niste ghidolina mai speciala si nu vreau sa renunt sub nicio forma la cea de-a doua pereche de manete de frana de pe ghidon (de sus). Rotile sunt usoare si rezistente (Decathlon Penta racing), testate si bagate prin toate gropile, radacinile si bolovanii de pe munte. Problema vine la cadru. Avantaje: deja il am, e marime buna pt mine (poate o idee cam mic, 51), e usor si rezistent, testat in mai multe situatii grele, ca si rotile. De asemenea, am spatiu suficient pt cauciucuri groase, pana acum am bagat 700x40c pe fata si 700x45c pe spate, si ar merge si mai late, sau astea sigur si cu aparatori de noroi. Marile dezavantaje ar fi ca nu are gauri pt aripi, pt portbagaj, pt al doilea suport de bidon, iar furca nu are gauri pt Low-ridere. Cat de mult credeti ca s-ar merita achizitionarea unui alt cadru+furca? Pusesem ochii pe cateva, gen Surly Cross-Check, Specialized Tricross sau cum si-a luat xemax (Origin8), dar parca nu m-as hazarda sa cheltuiesc 3-400E ca sa ma aleg cu un cadru mai greu si mai putin sportiv decat asta pe care am facut deja peste zece mii de km. Plus ca fratele Han ii poate trage o vopsea si sa-l faca sa arate mai trendy-flendy decat un cadru d-ala american custom-made. E ok sa dau cateva gauri in cadru pt portbagaj (deasupra cheitei de prindere a rotii) si eventual pt aripi, sau sa merg pe adaptari, pt accesorii facute pt bicle care nu au gaurile specifice? (aici il astept pe xEMax sa se intoarca din traseul Dunarii sa-mi spuna cum si-a pus low-rider pe furca cu suspensii). Asa ca m-am reapucat de citit postarile de forumul MTBR despre Monstercross-uri: http://forums.mtbr.c...ost3734666.html Aici e o poza mai veche cu bicla, de cand mergeam mai mult off-road cu ea - atunci aveam tot pipa cu rise, dar era pe subtire: https://picasaweb.go...823187159001730
  6. gottwood

    Salut. Ma intereseaza si pe mine cand se mai face o comanda aici, as vrea niste „arm coolers”: http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=14615;page=1;menu=1000,18,55;mid=0;pgc=0;orderby=2 Voi urmari topicul sa vad ce se mai intampla.
  7. gottwood

    Da, si eu l-am vazut pe traseu, mergea bine avand in vedere bicicleta, l-am depasit mai spre final si ma gandeam daca sa-i dau vestea ca nu are voie fara casca, dar mi-era sa nu creada ca am ceva cu el... Totusi am vazut multi ciclisti care mergeau bine, bagau tare in pedale, dar se vedea ca e doar energia de inceput, forta nativa, fara a avea prea multe ore de antrenament. Cei mai multi s-au curatat pe ultimii km, in timp ce eu ma simteam din ce in ce mai bine si incepusem sa sprintez (curmat brutal de cazatura pe cot). Mi-a parut rau ca nu au mai fost macar 5-10 km de traseu... ceea ce nu cred ca e valabil si pt ciclocrosisti - l-am ajuns pe Titel Rusinaru pe ultimii km si nu parea deloc prea entuziast in legatura cu lungimea cursei. La anul imi pun si eu la punct ciclocrosul si ma bag la mai multe concursuri cu el.
  8. gottwood

    Scuze ignoranta, dar despre ce rond e vorba? Daca se mergea spre Ploiesti as fi zis ca e vorba de rondul de la Arcul de Triumf, dar asa, ca se merge spre Alexandria, nu-mi dau seama.
  9. gottwood

    Iese cineva pe sosea maine, mai de dimineata, undeva pe la 150-190 km? De preferat plecarea din Bucuresti.
  10. gottwood

    Ati vazut ca la Paris-Roubaix, Europcar au folosit biciclete Colnago Prestige, de ciclocros, si au avut om pe locul 2? Am postat aici ca fiind discutii diverse despre ciclocros... Nu mai comentez versatilitatea unei astfel de biciclete (cx).
  11. Ok atunci, pt. 9 viteze, o alta varianta buna (cam cea mai buna cu 2 foi) mi se pare combinatia de foi 44/32 (am avut-o, acum foile sunt la Horatiu pe cyc), cu pinioane 11-32 (asa are Horatiu). Merge cam in orice situatie, pe el l-am vazut urcand pante pe care multi nu le urca cu foaia mica de la mtb, iar pe sosea, daca mai ai si bagaje pe bicla, nu e prea mica foaia de 44 in combinatie cu pinionul de 11 (asa am mers cu oameni puternici cu o medie de 40 km/h pana la Giurgiu - stateam la plasa, evident, si fara bagaje).
  12. Traveller, nu stiu exact ce latime are ghidonul ala flat, dar nu pare foarte lat. Exista drop-bars destul de late, 44 cm, iar daca pui o pipa scurta si cu rise mare si rotesti un pic ghidonul in sus, spre tine, obtii o pozitie foarte confortabila, destul de diferita fata de cea de pe cursiera. Multa lume se sperie de drop-bar, dar adevarul e ca ofera mai multe pozitii pt maini si mi se pare f util la distante lungi. Adevarul este ca trebuie facute oarece investitii in manetele de frana/schimbatoare si in franele si schimbatoarele compatibile cu acestea.
  13. Pai ai luat din 2 topicuri: 1. endbarshifter-ele am zis ca ar fi oarecum „chic” in combinatie cu ghidon de tipul Salsa, aproape pe toate am vazut genul asta de schimbatoare, dar nici mie nu mi se par practice si nici vizual nu prea imi plac. 2. cantilevers - la bicicleta perfecta - e doar o optiune personala, sunt de acord ca discurile sunt mai practice si astea sunt viitorul, de aia, poate, vreau sa mai trag un pic de trecut, de diversitate... Am vazut ca au dat liber la Cyc cu frane pe disc in comeptitiile oficiale UCI, am vazut cursiera Colnago cu discuri... deci in 10 ani probabil o sa vedem frane pe disc si pe bicicletele de copii. De exemplu, daca un disc imi atinge placutele sau se intampla ceva pe acolo, nu stiu sa-l reglez, pe cand cu un cantilever o scot la capat... Alt exemplu, anul trecut la Iron Bike Oradea, atat mie cat si altor concurenti, din cauza ploii, a nisipului si a trecerilor frecvente prin rauri, ni s-au dus placutele de frana la unii dupa 50 km, la altii dupa 75 km, la altii mai norocosi au rezistat 100 km placutele, dar chiar daca erau noi, s-a ajuns la fier. Pe de alta parte, colegul meu, biciclaru, care avea v-brake-uri (XTR) n-a avut nicio problema din punctul asta de vedere - si pana la urma, cat costa sa schimbi cauciucurile alea de la V-uri si cat costa niste placute de frana? Si da, nu in ultimul rand, sunt mai secsi si mai usoare :)
  14. Din punctul meu de vedere, un monstercross/cyclocross/touring bike perfect tb sa aiba urmatoarele: - roti de 28”; - drop-bars; - cantilevers; - 2 perechi de manete de frana (adica si pe ghidon si la ergo) - util cand stai cu mana sus pe ghidon, in oras sau, sa zicem, dupa niste mii de km pedalati; - gauri pt 2 suporturi de bidon, portbagaj pe spate, lowrider pe furca si aripi (dar nu inseamna ca o sa stai mereu cu astea pe bicla, doar cand ai nevoie); - 3 foi - rapoarte bune pt touring, mie mi-ar placea foi tiagra 30-39-50 si pinioanele tiagra 12-30 (10 pinioane), nou aparute, dar merg si foi de trekking cu pinioane mtb, sau foi de mtb si pinioane de cursiera, gen 12-28; - sa Brooks; - la cadru nu sunt maniac, mi se parea f misto otel, dar cred ca nici titan nu e de lepadat, iar de curand mi-a cazut cu tronc Specialized Tricross cu cadru de Al si fuca de carbon; - o alura un pic sportiva, nu f cocosata (adica nu cadru f sloppy), o greutate redusa, venita mai ales din piese de calitate si in niciun caz roti de 26” - la o adica sa mergi onorabil cu ea pe sosea cu niste slick-uri de 23c-28c, in varianta de bicicleta de antrenament pe sosea pe vreme urata/iarna/ploi etc.